Lapsi vei parisuhteesta hellyyden ja seksin

Puute on

Meillä syntyi lapsi ja sen jälkeen on hellyys ollut todella vähäistä. Seksikin on vähentynyt 90%. Nainen meilä saa aina siinä pikaseksissä kyllä tarpeensa tyydytettyä, mutta onhan siihenkin vähän hankala aikaa löytää ja fiilistä.Suohinotto ja kaikki entinen kiihkeä toiminta on naisella jäänyt. Ennen hön oli se joka otti munan suuhun ja imi sen kovaksi ja otti siitä hyvät kyydit - ja usein! Liiankin usein. Ymmärrän toki s, että nainenhan saa hellyyttä lapseltaan ja niin sen kuuluukin olla, lapsi on numero yksi. Se on vain jännä miten lapsukainen vaikuttaa lujaankin ja paljon testattuun parisuhteeseen. Onhan se mahtavaa kun on yhteinen lapsi ja en mitään kadu, kun vaakakuppi on kallellaan lapsen suuntaan, niin oaljon se antaa, mutta on kyllä joskus selainen olo että itse on vain selainen kolmas osapuoli tässä touhussa. Hienoa on katsella kuinka naionen ja lapsi elävät niin toisilleen, mutta kyllä se vaikuttaa mieheenkin paljon, varsinkin kun viriili ja hellyyttä osoittava nainen muuttuu esimerkiksi seksissä aktiivisesta ja halukkaasta miltei vastakohdaksi.

Joo, tiedän että sieltä joku kohta huutaa pää punaisena "meillä kait seksielämä parani2. No paraaheenhan se, jos ennen oli kerran kahdessa kuukaudessa ja nyt on kerran puolessatoista kuukaudessa, mutta meillä on niin selkeä ero.

Mutta mikä aiheuttaa tämän naisen haluttomuuden?

217

8963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meriliina

Et sano kuinka pieni lapsi on mutta monesti lapsen ensimmäinen vuosi on raskasta aikaa naiselle (ja miehelle). Valvottuja öitä, lapsi joka kokoajan on iholla ja kaikki mitä tekee tapahtuu sen lapsen mukaisesti.
      Olen siis itse äiti, lapsi on nyt jo parivuotias ja vaikka lapsi on se nro1 ja teen kaikkeni ettei hän ärtymystäni näe tai koe niin varsinkin vauva aikana kun lapsen sai itsestä irti niin yksinkertaisesti halusi vain olla. Kun se lapsi vei kaiken läheisyydentarpeen ja ylikin niin ajatuskin siitä että sen hetken tauon aikana olisi alkanut halailemaan vuorostaan miestä oli liikaa.
      Valitettava tosiasia on että läheisyyttäkään (halailua ja toisen iholla pitämistä) ei jaksa vuorokaudet ympäri ja joku jää sitä vaille. Asiat helpottaa kun lapsi kasvaa ja alkaa toimimaan itsenäisemmin, imetyksen loppuminen oli yksi iso helpotus meidän suhteessa.
      Mutta jokainen ihminen on erilainen, tuo siis on VAIN MINUN kokemukseni ja tuntemukseni. Joillakin toisilla voi asiat olla erlailla!

• Puute on

Kiitos fiksusta kommentista.

• 14+20
        Puute on kirjoitti:

Niin, se hellyys mitä nainen saa sinulta on erillaista kuin mitä lapselta...jos asian haluaa noin ilmaista.
        Ja toinen juttu on oikestaan tuo kun sanot että jäät kolmanneksi pyöräksi.Itse heittäisin kysymyksen että, jäätkö vai jättäydytkö,etkö halua osallistua lapsen hoitamiseen yms. Lapsi kun voi antaa myös sinulle paljon iloa elämääsi läpi elämän jos muodostat hyvän suhteen siihen.Ja toisaalta, lapsi tarvitsee myös sinua, ihan sama onko tyttö vai poikavauva.

• ??? uriyet
        Puute on kirjoitti:

En mä sinuna ainakaan heti olisi huolissaan. Et jää kolmanneksi pyöräksi, kun olet mukana perheen arjessa, autat ja elät sitä, mies tokikaan ei pysty imettämään joten se ihan alkuaika on äidin ja vauva enimmäkseen, mutta mies voi myös pitää vauvaa sylissä, olla perheen kanssa - ja se lapsi kasvaa nopeasti. Sitten lasta saa mukaan ja yllättävän paljon ja yllättävänkin vähän se sillälailla sitoo, tarkoittaen, että monella kaverillani lapset on mukana pelihallilla tai muuten touhussa mukana... No, joskus auttamassa ja joskus vaan vahdittavana, mutta kuitenkin.
        Eli lapsen kanssa voi aika nopeasti puuhata.

Jos muuten innostut, niin muskarista saa vanhempi ja vauva (tai alle 3-vuotias) yhteisen harrastuksen! Vauvajumpissa ja touhuissa saa käydä myös isät, muskaria suosittelen, koska se on usein vanhemmistakin hauskaa, näkee muita vanhempia ja sitä rataa ja musiikki, liikunta yms. kehittää lasta (ja aikuista) monipuolisesti. Lisäksi usein se äiti on tottuneempi, joten iskälle se voisi olla tosi helpottava tekijä saada "apua osallistumiseen" tai siis, sitä omaa lapsen kanssa olo aikaa. Että tosiaan itse saa olla tekijä ja osallistuja.

Joten saat kyllä teille yhteistä tekemistä perheenä tai ihan vauvan kanssa.
        Suosittelen myös vauvan vaaka ja muita vauva-kirjoja ja leikkejä jne. et takuulla jää ulkopuoliseksi vaikket itse tietäisi mitä tehdä :) Helppoja ja kehittäviä ohjeita myös kotiin.
        Sinä voit siis myös ottaa aktiivisen isän roolin ja osallistua myös vauvan elämään, ei sen tarvitse olla pelkkää äidin ja vauvan elämää. Se voi olla äidin, isän ja vauvan elämää. En siis tiedä, mutta se voisi auttaa.

Parisuhteenne on nyt hetken aikaa (tai ajoittain ehkä jos tulee enemmän lapsia) muuta hellyyttä kuin seksiä: tekoja, yhdessä oloa, ystävyyttä ja kumppanuutta, perhe ja osallistumista, mutta kyllä sen seksinkin aika sitten tulee... Kunhan sitä muuta on. Vaimosi on muuttunut ja sinunkin ehkä vähän pitäisi. Nyt on vaan tuttipullon imemis aika enemmän kun sen muun imemisen, hah, hah :)

Lisäksi mitä enemmän teillä vanhempina on molempien perhe-projekti, sitä vahvempia teistä tulee perheenä mutta myös parisuhteessa ja se tulee palkitsemaan sinut - jahka hieman tuosta hellittää. Vanhemmat jotka puhaltavat yhteen hiileen, löytävät toisensa uudelleen, vaikka välillä vähän kuivaa kautta olisikin. Yhteinen lisää yhteistä, rakkaus rakkautta ja kun on yhteistä ja rakkautta, se usein merkitsee seksiäkin. Ehkä vähän harvemmin nyt kun siihen ei ole edes samalla tavalla aikaa, mahdollisuuksia eikä aina voimiakaan kuin aijemmin, mutta kuitenkin.
        Kun olette ystävät, vanhemmat, ja yhteisellä taipaleella, teitä ei erota pieni taukokaan eikä muutama vuosikaan. Ja naisesi rakastaa sinua enemmän.

Muutokset on erilaisia, joskus myös hyvästä. Muutosta on aina. En olisi tosiaan tuosta teidän tilaneesta huolissaan enkä sinuna ottaisi siitä stressiä, vaan juuri itse osallistuisin enemmän ja hyväksyisin että tämä on nyt meidän yhteinen projekti ja juttu. Kyllä se siitä ja lapset kasvaa loppujen lopuksi nopeasti. Parin vuoden päästä ihmettelet, että minne se aika katosi. Eli, uskon, että tilapäistä, siksi ei kannata stressata. Ja sen tilapäisempää, mitä vähemmän stressaa ja mitä enemmän osallistuu ;)

• Louis
        14+20 kirjoitti:

Niin, se hellyys mitä nainen saa sinulta on erillaista kuin mitä lapselta...jos asian haluaa noin ilmaista.
        Ja toinen juttu on oikestaan tuo kun sanot että jäät kolmanneksi pyöräksi.Itse heittäisin kysymyksen että, jäätkö vai jättäydytkö,etkö halua osallistua lapsen hoitamiseen yms. Lapsi kun voi antaa myös sinulle paljon iloa elämääsi läpi elämän jos muodostat hyvän suhteen siihen.Ja toisaalta, lapsi tarvitsee myös sinua, ihan sama onko tyttö vai poikavauva.

Lapsi pilasi koko suhteemme. Sitä on nyt sitten vaan kestettävä, ripparit, synttärit, ylppärit. Meni koko suhde ihan poskoi. Tätä elämää elettävä pakosta. Lapset on ihan paskoja.

• Louis
        Louis kirjoitti:

Lapsi pilasi koko suhteemme. Sitä on nyt sitten vaan kestettävä, ripparit, synttärit, ylppärit. Meni koko suhde ihan poskoi. Tätä elämää elettävä pakosta. Lapset on ihan paskoja.

Ennen oli kivaa ja yhteistä aikaa. Kaksi neljääkymmentä lähenevää ja nuorekasta löysivät toisistaan kaverit ja rakastavaiset. Vaan sitten kävi se haaveri, että mukula tuli kuvioihin. Kumpikin meistä totta mooses huolehtii, mutta kummallakin mennyt ilo elämästä. Tuo lapsi vei sen pois.

• AlfMelmac

Ihmeellistä suoraan sanoen lässytystä. Ja aprematta enää muuta sanoa, jos ajattelee noin musta-valkoisesti. etc.

• Vxsrtgglnkioä,
        Puute on kirjoitti:

Lähde lapsesi kanssa välillä kahden ulkoilemaan (pieni vaunuissa, taapero esim. Puistoon jne.) tai yritä muutoin sekä lujittamaan omaa suhdettasi lapseen että järjestämään äidille hengähdystaukoja. Pitkäjänteisesti toteutettuna voi helpottaa tilannetta.

• m 28v
        Louis kirjoitti:

Ennen oli kivaa ja yhteistä aikaa. Kaksi neljääkymmentä lähenevää ja nuorekasta löysivät toisistaan kaverit ja rakastavaiset. Vaan sitten kävi se haaveri, että mukula tuli kuvioihin. Kumpikin meistä totta mooses huolehtii, mutta kummallakin mennyt ilo elämästä. Tuo lapsi vei sen pois.

voi hemmetti! Taas on näköjään yhden ihmisen elämä sitten pilattu! Se on nimittäin silleen että lapsi aistii sen jos ei ns. toivottu lapsi.Samoin käytöksenne ja olemuksenne kielii "mene pois! Emme halua sinua!".Mietihän jos sinä olisit ollut sellainen lapsi, minkälaista olisi ollut kasvaa.Varmasti erittäin orpoa ja kylmää.

Ja ihan näin vinkkinä; Mene tekemään vasektomia niin eipä synny enään noita "paskojalapsia"...vaikka kyllä ainut joka perseestä ja keskekasvuinen olet SINÄ!

• Nokgtsrafsfdgx
        14+20 kirjoitti:

Vähän rivien välistä paistaa myös läpi se, että sinua
        ärsyttää se, että vAimo kiihtyy ja laukeaa nopeammin kuin sinä. Ennen ja jälkeen lapsen tulon. Määrä vaan on lisäksi muuttunut.

• What goes around

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Meillä on tällä hetkellä vajaa 3 kk lapsi ja seksin määrä on vähentynyt. Tunnistan itseni ap:n tekstistä. Meillä on edelleen kyllä seksiä, mutta esim. suihinotot on jääneet kokonaan. Vauva nukkuu hyvin (8h öisin putkeen), ei ole vielä sairastellut, eikä ole ollut vatsavaivoja. Silti olen väsynyt. Tähän pääsyy on se, ettei mieheni osallistu lapsenhoitoon siinä määrin mitä toivoisin. Kitisee enemmän kuin pieni lapsemme. On muka koko ajan väsynyt, häipyy kavereilleen ja leikittää lasta silloin kun tämä on tyytyväinen. Kaiken muun saan minä hoitaa. Illalla kehtaa sitten ehdottaa josko ottaisin suihin. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

• perhe_elämätön
        Louis kirjoitti:

Se on se vanhempien osa.

Olisit ajatellut.

Ei kannata miehen luopua kumista, ellei nainen ota sitä pilleriä ihan joka aamu siinä omien silmien alla.

Oletko varma, että lapsi oli vahinko? Naiset osaavat aina järjestellä näitä "vahinkoja" tarpeen mukaan. ;) Useimmat meistä miehistä on niin pölhöjä, että uskoo sen "unohdin ottaa pillerin" jorinan, vaikka jokainen vähänkin lääketieteellistä tietämystä omaava tajuaa, ettei raskaaksi tuloon riitä se, että kerran unohtaa. Kyllä ne pillerit on ihan systemaattisesti jätetty ottamatta, ja mes pääsee maksajan paikalle.

Sen neuvon annan, että älkää lisää lapsia tehkö. Ei, vaikka nainen kuinka mankuisi, että sisarus rikastaa lapsen elämää plaa plaa.. Se on se lopullinen niitti, se pilaa oikeasti ihan kaiken!!!

• 1+1=?
        Puute on kirjoitti:

Tämä on vain elämää,
        meillä eka vauva nukkui 4-5 tuntia kerrallaan, vanhemmillekin jäi omaa aikaa harrastaa aikuisten leikkejä.
        Tehtiin toinen heti perään, hän olikin ns. koliikkivauva, joka itki kaiket illat ja yöt.
        Mieheni on ihana, hän käy töissä, mutta "nukkui" viikollakin välillä eri huoneessa vauvan kanssa, että minä saisin levätä.
        Onneksi lapset ovat nyt vähän vanhempia, mutta otan osaa aloittajan tunteisiin. Muista pitää huolta vaimostasi ja lapsestasi. Väsynyt vaimo ei aina jaksa?
        Minä rakastan miestäni ja meillä on kaikenpuolista rakkautta riittänyt tähänkin asti...

• haistankylläprovon
        Louis kirjoitti:

Älä provoo louis =) Suomessa ei ny MISSÄÄN iässä pitäisi sattua vaninjoja, saati liki 40!

• henkkavirta
        perhe_elämätön kirjoitti:

Se on se vanhempien osa.

Olisit ajatellut.

Ei kannata miehen luopua kumista, ellei nainen ota sitä pilleriä ihan joka aamu siinä omien silmien alla.

Oletko varma, että lapsi oli vahinko? Naiset osaavat aina järjestellä näitä "vahinkoja" tarpeen mukaan. ;) Useimmat meistä miehistä on niin pölhöjä, että uskoo sen "unohdin ottaa pillerin" jorinan, vaikka jokainen vähänkin lääketieteellistä tietämystä omaava tajuaa, ettei raskaaksi tuloon riitä se, että kerran unohtaa. Kyllä ne pillerit on ihan systemaattisesti jätetty ottamatta, ja mes pääsee maksajan paikalle.

Sen neuvon annan, että älkää lisää lapsia tehkö. Ei, vaikka nainen kuinka mankuisi, että sisarus rikastaa lapsen elämää plaa plaa.. Se on se lopullinen niitti, se pilaa oikeasti ihan kaiken!!!

Raskaaksi VOI tulla jos yksi pilleri jää ottamatta. On todisteen siskon kaksoset

• Äiti 28
        Puute on kirjoitti:

Kyse on hormoneista. Seksihalut vähenevät luonnostaan lapsen syntymän jälkeen. Alkuperäiselle tasolle halut eivät sitten enää palaa.

• Isä ilman seksiä

• Nainen3232

Meillä parani huomattavasti! Ennen oli kerran kuussa, nyt parin viikon välein!

• VAARI 62

Jopas oli huomattava muutos. ahahah Huomattavasti oli 2-3x /viikossa, joka on keskitason "normi." Tämäkin juttu on "toimittajanlantun" keksimä.

• Humpsun Manta
        VAARI 62 kirjoitti:

Jopas oli huomattava muutos. ahahah Huomattavasti oli 2-3x /viikossa, joka on keskitason "normi." Tämäkin juttu on "toimittajanlantun" keksimä.

Meijänpä Vasilie pannoo viis kuus kertoo yös eikä ole häirinny tuota rintaruokintakaan vielä kertookaan.

• annamaijjaliisa
        VAARI 62 kirjoitti:

Eikä ole sinä vaari 62!!! Aivan totta, koska lapsi muuttaa kaiken.

• kerroppa lapsen

ikä? Jos on alle vuoden niin ei mikään ihme ettei intoa ja halua välttämättä löydy.Jos on niin pieni lapsi että täysimetyksellä niin silloin ei ainakaan hormoonit hyrrää(toisilla ei imetys vaikuta),varsinkin yöimetys pitää seksihalut loitolla.

• lapsi ei ole lelu

MITÄS LAITOITTE ALULLE, "VOIHAN IHMISTEN ITSEKKYYS"

MINÄ,MINÄ JA MINÄ......

• kyllä

nimen omaan....

• ,j,j,j

Jaha! Minäminä-sekopääkin heräsi. Varoisitte vähän, ettette herätä tuota räkäkirnua.

• Mikko928759287345928

Meillä kävi samalla tavalla, eli seksi väheni käytännössä nollaan lapsen syntymän jälkeen. Keskustelupalstoilla osattiin opastaa samoin kuin täälläkin, että pienen lapsen kanssa on rankkaa ja se vie voimat. Sen jälkeen ei enää jaksa seksiä. Lapsen ollessa aivan pieni vaimo olikin hänen kanssaan kotona, ja minä kävin töissä. Vaimo meni töihin lapsen ollessa n. vuoden ikäinen.

Kun lapsi oli n. 1,5-vuotias, vaimon työpaikka siirtyi toiselle paikkakunnalle. Hän asui viikot siellä, ja minä asuin kotona lapsen kanssa kahdestaan. Viikonloppuna olimme toki perheenä. Tuossa vaiheessa seksin voi sanoa piristyneen, koska seksiä tuli harrastettua kerran viikossa, yleensä perjantai-iltana jälleennäkemisen huumassa.

Pari vuotta tuon jälkeen muutimme samalle paikkakunnalle, kun vaihdoin työpaikkaa sinne, missä vaimollakin oli. Sen jälkeen seksin kanssa on ollut hiljaisempaa, ja nyt se puoli on kokonaan kuollut. Vaimolla on aika paljon reissaamista, joten minä hoidan kotityöt ja olen illat usein lapsen kanssa kahdestaan. Tiedä sitten, että käykö vieraissa noilla työreissuillaan, kun ei kotona seksi maistu.

Tarinani opetus? Älä usko tuohon, että seksiä tulee enemmän, kun lapset vanhenee. Voi tulla, mutta voi tulla tulemattakin. Suosittelen asennoitumaan nyt niin, ettei vaimosi enää halua seksiä kanssasi. Mitä teet? Oletko ilman vai käytkö vieraissa? Kannattaa tehdä asia itselleen selväksi, ettei turhaan odota seksielämän parantumista. Minä tein niin, ja jälkeenpäin tuntuu, että välillä meinasi pää revetä siinä odottamisen ja pettymyksen aallokossa. Kun heti alusta asti toteaa, että seksi on nyt ohi, niin ei pääse pettymys iskemään niin vahvasti.

• Perheenä ja parina

Sitä vain jämähtää siihen kaavaan, jonka pieni lapsi aluksi vaatii ja se ei enää ajan kuluessa tunnu niin pahalta. Itselläni ainakin kävi niin, eikä tosiaankaan vieraat miehet ollu mielessä. Jossain vaiheessa mies kysyi, että jatketaanko ystävinä ja hän hommaa seksin muualta vai miten. Mies sattuu olemaan mahtava tyyppi ja seksi on aina ollut meillä tosi hyvää, joten päätin tehdä asiaan korjausliikkeen. (Ja ajatus miehestä jonkun muun kanssa sai niskakarvat pystyyn.) Ensin järjestettiin yksi yhteinen vapaailta viikkoon, ja sovittiin viikolle myös yksi pikapanopäivä :) ja siitä se lähti paranemaan. Molemmat halusi tätä tarpeeksi ja siksi se onnistui.

• Mikko928759287345928
        Perheenä ja parina kirjoitti:

Sitä vain jämähtää siihen kaavaan, jonka pieni lapsi aluksi vaatii ja se ei enää ajan kuluessa tunnu niin pahalta. Itselläni ainakin kävi niin, eikä tosiaankaan vieraat miehet ollu mielessä. Jossain vaiheessa mies kysyi, että jatketaanko ystävinä ja hän hommaa seksin muualta vai miten. Mies sattuu olemaan mahtava tyyppi ja seksi on aina ollut meillä tosi hyvää, joten päätin tehdä asiaan korjausliikkeen. (Ja ajatus miehestä jonkun muun kanssa sai niskakarvat pystyyn.) Ensin järjestettiin yksi yhteinen vapaailta viikkoon, ja sovittiin viikolle myös yksi pikapanopäivä :) ja siitä se lähti paranemaan. Molemmat halusi tätä tarpeeksi ja siksi se onnistui.

Tuo on tietysti yksi vaihtoehto, että jatketaan suhdetta platonisesti ja mies hommaa seksin muualta. Minä tein niin. Tietenkään vaimo ei sitä tiedä, mutta kai se nyt arvaa, ettei yksikään mies tyydy siihen, että seksiä harrastetaan 2-3 kertaa vuodessa. Tämän vuoksi ajatus siitä, että vaimo kävisi työmatkoillaan vieraissa, ei tunnu minusta mitenkään ihmeelliseltä.

• Perheenä ja parina
        Mikko928759287345928 kirjoitti:

Tuo on tietysti yksi vaihtoehto, että jatketaan suhdetta platonisesti ja mies hommaa seksin muualta. Minä tein niin. Tietenkään vaimo ei sitä tiedä, mutta kai se nyt arvaa, ettei yksikään mies tyydy siihen, että seksiä harrastetaan 2-3 kertaa vuodessa. Tämän vuoksi ajatus siitä, että vaimo kävisi työmatkoillaan vieraissa, ei tunnu minusta mitenkään ihmeelliseltä.

Voihan se vaimokin tosiaan käydä muualla tarpeineen. Oikeasti kukaan ei kuitenkaan voi arvata miltä toisesta tuntuu tai mitä se kulloinkin tekee. En yhtään osaa kuvitella miehenä olemista, naisiakin löytyy niin monenlaisia ettei voi kenenkään ajatusmaailmaa arvata.

Ehkä sitä olettaa olevansa niin tuttu ja lähellä toista, että onhan sen tiedettävä musta ihan kaikki...? Tai jos ei tiedä ja ymmärrä, tarkoittaako se ettei vain oikeasti välitä?

Meillä miehen suoraan ilmaisema pettymys oli aika loukkaavaakin mutta ihmisten väliset asiat ei aina selviä niin että tuntuu kivalta.

• Köyrimään ja äkkiä

Joo ohan se naisen hormoonitoiminta vähän "rempallaan"
      samoin kun sen "toosakin" :) mut uskon
      et ku jaksat vaan olla tukena siinä kotosalla
      niin ajan kans saat kyytiä ja vähän joka suunnasta
      ja joka reikään kuin ennenkin.
      Ainakin meillä päin...

• köyriköyri

Miten lapsen syntymä vaikuttaa miehen "toosaan" kun olen kuullut että myös miehen seksihalut voi hävitä lapsen syntymän jälkeen?

• elatusvelvolliseksi

Ole nyt rehellinen ihan itsellesi.
      Unelma ja vaatimukset eivät käy käsikädessä.
      Vaimolla on yksi 24/7 hoidettava lisää ja vauva on siihen täysin oikeutettu mitä sinä teet?

• voi sentään

kyllpäs on iso ongelma......

• ...sanoo tyyppi joka on vielä neitsyt...

• Äiti minäkin

Normaalia mielestäni. Minullakin kokemuksena se, että pieni vauva on iholla koko ajan, ja kun hetkeksi saa omaa aikaa ja rauhaa, niin ei oikeasti kiinnosta miehen kanssa hempeily, se vie oikeasti kaikki mehut kun joku on iholla koko ajan.

Kyllähän tuo yleistä on ja helpottaa kun lapsi kasvaa.
      Ja olisi typerää edes olettaa, ettei lapsen saaminen vaikuttaisi mitenkään. Imettäessä hormonit ovat muutenkin sekaisin ja kyllä luonto on sen niin järjestänyt, että äidin huomio on siinä uudessa perheenlisässä, niin pitääkin.

Eli täysin sama kokemus itselläni, kuin nimimerkillä Meriliina.

• 9+1

"Minullakin kokemuksena se, että pieni vauva on iholla koko ajan, ja kun hetkeksi saa omaa aikaa ja rauhaa, niin ei oikeasti kiinnosta miehen kanssa hempeily, se vie oikeasti kaikki mehut kun joku on iholla koko ajan."

Meillä ihan sama juttu, paitsi että minä olen mies!

Pitäis kait lähteä rahti- tai vastaaviin keikkahommiin, jotta olis vähemmän kotona ja alkas seksi taas kiinnostaa...

• mek
        9+1 kirjoitti:

"Minullakin kokemuksena se, että pieni vauva on iholla koko ajan, ja kun hetkeksi saa omaa aikaa ja rauhaa, niin ei oikeasti kiinnosta miehen kanssa hempeily, se vie oikeasti kaikki mehut kun joku on iholla koko ajan."

Meillä ihan sama juttu, paitsi että minä olen mies!

Pitäis kait lähteä rahti- tai vastaaviin keikkahommiin, jotta olis vähemmän kotona ja alkas seksi taas kiinnostaa...

Meillä taas kaytettiin lapsen päiväuniaika seksiin ja se siitä ja vilillä yölläkin tehtiin sitä mutta naiseni ymmärsi että parisuhdettkin pitää hoitaa ja se siitä. Nyt lapsi jo 19v ja vielä ollaan yhdessä ja kun lapsi joskus muuttaa omilleen niin taas olaan kahdestaan ja hyvässä parisuhteessa ja se siitä. Normalli mies ja nainekin tarvitsee seksiä 2-5 kertaa viikossa ja nuorempana 3 kertaa päivässäkiään ei aina riittäny. olen jo yli 50v mies ja vieläkin ainakin tuo parikertaa viiossa sekstaillaan ja se siitä.

• 2isommanäiti

Vauva- ja pikkulapsi aika on niin työllistävä ja väsyttävä, ettei siinä todellakaan ole seksi ensimmäisenä mielessä. Meillä onneksi mieskin oli niin väsynyt, ettei sitäkään seksi jaksanut kiinnostaa.

Alahan helpottaa vaimosi työtaakkaa ja jaksamista osallistumalla enemmän lapsen- ja kodinhoitoon. Itse huomasin selkeän eron kun lapset kasvoivat ja minäkin aloin saada taas kaipaamaani omaa aikaa, niin johan halut taas heräsivät. Nyt tekisi mieli jatkuvasti.

• Ricoow

Joo sä oot tossukka jos kullikin pitää imuttaa kovaks?!

• innosence

En ihmettele että halut ja himot ja irstaudet katoaa, kun lapsi antaa niin paljon enemmän. Lapsen rakkaus, hymy, läsnäolo ja viattomuus ja halaus on ehdotonta ja sulattaa paatuneemmankin ihmisen sydämen. En ole vielä Äiti, mutta jokainen lapsi muistuttaa siitä ilosta ja viattomuudesta. Ainakaan oman mieheni en haluaisi heittäytyvän kerjäläiseksi ja mustasukkaiseksi, vaan lujittaisi varmasti suhdetta paljon kaikilla tasoilla, jos hän iloitsisi lapsesta myös ja laittaisi asiat tärkeysjärjestykseen. Et sinä siihen puutteeseen kuole, eikä mies ole sen heikompi kuin nainenkaan niin halutessaan. Älä heittäydy naisellesi taakaksi vaan tue ja ole isä. Lapsi voi todellakin opettaa vanhemmille paljon ja kaikille aikuisille, eikä se lapsi ole pieni kuin häilyvän hetken.

• Bihhj89

"Lapsen rakkaus, hymy, läsnäolo ja viattomuus ja halaus "

Näitä ei välttämättä ole, vaikka onkin ympärivuorokautista lapsenhoitoa.

• joopajoo...

Ihme hurskastelua.

• Aina valmis

Itse olen 25-vuotias nainen ja todella onnellinen mieheni kanssa. Harrastamme seksiä joka päivä, ellei mieheni kieltäydy aloituksestani, harvoin kieltäytyy. Aiomme kyllä hankkia lapsen. Seksi on ihanaa ja ole todella halukas. En suostu luopumaan seksistä. Onneksi se on jäänyt hyväksi tavaksi tässä neljän vuoden yhteiselon aikana-päivittäinen seksi siis.

Joten en saata uskoa että minulla ei tekisi mieli kun vauva tulee. Jos ei tee mieli, harrastamme seksiä silti. Olen päättänyt että vain synnytyksestä/sektiosta parantuminen voi estää seksin joksikin aikaa, mutta voinhan ottaa mieheltäni vaikka suihin. Ja mieheni on aivan yhtä tärkeä kuin lapsikin, lapsi ei ole numero 1 vaan molemmat, mies ja lapsi ovat numeroita 1, miestä ei saa syrjäyttää. Ja kyllä aikaa järjestyy, lapsen voi viedä hoitoon tai kutsua hoitajan ja viettää kahden keskistä laatuaikaa, ei äidin tarvitse kokea syyllisyyttä, jos ei jaksa päivystä 24/7, ei äidin kannata polttaa itseään loppuun, minulle oma aika itsekseni ja mieheni kanssa vietetty aika on tärkeää, en laiminlyö suhdettani vaikka saamme vauvan.

Enkä myös suostu seksittömyyteen, se on oma valinta, seksiä voi harrastaa vaikkei tee mieli, usein silloin sitä alkaa juuri enemmän mieli tekemään, kun saa. Se seksitön parisuhde varmaan kuulostaa niin hyväksyttävältä ja normaalilta, kun kaikki uskovat että seksi loppuu kun lapsi tulee. Mutta minun mielestäni rakkauden osoitukset, läheisyys ja myös seksi ovat tärkeä osa toimivaa ja tasapainoista parisuhdetta.

• jupadupaduu

no katos, suhteita on monenlaisia. On monia suhteita jotka ei perustu seksiin vaan rakkauteen, ja ne suhteet kestää seksuaalisestikin hiljaisemmat aikakaudet.
        Ja muutenkin mielipiteet vaihtuvat. 45 vuotiaana et enää ajattele välttämättä niin kuin ajattelet nyt. JA Voi olla että sinulta katoaa vauvan myötä niin yö unet kuin seksi halutkin, joten puhu vasta sitten kun olet itse vastaavan kokenut.

• Aina valmis
        jupadupaduu kirjoitti:

no katos, suhteita on monenlaisia. On monia suhteita jotka ei perustu seksiin vaan rakkauteen, ja ne suhteet kestää seksuaalisestikin hiljaisemmat aikakaudet.
        Ja muutenkin mielipiteet vaihtuvat. 45 vuotiaana et enää ajattele välttämättä niin kuin ajattelet nyt. JA Voi olla että sinulta katoaa vauvan myötä niin yö unet kuin seksi halutkin, joten puhu vasta sitten kun olet itse vastaavan kokenut.

Me kyllä rakastamme toisiaamme, todella paljon.
        Ja sen verran itsestänikin huolehdin että aion saada myös nukuttua. Jos tuntuu etten jaksa valvoa, niin pyydän hoitajaa pariksi päiväksi, että saan levättyä, ei se ole lapsenkaan etu, että äiti valvoo yöt ja päivät, ja on väsynyt, ei minulle ainakaan valvominen sovi, joten en siihenkään suostu, jokin ratkaisu on keksittävä, en voi montaa päivää huonoilla unilla toimia. Ja niinkuin mainitsin, vaikka seksihalut menisivät, johon en usko, aion silti harrastaa seksi, koska jos se hiipuu, on se vaikea saada enää korjattua.

• Vhkj8kk99

Tunsi kerran pariskunnan, joka oli vakaasti sitä mieltä, että "lapsen syntymä ei sitten vaikuta muuhun elämäämme mitenkään". Jonkin aikaa lapsen syntymän jälkeen näin että he nukuttivat lapsensa autoajelulla säännöllisesti, kun eivät muuten saaneet sitä nukkumaan ja murahtivat hermoraunion näköisinä, että "Älä puhu mitään".

• eräs vaan

Nimimerkille AINA VALMIS.. on tosi helppoa sanoa noin, koska et osaa edes kuvitella mitä haluttomuus tarkoittaa! Haluttomuus on juuri sitä, ettei huvita ja kiinnosta vaikka kuinka yrittäisi. Ihmisen, jolla on valtava libido, on täysin mahdoton ymmärtää tota tilaa. En minäkään ennen ymmärtänyt. Olin nuorempana kuin sinä.. halusin seksi KOKO AJAN! Seksi oli minulle kaikkein tärkein asia. Parisuhde oli minulle yhtä kuin seksi. Sitten tapahtui kaikenlaista.. oli vaikeita suhteita, monta eroa, unihäiriöt ja muita ongelmia. Kadotin täysin seksuaalisen haluni. Seksuaalinen halu on yhteydessä hormoneihin.

Kun lapsi syntyy ja äiti joutuu valvomaan, niin stressihormoni kortisolia erittyy liikaa ja kun kortisolia on liikaa, niin sukupuolihormonit laskee alas ja halut vähenee tai katoaa kokonaan. Kun stressi helpottaa, niin kortisoli laskee ja halut alkaa palaamaan. Näin tapahtuu todella monille.

Seksuaalisen halun palaaminen ennalleen saattaa kestää viisi vuottakin.. kaikilla se ei palaa ennalleen ollenkaan.

Itselläni ei ole lapsia, mutta kortisoli ongelma aiheutti halun katoamisen. Nyt olen 37 ja alan löytämään tasapainon kehooni, ja halutkin palaavat pikkuhiljaa. Samanlaista libidoa tuskin enää saavutan kuin nuorena, mutta hyvä näinkin :)

• niiiiiina
        Aina valmis kirjoitti:

Me kyllä rakastamme toisiaamme, todella paljon.
        Ja sen verran itsestänikin huolehdin että aion saada myös nukuttua. Jos tuntuu etten jaksa valvoa, niin pyydän hoitajaa pariksi päiväksi, että saan levättyä, ei se ole lapsenkaan etu, että äiti valvoo yöt ja päivät, ja on väsynyt, ei minulle ainakaan valvominen sovi, joten en siihenkään suostu, jokin ratkaisu on keksittävä, en voi montaa päivää huonoilla unilla toimia. Ja niinkuin mainitsin, vaikka seksihalut menisivät, johon en usko, aion silti harrastaa seksi, koska jos se hiipuu, on se vaikea saada enää korjattua.

Kandee ehkä jättää se lapsi hankkimatta.. Ja nauttia nuoruudesta ja ihanasta parisuhteesta... Vauva tarvii ruokaa & hoitoa yölläkin. Ja vaikka vauva pian kasvaakin, kaikki lapset eivät ole helppoja.. - 2v. ennen kuin nukkui ensimmäisen yön kokonaan. Että revi siitä.

• bhatan

Voin sanoa, että aikeesi ovat haihattelua. Todellisuus on rankempi kuin etukäteen uskoisikaan. Pieni lapsi vie 100% vanhempien huomion, halusi sitä tai ei. Vauva nukkuu lyhyitä pätkiä alkuun ja silloin on äärimmäisen tyytyväinen jos saa itse 1-2 tunnin unet kerrallaan. Ylipäätään on äärettömän tyytyväinen siitä jos saa pikaisen oman hetken jolloin ehtii joko syödä lämpimän aterian, käydä vessassa tai parhaassa tapauksessa suihkussa. Viimeisen kanssa joutuu odottamaan yleensä niin, että toinen vanhempi on paikalla ja pitää huolta vauvasta. Usein vauva päättää aloittaa itkemisen juuri silloin kun aloitat minkä tahansa noista toimista. Noina lyhyinä omina hetkinä ei ole todellakaan seksi mielessä. Jos on vielä kaupan päälle pullosyöttöön joutuminen, korvikemaitovalmisteiden kanssa läträäminen ja tuttipullojen peseminen ja sterilisointi ja/tai koliikkia niin voi heittää hyvästit lopuillekin vapaille hetkille. Naisilla alapää vuotaaviikkojen ajan jälkivuotoa ja jos on tehty keisarinleikkaus niin kestää aikansa kuntoutua siitä. Myös vaginaaliset synnytysrepeämät kestävät aikansa parantua. Läheisyyttä saa vauvan kautta enemmän kuin haluaisi ja siksi arvostaa niitä harvoja hetkiä kun ei tarvitse koskettaa ketään vaan saa olla omissa oloissaan. Hormonimyrskyt kuohuttavat, päivät soljuvat syötöstä syöttöön, omaa aikaa ei tosiaan jää kun kotityötkin pitää tehdä; esim. pyykinpesukone laulaa koko ajan, pitää tiskata ja siivota, laittaa ruokaa jne. Päivän kohokohta on lähteä neuvolareissulle. Loput vapaat hetket kuluvat siihen, että etsii netistä ohjeita ja vertaiskokemuksia mitä ihmeellisimmille vauvaa koskeville asioille, esimerkiksi mitä tehdä kun vauvalla on ilmavaivoja ja itkee jatkuvasti sen vuoksi tai mitä tehdä kun maitoa pukkaa takaisin joka kerta vielä parinkin tunnin jälkeen. Seksi ei ole todellakaan päällimmäisenä mielessä, jos on mielessä lainkaan. Lyhyet lepomahdollisuudet haluaa käyttää nukkumiseen eikä seksi maistuisikaan kun melkein vieressä nukkuu vauva joka saattaa alkaa palosireeni-itkun juuri silloin kun seksi alkaa tuntua hyvältä.

• Aina valmis
        niiiiiina kirjoitti:

Kandee ehkä jättää se lapsi hankkimatta.. Ja nauttia nuoruudesta ja ihanasta parisuhteesta... Vauva tarvii ruokaa & hoitoa yölläkin. Ja vaikka vauva pian kasvaakin, kaikki lapset eivät ole helppoja.. - 2v. ennen kuin nukkui ensimmäisen yön kokonaan. Että revi siitä.

Kyllä tiedän että vauva voi tarvita hoitoa myös yöllä, ja totuus on myös se että
        minäkin tarvitsen unta. Ja kyllä me aiomme hankkia lapsen. Tottakai tahdon lapsen ja
        ymmärrän sen tuoman vastuun, mutta kyllä äidinkin kuormaa voi vähentää, eikä
        se ole nyt rahasta kiinni. Kyllä meillä on varaa ja olen ajatellut palata töihin kun lapsi
        on noin 3kk ikäinen, jos vointi sallii. Lapselle saa hoitajan ja jossakin vaiheessa päivähoitoon. Ja tietysti jokaisella on oikeus olla myös kotiäiti, sekin on hieno asia,
        itselleni vain sopii töihin paluu paremmin.. Ja välillä sukulaisille jos antaisi lapsen hoitoon.
        En tahdo että isä tuntee olonsa ulkopuoliseksi.

Kyllä äiti on lapselle tärkeä, mutta ei tarvitse 24/7 silti olla kiinni toisissaan..
        Ja hyväksyn jos jonkun mielestä pitää olla, se ei ole minulta pois, jos joku
        jää kotiäidiksi lapsien täysi-ikisyyteen asti, sehän on aiemmin ollut vielä yleisempää.
        Aion tarttua lapsen hoitoon haasteena ja suunnittelen sitä jo etukäteen. Ja isäkin
        lasta hoitaa välillä..

Enhän voi kovin kummoisia siivousurakoitakaan tehdä jos
        tulee vaikka sektio.. Ja voi olla että olen sairaalassakin useita päivi jos tulee sektio,
        ja ilmeisesti tulisi, koska olemme käyneet asian tiimoilta suunnittelussa ja on arvioitu
        että jo 3-kiloinen vauva voisi tehdä tiukkaa saada alakautta tulemaan ja kyllähän
        sektio on siinä tapauksessa hyvä vaihtoehto, ettei vauvalle tule vaaraa eikä jää jumiin.

• kevätperhonen
        Aina valmis kirjoitti:

Kyllä tiedän että vauva voi tarvita hoitoa myös yöllä, ja totuus on myös se että
        minäkin tarvitsen unta. Ja kyllä me aiomme hankkia lapsen. Tottakai tahdon lapsen ja
        se ole nyt rahasta kiinni. Kyllä meillä on varaa ja olen ajatellut palata töihin kun lapsi
        on noin 3kk ikäinen, jos vointi sallii. Lapselle saa hoitajan ja jossakin vaiheessa päivähoitoon. Ja tietysti jokaisella on oikeus olla myös kotiäiti, sekin on hieno asia,
        itselleni vain sopii töihin paluu paremmin.. Ja välillä sukulaisille jos antaisi lapsen hoitoon.

Kyllä äiti on lapselle tärkeä, mutta ei tarvitse 24/7 silti olla kiinni toisissaan..
        jää kotiäidiksi lapsien täysi-ikisyyteen asti, sehän on aiemmin ollut vielä yleisempää.
        Aion tarttua lapsen hoitoon haasteena ja suunnittelen sitä jo etukäteen. Ja isäkin
        lasta hoitaa välillä..

tulee vaikka sektio.. Ja voi olla että olen sairaalassakin useita päivi jos tulee sektio,
        ja ilmeisesti tulisi, koska olemme käyneet asian tiimoilta suunnittelussa ja on arvioitu
        että jo 3-kiloinen vauva voisi tehdä tiukkaa saada alakautta tulemaan ja kyllähän
        sektio on siinä tapauksessa hyvä vaihtoehto, ettei vauvalle tule vaaraa eikä jää jumiin.

"niiiina", vastaus sulle.

Itse en ole (vielä ainakaan) perheellinen, sinkku siis, mutta olen ennättänyt jo hyvinkin kelata noita yövalvomisia. Että mitenkähän sitä itse jaksais valvoa lapsen kanssa, kun on mielialahäiriö ja yöuni balanssin pitämiseksi ensiarvoisen tärkeää. Vauvakuume siis periaatteessa ollut jo pidemmän aikaa jo tuon biologisen kellonkin vuoksi. Että jos edes yhden lapsen saisi/ennättäisi saada/jos pikkuinen suotais, olisin onnellinen! Mietityttää että max. 3 lasta kestäis kai mun pää, tän hetkisen arvion mukaan... (varsinkin ottaen huomioon, etten ole enää mikään parikymppinen. Mutta Luoja on nähtävästi tämänkin asian järjestänyt, ettei ole mulle suurperhettä suonut, musta ei olis ollut sellaiseen... Kolminelosena ei tässä ennättäiskään enää mitään suurperhettä hankkimaan.. )

Kyllä terveydellinen tila ja voimavarat täytyy ottaa huomioon. Toki se hormoonitoiminta muuttuu varmaan ylipäätään naisella, kun saa lapsen. Mikä edesauttaa, että on esim. herkkäuninen ja -vaistoinen lapsen tarpeiden ja yöheräilyjen suhteen. Niistä jostain äitihormooneista olen joidenkin kuullut puhuttavan. :D Eli ylipäänsä lapsen kanssa jaksaminen.

Sitten vielä tärkeä huomion: näinhän se on, että naisen hedelmällisyys, tarkoitan ensiraskautta laskee radikaalisti 35 ikävuoden jälkeen, näin yleensä ottaen. Joten meitsi on just tuossa noilla hilkuilla. Eli lastensaanti ei ole mikään automaatio enää hiueman vanhempana. Tämän vuoksikin olen ollut luottavainen itseeni, Luojaani ja elämään - ja Häneen, mahdolliseen hyvään tulevaan puolisooni, joka luottaa itseensä, muhun ja Luojaansa - tässä asiassa ja muutoinkin.

"Älkää pelätkö, minä pidän teistä huolta, sanoi joku tuosta olantakaa."

• kannattaa kyllä
        Aina valmis kirjoitti:

lasta hoitaa välillä..

laittaa muutamaksi vuodeksi lapsihaaveet syrjään ja kasvaa pikkuisen.Jos lapselle ei ole enempää annettavaa kuin 3 kk ja takaisin töihin niin huh huh..Ei tämäkään ääripää ole lapselle hyväksi missä äiti ei pysty sitoutumaan toiseen lähes lainkaan.
        Sanoisin muutenkin että suhde mikä perustuu kokoaikaiseen seksiin on tuhoon tuomittu.

• kevätperhonen
        eräs vaan kirjoitti:

Nimimerkille AINA VALMIS.. on tosi helppoa sanoa noin, koska et osaa edes kuvitella mitä haluttomuus tarkoittaa! Haluttomuus on juuri sitä, ettei huvita ja kiinnosta vaikka kuinka yrittäisi. Ihmisen, jolla on valtava libido, on täysin mahdoton ymmärtää tota tilaa. En minäkään ennen ymmärtänyt. Olin nuorempana kuin sinä.. halusin seksi KOKO AJAN! Seksi oli minulle kaikkein tärkein asia. Parisuhde oli minulle yhtä kuin seksi. Sitten tapahtui kaikenlaista.. oli vaikeita suhteita, monta eroa, unihäiriöt ja muita ongelmia. Kadotin täysin seksuaalisen haluni. Seksuaalinen halu on yhteydessä hormoneihin.

Kun lapsi syntyy ja äiti joutuu valvomaan, niin stressihormoni kortisolia erittyy liikaa ja kun kortisolia on liikaa, niin sukupuolihormonit laskee alas ja halut vähenee tai katoaa kokonaan. Kun stressi helpottaa, niin kortisoli laskee ja halut alkaa palaamaan. Näin tapahtuu todella monille.

Seksuaalisen halun palaaminen ennalleen saattaa kestää viisi vuottakin.. kaikilla se ei palaa ennalleen ollenkaan.

Itselläni ei ole lapsia, mutta kortisoli ongelma aiheutti halun katoamisen. Nyt olen 37 ja alan löytämään tasapainon kehooni, ja halutkin palaavat pikkuhiljaa. Samanlaista libidoa tuskin enää saavutan kuin nuorena, mutta hyvä näinkin :)

Tuosta valtavasta libidosta.

Jossain psykologiassa tuli vastaan em. seikka, joka aukaisi "maailmani".

Että, mistä valvassa libidossa on kyse. Mahd. lapsuusajan emotionaalisesta vajeesta (omalla kohdallani tämä on voinut olla siitä johtuvaa, että olen 15-lapsisen perheen toiseksi vanhin, ja kun noita sisaruksia on viimeisiä lukuunottamatta syntynyt 1,5 vuoden välein, sen on tarkoittanut käytännössä sitä, että VÄHÄLLE HUOMIOLLE ON JÄÄNYT HÄN MITÄ VANHEMPI KUKIN TOISTAAN ON. Pitänyt olla äidillä aina aikaa, ja keskittyen siihen vauvaan ja niihin pienempiin. Eli omia tarpeita, emotionaalisia, kuten hellyyttä, syliä, on jatkuvasti joutunut työntämään sivuun pienempien sisarusten vuoksi. Kun minähän olen ollut se äidin iso tyttö.

Suosikkilapsi olen ollut siksi, kun olen äidin mielestä ollut niin äidin kaltainen. Paineitahan se aiheuttaa on lapsena, ehkä myös kateutta sisarusparvessa. Toisaalta paineita äidistä, missä vaiheessa saan tehtyä selväksi, että olen itsenäinen erillinen henkilö, en äidin mielipiteiden ja ajatusten jatke. Murkkuikä näin ollen tuli koettua itsellä vasta 20 ikäisenä; napanuoran katkaisu äidistä.

Eli emotionaalisessa vajeessaan, mikä se sitten kelläkin on, lapsi voi alkaa ikään kuin projisoimaan (onkohan oikea sana; ymmärtänette, mitä tarkoitan) emotionaalista vajettaan seksuaalisesti. Ymmärtääkseni suuressa libidossa on aina taustalla jotain tällaista. Ääripäässään, kamalimmillaan, murheisimmillaan näiden seikkojen tulosta tai ainakin näillä seikoilla on merkitystä, kun ajatellaan miten esim. jostakin voi tulla seksuaalirikollinen. Ja jos omatunto ei sano, niin siinä on jo sitten melkoisista defensseistä kysymys..

Eli mitä henkisemmin tasapainoisista historioista ihmiset ponnistaa, sitä "normaalimpaa" ajttelisin seksuaalisuuden olevan. Toki jos kaksi libidoltaan samansuuruista löytää toisensa, ja saavat emotionaaliset tarpeensa tyydtetyiksi, voisko seksuaalisuuskin normalisoitua, hypoteettinen kysymys.?

• Rinkeliisa

Älä tee lasta, ainakaan vielä!! Vaikka ikä antaa myöden, et selvästikään ole henkisesti valmis kenenkään äidiksi!!

• Aina valmis
        kannattaa kyllä kirjoitti:

laittaa muutamaksi vuodeksi lapsihaaveet syrjään ja kasvaa pikkuisen.Jos lapselle ei ole enempää annettavaa kuin 3 kk ja takaisin töihin niin huh huh..Ei tämäkään ääripää ole lapselle hyväksi missä äiti ei pysty sitoutumaan toiseen lähes lainkaan.
        Sanoisin muutenkin että suhde mikä perustuu kokoaikaiseen seksiin on tuhoon tuomittu.

Enhän nyt lasta ole hylkäämässä 3kk jälkeen, hän vain on päivät hoidossa.
        Jokaisella on tietysti omat arvot, toiset jäävät kotiäideiksi koko iäkseen, toiset tykkäävät
        mennä töihin, kumpikin ok. Ja vaikka lapsi olisikin päivähoidossa, ei se tarkoita ettenkö
        häneen olisi sitoutunut. Enkä tahdo olla yhteiskunnan ja mieheni elätti lopun ikääni,
        nautin työstäni ja se antaa minulle virtaa. Meidän suhteessa on muutakin kuin seksi,
        se perustuu luottamukseen, kommunikointiin, yhdessäoloon, rakkauteen, läheisyyteen
        ja tahtoon olla yhdessä.. Ja varmaan suurin osa lapsista menee jossakin vaiheessa
        päivähoitoon ja jos ei mene niin ei se ole minulta pois, kaikille jotka toivovat lasta,
        toivon heidän saavan lapsen ja kasvattavan omien arvojen ja parhaaksi näkemän
        mukaan ;)

• no kyllä se
        Aina valmis kirjoitti:

Enhän nyt lasta ole hylkäämässä 3kk jälkeen, hän vain on päivät hoidossa.
        Jokaisella on tietysti omat arvot, toiset jäävät kotiäideiksi koko iäkseen, toiset tykkäävät
        mennä töihin, kumpikin ok. Ja vaikka lapsi olisikin päivähoidossa, ei se tarkoita ettenkö
        häneen olisi sitoutunut. Enkä tahdo olla yhteiskunnan ja mieheni elätti lopun ikääni,
        nautin työstäni ja se antaa minulle virtaa. Meidän suhteessa on muutakin kuin seksi,
        se perustuu luottamukseen, kommunikointiin, yhdessäoloon, rakkauteen, läheisyyteen
        ja tahtoon olla yhdessä.. Ja varmaan suurin osa lapsista menee jossakin vaiheessa
        päivähoitoon ja jos ei mene niin ei se ole minulta pois, kaikille jotka toivovat lasta,
        toivon heidän saavan lapsen ja kasvattavan omien arvojen ja parhaaksi näkemän
        mukaan ;)

aika pitkälti on hylkäämistä jos noin pienen hoitoon viet(kuka edes ottaa) kun mahdollisuus olisi olla paljon pidempään kotona.Et edes ajattele lapsen parasta ja tähtää täysimetykseen suositusten mukaan.Mutta mitäpä sillä väliä kunhan minä minä saa kaiken..

• Aina valmis
        no kyllä se kirjoitti:

aika pitkälti on hylkäämistä jos noin pienen hoitoon viet(kuka edes ottaa) kun mahdollisuus olisi olla paljon pidempään kotona.Et edes ajattele lapsen parasta ja tähtää täysimetykseen suositusten mukaan.Mutta mitäpä sillä väliä kunhan minä minä saa kaiken..

On meillä mahdollisuus ottaa vaikka hoitaja kotiin alkuun. Itse pidän kovasti työstäni, minulla on ma-pe työaika ja pääsen töistä jo viimeistän klo 15 kun menen klo 7 töihin. Työni pitää minut virkeänä ja koska minulla on taipumusta masennukseen, minulle paras vaihtoehto on olla jumittumatta kotiin vuodeksi tai kahdeksi vauvan kanssa. Ja Viikonloput ja illat on sitten mukava vietä vauvan kanssa. Minun mielestäni ihan yhtälailla naiset voivat käydä töissä vauvan ollessa pieni, miksi työssäkäyviä isiä ei sitten arvostella?

Ja on minun mahdollista tehdä lyhyempääkin päivää jos tahdon. Onhan se rahakysymyskin. Tahdon olla parisuhteestani huolimatta itsenäinen ja ajatella tulevaakin. Ei mieheni ainakaan voi hoitaa vauvaa, koska hänellä on yritys, on johtavassa asemassa ja päättää kaikesta päivittäin ja sopii sopimuksia ym. Ja eihän kaikkia yhteiskunnan tarjoamia vapaita ole pakko pitää. Tuntuu että erkaantuisin liikaa maailman ja työpaikan menosta jos olen vaikka vuoden tai kaksi poissa, näkyyhän se jo eläkkeessäkin, tahdon myös säästää rahaa tulevaisuutta ja lastani varten, harrastuksiin. En ole koskaan ollut muiden elättinä. Uskon että kun työ virkistää minua, olen myös parempi äiti lapselleni.

Ja eihän tämä niin vakava asia ole että tästä tarvitsee sivukaupalla väitellä. Selvstikin meillä on erilaiset käsitykset, arvot ja halut hoitaa asioita ja se ei ole minulta pois, sinun, niinkuin minunkin tapani ja käsitykseni voivat olla oikeita ja on hyvä että ihmiset tekevt niinkuin parhaaksi näkevät, onneksi meillä on valinnanvapaus (Paitsi ei ehkä joissakin tapauksissa, jos on vaikka yksinhuoltaja, sairas ym.) Toivon sinulle vain hyvää.

• mek
        bhatan kirjoitti:

Voin sanoa, että aikeesi ovat haihattelua. Todellisuus on rankempi kuin etukäteen uskoisikaan. Pieni lapsi vie 100% vanhempien huomion, halusi sitä tai ei. Vauva nukkuu lyhyitä pätkiä alkuun ja silloin on äärimmäisen tyytyväinen jos saa itse 1-2 tunnin unet kerrallaan. Ylipäätään on äärettömän tyytyväinen siitä jos saa pikaisen oman hetken jolloin ehtii joko syödä lämpimän aterian, käydä vessassa tai parhaassa tapauksessa suihkussa. Viimeisen kanssa joutuu odottamaan yleensä niin, että toinen vanhempi on paikalla ja pitää huolta vauvasta. Usein vauva päättää aloittaa itkemisen juuri silloin kun aloitat minkä tahansa noista toimista. Noina lyhyinä omina hetkinä ei ole todellakaan seksi mielessä. Jos on vielä kaupan päälle pullosyöttöön joutuminen, korvikemaitovalmisteiden kanssa läträäminen ja tuttipullojen peseminen ja sterilisointi ja/tai koliikkia niin voi heittää hyvästit lopuillekin vapaille hetkille. Naisilla alapää vuotaaviikkojen ajan jälkivuotoa ja jos on tehty keisarinleikkaus niin kestää aikansa kuntoutua siitä. Myös vaginaaliset synnytysrepeämät kestävät aikansa parantua. Läheisyyttä saa vauvan kautta enemmän kuin haluaisi ja siksi arvostaa niitä harvoja hetkiä kun ei tarvitse koskettaa ketään vaan saa olla omissa oloissaan. Hormonimyrskyt kuohuttavat, päivät soljuvat syötöstä syöttöön, omaa aikaa ei tosiaan jää kun kotityötkin pitää tehdä; esim. pyykinpesukone laulaa koko ajan, pitää tiskata ja siivota, laittaa ruokaa jne. Päivän kohokohta on lähteä neuvolareissulle. Loput vapaat hetket kuluvat siihen, että etsii netistä ohjeita ja vertaiskokemuksia mitä ihmeellisimmille vauvaa koskeville asioille, esimerkiksi mitä tehdä kun vauvalla on ilmavaivoja ja itkee jatkuvasti sen vuoksi tai mitä tehdä kun maitoa pukkaa takaisin joka kerta vielä parinkin tunnin jälkeen. Seksi ei ole todellakaan päällimmäisenä mielessä, jos on mielessä lainkaan. Lyhyet lepomahdollisuudet haluaa käyttää nukkumiseen eikä seksi maistuisikaan kun melkein vieressä nukkuu vauva joka saattaa alkaa palosireeni-itkun juuri silloin kun seksi alkaa tuntua hyvältä.

Ei niihin vauvojen kaikkiin huutoihin pidä reakoida ja jos vauva joutuu 5 minuuttia osttelemaan tai vähän pidempään niin ei haittaa. Miehenä kerkisin kyllä kaikki tekemään ihan normaalisti kun lapsi oli pieni ja söin ruuan lämpimänä ja kahvinkin ja myös oluet kylmänä ja tämä on vain jäejestelykysymys. Alle 6 kuukautisen vauvan voi laittaa pinnasankyyn ja menna suihkuun ja tehdä muutakin. Ei kaikki vauvat nuku ja yksi kaverini lasi nukkuin klo11-06 heti kun kotiin pääsi laitokselta ja sanoin kaverille ja hänen nasilleen että helpolla pääsette kun meillä lasi nukkuin 2-4 tunnin unia ja siinä menee rytmi sekaisin mutta liikunnalla ja hyvällä seksilla siitä selviää ja se siitä. Kun lapsemme oli vauvaiaka ja herätti yöllä ja syötettiin ja nukahti uudestaan niin monesti harrattettiin seksi kun ei heti unta tullut ja se siitä. Ei minulla noin paljon hommia ollut kun lastamme vuoden hoidin kun -90 laman aikana töitä ollut mutta vaatii nuo kotihomman priorisointia niin hyvä tulee.

• hohhhoijjaaa

Tekeekö aloittaja oman osansa lapsen eteen? Vai nääntyykö äiti lapsen kanssa yksin? Voisi olla myös viisasta kertoa niistä toiveistaan...

• Peloteltuna

Mitäs pilasit muijas elämän toheloit paksuksi , eihän tuollaisen jälkeen mikään muija enää rohkene seksiin .

• kccöcc

Vinkki. Jos vuoden päästä ei vieläkään ole seksiä. Niin sitten rupea käymään huorissa tai muissa vieraissa. Ethän sinä muutakaan voi jos aijot säilyttää elinvoimasi ja itsekunnioituksesi.

• jljljljljlk

veen pösilö ja provoilu

• respect1
        jljljljljlk kirjoitti:

veen pösilö ja provoilu

aika pieneen pötköön on herran itsekunnioitus varastoitu ja pienestä se riippuu ja roikkuu.

• 3pojan isä

Sä et kertonu ollenkaan siitä kuinka pieni lapsi kyseessä ja et sitä kuinka paljon sun naises valvoo lapsen takia ja viettää aikaa lapsen hoidossa ja hoitaako hän kenties kaikki kotityötkin ja valvoo yöt jne.

Jos nainen hoitaa lasta pelikästään sekä kotiaskareet eikä äijä tee mitään eli laita edes tikkua ristiin niin on tasan varmaa, että naisen energia ei riitä niin paljoa tai ollenkaan siihen seksiin.

Mutta kuten totesin, et kertonut kokonaisuutta ja on vähän paha kommentoida sun juttuas kun ei tiedä miten ne työt ja hoitamiset kotona teillä jakautuu.
      Tasan varmaa on kuitenkin, että nainen jos kaiken hoitaa niin ei välttämättä sitten se seksiin jäävä aika ole mikään kummoinen tai ylipäätään se energia riitä samalla tavalla.

Kestämistä ja mieti missä voisit helppiä vaimoas jos siitä nyt ylipäätään edes on kyse.

• PAKKO SAADA LAPSI

KYLLÄ SE NAINEN VARMASTI HALUS RASVAT SISÄÄN ! SITTEN ILMOTI,ETTÄ VAUVA TULOSSA. VANHAN KAAVAN MUKAAN MENNÄÄN EIKÄ MIKÄÄN KOSKAAN MUUTU.

• pakkoko?

KUKA HALUS JA MITÄ SISÄÄN? VÄHÄN DISSAUKSEN OLOINEN VIESTI. ETTEI VAAN OLIS HARHAANJOHTAVAA MATSKUA TAAS LIIKKEELLÄ?

• MIELIPITEENI
        pakkoko? kirjoitti:

KUKA HALUS JA MITÄ SISÄÄN? VÄHÄN DISSAUKSEN OLOINEN VIESTI. ETTEI VAAN OLIS HARHAANJOHTAVAA MATSKUA TAAS LIIKKEELLÄ?

Jos nainen juonii ja haluaa lapsen tarkotuksella, ja toimii noin - NIIN AINAHAN HÄLLE NE ELATUSMAKSUT VOI MAKSAA.

EI MIEHEN KANNATA NOIN HEPPOISIN PERUSTEIN LÄHTEÄ SUHTEESEEN, JOS ON JOTAIN MERKITYKSELLISEMPÄÄ VAIHTOEHTOA TARJOLLA!

Toki jos itse tyrii, tai yhdessä ihmiset tyrii, täytyy vastuu kantaa yhdessä.

• nykyaika1
        MIELIPITEENI kirjoitti:

Jos nainen juonii ja haluaa lapsen tarkotuksella, ja toimii noin - NIIN AINAHAN HÄLLE NE ELATUSMAKSUT VOI MAKSAA.

EI MIEHEN KANNATA NOIN HEPPOISIN PERUSTEIN LÄHTEÄ SUHTEESEEN, JOS ON JOTAIN MERKITYKSELLISEMPÄÄ VAIHTOEHTOA TARJOLLA!

Toki jos itse tyrii, tai yhdessä ihmiset tyrii, täytyy vastuu kantaa yhdessä.

TÄMÄ ON NYKYAIKAA! ENNEN VANHAAN TOIMITTIIN NOIN.

• nykyaika2
        nykyaika1 kirjoitti:

TÄMÄ ON NYKYAIKAA! ENNEN VANHAAN TOIMITTIIN NOIN.

JA AINAHAN MIES HALUTESSAAN VOI OTTAA LASTA JOKSKI VIIKONLOPUKS LUOKSEEN JOS HALUAA...kun on kerran ollut noin suuressa luonnonihmeessä mukana - Mut jos se biologiaan jää, aattelisin noin. Jotku tosin adobtoivatkin, naiset siis yksin, tai/ja saattavat lapsenkin haluta yksin, joten monenlaista kulkijaa maa päällään kantaa..

• HULLU NAINEN
        nykyaika2 kirjoitti:

JA AINAHAN MIES HALUTESSAAN VOI OTTAA LASTA JOKSKI VIIKONLOPUKS LUOKSEEN JOS HALUAA...kun on kerran ollut noin suuressa luonnonihmeessä mukana - Mut jos se biologiaan jää, aattelisin noin. Jotku tosin adobtoivatkin, naiset siis yksin, tai/ja saattavat lapsenkin haluta yksin, joten monenlaista kulkijaa maa päällään kantaa..

Mäkin voisin sitä toisen naisen lasta sen mieheni kanssa joku viikonloppu silloin tällöin hoitaa ja rakkaudella kuin omaani, jos vain suinkin kykenisin, jos mun kullalleni kävis noin karusti, et nainen tekis tollaset temput.

Mulla on suuri sydän! :D

kun se moniavioisuus on nyt kuitenkin poissuljettu juttu. Ja kun nämä asiat ovat menneet näin kuin ovat nyt menneet.. Mikä on sitten kenenkin omatunto, et mikä sanoo, mikä on oikein ja mikä ei. Ja mikä on sit loppupeleis tarkotettu..

Toivottavasti ei nyt mene ihan väärän henkilön piikkiin. Mut jos mun kullalle siis joku tekis tollaset temput, niin näin AJATTELISIN-

Kas kun eihän sitä koskaan voi edes sitä tietää, saako niitä omia lapsia ikinä-

• HULLUUTTAKO?
        HULLU NAINEN kirjoitti:

Mäkin voisin sitä toisen naisen lasta sen mieheni kanssa joku viikonloppu silloin tällöin hoitaa ja rakkaudella kuin omaani, jos vain suinkin kykenisin, jos mun kullalleni kävis noin karusti, et nainen tekis tollaset temput.

Mulla on suuri sydän! :D

kun se moniavioisuus on nyt kuitenkin poissuljettu juttu. Ja kun nämä asiat ovat menneet näin kuin ovat nyt menneet.. Mikä on sitten kenenkin omatunto, et mikä sanoo, mikä on oikein ja mikä ei. Ja mikä on sit loppupeleis tarkotettu..

Toivottavasti ei nyt mene ihan väärän henkilön piikkiin. Mut jos mun kullalle siis joku tekis tollaset temput, niin näin AJATTELISIN-

Kas kun eihän sitä koskaan voi edes sitä tietää, saako niitä omia lapsia ikinä-

ei sillä etteikö mullakin jotain OMANARVONTUNTOA itselläni ois, mutta kun tämä tilanne on ollut kaikinpuolin niin MIELIPUOLINEN, etten enää oikein tiedä mitä ajatella..

JA TOIVOTTAVASTI EN SIT HAUKU "VÄÄRÄÄ PUUTA" tai "VÄÄRIÄ PUITA", TÄMÄ ON LÄHINNÄ MIELIKUVAHARJOITTELUA kaikin puolin oudossa tilanteessa.

• jepjepjepjep
    • Onpa kauheaa

Voi V***u näitä seksi seksi kitisijöitä...
      Eikö se lapsi ol tärkeämpi kuin se elämää suurempi seksi,ihan hirveää jos joutuu olemaan päivän ilman...
      Tällaista se on kun seksimon nostettu elämän tärkeimmäksi asiaksi..

• Bijm88

Ei. Nainen halusi lapsen ja mies halusi naista. Samat halut pysyvät lapsen syntymän jälkeen.

• näin on näreet
        Bijm88 kirjoitti:

Ei. Nainen halusi lapsen ja mies halusi naista. Samat halut pysyvät lapsen syntymän jälkeen.

HALUNSA KULLAKIN, ARVOJÄRJESTYKSENSÄ JA KYPSYYTENSÄ. YMMÄRRÄN!
        (ettei vain olis sitoutumiskammoa, tai jotain jos ei veilä oikein tiedä kuka on ja mitä haluaa. ja ehkä se kipein kysymys; onko musta tähän? ymmärrettäväähän tuokin toki on..)

• children first

Totta, kumpikin varmaan tiesi, mitä on tekemässä jos on varustettu aikuisen ihmisen järjellä. Otsikko "seksi loppui lapsen tuloon" on muuten aika karsea: spermat päässäkö hän sitten panon yhteydessä syntyi?

• kun kaikki on

nainen saa lapsen niin miehellä ei ole mitään annetavaa ja nainen pyllistelee miesten suuntaan olisiko vielä haluttu vapailla markinoilla.

• Lisääntykää ja täyttäkää maa. Näin sanotaan sanassa. Hyvin tänne pallolle mahtuu vielä muutama sata miljardia ihmistä, ennen ku alkaa olemaan liikkuminen hankalaa. Jos aloittaja vaikka lähtis siitä, että heittäis sen kersan omaan sänkyyn siitä panopatjalta. Sitten vaan siementämään ennen ku on myöhäistä. Kyllä niitä yhden sijasta vähintään kakstoista kuulu kyvyttömimmänkin pyöräyttää. Ja jos ei omat resurssit riitä ruokkimiseen niin kyllä Kela auttaa. Onnea matkaan.....

• vihainenisä

Noin se vaan menee. Nainen on saanut, minkä halusi. Ei tarvitse enää näyttää kauniilta, eikä olla seksipeto. Nyt olet vain elättäjän roolissa. Pian se varmaan lopettaa meikkaamisen, pukeutuu johonkin säkkiin ja leikkaa tukkansa, kuten lähes kaikki muutkin rouvashenkilöt.
      Kun se tajuaa, että voi hyvin elää ilman sinuakin, ottaa eron ja yrittää erottaa sinut lapsestakin. Saa siihen muuten suomalaisen "oikeuslaitoksen" täyden tuen.

• 11198

Meillä oli seksiä miehen kanssa päivittäin ennen lapsen syntymää. Synnyksen jälkeen olin koko ajan väsynyt ja nyt kun vuosia on mennyt, mielestäni raskaus oli jostain syystä elimistölle niin suuri rasitus, etten ole toipunut siitä entiselleni. Sappirakko leikattiin vuosi synnytyksestä ja koko ajan vatsakipuja ja vastustuskyky todella huono. Syön terveellisesti, mutta fyysinen kunto ei ole sama kuin ennen.

Toisille naisille raskaus ja synnytys sopii, mutta en tiedä olenko ainut, jonka terveys romahti. Ennen juoksin kympin lenkin päivä, mutta nyt vaikka kuinka yritän kohottaa kuntoa pienin askelin, hengästyminen aiheuttaa rajun yskänpuuskan. Syytä ei löydetä, vaikka kuinka on tutkittu.

Tutkimuksissa on todettu, että raskaus vaikuttaa puolustusjärjestelmään, tietyt autoimmunisairaudet esim. diabetes ja ms-tauti, puhkeavat pian raskauden jälkeen.

Kyse ei ole siitä, ettenkö toivoisi olevani seksuaalisesti aktiivinen, mutta kun väsynyt ja huonovointinen, libido on olematon.

• nella salmi

Mulle on tullut ihan sama juttu, vatsakipuja, huono kunto, hengästyminen yskittää. Tää ilmeni toisen raskauden jälkeen. Jos saat selville niin voisitko kertoa mitä se on ja mitä voi tehdä, t. nella

• ensimmäinen lapsi

Ensimmäinen lapsi aiheuttaa tuon. Minäkään en osannut olla yhtä aikaa äiti ja vaimo. Vaimon roolin täyttäminen tuntui jotenkin väärältä lasta kohtaan. Ero tuli ja elämä opetti...Nykyisin en kieltäydy aviomieheni alotteista...sitä paitsi hän reagoi hyvin negatiivisesti kieltäytymiseen. Niin, elämä opetti, että yhtä aikaa tosiaan voi olla sekä äiti että vaimo...tosin myös mieheni tietää, miten toimia, että saa minut "sille tuulelle"...hän tietää, miten pitää koskettaa, että nainen sisälläni herää eloon... Kannattaisi puhua vaimon kanssa. Ei kyse välttämättä ole yksin väsymyksestä, vaan siihen voi liittyä joitain syvempiä alitajuisia tuntemuksia.

• neljän äitee

Väsymys aiheuttaa, hellyyttäkin voi olla ilman seksiä.

• pojan äiti

Kyllä mun mielestä näistä asioista pitäis pystyä ihan rauhallisesti ja syyttelemättä/loukkaantumatta keskustelemaan kumppanin kanssa. Tiedän kyllä, että moni (varsinkin nainen) vetää herkästi herneen syvälle nenäänsä, jos mies ottaa tälläsen asian esiin. Meillä miehen kanssa pelaa parisuhde siinä mielessä hyvin, että pystytään keskustelemaan rauhallisesti vaikeistakin asioista.

Oon kylläkin nainen, mutta alottajan asemassa ottaisin asian vaimon kanssa puheeksi. Kannattaa ehkä alottaa juurikin kehumalla sitä kuinka hyvin vaimo pärjää äitinä ja antaa aikaa ja hellyyttä vauvalle. Tämän jälkeen voisi mainita, että on huomannut seksi elämän hiljentyneen, mikä on ihan ok (kun on kerta pieni lapsi kotona), mutta hauat vaan tuoda esiin pelkosi siitä, että tilanne jää tälle tasolle pitemmäksi aikaa tai jopa heikkenee.Pelkäät, että se voisi heikentää parisuhdettanne. Haluat tietty suhteenne kestävän ja haluat panostaa myös siihen vauvan lisäksi. Sitten voit ehdottaa vaimolle (vauvan iästä riippuen), että yritätte järjestää hieman yhteistä aikaa ja mennä vaikka ravintolaan tai elokuviin.

Tämä on vaan mun näkemys asiasta. Ittehän sen vaimosi tunnet ja voit arvailla reaktioita. Tietenkin tärkeä edellytys on se, että itekin osallistut vauvan hoitoon. Annat vaimon joskus nukkua aamulla pitempään ja lähet vaikka vauan kanssa kävelylle jne. Ymmärrän kyllä senkin, että monet tuoreet äidit eivät edes päästä isää hoitamaan lasta ja jos päästävät ovat ite vieressä neuvomassa kuinka asiat oikeasti kuuluu tehdä.

Meillä lapsen tulo ei vaikuttanut seksielämään muuten, mutta tietty spontaani seksi keskellä päivää jäi pois, koska pitää odotta, että lapsi on nukkumassa.

• yks mamma

Naisesta tulee äiti ja hän lakkaa olemasta NAINEN.
      Mikä siinä on että hyvin harva handlaa molemmat roolit?
      Mä olen puolivuotiaan pojan äiti ja meillä seksi sujuu, pari kertaa viikossa. Lisäksi meikkaan, pukeudun hyvin ja käytän korkkareita yleensä aina.
      Mikään ei ole oikeasti muuttunut.
      Kaikki ei vaan edes halua yrittää ja senhän näkee jo ulkoisesta olemuksesta...

• nainen/äiti

Komppaan sua täysin. Lapset on ihania. Mutta naisen tehtävä ei ole pelkästään olla äiti vaan myös vaimo miehelleen. Mun mielestä on loukkaus miestä kohtaan muuttua naisesta pelkästään äidiksi. Ei lapsi tarvitse koko ajan iholla oloa edes vauvana. Mitä sitten jos väsyttää? Ei väsymykseenkään kuole. Sen ajan minkä käyttää lapsen nukkuessa kodin siivoamiseen tai ruuan laittoon voisi käyttää seksiin oman miehensä kanssa. Miksi äitiydestäkin on tehty joku suoritus? Kilpailu siitä, kuka on hyvä äiti. Mun mielestä hyvä äiti on myös nainen miehelleen.
        Ihan oikeesti naiset, mihin te unohdatte naiseutenne, kun lapsi syntyy? Tehkäähän ryhtiliike, alkakaa näyttää naisilta synnytyksen jälkeen. Kun on naisellinen olo, niin tekee myös mieli seksiä. Kokeilkaa edes.

• Mamiiiiihhh

En meikkaa enjkä käytä korkkareita, mutta olisin ollut ihan yhtä aktiivinen lasten syntymän jälkeen kuin ennenkin. Mies sen sijaan ei tahdokaan seksiä "äidin" kanssa! Mitäs minä sitten teen?

• jokkkeri
        nainen/äiti kirjoitti:

Komppaan sua täysin. Lapset on ihania. Mutta naisen tehtävä ei ole pelkästään olla äiti vaan myös vaimo miehelleen. Mun mielestä on loukkaus miestä kohtaan muuttua naisesta pelkästään äidiksi. Ei lapsi tarvitse koko ajan iholla oloa edes vauvana. Mitä sitten jos väsyttää? Ei väsymykseenkään kuole. Sen ajan minkä käyttää lapsen nukkuessa kodin siivoamiseen tai ruuan laittoon voisi käyttää seksiin oman miehensä kanssa. Miksi äitiydestäkin on tehty joku suoritus? Kilpailu siitä, kuka on hyvä äiti. Mun mielestä hyvä äiti on myös nainen miehelleen.
        Ihan oikeesti naiset, mihin te unohdatte naiseutenne, kun lapsi syntyy? Tehkäähän ryhtiliike, alkakaa näyttää naisilta synnytyksen jälkeen. Kun on naisellinen olo, niin tekee myös mieli seksiä. Kokeilkaa edes.

Täyttä asiaa! :)

• Rakkaus on rikkaus

Ei kaikki lakkaa olemasta naisia,mutta koittakaa nyt miehet tajuta sellainen asia että synnytyksen jälkeen paikat on kipeänä ja muutenkin on väsynyt henkisesti ja fyysisesti. Itsekkin olin todella väsynyt ja haava oli kipeä.
        Mutta minulla on ihana mies joka ymmärsi tilanteen,hoidimme lasta yhdessä
        ja kun paikat parani palasimme entiseen avioelämään hiljalleen.
        Ja sanonkin että naisen seksuaalisuus on parhaimmillaan 40-50 vuoden välillä.
        Silloin on kaikki kohillaan jos ei ole muita ongelmia,allekirjoitan tuon,erotiikka on ihan upeaa kyseisenä aikana,ihmeellistä mutta totta,jotenkin se vaan on täydellistä!
        Henkisesti ja fyysisesti

• ghfghfghfghluioo
        nainen/äiti kirjoitti:

Mutta usein ne hormonit ei anna periksi tässä asiassa, niitä ei voi muuttaa. Mitä siivoamiseen ja kokkaukseen tulee, tee toki itse, koska se on jo tiedossa, että valitat jos niitä ei olla hoidettu. Äitiys voi ihan hyvin olla osa naiseutta, naiseus ei ole nätiltä näyttämistä ja miehen miellytystä. Naiset näyttää aina naisilta, miten ihmeessä synnytys yhtäkkiä saisi naisen lopettamaan naiselta. Miltä se sitten näyttää? Mieheltäkö? Ei kaikki vaan thado seksiä synnytyksen jälkeen, koska ei ole niitä seksihormoneja, koska äitihormonit on syrjäyttänyt ne.

Nainen ei ole joku ihmistyyppi, se on sukupuoli. Jotkut naiset on äitejä, ei äidit muutu naisista ihmistyypeiksi. Ei se sukupuoli katoa.

Miehen tehtävä on olla isä ja aviomies kumppanilleen, ja jos sinusta aviopuolisuus tarkoittaa vain seksiä, jotain on pielessä.

Enkä jaksa muuten ajatella, että kaikki miehet muka tahtovat seksiä heti lapsen saatuaan. Meidänkin perheessä isälläkin oli isyyshormonit niin vahvoina, että kyllä se meni vaan siihen lapsen elossa pitämiseen koko 5 ekaa vuotta.

• Aina valmis
        nainen/äiti kirjoitti:

Olen nainen ja täysin samaa mieltä, kirjoittelinkin tuolla jo aiemmin.
        Mies ja lapsi on numeroita 1, kumpikaan ei mene toisen edelle.
        Parisuhdettaan ei kannata laiminlyödä vaikka tulee äidiksi.
        Jos seksiä ei tee mieli, sitä voi silti harrastaa, eikös ole
        sanontakin että nälkä kasvaa syödessä, sama voisi
        päteä seksiin. Se nyt on vaan tärkeä osa toimivaa
        parisuhdetta.

• Miestä ei palvota
        nainen/äiti kirjoitti:

Eli taas tämä sama juttu. Nainen on luotu maapallolle siis MIESTÄ miellyttääkseen. Eli jos et tälläydy ja anna seksiä, olet olematon vätys, joka ei miestä ansaitse. Mikä hiton riikinkukkko se mies edelleen teidän mielestänne on, että sen takia naisen on sairaana/väsyneenä/täystyöllistettynäkin ja pienten lasten ylityöllistettynä äitinäkin tuijotettava peiliin ja ulkonäöllään miellytettävä miehen silmää? Älkääkä tulko selittämään, että se meikkaaminen ja puleeraaminen ei olisi tarkoitettu miehiä varten. Siis myös muitakin kuin omaa aviomiestä. Ei ole naisen tehtävä yrittää herättää miesten halut ulkonäöllään, jotta olisi "oikea" nainen. Hyvin harva mieskään sellaista tekee naisensa eteen. Jos yksipuolisesti vain naisen ulkonäön tehtävä on saada mies seksikuntoon, niin mies pääsee liian helpolla. Kyllä miehen on omasta puolestaan myöskin ansaittava seksiä huomioimalla vaimoaan siten, että vaimo olisi edes jotenkin halukas.

Sinä päivänä, kun miehet joutuvat tekemään yhtä paljon töitä ulkonäkönsä eteen kuin mitä naiset meikkaamisilla, kampauksillaan, korkokenkiä tms käyttäessään ja epämukavia vaatteita käyttäessään muutan mieltäni. Mutta sitä päivää odotellessani käytän ulkonäköni kohentamiseen tasan yhtä kauan kuin aviomieheni, joka on noin 10 minuuttia päivässä, johon hänellä sisältyy hammaspesu ja parranajo. 10 minuutissa itse ehdin tekemään jo paljon muutakin (ok, vielä ei tarvitse ajaa partaa).

• 2isommanäiti
        nainen/äiti kirjoitti:

Sinä et tiedä väsymyksestä yhtään mitään, jos kuvittelet, että vauvan nukkuessa jaksaa tehdä kotitöitä tai seksi kiinnostaisi. Silloin ei mikään muu ole mielessä kuin nukkuminen ja univelkojen vähentäminen tai muuten pää hajoaa kokonaan.

Ehkä sinulla on ollut helppo vauva ja/tai osallistuva mies. useimmilla ei näin hyvä tilanne kuitenkaan ole, joten parempi olla antamatta neuvoja väsyneille äideille, koska et asiasta oikeasti tiedä yhtään mitään.

• antti rokka

Antti Rokka tietää kaiken. On erittäin hyvä että otit yhteyttä tänne Suomi24:een!
      Kannaksella otti suohon koko komppania ja helevetin usein!
      Moni siihen sitten jäikin melkosen velttona jähmettyäkseen kantokuntoon jos
      oli mitä kantaa.
      Hoiteleppa sitä lasta pari päivee ja sit hoitele se lapsen äeti!

• valmiina tehty

nuori mies kulki naisissa keski ikäisellä sanoi että on avaimet käteen periaatteella lapset ja talo on jo tehty .

• hmmmm

"Mutta mikä aiheuttaa tämän naisen haluttomuuden?"

Veikkaan, että kyse on biologiasta. Naisen 1. tehtävä on synnytyksen jälkeen hoitaa lasta ja antaa lapselle hellyyttä ja huomiota. Tuntosarvet on suunnattu ainoastaan lapseen päin. Eli sinussa ei ole mitään vikaa, vaan haluttomuus johtuu siitä, että naisesi on äiti ja äidin hormoonit hyrrää.

Voihan sita halua varmaankin jollain herätellä... ja avoimesti asiasta pitäisi ainakin keskustella.

• eläelämää

onko asia siis näin, että oma elämä pitää lopettaa, kun lapsi syntyy? Ja näin tekee myös tämä lapsi, kun on aikuinen ja tekee lapsen?Eli kukaan ei elä elämää niin kuin itse haluaisi vaan niin kuin lapsi haluaa?Onko tuossa mitää järkee? Nainen ei tajua sitä, että useimalle miehelle seksi on tärkeää. Tottakai se on niin, kun lapsi tehää niin se on ykkönen. Mutta ei joka päivä pidä elää elämää lapsenehdoilla. Jos mies ei saa seksiä säännöllisesti vaikka lapsi onki, niin naisen on turha valittaa siitä jos mies käy vieraissa, koska seksi on miehelle tärkeää ja näin se pitää ollakki sehä on puoliruokaa elämässä ;D

• YÖK!

miks ihmeessä se haluais sinun pippelin panna suuhunsa? Pane omaan suuhusi jos semmosta haluut!

• HAAAH-HAA! Hyvä kommentti!

• lapsi on "lainassa"

Neljän lapsen äitinä voin kertoa, että oikeastaan pahinta,millä pariskunta voi pilata suhteensa, on se, että lapsi opetetaan viereen. Hän voi kyllä nukkua aluksi samassa huoneessa,mutta omassa sängyssä. Ei se vähennä ollenkaan rakkautta lasta kohtaan. Aikanaan hän "lentää pesästä" ja mitä jää jäljelle,jos liittoa ei ole hoidettu? Vastaus; ei mitään. Siispä lapsi omaan sänkyyn vauvasta saakka.

• exvävy

Näin muuten ohjeisti ex-anoppi japitää muuten paikkansa

• äiti x6

Kyse on mielikuvituksen puutteesta, jos vanhempien sängyssä nukkuva vauva lopettaa seksielämän kokonaan. Meillä on nyt kuudes vauva vieressä nukkumassa.. Siitäkin voinee päätellä, ettei sillä ole välttämättä merkitystä.. Mutta onhan sillä kätevä selittää...

• Jokkkeri

Komppaan kyllä seksi ja läheisyys vähenee ja miltei loppuu! Tämä on ikävä fakta.

• Ilmankin pärjää

Kyllähän tuo muutaman vuoden parisuhteen jälkeen näyttää loppuvan ilman lastakin. Ei tee ees mieli muijaa, eikä kyllä vierastakaan.

• Suomalainen mies

Synnytyksen jälkeinen masennus ja yleinen väsymys, kun vauvalla on unihäiriöitä ja kolikkia. Rupeisitko isä yöllä valvomaan ja vauvaa hoitamaan, jotta vaimosi jaksasi illalla seksitellä? Jos kerran vuorokaudessa jaksaa naida, niin eikö se siinä tilanteessa ole hyvä? Sitten lomilla ja elkkeellä voi rakastella päivälläkin.

• nella salmi

Nyt sinun pitää herätellä nainen aika rajulla otteella. Ottaa puhutteluun ja brutaalisti vain kertoa, että mittasi on täynnä. Sano, että sinulla on tunteet ja halut tallella, ne on syytä ottaa huomioon koska myös sinun, eikä vain äidin ja lapsen, hyvinvointi on perheen perusta ja se on pakko ottaa huomioon, jos ei halua hajottaa koko systeemiä. Tiedät hyvin, ettet voi jatkaa noin loputtomasti joten tee se nyt, perheesi vuoksi.

• se on näin

Biologia tuon aiheuttaa. Päivänselvää... Tuohon on muutama konsti.
      Lapset lähempänä neljää kymppiä kun miehelläkään ei ole enää pelkästään pillu mielessä...

Tai sitten lapsi vasta vähintään viiden vuoden seurustelun jälkeen kun eukon kaikki eväät ja temput on nähty ja koettu eikä kiinnosta enää polkea....

Tai sitten elää kahta elämää. Vaimo ja mukula kotona minne on mukava palata maailmalta. Ja maailmalla elää ja juoksee täysin palkein. Joko metsästämällä tai maksullisilla....

• sjade

hei :) täällä yksi samasta tilanteesta, mutta olen vaan se toinen osapuoli eli nainen tästä asetelmasta. meillä kävi juuri noin, ja välillä miestä jopa ahdistaa, että onko hänessä joku vika. no, vastaan: EI OLE! lapsen syntymä on ihmeellisin asia mitä naiselle voi tapahtua. kasvattaa lapsi sisällään, ja siinä se pieni ihme sitten on, sylissä. ja siinä sylissä ollessaan tyydyttää suurimman osan äidin läheisyydenkaipuusta, joten seksi ja muu sellainen jää todella vähälle. äidin ajatukset ovat täysin lapsessa, miehet eivät varmasti voi ymmärtää miten järisyttävä muutos lapsen syntymä on varsinkin äidin elämässä. äidit huolehtivat joka pikku asiastakin, joten seksin vähyys ja sellainen johtuu aivan varmasti näistä asioista. seksi ei vain käy mielessäkään, mutta kyllä se sieltä palaa. meillä on tämä tilanne jo toista kertaa: esikoisen jälkeen oli sama tilanne ja jopa erittäin pitkä seksitön kausi.. sieltä se taas palasi, mutta nyt kuopuksen syntymän jälkeen kaikki halut ovat kadonneet. anna aikaa äidille, ihan varmasti tilanne siitä paranee!

• fsdfsfsdfdsfds

Itse en kyllä ymmärrä miksi ihmiset edes lapsia tekee, koska järjellä ajateltuna niistä ei ole kuin haittaa. 10-15v menee täysipäiväiseen hoitamiseen, itse laskisin tämän isona miinuksena elämässä.
      bla bla bla biologinen pakote blabla, ymmärrän sen, mutta se ei ole mitenkään liitoksissa järkeen.

• halut tallella

ap kuulostaa siltä, että on jäänyt lapseksi itsekin. tuo valitus että "on ulkopuolinen"... sun pitää lakata olemasta ulkopuolinen ja antaa ja saada hellyyttä myös oman lapsesi kanssa!!!! lue huolellisesti aloituksesi, kirjoitat että "vaimo saa hellyyttä lapseltaan" voi hykkyrä, onhan se nyt sinunkin lapsesi, sinäkin voit täyttää kaipuutasi läheisyyteen lapsen kanssa. Se läheisyys on vaikeampaa, koska siinä sinun tulee olla ehdottomasti antava osapuoli, uhrautuvampi ja epäitsekäs, kykenetkö siihen?

opettele ja takaan, että vaimosikin taas syttyy. Sinun on nyt laskeuduttava sieltä vaimo imee ja ratsastaa fantasioistasi ja ryhdyttävä aikuiseksi mieheksi... kipeää tekee, mutta takaan että elämä ikuisena vauvana on vielä kipeämpi vaihtoehto!

• äiti x6

Toiset naiset omii vauvansa niin perusteellisesti, että isästä tulee vain varjo. Siinä saa todellakin kiilata väliin, jos aikoo saada osansa lapsen hoidosta. Eräs tuttu oli hyvin järkyttynyt, ku jätin 7kk ikäisen, jota en enää edes imettänyt, mieheni hoidettavaks muutamaks tunniks. Totesin vaan, että kyseessä on lapsen isä.

Eli aina ei kyse oo siitä, ettei mies tekis..

• Mitä idiootteja täällä taas on. Synnytyksestä toipuminen,vauvan hoitaminen jayksi iso valittava miehen näköinen vauva vie kyllä naiselta voimat. Mies vois toimia tekemällä jotain eikä valittaa täällä,että vaimo ei anna. Hemmottele,huomio ja osallistu lapsen hoitoon sekä kotitöihin. Anna toiselle aikaa palautua synnytyksestä täysin äläkä tuputa sitä seksiä kokoajan. Kato vaikka pornoo,mutta pettää ei pidä lähteä.

• habla.

Jeps.. Aika naurettavia nämä selitykset, ettei muka ole aikaa ja on väsynyt ynnä muuta shittiä.. Siinähän ei isoja valmisteluja ja aikoja tarvita kun kaksi aikuista ihmistä menee nakuna yöpuulle. Siinä on paljasta persettä tappituntumalla, sekä nukkumaankäydessä, että aamulla herätessä.. Ei voi olla niin vaikeaa ettei saada nussituksi........Aika paljon täytyy vihata elämänkumppaniaan.

• dididin

Mies saa nukkua koko yön ja nainen entistä väsyneempänä herää yöllä 2h välein imettämään vauvaa. Jee...

• tremendous

No sinulla ei näköjään ainakaan ole lapsia!

• johannaeevastina

Huh, olet yhtä haluttava ku peräpukama....voin vaan kuvitella miten surkea olet sängyssä, habla

• Jussuf (se sama)

Aloittaja ei selvästikään osaa käsitellä naisia. Minun kulttuurissa mies saa aina seksiä kun haluaa, nainen on miehen omaisuutta ja hyvä niin.
      Suomessa miehet ovat todella vässyköitä ja nainen on perheen pää!

• Tyhjätoimittajat

Teillä ne miehet on vässyköitä,niillä kun ei ole muuta tekemistä kun "naiskennella",yhteiskunta elättää ja omassa maassaanne ukot istuu kyykkysillä ,kun vaimot kantaa penskat ja risuläjät päänsä päällä kotiin jotta saa "ahkeralle" miehelleen laittaa ruokaa jos sitä on. Siellä ne ukot vasta onnettomia on,mikä lie virka...?

• eevajohannatarja

Jussu...sun provot on niin vanhoja, että luutkin jo kadonnu =) Sulla toi kulttuurisitti joka kerta täällä eli keksi nyt jotain muuta, niin joku voi OIKEASTI provoontua.

• erterterte

En nyt tiedä kuinka aktiivisesti vaikkapa sinun vanhempasi ovat sinua asiasta opettaneet, mutta äitini aina sanoi, että lapsi on se vanhemman pääasia ja ei ole edes ihmeellistä jos äidit eivät tahdo seksiä lapsen ollessa alle teini-ikäinen, koska silloin äidin "tämä on minun pikkuinen ja minä olen äiti nyt" tila on päällä. Paikat voivat olla aika hellinä myös synnytyksen jälkeen (vaikka se olisikin ollut sektio), joten sekin voi rajoittaa, mutta luultavasti se johtuu vain lapsesta.

Sinä myönsit, että on mahtavaa kun on yhteinen lapsi, niin mikset mene olemaan isä? Myös sinä voit osallistua hoitoon enemmän (oma isä älysi kuinka raskasta se on hoitamalla yöheräykset ja tuttipulloilut) ja voit saada hellyyttä lapselta ja äidiltä (esim. pienet halaukset lasta seuratessa). Luulisi, ettei ihmistä joka halusi isäksi haittaisi seksin vähentyminen, koska on vain loogista että niin käy. Lapsen saamisen jälkeen elämä ei lopu, mutta nyt siinä on lapsi mukana.

• eevajohannatarja

Huh! No, jos nainen suostuu seksiin vasta kun jälkikasvu on teini-iässä niin varmaa on, ettei taatusti lasten isä ole enää paikalla =) Ja mielestäni äitisi opetti väärin. Kyllä nainen saa äitiyden ohella olla myös nainen. Johan niistä lapsistakin kasvaa ties mitä uusavuttomia, jos vain niiden ehdoilla mennään.

• suomalainen tyttö

Tapahtuu monille. Naisesta tulee äiti. Ja moni tekee sen virheen, että jättää miehen kuin kiven rannalle.

Nykyään on äitiys ja isyyslomat, luulisi jaksavan. Kun sain kolmannen, pyysin, sauna päälle ja sitten huusin, että nyt meidän talossa nairaan.....

• häntäheikki

Eukkos saa parempaa kyytiä naapurin sedältä- selvä homma!!

• Biologia. Se on vain ja ainoastaan sitä. Kaikki muut selitykset on turhia (nimim. asiaa pitkään pähkäillyt &kokemusta on). Nainen on saanut sen mitä tarvitsikin; oikea mies löytynyt, jonka kanssa lisääntynyt, luottamus syntynyt ym. lapsi syntynyt. Miehen tehtävä siinä mielessä täytetty. Piste

• Pahani Julmu

Jos ahdistaa kovasti niin käy vieraissa. Tuskin kumppanisi saa tietää, ja kotona on viihtyisämpää kun sinä et murjota. Kaikki osapuolet hyötyvät.

• asfasfasf

"Mutta mikä aiheuttaa tämän naisen haluttomuuden? "

90% seksihaluista vie hääkakku. Jäljellä olevasta vie edelleen 90% lapsi.

• 2+15

Mitäs hankitte sen äpärän, huomaatte pian miten se tuhoaa koko suhteenne. Kun jo pelkkä seksin häviäminen ahdistaa ja turhauttaa jo noin paljon.

• vaikeaa

Meillä miehen halut loppuivat tasan siihen, kun raskaus alkoi näkyä, eikä palannut, ennen kuin olimme päättäneet erota, kun lapsemme oli 4v. Oli kyllä tuskalliset yli neljä vuotta lähes kokonaan ilman seksiä (3-5 viikon välein). Uskon, että ex miehelläni oli kökköä päässä ja olisi pitänyt mennä terapiaan, mutta ei sitä tehnyt. Väitti, että haluttomuus johtui siitä, että olen lihonut, mutta näinhän ei voi olla, kun eron tullessa kyllä halusi seksiä joka päivä- myös sitten, kun asuttiin eri osoitteissa......................

• tuu baa

Siis noin kerran kuussa? Ei se ole sama kuin ei lainkaan seksia. Se on reilun 4 vuoden aikana 50 kertaa!?

• Tyytyväinen perhe

Kuinka paljon ap osallistut kotitöihin? Tiskaatko edes parina päivänä viikossa? Imuroitko joskus? Entä osallistumisesi vauvan hoitoon. Älä odota, että vaimosi antaa vauvan syliisi ja käskee sinua vaihtamaan vaipan tai kylvettämään vauvan. Sinun kuuluu oma-aloitteisesti vuorostasi vaihtaa vaippa, kun siihen on tarvetta, myös se kakkavaippa. Samoin kylvettää vauva, vaihtaa pukluvaatteet ja ottaa hänet syliisi, kun hän itkee. Jos tunnet itsesi ulkopuoliseksi, olet itse jättäytynyt ulkopuolelle. Ehkä vaimosi toivoo, että ottaisit enemmän hoitovastuuta, muttei sano sitä suoraan sinulle, ettei vaikuttaisi nalkuttavalta. Näinpä hän väsyy ja varmaan tuntee surua siitä, ettet olekaan tukena nyt, vaikka halusit lasta. Näin kumpikin käsitätte toisenne väärin. Omassa perheessä seksiä 3-4 kertaa/vk suikkelit. Myös lasten vauva-aikana. Isä osallistuva, ei ulkopuolinen.

• io so

En jaksa lukea muita vastauksia koska minulla on kiire nukkumaan, kun lapset menivät jo.

Kysymykseesi mikä aiheuttaa naisen haluttomuuden lapsen saannin jälkeen vastaan, että todennäköisimmin väsymys. Tämän ongelman ratkaiset parhaiten viemällä vauvan vaunulenkille niin usein kuin mahdollista ja antamalla naisesi nukkua sillä aikaa. Kerro, että kotityöt voivat odottaa. Kodin ei tarvitse olla tip top vauva-aikana.

Myös hormonaaliset muutokset synnytyksen jälkeen voivat vaikuttaa. Sekä se, että naisen vartalo on muuttunut, hän voi olla siitä nolostunut. Anna hänelle kohteliaisuuksia ja hellyyttä, jotta hän tajuaisi, ettei ole muuttunut vähemmän haluttavaksi raskauden ja synnytyksen jälkeen. Niin ja vielä: nainen voi jännittää, että vauva herää rakastelun aikana, eikä hän enää osaa rentoutua ja heittäytyä kuten ennen.

Sitten vielä: se, että nainen keskittyy vauvaansa on luonnonmukaista toimintaa. Voit olla onnellinen, että sinulla on normaali, tasapainoinen nainen. Kyllä se siitä sitten taas lähtee, kun vauva kasvaa lapseksi. Ei kannata nyt lähteä ruiskimaan sinne tänne, se voi tulla kalliiksi. Jos olet nyt kärsivällinen ja huomaavainen, naisesi palkitsee sinut vielä.

• LUE TÄÄÄ!

Leiki sillä sun eukkos klitalla aina kun se on lähellä ja voitsen tehdä vaikka lapsi olisikin huoneessa. siis salaa ja puoliso tykkää ja opettelet pitämään vaimosi tyytyväisenä, leiki kultasi klitalla. salaa siitä ne tytyöt tykkää...

• hor moni

Kun saa orgasmin, erittyy oksitosiinihormonia. Tämä tekee onnelliseksi ja rakastavaksi.

Kun imettää, erittyy tuota samaa hormonia. Täten nainen tulee onnelliseksi ja rakastavaksi lapsensa kanssa, eikä hänellä ole enää mitään tarvetta seksiin ja orgasmiin tuon lisäksi.

Hormonien merkitystä ei tule aliarvioida. Ihan turha siihen mitään sen kummempaa psykologiaa tarvitsee viritellä.

Väsymys tietty siihen päälle, niin seksihalut on tasan nolla.

• PowerOfLoveMamax3

Excuse me, mutta on täysin eri asia oksitosiinit orgasmissa ja imettäessä. Ei tunnu edes samalle. Imettäminen rentouttaa ja vauvan imemistekniikassa ei ole mitään seksikästä/sillä tavalla mielihyvää tuottavaa. Siinä on lempeä ja rento olo äidin sekä lapsen välillä.
        IMETYS EI KORVAA SEKSIÄ TODELLAKAAN!!! Painajaismainen ajatus ja jotenkin ällö rinnastus ylipäänsä :D

Vaikka imettää, ei estä seksiä/rakastelua mitenkään. Ihan eri asia ovat kun vauva tai mies iholla/rinnoilla, oli kyse imetysajasta tai ei.

I´ve Spoken :D

• puuttees

Sama homma täälläkin. Nyt kolmannen lapsen jälkeen on eniten puutteessa. Ennen lapsia vaimo halusi useammin kuin minä mut nyt ei ilman pyytämistä saa ja minähän en pyydä kuin kännis olles. Siksi tekee mieli koko ajan mennä baariin ja saada vierasta. Vahinko näin.

• kristiinalainenlaine

Naisena sanoisin, että tossa tilanteessa sallisin täysin toiset naiset. Sitten kun halut palaa, jos palaa niin miettittäisi tilanne uudestaan. Jos ollaan suhteessa siihen kuuluu seksi. Ap:n tapauksessa ei tosiaan tiedä minkä ikäinen lapsi on kyseessä.

• Naapurin mies

Naisesi ottaa mielellään vieläkin suihin. Ei vaan tykkää lerppamunastasi.

• PowerOfLoveMamax3

En ymmärrä. Ei minulta kadonnut rakasteluhalut raskaana eikä synnytyksen jälkeen eikä vauva- eikä pikkulapsiaikana. Toki energiaa kuluu paljon lasten kanssa, joskus voi olla väsynyt, mutta ei rakastelu nyt niin voimia vievää ole. Koen itse asiassa päinvastoin, eli sen antavan voimia jaksaa :)

• sinkkuna montavuotta

kiva et jollain on edes parisuhde :) olisitte onnellisia...nimim. hyvää on vaikea löytää

• vähän vois miettii!

oikeesti vois rauhottua miettimään mitä on ollu jo ennen lasta,kunnon kyytiä yms.se on biologiaa et naista kiinnostaa nyt se vauva enemmän ja vie kai se mehut sen hoitaminen....nyt vois mies tajuta sen....kohta taas saat ja sit kaikki hyvin!

• äidit-ja-isät

Et kertonut tuossa, että kuinka kauan aikaa sitten lapsi on syntynyt.
      Kokemuksesta voin sanoa, että ensinnäkin imetys vie voimia - paljon. Se syö äidiltä energiaa, vaikkakin on arvostettava asia ja parasta lapselle, että äiti imettää häntä. Toiseksi yöunetkin saattavat jäädä vähiin varsinkin ensimäisten kuukausien aikana.
      Lapsi vie äidiltä paljon huomiota, se kun on niin pieni ja hauras vielä. On kannateltava päätä, huolehdittava, että lapsen kaikki perustarpeet tyydytetään, että lapsi on turvassa.... ehkäpä kaikki nämä asiat huolettavat eniten juurikin äitiä ja hänen keskittymisensä siis keskittyy lapsen hyvinvoinnin ajattelemiseen niin paljon, että seksi jää ihan toisarvoiseksi asiaksi. Seksi ei vain yksinkertaisesti ole mielessä. Se kyllä kuitenkin palaa mieleen, kunhan jaatte vastuun lapsesta yhdessä, kun rankin alkutaipale on ohi ja lapsi kasvaa ja kehittyy terveenä ja kunhan osoitatte hellyyttä ja huolenpitoa toisillenne pariskuntana niin hyvinä, kuin huonoinakin päivinä.
      Jos olet hyvä isä ja hyvä puoliso ja ymmärrät lapsesi äitiä ja tätä nyt ilmenevää haluttomuutta, niin hän kyllä alkaa taas haluta sinua, haluta nautintoa ja intiimiä yhdessä oloanne, kuten ennenkin on halunnut. Yksi asia, joka saattaa myös vaivata naista (siis saattaa vaivata) on hänen muuttunut vartalonsa. Raskaus on voinut muuttaa hänen peilikuvaansa ja hän saattaa tuntea olonsa alastomana epävarmaksi. Tämä siis vain saattaa olla. Sinun pitää vain ymmärtää, että kaikki vie aikansa ja luottaa siihen, että teidän välillenne syttyy vieä se sama kipinä, mikä aiemminkin on ollut.

Jokatapauksessa, rakkaassa lapsessa on suuri vastuu.

• kyllä se siitä

kiima, se on kamalaa, kaikki pitäisi hoitua ja heti, keskittykää lapseen, kaikki hoituu aikanaan.

• 6 6 6

Jos se lapsi onkin riivattu? Kannattaa ristiä hänet Damieniksi kun heti alkaa pahojaan tekemään. Tämä on vaan alkusoittoa sanokaa minun sanoneen.

• 2b-smart

Seksistä kieltäytyminen miehensä kanssa ei ole aina vain lapsen saamisesta johtuvaa, tottakai, synnytyksen jälkeen vähenee seksihalut naisilla, mutta ei pitkäksi aikaa, eikä halu seksiin välttämättä palaa entiselleen nopeasti, kuitenkin haluta seksiin tulee palata jonkun ajan päästä synnytyksestä. Jos niin ei tapahdu, nainen ei ylipäätänsä välitä paljon seksistä, vaan on kiinnostunut enemmän lapsen hankkimisesta kuin itse seksistä, siksi aluksi nainen haluaa paljon seksiä, eli seksihalu ei aina perustuu todelliseen seksihaluun, vaan lapsen tekoon, eikä aina välttämättä yhteen lapseen, joskus nainen haluaa enemmän lapsia. Jotkut naiset kieltäytyy tyystin seksistä ja nukkuvat jopa toisessa huoneessa kun on saanut tarpeeksi haluamiaan lapsia.

Tämä ei ole mikään syy, että lapsen tulo on vähentänyt seksin halua, vaan se mikä on alkuperäinen syy tai kiinnostus seksiin. Siitä kaikki on kysymys.

• aah ihanaa

Itsehän nautin koko elämäni joka vuodesta ilman että tuhlaisin ensimmäistäkään lapsen kasvattamiseen. Suorastaan tyhmää sitoa itsensä sellaiseen hommaan. Itsepähän olet tiesi valinnut.

• näin meillä,

EI lapsen syntymä vieny seksielämää olleenkaa poissa,
      päinvastoin,
      mies oli entistä aktiivisempi seksi suhteen, meille syntyiki heti 3 lasta vuoden välein ,
      mutta lääkäri teki topin, muuten olisi tullu kuin vilikkilän kissoja perheeseen, varmasti toistakymmentä peräkkäin,
      no se oli silloin, kun aborttilaki oli tiukka eikä lääkärit saaneet tehdä abortteja terveille ihmisille, abortti oli siihen aikaan rikos, ,

• älkää valittako

lapsi ei vienyt mitään, " perhe on yhteinen juttu"

• Pian jo 17000€

Ja jokainen uusi lapsi syntyessään tähän Suomi nimiseen hyvinvointivaltioon(pian entiseen sellaiseen) saa syntymäpäivälahjaksi 16-17000 € valtionvelkaa´ kunnanvelat päälle.Kyllä siinä halut kaikkoaa varsinkin jos mukuloita on kuin vilkkilässä kissanpoikasia.

http://www.velkakello.fi/

• Ukki 65 vee

Moikka! Ei se aina ole vaimon haluttomuudesta kyse. Vaan se voipi olla jommankumman tai toisen aviopuolison! Nykyään puhutaan, että se voi olla niin. Mutta vuosikymmenellä 1970 lopulla sattui niin ..... lapsi syntyi..sexi jäi .. äidillä tisukit pieneni ja halut sexiin väheni. Ja sitten alkoi ongelmat..niin mnä kuin vaimoni..sekalaisiin seksisuhteisiin..ja loppu oli arvattivassa! Voi mahoton jos silloin olis ollut seksiteraupettejä!
      Ei muuta, kun ajatusta peliin! Rakastan ja tykkään ex-vaimostani ja pikkupojastani 37 täytti juuri! Kaikille tsemmppiä! Toivoo Ilmari

• Sielukas. :)

Johan muija,luulis sekin vähän ajattelevan toisen tarpeita.. Ei muutakuin käyppä vieraissa.
      Jos naisellas ois järkeä ja välittäs sinusta niin kyllä teillä seksiäki useimmin olis..

Tyydytä itses käsin tai tyydy kohtaloon..Toiset saa seksiä ja läheisyyttä,ellei kotoa niin sit muualta.. :D REILU PELI..!

• Louis

• Louis
        Louis kirjoitti:

Tuntuu että tuota vaativaa ja parkuvaa pirua täytyy loppuelämä kärsiä.

• Louis
        Louis kirjoitti:

Tuntuu että tuota vaativaa ja parkuvaa pirua täytyy loppuelämä kärsiä.

Jos kysytää
        n, rakastanko, niin sanon suoraan että en rakasta. Kärsin.

• Biff667
        Louis kirjoitti:

Jos kysytää
        n, rakastanko, niin sanon suoraan että en rakasta. Kärsin.

Hyvä että sanot suoraan. Mitä tuota teeskentelemään, että lapsista on iloa.

• perho1

EPÄILEN ET DIASSAUSTA KEHIS. MUN PITKIÄ VIESTEJÄ POISTETTU TÄÄLTÄ JOSTAIN KESKUSTELUN LOPPUPÄÄSTÄ. SIELUKAS OLEN EDLLEEEN JA MYÖS MIES TÄRKEÄ, EI VAAN NE LAPSET.

• perhe_elämätön
        Biff667 kirjoitti:

Hyvä että sanot suoraan. Mitä tuota teeskentelemään, että lapsista on iloa.

Niinpä. Lapsista ei ole iloa, vaan lähinnä vastuuta. Naiset tosin kokevat nämä asiat eri tavalla. Jos sanoisin rumasti, niin sanoisin synnytyksen ja vauva-ajan tyhmentävän älykkäänkin naisen idiootin asteelle. :) Se ei ole kivasti sanottu, mutta totta - jokainen isä tietää tämän. Ne asiat, joista nainen saa iloa, vauvan jokeltelut ja lapsen tokaisut, ovat yksinkertaisesti huvia ääliöille.

Lapsi on seksin sivutuote. Seksi on hauskaa, jotta sitä harrastettaisiin, niin että biologinen tavoite, lisääntyminen siis, saavutettaisiin. Sen jälkeen vanhempien olemassaolon tarkoitus - biologisessa mielessä siis - on saattaa lapsi sellaiseen ikään, että se pärjää omillaan. Koska fyysisen turvan takaaminen ei enää ole tarpeen järjestäytyneessä yhteiskunnassa, niin miestä tämä projekti ei kaipaa.

• Rukolijasirkka
        perhe_elämätön kirjoitti:

Niinpä. Lapsista ei ole iloa, vaan lähinnä vastuuta. Naiset tosin kokevat nämä asiat eri tavalla. Jos sanoisin rumasti, niin sanoisin synnytyksen ja vauva-ajan tyhmentävän älykkäänkin naisen idiootin asteelle. :) Se ei ole kivasti sanottu, mutta totta - jokainen isä tietää tämän. Ne asiat, joista nainen saa iloa, vauvan jokeltelut ja lapsen tokaisut, ovat yksinkertaisesti huvia ääliöille.

Lapsi on seksin sivutuote. Seksi on hauskaa, jotta sitä harrastettaisiin, niin että biologinen tavoite, lisääntyminen siis, saavutettaisiin. Sen jälkeen vanhempien olemassaolon tarkoitus - biologisessa mielessä siis - on saattaa lapsi sellaiseen ikään, että se pärjää omillaan. Koska fyysisen turvan takaaminen ei enää ole tarpeen järjestäytyneessä yhteiskunnassa, niin miestä tämä projekti ei kaipaa.

Tjoo-o.

Muistelen vain, miten sille rukoilijasirkkakoiraalle tapahtuukaan parittelun jälkeen...

Naaras syö sen. Miehen elämäntehtävä on täytetty.

Tässä sitä nyt sitten odotellaan syödyksi tulemista. No, ehkä jonkinlainen työn kautta saatava rahallinen hyöty vielä pitkittää olemassaoloni oikeutusta naaraan silmissä.

• Louis

Lapsi tappaa suhteen. Ikävä kyllä. Jos voisin päästä irti, lähtisin.

• temmi tanassa..

Mitä tuota parkumaan. KÄy vieraissa niin kuin muutkin.

• Jo 6 v ilman

Hauska huomio :

Enpä tiennyt alttarilla kyllä sanoessani, että se oli samalla munkinlupaus seksittömästä loppuelämästä!

Muuten avioliitto sujuu ok.

• ne kulissit

5vuotta olis takana... ilman seksiä... sisu ei anna periksi et kävis vieraissa, kuolisi mokoma kääkkä ...

• ,.,
        ne kulissit kirjoitti:

5vuotta olis takana... ilman seksiä... sisu ei anna periksi et kävis vieraissa, kuolisi mokoma kääkkä ...

Miksi olette yhdessä? Raha?

• vdvdv
        ne kulissit kirjoitti:

Kuolisi? Voi olla, että saat odottaa 50 vuotta vähintään, ja silloin olet itse vanha ja ruttuinen, sikäli kun olet enää hengissä. Se elämä oli siinä ja toista ei tule.

• Tämä pitää

Aloittajalle, hei haloo, on niitä muitakin naisia kuin tuo pihtaava lehmäsi jota vaimoksi kutsut. Tosin eihän tuollainen nolla muuta saa joten kärvistele puutteessa loppuikäsi. Kaikenlaiset surkimukset sitä lisääntyy, pojasta tulee samanlainen lallukka kun isästään.

• vanha jo

Mietippä, onko naisesi väsynyt lapsen hoidon vuoksi? Teetkö itse mitään sen eteen, että naisesi jaksaisi seksiä? Autatko lapsen hoidossa? Entä kotitöissä? Pääseekö naisesi joskus ulos ilman sinua ja lasta, vaikkapa tyttökaverin luo jutteleen "tyttöjen kaa"?
      Siinäpä kysymyksiä aluksi! Ja nyt et voi vedota siihen, että sinä olet (mahdollisesti?) perheen työssä käyvä, että sen vuoksi sulle ei kuulu kotihommat ja kun naisesi on kotona kaiket päivät jne!
      Että viitsitkin valittaa, puhu ja auta, niin seksikin taas palaa "arkeesi"!

• Hyvä mies hukkaan

"Mietippä, onko naisesi väsynyt lapsen hoidon vuoksi?"

Jep, joo, Aika ajoin minäkin. Kahdesta lapsesta puuhaa riittää, jos töissäkin pitäisi käydä.

"Teetkö itse mitään sen eteen, että naisesi jaksaisi seksiä? Autatko lapsen hoidossa? Entä kotitöissä?"

KYLLÄ! Voin tarjoutua tekemään sen kaiken! Ei auta.

" Pääseekö naisesi joskus ulos ilman sinua ja lasta, vaikkapa tyttökaverin luo jutteleen "tyttöjen kaa"?"

KYLLÄ! Pääsisinpä itsekin...

"Siinäpä kysymyksiä aluksi! Ja nyt et voi vedota siihen, että sinä olet (mahdollisesti?) perheen työssä käyvä, että sen vuoksi sulle ei kuulu kotihommat ja kun naisesi on kotona kaiket päivät jne!"

"Että viitsitkin valittaa, puhu ja auta, niin seksikin taas palaa "arkeesi"! "

Neljän vuoden kuivan kauden jälkeen uudelleen aloittaminen on kuin aloittaisi ventovieraan ihmisen tai äitinsä kanssa. Totta puhuen se mahdollisuus on alkanut kiinnostaa yhä enemmän. Paljonko maksaisin seksistä? Päivä päivältä enemmän. Jos saisin tilaisuuden pettää vaimoani, tekisinkö niin? Heti ja ehdottomasti. Siihen tässä "suhteessa" on tultu.

Mutta toistaiseksi painaa vain ne velvollisuudet "olla hyvä mies". Menee tässä kyllä hyvä mies hukkaan....

• Mummi61

Otan lapsenlapseni kerran viikossa yökylään. Niin olen tehnyt siitä asti kun hän syntyi. Saavat vanhemmat omaa aikaa ja levätä. Luulen, että se on kaikkien etu, avioelämäkin näyttää kukoistavan.

• Kokemusta on

Vauva vie monelta äidiltä voimat, niin ei siinä edes jaksa muuta. Jos uni jää tosi vähäiseksi ja sekin pikku palasina tunti, korkeintaan kaksi kerrallaan, senkin vähän mieluummin nukkuu kuin valvoo miehen mieliksi.

• Arppa

Meillä perhe-elämä on tappanut ensin seksin ja sitten vuosien saatossa alkaa suhde olemaan aivan kivillä. Uskokaa : jos parisuhteesta loppuu seksi niin ajan mittaan myös parisuhde loppuu, yhdessä ollaan vain että lapsilla olisi isä ja äiti samon katon alla.

• Vaihtamalla paranee

Minulle kun kävi kuin aloittajelle niin hommasin työpaikalta hoidon. Jäätiin "ylitöhin" eli mentiin tämän sinkun kämpille naimaan. Sitten huomasin että helvettiäkös minä kotona asun murjottavan, ylipainoisen akan luona kun on paljon parempikin tarjolla. Niin sai akka jäädä, kyllä sitä sitten perään itkettiin mutta liian vähän liian myöhään.

• hkli90

...kunnes se seuraavakin on ylipainoinen ja murjottava. Tai olet itse sellainen.

• hkli90

...kunnes se seuraavakin on ylipainoinen ja murjottava. Tai olet itse sellainen.

• Vaihtamalla paranee
        hkli90 kirjoitti:

Sitten taas vaimo vaihtoon. Ei ole paino noussut sitten armeija-aikojen, olen hoikka mutta lihaksikas.

• katsastuksen läpäisi
        Vaihtamalla paranee kirjoitti:

Sitten taas vaimo vaihtoon. Ei ole paino noussut sitten armeija-aikojen, olen hoikka mutta lihaksikas.

Rusinatpullasta-miehen pitäis tatuoida se otsaansa, että ei tositarkoituksella. Pelkkää hyväksikäyttöä, vaimon täytyy hoitaa *kaikki* kitisemättä, tai armotta vaihto odottaa.

• kovatAjatTiedossa!

Kyllä tuo tulee vaan pahenemaan ajan myötä. Nyt jo kannattaa suunnittella joku helppo kätevä hoito kenen luona käy purkamassa kassit tyhjäksi. Sitten voi taas kotona leikkiä kotia. Semmoista se vaan on kylmää kyytiä voisi sanoa.

Jos arvotte naimisiinmenoa ja lasten tekemistä, niin miettikää kahdesti vielä. Voi tulla ikävä entisaikoja milloin paneskeltiin pupujen lailla. :(

Nimim. kaiken nähnyt ja koennut. sama juttu myös kavereilla.

• juggernoot

Joo kyllä se miehen ja naisen suhde loppuu siihen kun lapsi tulee. Kait se on ihan luonnollista. Miehellä on tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko eroaa tai panee mekon päälle ja alkaa naiseksi. Lapsenhoitohan kuuluu naiselle. Nykyajan pelleilyillä sitä sysätään ukkojen harteille joka on niin täysin vastoin miehen luonnetta et ei tule onnistumaan.

Jos on kaunis akka joka rakastaa oikeasti miestään ja tyytyy oletusarvona pelkkään rahaan niin sit se suhde voi onnistua, siis voi mut todella epätodennäköistä.

• Vaihtamalla paranee

Ei sitä nyt välttämättä tarvitse erota, hommaa jonkun vakipanon/panoja, antaa vaimon hoitoo lasta ja huushollia.

• väkipano

Ei sitä nyt välttämättä tarvitse erota, hommaa jonkun vakipanon/panoja, antaa vaimon hoitoo lasta ja huushollia.

Mutta ei kai kukaan nainen halua vakipanoksi ellei häntä huijata siihen?

• miehen tehtävä...

Suhde on aina lopulta kahden kauppa. Kodin-, työn ja lastenhoidon ohella ei nainen aina jaksa ajatella noita juttuja. Halut eivät ehdi nousta pintaan, kun on aina kiire ja väsymys. Mutta meillä asia toimii hyvin miehen kulttuurin lähtökohdista. Hänen kulttuuriinsa periaatteessa kuuluu, että nainen ei kieltäydy. Olen omasta tahdostani omaksunut tämän mallin, ja siten asiat hoituvat mielestäni hyvin. Mies hoitaa aloitteet, katsoo sopivat hetket (esim jos olen väsynyt niin hän ensin antaa minun nukkua esim tunnin ja sitten herättää minut) ja pääosin päättää, mitä milloinkin tehdään ja toimii siten, että saa minunkin uinuvat halut heräämään. Näin ei intohimo pääse loppumaan. Nainen kun helposti jää siihen äidin rooliin. Miehen tehtävä on saada se nainen esiin sieltä "äitikuoresta".

• Vaihtamalla paranee

Antaa naisen levätä, Suomi on täynnä naisia jotka jaksavat sekstailla.

• miehen tehtävä...

Antaa naisen levätä, Suomi on täynnä naisia jotka jaksavat sekstailla.

Ihan varmasti naisia löytyy...niin kauan kuin he eivät ole useamman lapsen äitejä... Mutta jos miehelle oma rakastava perhe, kotiin töistä tullessa riemulla syliin juokseva lapsi ja kotia parhaansa mukaan hoitava uskollinen vaimo ovat tärkeitä, niin niiden innokkaiden sinkkunaisten arvo onkin yllätten melko mitätön omaan vaimoon verrattuna. Silloin miehen kannattaa panostaa omaan vaimoon ja suhteeseen hänen kanssaan. Oman mieheni ei tarvitse elää puutteessa, koska hän osaa olla aktiivinen.

• siinä vastaus

eiköhän lapsi ole tärkeämpi kuin seksi

• kallepekka1

Naiselle, ei miehelle.

• ,j,i,

Millä sinä tuon tärkeyden mittaat?

• lapsi numero 1

Sanoit, että nainen saa pikaseksissä tarpeensa. No eikö se pikaseksi sinullekkin riitä. Mitä mies oikein muutakaan tarvitsee. Vietä aikaa lapsen ja äidin kanssa, kyllä se siitä paranee.
      Meillä vaimo joskus ilmaisi mustasukkaisuutensa, kun huomioin lasta enemmän kuin häntä. Ehkä olen pitänyt lasta aina numero ykkösenä.

• repii ja roiskii

Syy on se, että kun nainen on saanut tarvitsemansa ja saavuttanut päämääränsä, sinua ei ole enää tarpeen miellyttää eikä sinua tarvita enää kuin ottamaan taloudellinen vastuu.

Suuseksiä et enää tule saamaan, koska naisesta se on epämiellyttävää ja hän harjoitti sitä ainoastaan sinua miellyttääkseen. Kun lapsi on tehty on oikeastaan saman tekevää oletko tyytyväinen seksielämääsi tai et. Naiset eivät kaipaa seksiä siinä määrin kuin miehet, täysin biologinen juttu.

Tästä on kyllä ollut sinullakin mahdollisuus tuetää edeltäkäsin et vain ole ottanut selvää.

• perhonen1

Äläpä liioittele!

Itselläni mieluusti tekis mieli jo lapsia, saisin niintä sitten tai en.. opinnot menis sen mukaan miten lutviutuu, jos tulis raskaaks, sais lapsen, opinnot kai paussil, jos tarve olis ja jatkais sitten kun pystyis,, tilanteen mukaan. Ja leipä sitten sen mukaan. Kun ei siitäkään tiedä, miten "helppoja" tai "vaikeita" nuo lapset on.

Taloudellisesta vastuusta, ehkä sikäli olis arvokasta, uskon et jokainen mies arvostas et vaimo jaksais perehtyä äitiyslomaan pidempäänkin kuin sen 3kk, jo lapsen henkistäkin kehitystä ja tulevaa hyvinvointia ajatellen.

Itselleni meteria ei oo tärkeää, joten sen suhteen ei miehellä olis elatuksen paineita tai murheita siinä pikkulapsivaiheessa.

Ja tämähän on se merkittävä juttu!!! Monen perheen hyvinvointi mielestäni kärsii just siitä materiakilpavarustelusta, et miehen tehtävä pitkää päivää jotta on näyttää muille jotain, et ikäänkuin pysyis "kelkas" mukana.

Itselleni tollanen ei ois ollenkaan tärkeää. Normiarki ja mies siinä mukana, niin jaksais PALVELLAkin auliisti!:) , you know

• minttuliiini

Kyllä sen hikisen munan ottaminen suuhun olisi kuvottava ajatus...hyi v..ttu yöks. Kaikkea ne miehet unelmoikin...

• näin on
        minttuliiini kirjoitti:

Kyllä sen hikisen munan ottaminen suuhun olisi kuvottava ajatus...hyi v..ttu yöks. Kaikkea ne miehet unelmoikin...

Ah, ihanuus!;D ei voi ku unelmoida jos eii oo viel mitään sellaista kokenut. Mut kyl ne äitihormoonit voi ja voivatkin tehdä tehtvänsä naisella kuin naisella. Ei olla ketkään mitään yli-ihmisiä, toki nuo libidon tasot voi ihmisillä vaihdella -

• suomalainen tyttö

Nimimerkki, Miehen tehtävä, niin onkin, olla ymmärtäväinen.

Ensisynnytys on voinut olla vaikea. Pelko uudesta raskaudesta painaa mieltä. Ei haluaisi kokea sitä kidutuskammiota heti perään. Nykyään on kyllä tarjolla lääkkeitä kipuun, en koskaan ottanut.

Aikani naisilla ei mies ollut vierellä, eikä saanut edes tulla synnytyshuoneeseen. Meidän äidit tekasivat lapsen saunassa maaseudulla, käärivät pyyhkeeseen ja elopellolle töihin takaisin.

Kun vanhin sisko syntyi Viipurissa ja siitä seuraavakin, niin kotona ne tehtiin, isä oli ollut kätilönä.

Baby blues on myös tila synnytyksen jälkeen, kun kaikki huomioivat vauvan, ja äiti jää unhoon. Isä vielä painaa päälle kuin yleinen syyttäjä. Moni nuori äiti luulee, että vauva nukkuu. On suloinen. Ei, se huutaa kurkku suorana ja toisesta päästä tulee vähän päästä jotakin vaippaan. Anna sitten yhdelle tissiä ja toinen vonkaa piparia.

Sellaista on naisen elämä.

• 4 vuotta ilman

" jos ennen oli kerran kahdessa kuukaudessa ja nyt on kerran puolessatoista kuukaudessa"

" Seksikin on vähentynyt 90%. "

Sinua onnekasta, meillä väheni 100%. Tilanne jatkunut neljä vuotta.

Onko tämä enää edes normaalia?

• hemmetin lisääntyjät

oliko pakko lisääntyä?

• mhmhuj

On. Muutenhan ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon.

• normi settiä,mä laitoin pihalle ku ei saanu enää edes koskea.ja kohta löysi uuen ni joha taas maistuu.:(

• Konduktööri
    • mehmet27

Harvoin minä olen sinua ajatellut, olen vain ihminen.
      Sinun kosteutesi oli liikaa minulle, tulin ujona kasvoillesi.

• kerro tunteesi

Sano suoraan että tuollainen lahnattamuus ja minäkeskeisyys ahdistaa.

• tiia1

Kuka toi antti rokka oikeesti on? Kirjoittaa ja oivaltaa uskomattoman älykäästi?

• uups
        tiia1 kirjoitti:

Kuka toi antti rokka oikeesti on? Kirjoittaa ja oivaltaa uskomattoman älykäästi?

"kerro tuntee", sulle, luulisin et se olet sinä,,

Mun pitäis olla nukkumas, mut oon aatellu sua.

Tilannetta, en mä mikään lahna oo.. Ei tänne vaan viiti kaikkea kirjottaa, noloa, tuli varmaan just jo kirjotettua liikaa..

Ihmiset tunnistaa kuitenkin -

• Niin se menee

Juuri tuotahan lapsen hankkiminen merkitsee. Jatkona sille tulee ero, ja sinä maksat itsesi kipeäksi.

Sellaista elämä on.

• vkl-iskä

Seksi ja rakkaus loppui. 3 vuotta jaksoin olla väkisin mukana. Letkut poikki, ruokomaksuista sopimukseen, niin elämä voittaa.

• perhe_elämätön

Tyydy kohtaloosi.

Luonto on tarkoittanut homman niin, että halut hyrrää kuumina ja kiihkeinä - niin kauan, kunnes "tavoite" (=lapsi) on saavutettu. Nyt olette siinä pisteessä.

Biologia yllyttää miehen tässä vaiheessa vieraisiin. Sosiaalinen käytäntö taas painostaa miehen pysymään uskollisena vaimolleen. Eri miehet tekevät tässä tilanteessa erilaisia ratkaisuja.

Oli lasta tai ei, niin pitkäkestoinen suhde muuttaa asioita paljon. Se on luonnollista. Jos siihen ei pysty, niin sitten ei oikeastaan kannata sitoutua yhteen ihmiseen. On reilumpaa ja itselle onnellistuttavampaa harrastaa lyhytkestoisia suhteita, joissa myös on toiselle osapuolelle rehellinen, eli kertoo ettei etsi mitään vakavaa.

• Nyrkkikylikki

Odotas kun aikaa vielä kuluu, käteenvedoksi menee.

• eazgfdf

Mulla kaksi lasta ja molempien lasten imetysaikana ei tehnyt tippaakaan mieli seksiä, uskon, että se johtui imetyshormoneista (kai se on luonto näin hoitanut asian, ettei nainen tule liian nopeasti raskaaksi uudestaan), heti kun imetys loppui niin halut palas pikkuhiljaa. Toki väsymys yms. vaikuttaa paljon myös koko pikkulapsiajan.

• käytä kondomia

Vai lastasi sinä syytät hellyyden ja seksin puutteesta. Taidat olla mustasukkainen lapsellesi!. Ei ihmekään että lapsi vaistoaa vihamielisyytesi tätä kohtaan ja enemmän ja enemmän takertuu teidän kohdallanne äitiin jonka läheisyydessä tuntee turvaa.

Kyllä se niin on että naisesi haluttomuus johtuu ainoastaan sinusta.
      Pitäisiköhän sinun ajoissa ottaa kimpsusi ja kampsusi ja häipyä omiin oloihisi. Tuskin sinä edes välittäisit olla viikonloppuisä.

Sitäpaitsi hellyydellä ei ole juuri mitään tekemistä seksin kanssa. Hellyyttähän osoitetaan toinen toisilleen ilman että halaus tai suukottelu johtaisi seksiin.

• miehinen kikkeli

Ei onneks meillä vieny.

• L33na

Kyseessä on täysin biologinen juttu. Kun lapsi on syntynyt, nainen ei enää miestä tarvitse. Naisen mielenkiinto suuntautuu siksi vain ja ainoastaan lapseen.

• Kleen

Juu, lapset ovat tutkimusten mukaan yleisin riidanaihe parisuhteessa...

• kokemus-k

"Kyseessä on täysin biologinen juttu. Kun lapsi on syntynyt, nainen ei enää miestä tarvitse. Naisen mielenkiinto suuntautuu siksi vain ja ainoastaan lapseen. "

Miten ne toiset tai kolmannet lapset sitten saavat alkunsa? Haikarako tuo?

• Valitettavasti Isä

Minulla on samanlainen tilanne. Lapsen syntymän jälkeen kaikki läheisyys ja seksi loppuivat kuin veitsellä leikaten. Tilanteeseen ei ole tullut mitään muutosta, vaikka syntymästä on jo 2v. Olen harkinnut jopa eroa. Mutta miten kertoa se...?

• mek

Ei siihen muuta tarvita kun sanot naisellesi että tämä suhde on tässä kun meillä ei toimi tämä parisuhde ollenkaan seksin osalta ja naisesi voi herätä tai sitten on ero edessä ja se siitä. Sitkeä olet ollut kun kaksi vuotta olet odotellut kun yleensä riittää puolisvuotta kun synnytyksen jälkeen naisen seksihalut palaavat tai sitten naisesi ei tarvitse enää sekisä kun lapsikin on.

• Nainen antaa pimppaa

kiihkeimmin juuri ovulaation aikoihin. Nyt sillä on lapsi kainalossa, joten seksi oli hälle pelkkää lisääntymistä varten. Hoivavietti lapseen menee edelle, kunnes iskee uusi vauvakuume ja pimpin antaminen jatkuu.

• Näin On

Lapsen syntymä vie seksin parisuhteesta.

Luonnonlaki. Perustuu naisen biologiaan.

• kokemus-k

"Lapsen syntymä vie seksin parisuhteesta.
        Luonnonlaki. Perustuu naisen biologiaan. "

Ehkä tuo on hyvä tekosyy joillekin että ei tarvitse myöntää että se oma seksielämä ei vain syystä tai toisesta toimi. Kun väittää asian olevan biologiaa, ei tarvitse tehdä mitään tai varsinkaan muuttaa mitään itsessä.
        Maailmassa on niin monta pariskuntaa joilla on ihan hyvä ja vilkas seksielämä lapsien jälkeenkin. Joten ei tuo mikään biologinen totuus ole.

• Kummppari

Sinulla on ongelma. Tiedätkö mikä sen nimi on? - Itsekkyys.

• E.H.K.

Ei lapsia ja seksielämä kukoistaa.

• Syndrooma

Olen miess ja minulta meni seksihalut täysin siinä vaiheessa kun lapsemme sairastui vakavasti 6kk iässä. Ennen vaimon raskaaksi tuloa lähes päivittäin seksiä. Raskauden aikanakin vielä suht usein. Synnytyksestä palautumisen jälkeen ihan hyvillä mielin ehdittiin muutamia kertoja sekstaamaan. Nyt lapsi 1v 1kk kehitysvammainen. Vaimoni jo silloin tällöin haluaisi mutta minä en. Runkkailtua on tullut tietenkin että saa ne fyysiset tarpeet pois. Muutaman kerran huorillakin käynyt itseni tyhjentämässä. Vaimoni kanssa en usko että enää pystyn rakastelemaan. Jonkinlaista masennusta varmasti ja itseruoskintaa. Vaikea vaan tottua edelleen ajatukseen että lapsi tulee aina olemaan vammainen ja sai alkunsa meidän rakastelustamme, halusimme kyllä lasta paljon...mutta aika rankkaa tää on. Kykyä on muttei halua. Ikää 41v ja ensimmäinen ja viimeinen lapsi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7735
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1945
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1910
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      889
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      802
    Aihe