Jatkuvat sydämen muljahtelut

Kärsin jatkuvista sydämen muljahteluista eli lisälyönneistä, jota on kestänyt jo parisen viikkoa. Alkaa aamulla heti kun herää ja jatkuu koko päivän siitäkin huolimatta että käytössä on emconcor 2,5 mg, 1/2-1 tbl/pv. Ekg:ssa niitä tosiaan näkyi runsaasti, mutta kardiologi katsoi filmit ja sanoi että vaarattomia ovat. On vaan niin vaikea uskoa. Mullakin on näitä aiemmin ollut, mutta paljon harvemmassa ja silloin beetasalpaajat auttoi. Sydämen ultraääni tehdään kahden viikon päästä, mutta nyt tuntuu että voiko odottaa niin pitkään näiden kanssa...onko kohtalotovereita?
4226
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Juothan vettä riittävästi?

Äänestä

Sama vaiva minullakin, siis kammioextrat. Ensi kerran ilmaantuivat kymmenen vuotta sitten, sitten todellakin noin kymmenen vuoden tauko ja nyt elokuussa alkoivat uudelleen. Ensin alkoivat rasituksessa, nyt tulee levossakin. Holterissa olli 231 kammioextraa, joista jokaisen tunsin.

Tutkittu on holter, magneetti, ultra, ekg, rasituskoe yms. Kammiot ovat hieman suurentuneet, mutta nyt on todettu sen olevan vuosia jatkuneen urheilun seurausta (asun ulkomailla ja tapasin huippukardiologin, joka erikoistuu kardiomyopatioihin ja urheilijoihin). Sairautta ei siis kaiketi ole kun muuten kaikki kokeet ja tulokset kunnossa.

Ovat todella inhottavia, sympatiani ovat puolellasi. Tuleeko sinulla joskus lisäksi "pyrähdyksiä"? Mulla tuli tiistaina sellainen outo thump - - thump - - thump - normaali syke - normaali syke etc, tosin syke oli koko ajan hidas. Ja eilen tuli sellainen kolmen lyonnin nopea pyrähdys syke-syke-syke - normaali syke - normaali syke ja tästä olen nyt pillastunut, että ovatko kammiotriploja ja tarkoittaako se, että sydämen tila on huonontunut ja seuraavaksi iskee kammiotakykardia..!!?

Stressi näistä on niin kuluttavaa, ymmärrän täysin.

Äänestä
  • Mulla tulee välillä niin että suunnilleen joka toinen lyönti on lisälyönti. Ja saattaa tulla myös kaksi peräkkäin :/ Ja vettä kyllä juon mielestäni riittävästi.

    Äänestä

Sama täällä. Alkoivat pari vuotta sitten laivareissulla (laiva tärisi koko yön, koska oli paha jäätilanne). Siitä lähtien lähes päivittäistä ollut, välillä helpottaa. Syke ei ole nopea levossa eikä ole kipua. En tupakoi, olen 49-vuotias nainen, en käytä alkoholia, liikun päivittäin, verenpaine erinomainen.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Epätoivoinen kirjoitti:

Kärsin jatkuvista sydämen muljahteluista eli lisälyönneistä, jota on kestänyt jo parisen viikkoa. Alkaa aamulla heti kun herää ja jatkuu koko päivän siitäkin huolimatta että käytössä on emconcor 2,5 mg, 1/2-1 tbl/pv. Ekg:ssa niitä tosiaan näkyi runsaasti, mutta kardiologi katsoi filmit ja sanoi että vaarattomia ovat. On vaan niin vaikea uskoa. Mullakin on näitä aiemmin ollut, mutta paljon harvemmassa ja silloin beetasalpaajat auttoi. Sydämen ultraääni tehdään kahden viikon päästä, mutta nyt tuntuu että voiko odottaa niin pitkään näiden kanssa...onko kohtalotovereita?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu