Hei!
Vanhemmillani uusi Win 8 kone, jolle tahtoisin antaa tukea oman Win 7 läppärini kautta.
Etätuen yhteyden luominen onnistuu, jos vain Win 8 koneelta osaavat lähettää minulle kutsun, mutta se on uudelle käyttäjälle aika vaikeaa!
Aiemmassa Win 7 koneessa meillä molemmilla oli etätukiohjelman valinnoissa "painikkeet" jossa oli käyttäjän kuva ja koneen nimi.
Riitti että painoi painiketta ja sai yhteyden muistelen.
Nyt uudella koneella en keksi miten tuo "painikkeen" saa luotua!
Ainakaan se ei syntynyt, vaikka pari kertaa lähetimme kutsun Win 8 koneelta auttavalle Win 7 koneelle, vaikka etäyhteys syntyi ja toimi
Liittykö tuo painike ehkä tuon "pikayhteys" vaihtoehtoon?
Pikayhteyden luominen ei valitettavasti toimi!
Koneet herjasivat näin:
"Pikayhteyden muodostaminen ei ole käytettävissä
Yhteyttä yleiseen vertaisverkkoon ei voida muodostaa.
Voit kokeilla seuraavaa:
- Lähetä etäkutsu avustajallesi tiedostona tai sähköpostina valitsemalla Seuraava.
- Jos sinä ja avustajasi käytätte jotakin etätukea tukevaa pikaviestiohjelmaa, voit kutsua avustajasi
pikaviestiohjelman kautta. ( Mikä on tuollainen pikaohjelma?)
- Jos käytössäsi on mobiili-PC, kokeile käyttää pikayhteyttä jostakin muusta verkkosijainnista."
Ohje on epäselvä!
1) Olisivat kertoneet: Mikä on "etätukea tukeva pikaviestiohjelma"!?
2) Mikä on "mobiili-PC, jolla pitäisi kokeilla pikayhteyttä muusta verkkosijainnista"?
3) Miten etätuessa saa tehtyä "kuvakkeen" josta autettavan tai auttajan voi valita?
et
En ole noviisi, mutta tuo ei aukea!
Kiitos avusta!
Miten etätuessa tehdään kuvake, josta auttaja valitaan helposti?
3
191
Vastaukset
Kannattaa kokeilla Teamviewer ohjelmaa. Se on kötevä ja helppo etäyhteys ohjelma: http://www.teamviewer.com/fi/
On toiminut hyvin omassa käytössä ja riittää kun kerran laittaa asetukset kuntoon siitä.- etätukea <3
Hei!
Kiitos tuosta ohjelmistovinkistä! :)
Latasin kummallekin koneelle ja etätuki oli hetkessä käytettävissä!
Miten ihmeessä se voi MS:n ohjelman kautta olla aivan sietämättömän vaikeaa!?!?
Ms:n kanssa jatkuva valitus "verkkoviasta" tms.. eikä tietoakaan, mikä olisi msra.exelle kelpaava "pikayhteysohjelma".
Ainut mitä tuossa TeamWieverissä mietin on tietoturva!?
PorukkaKatselin.. Mitenköhän iso porukka tuohon koneiden skannaamiseen osallistuu?
200 000 000 käyttökertaa ei ole kuitenkaan vakuutus tietoturvasta! Jospa se on vain höynäytettyjen lukumäärä? :P Ns. ilmaisia lounaita kun harvemmin saa?
Paljonkohan ohjelma maksaisi ja paranisiko tietoturva jotenkin?
No eipä meillä suuria salaisuuksia koneilla ole, mutta periaatteessa tuota mietin!
Kiitos kuitenkin valtavasta stressinpoistumisesta tuon ohjelmavinkkisi myötä! =)
Ja
Hyvää Uutta Vuotta vapunen! Sinulta olen aiemminkin saanut loistavia vinkkejä, mm. ennen joulua Samsung-kysymyksiin! :) Windowsin oma ohjelma ei ole niin yksinkertainen kuin toi.
Teamviewer on luotettava ohjelma olen itse käyttänyt sitä monissa etätuki hommissa eikä ongelmia ole koskaan ollut ja tiedostot ovat pysyneet koneilla.
Ohjelmasta ei kannata maksaa jos se ei tule yrityksen käyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959