Raamattu on homomyönteinen kirja

HOMOMIES

Raamattu on paksu kirja. Minun Raamatussani on yli kolmesataa sivua joissa ei puhuta homoista mitään. Homoseksuaalisuus ei siis ollut mikään ongelma silloin, niin kuin se näyttää olevan tämän palstan fundiksille.

Ainoastaan Mooseksen laissa kielletään mieshomoja parittelemasta, eikä lesboista puhuta mitään. Mooseksen laki sisältää muutenkin aika kyseenalaista aineistoa. Sitten Paavali puhuu "homoista" jotka ovat vaihtaneet epäjumalanpalveluksissaan sukupuolisen suuntautumisen??? Emme tunne nykyään sellaista homoseksuaalisuutta lainkaan.

Raamatusta voimme huomata että homoseksuaalinen rakkaus kuvataan paikoitellen hyvinkin kauniiksi niin kuin voidaan ajatella Daavidin ja Joonataninkin tapauksessa. Jeesuksen käsky oli "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Se velvoittaa kohtelemaan homoja niin kuin kohtelemme itseämmekin.

37

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se minua ihmetyttää, että Jeesus, Jumala itsekin ei muistanut mainita homoista sanaakaan vaikka kaikkitietävänä olisi hänen luullut tietävän, että siitä tulee 2000 vuoden päästä ydinkysymys kristinuskossa.

      • M.T

        Oliko näin??

        1Kor. 6:9
        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

        Rinnakkaisviitteet
        3Moos. 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
        3Moos. 18:23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
        Gal. 5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        Gal. 5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Ef. 5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
        Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        Hebr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
        Hebr. 13:4 Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
        Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        ...ja vielä nämä

        Sananl. 28:13
        Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

        Rinnakkaisviitteet
        Ps. 32:3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
        1Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. > Siirry


      • M.T kirjoitti:

        Oliko näin??

        1Kor. 6:9
        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

        Rinnakkaisviitteet
        3Moos. 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
        3Moos. 18:23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
        Gal. 5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        Gal. 5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Ef. 5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
        Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        Hebr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
        Hebr. 13:4 Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
        Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        ...ja vielä nämä

        Sananl. 28:13
        Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

        Rinnakkaisviitteet
        Ps. 32:3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
        1Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. > Siirry

        Tarkoitin nyt Jeesuksen maanpäällistä taivallusta. Jos asia olisi ollut Jeesukselle yhtä tärkeä kuin joillekin nykyisille vuodessa 2000 eaa - 0 eläville niin ei kai hän olisi mistään muusta puhunutkaan? Eipä vaan puhunut. Puhui kyllä mm. siitä ettei pitäisi toisten syntejä niin kovin innokkaasti ronkkia. Sellaisista mistä nykyisin vaietaan, ahneudestakin.

        Paavali taisi homoista jotain horista sitten kun Jeesus oli jo kuollut. Paavali tosin puhuu paljon muutakin puuta ja heinää.


      • evl.
        M.T kirjoitti:

        Oliko näin??

        1Kor. 6:9
        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

        Rinnakkaisviitteet
        3Moos. 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
        3Moos. 18:23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
        Gal. 5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        Gal. 5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Ef. 5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
        Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        Hebr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
        Hebr. 13:4 Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
        Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        ...ja vielä nämä

        Sananl. 28:13
        Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

        Rinnakkaisviitteet
        Ps. 32:3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
        1Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. > Siirry

        Höpö höpö. Monisanaiset höpötykset eivät totuutta , aloittajan ja a-teistin kirjoituksia miksikään muuta. Jeesus itse ei koskaan puhunut homoudesta mitään vaan painotti lähimmäisen rakastamisen tärkeyttä.


      • HOMOMIES
        M.T kirjoitti:

        Oliko näin??

        1Kor. 6:9
        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

        Rinnakkaisviitteet
        3Moos. 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
        3Moos. 18:23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
        Gal. 5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        Gal. 5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Ef. 5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
        Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        Kol. 3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        Hebr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
        Hebr. 13:4 Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
        Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        ...ja vielä nämä

        Sananl. 28:13
        Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

        Rinnakkaisviitteet
        Ps. 32:3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
        1Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. > Siirry

        M.T

        Miksi lainaat Raamatusta kohtia jotka eivät puhu homoseksuaalisuudesta yhtään mitään?


      • evl. kirjoitti:

        Höpö höpö. Monisanaiset höpötykset eivät totuutta , aloittajan ja a-teistin kirjoituksia miksikään muuta. Jeesus itse ei koskaan puhunut homoudesta mitään vaan painotti lähimmäisen rakastamisen tärkeyttä.

        evl. sanoi :
        Jeesus itse ei koskaan puhunut homoudesta mitään vaan painotti lähimmäisen rakastamisen tärkeyttä.
        ____________

        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Jeesus oli juutalainen ja piti lain voimassa.


      • evl.
        pertsa2012 kirjoitti:

        evl. sanoi :
        Jeesus itse ei koskaan puhunut homoudesta mitään vaan painotti lähimmäisen rakastamisen tärkeyttä.
        ____________

        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Jeesus oli juutalainen ja piti lain voimassa.

        Siitä huolimatta: Jeesus ei puhunut sanallakaan Raamatussa homoudesta. Vai väitätkö vastaan?

        Jeesus painotti muita asioita joista fundikset ei täällä yleensä puhu mitään .


      • Lue ja opi
        pertsa2012 kirjoitti:

        evl. sanoi :
        Jeesus itse ei koskaan puhunut homoudesta mitään vaan painotti lähimmäisen rakastamisen tärkeyttä.
        ____________

        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Jeesus oli juutalainen ja piti lain voimassa.

        pertsa2012
        Jeesus kumosi käytännössä monet Mooseksen säätämät lait mm. hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi. Ja paljon muuta. Mooseksen lain rikkojana hänet tuomittiin ristille.


      • evl. kirjoitti:

        Siitä huolimatta: Jeesus ei puhunut sanallakaan Raamatussa homoudesta. Vai väitätkö vastaan?

        Jeesus painotti muita asioita joista fundikset ei täällä yleensä puhu mitään .

        "Siitä huolimatta: Jeesus ei puhunut sanallakaan Raamatussa homoudesta. Vai väitätkö vastaan?"

        Ei ollut enää tarvis puhua ,,,ei LAISTA katoa pieninkään kirjain,,,,,,,!


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Siitä huolimatta: Jeesus ei puhunut sanallakaan Raamatussa homoudesta. Vai väitätkö vastaan?"

        Ei ollut enää tarvis puhua ,,,ei LAISTA katoa pieninkään kirjain,,,,,,,!

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=55

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=55

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.

        PERSTA. Oletko todella noin tietämätön? Eihän Jeesus mitenkään pitänyt voimassa lakeja. Hänen mukaansa ei saanut edes kostaa silmää silmästä, vaan antaa lyödä toisellekin poskelle. Ja se että sapattina saikin tehdä joitain askareita, ym. ym.

        Voi siis olettaa, että mies saa maata miehen kanssa, ja toisenkin kerran.

        Ja 3: Moos 20 ei puhu homoudesta, vaan niistä miehistä, jotka makaavat miehen kanssa. Joukkoon kuuluu miehiä ukkomiehistä homoihin. Lesbot eivät olleet Jumalan lain alla, joten et saa heitä siten edes Jeesuksen "lain piirtojen" avulla syntisiksi..

        Mutta PERTSA on viime ajoilla tullut aivan päättömäksi. Hyvä juttu!


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        PERSTA. Oletko todella noin tietämätön? Eihän Jeesus mitenkään pitänyt voimassa lakeja. Hänen mukaansa ei saanut edes kostaa silmää silmästä, vaan antaa lyödä toisellekin poskelle. Ja se että sapattina saikin tehdä joitain askareita, ym. ym.

        Voi siis olettaa, että mies saa maata miehen kanssa, ja toisenkin kerran.

        Ja 3: Moos 20 ei puhu homoudesta, vaan niistä miehistä, jotka makaavat miehen kanssa. Joukkoon kuuluu miehiä ukkomiehistä homoihin. Lesbot eivät olleet Jumalan lain alla, joten et saa heitä siten edes Jeesuksen "lain piirtojen" avulla syntisiksi..

        Mutta PERTSA on viime ajoilla tullut aivan päättömäksi. Hyvä juttu!

        jokkeri sanoi :
        Eihän Jeesus mitenkään pitänyt voimassa lakeja.
        ___________
        Puheesi tyrmätään aina poikkeuksetta - eikö hävetä???


        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Siitä huolimatta: Jeesus ei puhunut sanallakaan Raamatussa homoudesta. Vai väitätkö vastaan?"

        Ei ollut enää tarvis puhua ,,,ei LAISTA katoa pieninkään kirjain,,,,,,,!

        Laista on kadonnut aika moni piirto. Oletko huomannut? Vai noudatatko orjallisesti Mooseksen lakia? Luultavasti et kun vapaalla jalalla olet.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        jokkeri sanoi :
        Eihän Jeesus mitenkään pitänyt voimassa lakeja.
        ___________
        Puheesi tyrmätään aina poikkeuksetta - eikö hävetä???


        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        PERTSA. Olet osoittanut jo tarpeeksi selvästi, että sinulla ei ole lukutaitoa eikä tietoa Jeesuksen opetuksista. Teet itsestäsi täydellisen typeryksen.


      • a-teisti kirjoitti:

        Laista on kadonnut aika moni piirto. Oletko huomannut? Vai noudatatko orjallisesti Mooseksen lakia? Luultavasti et kun vapaalla jalalla olet.

        "Laista on kadonnut aika moni piirto. Oletko huomannut? Vai noudatatko orjallisesti Mooseksen lakia? Luultavasti et kun vapaalla jalalla olet."

        Rangaistukset panee toimeen Jumala aikojen lopulla.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "Laista on kadonnut aika moni piirto. Oletko huomannut? Vai noudatatko orjallisesti Mooseksen lakia? Luultavasti et kun vapaalla jalalla olet."

        Rangaistukset panee toimeen Jumala aikojen lopulla.

        PERSTA. Vastauksesi a-teistille kertoi selvää kieltään: olet Raamatun tuntemuksessa nollatasoa.

        JEESUS sanoi, ettei laista poistu yksikaan piirto. Mutta Jeesus itse poisti vaikka kuinka paljon niita piirtoja. Eli muutti Jumalan laatimia lakeja aivan toiseen asuun. pertsa hakee ratkaisua aivan hakoteilta.

        Jumala taas sanoi, että on ihmisten tehtava suorittaa surmateot. Persta olisi siis ollut VTn aikaan Jumalan vastainen. Jeesuksen aikaan taas han on Jeesuksen vastainen.

        Jumala sanoi surmaansa itse miekalla vain leskia ja orpoja sortavat. Tyhmyys ei ole hyve, pertsa.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        PERSTA. Vastauksesi a-teistille kertoi selvää kieltään: olet Raamatun tuntemuksessa nollatasoa.

        JEESUS sanoi, ettei laista poistu yksikaan piirto. Mutta Jeesus itse poisti vaikka kuinka paljon niita piirtoja. Eli muutti Jumalan laatimia lakeja aivan toiseen asuun. pertsa hakee ratkaisua aivan hakoteilta.

        Jumala taas sanoi, että on ihmisten tehtava suorittaa surmateot. Persta olisi siis ollut VTn aikaan Jumalan vastainen. Jeesuksen aikaan taas han on Jeesuksen vastainen.

        Jumala sanoi surmaansa itse miekalla vain leskia ja orpoja sortavat. Tyhmyys ei ole hyve, pertsa.

        "JEESUS sanoi, ettei laista poistu yksikaan piirto. Mutta Jeesus itse poisti vaikka kuinka paljon niita piirtoja."

        Ei Hän laista mitään poistanut , mutta Ihmisen poika on sapatinkin Herra.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        "JEESUS sanoi, ettei laista poistu yksikaan piirto. Mutta Jeesus itse poisti vaikka kuinka paljon niita piirtoja."

        Ei Hän laista mitään poistanut , mutta Ihmisen poika on sapatinkin Herra.

        PERTSA tässä siis jatkaa typeryytensä osoittamista.

        Korostat kuinka Jeesus ei muuta ainuttakaan VT:n asiaa. Mutta kuitenkin siis sai muuttaa käskyn sapatista väljemmäksi: siis piirtoja katosi.

        Samanlaista, kun Jeesus jätti äitinsä ulos; ei siis kunnioittanut vanhempiaan; kun laki oli kostaa, niin Jeesus sanoi: älkää ensinkään kostako. Laki kielsi himoitsemasta toisen vaimoa ja taloa, mutta Jeesus sanoi, että jo naisen katsominen himoiten on kadotukseen vievä. Ei siis tarvitse olla kenenkään vaimo.

        Jeesus ei oman toimintansa perusteella tarkoittanut, että Jumalan lait ovat pysyviä. Piirroilla on siis jokin toinen merkitys, jota emme tiedä. Mutta vaikka olisikin, niin lesbous ja homous olisi pysynyt synnittömänä Jumalan lakienkin perusteella: vain ne ukkomiehet, muut heterot, bi-seksuaalit ja homot, jotka makaavat miesten kanssa, ovat Jumalan silmissä syntisiä.


      • Konsujen tulkinnat
        pertsa2012 kirjoitti:

        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=55

        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.

        Jos miehenpuoli tässä tarkoittaakin miestä, niin valtaosa väestöä olisi verivelan alainen kauhistuksen tekijä. Minä olen maannut miehen kanssa, kuten suurin osa naisista.

        Käytetty sana on kuitenkin miehenpuoli, ja ilmaisu 'niinkuin naisen kanssa maataan'. Olen kyllä nähnyt sinullekin täällä selitettävän kärsivällisesti uudelleen ja uudelleen alkukielen merkityksiä näille ilmaisuille. Tiesitkö muuten, että homo on ollu etunimenä aikanaan maassamme, ihmistä tarkoittavana ilmaisuna. Sanat ja merkitykset eivät pysty samoina vuosituhannesta toiseen edes samassa kielessä.

        Mutta joo, sinähän et itse juurikaan Jeesuksen opetuksista piittaa ja laistakin jätät noudattamatta valtaosan, joten sinun höpöttelysi ovat sokean haparointia. Ei niitä pidä tosissaan ottaa eikä ainakaan Raamatun sanana erehtyä pitämään. Ehkä joskus teet parannuksen.


    • M.T

      Homous on paljon esillä, ja minä en homoja tuomitse, mutta Jumalan sana tuomitsee homouden, ja monta muutakin asiaa. Joka syntinsä tunnustaa ja tahtoo siitä luopua niin saa uskoa syntinsä anteeksi, niin kuin sana lupaakin. Ongelma on siinä kun ihminen ei halua sanaa tutkia ettei tulisi sanan voimasta tuomittavaksi, kun ei halua syntiä itsessään tunnustaa.ja hylätä, vaan tahtoo siinä elää edelleen. Jumala antoi sanansa ihmiskunnalle juuri sen tähden kun ihminen ei voi itseänsä pelastaa siitä kirouksesta jonka aadam ja eeva hankkivat itselleen ja meille. se perintö voi hyvin tänäkin päivänä.
      Jokainen olemme kuolleet synteihimme , siksi Evankeliumi on meille ilmoitettu.

      Kenelle sana kelpaa ja kelle ei, siinäpä kysymys.
      Kaikkein suurin kuolemansynti on se kun ei uskota sanaa. Eli epäusko, ei jotkin tietyt teot. Epäusko kadottaa ihmisen. piste. Tähän kukin sovittakoon itsensä, kestääkö Jumalansa edessä kerran.

    • M.T

      Johanneksen kirje:

      7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
      7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
      7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

      ..ja jos minä lainaan Raamatun jakeita niin en minä pyydä omaa kunniaani, ja jos kuka ei ymmärrä näitä jakeita niin onko vika minun vai lukijan??

      Tuomion ääni kuuluu vain joka sanassa jos ei ymmärrä lukemaansa.
      Sanan on edelleekin niin että siihen joko ihastutaan tai vihastutaan.

      Usein kysyn itseltäni miksi yleensä kirjoitan mitään,kun mikään ei ole kenellekkään mieleen, ja vastoin Jumalan sanaa en suostu kirjoittamaan.

      Hyvää illan jatkoa teille!

      • Lukija

        M.T

        Älä pidä Raamattua kristallipallonasi, vaan lue sitä ymmärryksellä.


      • evl.
        Lukija kirjoitti:

        M.T

        Älä pidä Raamattua kristallipallonasi, vaan lue sitä ymmärryksellä.

        Juuri näin. Siellä puhutaan myös oman silmän malkasta ja tuomiovallan ottamisesta.


      • Lasse L.
        evl. kirjoitti:

        Juuri näin. Siellä puhutaan myös oman silmän malkasta ja tuomiovallan ottamisesta.

        Siellä kehotetaan myös pitämään Jumalan tahtoa esillä eli evankelioimaan nuhtelu, varoittelu ja monenlaisista muistakin syistä useaan ottteesen. Evankeliointi jatkuukin maailmassa siihen asti kunnes Jeesus palaa.Pimentyvässä maailmassa Jumalan sana loistaa yhä selvemmin erottavana kirkkauden valona.

        Käytöstavat ovat yksi asia, joka muuttuu ja muuttaa Jumalan armosta Jumalan lapsia. Mitä muutosta sisäisesti tapahtuu niin se " automaattisesti " näkyy ulospäin.

        " Älä nuhtele pilkkaajaa, ettei hän sinua vihaisi; nuhtele viisasta, niin hän sinua rakastaa. Anna viisaalle, niin hän yhä viisastuu; opeta vanhurskasta, niin hän saa oppia lisää. "

        Sananlaskut 9 : 8 - 9

        Siinä yksi osoitus Jumalan suunnattoman viisaudesta. Ymmärrämmekö me? Haluammeko edes ymmärtää Jumalan neuvoja? Minä haluan. Ilokseni huomaan kyteväni halusta. Roihahtaisipa sydämeni rakkaudesta Jumalaan liekkeihin.


      • Kalle Ankka
        Lasse L. kirjoitti:

        Siellä kehotetaan myös pitämään Jumalan tahtoa esillä eli evankelioimaan nuhtelu, varoittelu ja monenlaisista muistakin syistä useaan ottteesen. Evankeliointi jatkuukin maailmassa siihen asti kunnes Jeesus palaa.Pimentyvässä maailmassa Jumalan sana loistaa yhä selvemmin erottavana kirkkauden valona.

        Käytöstavat ovat yksi asia, joka muuttuu ja muuttaa Jumalan armosta Jumalan lapsia. Mitä muutosta sisäisesti tapahtuu niin se " automaattisesti " näkyy ulospäin.

        " Älä nuhtele pilkkaajaa, ettei hän sinua vihaisi; nuhtele viisasta, niin hän sinua rakastaa. Anna viisaalle, niin hän yhä viisastuu; opeta vanhurskasta, niin hän saa oppia lisää. "

        Sananlaskut 9 : 8 - 9

        Siinä yksi osoitus Jumalan suunnattoman viisaudesta. Ymmärrämmekö me? Haluammeko edes ymmärtää Jumalan neuvoja? Minä haluan. Ilokseni huomaan kyteväni halusta. Roihahtaisipa sydämeni rakkaudesta Jumalaan liekkeihin.

        Jumalan lapsi ei ole pimeyden lapsi. Pimeyden lapsia jo elämänsä aikana johdatetaan pikkuhiljaa Tuonelan syvyyksiin. Jumalan lapsi on nostettu taivaaseen, istumaan sinne kirkkauteen.Pimeys ja valo vääntävät jatkuvasti kättä ihmisten sieluista.


    • aivotonta

      Raamattu on homomyönteinen kirja.

      Voiko Pyhää Kirjaa pahemmin pilkata.

      • AIVOTONTA. Ei ole kovin pahaa "pilkkaa", koska Jumala ei koko VT:ssa sano homoutta synniksi, eikä lesbouttakaan.

        Voin pitää siis Pyhän Kirjan pilkkana sitä, että ei uskota mitä Jumala on asioista mieltä: Raamatussa.


    • Valheesta tulkintaan

      Eipä tuota Raamattua voi sanoa parhaalla tahdollakaan homomyönteiseksi tai pikemmin homouden harjoittamiseen ja himoitsemiseen myönteisesti suhtautuvaksi, jos valehtelematta tulkintoja haluaa tehdä. Mielestäni jos Raamatun tulkinta tuottaa vaikeuksia, niin voisipa vaikka ottaa esimerkkiä alkuseurakunnan apostoleista, jotka henkilökohtaisesti olivat kiinteästi tekemisissä Herramme Jeesuksen Kristuksen kanssa. Raamatussa sanotaankin, että kaikki Jeesuksen teot eivät ole kirjattu Raamattuun - asian voi tarkastaa Johanneksen Evankeliumin lopusta. Eiköhän tälläisetkin asiat ole ainakin rivien välistä tullut selväksi tuolle apostolipoikaporukalle Jeesuksen sanomisia ja toimintaa läheisesti seuraamalla.
      Siis pitikö apostoli Pietari homomessuja ja saarnasiko Jaakob Herran veli Jerusalemissa homoudenharjoittamisen puolesta. Varmasti voisimme lukea tästä ainakin kirkkoisien kirjoituksista, jos tälläistä olisi tapahtunut. Nykyäänkin voimme aavistella silloista tilannetta vaikkapa seuraamalla katolisen kirkon ja ortodoksisten kirkkojen tekemisiä viime vuosikymmeninä.

      • ajat muuttuvat

        "Siis pitikö apostoli Pietari homomessuja ja saarnasiko Jaakob Herran veli Jerusalemissa homoudenharjoittamisen puolesta."

        -Se ei ollut silloin tarpeellista, mutta nyt on.


      • Homomessuja. No ei ole heteromessujakaan pidetty silloin ennen. Kaikki oli kaikille, jotka uskovat ja haluavat uskoa.


    • Kaikki kutsuttu h...

      Yhdyntä avoliitoissa on haureuden syntiä. Tästä voi vetää suoraan johtopäätöksen mitä on homostelu.
      Uskon,että kaikki Jumalaan uskovat ovat samaa mieltä.

      • Kristitty45

        Minä en ole sinun kanssasi samaa mieltä.


      • hetero vaan

        Haureuden syntiä on Raamatun mukaan myös jos mies katsoo naista himoiten tätä.

        Oletko synnitön?


    • mikä mättää

      Kristitty45

      Olikin kysymys Jumalaan uskovista.

      hetero vaan

      Onko joku ollut eri mieltä.

    • meer

      Raamattu on erittäin myönteinen kirja siinä mielessä, että se tarjoaa pelastusta kaikenlaisille syntisille. Eikä yksikään meistä ole synnitön Jumalan kasvojen edessä (omasta mielestään monetkin ovat synnittömiä).

      Jeesus ajoi ulos riivaajia homoista siinä kuin muistakin riivatuista. Jeesuksella oli ratkaisu kaikenlaisten ihmisten ongelmiin ja on edelleekin.

      • evl.

        Missä kohtaa Raamatussa Jeesus ajaa riivaajia nimenomaan homoista?


    • "Raamattu on erittäin myönteinen kirja siinä mielessä, että se tarjoaa pelastusta kaikenlaisille syntisille. Eikä yksikään meistä ole synnitön Jumalan kasvojen edessä (omasta mielestään monetkin ovat synnittömiä)."

      Amen

      Ja siksi onkin niin tärkeää, että julistamme myös homoseksuaaleille OIKEIN synnistä, että myös he saavat mahdollisuuden tulla uskoon Jeesukseen ja pelastua taivaaseen. Jumalan kiitos niin sadat tuhannet homoseksuaalit ovat ottaneetkin vastaan uskon Jeesukseen, tunnustaneet syntinsä ja tehneet parannuksen ympäri maailmaa. Amen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe