Osuuspankin eläkevak.irtisanominen?Miten?

Tyhmäsäästäjä

Hei!

Otin viime vuonna OP:n vapaaehtoisen eläkevakuutuksen .Sisään olen laittanut n. 640 euroa.

Miten voin irtisanoa koko homman?Jääkö rahat
pankille? Miten selviän tästä.Olen ihan ällikällä lyöty.

Tuntuu, että tämä on samanlaista kuin joku hemmetin verkostomarkkinointi.Eroon et pääse vasta kuin haudassa, jos sielläkään.Gnld jne.

Apua, kiitos!

26

24072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sologdin

      Jos et enää halua maksaa eläkevakuutusmaksuja, voit siirtää jo maksamasi varat vapaakirjalle. Yleensä se edellyttää 13 kk maksujen maksamista, joten varmista asia pankista ennenkuin lopetat maksamisen. Vapaakirjalla maksamasi varat säilyvät samassa sijoituskohteessa kuin aikaisemminkin ja tuotto tulee sinulle. "Normaalitilanteessa" voit alkaa nostaa varoja 62-vuotiaana.

      Saat varat välittömästi käyttöösi jos esimerkiksi joudut työttömäksi tai työkyvyttömäksi, sinulle tulee avioero tai perheestäsi kuolee lähiomainen.

    • The Bank

      Lopettaa voit milloin tahansa ja rahat voit nostaa sopimusehtojen mukaisesti joko eläkkeenä 60 tai 62 vuotiaana tai työttömyyden, avioeron tai puolison kuoleman takia.

      Eläkevakuutuksella ja verkostomarkkinoinnilla ei ole mitään yhteistä ja ymmärsit varmasti eläkevakuutussopimuksen pitkän säästöajan kun teit sopimuksen.

      Huomioi myös se, että mikäli purat vakuutuksen ennen eläkeaikaa, perii valtio antamansa verohyödyn takaisin.

      • box

        tarkoittaa "perii antamansa verohyödyn takaisin"?

        No puoliso kuoli joten saan kaiketi purettua koko sopimuksen ja käyttää rahat vielä kun olen itse hengissä. Säästöä on ehkä parikytä tonnia mummonmarkkaa. Joten sama vaikka käyttäisi nyt.
        Taidan ostaa veneen.


      • The Bank
        box kirjoitti:

        tarkoittaa "perii antamansa verohyödyn takaisin"?

        No puoliso kuoli joten saan kaiketi purettua koko sopimuksen ja käyttää rahat vielä kun olen itse hengissä. Säästöä on ehkä parikytä tonnia mummonmarkkaa. Joten sama vaikka käyttäisi nyt.
        Taidan ostaa veneen.

        Joudut maksamaan nostamastasi vakuutuskorvauksesta (siis vakuutuksesi säästöistä) ansiotuloveroa. Eli kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako? Palkan päälle otettuna progressio ottaa ison siivun. Eihän tässä mitään ihmeellistä ole, saithan vähentää maksutkin ansiotuloverotuksessa.

        Neuvoisin jättämään rahat vakuutukseen, sillä veneen alla on ikävä asua eläkkeellä.


      • box
        The Bank kirjoitti:

        Joudut maksamaan nostamastasi vakuutuskorvauksesta (siis vakuutuksesi säästöistä) ansiotuloveroa. Eli kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako? Palkan päälle otettuna progressio ottaa ison siivun. Eihän tässä mitään ihmeellistä ole, saithan vähentää maksutkin ansiotuloverotuksessa.

        Neuvoisin jättämään rahat vakuutukseen, sillä veneen alla on ikävä asua eläkkeellä.

        monipiippuinen asia.
        Onneksi on asunto-osake jne vene olisi ollut vain laiha lohtu eukon kuoleman jälkeen.

        Oikeasti en tiedä kannattaako koko säästäminen, sillä omat säästöt osakerahastoissa ovat miinuksella. Jotenkin tuntuu kun kantas vettä pohjattomaan kaivoon. Vaikka verohyöty onkin niin eipä ole paljoa poikineet, miinusta vain.

        Ajattelin nostaa pienet varat jotain parikynmmenentuhatta ekua vielä kun niillä voisi tehdä jotain . Eläkkeen saa muutenkin ja mitä sitä sitten niin vanhana niillä edes tekee.

        Eukko kun kuoli laittoi ajattelemaan sitäkin puolta. Ei ole matkakumppania jne. Meni vähän pohja koko säästämiseltä.


      • Vekseliäs
        The Bank kirjoitti:

        Joudut maksamaan nostamastasi vakuutuskorvauksesta (siis vakuutuksesi säästöistä) ansiotuloveroa. Eli kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako? Palkan päälle otettuna progressio ottaa ison siivun. Eihän tässä mitään ihmeellistä ole, saithan vähentää maksutkin ansiotuloverotuksessa.

        Neuvoisin jättämään rahat vakuutukseen, sillä veneen alla on ikävä asua eläkkeellä.

        Pääomatuloja ja kova veroprosentti


    • maje

      Mulla on alexandriasta hankittu eläkevakuutus ja huomasin että heillä sen voi/joutuu lopettamaan jos muuttaa pysyvästi Englantiin. Eli mistä he tietävät että kyseessä on pysyvä muutto? Jos menee sinne vaan duuniin esim. puoleksi vuodeksi?

      • Max

        muutto tarkoittanee kun on tehnyt maastamuuttoilmoituksen ja/tai on kirjoilla muussa maassa. Tarkoittaa että asuu vakituisesti toisessa maassa. Tarkoittaa kaiketi että ei saa mitään kelan etuisuuksia kuten sairasvakuutuskorvauksia on ulkosuomalainen.

        Tiedä sitten, kun joku asuu Brysselissä ja Suomessa yhtäaikaa niin miten se katsotaan jne.

        Entä Espanjan suomalaiset, asuvat kai pysyvästi Espanjassa saadakseen eläkkeet verovapaasti(yksityiset eläkkeet).


      • box
        Max kirjoitti:

        muutto tarkoittanee kun on tehnyt maastamuuttoilmoituksen ja/tai on kirjoilla muussa maassa. Tarkoittaa että asuu vakituisesti toisessa maassa. Tarkoittaa kaiketi että ei saa mitään kelan etuisuuksia kuten sairasvakuutuskorvauksia on ulkosuomalainen.

        Tiedä sitten, kun joku asuu Brysselissä ja Suomessa yhtäaikaa niin miten se katsotaan jne.

        Entä Espanjan suomalaiset, asuvat kai pysyvästi Espanjassa saadakseen eläkkeet verovapaasti(yksityiset eläkkeet).

        tehdään väestörekisteriin, jonka jälkeen kuuluu muualla asuviin suomalaisiin, kotipaikka ulkomaat.


    • Tyhmämyös

      Pitääkö minun esittää todistus vakavasta sairaudesta, työttömyydestä tms.

      Ilmeisesti pitää,

      • moponen

        käännyt työvoimatoimiston puoleen.


    • moponen_

      Luit varmaan sopimusta allekirjoitettaessa että vakuutuksen myöntää OP-henkivakuutus (aikaisemmin Aurum) eikä rahat ole enää pankissa.

    • muumi99

      Noin se on,Osuuspankin eläke säästäminen on saatanan syvältä perseestä.Kiitos kusipää hallitus.Tämä hullu kansa ei laita hanttiin missään,niinkuin tuo takuueläke homma kertoo.Nämä hallituksessa istuvat aasit elättävät ja maksattavat huvinsa ja elämisensä kansan veromarkoilla.Ei muuta kuin kohti Siperiaa Sipilä ensimmäisessä vaunussa ja aasilauma perässä.

      • 2961

        Totta joka sana.Osuuspankki on kiero rosvo ja hallitus rosvosakin suurin tukija.Pitäisi laissa kieltää koko helkkarin eläke säästämisen paska.Pankki kerää paskanjauhannalla kansalta rahat uusiin hienoihin konttoreihin,ja mistäpä muualta maksajat kuin nämä ylipuhutut eläkesäästäjät.Miettikää,jos kuolet ja kuolet varmasti ennen kuin olet siinä iässä että saisit muutaman euron rahoistasi.Niin,kun kuolet mihin rahasi jäävät.No perkele,Osuuspankiin ja Sipilän paskahallitukselle.


    • Huijareita

      Huijareita

    • Minun_rahat

      Nostetaanpa tämä keskustelu ylös! Onko kukaan yrittänyt viime aikoina nostaa rahoja pois OP-eläkevakuutuksesta, vaikka ei ole työtön, työkyvyttömyyseläkkeellä tai avioeron läpi käynyt? Ja jos on yrittänyt, niin miten pankki on suhtautunut asiaan? Olen ymmärtänyt, että uusia sopimuksia ei pahemmin enää tehdä, nykyisten vakuutusten ylläpito pankeillekin kallista ja esim. OP myllää tuotevalikoimaa muutenkin uusiksi. Eli saako rahat ulos?

      • anonyymi_98N

        Tähän haluasn minäkin vastauksen.Meillä kummallakin Aurum/op-vapaaehtoinen eläkevakuutus. Joskus vuonna öö mentiin halpaan ja se Alexandriasta otettiin (tosin itse olin kovin skeptinen, en olis ottanut, mutta...). Saako kertyneet varat oikeasti kokonaisuudessaan pois esim. avioeron/työkyvyttömyyden kohdatessa, vai löytyykö tähänkin porsaanreikä?


      • jallupajuu

        Tämä kiinnostaa minuakin. Nelisen tonnia on säästössä ja velkoja on niin paljon että kohta tulee kirvestä oveen (kuvainnollisesti vain toki). Tuo neljä tonttua auttaisi kummasti, toisi n. 200€ säästöt kuussa kun saisin maksettua parit luotot pois. Helpottaisi kummasti tällaisen pienituloisen arkea. Ilmeisesti toivoa rahojen nostamisesta ei kuitenkaan ole? Tuntuu varsin eriskummalliselta, kun kyseessä on kuitenkin minun rahat.


    • Lue.Soppari

      "kun kyseessä on kuitenkin minun rahat."

      No sinä itse olet allekirjoittanut sopimuksen, jossa luovutat rahasi tiettyyn aikaan saakka pankin tai vakuutuksen antajan haltuun. Eli väliaikaisesti rahat ovat nyt jollain muulla ja sinulla on pääsy niihin ainoastaan sopimuksen ehtojen mukaisesti.

      Lue sopimusteksti tälläkertaa tarkkaan ja kysy neuvoa vakuutuksenantajalta. Jos sinä et kopioi sopimustekstiä tänne, et tule saamaan yksityiskohtaista apuakaan.

      Tänäpäivänä ainoat ennenaikaiset ulospääsyt noista soppareista ovat työttömyys, puolison kuolema, avioero ja vakava sairaus. rahaoja saa nostaa aikaisintaan 70v ikäisenä. Monta hyvää syytä säästää jossain muussa muodossa.

    • Anonyymi

      Työttömyyskin on näköjään tosi vaikea todistaa 1,5 vuotta tytöttömänä pankiklla kaikki te-keskuksen ja kelan päätökset mutta rahat vaan on ja pysyy op vakuutuksella
      aina löytyy joku mitä ei ole tai mikä on väärästä paikkaa tulostettu ja sitten odotetaan 2 viikkoa vastausta aina joka välissä tämä pompottelu on nyt kestänyt 6 viikkoa. ja oletan, että parin viikon päästä kysytään onko kuittia allekirjoitettuna kelan maksusta tai jotain muuta absurdia onneksi en ole kuolemassa nälkään.

      • Anonyymi

        Saitko työttömyyden perusteella säästösi ulos? Millaiset kulut veloitettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko työttömyyden perusteella säästösi ulos? Millaiset kulut veloitettiin?

        Ei kai niitä sen takia kannata ottaa ulos. Eläkesäästöjähän ne on. Menee takaisin töihin ja säästää lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai niitä sen takia kannata ottaa ulos. Eläkesäästöjähän ne on. Menee takaisin töihin ja säästää lisää.

        ja kun kuolet ennen eläkeikää, niin sinne meni nekin säästöt....

        Älkää nyt ihmiset menkö tuollaiseen halpaan. Kyllä se on ihmeellistä kusetusta noi jutut, kun porukka luulee että iso firma on luotettava, niin nehän vasta repiikin rahat niiltä joilla vähänkin on ylimääräistä.

        Noi on vaan noita ihmeellisiä vakuutuksia joista otetaan vakuutuskuluja ja ne menee suoraan antajalle ja vakuutuskuluistahan ette saa mitään verohelpotuksia, kun ne on vaan kuluja.


    • Anonyymi

      Säästin lasten tilille pienen summan joka kuukausi. Sitten toinen lapsista tuli tilanteeseen, että olisi tarvinnut opiskeluunsa rahaa, mutta sitä ei saanut ulos.
      Sen jo olen oppinut, ettei tilejä kannata siirtää pankista toiseen, se vasta kalliiksi tulee.

      Kaikki yhteydet kaikkiin pankkeihin ovat yhtä huonoja. Heillä laki, kansalaisella velvollisuus ottaa, mitä annetaan. Ne näyttävät olevan pankin rahoja joka senttiä myöten.

    • Anonyymi

      säästin 60vuotta ja turhaan koska eläkeläisiä verotetaan rankemmin kuin työssä kävijöitä. mihin tätä suomea ajetaaan.

    • Anonyymi

      Millaiset teillä on olleet kulut kun olette nostaneet eläkesäästöt noiden erityisten syiden nojalla (työttömyys, puolison kuolema, avioero ja vakava sairaus) ja miten on verotettu?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe