Moi, ei jutella musta,tai mun iästä,vaan mun ponien ruokinnasta,kysyisin teiän mielipidettä, että onko näin ookoo ruokinta?
1. Vuonohevostamma,liikkuu 5-6 kertaa viikossa 1h ajan, ihan ok reipas ( joskus ), hieman lihava
aamulla klo. 7:30, heiniä karsinaan (2kg) sen jälkeen ulos
iltapäivällä klo.. 15:30 heiniä laitumelle (2kg)
illalla klo. 19.30 sisälle, heiniä karsinaan 2kg ja 1d kivennäisiä kourallinen kauraa
2. shettlanninponi, liikkuu 5-6kertaa viikossa 1h ajan, ihan ok reipas.
aamulla klo. 7:30 heiniä karsinaan 1.5kg , sen jälkeen ulos
iltapäivällä 15.30 heiniä laitumelle 1.5kg
illalla klo. 19.39 sisälle,heiniä 1.5kg ja ½dl kivennäisiä ja kourallinen kauraa
Mitä mieltä? :)
Kokeneet! AUTTAKAA!
5
152
Vastaukset
- horses-love
auttakaa! :D
- horses-love
! tää on oikeesti kiireellist!
- hjkljhguu
Hevoselle olis hyvä olla suolakivi tarjolla aina! Muuten hyvä mut miks hevosesi eivät ole reippeita nii se voi johtua kauran vähäisestä määrästä! Voit antaa vuonikselle melkein litran kauroja päivää kohen ja poli ne poul litraa! Voit antaa iltaruuan aikana yös valkosipulijauhetta joka vaikuttaa vastustuskykyyn ja yleiskuntoon. Myös öljyä voi antaa ja tietysti paljon raikasta vettä
- Minna Oulusta
Miks ne liikkuu vain tunnin? Olis parempi kun liikkuisivat pari tuntia päivässä ja hikeen. Kun niiden kunto kasvaa niin menohalutkin kasvaa.
Ja laiskuuteen on hyvä lääke lisäkaura, mitä hjkljhguu ehdottikin. Mutta en lisäis suoraan kovin paljoa, vaan vähän kerrallaan. Lisää vaikka desi viikossa niin näet vaikutuksen - minnaaaa
Tuo ruokinta kuulostaa shetlanninponin kannalta ihan hyvältä,mutta tuon vuonohevosen ruokintaa nostaisin. Jos tuo shettis syö sen 4,5kg heinää päivässä ja vuonohevonen sen 6kg niin on se minusta aika vähän vuonohevoselle. Se on kuitenkin aika paljon shettistä isompi joten itse antaisin sille edes 8kg heinää. Meillä on shettis ja pv,shettis syö litran kauraa päivässä ja 6kg heinää ja pv syö litran kauraa ja 2lraxin prixiä sekä 12kg heinää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585574KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1993645Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182448Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222385Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91288Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT671078- 1021069
- 891051
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181032Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79975