Tein adressin, jossa halutaan kirkon ehtoollisviinit alkoholittomiksi
http://www.adressit.com/kirkon_ehtoollisviinit_alkoholittomiksi
Lars Levi Lestadius vastusti alkoholia, hän jopa ajoi kirkosta viinanmyyjät ulos.
Kirkon ehtoollisviinit alkoholittomiksi
25
310
Vastaukset
- teu,
En voi allekirjoittaa tuota, koska JEESUKSEN aikana , käytetty viini oli
miedosti käytetty , syystä siitä että , se ei olisi säilynyt siinä ilman alassa
Mitä tulee LLL:n vaatimukseen, hän oli kova Raittius mies , ja saikin lapin
raittiiksi, mutta millä hinnalla, hän kuoli 61 vuotiaana , vaikka ei se vaikuta
nähtävästi elinikään, vaan siihen vaikuttaa JUMALA kaikkein korkeimman,
Jumalan hoitama asia, Siihen ei vaikuta Lapin jumalat yhtään, Vaikka hed
Luulee ...- alkoholitonta
"En voi allekirjoittaa tuota, koska JEESUKSEN aikana , käytetty viini oli
miedosti käytetty , syystä siitä että , se ei olisi säilynyt siinä ilman alassa "
Todellakin, Jeesuksen aikana viini oli miedosti käytetty, eikä niin alkoholipitoista kuin kirkon ehtoollisviini eli 16%.
Ymmärtäisin, jos kirkko käyttäisi ehtoollisviininä mietoja viinejä, mutta miksi sen pitää käyttää erittäin alkoholipitoista viiniä?
Lähipiirissäni on raitistunut alkoholisti, joka on kertonut minulle, että ehtoollisviinistä meinasi ryyppy lähteä päälle.
Sen jälkeen ei olla ehtoollisella käyty. - kuuntelija etelästä
alkoholitonta kirjoitti:
"En voi allekirjoittaa tuota, koska JEESUKSEN aikana , käytetty viini oli
miedosti käytetty , syystä siitä että , se ei olisi säilynyt siinä ilman alassa "
Todellakin, Jeesuksen aikana viini oli miedosti käytetty, eikä niin alkoholipitoista kuin kirkon ehtoollisviini eli 16%.
Ymmärtäisin, jos kirkko käyttäisi ehtoollisviininä mietoja viinejä, mutta miksi sen pitää käyttää erittäin alkoholipitoista viiniä?
Lähipiirissäni on raitistunut alkoholisti, joka on kertonut minulle, että ehtoollisviinistä meinasi ryyppy lähteä päälle.
Sen jälkeen ei olla ehtoollisella käyty.En myöskään allekirjoita tuota adressia.
Ehtoollisella jaettava viini on "viinipuun hedelmää"; ja siten sisältää alkoholia
Mutta ehtoollisella on aina pyydettäessä saatavilla alkoholitonta vastiketta. - rypäle
kuuntelija etelästä kirjoitti:
En myöskään allekirjoita tuota adressia.
Ehtoollisella jaettava viini on "viinipuun hedelmää"; ja siten sisältää alkoholia
Mutta ehtoollisella on aina pyydettäessä saatavilla alkoholitonta vastiketta."Ehtoollisella jaettava viini on "viinipuun hedelmää"; ja siten sisältää alkoholia"
Eihän viinipuun hedelmä, siis viinirypäle ole itsessään alkoholipitoinen, vaan se pitää käyttää, että siihen tulee alkoholia.
Mieheni ei kehtaa pyytää alkoholitonta viiniä, sen takia emme enää käy ehtoollisella. - teu,
kuuntelija etelästä kirjoitti:
En myöskään allekirjoita tuota adressia.
Mutta ehtoollisella on aina pyydettäessä saatavilla alkoholitonta vastiketta.On totta että Viini kastaan yleensä useista eri viinistä' Yksi on hehkuviini
jossa on %: 14,sitten niitä makuja , SEKÄ toisissa ON SITTENM VÄHENPI %
sIITÄ TULEE MIEDONPAA ,KUN LASKETAAN NÄMÄ YHTEEN .
EN MINÄ OLE ASIANTUNTIJA . Mutta naapurissa on eläkkeelle jäänyt syntio
kysynpä häneltä , Hän. osti viinit ja teki seoksen , se selviää kyllä.. - näin se on
rypäle kirjoitti:
"Ehtoollisella jaettava viini on "viinipuun hedelmää"; ja siten sisältää alkoholia"
Eihän viinipuun hedelmä, siis viinirypäle ole itsessään alkoholipitoinen, vaan se pitää käyttää, että siihen tulee alkoholia.
Mieheni ei kehtaa pyytää alkoholitonta viiniä, sen takia emme enää käy ehtoollisella.Viini valmistetaan käyttämällä ja siksi sisältää alkoholia.Nykytekniikalla siitä voidaan poistaa alkoholi.
Mistä sellainen päätelmä tulee että muinoin viini olisi ollut miedompaa?
Ensin tarjoiltiin hyvää viiniä, siis pidempään käytettyä ja kypsempää.Sitten huonompaa mutta Kaanain häissä tarjoiltiinkin hyvä viini viimeisenä.Hyvä viini ei ole mitään mietoa lantrinkia.
Ehtoollisviinin kuuluu olla hyvää rypäleviiniä. - teu,
teu, kirjoitti:
On totta että Viini kastaan yleensä useista eri viinistä' Yksi on hehkuviini
kysynpä häneltä , Hän. osti viinit ja teki seoksen , se selviää kyllä..". teu "
Muistini mukaan se on joku malaka tyyppinen , joka laimennetaan ,
eri Punviineihin , jos Hehku viini on 16. % tähän tulee pullo 10%
ja 9%, ja 8 %joist voidaan laskea 16 10 9 8 = 43/4 = 10,8 % se
on tarjottavan vahvuus.,Ja sitä saa noi 1ml . se tarkoittaa että seoksesta
1 litrassa on 1000 annosta. noissa pulloissa (neljässä on 3l ) se on 3000
annosta ehtoollisella se määrä joka tehdään etukäteen , se on siunattua
sitä ei eleensä tarvita ottaa lisää , Muttase siunattu viini on juotasva Jeesuksen verenä , ja sen tekee yleensä Kirkkoherra.. - teu,
teu, kirjoitti:
On totta että Viini kastaan yleensä useista eri viinistä' Yksi on hehkuviini
kysynpä häneltä , Hän. osti viinit ja teki seoksen , se selviää kyllä.." teu "
Kun kysyin asiaa , se oli Malakaa n. 16% , siis se tieto oli oikein .
Nyt ei ole aivan tarkkaa tietoa mihin tämä on lantrattu , ja onko lantrattu .
Suntion mukaan ei lantrattu, viini oli aina sitä ,ja lähes kaikkein kalleinta .
- su***
teu, Kyllä siihenkin aikaan viiléitä paikkoja oli, maakuopat ja kellarit. Punaviini pitääkin olla sopivassa lämpötilassa. Valkkari taasen tarjoillaan viilempänä.
Ei nää Suomenkaan jääkapit ole kauan olleet käytössä. Ja viinejä on juotu, väkeviä ja laimeita niin kauan kuin minä muistan ja tiedän.
Kovia viinejä silloinkin varmaan oli, koska Jeesuksen piti sitä vedellä lantata.
Se olisi katasrofi jos kirkkoviinejä miedonnettaisi. Eihän ehtoollisen jälkeen voisi tuntea niin hyvin syntisä pois pyyhkäisyltä. Ja Kirkkoherratkin tykkäisivät vahvoista viineistä samalla kun ylimääräisiä ehtoollisen jälkeen kotiin vietäisiin. (vitsi,vitsi)
Mitä viinimerkkiä muuten nykyisin kirkkovit ovat`? Ja mitähän merkkiä ja vahvuuksia ne oli silloin kuin minulle sitä tarjottiin 1947. Olen minä syntisenä ihmisenä senkin jälkeen viinejä maistellut, mutta vaan eripaikassa. Ja mikä parasta, olen joskus pari kertaa kotiviinejäkin tehtaillut. Mutta eihän se synti ole, koska Jeesuskin sitä teki.- su***
...niin jatkan tuosta Jeesuksen tempusta, veden viiniksi muuttamisesta. Ehkä silloin oli samallainen tapa kuin nykyisinkin joskus joissakin ravintoloissa ja baariloissa ja myös kotihipoissa.
Kun sitä viiniä on juotu pää niin täyteen, että ei tajua enää mitä eteen viineinä tarjotaan. Örveltäjät ovat juomeen monet lantatut viinansa ja viininsä viinana ja viininä. Tämä kikka on ollut yleinen tarjoilijoilla. Jospa Jeesus huomasi tehdä samoin. - teu,
"SU: "
Jeesuksen tekemä viini , ei ollut kä'ynyt % mittärin luona , siksi minä
olisin sitä mieltä , että taivaassa / ja Taivaaseen ei pääse juomari ..
niin että , Uskon sen sanan kun luin kerran Raamatusta , ettei Hän
voinut tehdä % pitoista viiniä , koska siinä tapauksessa Hän olisi edesauttanut
jumarien juminkien ja humaltumisia .
No mitä Hän sitten teki , Niin kuin Raamatruissa lukee , siellä sanotaan viiniksi
myös se ,jota meilla puhutaan tuoremehuna, Siellä oli ylempi viinin maistaja ja
hän oli suunsa niin kyhllästyttanyt että maistoi uuden viinin , ja sanoo että
se on hyvää , ei varmaan kestänyt kuin hetken kun humalat alkoi karista .
Olen miettinyt näitä, ja tullut siihen tulokseen , että' JUMALALLA ON VILÄKIN
KIKKIMAHDOLLISTA , Jeesus oli jo lähtenyt , opetuslastensa kanssa ..
Äitinsä Maria , oli siella kaasona , joten siitä voimme vetää sellaisen johto-
päätöksen että morsin oli Jeesuksen sisko , ja Marian tytär. ... - teu,
" su"
Voi olla että oli , mutta jos maan päällä on 40 astetta. jatkuvasti ,aika sylle pitää mennä , Ajatellaampa siellä olevia syviä kaivoja ,Jopa 38 metriä ..
Olivat siihen aikaan Kun Abe ja ,Iisak , ja Jaakob juttivat lampaitaan , niin vesi oli
maantasalla juotto kävi tosta vaaan ..
Eipä silti kaipa heillä konstit oli , Mutta miksei sitten maitä säilynyt, on paljon
puhuttu siitä että heillä piti olla viini siksi ,että maito happani ..
Miten nyt su sinun suu pannaan , oikeinko sieltä löytyisi v iini kellaria ,
Ja miten suuren, tottakai Kunikalla oli , vaikkei sähköö vielä ollutkaan .. - 5+7#
teu, kirjoitti:
"SU: "
Jeesuksen tekemä viini , ei ollut kä'ynyt % mittärin luona , siksi minä
olisin sitä mieltä , että taivaassa / ja Taivaaseen ei pääse juomari ..
niin että , Uskon sen sanan kun luin kerran Raamatusta , ettei Hän
voinut tehdä % pitoista viiniä , koska siinä tapauksessa Hän olisi edesauttanut
jumarien juminkien ja humaltumisia .
No mitä Hän sitten teki , Niin kuin Raamatruissa lukee , siellä sanotaan viiniksi
myös se ,jota meilla puhutaan tuoremehuna, Siellä oli ylempi viinin maistaja ja
hän oli suunsa niin kyhllästyttanyt että maistoi uuden viinin , ja sanoo että
se on hyvää , ei varmaan kestänyt kuin hetken kun humalat alkoi karista .
Olen miettinyt näitä, ja tullut siihen tulokseen , että' JUMALALLA ON VILÄKIN
KIKKIMAHDOLLISTA , Jeesus oli jo lähtenyt , opetuslastensa kanssa ..
Äitinsä Maria , oli siella kaasona , joten siitä voimme vetää sellaisen johto-
päätöksen että morsin oli Jeesuksen sisko , ja Marian tytär. ...teu, 30.12.2013 19:54
Äläpäs ala arvailemaan sellaisia kohtia, jotka eivät sinun käsitykseen sovi.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 2.
"7. Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
8. Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle". Ja he veivät.
9. Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
10. ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
11. Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen."
Kyllä minä tiedän sinun olevan ehdottoman raittiuden kannalla, mutta siitä voi tulla pahempaa jälkeä, kuin oikeasta opetuksesta ja vastuun antamisesta. Koskaan ei saada tietää, kummasta tulee enemmin alkoholisteja, mutta Raamattu ei ole ehdottoman kiellon takana. Sitä minusta tämä alla oleva paikka tarkentaa.
Kirje kolossalaisille 2.
"20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi." - teu,
5+7# kirjoitti:
teu, 30.12.2013 19:54
"7. Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
9. Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut - mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen - kutsui edeskäypä yljän
10. ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
11. Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen."
Kyllä minä tiedän sinun olevan ehdottoman raittiuden kannalla, mutta siitä voi tulla pahempaa jälkeä, kuin oikeasta opetuksesta ja vastuun antamisesta. Koskaan ei saada tietää, kummasta tulee enemmin alkoholisteja, mutta Raamattu ei ole ehdottoman kiellon takana. Sitä minusta tämä alla oleva paikka tarkentaa.
Kirje kolossalaisille 2.
"20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."" 5 7 # "
Oikein ajattelet ,kuten aina sinulla on avra katse , joka ei kuitenkaan unhotu,
tiettyihin asioihin , Raamatrtru ei kiellä ehdottomsaati alkoholia ,, ryyppy tai 2
Se oli LLL:joka kielsi tipankin ,,,mutta hänkin antoi Ehtoollis viinin !,
Mitä tuohon Joh. 2;7-11. tulee KERRON MITÄ TIEDÄN , KANAA oli pieni
kaupunki n. 15 km NASARETISTÄ pohjoiseen , MARIAN ,Jeesuksen Äiti oli
siellä kaasona , ja Marian viimeiset sanet jotka pon kirjoitettu Raamattuun .
.kirjoitetut sanat olivat "tehkää se mitä Hän kä'sakee" Tämä on ohje kaille
kristityille , Jeesuksen seuraajille .
Kreikan sana ainos merkitsee sekä käymätöntä RYPÄLE MEHUA ETTÄ KÄYNYTTÄ alkoholipitoista VIINIÄ HÄISSA käytetty viini oli yleensä käy-
tettyä % vain ei tiedetty.
Mutta , Raamatun mukaan JUOPPOUS on kadottavainen synti .. Paljonko
pitää juoda että on JUOPPO ? Sitä ei sanota Raamatussakaan , mutta se
ilmeisesti se raja on jossakin LLL:n ja Jeesuksen välissä . (kohtuus on )
on vaarallinen sana , Raamattu on kertonut että sillä sanalla on tehty
paljon pahaa.
No jatkan joskus . - teu,
5+7# kirjoitti:
teu, 30.12.2013 19:54
Kirje kolossalaisille 2.
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.""5 7 # "
Tuo Kollossalaisille kirje ,2:ja jaket 20-23. on Vatausa Ruotseihin , lukekaa. - 5+7#
teu, kirjoitti:
"5 7 # "
Tuo Kollossalaisille kirje ,2:ja jaket 20-23. on Vatausa Ruotseihin , lukekaa.teu, 1.1.2014
Luin tuon kolossalaiskirjeen kohdan ja olen kanssasi samaa mieltä, jos tarkoitat, ettei mikään tekeminen, tai tekemättä jättäminen mitään pyhitä.
- rypäle
"Väkevien viinien alkoholiprosentti on 15-22 prosenttia. Suomessa yleisesti ehtoollisviininä käytetyn Malaga-viinin alkoholiprosentti on 16 prosenttia."
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288339930245.html
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11955422- teu,
Varmaan h'än joka sanoi , pitää olla myös alkoholiton v iini ,
että voi valita , Jos jollakin on niin tarkka hipiä .-.
Minä sanoisin sitä selkärankattomaksi , mutta olkoon , heille sallittaskoon
ja oikeesti pitäisikin olla mahdollisuus Alkoholittomaan ..
Minä puhuin kerran meidän kirkkoherran kanssa, ja hän sanoi ,
ettei hä'nen aikana , saa nyt nähdä ,hän oli sairaslomalla lokakuun
3.11 tuli työhön 11/12 vaihteessa jäi taas joulukuun sairaslomalle ,
onko se alkua ,vai mitä sen näkee sitten ..
- gb.
Jotenkin haluaisin jokaisen miettivän ketjun kirjoituksia kohdallaan.
Itse olen saanut lahjaksi onnellisen osan. Maljassani on Jeesuksen Pyhä Veri. Minun tähteni vuodatettu! Kiitos ja kunnia olkoon Vapahtajalleni. Nyt, aina ja iankaikkisesti.- muuttis
gb.
Niin on minunkin maljassani Jeesuksen Pyhä Veri minun tähteni ja suuresta syystäni vuodatettu. Yhdyn kiitokseen ja ylistykseen koko sydämestäni.
- su***
niin teu, miten nyt sitten suuni panisin. Ei Jeesuksen aikoihin ihmiset olleet sen tyhmempiä kuin nytkään. Alkuihmiset jo tiesivät miten säilötään lihat ja juomat. He tiesivä, että kun kaivetaa syvä kuoppa ja vuorataan se savella ja kivillä , siitä tulee se. miten mitä me suomalaiset sanomme kellariksi. He tiesivät, mitä syvemmälle kaivetaan sitä viileämpää on maan alla ja kallioiden koloissa.
Sinulla teu on noita omia käsityksiäsi raamatun ajoista. Ei heillä ollut alkoholimittareita, vai oliko. Mutta et sinä voi mittailla vuosituhanten aikana tehtyjä viinejä. Päähän ne meni, koska kirjassakin sanotaan varoitus, että älä juovu viineistäsi. se tuo vain pahan mielen, vai miten se meni sano Ruonansuukin...
Vai olet sinä teu raittiusmiehiä. Niin olen minäkin. Jätin ne päätä sekoittavat "viinit" ajat sitten. Jos mies ottaa ryypyn, niin ryyppy ottaa miehen. Ei ota enää.
Älkää hyvät uskonveikkoset sekoittako Jeesuksen verta viineihin. Ne olivat aivan eriluokkaa.- teu,
"su ""
Aivan , ihmiset ei ollut tyhmenpia , ei ainakaan arki elämässä.
Jos pitää ajatella alku ihmistä tässä kuinka kauaksi pitää mennä
Riittääkö 7656 vuotta ?
Sanot että tiesivät miten säilötä , lihat ja juomat ... jos kuitenkin
menn'ää'n tuonneasti ei varmaankaan säilötty lihoja JA JUOMIA
koska Jumala oli lihan syönnin kieltänyt, ja vain kasviksia sai syödä .
Ja vettä' juoda , ..Suola ei ollut vielä löytynyt , ja mihinsitä olisi
tarvittu kun ei syöty lihaa . Hehe söivät kasviksia ja siksi he elivät
niin kauan kuin elivät . Jopa 969 vuotta , oli ennätys
En minä ole sen parenpi raittuis mies kuin sinä ,,,vaan se nuorimie joka alkoikirjoittaa tästä asiasta , ehkä tästä on alle kymmenen vuotta kun
joiun väkevää ,vielä , no sitten ei ole tarvinnut Jumalan kiitos
Sanot Ettei saisi sekoittaa Jeesuksen verta viineihin ei tämä sitä olekaan ,
Vaan se on sana , JUMALAN SANA JOKA SIIHEN KEHOITTAA ,.. KUKA
ON KELVOLLINEN ALTTARIN EHTOOLLISELLE , SE ON JOKA USKOO
NÄMÄ SANAT: SINUN EDESTÄSI ANNETTU , SINUN EDESTÄSI VUODATETTU, .
siinä yksinkertaisesti esitetty , joka nämä uskoo on oikea ehtoollis vieras .
kirjoitan nämä sinulle , koska tiedän että et ole käynyt pitkaan aikaan
ehtoollisella , ja siksi että nämä sanat opettele , niin et voi ottaa ehtoollista
tuomioksesi.. Niinkuin sellainen mailman ihminen voi joka ei välitä , janiin
hän on voinut tehdä rillomuksen ,.
- tinapaperi
Kyllä ehtollisviinin voi muuttaa alkoholittomaksi, sillä ei ole merkitystä ehtoollisen viettoon, kuinka paljon prosentteja viinissä on, kuten täälläkin jotkut haluavat virheellisesti selittää.
Eihän ehtoollisleipäkään ole samanlainen kuin Jeesuksen aikana oli, Jeesushan mursi leipää, eikä nykyään ehtoollisella murreta leipää.- teu,
"tinapaperi"
väärin sanot , kyllä se leipä murretaan ,suussa ja sydämmessä.
Niin ne % oli toista asiaa ei ehtoollisen vieton edellytyksiä,
- 15+10
Ompa kummaa, kun ehtoollisen kohdalla halutaan muuttaa vuosisataista perinnettä, kun muuten lestadiolaisuudessa halutaan perinne säilyttää.
Olisikohan takana ehtoollisen omiin käsiin ottamisen halu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla572804Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "362419SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past941960Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851305Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301139Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o155841Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m80764Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52696Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44682- 43665