Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kasvihuone

mirja12

Sain syntymäpäivänäni rahaa lahjaksi ja minun toivottiin käyttävän se pihan laittoon. Nyt minulla on aikaa hoitaa kasvihuonetta ja tavoitteeni onkin hankkia 6-8 m2 huone keväällä. Kertoisitteko kokemuksianne lasi/kennolevy/muovihuoneen eduista ja haitoista. Onko totta että kannattaa laittaa vahvemmat rakenteet kun myrskytkin vaan yleistyvät? Kalliimmaksi tulee tietenkin? Rahaa on käytettävissä n. 2000 euroa, mitä sillä saa ja mistä?

12

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle K

      Moi, suosittelen sulle tuota : http://shop.kivikangas.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&groupID=1585&action=viewPromotion&itemcode=MV82
      Osti itse toissavuonna kennohuoneen saksanmaalta, 4mm kennolevyä, ja paikka on niin tuulinen, että levyt hajoavat, ja lentelee taivaan tuuliin.
      Uutta levyä onneksi maassamme myyydään, ja timpurina saan siitä sopivia palasia tehtyä, sama ei välttämättä onnistu ihan jokaiseta, ellei ole työkaluja.. linkin huone vaikuttaa asialliselta. Ottaisin sokkelitoimituksen.

    • kalle K

      Tarkoitin tätä huonetta : Halls Magnum 8,3 m² lasilla, vihreä runko

      • Siitä vaan.

        No nythän se linkki toimiikin jo.. ekaks näky vaan kivikankaan etusivu ;D


    • 4+16

      Itsellä budjetti oli kolmannes ja ostin netraudasta kennolevyhuoneen 6 neliötä.Harkoista sokkeli ilman muuraamista,ladoin vain harkot lappeelleen vierekkäin.
      On hyvin kestänyt pari talvea,lumia joskus pudottelen katolta.Ei ole levyt irtoilleet.
      Lasihuoneelle olisi pitänyt tehdä parempi perustus,lasi ei jousta yhtään,jos routa liikuttaa.Mutta onhan lasihuone paljon kauniimpi,tosin joutuu miettimään varjostuksen kasveille tarkemmin,kuin kennolevyhuoneessa.
      Kennolevyssä on sellainen ikävä puoli,että likaa ja sammalta alkaa menemään levyn päistä levyn sisälle,ei tosin kuin sentti pari,mutta jos haaveena enempi huvimaja,niin ikävän näköinen läheltä.
      Kastelu ja tuuletus automatiikkaan saisi myös rahaa uppoamaan,niihin kyllä sijoittaisin ja ostaisin lasia halvemman kennolevyn,jos kasvien kasvatus tavoitteena.

      • Kiitos. Päädyin vahvaan Es-An-huoneeseen, siinä on vahva rakenne ja 10 mm kennolevy. Hyvää kasvukautta teille muillekin!


      • Eveliina_Elanto
        mirja12 kirjoitti:

        Kiitos. Päädyin vahvaan Es-An-huoneeseen, siinä on vahva rakenne ja 10 mm kennolevy. Hyvää kasvukautta teille muillekin!

        Itse ostin Kurikasta 4,5x5 m:n kaarihuoneen kaksi vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen. Hinta ja laatusuhde hyvä.
        Mahtuu oikeasti kasvien kanssa touhuamaan, joten ei jää "leikkimökki" käyttöön


    • Anonyymi

      Minkä kokoisia huoneita porukalla on? Minulla on kaaret johon ajattelin hankkia kalvon. Niistä saisi 5*7 metrisen järkevästi kun kaarien väli on metri. 35 neliötä on kai riittävä? Ei viitsisi heti tehdä liian pientä.

    • Anonyymi

      Arkun ostoon

    • Anonyymi

      Perilliset ei velkaannu

    • Anonyymi

      "Minkä kokoisia huoneita porukalla on? "
      Mikä seuraavaksi kiinnostaa ?

      • Anonyymi

        Ajattele nyt. Hoidettu nurmikko, hieno kasvihuone , klippo nurmikon leikkuussa ja vielä uusi maali puutarhavajassa, voi miten mahtavaaa.


    • Anonyymi

      Kiitos vinkeistä vielä näin vuosienkin jälkeen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe