Hei,
En tiedä mistä voiin tätä kysyä, mutta ajattelin että täällä olisi varmasti ihmisiä, jotka ehkä voisivat antaa suuntaa antavia neuvoja.
Olen 18-vuotias ja käytän yaz e-pillereitä.
Mulla oli antibioottikuuri enkä käyttänyt poikaystäväni kanssa lisäehkäisyä, koska kukaan ei sanonut että ne voisivat vaikuttaa ehkäisytehoon.
Olen saattanut unohtaa ottaa yhden pillerin jossain vaiheessa, en vaan muista missä vaiheessa kiertoa..
Nyt minulle tuli pilleritauko ja menkat olivat todella niukat. Kestivät vain muutaman päivän. Ekalla pyyhkäsyllä tuli ihan verta mutta muuten olivat aika rusehtavat vain..
Rinnat ovat nyt vähän arat kainaloiden vierestä ja nännit niin kipeät ettei voi edes hipaista niitä.
Tiedän, että vain raskaustesti antaa minulle vastauksen mutta haluaisin kuulla onko kellekään käynyt samalla tavalla.
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata Toivottavasti panikoin turhaan, sillä opinnot on kesken eikä lapsi sopisi elämäntilanteeseeni juuri nyt.
Niin, ja nännini eivät koskaan ennen ole olleet kipeänä.
En tiedä mistä voiin tätä kysyä, mutta ajattelin että täällä olisi varmasti ihmisiä, jotka ehkä voisivat antaa suuntaa antavia neuvoja.
Olen 18-vuotias ja käytän yaz e-pillereitä.
Mulla oli antibioottikuuri enkä käyttänyt poikaystäväni kanssa lisäehkäisyä, koska kukaan ei sanonut että ne voisivat vaikuttaa ehkäisytehoon.
Olen saattanut unohtaa ottaa yhden pillerin jossain vaiheessa, en vaan muista missä vaiheessa kiertoa..
Nyt minulle tuli pilleritauko ja menkat olivat todella niukat. Kestivät vain muutaman päivän. Ekalla pyyhkäsyllä tuli ihan verta mutta muuten olivat aika rusehtavat vain..
Rinnat ovat nyt vähän arat kainaloiden vierestä ja nännit niin kipeät ettei voi edes hipaista niitä.
Tiedän, että vain raskaustesti antaa minulle vastauksen mutta haluaisin kuulla onko kellekään käynyt samalla tavalla.
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata Toivottavasti panikoin turhaan, sillä opinnot on kesken eikä lapsi sopisi elämäntilanteeseeni juuri nyt.
Niin, ja nännini eivät koskaan ennen ole olleet kipeänä.
Vastaukset 5
Vanhimmat
auttakaa nyt joku :(
Tottakai voit olla raskaana.
Se on ainut vastaus minkä voit saada.
Joko olet, tai et ole, ja vain testi kertoo mikä on tilanne.
Ja siihen että "kukaan ei kertonut"...
Pakkausseloseessa (jota kannattaa AINA lukea kun saa lääkkeen!) lukee:
"Muut lääkevalmisteet ja Yaz
Kerro Yaz-tabletteja määräävälle lääkärille, mitä lääkkeitä tai rohdosvalmisteita käytät. Kerro myös muille lääkkeitä määrääville lääkäreille tai hammaslääkäreille (tai apteekin henkilökunnalle), että käytät Yaz-tabletteja. He kertovat sinulle, jos sinun pitää käyttää lisäehkäisyä (esimerkiksi kondomia) ja miten pitkään lisäehkäisyä tulee käyttää.
Eräät lääkkeet voivat heikentää Yaz-tablettien ehkäisytehoa tai aiheuttaa odottamatonta verenvuotoa. Tällaisia lääkkeitä ovat mm.
epilepsialääkkeet (esim. primidoni, fenytoiini, barbituraatit, karbamatsepiini, okskarbatsepiini)
tuberkuloosilääkkeet (esim. rifampisiini)
HIV-lääkkeet (ritonaviiri, nevirapiini) tai muiden infektiotautien hoitoon käytettävät lääkkeet (antibiootit, kuten esim. griseofulviini, penisilliini ja tetrasykliini)
keuhkojen verisuonten korkean verenpaineen hoitoon käytettävä bosentaani ja mäkikuismaa sisältävät rohdosvalmisteet. "
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=21172&i=BAYER_YAZ
Hei,
Kiitos kovasti vastauksestasi.
Antibioottikuuri kuuluu penissiliinilääkeryhmään, elikkä teho silloin siis voinut olla heikompi..
No, testin tekoon vain rohkeasti.
-AP
Älä sitten tee liian aikaisin sitä testiä.
Onneksi olkoon, olet raskaana!
(Mitäs päästit ukkosi mälläämään siemenet sisään.)