Olen tässä muutamia kertoja viime vuosina kulkenut vanhaa nelostietä Oulusta etelään päin, ja huomannut kuinka ennen hyvin vilkas, nyt jo vuosia autiona ollut ja unohdettu Tupoksen Tb näyttää vain rapistuvan vuosi vuodelta enemmän, eikä siinä mitään tapahdu. Tuleekohan olemaan näin, että se annetaan vain olla siinä kunnes aika ja vandaalit tekevät selvää jälkeä koko tönöstä, vai onkohan siihen suunnitelmissa mitään, kuten purku tai saneeraus johonkin muuhun käyttöön? Jälkimmäistä pidän aika epätodennäköisenä, kun epäilen että lähes 10 vuoden unohdettuna olon jälkeen taitaa alkaa koko mörskä olemaan nyt jo siinä kunnossa, että se ei ole kuin puskutraktoria enään vailla. Ihmettelen vain tätä Suomalaista tyyliä, että kaikki heitetään resottamaan ja rapistumaan. Tuskin kyseistä huoltamoa suojeltukaan on.
Entisen Tupoksen Tb:n kohtalo
4
660
Vastaukset
- Tupos Seis
Tuttu paikka,, jo tätäkin aikaisempi TB oli suosittu. Siellä nuorena tuli aikaa vietettyä. Paljon oli liikennettä ja toimintaa. Nykyään pajupuskan peittämä , karu ja synkkä alue. Limingan Osuuskauppa oli, ja on kai vieläkin omistajana. Onko sitten Arinan vallassa nykyään. Taitaa maapohjat olla ottanut öljynsä näistä vuosista. Siinä olisi vaikka remonttiyritykselle valmiit hallit kuitenkin vielä kohtuu kunnossa, sekä pesuripuoli. Ei tuota varmaan kukaan osta syystä että tulisi puhdistuksineen kuitenkin kalliiksi.
- ruususen uni
**Nykyään pajupuskan peittämä , karu ja synkkä alue**
Kyllä, mutta Tupos itsessään kokenut muutoin päin vastaisen luonnonmullistuksen. Ollut sittemmin Suomen nopeimmin kasvavia lähiöitä.
Lisäksi Tupoksen ABC asema Suomen vilkkaimpia huoltoasemia.
Niin se maailma muuttui! - Eskoseni
ruususen uni kirjoitti:
**Nykyään pajupuskan peittämä , karu ja synkkä alue**
Kyllä, mutta Tupos itsessään kokenut muutoin päin vastaisen luonnonmullistuksen. Ollut sittemmin Suomen nopeimmin kasvavia lähiöitä.
Lisäksi Tupoksen ABC asema Suomen vilkkaimpia huoltoasemia.
Niin se maailma muuttui!Niin se vaan on muuttunut-- Tupos Seis oli kyltti ennen kylälle vanhalta 4-tieltä. Siinä oli kilpailevat kyläkaupat molemmin puolin rataa. Rata oli kaksiraiteinen, jossa oli junien pysäkki, sekä lastauslaituri. Asiassa puhuttiin TB-asemasta, joka on tosiaankin pajujen peittämä ja synkän näköinen. Ei ollutkaan puhetta tästä päivästä, jolloin kaikenlaiset nörtit omistavat pankkien suostumuksella sen muutaman karvaneliön, jota kesäisin on naapureiden kateudeksi pakko hoitaa.
- hallissa nykyään
mahtanut omistaja laittaa sellasen hinnan ettei tarvitsevilla löytynyt rahoja,itse olen yrittänyt ostaa oulun alueelta 2 eri tyhjäksi jäänyttä huoltamoa ja hinnat oli täysin tolkuttomat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279