Mitenköhän tätä oikein kommentoisi?
http://yle.fi/uutiset/salamanisku_tappoi_kirkkokansaa_malawissa/7003629?origin=rss
Jumala pitää huolen omistaan?
15
162
Vastaukset
- Mehr zutaten
Mitäpäs nuo hihhulien jutut nyt ateisteille kuluu?
Vähän sama kun kyseleisi urheilutuloksista semmoiselta kun ei ole urheilusta kuullut/kiinnostunut.
Kyseleppä jollain toisella palstalla.- ikuisesti Jumalan vk
Ehkä se on syy ateistille olla ateisti kun ateisteilla ei ole jumalaa joka lähettää tappavia iskuja ateisteille. Ateisteja ei menehdy ikinä. Ateisti on kuolematon. Ateisti elää ikuisesti.
- Herra antoi ja otti
Kuolleet olivat adventisteja, jotka taas oikeiden uskovien mielestä ovat vääriä uskovia, eivätkä oikeita kristittyjä ollenkaan. Minkä nyt siis myös jumala vahvisti. Herra on ankara ja armoton väärin uskoville harhaoppisille.
"Herra antoi Herra otti, tyydy siihen hottentotti..."
http://www.angelfire.com/pe/fmej/bj.html
- 5xallah salamoi
Aivan selvästi allahin lähettämä salaman isku !
Innokkaimmat, vaikkakaan ei välttämättä välkyimmät, uskovat löytää kaikista tapahtumista aina Breijvikistä Haitin maanjäristykseen asti jonkin hyvin yksinkertaisen päättelyn avulla syyn ja seurauksen.
Tuon ajattelun logiikka mennee niin, että koska jumala on kaikkivoipa että hyvä ja kaikella on tarkoituksensa,niin siitä seuraa, että kaikki tapahtuva on jumalan tahto ja mussutus seis.
Kun sitten kirkosta tippuu katto, koko kirkko sortuu tai salama tappaa kirkossaolijat, niin tuleehan se mieleen, että mitenkähän ne tämän selittää.
Noilla uskovilla onnettomuuksien selittäjillä ei ole mitään turhia sääntöjä tai itsekritiikkiä ajatteluaan rajoittamassa eli ne saattaa antaa samalle katastrofille kaksikin täysin päinvastaista selitystä, mutta ne molemmat ovat heidän mielestään silti yhtäaikaa tosia.- Näin se on
"Tuon ajattelun logiikka mennee niin, että koska jumala on kaikkivoipa että hyvä ja kaikella on tarkoituksensa,niin siitä seuraa, että kaikki tapahtuva on jumalan tahto ja mussutus seis."
Vaikka suhtautumisesi onkin ironinen, olet jotain ymmärtänyt oikein.
- onko se niin huono
No he odottivat tosissaan sitä mistä lauloivat. Kultakaupunkihin mun sydämeni kaipaa, siellä, tuska, murheet, taistot tauonneet. Levon uupuneelle Jeesus luonaan antaa, Rakkaus kuivannut on kaikki kyyneleet. Oi,mä kaipaan päästä luokse Jeesuksen ...
Heillä on on ollut paljon parempi lähtö kuin monella yksinäisellä laitokseen joutuneella elämänsä ehtoolla. Se koulutusvaihe jäi heiltä pois. Ja varmaan monet lähtivät yhdessä perheenä. Kyllähän se oli kirkkokansa joka tuon salaman sai iskemään.
SE oli tuon kirkkokansan tekojen seurausta, koska oli siihen kirkoon syntynyt niin voimakas negatiivinen lataus, että se veti salan puoleensa
Se oli syyn ja seurauksen lain seurasta, jossa syyt olivat tulleetniin voimakkaiksi, että sillä oli näin kohtalokkaat.
Ei ole kysymys siitä onko uskovainen vai ei, molemmat ovat tuon lain alaisia- O'ou
Jos olisin uskova ja omassa lahkossani tapahtuisi noin, niin kommentoisin kuolleiden osalta, että Jumala suuressa armossaan ja viisaudessaan päätti päästää heidät maallisesta vaelluksestaan ja kilvoituksestaan taivaan iloon.
Loukkaantuneiden osalta kommentoisin, että Jumala suuressa armossaan ja viisaudessaan päätti antaa heille koettelemuksen, tutkimattomat ovat Jumalan tiet ja vajavaisella ihmisjärjellä emme voi Jumalan tekoja arvostella.
Että näin...- hpl-
Ei "Että näin", vaan juuri näin. Hienoa, että olet ymmärtänyt jotain Jumalasta. Tutustu lisää.
- O'ou
hpl- kirjoitti:
Ei "Että näin", vaan juuri näin. Hienoa, että olet ymmärtänyt jotain Jumalasta. Tutustu lisää.
Mistä luulisit, että tunnen teidän jargonianne näinkin hyvin?
No siitäpä tietysti, että olin ennen teikäläisiä, sen jälkeen järkiinnyin.
- Esimerkiksi näin
Luukkaan evankeliumi:
13:4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
Saarnaaja:
9:2 Kaikkea voi tapahtua kaikille. Sama kohtalo on vanhurskaalla ja jumalattomalla, hyvällä, puhtaalla ja saastaisella, uhraajalla ja uhraamattomalla; hyvän käy niinkuin syntisenkin, vannojan niinkuin valaa pelkäävänkin. - be-a-liar
Pitää huolen... Mutta pitääkö hyvän huolen?
Oikeastihan tuolla kävi niin että Thorilla sattui olemaan vähän paha päivä ja kristityt saivat sitten tuntea sen nahoissaan. - Sebi pikku-huopis
Jeesus kertoo, että kyllä näin on, ja jos et usko Jeesukseen vapahtajana Jahven vihasta SYNTIELÄMÄÄ kohtaan, olet ansaiseva ikuisessa tulijärvessä kärventymisen.
Ikuisena, koska liha uusiutuu sitä mukaan, kuin se hiiltyy mustaksi.
Jeesus vakuuttaa omin sanoin!
Syntielämä on ero Jeesuksesta ja uskossa voit siis pelastua, olit sitten vaikka minkälainen psykopaatti tappaja sekä uhriensa kiduttaja, ennen uskoon tuloa. - armahdus tuli
Pääsivät nopeasti ilman tuskia pois ilman että enää tarvitsee lukea weccu mitä typerimpiä avauksia ateisti moka palstalla. Tätä voisi palstan sisältöön suhteuttamalla sanoa armahdukseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412508Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse741816Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651238
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913