Minun kuukautisvuotoni on siinä keskikokoisten ja runsaiden kuukautisten välillä ja olen 14-vuotias. Ajattelin hommata kuukupin, mutta epäröin että sopisko minulle koko 1 vai 2. Koko 2 sopisi ehkä vuodon määrän perusteella mutta koko 1 olisi halkaisijaltaan minun emättimeeni sopiva. En ole siis ikinä uskaltanut tunkea edes tamppoonia emättimeeni, mutta en jaksa kärvistellä siteidenkään kanssa enään ja mietin että kuukuppi voisi helpotuttaa elämää kummasti. Mutta siis uskallanko ostaa kokoa 1 olevan vaikka on runsahkot kuukautiset? Joudun päivässä vaihtamaan siteitä n. 5 kertaa.
Kuukupin käyttö ja runsaat kuukautiset?
7
676
Vastaukset
- shygtfrdfgthyjsss
Miten aiot tunkea kuukupin sisälles jos et ees tamponia saa laitettua?
- Samantha678
Aloittaja kyllä sanoi, ettei ole edes halunnut kokeilla tamponia.
Tamponi ja kuppi ovat kaksi eri asiaa, jos ei tykkää tamponista, ei tarkoita sitä, etteikö voisi rakastaa kuppia.
Mun kokemuksen mukaan vuotomäärä siteessä ei ihan tasan korreloi vuotomäärää kupissa. Jotkut siteet imevät vuodon nopeasti, jättävät kuivan pinnan ja mukavamman olon, VAIKKA vuotaisi kuin seula. Vastaavasti taas joitain siteitä pitää olla vaihtamassa koko ajan, oli vuotomäärä mikä tahansa.
Kuitenkin, itse ehkä ostaisin sen pienemmän kupin, joka ehkä varmemmin sopii paremmin. Ikävää jos kuppi on liian iso, sitä on hankala laittaa sisälle ja jos se vielä tuntuisikin siellä (vaikka sen ei pitäisi tuntua). - pienempi kuppi
Ota pienempi. Helpompi laittaa sisälle ja pienempi riski, että tuntuis käytössä. Itselläni ainakin isompi meinaa kiusata välillä. Välillä tuntemukset vaihtelee ihan kuukausittain ja välillä taas ongelmat ilmaantuu/poistuu tyhjäyksen yhteydessä vaikka yritän aina laittaa huolellisesti. Eli saattaa painaa kevyesti rakkoa ja tuntuu jatkuvalta pissahädältä tai jonkin liikkeen aikana voi vähän vihlasta.
Pienemmällä varsinkin saat varautua siihen, että joudut tyhjäämään useammin kuin 12 tunnin välein, mutta vaikka joutuisit tyhjäämään samoin kuin nyt eli 5krt päivässä (mitä en kuitenkaan usko) niin silti se on paljon sidettä mukavampi, kun ei tunne vuotoa ja on kuiva ja puhdas olo. :) - isonnaisenmenkat
Siis oikeesti! Onko joku saanut kuukupin sisään vaikka piein tamponi ei ole mennyt kivun vuoksi? Kyselee 30-vuotias nainen.
Olen hento ja lyhyt nainen. Aluksi meinasin kuukupista valita koko ykkösen (1), mutta koska kuukautiseni on hyvin runsaat ja olen kuitenkin aloittanut jo seksielämän, niin päädyin koko kakkoseen (2).
Kertaakaan ei ole kuppi tullut lähellekään täyteen, vaikka olen antanut olla useamman tunninkin paikoillaan runsaimpina päivinä, ja kuppi menee ihan ookoosti sisään. Kupin asettamista voi joutua harjoittelemaan muutamia kertoja, mutta kyllä se sitten alkaa onnistua, kun löytää itselleen sopivan tekniikan ja kulman, että mistä kuppi menee helpoiten sisään. - gtfrrrrrrrrrrrrrsehs
itekki oon 14 ja runsahkot/normaalit menkat. ite kuitenkin ostin lunette koon1 vielä en oo päässy kokeilemaan miten saan menkkojen aikaan sen toimimaan mutta aluksi kuivaharjoittelussa oli sikana ongelmia mutta nyt kuivaharjottel sujuu jo paremmin. aluks en meinannu saada kuukuppia sesään saati sitten ulos mahtumaan mut ei se sisään juutu.... mut harjottelua se vaatii..... vieläkään en ite saa kuukuppia saa tarpeeksi syvälle koska ooon niin tiukka eikä sormet meinaa mahtuu kupin kaa sisälle mut kyl se siitä varmaan alkaa onniistumaan luulisin... ootan vaan menkkoja että saan tietää miten käytännössä onnistuu ja että onko koko 1 mulle liian pieni. mut suosittelen kokoa 1 joska uskon että jos ottaa heti koo 2 siinä menee heti alussa harjotellessa pinna nimittäin uskon että ite en ois ainakaan sitä ees sisään saanu
- lsdaödlsöa
Kyllä sillä ykköskoolla kannattaa aloittaa. Nimittäin isomman koon käyttäminen vaikka ei ole edes tamponia uskaltanut käyttää on varmasti aika haastavaa. Suosittelisin jopa harjoittelemaan vähän tamponeilla, koska niiden käyttö on helpompaa kuin kupin. Pidän siis kuppia paljon parempana suojana noin muuten, mutta tamponeilla voisi olla helpointa lähteä liikkeelle.
- Anonyymi00007
Vähän ku nannat miehen pumpata alkaa kupit mahtuu pimppiin,tai työntelet vähän pulloa sun muuta survinta niin johan menee!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986428KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3605974Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602893Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072348Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1072018- 1251774
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191653Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811320- 731217
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331158