kuinka usein

kuinkausein

Kuinka usein hevonen rokotetaan,madotetaan ja hampaat raspataan?

4

126

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinkausein

Ja kuinka usein kaviot vuoletaan?

• poni

rokotus on kerran vuodessa aikuisella hevsella, jos rokotusohjelma halutaan pitää kunnossa. Kansainvälisissä kisoissa kilpailevat rokotetaan käsittääkseni 2x vuodessa(?) Ravureilla voi olla omia käytäntöjä, niistä en tiedä.
      Kun rokotusohjelma aloitetaan, annetaan tehosterokotteita hieman tiheämmin. Netistä löytyy hyvin tietoa googlaamalla.

Madotus on yleensä 2-4x vuodessa tai lantanäytteiden perusteella silloin jos on matoja.

Raspaus on 1-2x vuodessa, tai useammin, mikäli hevosella tiedetään olevan ongelmia tai hammaspiikkejä tulee noepasti.

Kengitys on yleensä noin 6-8 viikon välein. Riippuu hevosesta, kunika nopeasti kaviot kasvaa. Jos hevosella ei ole kenkiä, kaviot voidaan kai vuolla hieman harvemmin.

• Jee.

Madotus 2-4 kertaa vuodessa, madotuslääkkeet apteekista. Hampaiden raspaus 1-2 kertaa vuodessa ja rokotus kerran vuodessa. Kengitys 1-2 kuukauden välein, vuolut kengityksen yhteydessä. Shetlanninponi ei tarvitse välttämättä kenkiä.

• ----

se kenkien tarvitseminen ei liity hevosen rotuun, vaan kavioiden laatuun ja käyttöön
      :)
      Minkä rotuinen hevonen tahansa voi pärjätä ilman kenkiä.

Useimmiten tosin lähinnä pikkuponeja pidetään ilman kenkiä, koska pikkuponien käyttö on niin kevyttä. Aktiivisessa käytössä olevat hevoset tarvitsevat useammin kengät. Shettiksillä on käsittääkseni myös hyvin usein hyvä kavionlaatu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe