Jäikö kaatamatta hirviä?

Hirvet loppuu

Sudet ja karhut ovat painaneet hirvipopulaatiota siihenmalliin että voipi luvat vähetä ja rutkasti.

4

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienet on vasat

No huolensa kullakin. Kyllä jäi hirviä kaatamatta, koska kanta on tosi heikko.
      meillä ei kyllä johdu muusta, kun omasta tyhmyydestä. Nykyisen sonni voittoisen verotusmallin johdosta hirvisonnit pitäisi rauhoittaa muutamaksi vuodeksi kokonaan.
      Sellaiseen ei löydy munaa, joten kurjuutta tulee jatkumaan edelleenkin.
      Susia ja karhuja ei meillä ole, eikä niille hirviä riittäisikään.
      Vielä 90-luvulla vasojen keskipaino oli lähellä 90 kiloa etelässä, mutta nykyisin lienee jotain 50-60 kilon välissä. Pienin oli meillä 45kg.

• Jagdpanther

Vau, meillä ei sentään vielä noin huonosti mene, meillä sentään on ielä vähän yli 60 kiloisia lihapainot vielä.

• Hirviä miäs

50 kiloinen vassu oli pienin syksyllä. -90 luvulla ammuttiin lähes järjestään 90kg vasoja jo kauden alussa ja isoin mitä itse olen vasoista ampunut painoi silloin 105kg
      Aivan onneton hirvikanta. Kuten joku edellä kertoi syy on viime vuosien säälimättömästä sonnien suoranaisesta vihasta. Isommat sonnit ovat maks neli piikkisiä nykyään. Keski ja itä suomessa susi ja karhu pienentää kantoja joten kyllä hirvillä huonot näkymät on jatkoa ajatellen. Rauhoittaa pitäis kokonaan vuodeksi tai kahdeksi. Lapissa taitaa olla ainoastaan metsästystä kestävä terve hirvikanta jossa voi jahtia jatkaa entiseen malliin.

• Jagdpanther

On noita koko Pohjanmaitten alueellaki ihan tarpeeksi mutta ens syksynä taas näkee mitä löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      28
      2693
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1034
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      901
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      875
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      847
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      827
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      800
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      794
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      724
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      135
      708
    Aihe