Haluan lapsen!!!!

Nina

Moi!! Olen 14 vuotias ja tahdon vauvan.... olenko liian nuori??? omasta mielestäni olen valmis äidiksi!!?? poikaystäväni haluisi myös kanssani vauvan... auttakaa???

39

4702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö

      no voi hyvä sylvi!
      kyllä muuttuis ääni kellossa kun semmosen sitten lopulta omaisit. se on varmaa!
      tollanen vauvakuume on ihan normaalia mut sitä ei kannata vakavasti ottaa..
      sä et ole valmis äidiksi! 14 vuotias on vasta lapsi - niin mieleltään kun kropaltaan.
      mielestäni et ole ikäsi puolesta edes valmis seksielämään!!

    • äimän käki

      vielä joitain vuosia, sillä olet yläasteella, eikä yläasteikäiset ole vielä valmiita vanhemmiksi.Jokaisella on jossain vaiheessa teini-iässä " vauvakuumetta" tai mitä lie... ;) mutta se menee ohi.

      • äiti

        vielä ala lapsia tekemään. Otan kantaa edelliseen että kyllä se ääni kellossa muuttuisi kun se vauva äkkiä itkisi sylissä!
        odottele nyt muutama vuosi ja hanki elämän kokemusta ja taloudellista vaurautta itsellesi jotta voit lapsen kasvattaa.
        Kannattaa jutella asiasta vaikka omien vanhempien kanssa...saattaa sinusta ehkä tuntua että he ovat tyhmiä jne. jne. niin kuin yleensä ikäisistäsi(usko...tiedän mistä puhun...kaikki murrosikäisten äidit tietävät;))...mutta kuitenkin he ovat sinutkin kasvattaneet ja ovat vanhempia.


    • ....

      provo...

    • mother

      se on vaan kumma että meillä naisilla alkaa luonto tehdä tehtäviään yhä vain nuoremmalla iällä, mielestäni se on kuitenkin tervettä. Täytyy kuitenkin muistaa se että kypsyyttä osoittaa se että ajattelee tarkkaan mitä tekee. Oma pieni kullan nuppu tuntuu ajatuksena ja tunteena ihanalta, mutta todellisuus ei ole kuitenkaan sitä sit ku se on ajankohtaista. Onko sinulla elämässäsi jokin tyhjä aukko jota yrität täyttää vauvalla jolle voisit osoittaa rakkauttasi ja joka rakastasi vain sinua?? Vai haluatko irti kota ja vauvan myötä se onnistuisi kivuttomammin?
      Jos minulta kysytään oletko liian nuori niin ihan pakko on myöntää että kyllä näin on. Usko vain että kun vielä jaksat muutaman vuoden osaat nauttia vauvastasi enemmän kun nyt osaisit. nauti nyt itsestäsi olet vielä niin nuori ja vapaa.
      Tiedän että sinusta tuntuu tämä tämmöinen lässytykseltä mutta niin sen pitää sinun iässäsi tuntuakin. Hakeudu vaikka mannerheimin lastensuojeluliiton piiriin hoitamaan muiden lapsia, se voisi alentaa kuumetta. Itse sinä kuitenkin päätöksesi teet, mutta toivottavsti päätät oikein.
      Hyvää jatkoa sinulle ja sydänystävällesi.

    • Marja

      muihin viesteihin lisäten että millä rahalla lapsen hoitaisit? Viikkorahalla? Vanhempien rahalla? Siinä tapauksessa saisit puhua hankkeestasi vanhempisi kanssa.
      Lapsilisä ei loppujen lopuksi ole kovin suuri, kun lapsestasi tulisi isompi ja alkaisi haluata asioita. En usko että sillä loppujen lopuksi elättäisi ihmisen.

    • Syntax Error

      ..se näkyy huuto- ja kysymysmerkkien määrästä (!!!!!). Teinit käyttävät niitä kohtuuttoman paljon ja joka kohdassa (!!!!!!). Siinä vaiheessa kun oppii kirjoittamaan epäteinixiä, voi alkaa ajatella asioita, eikö niin (????!!!!?!)

    • mie

      Kyllä lapset kannattaa tehdä silloin kun tuntuu siltä. Minäkin olen nyt raskaana neljännellä kuulla ja äitiys tuntuu aivan ihanalta, se on kaikkea sitä mitä olen aina halunnut! Olen vasta 15, mutta äitini on luvannut auttaa kaikessa, kunnes poikaystäväni valmistuu ja saa töitä. Olen aina ollut vastuullinen ja rauhallinen nuori, ja yksin vastannut hevosenhoidosta jo kymmenvuotiaasta.
      Olen sitäpaitsi kuullut, että monet eivät enää sitten vanhemmalla iällä saakaan lapsia, kun viimein luulevat olevansa valmiita. Minulla on säästöjä kuukausirahoista ja kesätöistä, joten rahaakin on. Sitäpaitsi omat vanhat vauvanvaatteeni ovat suurin osa vielä ihan käyttökelpoisia! =) Monet kaverini ovat minulle kateellisia, mutta he eivät vain uskalla tehdä ratkaisua. Joskus on kuitenkin valittava suunta elämälleen ja minä en ainakaan halua miksikään kylmäksi bisnesnaiseksi. Kotiäitiys on minun juttuni, ja siihen työhön pääsen heti käsiksi, eikä tarvitse odottaa mistään valmistumista ja sitten etsiskellä töitä.

      • olen täysin samaa mieltä tuossa että lapsi kannattaa tehdä kun on siihen itse valmis ja kun siltä tuntuu itsekkin olen vasta 16v. ja olen neljännellä kuulla myös :) olemme olleet tasan puoli vuotta yhessä poikaystäväni (17v.) kanssa 8kk tauon jälkeen siis olemme seurustelleet ennenkin. alun perin lapsen hankinta oli poikaystäväni ehdotus ja keskustelimme asiasta ja tulimme siihen päätökseen että olemme valmiita lapsen hankintaan. se on hyvä jos äitisi haluaa sinua auttaa niin minunkin äitini tekee. toisin kuin poikaystäväni vanhemmat eivät hyväksy asiaa ollenkaan vaan ovat abortin kannalla vaikka siihen ei ole enää edes mahdollisuuttaa ja vaikka olisikin minä en sitä ikinä tekisi! ja vaikka heidän vanhin lapsensa (20v.) tuli isäksi jo 15v niin silti tämä raskaus tuntuu olevan heille ongelma enkä ole vielä ymmärtänyt miksi.


      • ölkjölkjölkjlk

        Et taatusti ole hoitanut täysin itsenäisesti 10-vuotiaasta hevosta. Ota huomioon, että hevosenhoitoon kuuluu, myös heinänteko, kengittäjän hankkiminen/maksaminen, eläinlääkärikulujen maksaminen. Puhu pukille! Eikä sinun vanhojen vauva-aikaisten vaatteiden kanssa pitkälle pötkitä. Paljonko kotiäidille maksetaan palkkaa? Ei yhtään mitään lapsen täytettyä 3-vuotta. Lapsilisällä ei pitkälle pötkitä. Kaikenlaisia höpinöitä täälläkin höpistään. Joku vielä uskoo. Uskoo ken tahtoo.


    • kokemusta asiasta

      1. istu alas ja hengitä syvään
      2. mieti asioiden tärkeysjärjestystä
      3. oletko oikeasti valmis siihen vastuuseen noinkin nuorena?
      4. parempi miettiä kaikki käytännöllisesti sekä taloudellisesti (!!!)

      itse olen nyt 17v. ja pienen pojan äiti. sinun ikäsenä mietin lapsen hankkimista. mutta tulin ajatuksissani siihen tulokseen, että olen aivan liian nuori ja aivan liian lapsi vielä itsekin. poikaystävät vaihteli kokoajan ja mikään ei ollut pysyvää, en olisi voinut muutakuin synnyttää lapsen ja olla yh. (mitä järkeä?!)
      mieti asioita! oikeesti.. tämä ei ole niin helppoa kuin kuvittelee. olet vastuussa pienestä lapsesta ja itsestäsi, et voi hyppiä enää kaupungilla kavereidesi kanssa etkä mennä/tulla miten vain haluat! ajattele nyt vähän...
      lapsi ei ole mikään leikkikalu joka heitetään nurkkaan kun ei enää jaksa leikkiä!!

      mieti asioita!

      • lkjlkpiuoiuy

        Nosta sinulle hattu 17-vuotias pienen pojan äiti. Elämä ei tosiaankaan ole minkään ikäisenä äitinä aina ruusuilla tanssimista. Kirjoitit aivan asiaa. Jaksamista sinulle, toki hyviäkin päiviä ja ihania hetkiä on nuoren äidinkin elämässä :), mutta ehtinee sitä vähän myöhemminkin ajatellen itseään ja lasta.


    • vauvakuumeilija

      Olen 18-vuotias ja tunnen itseni aivan lapseksi ja sitähän minä olenkin, en lähelläkään aikuisuutta! Minulla on ollu myös vauvakuume 14-vuotiaasta lähtien ja se vaan jatkuu ja jatkuu. Olen ollut nyt kihloissa miehen kanssa vuoden ajan, mutta.... Hän ei halua lapsia nyt, kohta eikä ikinä. Olen ahdistunut asiasta ja sanonut sen ääneen moneen otteeseen. Haluan oman lapsen!

      Äitini sai minut olessaan 16v ja meillä meni oiken hyvin, rahaa riitti ruokaan ja vuokraan ja tervetäkin oltiin! En toki sano että helppoa olisi ollut. Sain sisaruksia kolme kappaletta eli olen ollut paljon pienten lasten kanssa tekemissä. Hassua on että pidän pikkusiskoani kuin omana lapsena edelleen, niin paljon hoidin ja leikin hänen kanssaan ja nyt kun en enää asu vanhempieni ja sisarusten kanssa on hieman tyhjä olo.. Olen äiti ilman lasta.

      Mutta kuitenkin neuvoksi antaisin kaikille teineille, että olkaa ensin lasten kanssa, valvokaa öitä, syöttäkää, jättäkää viikonlopun riehat kokonaan pois, miettikää miten rahanne käytätte (huom. omat rahanne! vanhempien rahoilla ei saa lähteä leikkimään kotista, jonkun ihanan jäkiksenpelaajan kanssa) ja olkaa vastuussa omasta elämästä kaikin tavoin! Miettikää asiaa pidemmällekkin kuin siihen että voi kun ne vauvat on sulosia 1-vuotiaina, ne kuulkaas kasvaa aika vauhtia! menee kouluun ja rahan meno vaan kasvaa ja kasvaa. jne. huh.

      • dcvgfg

        Kirjoitit hyvin ja kypsästi. Se, mitä haluan sanoa, on, että oletko valmis luopumaan haaveesta saada omia lapsia ? jos et ole. älä mene naimisiin tämän miehen kanssa. Hän on sanonut asiasta mielipiteensä ja jyrkästi. Et saa sitä muuttumaan. Halu saada lapsia on hyvä olla molemmilla, kun niitä hankkii. Ja nyt kun ja jos olette yhdessä, niin sopikaa mitä teette, jos ehkäisy pettää.

        Hyvä että ootte jo jutelleet näistä asioista, vaikka vastakaikuu nyt siltä toiselta osapuolelta ei oo tullu. Ja hanki itelles ammatti ennen lasta.


    • angelkiss_95

      mitä vittua? jos toinen haluaa nii mikäs siinä. oma on mokansa kun kaverit pitää hauskaa ja täytyy vastat et en voi tulla ku mun täytyy vahtii lasta/lapsii. vois ajatella mistä ja mitä jää paitsi ja missaa. ei siinä muuta oon 17 ja oon halunnu 3vuotta lapsen mut ajattelen et käyn koulut loppuun hankin ammatin ja sit lapsen ku haluun hengailla kavereittenki kans ja pitää hauskaaa mitä ei voi tehä lapsen kans.

    • tymppis99

      Hei.
      Minäkin olen 14-vuotias tyttö,ja olen ihan vakavissani harkinnut lapsen hankkimista,mutta tullut siihen tulokseen,että
      A) olen liian nuori
      B)en ole valmis seksiin
      C)minulla ei ole rahaa kasvattaa lasta
      D) vanhempani joko kuolisivat järkytyksestä tai tappaisivat minut edes moisen ajattelemisesta...

      Mutta mielestäni jokaisella täytyii olla oikeus saada lapsi silloin kun tuntee olevansa valmis.
      Mutta mieti tarkkaan ennen kuin teet mitään mitä saatat myöhemmin katua....

    • Keijumahlan

      Moi ! Tiedän tunteesi :) Olin itse 14-v. Kun tulin ensimmäisen kerran raskaaksi ja se oli unelmieni täyttymys. Sain tyttären 23.1.2010 ja täytin 15v. 4.4.10. Ristiäisissä neiti sai nimen Keiju Nanna Nila. Olihan arki vaikeaakin mutta silti en enempää osannut toivoakkaan. Nyt 17 v. Sain toisen lapseni, nyt 4.1.13 tyttären nimeltään Mahla Taija Tinja :) Rakastan lapsiani erittäin paljon mutta kyllä tähän sisukkuuttakin tarvitaan :) Ja jos sinulla ei ole kumppania niin tulee olemaan vaikeata :) Minulla ei ole koska hän on armeijassa ja siksi tämä on vielä raskaampaa mutta kaikesta selviää:) Onnea päätökseen :)

    • provoa pukkaa taas

      Ennen kuin keksitte näitä provoja tänne niin tarkistakaa nyt edes että onko noita nimiä annettu noilla vuosin:))))

    • Keijumahlan

      Jos tota Mahla nime tarkotat nii eihän tänä vuonna kastettuja edes. Ole vielä niissä tilaatoissa ja kyllä Keiju nimisiä on kastettu 2010 ! En ole provo !

    • 4 vuotta vielä

      kasva ensin tyttö palaa asiaan tänne 4 vuoden päästä niin voin voin auttaa

    • nuori minäkin

      Kolme vuotta tekee ihmeitä.
      Jos olet kypsä ja vastuullinen teini, 17vuotiaana olet ehkä jo valmis.
      Mutta jos olet tosi lapsellinen kolmikymppisenäkin voi olla liian aikaisin.
      Ei kuitenkaan kannata 14vuotiaana hankkia lapsia.

    • vauvakuumeinen1

      mulla on sama ongelma. oon 14 vuotias tyttö jolla on tooosi kova vauvakuume. mulla ongelma on vaan siinä ettei mulla oo poikaystävää ja et oon näin nuori....

    • Mamma-Ankka

      Meepä lähimpään cittariin ja osta sieltä itelles sellanen vauvanukke. Siinä on sulle vauvaa tarpeeksi!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Täti neuvoo

      Lapsia sitten, kun haluaa äidiksi. Ei siksi, että haluaa vauvan. Se ei nimittäin ole vauva kauaa ja olet siinä kiinni silti, seuraavat 18 vuotta.

      Eikä vauvat ole mitään ihkunyyttejä joita vaan söpösti kannetaan sylissä tai työnnetään rattaissa. Uniongelmat, korvatulehdukset ja muut itkuhuudon paikat on siinä "ihanassa vauva-ajassa" enemmän sääntö kuin poikkeus. Samoin omat komplikaatiot, raskauspahoinvoinnit, rintarauhastulehdukset jne.

      Sitten kun haluaa sen lapsen kaikesta huolimatta ja on valmis vaikeuksiinkin, on hyvä aika. Elekee herran tähden tehkö vauvoja siksi, että vauvat on söpöjä...

    • 2013

      Aloittajan ikä taitaa tällä hetkellä olla 22-23vee :P

    • huhuh voi kauheaa

      voi kauhistus joo on maailman kirjat mennyt sekaisin kun jo lapset haluaa jo lapsia tuossa iässä ei enää barbit kiinnosta

    • Mieti oikeesti!

      Kuule oon 16 ja mul on ollu vauva kuume jo toosi kauan. Se unohtuu aina välillä ja sit se pamahtaa takas aina aika ajoin. Minkä ikäne toi sun poikakaveri on? Kannattaa miettii tosi tarkkaan mitä on tekemässä ja onko oikeesti valmis.Itse vaikka aina välil silt tuntuuki nii en ole valmis.Ei oo rahaa, ei työtä, koulu jäis kesken ja kaiken sais alottaa alusta. Tiedän kokemuksesta millast on kun pieni lapsi alkaa yöl huutaa eikä rauhotu millää. (Nuorempii sisaruksii ja serkkui hoitanu) nii se ei oo kivaa ollenkaan, kyl sen ksetää mut pitemmän päälle se on tosi rankkaa. Sit jää kaikki kaverit ja kaikki menot ja aina pitää olla lapsen kaa kotona ja miettii mihkäsen laittaa ku on menos johki.Oma poikaystävä on mua puoltoists vuotta vanempi ja oltii molemmat asiasta samaa mieltä että sitte ku koulut käyty ja omaa rahaa sekä oma asunto nii sit voidaa miettii asiaa uuestaa. Mieti siis tyttö hyvä todella tarkkaan ja ELÄ ensin nuoruus ja lapsuus loppuun!

    • kuumetta täälläkin

      minullakin on aivan hullu vauvakuume!! ja luulen että olisin valmis äidiksi mutta tiedän että en voisi kustantaa lastani yhtään, hän ei saisi käydä tai harrastaa, hän kulkisi samoissa vaatteista ja olen oikeasti tosi köyhä mutta vaivakuume on vain yltynyt! odota vielä 3-7 vuotta ennenkuin edes uudestaan ajattelet:) mieti kun täytät 18 et pääse lähtemään tai kulkemaan koska sinun pitää hankkia lapselle hoito paikka:( itsekkin yritän odottaa ainakin 5 vuotta. ps. olen 14 myös

    • mie haluun vauvan

      moi! mie oon antsku imatralta miekii oon 14v ja tahon kovasti vauvaa ja oon valmis mamiks mie oon jo pitkää halunnu tulla jo raskaaks mie romahan jos ei ala tapahtuu mittää maikku tietää mun vauvakuumeest hääkii on sitä mieltä et mie oon jo valmis tulee mamiks maikku tietää et miulla on se yks poika josta mie tykkään kovasti hääkii on siitä kiinnostunut mie huomasin ku hää hymyili sille mie romahan jos maikku vie miun ihastuksen

    • väsynyt äiti

      Nykynuoret haluaa milloin mitäkin: koiran, ponin, merkkivaatteita, hiusten pidennyksen, tatuoinnin, lävistyksen jne. Ja useimmiten ovat tottuneet saamaankin haluamansa.
      Kun kaikki muut toiveet on täyttyneet eikä elämä siltikään ole muuttunut sen ihkummaksi, keksitään haluta vauva. Sitäpä ei joka likalla olekaan!
      Kuvitellaan miten ihanaa on lykkiä vauvaa kadulla ja kaikki ystävät katsoo kateissaan ja ihastellaan söpöä vauvelia ja vauva nukkuu kiltisti puhtaissa merkkipotkareissaan ja välillä voi pysähtyä vaikka kahvilaan nauttimaan elämästään. Ja pusi-pusi! Ei käy mielessäkään (kun ei ole kokemusta) miten raskasta työtä pienen vauvan hoitaminen on. Hyssytä, valvo, imetä, pyykkää, siivoa, käy kaupassa, neuvolassa jne. Ja kaikki lapset eivät synny terveinä. Entäs jos lapsi onkin kehitysvammainen tai muuten sairas? Riittääkö silloin 15-vuotiaalla se paljon kehuttu kypsyys? Ja entä rahat kaikkeen tarvittavaan? Onko taksirahaa, kun keskellä yötä pitää lähteä kuumeisen lapsen kanssa päivystykseen (teiniäidillä ei tietenkään ole autoa eikä ajokorttia)? Näitä tilanteita tulee joka lapsen kanssa.
      Että jäitä hattuun nuoret vauvasta haaveilijat. On vastuullisempaa ja kypsempää odottaa edes sinne täysi-ikäisyyteen ennen kuin sen oman lapsen hankkii.

    • 21v äiti

      Vaikka aloitus onkin provo niin ajattelin nyt kuitenkin vastata tähän ketjuun. Muistan kun itse olin n. 13-16 vuotias, oli minullakin vähän väliä vauvakuumetta, joten ymmärrän tämän teinien vauvakuumeen. Ymmärsin jo sen ikäisenä, että olin aivan liian nuori äidiksi joten päätin odottaa rauhassa. 18 vuotiaana sain pojan, jota rakastan koko sydämestäni. Menin pojan isän kanssa naimisiin ja naimisissa olimmekin 2 vuotta ennen kuin päädyimme eroon, ikävä juttu mutta sen piti tapahtua. Minusta tuli näin ollen yksinhuoltaja, mikä oli kyllä loppujen lopuksi erittäin hyvä ratkaisu lapsen kannalta.

      Nyt minulla on uusi mies joka rakastaa minua ja poikaani yli kaiken ja on omaksunut isän-roolin täydellisesti. Elämä hymyilee meille tällä hetkellä, vaikka kyllä minä sen myönnän, että tässä on ollut vaikeitakin aikoja, eikä lasten kasvatus tosiaankaan ole leppoista hommaa. Poika on tällä hetkellä 2,5 vuotias ja vauva-ajat on jo kaukana takana, tällä hetkellä on siis uhmaikä alkanut kunnolla, päivittäin siis saan kuulla huutoa, kiukuttelua, riehumista, tavaroiden heittelyä ym mielenosoitusta. Vaikka lapseni olisi kuinka rasittava ja hankala, rakastan häntä siitä huolimatta eniten koko maailmassa ja haluan hänelle hyvän elämän. Yritän kaikkeni, että olisin hyvä äiti.

      Näin lopuksi haluaisin vielä sanoa: ajatelkaa asioita pidemmällä tähtäimellä, vaikka se vauva olisikin kiva ja söpö, niin se kasvaa ja vauhdilla, eikä välttämättä sitten olekkaan enää hetken päästä niin ihana vaan pikemminkin varsinainen kauhukakara. Vanhempana olo on raskasta hommaa, mutta kyllä se on palkitsevaakin kun näkee lapsensa kasvan. Suosittelen, että käytte koulut ensin kunnolla ja hommaatte oman kämpän ym, opitte elämään omillanne ennen lasten hankintaa, koska jos ei osaa huolehtia itsestään, miten osaisi huolehtia pienestä lapsesta joka kuitenkin on sinusta kokoajan riippuvainen.

      Jaksamisia kaikille teinivanhemmille :)

      • Hormonihäikkä?

        Itse en ymmärrä teinien vauvakuumeilua, koska itse en ole sellaista teininä koskaan tuntenut. Minusta sellainen on hyvin outoa ja viittaa terveydellisiin häiriöihin, siis joko hormonaalisiin, ympäristöstä ja kasvutelijöistä johtuviin tai mielenterveydellisiin ongelmiin.

        Teinien ei kuulu potea vauvakuumetta. Se ei ole millään muotoa normaalia. Jos tällaisia tuntemuksia tulee, kannattaa kertoa vanhemmille, että he voisivat ohjata nuoren lääkäriin, psykiatrille, gynekologille tms.

        Toivottavasti avaaja sai 10 vuotta sitten apua sairauteensa.


      • yrititkö olla viisas
        Hormonihäikkä? kirjoitti:

        Itse en ymmärrä teinien vauvakuumeilua, koska itse en ole sellaista teininä koskaan tuntenut. Minusta sellainen on hyvin outoa ja viittaa terveydellisiin häiriöihin, siis joko hormonaalisiin, ympäristöstä ja kasvutelijöistä johtuviin tai mielenterveydellisiin ongelmiin.

        Teinien ei kuulu potea vauvakuumetta. Se ei ole millään muotoa normaalia. Jos tällaisia tuntemuksia tulee, kannattaa kertoa vanhemmille, että he voisivat ohjata nuoren lääkäriin, psykiatrille, gynekologille tms.

        Toivottavasti avaaja sai 10 vuotta sitten apua sairauteensa.

        Ihan sukukypsyys se on joka tuota aiheuttaa.


      • Hormonihäikkä?
        yrititkö olla viisas kirjoitti:

        Ihan sukukypsyys se on joka tuota aiheuttaa.

        Siis tarkoitatko, että fyysinen kehitys on vain niin hirmu paljon edellä henkistä kehitystä? Saatat olla oikeassa. Tuohon henkiseen puoleen siis pitääkin lähinnä nopeasti sitä apua hakea.


    • aikuisuus-ensin

      Moni voi haluta lasta, mutta tärkeämpi kysymys lienee tämä: kykenenkö myös elättämään ja kasvattamaan lapseni. Lapsenteko ei ole pelkkää biologiaa vaan siihen liittyy vastuu vuosikausiksi. Tiedäthän sen, että lainsäädännön mukaan tullaan täysi-ikäiseksi 18-vuotiaana joten syntyvä lapsi on vanhempiensa vastuulla ainakin tuon 18-vuotta. Lapsen kasvattaminen ei ole pelkkää ruokkimista. Lainsäädännön mukaan olet vielä itsekin lapsi joten sinun tapauksessa tulee eteen myös lapsen kanssa seksuaalisuhdetta koskevat lain osat jotka poikaystäväsi joutuu huomioimaa. Poikaystäväsi ei voi sivuuttaa lakia. Poikaystävä joka pyrkii pakottamaan alaikäisen sukupuolisuhteeseen ei voi olla luotettava, Kyllä näitä alaikäisiä yksinhuoltajia on jo aivan riittävästi ei sinun tarvitse tulla tähän joukkoon. Odota vaan aikuisuutta, kyllä niitä lapsia vielä sitten ehtii tehdä.

    • eväät-elämään

      Kai ymmärrät eron oikean vauvan ja nukkevauvan välillä? Lapsi ei ole lelu vaan kasvava ihminen joka vaatii paljon työtä. Ei se lapsen kasvatus ole ihan ilmaista puuhaa, kyllä siinä tarvitaan omia ansiotulojakin. Lapsi tulee 18-vuotiaana täysi-ikäiseksi joten oma lapsi tarvitsee ainakin tuon 18-vuoden ajan vanhempiaan. Jospa nyt vaan ensin tyytyisit kasvamaan aikuiseksi ja varmistamaan itsellesi ammatin jonka avulla voit myös elättää lapsesi myös siinä tapauksessa, että joudut yksinhuoltajaksi. Moni mies lupaa kyllä "ikuista rakkautta" mutta kun uusi nainen ilmestyy näkökenttään niin vanha naiskumppani ja sille siitetyt lapset unohtuu. Yritä keskustella näiden yksinhuoltajien kanssa toiveista ja kokemuksista.

    • Mummiksi 40 vuotiaan

      Odota tyttö hyvä vielä jokunen vuosi. Kyllä ehdit äitinä olla. Nauti nuoruudesta.

    • Anonyymi

      Heippa.. olen jo muutaman vuoden ajan miettinyt että haluaisin lapsen ja nyt olen 17 ja haluaisin todella kovasti lapsen vasta kihlattuni kanssa, mutta hän ei vaikuta innostuneelta.. mitä teen??

    • Anonyymi

      Oot, saitko?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe