Apua, se kukkii siis tämän vuoden versoilla.
Istutettu syksyllä 2002 ja pari pikkusatoa jo saatu. Tämän vuoden versot ovat erityisen reheviä ja nyt ainakin puolessa on kukat.
Leikkaanko nuppuiset versot tylysti alas? Juuresta?
Keltavadelma kukkii
6
722
Vastaukset
- eii
minun pitäisi olla hortonomi vastakseni töhön-mutta jos ne alkavat kasvunsa syksyllä, niin kyse voi olla lannoituksesta-ei enää kevään, please. Myöhemmin lannoitettu vai estää talveen valmistautumista eli tuleentumista. Oliko tässä kyse tällaisesta?
- RaijaH1
Eipä ole lannoitettu koko kesänä - kevään jälkeen. Huomasinkin koko homman kun olin laittamasa pk-lannoitusta niille. Asuvat kasvihuoneen itäseinustalla eli hyvässä paikassa - imevätköhän juurillaan lannoitteet huoneen puolelta ;=)))
Mutta edelleen ne kukkivat, varmaan 80% versoista. - siis
RaijaH1 kirjoitti:
Eipä ole lannoitettu koko kesänä - kevään jälkeen. Huomasinkin koko homman kun olin laittamasa pk-lannoitusta niille. Asuvat kasvihuoneen itäseinustalla eli hyvässä paikassa - imevätköhän juurillaan lannoitteet huoneen puolelta ;=)))
Mutta edelleen ne kukkivat, varmaan 80% versoista.jonkin verran talvituhoja-ne eivät ehdi valmistautua talveen enää. Leikatakaan ei ehkä kannta sillä ne tekevät marjoja vasta toisen vuoden versoilla. Eli samalla voi mennä myös marjovia versoja. Odottele kevääseen ja leikkaa sitten kuolleet versot pois.
- ohjeita
löytyy esim. www.puutarha.net tai esim www.kauppila.fi, hoito-ohjeet. Ikävä että näin pääsi tapahtumaan. Muuten, jos olet Etelä-Suomessa, voisit harkita ns. syysvadelmien hankintaa, es. Kauppila, jotka ovat YKSIVUOTISIA eli marjovat saman vuoden versoilla, jotka voi syksyllä sitten vain niittää pois. Myöhäisestä kukinnasta johtuen ei tautivaaraakaan ole.
- siementaimi
Minun tietääkseni vadelmalla saattaa olla luonnostaan varastossa useita kukka-aiheita. Jos esimerkiksi halla vie kaikki kukat keväällä, niin kasvi voi hyvinkin kasvattaa uudet kukat myöhemmin kesällä. Joten ainakaan minä en leikkaisi syksyllä kukkimaan alkaneita versoja alas - en edes vaikka versot eivät olisi ehtineet tuleentuakaan. Leikkaisin vain keväällä selvästi kuolleet versot pois - ja poistaisin normaalin tavan mukaan liian heikot versot kokonaan.
- RaijaH1
Noh, minäpä tein testin. Leikkasin osan kukkivista versoista syksyllä poikki siitä kohtaa, mistä kukinta alkoi. Osan jätin leikkaamatta.
Jännä nähdä keväällä/kesällä, mitä tapahtuu.
Lupaan kertoa sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672431Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis441412Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331339
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821029Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999