Voyagerin osto

Amatööri

Moi,
Nyt on saatu meidän perheessä mieleemme, jotta Voyager pitää saada. Tänään käytiin katsomassa yhtä. 160K km, 2004 ja kannen tyvi hieman kostea. Myyjä totes, että hieman hikoilee, kohtuu normaalia, nou proplem, ei kummempaa. Passattiin... En missään nimessä ole automies, mutta jotain nyt tekniikasta ymmärrän... Mitä noissa Voyagereissa pitäisi yleensä huomioida? Eipä mulla muissa autoissa ole koskaan kansi "hikoillut";)
Lisäksi automaatit on ihan tuntemattomia. Sammuttaessa antoi pienen rusahduksen siltäkin tontilta, mikä on normaalia, mikä ei..?

11

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • never!

      Älä osta Fiattia!

      • mungo61

        Minäkin pysyisin vain itävaltalaisen Gratz tehtaan tuotteissa,eli eurochryslereissä vanhempi vuosimalli kuin 2007.


      • voyager4
        mungo61 kirjoitti:

        Minäkin pysyisin vain itävaltalaisen Gratz tehtaan tuotteissa,eli eurochryslereissä vanhempi vuosimalli kuin 2007.

        Jaa. kyllä toi mun -03 GV on ihan amerikoissa tehty. Tarkistin ennen ostoa VIN-koodista.


    • voyager4

      Käyppä ajamassa muitakin yksilöitä, niin pystyt vertailemaan. Ota mukaan joku oikeista automaateista tietävä kaveri, ei mikään DSG insinööri.

      • Panssariautoilija

        Eikös se ollut juuri tämä Voyager joka ei aikanaan saanut yhtään pistettä kolaritestissä ?

        Taisipa jäädä peräti miinuksille kyseisessä testissä ?

        Nokkakolarissa kaikki romut tulee syliin kun keula on aivan paperia tai oli ainakin noissa vanhemmissa malleissa ?


      • Tosiasiat kunniaan
        Panssariautoilija kirjoitti:

        Eikös se ollut juuri tämä Voyager joka ei aikanaan saanut yhtään pistettä kolaritestissä ?

        Taisipa jäädä peräti miinuksille kyseisessä testissä ?

        Nokkakolarissa kaikki romut tulee syliin kun keula on aivan paperia tai oli ainakin noissa vanhemmissa malleissa ?

        ohjaus vasemmalla malli sai huippupisteet, mutta oikeanpuoleisella ohjauksella varustetut olivat huonoja.


    • townC

      Kolaritesteistä en tiedä mitään. Mutta Mun Town&Country 2005 3.8l koneella, painaa 2220kg. Isoista autoista en tiedä, mutta en suosittele Corolla, Punto, Clio ym.
      kauppakassien ajamaan kyseistä ajioneuvoa päin. Turvatyynyjä löytyy jokapuolelta autoa. Toivottavasti ei tarvitse kolaria ajaa tai joudu ajamaan, mut suht turvalliselta se tuntuu. En tiedä, eroaako tämä jenkkimalli eurooppa malleista. Hieno sillä on ajella.

      • DGC

        Minulla on sekä -99 GV että -02 Clio. Jos minun olisi pakko ajaa sinun TC:täsi päin, valitsisin suoritusvälineeksi ehdottomasti Clion. Pelkkä massa ei aina ratkaise.

        Turvallisuudeltaan epäonnistuneempi oli GM:n vastaava tuote. Opel Sintra on läheistä sukua sille ja hävisi aika äkkiä Euroopan markkinoilta.

        Minä ostan kuitenkin autot ajettavaksi enkä kolaroitavaksi.


    • rysleri

      Mitä mieltä 2.5 diesel crd koneella (grand) voyagerin omistajat ovat? Grand Voyageri on kiinnostanut kovasti pitkän aikaa, mutta nyt jo kolmannen lapsen kohta syntyessä kiinnostus alkaa muuttua jo kuumeeksi :D Kovasti olen kuullut kyllä negatiivistä kommentia tästä 2.5 CRD koneesta että on ihan surkea ja jopa manuaali laatikoista että nekin hajoilee. Sen verran on käsitystä autosta että yhtä kävin koeajamassa ja siinäpä ne amerikan auto kokemukset onkin. Netin perusteella vaikuttaisi että suuttimet, vaihdelaatikot, sähköt (anturit?) jarrut ja nivelet on heikko paikka ja jopa tämä viimeisin tieto että koko moottori olisi ihan surkea tekele. Ainoa vaihtoehto voyagerin hankinnassa on 2001-2003 vuosimallihaitari ja tämä diesel kone ja manuaali loota. Muuten asian saa jättää sikseen. Bensa kone ei houkuta kovalla kulutuksellaan. Myös vaunua ja hevoskoppia tulisi vedettyä jonkin verran. Kuulin myös että laturi ja ohjaustehostimen pumppu ovat kalliita osia kun niitä ei saa kuin alkuperäisinä paitsi romiksilta toki...sekin mietityttää että ryslerit on aika halpoja kun nettiautoa selaa, mutta mistä johtunee että niitä on niin vähän tarjolla? Onhan nuilla jotku viihtiny silti ajaa 400tkm eli kai ne jotain kestää, mutta uskaltaako niin paljon ajettua ostaa? Mitkä on ne seikat mitä pitäisi huomioida jos jotain ehdoksasta käy kattomassa? Oli sillä ainakin hyvä ajaa jota testasin ei siitä pääse mihinkään ja tilaa riittää, mutta pelottelut on tosiaan jääneet kummittelemaan tekniikan suhteen.

    • towC

      Hyvä nimimerkki DGC ´´.Minä ostan kuitenkin autot ajettavaksi enkä kolaroitavaksi. ´´
      Olet varmankin nuorehko henkilö. Päättelen siitä, että kirjoittat ylläolevan tekstin ja
      samalla uhmaat kohtaloa. Usko huviksesi, kyseinen lause alkaa piinaamaan sinua,
      ja lopulta ajat sen kolarin. En ole taikauskoinen, vaan realisti, ei meille mitään satu, vai mite se meni. Goooood luck, you neeeeeed it.

    • DGC

      40v, onko se nyt sitten nuori vai vanha sinun mielestäsi, saat itse arvioida. Joka tapauksessa tarkoitin, että auton testattu turvallisuus ei ole mikään ykkös- kakkos- tai kolmoskriteeri minun autovalinnoissani.

      Tuorella ajokortilla sattui kokemattoman hölmöilyjä, peltikolari ja ojaanajoja. 12 vuotta sitten jouduin kolariin jossa olisi voinut käydä pahastikin. Vaikka vuosien myötä onkin oppinut arvaamaan muiden kuljettajien tekemisiä aika hyvin, se kolari tuli niin puskista että yllättäisi luultavasti yhtä pahasti tänä päivänäkin.

      Onhan se mahdollista että joku yllättävä juttu tulee taas joskus eteen ja jos ei ajamalla selviä niin sitten pärjätään sillä raudalla mitä alla on. Riitti tai ei, ajettavaksi se on ostettu eikä kolaroitavaksi, sen tehtävän se on täyttänyt ihan riittävän hyvin ja jos ei sillä kolarissa pärjää niin ei sitten tarvitse, ei sitä siihen käyttöön ostettu.

      Ja ei meille mitään satu vai? Sattuu. Ja paljon. Joskus muiden kuljettajen takia ja vähintään yhtä usein itseaiheutettuja typeryyksiä. Mutta tietynlainen tapa arvailla muiden ajatukset ja orjallinen tapa pitää riittävästi tilaa joka suunnassa omien mokien varalta ovat toimineet viimeiset 12v. Kun ostan seuraavaa autoa, suhtaudun EuroNCAP-tähtiin olankohautuksella kuten aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe