Keltavadelma kukkii

RaijaH1

Apua, se kukkii siis tämän vuoden versoilla.
Istutettu syksyllä 2002 ja pari pikkusatoa jo saatu. Tämän vuoden versot ovat erityisen reheviä ja nyt ainakin puolessa on kukat.
Leikkaanko nuppuiset versot tylysti alas? Juuresta?

6

734

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eii

minun pitäisi olla hortonomi vastakseni töhön-mutta jos ne alkavat kasvunsa syksyllä, niin kyse voi olla lannoituksesta-ei enää kevään, please. Myöhemmin lannoitettu vai estää talveen valmistautumista eli tuleentumista. Oliko tässä kyse tällaisesta?

• RaijaH1

Eipä ole lannoitettu koko kesänä - kevään jälkeen. Huomasinkin koko homman kun olin laittamasa pk-lannoitusta niille. Asuvat kasvihuoneen itäseinustalla eli hyvässä paikassa - imevätköhän juurillaan lannoitteet huoneen puolelta ;=)))

Mutta edelleen ne kukkivat, varmaan 80% versoista.

• siis
        RaijaH1 kirjoitti:

Eipä ole lannoitettu koko kesänä - kevään jälkeen. Huomasinkin koko homman kun olin laittamasa pk-lannoitusta niille. Asuvat kasvihuoneen itäseinustalla eli hyvässä paikassa - imevätköhän juurillaan lannoitteet huoneen puolelta ;=)))

Mutta edelleen ne kukkivat, varmaan 80% versoista.

jonkin verran talvituhoja-ne eivät ehdi valmistautua talveen enää. Leikatakaan ei ehkä kannta sillä ne tekevät marjoja vasta toisen vuoden versoilla. Eli samalla voi mennä myös marjovia versoja. Odottele kevääseen ja leikkaa sitten kuolleet versot pois.

• ohjeita

löytyy esim. www.puutarha.net tai esim www.kauppila.fi, hoito-ohjeet. Ikävä että näin pääsi tapahtumaan. Muuten, jos olet Etelä-Suomessa, voisit harkita ns. syysvadelmien hankintaa, es. Kauppila, jotka ovat YKSIVUOTISIA eli marjovat saman vuoden versoilla, jotka voi syksyllä sitten vain niittää pois. Myöhäisestä kukinnasta johtuen ei tautivaaraakaan ole.

• siementaimi

Minun tietääkseni vadelmalla saattaa olla luonnostaan varastossa useita kukka-aiheita. Jos esimerkiksi halla vie kaikki kukat keväällä, niin kasvi voi hyvinkin kasvattaa uudet kukat myöhemmin kesällä. Joten ainakaan minä en leikkaisi syksyllä kukkimaan alkaneita versoja alas - en edes vaikka versot eivät olisi ehtineet tuleentuakaan. Leikkaisin vain keväällä selvästi kuolleet versot pois - ja poistaisin normaalin tavan mukaan liian heikot versot kokonaan.

• RaijaH1

Noh, minäpä tein testin. Leikkasin osan kukkivista versoista syksyllä poikki siitä kohtaa, mistä kukinta alkoi. Osan jätin leikkaamatta.
        Jännä nähdä keväällä/kesällä, mitä tapahtuu.
        Lupaan kertoa sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      101
      960
    2. 60
      883
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      68
      683
    4. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      645
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      61
      639
    6. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      552
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      33
      548
    8. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      24
      512
    9. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      46
      484
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      478
    Aihe