Keltavadelma kukkii

RaijaH1

Apua, se kukkii siis tämän vuoden versoilla.
Istutettu syksyllä 2002 ja pari pikkusatoa jo saatu. Tämän vuoden versot ovat erityisen reheviä ja nyt ainakin puolessa on kukat.
Leikkaanko nuppuiset versot tylysti alas? Juuresta?

6

700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eii

minun pitäisi olla hortonomi vastakseni töhön-mutta jos ne alkavat kasvunsa syksyllä, niin kyse voi olla lannoituksesta-ei enää kevään, please. Myöhemmin lannoitettu vai estää talveen valmistautumista eli tuleentumista. Oliko tässä kyse tällaisesta?

• RaijaH1

Eipä ole lannoitettu koko kesänä - kevään jälkeen. Huomasinkin koko homman kun olin laittamasa pk-lannoitusta niille. Asuvat kasvihuoneen itäseinustalla eli hyvässä paikassa - imevätköhän juurillaan lannoitteet huoneen puolelta ;=)))

Mutta edelleen ne kukkivat, varmaan 80% versoista.

• siis
        RaijaH1 kirjoitti:

Eipä ole lannoitettu koko kesänä - kevään jälkeen. Huomasinkin koko homman kun olin laittamasa pk-lannoitusta niille. Asuvat kasvihuoneen itäseinustalla eli hyvässä paikassa - imevätköhän juurillaan lannoitteet huoneen puolelta ;=)))

Mutta edelleen ne kukkivat, varmaan 80% versoista.

jonkin verran talvituhoja-ne eivät ehdi valmistautua talveen enää. Leikatakaan ei ehkä kannta sillä ne tekevät marjoja vasta toisen vuoden versoilla. Eli samalla voi mennä myös marjovia versoja. Odottele kevääseen ja leikkaa sitten kuolleet versot pois.

• ohjeita

löytyy esim. www.puutarha.net tai esim www.kauppila.fi, hoito-ohjeet. Ikävä että näin pääsi tapahtumaan. Muuten, jos olet Etelä-Suomessa, voisit harkita ns. syysvadelmien hankintaa, es. Kauppila, jotka ovat YKSIVUOTISIA eli marjovat saman vuoden versoilla, jotka voi syksyllä sitten vain niittää pois. Myöhäisestä kukinnasta johtuen ei tautivaaraakaan ole.

• siementaimi

Minun tietääkseni vadelmalla saattaa olla luonnostaan varastossa useita kukka-aiheita. Jos esimerkiksi halla vie kaikki kukat keväällä, niin kasvi voi hyvinkin kasvattaa uudet kukat myöhemmin kesällä. Joten ainakaan minä en leikkaisi syksyllä kukkimaan alkaneita versoja alas - en edes vaikka versot eivät olisi ehtineet tuleentuakaan. Leikkaisin vain keväällä selvästi kuolleet versot pois - ja poistaisin normaalin tavan mukaan liian heikot versot kokonaan.

• RaijaH1

Noh, minäpä tein testin. Leikkasin osan kukkivista versoista syksyllä poikki siitä kohtaa, mistä kukinta alkoi. Osan jätin leikkaamatta.
        Jännä nähdä keväällä/kesällä, mitä tapahtuu.
        Lupaan kertoa sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5479
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3637
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2995
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      296
      1866
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe