Sain syntymäpäivänäni rahaa lahjaksi ja minun toivottiin käyttävän se pihan laittoon. Nyt minulla on aikaa hoitaa kasvihuonetta ja tavoitteeni onkin hankkia 6-8 m2 huone keväällä. Kertoisitteko kokemuksianne lasi/kennolevy/muovihuoneen eduista ja haitoista. Onko totta että kannattaa laittaa vahvemmat rakenteet kun myrskytkin vaan yleistyvät? Kalliimmaksi tulee tietenkin? Rahaa on käytettävissä n. 2000 euroa, mitä sillä saa ja mistä?
kasvihuone
12
875
Vastaukset
- Kalle K
Moi, suosittelen sulle tuota : http://shop.kivikangas.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&groupID=1585&action=viewPromotion&itemcode=MV82
Osti itse toissavuonna kennohuoneen saksanmaalta, 4mm kennolevyä, ja paikka on niin tuulinen, että levyt hajoavat, ja lentelee taivaan tuuliin.
Uutta levyä onneksi maassamme myyydään, ja timpurina saan siitä sopivia palasia tehtyä, sama ei välttämättä onnistu ihan jokaiseta, ellei ole työkaluja.. linkin huone vaikuttaa asialliselta. Ottaisin sokkelitoimituksen. - kalle K
Tarkoitin tätä huonetta : Halls Magnum 8,3 m² lasilla, vihreä runko
- Siitä vaan.
No nythän se linkki toimiikin jo.. ekaks näky vaan kivikankaan etusivu ;D
- 4+16
Itsellä budjetti oli kolmannes ja ostin netraudasta kennolevyhuoneen 6 neliötä.Harkoista sokkeli ilman muuraamista,ladoin vain harkot lappeelleen vierekkäin.
On hyvin kestänyt pari talvea,lumia joskus pudottelen katolta.Ei ole levyt irtoilleet.
Lasihuoneelle olisi pitänyt tehdä parempi perustus,lasi ei jousta yhtään,jos routa liikuttaa.Mutta onhan lasihuone paljon kauniimpi,tosin joutuu miettimään varjostuksen kasveille tarkemmin,kuin kennolevyhuoneessa.
Kennolevyssä on sellainen ikävä puoli,että likaa ja sammalta alkaa menemään levyn päistä levyn sisälle,ei tosin kuin sentti pari,mutta jos haaveena enempi huvimaja,niin ikävän näköinen läheltä.
Kastelu ja tuuletus automatiikkaan saisi myös rahaa uppoamaan,niihin kyllä sijoittaisin ja ostaisin lasia halvemman kennolevyn,jos kasvien kasvatus tavoitteena.Kiitos. Päädyin vahvaan Es-An-huoneeseen, siinä on vahva rakenne ja 10 mm kennolevy. Hyvää kasvukautta teille muillekin!
- Eveliina_Elanto
mirja12 kirjoitti:
Kiitos. Päädyin vahvaan Es-An-huoneeseen, siinä on vahva rakenne ja 10 mm kennolevy. Hyvää kasvukautta teille muillekin!
Itse ostin Kurikasta 4,5x5 m:n kaarihuoneen kaksi vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen. Hinta ja laatusuhde hyvä.
Mahtuu oikeasti kasvien kanssa touhuamaan, joten ei jää "leikkimökki" käyttöön
- Anonyymi
Minkä kokoisia huoneita porukalla on? Minulla on kaaret johon ajattelin hankkia kalvon. Niistä saisi 5*7 metrisen järkevästi kun kaarien väli on metri. 35 neliötä on kai riittävä? Ei viitsisi heti tehdä liian pientä.
- Anonyymi
Arkun ostoon
- Anonyymi
Perilliset ei velkaannu
- Anonyymi
"Minkä kokoisia huoneita porukalla on? "
Mikä seuraavaksi kiinnostaa ?- Anonyymi
Ajattele nyt. Hoidettu nurmikko, hieno kasvihuone , klippo nurmikon leikkuussa ja vielä uusi maali puutarhavajassa, voi miten mahtavaaa.
- Anonyymi
Kiitos vinkeistä vielä näin vuosienkin jälkeen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.434889- 662829
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2851844Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611756Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151679Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531246Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951219- 701162
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331137Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801127