Seuratako ensin sokereita itse jonkin aikaa vai määrääkö lääkäri kokeita vain oireiden perusteella? mulle tehty kontrolli sokerirasitus raskauden jälkeen jolloin kaikki kunnossa, nyt jo pidemmän aikaa ollut oireita
Mitä tehdä ensin jos epäilee 2 tyypin diabetestä?
8
253
Vastaukset
- pertsa2013
neito1
______
Ylipaino pois kiireen vilkkaa niin oireet hävävät.- 6+4
pertsa2012 kirjoitti:
neito1
______
Ylipaino pois kiireen vilkkaa niin oireet hävävät.Ylipaino ei ole syy vaan seuraus verensokeria nostavasta ruokavaliosta joka ajaa insuliinin ylös ja edelleen sokerit läskiksi. Syömällä verensokeria nostavaa safkaa parin tunnin välein insuliini on ylhäällä jatkuvasti mistä seurauksena kehittyy insuliiniresistenssi. Elimistö yrittää saada verensokerit alas mutta insuliiniresistenssistä johtuen tarvitaan entistä enemmän insuliinia hoitamaan homma.
6+4 kirjoitti:
Ylipaino ei ole syy vaan seuraus verensokeria nostavasta ruokavaliosta joka ajaa insuliinin ylös ja edelleen sokerit läskiksi. Syömällä verensokeria nostavaa safkaa parin tunnin välein insuliini on ylhäällä jatkuvasti mistä seurauksena kehittyy insuliiniresistenssi. Elimistö yrittää saada verensokerit alas mutta insuliiniresistenssistä johtuen tarvitaan entistä enemmän insuliinia hoitamaan homma.
6 4
___
Olen vain lukenut että diabetes on parantunut ,kun painoa on pudotettu
reippaastipertsa2012 kirjoitti:
6 4
___
Olen vain lukenut että diabetes on parantunut ,kun painoa on pudotettu
reippaastiTuossa yksi esimerkki paranemisesta painonpudotuksen seuraksena :
http://terveyshymy.fi/artikkelit/jussin-kakkostyypin-diabetes-parani
- Kannattaa mitata
Yksinkertaisinta on mennä terveyskeskukseen joku aamu 12 h paastonneena ja mittauttaa verensokeri. Se käy helposti terveydenhoitajalla kunhan varaat ajan. Mikäli tuttavapiirissäsi on joku jolla on verensokerimittari, saman operaation voi tehdä hänen mittarillaan.
Ohjearvot löytyy sitten täältä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp00066&p_teos=khp&p_osio=109&p_selaus=- hp&v
Verensokerimittari ja 15 mittaliuskaa maksaa apteekissa 15 euroa. Ei ole kallista.
- Todellakin!
hp&v kirjoitti:
Verensokerimittari ja 15 mittaliuskaa maksaa apteekissa 15 euroa. Ei ole kallista.
Yleensä noissa aloituspakkauksissa on 10 liuskaa ja kympilläkin voi saada mittarin (ainakin postimyynnistä jolloin tulee muutama euro postimaksua).
Eli jos ei viitsi mennä terveydenhoitajalle koemittaukseen (ilmaiseksi) niin ei se oma mittarikaan maksa paljon. Kymmenelläkin liuskalla mittailee useamman kerran joten näkee missä mennään vaikka mittari jäisikin sen jälkeen tyhjänpantiksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372746Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127989Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos78888EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta102832Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684