mukava Iiläinen .,????

oulu

Kysympä nyt semmosta ( enkä ilikeyttäni) .Tunnen kolome Iiläistä ja kaikki he ovat todella itsekkäitä ja jotenkin erikoisia ystävänä,välillä ollaan niin ystävää ja välillä taas hyvä,että ollaan tuntevinaan,eli käytös semmoista,että tänään ollaan hyviä ystäviä ja huomenna en tunne sua ja sitten taas ollaan ystäviä ?!Itse asun Oulusa,mutta tuntuu ettei kaikki Iiläiset voi olla tommosia...kait teissä on niitä mukaviakin ;D niin ja se vielä,että nämä kolome Iiläistä eivät tunne toisiaan,mutta kaikilla tuo ihime piirre ?!

17

917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IiläisetOnTillillii

      Miten voi olla kolome iiläistä, jokka ei tunne toisiaan? Täytyyhän niistä ny kahen olla vähintään mutkan kautta sukuaki toisilleen. :D Heh. Muuten en ossaa kysymyksees kommentoija.. Iiläinen vaikka oon itekki. Tai syntyjään puttaalta, nuoruuteni ollu iisä, nykyään taas pakkoliitetty iihin. ;)

      • ex-iiläinen

        Jaa, että miten voi olla kolme iiläistä, jotka eivät tunne toisiaan. Vastasit siihen osittain jo itsekin. Syntyjään voi olla jossain muualla ja muuttanut jossain vaiheessa iihin. Ja vaikka olisikin syntynyt iissä, niin onhan siellä eri alueita (koulupiirejä), eikä yläasteellakaan ole yhtä aikaa, niin mistäpä sitä välttämättä toisensa voisi tuntea. Eikös siellä oo kuitenkin asukkaita tätä nykyä lähestulkoon 10 000 ihmistä. Ei kertakaikkiaan voi kaikki tuntea toisiansa. Ei edes ne kolme, jotka tämän keskustelun aloittaja tuntee.:)


      • Tillillii
        ex-iiläinen kirjoitti:

        Jaa, että miten voi olla kolme iiläistä, jotka eivät tunne toisiaan. Vastasit siihen osittain jo itsekin. Syntyjään voi olla jossain muualla ja muuttanut jossain vaiheessa iihin. Ja vaikka olisikin syntynyt iissä, niin onhan siellä eri alueita (koulupiirejä), eikä yläasteellakaan ole yhtä aikaa, niin mistäpä sitä välttämättä toisensa voisi tuntea. Eikös siellä oo kuitenkin asukkaita tätä nykyä lähestulkoon 10 000 ihmistä. Ei kertakaikkiaan voi kaikki tuntea toisiansa. Ei edes ne kolme, jotka tämän keskustelun aloittaja tuntee.:)

        Tosikko. ;)


      • ex-iiläinen
        Tillillii kirjoitti:

        Tosikko. ;)

        Minusta ei saa tosikkoa tekemälläkään. :)


    • Melkein iiläinen

      Leuhka iiläinen - vanha tunnettu sanonta ja totuus seudulla.

    • Harmitusolu

      Oletko ajattelut että kun luvataan käydä niin tulee sattumalta este. Itselleni on käynyt nyt jo kolmesti että olen meinannut kylään lähteä ja aina joku tulee samalle päivälle kylään. Hävettää rehellisesti. Ei johdu itsekkyydestä vaan todella kummallisesta yhteensattumisista. Niinkuin nyt jouluna ja uutenavuonna. Harmittaa länsi-patelan ystävän puolesta.

    • iki-iiläinen

      Hei, olen syntyperäinen Iiläinen enkä tunnista tuota piirrettä itsessäni eikä se päde lähipiirini ihmisiin. Tosin jos joku käyttäytyy kuvaamallasi tavalla, niin eipä pitkään kuulu lähipiiriini. Pitää olla aito, reilu ja rehti. Saa olla huonoja päiviä, mutta jos ylpeyttään tai tilanteesta riippuen ei olla tuntevinaan, niin joutaa olla :D

      Kuljen Oulussa töissä (n. 20 vuotta jo kulkenut) ja kyllä osa kanssaihmisistä on juuri kuvaamanlaisia, mutta moni on Oulusta tai muista lähikunnista. Ihan samoin itsekeskeisiä löytyy Iistäkin.

      Harmi että kohdallesi on osunut itsekeskeisiä ja omituisia ystäviä (joskaan en ystävistä puhuisi tuossa tilanteessa). Ei väliä mistä päin ystävä on ja kuinka pitkä aika on tapaamisien välillä - aina ystävä ystävän tuntee :)

      PS: en tunne kuin murto-osan Iiläisistä, tosi paljon on muuttanut muualta porukkaa tänne ja paljon on muuttanut pois

    • Sentukka

      Minäkin olen syntynyt Iissä mutta olen kylläkin mukava,reipas,kohtelias,empaattinen..ym:-)Enkä ollenkaan pahannäköinenkään..Surullista kuulla jos noin höpöjä ihmisiä siellä nykyään asustaa.No onneksi niitä on vain kolme:-)Itse Oulussa asuvana olen kyllä törmännyt ihmisiin jotka eivät tervehdi vastaantullessa vaikka asuisi samassa talossa..minusta moikkaaminen kuuluu yleissivistykseen..en tiedä mitä ihminen menettää jos ei voi kohdella muita ihmisiä positiivisesti..

    • oulu

      Kiitos kaikille vastauksista,sen verran vielä,että toki kaikkia pittää moikata joita vähänkin tuntee,mutta tässä minun tapauksessa on kyllä kyse ystävyydestä,eikä pelekästä moikkaamisesta :) mutta näinhän ne karsiutuu pois ystävustä semmoset jotka ei ystävyyttä arvosta.Sattumaa voi ollase,että nuo minun epäreiluimmat kaverit on Iistä :D nooh keskityn noihin oikeihin ystäviin ja anna noiden vähemmän reilujen olla :) Mukavaa talven jatkoa kaikille...asuitte sitten missä vaan :)

    • oulu

      Ai nii unohtu harmisolulle...en minä kyllä niin pienestä ajattelisi,että kaveri on epäreilu jos joutuu perumaan kyläilyjä.Tässä vähän isompaa epäreiluutta,,p,s enkä asu patelassa :D

    • twiikeri1

      tässäpä termistöä jota usein joutuu 'kanssaiiläisistä' käyttään: nirppanokka, juoruaja, leuhottaja (ostinpa uuden bemarin, ai VIELÄKÖ teillä on se vanha nissani). Mukavia, aitoja, teeskentelemättömiä saa hakea, mutta on niitä silti vähän.

      • hahah

        taitaa olla ihan osa suomalaisuutta tuo kerskunta ja sille vastapainoksi kateus. En ole havainnut Iissä tuota sen enempää kuin Oulussakaan ja aika paljon ihmisiä molemmista paikoista tunnen...

        ketä ees oikeesti kiinnostaa että ostiko joku bemarin tai mersun ;DDDD


      • twiikeri1
        hahah kirjoitti:

        taitaa olla ihan osa suomalaisuutta tuo kerskunta ja sille vastapainoksi kateus. En ole havainnut Iissä tuota sen enempää kuin Oulussakaan ja aika paljon ihmisiä molemmista paikoista tunnen...

        ketä ees oikeesti kiinnostaa että ostiko joku bemarin tai mersun ;DDDD

        eihän ne kiinnosta, ei. mutta paljonko luulet keskiverto-leveilijän siitä välittävän? kaikki lapsen arvosanoista asti selitetään. ja se kateus! kuulin että oli akat kylällä siitäkin valittaneet, että minun mies varasi meille tanssitunnit! Eikö ois parempi repiä se oma ukko sohvalta, kuin kateellisena jatista muiden miehistä.


    • neitonen etelästä

      Itse muutaman kyseiseltä paikkakunnalta tiedän... muuten ovat olleet todella rentoa, puheliasta ja ystävällistä sakkia lukuun ottamatta erästä neitoa joka mustanmaalaa yms jonka syytä toki en tiedä enkä välitä tietää :) itse asiassa olen tulossa kesäksi (ja jos meneepi hyvin niin jopa pysyvästi) kyseiseen kylään ja olisihan se järkkyä jos itse muutun sellaiseksi.. toivottavasti "se ominaisuus" ei ole tarttuvaa :)

    • niivvissiin

      eipä taida olla väliä, mistäpäin on, kun joku voi olla välillä tuntevinaan ja välillä taas ei. kait se menee mielialan mukaan!

    • autsss

      Muutamaan iiläiseen törmännyt ja niin tolloja ja töykeitä ovat olleet, että huh huh! Ei kai kaikki iiläiset sentään ole?!

    • Idiootti Iiläinen

      No melekeen kaikki Iiläiset on, ainaki minä. Niin , että mitä on? No katteellisia , leuhottajia ja inhottavia. Minä oon vielä sen lisäksi lihava, kaliju, juoppo, tyhymä ja kova änkyröimään. Kyllä Iistä ei kannata tuntia kettään, mieluummin menen mettään; hyppään lampeen ja tutustun sampeen. Kiertäkää Ii kaukaa ja ottakaa kesälomakohteeksi mieluummin Laukaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe