Kokemuksia Peikin tallista? :)

Tallia etsimässä...

Moikka! Oon vaihtamassa tallia vähän lähemmäs kotia tänne Espooseen. Ajattelin nyt pääasiassa Peikin tallia, niin oisiko sieltä kokemuksia jos voisi kertoa tällaisia asioita:
-millainen opetus?
- onko hyvät opettajat?
-entä kivat/hyvinkoulutetut hevoset?
-millainen ilmapiiri?
-tunnin hinta?
-onko hyvä kenttä ja maneesi?

Voi tietysti mainita muita mielestään hyviä talleja Espoosta:) Primustallia olen miettinyt myös, se vaikuttaa kivalta, mutta Soukkaan en mene ihan kokemuksesta enkä Tapiolaan. Eli voi ehdottaa talleja, mutta semmoisia mistä löytyy maneesi. KIITOS JO ETUKÄTEEN! :)

73

10173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratsastaja84

      Olen käynyt Peikillä nyt kolmisen vuotta, ja voin suositella sitä, jos haluat harrastaa laadukkailla hevosilla. Opetus on osaavaa ja yksilöllistä, ja opettajia on todella monta, joten valinnanvaraa on. Kenttä on hyvä ja tilava, samoin maneesi. Kisoihin pääsee esteillä joka kolmas viikko, koulukisoja järjestetään satunnaisesti.

      • Alottaja

        Kiitos vastauksesta! Olin eilen peikin tallilla kokeilutunnilla ja nyt sovimme koulutunnin ainakin näin aluksi. Pidin kovasti tallista jo ensi näkemästä, mukavat ja auttavaiset ihmiset, herkät ja kuuliaiset hevoset (ainakin minun ratsuni) ja oli se maneesikin ihan tilava. Mukavat opettajat, mutta maneesi oli ehkä vähän hassusti jaettu ja kun kaksi opettajaa selosti samaan aikaan niin välillä en tiennyt kumpi opettajista puhui :DD Mutta siellä alan nyt käymään ja plussa on se että kodiltani on todella hyvät kulkuyhteydet tallille! :)


      • Rodeogirl
        Alottaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Olin eilen peikin tallilla kokeilutunnilla ja nyt sovimme koulutunnin ainakin näin aluksi. Pidin kovasti tallista jo ensi näkemästä, mukavat ja auttavaiset ihmiset, herkät ja kuuliaiset hevoset (ainakin minun ratsuni) ja oli se maneesikin ihan tilava. Mukavat opettajat, mutta maneesi oli ehkä vähän hassusti jaettu ja kun kaksi opettajaa selosti samaan aikaan niin välillä en tiennyt kumpi opettajista puhui :DD Mutta siellä alan nyt käymään ja plussa on se että kodiltani on todella hyvät kulkuyhteydet tallille! :)

        Ite ratsastan kans Peikillä. Opettajien äänen oppii kyllä aika nopeasti tuntemaan eli ei huolta... ;)


    • tulokas

      Kyllä pitää tuo talli käydä tsekkaamassa. Käyn itse nyt Korpikylän ratsastuskeskuksessa, mutta muutan Espooseen ja tallin vaihto tulee eteen. Vaikuttaa todella mukavalta. Millainen on hinnasto? Onko kausimaksu vai tuntimaksu/kortti?

      • Tyytyväinen/tyytymätön

        Ratsastan peikillä, hevoset laadukkaita, opettajan osaavat asiansa ja tilat ovat loistavat. En silti pidä hirvittävästi tallista, koska tallille on ostettu hevosia ja poneja jotka on pitänyt myydä melkein heti pois koska eivät olekaan olleet sopivia ratsastuskouluun. Hinta myös hyvin kallis


      • Anonyymi

        Peikin tallilla en voi missään olosuhteissa suositella. Asiakaspalvelun laatu aivan järkyttävän huonoa. Pelkkää rahastusta. Järkyttävät hinnat ja päälle tulee lähinnä vittuilua.


    • Peikkiläinen

      Peikin talli on oiken mukava talli. Paljon laadukkaita hevosia ja poneja n.30. Kausimaksu taitaa olla ja hieman kallista mutta rahoille saa vastinetta. Suosittelen!

      • Peikintallii<3

        Aloitan peikillä. Olen käynyt katsomassa kaverini tuntia. Wow! Pakko sanoa, opettajat ovat äärimmäisen ihania, ilmapiiri on ihana, talli on ulkonäöltään täydellinen! Suosittelen koko sydämmestäni!


    • tsuptsup

      Itse olen n.10 vuotta tallilla käynyt ratsastamassa. Todella hyvä opetus ja osaavat hevoset :) Isona miinuksena on tallihenki. Talli on täynnä nyrpeitä tyttöjä, jotka luulevat olevansa maailman napoja. Jos tallin henki ei olisi niin kamala niin voisin suositella..

      • Peikintallionbest

        Mitääh. Peikin ilmapiiri on mitä paras. Siel on auttavaiset tallitytöt ja ihania ihmisiä


    • Nirppanokkiariittää

      Juurikin näin. Kyseessä on yli ylpeyden teinien tai nuorten aikuisten klikki joiden egoa eräs opettaja ruokkii. Johtaa siihen että he ovat jotain ja ylenkatsoo muita. Heillä on A- luokan hevoset ja muilla B-luokan konit. En halunnut rahoittaa heidän kisamatkoja ja siksipä lopetin siellä. Kuten moni muukin...

    • MMMRRRKKK

      Tallisivujen kuvausten mukaisesti kaikki ratsut olisivat laatuluokkaa, mitä eivät oman kokemukseni mukaan todellakaan ole. Ihan tavallisia heppoja, ja joitakin saa todella pistää menemään eteenpäin, eivät liiku itse. Osa huonokäytöksisiäkin. Opetus on ala-arvoista oman kokemukseni mukaan, sekä mitä olen muilta kuullut vahvistavat kokemustani kyseisestä opetuksesta. Tämä toki vaihtelee opettajittain. Lisäksi talli ei tunnu ottavan palautetta opetuksesta huomioon. Hinta-taso nämä tekijät huomioon ottaet hyvin korkea. Tässä syitä miksi lopetan tallilla. Ilmapiiri oppilaiden kesken ollut mukava, mutta tämähän vaihtelee sen mukaan kenen kanssa olet tekemisissä / samaan aikaan tallilla.

    • eipeikkilään

      Tilat loistavat, ja opetuskin, opettajasta riippuen tosin.. Hevoset ovat erittäin laadukkaita ja hyviä, hyvinkoulutettuja, mutta vain, jos olet todella hyvä. :D Sillä meille, jotka eivät tähtää kisakentille tai ole todella hyviä ratsastajia, löytyy pari heppaa ja pari ponia ja sitten jos olet vähänkin pidempi/painavampi (=et pysty menemään poneilla), onkin tilanne hieman haastavampi. Aloittelijalle ei Peikin Tallilta juuri heppoja löydy, ainakaan minun kokemuksieni mukaan. Tallihengessäkään ei juuri kehumista ole.. Ainahan tallilta joitakin kivoja tyyppejä löytyy, mutta aika lailla juurikin niitä lapsia ja teinejä, jotka kuvittelevat omistavansa koko paikan ja haukkuvat muita päin naamaa.... Aionkin vaihtaa nyt ratsastuskoulua..

    • Envoisuositella

      en osaa päättää onko meno huvittavaa, säälittävää vaiko pelottavaa. Harva se kerta on ambulanssilla viety oppilas lasarettiin tässä viime vuosina kun on jaettu epäkelpo heppa väärälle tunnille ja hepat ovat ajettu ihan loppuun 7pvä/vko. ns. "tiistaikisoissa" on tyyliarvostelu, joka jakaa pisteitä omille oppilailleen runsaanpuoleisesti, erityisesti jos on "arsslickare". No jokainen tyylillään muta 45e per tunti ei ole tämän arvoista...:-D ( 8e tunnin peruutuslisä)...

    • Hulluthevoset

      Valitettavan totta. Etenkin näin keväällä näyttää kylkiluita murtuman ja nyt en puhu hevosten....

    • Jokutämmönen

      Oon ite ratsastanu peikin tallilla kohta 5 vuotta ja voin kyllä suositella. Iso kenttä ja maneesi. Nykyään tallilla on myös korvanapit ratsastaessa että opettajien äänen erottamisessa ei pitäisi kyllä olla ongelmaa :D. Tallilla on erittäin hyvä ilmapiiri. Kaikki moikkaavat toisilleen vaikka ei tuntisi ja autetaan toista aina tarvittaessa. Tuntien hinnat ovat normaalisti 40€, mutta Peikin estetunnit ovat 60€. Opettajia on paljon ja kaikki ovat osaavia. Hevoset ovat hyvin koulutettuja ja osaavia (osa on tietysti aika nuoria ja siksi ei niin taitavia). Mukaan mahtuu myös muutama GP tason hevonen. Talli on pääosin estepainotteinen.

      • ratsastelija5555

        Hinnat ovat tällä hetkellä 45€.


    • ExTapiolalainen

      Oon kuullu että Peikin tallilla on jotain erilaisia tapoja tai jotain, onko totta? Oon vaihtamas sinne nii ois kiva tietää

    • Anttipenaali2

      On. Kyllä hinta/laatusuhde heikko. Lisäksi osa henkilökuntaa tiuskii ja ärjyy. Ei kiva.

    • hepohöpö

      Minusta Peikillä on erittäin hyvä ilmapiiri. Kaikki moikkaavat toisille ja auttavat aina toisia.

      • Peikinratsastuskoulu

        Ilmapiiri on just parasta Peikin tallil! (Melkein) Kaikki moikkaa toisiaan vaikkei edes tunne. Hevoset ja ponitkin on niin ihanii<3 suosittelen Peikin tallii kaikille!!


    • Paskaahaukkaa

      Näyttää olevan raskaasti tappiolla, yli puoli miljoonaa kumulatiivinen tappio

      • Anonyymi

        näin on, mutta tälläkinhetkellä peikillä on yksi tunti jossa on tilaa. ja tunteja on joka päivä kaksi tuntia samaan aikaan.


    • Suosittelen

      Paras talli missä oon käyny. Oon käyny kokeilemassa noin kolmea muuta tallia, ja voin kyllä sanoa et peikin talli on paras niistä. Laadukkaat hevoset ja ponit, sekä erittäin hyvää opetusta ja tallihenki on ihana, kaikki auttavat toisiaan jos on tarve! Myös tilat on hyvät, maneesi ja kenttä ihan tilavia. Suosittelen!

    • Totuuss

      XD onnistuin kattoo ip osoitteest et puolet niist kommenteist jois haukutaan tallii on tullu sanalta henkilölt! Peikintalli on paras ja mukava talli, taso on korkea, ja poneja hieman vähemmän kuin hevosia, mutta mitä väliä? Hevoset ovat laadukkaasti koulutettuja. Jos ei ite osaa ratsastaa oma ongelma, hevosia ei siitä kannata syyttää. Useimmat jotka valittavat opetuksesta ovat niitä, jotka menevät liian vaikealle tunnille koska luulevat että ovat sen tasoisia. Opetus on laadukasta, ja se joka sanoi että 8€ per tunti... MISSÄÄN TALLILLA EI OLE NIIN! Miten hevosia ruokitaan jos jokainen maksaa vain kahdeksan euroa käynnistä? Tai palkka opettajille? Hevoset katsotaan aina ratsastajan taidon perusteella, ja haasteitakin riittää. Jos et tahdo kisata, ei se mitään.

      • Anonyymi

        Tuossa tarkoitettiin luultavasti sitä et kun peruuttaa tunnin ajoissa niin siitä laskutetaan 8 euroa kun rästii sen.


      • Anonyymi

        Voi olla et näinkin on käynyt mutta ei se silti oikeuta opettajaa huutamaan ja sättimään oppilasta. Kyllä fiksu opettaja osaa ottaa tämän huomioon.


    • Anonyymi

      Mä nostan tätä, jos jollain olisi tuoreita tunnelmia. Myös kokemukset Primus-tallista kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Itelläni hyviä ja huonoja kokemuksia Peikin tallilta. Opettajia siellä useampi, parin heistä tunnille en halua enää mennä koska tiuskivat ja nolaavat ratsastajan kuin antaisivat palautetta rakentavasti.Ehkä ovat leipiintyneet työhönsä tms. Mutta kyllä sieltä hyvääkin opetusta saa. Tallin ilmapiiri on melko hyvä mutta toi että kaikki moikkaavat toisilleen ym ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itelläni hyviä ja huonoja kokemuksia Peikin tallilta. Opettajia siellä useampi, parin heistä tunnille en halua enää mennä koska tiuskivat ja nolaavat ratsastajan kuin antaisivat palautetta rakentavasti.Ehkä ovat leipiintyneet työhönsä tms. Mutta kyllä sieltä hyvääkin opetusta saa. Tallin ilmapiiri on melko hyvä mutta toi että kaikki moikkaavat toisilleen ym ei pidä paikkaansa.

        Onko kellään kokemusta millainen on Etelä- Vantaan Ratsastuskoulu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itelläni hyviä ja huonoja kokemuksia Peikin tallilta. Opettajia siellä useampi, parin heistä tunnille en halua enää mennä koska tiuskivat ja nolaavat ratsastajan kuin antaisivat palautetta rakentavasti.Ehkä ovat leipiintyneet työhönsä tms. Mutta kyllä sieltä hyvääkin opetusta saa. Tallin ilmapiiri on melko hyvä mutta toi että kaikki moikkaavat toisilleen ym ei pidä paikkaansa.

        Aion lopettaa Peikin tallilla juuri em. kuvauksen vuoksi. Eräs opettaja huutaa ainakin joillekin oppilaille kurkku suorana, ei osaa opettaa, palaute ei ole rakentavaa ja nolaa oppilaita kaikkien nähden. Ikävä, huonotuulinen persoona eikä hänen tunneillaan opi mitään. Osa oppilaista snobeja mutta mukaviakin löytyy. Siisti talli kuitenkin ja hyvät hevoset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aion lopettaa Peikin tallilla juuri em. kuvauksen vuoksi. Eräs opettaja huutaa ainakin joillekin oppilaille kurkku suorana, ei osaa opettaa, palaute ei ole rakentavaa ja nolaa oppilaita kaikkien nähden. Ikävä, huonotuulinen persoona eikä hänen tunneillaan opi mitään. Osa oppilaista snobeja mutta mukaviakin löytyy. Siisti talli kuitenkin ja hyvät hevoset.

        Joo, voi olla et samasta opettajasta puhutaan. Ihmettelen että kyseisen opettajan tyyliin "opettaa" ei puututa ollenkaan. Itse mieluummin menen tallille missä saan palautetta ilman äyskimistä ja hyvän mielen kuin joudun opettajan maalitauluksi kun en ymmärrä hänen ylimalkaisia ohjeitaan.. Ja tämä talli muka hyvähenkinen.. Hahah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, voi olla et samasta opettajasta puhutaan. Ihmettelen että kyseisen opettajan tyyliin "opettaa" ei puututa ollenkaan. Itse mieluummin menen tallille missä saan palautetta ilman äyskimistä ja hyvän mielen kuin joudun opettajan maalitauluksi kun en ymmärrä hänen ylimalkaisia ohjeitaan.. Ja tämä talli muka hyvähenkinen.. Hahah.

        Uskoisin että sama opettaja on kyseessä. Hänen tunneilleen on usein vapaita paikkoja ja usein näkee miten tunteja halutaan vaihtaa jonkun toisen opettajan tunteihin mutta ei hänen. Pakkohan muidenkin on huomata hänen ala-arvoinen tyylinsä. Ohjeet tosiaan ovat ylimalkaisia mutta auta armias jos ei jotain ymmärrä niin heti saat huudot ja pilkan päällesi. Ratsastuksen tulisi olla mukava harrastus ja me oppilaat maksamme siitä kalliin hinnan. Ei ole järkeä maksaa harrastuksesta jossa tulee nolatuksi ja saa vain pahan mielen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin että sama opettaja on kyseessä. Hänen tunneilleen on usein vapaita paikkoja ja usein näkee miten tunteja halutaan vaihtaa jonkun toisen opettajan tunteihin mutta ei hänen. Pakkohan muidenkin on huomata hänen ala-arvoinen tyylinsä. Ohjeet tosiaan ovat ylimalkaisia mutta auta armias jos ei jotain ymmärrä niin heti saat huudot ja pilkan päällesi. Ratsastuksen tulisi olla mukava harrastus ja me oppilaat maksamme siitä kalliin hinnan. Ei ole järkeä maksaa harrastuksesta jossa tulee nolatuksi ja saa vain pahan mielen.

        Näin on. Ihmettelen myös sitä että tämä opettaja ei neuvo alkuverkassa juurikaan, saattaa höpötellä pitkään jonkun kanssa kentän laidalla joka ei ole edes tunnilla ja puuttuu tunnilla epäolennaisuuksiin(eli huutaa) esim. jos unohtaa tehdä voltin tietyssä kohdassa kuin neuvoisi miten ratsastaa paremmin sitä hevosta. Tai sit ohjeet on ylimalkaisia mistä ei ota mitään selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin että sama opettaja on kyseessä. Hänen tunneilleen on usein vapaita paikkoja ja usein näkee miten tunteja halutaan vaihtaa jonkun toisen opettajan tunteihin mutta ei hänen. Pakkohan muidenkin on huomata hänen ala-arvoinen tyylinsä. Ohjeet tosiaan ovat ylimalkaisia mutta auta armias jos ei jotain ymmärrä niin heti saat huudot ja pilkan päällesi. Ratsastuksen tulisi olla mukava harrastus ja me oppilaat maksamme siitä kalliin hinnan. Ei ole järkeä maksaa harrastuksesta jossa tulee nolatuksi ja saa vain pahan mielen.

        Minäkin taidan tietää, kenestä opettajasta on kyse. Haukkui erästä ratsastajaa jälkikäteen heikoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin taidan tietää, kenestä opettajasta on kyse. Haukkui erästä ratsastajaa jälkikäteen heikoksi.

        Tiedän tämän opettajan. Vähätteli kerran juuri ratsailta pudonneen junnuratsastajan taitoja. Ratsastaja itki, ei myötätunnon häivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän tämän opettajan. Vähätteli kerran juuri ratsailta pudonneen junnuratsastajan taitoja. Ratsastaja itki, ei myötätunnon häivää.

        Vaikuttaa siltä et purkaa omaa pahaa oloaan oppilaisiin. Todella vastenmielistä toimintaa 😑


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä et purkaa omaa pahaa oloaan oppilaisiin. Todella vastenmielistä toimintaa 😑

        Olisi hyvä, että tästä annettaisiin palautetta suoraan ratsastuskoululle. Uskon, että heillä on vahva halu opettaa hyvin. Peikillä on minun kokemuksen mukaan loistavia hevosia ja myös todella mukavia ja hyviä opettajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä, että tästä annettaisiin palautetta suoraan ratsastuskoululle. Uskon, että heillä on vahva halu opettaa hyvin. Peikillä on minun kokemuksen mukaan loistavia hevosia ja myös todella mukavia ja hyviä opettajia.

        Voisiko joku kertoa mistä opesta kyse, esim. nimikirjaimet, niin osaisi välttää. Ajattelin kokeilla ko. tallia keväällä, kun aloitan ratsastuksen 10 vuoden tauon jälkeen. Sijainti tallille olisi hyvä, mutta en halua harrastuksessa huonoa fiilistä.

        Sitten toinen kysymys, minulla on polvi leikattu ja en välttämättä pääse ison hevosen selkään maasta, käytetäänkö Peikillä mitään jakkaraa tms?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko joku kertoa mistä opesta kyse, esim. nimikirjaimet, niin osaisi välttää. Ajattelin kokeilla ko. tallia keväällä, kun aloitan ratsastuksen 10 vuoden tauon jälkeen. Sijainti tallille olisi hyvä, mutta en halua harrastuksessa huonoa fiilistä.

        Sitten toinen kysymys, minulla on polvi leikattu ja en välttämättä pääse ison hevosen selkään maasta, käytetäänkö Peikillä mitään jakkaraa tms?

        Joo, tiedän tyypin. Kyseisellä opella on selvät inhokkioppilaansa. Komentaa esim. ravaamaan päin puolen metrin päässä käynnissä olevia muita ratsukkoja ja kun et halua törmätä muihin ja joudut laittamaan hevosen käyntiin, alkaa huutamaan että junnaat muiden tiellä. Aina inhokit ovat muiden tiellä, mutta kukaan ei ole inhokkioppilaiden tiellä. Ohjeet ovat useinkin sellaisia että niitä ei vain voi noudattaa yleisen turvallisuuden vuoksi. Mutta auta armias jos et noudata ohjeita. Keksii erilaisia syitä ja keinoja päästäkseen haukkumaan. Heti kun tulet maneesiin alkaa kuulua valitus miten et osaa mitään ja kaikki mitä teet on väärin ja huonosti. Joka tunnin jälkeen p*ska fiilis. Ja Sen naisen vihainen naama..Huh!

        Jakkaroilta mennään hevosen selkään :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tiedän tyypin. Kyseisellä opella on selvät inhokkioppilaansa. Komentaa esim. ravaamaan päin puolen metrin päässä käynnissä olevia muita ratsukkoja ja kun et halua törmätä muihin ja joudut laittamaan hevosen käyntiin, alkaa huutamaan että junnaat muiden tiellä. Aina inhokit ovat muiden tiellä, mutta kukaan ei ole inhokkioppilaiden tiellä. Ohjeet ovat useinkin sellaisia että niitä ei vain voi noudattaa yleisen turvallisuuden vuoksi. Mutta auta armias jos et noudata ohjeita. Keksii erilaisia syitä ja keinoja päästäkseen haukkumaan. Heti kun tulet maneesiin alkaa kuulua valitus miten et osaa mitään ja kaikki mitä teet on väärin ja huonosti. Joka tunnin jälkeen p*ska fiilis. Ja Sen naisen vihainen naama..Huh!

        Jakkaroilta mennään hevosen selkään :)

        Hei, onko tämä opettaja KA? Olen viime tunnin jälkeen pohtinut vakavasti, voinko jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, onko tämä opettaja KA? Olen viime tunnin jälkeen pohtinut vakavasti, voinko jatkaa.

        uskoisin että on, kävin hänen tunnillaan kerran, onneks on muitaki opettajia koululla, kyseiesen opettajan tunnille en koskaan aio enää mennä. Mutta niin kauan hän opettaa kun tietyt oppilaat tykkää hänestä.


        mutta kysestä opea lukuunoittamatta peikki vaikuttaa tosi ihanalta paikalta


    • Anonyymi

      Minäkin olen menossa kokeilutunnille Peikkiin ja haluaisin tietää tuon ikävän opettajan nimikirjaimet, niin osaan välttää sitten ainakin hänen tuntejaan?

    • Itse suosittelen Peikin ratsastuskoulua todella paljon! Itse käyn siellä tunnilla ja opettajat ovat todella kivoja. Tietty aina ratsastuksessa opettajan täytyy olla myös tiukka, mutta silti kaikki Peikin opettajat ovat ystävällisiä. Hevoset ovat kilttejä, eikä turhia hötkyile. Opetus on todella laadukasta, koska Peikin ratsastuskoulun omistaa esteratsastaja peik Andersin. Peikillä voi valita koulutunnin, estetunnin, tai sekatunnin! Kilpailemaan pääsee todella paljon, jos haluaa. Maneesi ja kenttä ovat todella tilavat ja kentälläkin illalla on erittäin hyvä valaistus. Lähes kaikki ihmiset, ketkä olen tallilla nähnyt moikkaavat aina kivasti! Tallilla on myös hyvää henkilökuntaa, jotka auttavat tarvittaessa. Itse siis suosittelen tätä tallia todella paljon!

      • Anonyymi

        Peikillä suurin osa hevosista on kilttejä ja osaavia, mutta ainakin pari vihaista hevosta on. Ja mitä tulee opettajiin Kirsi ja Meeri ovat kivoja, sitten on yksi jonka paikka ei ole opetustyössä. Hän ei ole tiukka vaan puhtaasti ilkeä. Siisti talli ja lämmitetty maneesi ovat plussaa ja henkilökunta auttaa tarvittaessa.


      • Anonyymi

        Ei tod. ole kaikki opettajat ystävällisiä, varsinkin yksi opettaja osaa olla todella häijy ja lähes aina huonolla tuulella. Tietyille ratsastajille tosin aina mukava. Ratsastin hänen tunneillaan jonkun aikaa ja lähdin joka kerta pois pahoilla mielin. Tällaisesta en maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tod. ole kaikki opettajat ystävällisiä, varsinkin yksi opettaja osaa olla todella häijy ja lähes aina huonolla tuulella. Tietyille ratsastajille tosin aina mukava. Ratsastin hänen tunneillaan jonkun aikaa ja lähdin joka kerta pois pahoilla mielin. Tällaisesta en maksa.

        Eli Kirsi ja Meeri ovat kivoja, onko muita kivoja opettajia? Suljetaan pois se ei niin kiva, jos kukaan ei uskalla laittaa sen nimikirjaimia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Kirsi ja Meeri ovat kivoja, onko muita kivoja opettajia? Suljetaan pois se ei niin kiva, jos kukaan ei uskalla laittaa sen nimikirjaimia?

        Itse olen pitänyt Meerin ja Sallan tunneista tosi paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen pitänyt Meerin ja Sallan tunneista tosi paljon.

        Taidat sitten kuulua suosikkioppilaisiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat sitten kuulua suosikkioppilaisiin...

        En todellakaan.. Mut sit on opettaja kenen tunnille en mene enää koskaan vaikka maksettaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat sitten kuulua suosikkioppilaisiin...

        Eli Sallan tunnille ei kannata mennä, jos haluaa hyvää fiilistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan.. Mut sit on opettaja kenen tunnille en mene enää koskaan vaikka maksettaisiin.

        Olen käynyt vasta muutaman kerran Peikissä. Olen aloittelija. Palvelu puhelimessa oli tosi ystävällistä ja varustelu neuvottiin hyvin, mutta opettaja on ikävä ja vinoilee. Olen vanhempana aloittanut ratsastuksen tallilla toisella paikkakunnalla, ja tarvitsisin kannustusta, jotta uskallan. Onnistuin mielestäni keventämään ravissa ja oppimaan sitä, mutta opettaja vain huomautteli ivallisesti kun en uskaltanut enkä osannut nostaa laukkaa. Hän haukkui alkuverryttelyäni toiselle ratsastajalle tunnin lopulla, mutta ei vaivautunut sitä sanallakaan ohjaamaan. Haluaisin iloita hevosista ja tästä harrastuksesta! Tästäkö minä nyt maksan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tod. ole kaikki opettajat ystävällisiä, varsinkin yksi opettaja osaa olla todella häijy ja lähes aina huonolla tuulella. Tietyille ratsastajille tosin aina mukava. Ratsastin hänen tunneillaan jonkun aikaa ja lähdin joka kerta pois pahoilla mielin. Tällaisesta en maksa.

        Hei, onko tämä opettaja KA? Olen pohtinut samaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Sallan tunnille ei kannata mennä, jos haluaa hyvää fiilistä?

        Mielestäni Salla juurikin osaa opettaa tosi hyvin ja neuvoo paljon ja tunneista jää usein hyvä fiilis.
        Erään toisen open tunnilta vaihdoin pois koska en kokenut saavani irti mitään (ei neuvoja tai palautetta mitä pitäisi tehdä, pelkästään huomautti jos joku meni väärin).
        Voisin kuvitella että tässä kritisoidaan juuri ko opettajaa, mutta en ole kylläkään hänen kuullut koskaan huutavan tai haukkuvan ketään.

        Kiinnostaisi tosiaan tietää kenestä opesta näissä kommenteissa puhutaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, onko tämä opettaja KA? Olen pohtinut samaa...

        Juuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt vasta muutaman kerran Peikissä. Olen aloittelija. Palvelu puhelimessa oli tosi ystävällistä ja varustelu neuvottiin hyvin, mutta opettaja on ikävä ja vinoilee. Olen vanhempana aloittanut ratsastuksen tallilla toisella paikkakunnalla, ja tarvitsisin kannustusta, jotta uskallan. Onnistuin mielestäni keventämään ravissa ja oppimaan sitä, mutta opettaja vain huomautteli ivallisesti kun en uskaltanut enkä osannut nostaa laukkaa. Hän haukkui alkuverryttelyäni toiselle ratsastajalle tunnin lopulla, mutta ei vaivautunut sitä sanallakaan ohjaamaan. Haluaisin iloita hevosista ja tästä harrastuksesta! Tästäkö minä nyt maksan!!

        Kuulostaa tutulta. Ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta. Ikävä kyllä.

        Meeri pitää hyviä tunteja, voin suositella. E.Vantaan ratsastuskoulu ja Tolkinkylä hyvii paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt vasta muutaman kerran Peikissä. Olen aloittelija. Palvelu puhelimessa oli tosi ystävällistä ja varustelu neuvottiin hyvin, mutta opettaja on ikävä ja vinoilee. Olen vanhempana aloittanut ratsastuksen tallilla toisella paikkakunnalla, ja tarvitsisin kannustusta, jotta uskallan. Onnistuin mielestäni keventämään ravissa ja oppimaan sitä, mutta opettaja vain huomautteli ivallisesti kun en uskaltanut enkä osannut nostaa laukkaa. Hän haukkui alkuverryttelyäni toiselle ratsastajalle tunnin lopulla, mutta ei vaivautunut sitä sanallakaan ohjaamaan. Haluaisin iloita hevosista ja tästä harrastuksesta! Tästäkö minä nyt maksan!!

        Kuulostaa tosi ikävältä ja tutulta. Parempiakin opettajia on Peikillä, vaihtoon vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen pitänyt Meerin ja Sallan tunneista tosi paljon.

        Itse aloitin Peilillä jo 80-luvulla. Tykätään lasteni kanssa käydä edelleen. Hinta laatu on hyvä. Ihanan maalainen tila heillä . T. Granista ollaan 😍


    • Anonyymi

      Minun mielestäni on todella hyvää opetusta, ja Peikillä oppii nopeasti, jos vain löytää oikean ja hyvän opettajan. Tuntien hinta minun mielestä ei ole liian kallista, mutta se riippuu ihan tunnista.
      Hevoset on mun mielestä tosi opettavaisia ja kaikki kilttejä. Hevosia/poneja on kaikin eri tasosille.

      • Anonyymi

        Tunnit siis on minun mielestä vähän liian kallista


    • Anonyymi

      Oon miettinyt kohtaako hinta- laatusuhde, kun tunnit entisestään kallistuvat ensi vuoden puolella ja jaettu maneesi.. Melko ahdasta jos 8 henkee/ryhmä

    • Anonyymi

      Tässä kyllä selkeästi huomaa ketkä ovat aikuisia ja ketkä lapsia... Melkein kaikki positiiviset kommentit täyttyvät huutomerkeistä ja hymiöistä, sekä sellaisesta kirjoitustavasta että on kyllä varmasti nuori kirjoittaja.

    • Anonyymi

      Tulinpa nyt minäkin kommentoimaan vanhaa aloitusta. Itse käyn tämän ei niin pidetyn opettajan tunneilla (varmaan hänen tunneilla eniten todellakin tilaa kun paikkoja kyselee). Nyt on välillä alkanut tuntumaan siltä että saattaisiko jopa jotenkin hyväksyä minut mutta sitten toisinaan tunneilla katsoo mua kuin halpaa makkaraa. Oppimassahan siellä ollaan, ja jos kohdellaan epäasiallisesti niin itselläni menee ratsastuskin paljon heikommin. Nyt vähän puntaroin että jatkaako vai eikö hänen tunneillaan. Katsotaan.

      • Anonyymi

        Minäkin luulin että joko hän meinaa lopettaa naljailun kun oli pari kertaa ihan mukavakin mutta sitten taas pääsi sivaltamaan.. Vaikuttaa että hän oikein nauttii siitä kun pääsee haukkumaan.


    • Anonyymi

      Pikkusen myöhässä mutta näin 2023 oon käynyt tunneilla peikillä 3 vuotta ja opettajat on mukavia ja osaavia. Palaute on rakentavaa ja onnistumisia kehutaan. Maneesi saattaa olla talvella vähän ahdas mutta kenttä on todella hyvä eikä maneesissakaan mitään valittamista ole! Tallihenki on hyvä ja laadukkaat hevoset ja todella hyvät tilat. Tosin hieman kallis mutta laadukasta opetusta toki.

      • Anonyymi

        On liian ahdas jos 16 ratsastajaa samaan aikaan. Tila loppuu kesken. Toki kesäisin hyvä kun vaan 1 ryhmä maneesissa kun useimmiten toinen ryhmä menee kentällä.


    • Anonyymi

      Sairaita hevosia hypytetäään ja piiskataan eteenpäin siellä. Monta potkivaa ja pukittelevaa hevosta estetunnilla joista näki selvästi että johonkin sattuu ja siksi luimivat, eivät halua liikkua ja siksi oireilevat. Opettaja siihen että raippaa vaan kunnolla että liikkuu eteenpäin. Jäykästi sitten hyppäsivät kun pakotettiin mutta kyllä kävi sääliksi. Eläinsuojeluilmoitus pitäisi tehdä. Eikö ihmiset näe ettei ne hevoset ole kunnossa ja siksi käyttäytyvät "huonosti" kun oireilevat kipua ? Ratsastuskouluissa usein rasitetaan hevosia aivan liikaa ja kun lihakset menevät kireiksi niin eivät enään halua liikkua tai nostaa laukkaa kun sattuu mutta rasittamista jatketaan kunnes ontuvat kunnolla.

      • Anonyymi

        Hevoset kulutetaan loppuun liian isolla työmäärällä, siksi osa on huonosti käyttäytyviä. Onko normaalia että hevosella ei ole viikossa ainuttakaan vapaapäivää?


    • Anonyymi

      Tuun nyt vähän myöhässä mutta peikin talli muuten hyvä mutta, esim abraxa on liian vaikea alkeiskurssi tunneille ja ehkä jatko 1. Koko ajan heppa uran sisäpuolella eikä käänny millään, sivuillakin lukee että laadukas ratsu KOKENEELLE ratsastajalle, miksi vitussa laitat sen sitten alkeiskurssi tunneille? Ja opettaja KA on töykeä eikä auta ratsastuksessa, sanoi että " hyvä kun nyt mulla on tämmöinen ryhmä missä ratsastajia ei pelota jos hevonen törttöilee" ja edellinen ryhmä oli alkeiskurssi ryhmä. Kyllä nyt alkeiskurssilaisia pelottaa jos ei ole 1 ennen ratsastanut 2 ei tiedä mitään hevosista. Naurettavaa käytöstä. Pari hevosista tietty mukavia esim zita pyttis ja tyger ja leevi.

      • Anonyymi

        Mikä järki siinä olis että heppa olis joku automaatti? Abraxa on oikeestaan aika helppo jos vaan vähän käytät pohjetta, ei taida tuo ratsastus olla ihan sun juttu jos aattelet että se tekee mitä aattelet. Elävä eläin kuitenki 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järki siinä olis että heppa olis joku automaatti? Abraxa on oikeestaan aika helppo jos vaan vähän käytät pohjetta, ei taida tuo ratsastus olla ihan sun juttu jos aattelet että se tekee mitä aattelet. Elävä eläin kuitenki 🤣

        No ei kukaan varmasti ajattele niin. Toi on ihan perusmeininkiä siellä et jaetaan liian vaikeita hevosia aloittelijoille. Ei kovin asiakasystävällistä toimintaa. Ja opettaja huutaa naama punaisena. 🤦‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järki siinä olis että heppa olis joku automaatti? Abraxa on oikeestaan aika helppo jos vaan vähän käytät pohjetta, ei taida tuo ratsastus olla ihan sun juttu jos aattelet että se tekee mitä aattelet. Elävä eläin kuitenki 🤣

        Peikillä todella laiteta vaikeita heppoja ak ja eIm. Yksi heppa otettiin pois pitkäksi aikaa ak ja jatkokurssilta. Käyn ite peikillä ja tunnen kyllä nää systeemit mut pitää uskaltaa ratsastaa ja vaatia hepoulta. Eja antaa tarvittaessa. Apuja ja tarv. Myös raippa lisäapuna..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe