Tuoksuköynnöskuusama on villiintynyt uuden vuoden kunniaksi kasvuun.
Uutta vartta puskenut ihan lehtien kanssa noin 10-20 senttiä.
Mikä neuvoksi että ei raukka palellu kun pakkaset (toivottavasti) saapuvat.
Varret kiertävät pation ritilässä. Irroittaminen ja peittäminen mahdollista mutta tuleeko enemmän vahinkoa (katkeavat kuitenkin) kuin hyötyä...
Köynnöskuusama kasvussa väärään aikaan
3
191
Vastaukset
- poltinkarva
Onko kuusama kokonaan lehdessä, vai ne uudet kasvuvarret? Luulen, että kuusaman lehdet kestävät paleltumatta kymmenisen astetta pakkasta. Yhdessä kuusamassani on vielä vähäsen lehtiä jäljellä, eivät ole vielä paleltuneet. Uutta kasvua onneksi en ole huomannut. Todennäköisesti siitä kuusamasta paleltuvat talvella kasvaneet uudet varret. Jos huonosti käy, niin hyvin todennäköisesti juuret säilyvät elävinä. Juurista kasvaa sitten keväällä uusi kuusama. Jos tulee kovia pakkasia, niin peittele ainakin juurialue havuilla.
- Oryxin
Lehdessä ovat pelkät kasvuvarret. Toivottavasti eivät ihan kaikki varret palellu. Vaivalla kasvatettu...
- poltinkarva
Oryxin kirjoitti:
Lehdessä ovat pelkät kasvuvarret. Toivottavasti eivät ihan kaikki varret palellu. Vaivalla kasvatettu...
Kuusamaa voi yrittää peitellä valkoisella pakkaspeitteellä. Noin yleisesti pakkassuojaus kannattaa aloitta juurista ja sitten tyvestä ylöspäin voimien ja mahdollisuuksien ja tarpeen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247