janon tunne & tiheävirtsaisuus

Kuinka yleistä on se, että ahdistuneena suuta kuivaa, on jatkuva jano, josta aiheutuu tietysti se, että vettä tulee juotua helposti yli kolme litraa vuorokaudessa ja sitä myötä vessassa saa tarpeella rampata ihan päntiönään?

Siloin tällöin helpotan joskus esiintyvää ahdistustani Opamoxilla, lähinnä käyttöä unilääkkeen tapaan. Minusta on esiintynyt lähes jokaisella lääkkeen käyttökerralla myös jonkin asteisia virtsaamisvaivoja tuon edellä kuvatun oireen lisäksi. Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta. Sivuoireena tuoteselosteessa kerrotaan "virtsaumpi" onko nuo kuvaamani vaivat nyt sitä?

Muihin vaivoihin viittaavat virtsa- ja veriarvot on minun tapauksessa OK.
71520
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Kokemusta samanlaisista vaivoista on on; aikoinaan laukkasin lekurissa kun luulin että mulla on joku virtsatie tulehdus tms, kunnes vuosien myötä oon oon huomannut että toi suun kuivuus ja virtsavaivat esiintyy aina niinä kertoina kun sairastun ja saan voimakkaita ahdistuneisuushäiriöitä jotka sitten vaihtelevasti viikossa tai neljässä viikossa hellittää sairauslomalla ja lääkityksellä ja yksinololla, levolla.

On ylipäätään hämmästyttävän fyysisiä oireet joita aina näissä , mulla ainakin, ilmenee,..ja silti tunneperäisiä

Äänestä
  • Ei noita fyysisiä oireita osaa millään ajatella psykosomaattisiksi. Minulla ainoastaan saman tilanteen toistuminen useampaan kertaan saa avaamaan silmät, että mistä olikaan kyse.

    Tosi ikävää on heräillä useita kertoja yössä, jos tuo "kusiralli" on pahimmoilleen päällä. Olen huomannut, että tuolloin kannattaa tietoisesti juoda merkittävästi vähemmän, koska muutoin tuota oiretta tulee itse ruokittua vai pitäisikö kirjaimellisesti sanoa juotettua. Tälläisia oirejaksoja on minulle kertynyt riittävän paljon ja taidankin tutkituttaa koko reitin munuaisista hepin nuppiin saakka, jotta saan rauhan mielelleni tuolta osin. Osa on jo tutkittukin tiettyjen sairauksien poissulkemiseksi. Bakteeritulehdusta tai korkeita sokereita ei ole myöskään löytynyt.

    Äänestä

Aloittajalle:Oireet voisi viitata sokeritautiin,käy mittauttamassa verensokeri.

Äänestä
  • Varmuuden vuoksi tarkistuta verensokeri. Oireet diabetekseen täsmää.

    Äänestä

Lääkityskin sattaa kuivata suuta.

Äänestä

Minulla tuli heti ekana mieleen diabetes. Käy vaikka lääkärissä tai seuraa verensokeriasi jotenkin. Voi olla myös joku muu syy. Seuraa muutenkin vointiasi.

Äänestä

Kyllä ehdottomasti voi liittyä ahdistuneisuuteen, jos muuten kaikki on ok.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


pissmann kirjoitti:

Kuinka yleistä on se, että ahdistuneena suuta kuivaa, on jatkuva jano, josta aiheutuu tietysti se, että vettä tulee juotua helposti yli kolme litraa vuorokaudessa ja sitä myötä vessassa saa tarpeella rampata ihan päntiönään?

Siloin tällöin helpotan joskus esiintyvää ahdistustani Opamoxilla, lähinnä käyttöä unilääkkeen tapaan. Minusta on esiintynyt lähes jokaisella lääkkeen käyttökerralla myös jonkin asteisia virtsaamisvaivoja tuon edellä kuvatun oireen lisäksi. Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta. Sivuoireena tuoteselosteessa kerrotaan "virtsaumpi" onko nuo kuvaamani vaivat nyt sitä?

Muihin vaivoihin viittaavat virtsa- ja veriarvot on minun tapauksessa OK.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu