Miten nauhoittaa digi-tv:stä VHS:lle? KIIRE!!!

PRKL:n digi tv

Televisio on Philips 32PFL5404H/12 ja videonauhuri Salora noin 20-25 vuoden takaa. Olen tapellut noiden kaapeleiden kanssa päivätolkulla, että saisin nauhoitettua mäkiviikon kilpailut (olen töissä lähetysaikaan), mutta en saa tv-kuvaa edes näkymään videon kautta. Ohjeita on käyty läpi sivukaupalla ja tv:ssä lukee selkeästi mikä on ulostulo scart-liitin, josta olen vetänyt johdon videoon ja vastaavasti toisen scartin videon ulostulosta tv:n sisääntuloon. Antennia olen vetänyt suoraan televisioon ja seinä-video-tv-välille. Kaikki mieleentulleet yhdistelmät on testattu. Kyseessä on kaapelitalous ja kaapelikortti on conax -kortinlukijassa.

16

1340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeita kokeiluun

      Pari ehdotusta:

      Toistopuoli varmaan toimii: Scart-kaapeli VCR:n TV:lle tarkoitettuun lähtöön ja se kiinni vaikkapa TV:n EXT2:een. Parempi vaihtoehto olisi käyttää av-kaapelia, jolla nauhurin video äänet viedään RCA-johdoilla (kelt/valk/pun) tv:n sivussa oleville liittimille. Syynä on se, että videonauhuri ohjaa tv:n peräänsä scartin kautta menevällä ohjauksella.

      TV pitää tietenkin jättää päälle sille oikealle kanavalle, jotta saadaan oikea video nauhurille sen SAT-dekooderille tarkoitettuun sisäänmenoon. Yleensä vain TV:n EXT1 antaa videota ulospäin. Kokeile nauhoittaa siten, että vain tämä Scart-kaapeli kiinni.

    • Oikea kanava?

      Videoissa ainakin pitää valita sitä SCART-liitintä vastaava A/V-kanava.

    • Scart on kaksisuuntainen kaapeli, joten yleensä yksi scart riittää. Yleensä näitä ei saa toimimaan tyylillä kokeillaan kaikki mahdolliset vaan pitää tehdä oikein ja sitten toimii.

      Videolle oin turha antennisignaalia tuoda ei se ymmärrä mitään siitä. Ainoa syy kierrättää antennijohto videon kautta on, jos käyttää modulaattoria, mikä sinänsä on hyvä, koska se on oikeastaan ainoa tapa varmistua reaaliajassa, että signaali käy videolla asti.

      Pane TV valitulle kanavalle, valitse videosta sisääntuloscart ja nauhoita. Katso sitten nauhoitus. Jos toimii, niin testaa sitten sama ajastimen kanssa. Et kai aio jättää TV:tä päälle. TV:n asetuksissa voi olla valintaa siitä, mitä signaalia scatiin laitetaan.

      Tosin eikö noita voi katsoa MTV-katsomosta?

      • Prkl:n digi-tv

        Voihan nuo katsoa katsomostakin, mutta maksaa liki kympin vuorokaudelta. On aika kallista lystiä!

        Kiitokset kaikille vastauksista! Sain nauhoitettua pätkän ohjelmaa, vaikka tv ei näkynyt videon kautta. Laitteen on oltava päällä, sillä ajastustoimintoa ei televisiossani ole (tai sitten en ainakaan osaa sitä käyttää).


      • Anonyymi
        Prkl:n digi-tv kirjoitti:

        Voihan nuo katsoa katsomostakin, mutta maksaa liki kympin vuorokaudelta. On aika kallista lystiä!

        Kiitokset kaikille vastauksista! Sain nauhoitettua pätkän ohjelmaa, vaikka tv ei näkynyt videon kautta. Laitteen on oltava päällä, sillä ajastustoimintoa ei televisiossani ole (tai sitten en ainakaan osaa sitä käyttää).

        Digitv usb tikku kiinni tietokoneeseen ja siihen antennikaapeli. Saa helposti tallennettua digilähetykset ilman analogisia huonolaatuisia muunnoksia.


    • Ei vika ole digi.TV:ssä vaan sinun laitteissasi. Minulla on vielä vanha putki-TV. Ostin sen rinnalle tallentavan digiboksin ja olen viimeiset seitsemän vuotta voinut tallentaa kätevästi ohjelmaoppaasta merkitsemällä jopa kahta kanavaa yhtä aikaa.

      • Prkl:n digi-tv

        Vanhoilla laitteillahan tässä mennään. Joskus nuorena miehenä 70- ja 80-lukujen taitteessa tuli rakenneltua omia stereoita ja kaiuttimia ihan harrastuksena ja niillä laitteilla yhä saa parhaat soundit irti verrattuna nykyajan mikrokaiuttimiin. Vähän vaikeaksihan siinä elämänsä tekee kun periaatteen vuoksi käyttää kaiken loppuun, mutta tavallaan tämä on sitä ekologista elämää. Edellinen putki-tv oli muuten Luxor kultaiselta 80-luvulta. Maksoi silloin muistaakseni melkein kymppitonnin.


    • 19+50

      Eikö sinulla ole tallella vielä vanhaa digiboksia,jonka laittaisit videon kaveriksi?
      Ei tarvitsisi olla TV päällä nauhoitettaessa ja voisi katsoa eri kanavaa kuin mitä
      nauhoittaa.

    • Jo toinen käytetty v

      Tässä neuvottiin laittamaan videon scartti television scarttiin, mutta entä jos televisiossa on vain yksi scartti ja digiboksissa on kaksi. Voit laittaa videon myös digiboksin scarttiin, siihen missä lukee VCR, AV tms). TV:n ei tarvitse olla päällä nauhoitettaessa, jos se on päällä, on pakko katsoa nauhoitettavaa ohjelmaa, ellei ole kahta digiboksia. Kun katsot videota sitten myöhemmin, valitse digiboksista videotulo (merkitty AV tai 0), ellei se kytkeydy automaattisesti. Nauhoituksia ohjelmoitaessaaa videossa on valittava "kanavaksi" AV, 0, E, EXT tms.

      • Ohjeita kokeiluun

        Kyse oli tässä tapauksessa Philipsin ohjekirjan mukaan kahdella scartilla varustetusta tv:stä, josta pitäisi saada tv-ohjelma talteen videonauhurille. Olen edelleen sitä mieltä, että tv:n pitää olla päällä, jotta sen virittimeltä saadaan kuva ja ääni EXT1 lähtöön VCR:lle. En näe mitään mieltä siinä, että tv:llä katsottaisiin jatkuvasti VCR:n kautta kiertävää kuvaa, koska tv katkaisee virittimen kuvan?

        Kokeilin Sonyn tv:tä: Se antaa scarttiin pelkästään virittimen kuvan silloin, kun se on päällä. Muita signaalituloja se ei kytke scartin lähtöön.

        Digiboksia ei tässä tapauksessa ole käytössä?

        Kuten Okaro tuossa jo kertoi, niin laitteiden scarttien ollessa kaksisuuntaisia tullaan toimeen yhdellä tv:n EXT1- liittimen ja VCR:n TV-scartin välisellä scart-kaapelilla. Mielestäni tv:n pitää olla päällä sillä oikealla kanavalla, kun tallennetaan. Ilmeisesti Philips sammuttaa scarttinsa videolähdön valmiustilassa, mutta kokeilemallahan tämä selviää.

        Suosittelen tallentavan digiboksin hankintaa. Itse ostin jopa yhden varalle huutonetistä, kun sattui sopiva kohdalle.. Pelkkä digiboksikin auttaisi tässä tilanteessa, ja niitä löytyy edullisesti huutonetistä ja kierrätyskeskuksen hyllystä.


      • Ohjeita kokeiluun kirjoitti:

        Kyse oli tässä tapauksessa Philipsin ohjekirjan mukaan kahdella scartilla varustetusta tv:stä, josta pitäisi saada tv-ohjelma talteen videonauhurille. Olen edelleen sitä mieltä, että tv:n pitää olla päällä, jotta sen virittimeltä saadaan kuva ja ääni EXT1 lähtöön VCR:lle. En näe mitään mieltä siinä, että tv:llä katsottaisiin jatkuvasti VCR:n kautta kiertävää kuvaa, koska tv katkaisee virittimen kuvan?

        Kokeilin Sonyn tv:tä: Se antaa scarttiin pelkästään virittimen kuvan silloin, kun se on päällä. Muita signaalituloja se ei kytke scartin lähtöön.

        Digiboksia ei tässä tapauksessa ole käytössä?

        Kuten Okaro tuossa jo kertoi, niin laitteiden scarttien ollessa kaksisuuntaisia tullaan toimeen yhdellä tv:n EXT1- liittimen ja VCR:n TV-scartin välisellä scart-kaapelilla. Mielestäni tv:n pitää olla päällä sillä oikealla kanavalla, kun tallennetaan. Ilmeisesti Philips sammuttaa scarttinsa videolähdön valmiustilassa, mutta kokeilemallahan tämä selviää.

        Suosittelen tallentavan digiboksin hankintaa. Itse ostin jopa yhden varalle huutonetistä, kun sattui sopiva kohdalle.. Pelkkä digiboksikin auttaisi tässä tilanteessa, ja niitä löytyy edullisesti huutonetistä ja kierrätyskeskuksen hyllystä.

        TV toki sulkee itsensä valmiustilassa. Jo EU:n kulutusvaatimukset edellyttävät sitä. Osassa TV:itä nauhoitusajastin , jolla voi kytkeä pelkän virittimen päälle. Minua ihmetyttää miten joku voi olla ilman tallentavaa boksia. Tulee jotenkin 1970-luku mieleen.


      • Anonyymi
        Ohjeita kokeiluun kirjoitti:

        Kyse oli tässä tapauksessa Philipsin ohjekirjan mukaan kahdella scartilla varustetusta tv:stä, josta pitäisi saada tv-ohjelma talteen videonauhurille. Olen edelleen sitä mieltä, että tv:n pitää olla päällä, jotta sen virittimeltä saadaan kuva ja ääni EXT1 lähtöön VCR:lle. En näe mitään mieltä siinä, että tv:llä katsottaisiin jatkuvasti VCR:n kautta kiertävää kuvaa, koska tv katkaisee virittimen kuvan?

        Kokeilin Sonyn tv:tä: Se antaa scarttiin pelkästään virittimen kuvan silloin, kun se on päällä. Muita signaalituloja se ei kytke scartin lähtöön.

        Digiboksia ei tässä tapauksessa ole käytössä?

        Kuten Okaro tuossa jo kertoi, niin laitteiden scarttien ollessa kaksisuuntaisia tullaan toimeen yhdellä tv:n EXT1- liittimen ja VCR:n TV-scartin välisellä scart-kaapelilla. Mielestäni tv:n pitää olla päällä sillä oikealla kanavalla, kun tallennetaan. Ilmeisesti Philips sammuttaa scarttinsa videolähdön valmiustilassa, mutta kokeilemallahan tämä selviää.

        Suosittelen tallentavan digiboksin hankintaa. Itse ostin jopa yhden varalle huutonetistä, kun sattui sopiva kohdalle.. Pelkkä digiboksikin auttaisi tässä tilanteessa, ja niitä löytyy edullisesti huutonetistä ja kierrätyskeskuksen hyllystä.

        Pikemminkin Digitv usb tikku kiinni tietokoneeseen ja siihen antennikaapeli. Saa helposti tallennettua digilähetykset ilman analogisia huonolaatuisia muunnoksia.


    • Nainen39v

      Olen vanhanaikainen ja on nostalgiaa omistaa videonauhuri ja nostalgiaa on katsoa vanhoja itse nauhoitettuja nauhoja, joissa osassa näkyy myös mainokset, hehe:).
      Nauhoitus:
      Tämä käy helpommin jos on käytössä vidoiden kaukosäädin. Omassa videonauhurissani ei ole mitään muita johtojen paikkoja kuin antenni ja yksi scart-liitin paikka ja no tietty virtajohto. Eli ei johtojen kanssa etes voi leikkiä. No, televisioni on yli 10v. bravia/ sony, videonauhuri yli 10v. sony ehkä 15v..
      Asiaan: -tv videot päälle, tv:stä ensin nauhoitettava kanava päälle, sitten tv-kakesta A/V 2 (videokanava) kuva vaihtuu siniseksi, videokaukkarista painaa (input select) näppäintä jolloin kanava taas näkyy, hö, ja sitten vain nauhoitus päälle.

      • Kiire_loppunut

        Taitaa olla jo kiire loppunut! Aloitus on tehty: 28.12.2013 joten vastaus on melkein 4-vuotta myöhässä.


      • nevö_tuu_leit

      • TheRobotLooksAtTelevisio

        Ebaysta saa vielä videokasetteja! Vuonna 2017, eli ketju on vielä ajankohtainen. Video tarvitsee siis digiboksin, minun televisiostani ei saa signaalia ulos. Minulla on vielä rf-liitännällä oleva boksi, joten en tarvitse edes scart-johtoa. Philipsi tv osaa analogiakanavat, joten videokuva näkyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      196
      4592
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      261
      2627
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1293
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1057
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe