Alkaa voimat loppumaan,koko rumba alkoi 6kk sitten kuopuksen ristiäisten tienoilla.Ensin oli 6viikkoa kestävä kivulias ripuli joka kyllä rauhottui ja voinkin hyvin noin 1,5kk mutta sitten pääs peto irti.Nyt siis kärsiny noin 4,5kk kovista vatsakivuista,verta tulee joka vessareissulla sekä paksua limaa.Alkanu vähän heikottaa eli hemppa laskenu ties kuin alas ja nyt tullu myös pientä pahoinvointia,en voi käsittää miten terve ihminen menee yks kaks näin pohjamutiin.Tuntee ihan kropassa etten ole terve oma itseni.Varaan heti ma ajan lekuriin,ei jaksa enää kohta.Unohdin vielä mainita et nyt saanu yötkin laukata vessassa noin kk ajan,ei rajotu pelkästään päiväsaikaan tää vessan orjuus.Onko muita joilla samankaltaisia oireita ja mitä saitte diaggnoosiks?
Vatsakivut,veriripulia ja limaa
7
278
Vastaukset
- tähystykseen
Colitis Ulcerosa.
- Päpä
Joopa,kuulostaa tosiaan colitis ulcerosalta,itse sairastan kyseistä sairautta ja minulla se alkoi jatkuvalla veriripulilla kovilla vatsakivuilla.mutta tähystyksessä saadaan lopullinen varmuus asiasta.lääkärisi määrää sinut varmasti tähystykseen jos osaa hommansa. tsemppiä sinulle.
- Salmikki
Minulla on ollut vuosia mahavaivoja ja ripulia aluksi muutaman viikon jaksoissa ja sitten jaksot pitenivät. 2010 lukien tilanne paha ja 2012 olin ensin paksunsuolentähystyksessä ja sitten mahalaukun tähystyksessä.
Ripulointia päivittäin 20-30 krt ja öisinkin jopa neljästi herään koviin kouristuksiin. Ripulointi on niin pahaa jo että vessaan mennessäkin saattaa tulla matkalla ja haittaa jo sosiaalista elämää ja asiointia. Ei oikein uskalla mennä kauppioihin yms. Olen nyt sairauslomalla, sillä työssä ollessa piti laukata vessassa jopa 4-5 krt tunnissa. Kun sain suihkuteltua ja housut jalkaan niin en aina päässyt edes takaisin työpisteeseen kuin piti palata takaisin vessaan.
Välillä tulee vertakin. Pukamia ei ole joten veri tulee muualta.
Tähystyksen yhteydessä otettiin koepaloja ja diagnoosiksi asetettiin lymfosyyttinen kloliitti. Tähän ei kuitenkaan verenvuoto kuulu joten menen lähipäivinä uudelleen paksunsuolentähystykseen.
Minulla on myös lisäksi mm. nivelpsori ja sjögrenin syndroma , jotka ovat autoimmuunisairauksia kuten myös tuo koliitti. Se tästä vielä puuttuu että olisi tullut uutena colitis ulcerosa tai crohnin tauti.
Asiallista tietoa ja kuvauksia eri suolistosairauksista löydät colitis ja crohn ry:n nettisivuilta, mutta on hyvä että olet varannut ajan lääkärille.
Tähystyksiä ei kannata pelätä. Vaikka paksusuolentähystyksessä suoleen pumpattava ilma vähän nipistää, niin kyllä sen 20 minuuttia tutkimusta kestää kun jatkuvat kivut ja kouristukset.
Olen nainen 63 v. - Salmikki
Salmikki kirjoitti:
Minulla on ollut vuosia mahavaivoja ja ripulia aluksi muutaman viikon jaksoissa ja sitten jaksot pitenivät. 2010 lukien tilanne paha ja 2012 olin ensin paksunsuolentähystyksessä ja sitten mahalaukun tähystyksessä.
Ripulointia päivittäin 20-30 krt ja öisinkin jopa neljästi herään koviin kouristuksiin. Ripulointi on niin pahaa jo että vessaan mennessäkin saattaa tulla matkalla ja haittaa jo sosiaalista elämää ja asiointia. Ei oikein uskalla mennä kauppioihin yms. Olen nyt sairauslomalla, sillä työssä ollessa piti laukata vessassa jopa 4-5 krt tunnissa. Kun sain suihkuteltua ja housut jalkaan niin en aina päässyt edes takaisin työpisteeseen kuin piti palata takaisin vessaan.
Välillä tulee vertakin. Pukamia ei ole joten veri tulee muualta.
Tähystyksen yhteydessä otettiin koepaloja ja diagnoosiksi asetettiin lymfosyyttinen kloliitti. Tähän ei kuitenkaan verenvuoto kuulu joten menen lähipäivinä uudelleen paksunsuolentähystykseen.
Minulla on myös lisäksi mm. nivelpsori ja sjögrenin syndroma , jotka ovat autoimmuunisairauksia kuten myös tuo koliitti. Se tästä vielä puuttuu että olisi tullut uutena colitis ulcerosa tai crohnin tauti.
Asiallista tietoa ja kuvauksia eri suolistosairauksista löydät colitis ja crohn ry:n nettisivuilta, mutta on hyvä että olet varannut ajan lääkärille.
Tähystyksiä ei kannata pelätä. Vaikka paksusuolentähystyksessä suoleen pumpattava ilma vähän nipistää, niin kyllä sen 20 minuuttia tutkimusta kestää kun jatkuvat kivut ja kouristukset.
Olen nainen 63 v.Korjaus , sairaus joka todettiin on lymfosyyttinen koliitti.
Tahtoo tulla noita kirjoitusvirheitä välillä.
- tähystys?
Prosessoitu maito, viljojen gluteeni, sokeri, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasvirasvat (margariinit ja kasvirasvakermat) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.
Viljat ja/tai maitotuotteet pois 4-8 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa. Voi olla, että kumpikaan ei sovi. Jo 1-2 viikossa huomaa eron entiseen, jos jokin ruoka-aine ei sovi.
Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteeni (vehnä, ruis ja ohra), peruna sekä maito tuottavat limaa elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm
Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle lehmänmaidolle.
Näiden diagnoosi perustuu aina välttämisaltistuskokeeseen.
Vilja-allergia ja keliakia sairautena!
Vilja-allergiassa tietty vilja, yleensä vehnä, ohra ja ruis, aiheuttaa allergisia oireita. Oireet ovat samat kuin maitoallergiassa. Vilja-allergiaa ei voi diagnostisoida pelkän verikokeen perusteella, kuten ei maitoallergiaakaan. Näiden diagnoosi perustuu aina välttämisaltistuskokeeseen.
Lapsuudessa puhjennut vilja-allergia paranee useimmiten. Keliakia sekoitetaan helposti vilja-allergiaan. Keliakiassa viljatuotteiden sisältämä valkuaisaine vaurioittaa suolen limakalvoa. Keliakian oireet ovat lähinnä suolioireita; ripulia, löysiä ulosteita, ylävatsan turvottelua ja ilmavaivoja. Ravintoaineiden imeytymishäiriöstä johtuen voi paino pudota. Keliakia on elinikäinen. Keliakia voidaan tutkia verikokeella. Hoitona siihen on pysyvästi gluteeniton ruokavalio, jossa vältetään vehnää, ruista ja ohraa sisältäviä ruokia.
http://www.keliakialiitto.fi/liitto/keliakia/- Salmikki
Minulta on tutkittu labrakokein kaikki mahdolliset sairaudet mitä yllä on ja ravinnon vaikutusta olen testannut useaan kertaan ja riittävän pitkään.
En käytä muutoinkaan em. prosessoituja kasvisrasvoja, liemikuutioita enkä einesvalmisteita. Einesvalmisteita voisi silloin tällöin kiireessä käyttääkin, mutta minua kuvottaa niiden maku, tarkemmin mausteet.
Valmistan ruuan perusaineista itse, samoin ruokaleivän (paitsi ruisleivän).
Karamellejä yms. en syö.
Maitoa menee ehkä lasillinen päivässä ja senkin voi jättää pois.
Nyt sairauslomalla ollessa on taas enemmän aikaa tutkiskella ravintoasioita.
Olinkin unohtanut noiden kahden ylimmän nettisivun osoitteen. Kiitos niistä. - viljat pois
Salmikki kirjoitti:
Minulta on tutkittu labrakokein kaikki mahdolliset sairaudet mitä yllä on ja ravinnon vaikutusta olen testannut useaan kertaan ja riittävän pitkään.
En käytä muutoinkaan em. prosessoituja kasvisrasvoja, liemikuutioita enkä einesvalmisteita. Einesvalmisteita voisi silloin tällöin kiireessä käyttääkin, mutta minua kuvottaa niiden maku, tarkemmin mausteet.
Valmistan ruuan perusaineista itse, samoin ruokaleivän (paitsi ruisleivän).
Karamellejä yms. en syö.
Maitoa menee ehkä lasillinen päivässä ja senkin voi jättää pois.
Nyt sairauslomalla ollessa on taas enemmän aikaa tutkiskella ravintoasioita.
Olinkin unohtanut noiden kahden ylimmän nettisivun osoitteen. Kiitos niistä.jätä viljat
yleensä viljat aiheuttaa ongelmia
ja vaikka sulla olisi joku oikea suolistosairaus, niin siihen auttaa viljaton ruokavalio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1542505Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61764
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648