Husky? Onko se sopiva minulle?

huskylover

Hei!
Haluaisin oman siperianhuskyn, mutta onko se sopiva minulle vaikka sen luonne on juuri samanlainen kuin minulla?

Mun äiti sano et saan huskyn jos pidän huoneeni siistinä puolvuotta ja mähän pidän mut en tiiä onks husky mun vaik oon lukenu niistä eri netti sivuilta ja kennelien sivuilta ja koirakirjasta. Tiedän et se tarvitsee jokaiselta lenkiltä vähintään 5km ja et se haukkuu ku sillä on eroahdistus tai ahdistus ja et sitä tarvitsee vedättää.
Ja oon lukenut itse huskyn omistajan blogista että se sopii ihan hyvin kerrostaloon mutta ainut ja "vähäisin" ongelma kerrostalossa on naapurit.

Olen siis 13 vuotias tyttö ja harrastan cheeriä (cheerleding) ja asun kerrostalossa.


Husky sopii täydellisesti mulle luonteeltaan ja se on vähän mun "näköinen" kaveri. Mut en tiedä ku mulla on kuitenkin pitkät päivät (pisin päivä kun olen koulussa kestää 6 tuntia) . Ja mun harrastus on hieman tiellä mutta jos otettaisin huskyn niin tekisin sille tilaa esim. en olisi kavereiden kanssa niin paljoa (en ole kyllä melkein yhtään) ja kun menen isälleni (kaksi peräkkäistä viikonloppua en aina mene) ottaisin sen mukaan.

Rakastan huskyja niin paljon (vaikka en omistajiaan omaa) että tuntuu siltä et se on mun mut mitä mieltä te olette?

6

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huskylover

      Oho tuli kirjoitus virhe

    • huskylover

      Oho tuli kirjoitus virhe omistakkaan*

    • luomuhurtta

      en suosittelisi. Söpöhän se husky on, mutta koira on arktinen rotu, haluaa siis olla pakkasella ULKONA. Ei hauku paljoa, mutta ulvoo, vinkuu ja ulisee kuin susi. On erittäin seuranhaluinen, eli tarvitsisi oikeastaan KAKSI huskyä, eikä 5 km ole kuin verryttely lenkki 15 km alkaa olla huskyn juoksumatka, nimenomaan juoksu, siis polkupyörällä, tai mieluumin kelkalla, potkurilla tai kesäisin ratasvehkeellä (pitkän mallin rollaattori)jossa koira vetää ja ohjaaja juoksee perääs, seisoo jalaksilla
      luepa alla oleva kirja, kertoo huskyista. Jalue ajatuksella, siis että miten koirat todella haluavat elää
      Thomas Elizabeth Marshall, Koirien salainen elämä | Hinta: 8,00 ...

      salpakirja.net/42958/koirien-salainen-elama/‎




      Thomas Elizabeth Marshall, Koirien salainen elämä | Hinta: 8,00 €. Kuvaus: Kustantaja: Tammi. Kieli: Suomi. Painovuosi: 1995. Painos: 2. Sivumäärä: 152 sivua.

      • huskylover

        No on meillä täällä pururadat ja asutaan aika metsässä ja kyllä se pääsis ulos ja olis sil sit pupu (varmaan ei olla vielä varmoja saako se mun sisko sitä) seurana ja ei se ulvonta nyt mikään kauheen kiva ois mut sillä se osottaa mieltänsä


    • lue lisää koirista

      juu, pupu on hyvä makupala koiralle. Koiralla voi olla hauskaa pupua haukkuessa, mutta pupun hauskuus on kaukana kuolaavaa kitaa katsoessa.
      Hyskylla on myös saalistusvietti, joten kani on koiran mielestä syötävä, ei kaveri

      • huskylover

        No oon lukenu näin: huskylla on metsästysvietti mutta jos sen punnusta asti tutustuttaa kaniin tai kissaan se oppii ettei ne ole riista jota syödään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe