Voiko rapulasta selvitä

Martti.

no niin, otsikko kuulostaa hassulta. En puhu tässä ihan normaalista rapulasta vaan jatkuvasta kroonisesta rapulasta. Itselläni rapula on kestänyt ainakin jo kuusi vuotta. Viinaa on tullut otettua raskaasti. Vähentänyt olen ja nyt viimeiset puoli vuotta selvinpäin. Voikohan tästä rapulasta enää selvitä vai onko aivot jo palautunut sen minkä voivat ja tulen olemaan rapulapöhnässä lopunelämääni, mitään lääkkeitä en käytä mikä voisi pöhnän aiheuttaa? Alkoholi ei nykyään enää kiinnosta pätkääkään.

10

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtuyghjklö

Lääkäri en ole kuten ei edellinenkään vastaaja, mutta olen varma että aivojen ym palautuminen kestää kauemmin kuin puoli vuotta. Täydellisesti ei ehkä kuitenkaan palaudu, mutta kuitenkin.

• dfhg

ei voi

• ======
    • evamaria70

Moi ap.äläpä hätäile vaan anna ajan armollisesti hoitaa sua.tuo jo puolen vuoden raittius upea asia.mä kyllä ajattelen kuinka sä nukut,se meinaan todella tärkeää.jospa sun uni on pinnallista/katkonaista?melatoniini eli unihormoni,circadin on aikas hyväksi havaittu.antaa syvemmän unen ja pidentää unta.itsekkin sitä käytän välillä.lääkäriltä saa reseptin,28tablettia noin 30 ekeä.eikä tämä melatoniini koukuta eli nou hätä.lause"lepo paras lääke on"pitää paikkaansa.unihäiriöt hyvin yleisiä.kun mietit mahdollisia neurologisia vaurioita niin asia kannattaisi käydessäsi lääkärille kertoa.tutkivat kyllä mutta ei taida puoli vuotta raittiutta vielä riittää.päivä kerrallaan : ).kirjoittele!

• Martti.

En ole A-P, olen Martti. Tilanne masentaa, joten miksi vinoilla jollakin melatoniini-humpuukivalmisteella. Nähtävästi kirjoitin väärälle palstalle.

• evamaria 1970
        Martti. kirjoitti:

En ole A-P, olen Martti. Tilanne masentaa, joten miksi vinoilla jollakin melatoniini-humpuukivalmisteella. Nähtävästi kirjoitin väärälle palstalle.

"martti"ei mun tarkoitus ollut vinoilla mitenkään.sun järkevintä varata lääkäriaika niin ehkäpä siellä osataan sua auttaa.se vaan totta että pitkään jatkunut juominen sotkee aivokemian ja se ei aina palaudu riittävästi itsekseen vaan tarvitsee apua.ymmärrän kyllä mielipiteesi että melatoniini on sun mielestä humpuukia varsinkin jos olet sitä jo kokeillut.tiedän uniongelmaisen nuoren aikuisen joka oli erittäin skeptinen juuri tälle lääkkeelle mutta kokeiltuaan asenne muuttui ja elämänlaatu parani.mitä apua toivoisit saavasi että sun mieliala kohenisi?masentunut olo ei ainakaan tuo sitä laatua ollenkaan.taikakeinoja ei ole vaan on ensin kokeiltava eri apukeinoja.ekalla kerralla saattaa tärpätä.pahinta olisi se että masentuneena ratkeaisit juomaan kun et jaksaisi uskoa että apua tähän pöhnäiseen oloon on saatavilla.martti,varaa lääkäri.unohdin kirjautua mutta olen evamaria70.

• paranee kun

Lopeta niiden rapujen syöminen niin paranee.

• -?-

Oletko jo 15vee?

• Anonyymi
        -?- kirjoitti:

Oletko jo 15vee?

Joo, ylihuomenna täyttyy 85

• Anonyymi

En oikein ymmärrä tuota kroonista krapulaa.
      Jos aina olisi krapula, olisi aina välissä oltava kännissäkin, josta seuraisi se krapula.
      Ap oli juonut kuusi vuotta, ja kärsii sanojensa mukaan edelleen krapulasta, vaikka on ollut jo pitkään selvin päin.
      Olisiko aika hankkia elämälleen jokin tarkoitus, merkitys ? Jos pyöriskelee esim, jossain itsesäälissä ja katuu vain hukkaan menneitä ryyppyvuosia, niin kai sitä sitten voisi sanoa joksikin krooniseksi krapulaksi.
      Itse join aikoinaan kuusitoista vuotta, kunnes lopetin moneksi vuodeksi. Raitistumisen jälkeenkin elämän on jatkuttava, on löydettävä itselleen jotain mielekästä tekemistä, josta saa hyvän olon.
      Jos jää jumittamaan mielessään menneisiin vuosiin, on elämässään eteenpäin aika vaikea päästä.

Aloitus on vanha, mutta aihehan on aina ajankohtainen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6135
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5930
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2365
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      185
      1077
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe