Olin ateisti. Tuputin ateismia.

-Uskovainen-

Olin ennen ateisti. Jo 1980-luvun alusta asti, jolloin nuorena heräsin siihen "tosiasiaan", että ei ole Jumalaa. Siihen aikaan erosin kirkosta. Silloin eroaminen tehtiin kirkkoherranvirastossa, ei missään netissä kuten nykyään.

Kävelin siis kirkkoherranvirastoon ja sanoin suorat sanat. Kerroin virkailijalle, että haluan erota kirkosta, koska kirkko on rahanahne ja konservatiivinen. Ja räyhäsin siihen päälle. Krapulassa. Haukuin papit ja kirkon pataluhaksi. Sen jälkeen mainostin kaikille tutuille kirkosta eroamista. Kauan ennen kuin nykyisenkaltainen kirkostaeroamissivusto edes aloitti toimintansa.

Kului monta vuotta. Sitten tulin uskoon, kirkon sisäisen ns. viidennen herätysliikkeen ihmisten toimesta, kiitos Jeesus! Viidesläisyys sai minut tajuamaan, kunka väärässä olinkaan ollut.

Viides herätysliiike on korkeasti koulutettujen, älykkäiden ihmisten johtama herätysliike. Siihen kuuluvat mm. Kansan Raamattuseura (KRS) ja Kansanlähetys (KL) sekä muutamia pienempiä yhdistyksiä kuten Kylväjä-yhdistys.

Ennen käännytin ihmisiä pois kirkosta ja pois kristinuskosta. Nyt tajuan, miten mielettömän katkera, ahdistunut ja kostonhaluinen nuorempana olinkaan kirkkoa kohtaan - ja täysin vailla järjellistä syytä. Syyt olivat tunnesyitä.

Siihen aikaan minä halusin ainoastaan täydellisen, pidäkkeettömän vapauden omalle seksuaalielämälleni, alkoholin käytölleni ja bailaamiselleni. Jumala oli sen tiellä. Hän oli se, joka sanoi, että minun pitäisi hylätä syntielämäni. Jouduin siis valitsemaan moraalisen nöyrtymisen ja Jumalan välillä.

Minä valitsin Jumalan, ja suosittelen samaa kaikille muillekin. Jumalan voi löytää kohtaamalla Vapahtaja Jeesus Kristus sellaisena, kuin Hän Raamatussa on - meidän syntiemme takia, meidän sijastamme ristille naulittuna Jumalan Poikana, verta vuotavana sijaiskärsijänä. Sydänvertaan vuotavana. Jeesuksen veri puhdistaa sinut kaikesta sinun synnistäsi.

18

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssasisar......

Hienoa. Nyt sain tietää, että Kylväjät kuuluu viidesläisiin. Onkin se elävämpää kuin peruskirkollinen luterilaisuus.
      Itse kuulun helluntaiherätykseen ja meidän porukka ei varmaan ole niin koulutettua, mutta ei tarvitsekkaan olla koska Pyhä Henki on se voima, jonka vei seurakuntaa eteenpäin.
      En ole ollut koskaan ateisti, vaikka vanhempani eivät olleet edes tapakristittyjä.

• Usko, se on totta!

Mutta kun se oli tärkeä lause että: Sydänvertaan vuotavana. Jeesuksen veri puhdistaa sinut kaikesta sinun synnistäsi.

• aidosti utelias

Voisiko aloittaja kertoa vielä että mikä oli se perustelu tai argumentti joka sai sinut järkiperäisesti vakuuttuneeksi siitä, että jumala olisi sittenkin olemassa?

Olen itse ateisti. Omalla kohdallani ei todellakaan kyse ole mistään ryyppäämisestä tai johlimisesta vaan elän rauhallista ja vastuullista perhe-elämää. Ateismini takana on yksinkertaisesti tieto. Tiedän miten maailma toimii, mistä ihminen on tullut ja niin edespäin. Nämä tiedot ovat vahvasti ristiriidassa sen maailmankuvan kanssa joka raamatun sivuilta piirtyy esiin. Mielestäni raamatun tekstien seasta ei myöskään löydy mitään "punaista lankaa" moraaliseksi ohjenuoraksi ja olen varmasti lukenut raamattua enemmän kuin keskiverto uskovainen. Olen oikeastaan sitä mieltä että sekulaari humanismi tarjoaa moraalisesti ylivertaisen lähtökohdan oikeudenmukaiselle ja eettiselle elämälle kuin raamattu.

Tätä omaa tarinaani vasten tuo sinun kirjoitus tuntuu hyvin epäuskottavalta. En pysty kuvittelemaan mitään muuta mahdollisuutta kuin mielenterveyden pettämisen, joka voisi saada minut tulemaan uskoon. Tästä syystä olisin aidosti kiinnostunut kuulemaan mikä sai sinut vakuuttuneeksi.

• lilaviidakkokissa

Tiedät mistä ihminen on tullut ym. tiedemiehenä (siis naisena) tiedän, että tuontyyppiset tieteen teoriat on aukkoja täynnä, teoreettisen fysiikan laitos on yksi paikka joka tuntee nämä ontuvuudet hyvin. Miksi meille opetetaan, että tiede on totta ei vain teoriaa, voi jokainen itse pohtia. Jos luulee, että tieteen alituisesti vaihtuvat teoriat on totta, voi sitä kutsua uskonnoksi.

• "Voisiko aloittaja kertoa vielä että mikä oli se perustelu tai argumentti joka sai sinut järkiperäisesti vakuuttuneeksi siitä, että jumala olisi sittenkin olemassa?"

En ole aloittaja, mutta vastaan, koska omalta osaltani haluan tuoda esiin, että Raamatun todellisuus ja tieteen avulla saadun tiedon hyödyntäminen eivät ole pohjimmiltaan ristiriidassa. Minulla on yliopistollinen loppututkinto ja teen työtä, jossa jatkuvasti saa päivittää tietojaan pysyäkseen ajan tasalla. SIlti teen työni pohjimmiltaan Jumalalle. En kuitenkaan ole minkään erityisen suunnan kannattaja, mutta Raamatun Jeesuksen kautta Jumala on voittanut minut omakseen.

Järkiperäisistä perusteista en tiedä, mutta yksi erityisen tasa-arvoistava piirre minua Raamatun sanomassa on aina erityisesti puhutellut. Se on tämä:

"Siihen aikaan Jeesus rupesi puhumaan: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut nämä asiat viisailta ja älykkäiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt." Matt 11:25-26

• lilaviidakkokissa kirjoitti:

Tiedät mistä ihminen on tullut ym. tiedemiehenä (siis naisena) tiedän, että tuontyyppiset tieteen teoriat on aukkoja täynnä, teoreettisen fysiikan laitos on yksi paikka joka tuntee nämä ontuvuudet hyvin. Miksi meille opetetaan, että tiede on totta ei vain teoriaa, voi jokainen itse pohtia. Jos luulee, että tieteen alituisesti vaihtuvat teoriat on totta, voi sitä kutsua uskonnoksi.

" Miksi meille opetetaan, että tiede on totta ei vain teoriaa."

Tiede on totisinta totta, sitä tehdään aivan vakavissaan, se ei ole samanlaista pelleilyä kuin uskonnot mielikuvitusolentoineen. Uskonnoistakin opetetaan että ne ovat totta vaikka ensimmäistäkään pitävää todistetta ei ole nähty toisin kuin tieteessä. Tieteessä teoriat ja faktat pyritään saattamaan yhteneväiseksi ja jos teoria ei tue faktaa teoria vaihdetaan, eikä suinkaan niin kuin uskonnoissa tehdään eli jos tosiasia on ristiriidassa uskonnollisen tekstin kanssa on tosiasia väärässä. En ole kuullut kenenkään väittävät että tiede olisi virheetöntä toisin kuin uskovat omista pyhistä kirjoistaan.

"Jos luulee, että tieteen alituisesti vaihtuvat teoriat on totta"

Erittäin harvoin tieteelliset teoriat vaihtuvat, ne kyllä täydentyvät ja tarkentuvat mutta eivät useinkaan vaihdu. Tieteellisissä teorioissa toki on aukkoja ja virheitä mutta juuri se että virheitä korjataan ja aukkoja täytetään tekee tieteestä toimivan ja itseään korjaavan. Uskonnoissahan ei virheitä korjata vaan väitetään ettei mitään virheitä edes ole ja niitä aukkoja uskonnoista löytyy vaikka kuinka, Jumalakin on aukkojen jumala kunnes lakkaa olemasta sitäkin kun tiede paikkaa sen viimeisenkin aukon.

Teoriat ovat vain osa tiedettä, iso osa on käsinkosketeltavia faktoja ja sinun pitäisi se tiedenaisena tietää, ellei alasi sitten ole uskontotiede.

• kun tässä luin
        lilaviidakkokissa kirjoitti:

MInä tajusin että kun ihminen saa Jumalalta uskon lahjaksi, niin samalla hän tajuaa myös paremmin Raamattua, koska siellä se punainen lanka tosiaankin vaan on.

• ...

Olet hypännyt ateismista uskonnollisuuteen. Ei Jumala ole viidesläinen.

• enemmän Jeesuksesta!

Toisen kirkko ei kuulu arvostelujenne piiriin, keskustelkaa mieluummin uskonasioista, arvostelu saa nyt riittää!

• Onnellinen realisti

Minä olin ennen uskovainen ja kasvoin uskovaisessa kodissa. Sitten rupesin ajattelmaan itse, ja tajusin että koko uskonto on tunneperäistä höpötystä vailla järjen häivää. Erosin kirkosta äitini vastustuksesta huolimatta ja luovuin koko uskosta.
      Elämäni on ollut sen jälkeen paljon tasapainoisempaa. Olen iste vastuussa itselleni kaikesta tekemisistäni, en millekään jumalalle tai millekään muullekaan.

• Piste.

Minä olin ateistisesta kodista mutta nyt uskosta ja matkani jatkuu uskon tiellä.

• jos et muista??
        Piste. kirjoitti:

Minä olin ateistisesta kodista mutta nyt uskosta ja matkani jatkuu uskon tiellä.

Lainaan aloittajaa:

Minä valitsin Jumalan, ja suosittelen samaa kaikille muillekin. Jumalan voi löytää kohtaamalla Vapahtaja Jeesus Kristus sellaisena, kuin Hän Raamatussa on - meidän syntiemme takia, meidän sijastamme ristille naulittuna Jumalan Poikana, verta vuotavana sijaiskärsijänä. Sydänvertaan vuotavana. Jeesuksen veri puhdistaa sinut kaikesta sinun synnistäsi.

• Uusi aika alkaa.

Nyt vielä on aika tulla sisälle Jumalan armoon, tehdä parannus ja lähteä kasteelle sekä erota harhaopista:

http://www.eroakirkosta.fi

Pistä jakoon tämä linkki. Levitä sitä kaikkialle.

• lilaviidakkokissa

Hyvä linkki on, suosittelen. Viikko sen jälkeen, kun tuon linkin kautta erosin kirkosta, tulin uskoon ja olen yhä. Jos olisitte nähneet kaiken mitä olen nähnyt, tietäisitte, ettei ole mitään uskonasioita, vain tieto Jumalan olemassa olosta.

• poika on tärkeä
        lilaviidakkokissa kirjoitti:

Hyvä linkki on, suosittelen. Viikko sen jälkeen, kun tuon linkin kautta erosin kirkosta, tulin uskoon ja olen yhä. Jos olisitte nähneet kaiken mitä olen nähnyt, tietäisitte, ettei ole mitään uskonasioita, vain tieto Jumalan olemassa olosta.

Jeesus sanoi että jos ei ole poikaa ei ole hänen isäänsäkään, elikkä Jeesus täytyy tunnustaa ensin koska Jumala on ilmoittanut omat ehtonsa ja ne lukevat siellä Raamatussa, ei ihmisten ehdot vaan Jumalan ehdot!

• QED

Lilaviidakkokissa paljasti itsensä valehtelijaksi kun höpisi aikaisemmin tuolla sekavia tieteestä. Sinusta ei saisi tiedemiestä vaikka sinut tuplapenetroisi henkiinherätetyllä oppenhaimerilla ja feinmannilla.

• ihmisen oleminen

Entäs sit? ei kuulu mulle eikä sulle. Tärkeintä on se mihin sielusi joutuu tai pääsee kun lähdet tästä elämästä, ei se ole mikään pikkuasia vaan erittäin tärkeä asia!

• Nuorten media
        ihmisen oleminen kirjoitti:

Entäs sit? ei kuulu mulle eikä sulle. Tärkeintä on se mihin sielusi joutuu tai pääsee kun lähdet tästä elämästä, ei se ole mikään pikkuasia vaan erittäin tärkeä asia!

Nuotan uusi lyhytelokuva, Tie kertoo juuri sen keskeisen sanoman Jumalasta ja hänen tarjoamastaan pelastustiestä!

Alussa Jumala loi täydellisen maailman, ja ihmisen hän loi omaksi kuvakseen. Syntiinlankeemuksessa luomakunta joutui pois raiteiltaan ja Jumalan kuva ihmisessä rikkoutui. Nyt me elämme synnin seurausten keskellä. Missä on ratkaisu tähän ongelmaan, joka koskettaa koko ihmiskuntaa?

Nuorten tekemä kaksi minuuttia kestävä lyhytelokuva kuvailee koskettavalla tavalla ihmisen pahuutta ja Jumalan rakkautta, joka voi uudistaa ja parantaa syntisen ihmisen sydämen. Se rohkaisee ihmistä kääntämään katseen Jeesukseen, jotta maailman aiheuttamien himojen ja valheellisten tarpeiden kahleet voisivat hellittää ja ihminen voisi löytää Vapahtajansa.

Katso elokuva: http://www.youtube.com/watch?v=RLl33vSQ-Bw

http://nuotta.com/tie

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1960
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1504
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      142
      1262
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      93
      1243
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1168
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      898
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      44
      810
    8. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      787
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      783
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      123
      763
    Aihe