Rokotuksista kieltäytyminen?

intissä ollaan

Tänään olisi ohjelmassa iltapäivällä rokotukset, mutta minä en mitään piikkejä itseeni ota. Ei kai intti voi pakottaa ottamaan rokotukset ja mitä tapahtuu jos ja kun en ota?

267

13721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain perustellusti

      ...
      ...
      http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194770129145/artikkeli/varusmiehet pakotetaan ottamaan rokote vain perustellusta syysta voi kieltaytya.html


      "Vain perustellusta syystä voi kieltäytyä"


      "Influenssarokotukset annetaan tänä syksynä ensimmäistä kertaa myös varusmiehille. Maksuton rokotus on varusmiehille pakollinen.

      Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen THL tuoreen kausi-influenssarokotussuosituksen mukaan rokotuksen saavat kaikki varusmiespalveluksessa jo olevat.

      Rokotuksen saavat myös palvelukseen tammikuussa astuvat miehet sekä vapaaehtoiseen asepalvelukseen astuvat naiset.

      – Määräyksen Influenssarokotuksen pakollisuudesta on antanut sosiaali- ja terveysministeriö, joka lisäsi rokotuksen pakollisiin varusmiehille annettavien suojarokotuksien listaan, Puolustusvoimien lääkintäeversti Ilkka Mäkitie toteaa.

      Varusmies voi kieltäytyä rokotuksista perustelluista syystä, mutta nämä tilanteet ovat Mäkitien mukaan harvinaisia.

      – Useimmat varusmiehistä muuttavat mieltään mietittyään asiaa muutaman viikon ajan"


      -Itse olisin tässä vapaavalintaisuuden kannalla ja erityisesti huomioon ottaen viime vuosien rokotuskohut.

      • 1 uud rak p evp

        ei ketään voi pakottaa jos on täysissä ruumiin ja sielun voimissa.itse kieltäytyisin rokotuksista poliota lukuun ottamatta.ei ne ole tarpeellisia vastustuskyky paranee jos ei niitä ota.jotkut on ottaneet ns pakkorokotuksia ja sen jälkeen nuorilla keuhkokuume ym sairauksia,entäpä se sikatauti joka tuli rokotuksista.itse en ottanut enkä saanut sitä sikatautia.


      • KAPINAA!

        Aika hurjaa, että rokotuksia olis PAKKO ottaa! Ei kyllä varmalla ole! Johan se on kaikkien ihmisoikeuslakien rikkomista, jos Suomen armeija PAKOTTAA ottamaan rokotuksia! HUH HUH


      • j7hgrfed
        1 uud rak p evp kirjoitti:

        ei ketään voi pakottaa jos on täysissä ruumiin ja sielun voimissa.itse kieltäytyisin rokotuksista poliota lukuun ottamatta.ei ne ole tarpeellisia vastustuskyky paranee jos ei niitä ota.jotkut on ottaneet ns pakkorokotuksia ja sen jälkeen nuorilla keuhkokuume ym sairauksia,entäpä se sikatauti joka tuli rokotuksista.itse en ottanut enkä saanut sitä sikatautia.

        ".jotkut on ottaneet ns pakkorokotuksia ja sen jälkeen nuorilla keuhkokuume ym sairauksia,entäpä se sikatauti joka tuli rokotuksista.itse en ottanut enkä saanut sitä sikatautia. "

        Hohhoijaa.
        Tietämättömyys näemmä suo edelleen kaikkein ehdottomimman varmuuden.


      • PakkoEiOoKunKuolla
        KAPINAA! kirjoitti:

        Aika hurjaa, että rokotuksia olis PAKKO ottaa! Ei kyllä varmalla ole! Johan se on kaikkien ihmisoikeuslakien rikkomista, jos Suomen armeija PAKOTTAA ottamaan rokotuksia! HUH HUH

        Armeijaan ei ole pakko mennä. Voit valita siviilipalveluksen. tai sitten vankilareissun. jos sitäkään et halua niin voit aina pakoilla viranomaisia joko suomessa, tai lähteä vaikka tsadin viidakkoon.

        Sen sijaan jos VALITSET armeijaan menon, niin siihen liittyen on PAKKO sitä sun tätä.

        Jos menet työpaikalle, niin on sieläkin pakko tehdä mitä työnantaja käskee tehdä, tai sitten et sinne työpaikalle mene.


      • 47213895789247589609
        PakkoEiOoKunKuolla kirjoitti:

        Armeijaan ei ole pakko mennä. Voit valita siviilipalveluksen. tai sitten vankilareissun. jos sitäkään et halua niin voit aina pakoilla viranomaisia joko suomessa, tai lähteä vaikka tsadin viidakkoon.

        Sen sijaan jos VALITSET armeijaan menon, niin siihen liittyen on PAKKO sitä sun tätä.

        Jos menet työpaikalle, niin on sieläkin pakko tehdä mitä työnantaja käskee tehdä, tai sitten et sinne työpaikalle mene.

        Ensinnäkin nimimerkin "KAPINAA!" viesti on selvä provo. Kai ymmärsit tämän?

        "Jos menet työpaikalle, niin on sieläkin pakko tehdä mitä työnantaja käskee tehdä"

        Työpaikoissa pomot eivät vain yleensä ole hengittämässä niskaan 24/7. Sitä paitsi armeijan komentajilla on _paljon_ vapaammat kädet antaa käskyjä, joita myös pitää totella. Varusmiesten hyvinvoinnistakaan ei tarvitse erityisemmin välittää, koska uutta lihaa saadaan jatkossakin (kiitos "yleisen" asevelvollisuuden).


      • sikaballerina
        j7hgrfed kirjoitti:

        ".jotkut on ottaneet ns pakkorokotuksia ja sen jälkeen nuorilla keuhkokuume ym sairauksia,entäpä se sikatauti joka tuli rokotuksista.itse en ottanut enkä saanut sitä sikatautia. "

        Hohhoijaa.
        Tietämättömyys näemmä suo edelleen kaikkein ehdottomimman varmuuden.

        Sikotaudin ehdit saada milloin vain ja jos olet, kuten oletan, miespuolinen, sinun on oltava tarkkana, sillä sikotaudin kylkiäisenä seuraa usein kivestulehdus, joka johtaa sitten steriliteettiin. Eihän se ole suuri vahinko?


      • Worrie

        Olipas ajankohtainen uutinen, julkaistu 3.10.2012.

        Löytyisikö jotain tuoreempaa uutista aiheesta niin näkisimme miten ROKOTUSPAKKO on oikeasti vaikuttanut rokotuksen ottajiin?

        Ps. Itse en ottaisi rokotetta, ei huvita ryhtyä "Terveydettömyyden ja Huonostivoinnin Lobbaripilipaliliiton" [TM] koekaniiniksi.


      • MRSA
        Worrie kirjoitti:

        Olipas ajankohtainen uutinen, julkaistu 3.10.2012.

        Löytyisikö jotain tuoreempaa uutista aiheesta niin näkisimme miten ROKOTUSPAKKO on oikeasti vaikuttanut rokotuksen ottajiin?

        Ps. Itse en ottaisi rokotetta, ei huvita ryhtyä "Terveydettömyyden ja Huonostivoinnin Lobbaripilipaliliiton" [TM] koekaniiniksi.

        Idiootti!

        Todennäköisesti silti selviät ilman ihmeempiä ongelmia: Jos yhä enemmistö kansasta saa rokotusohjelman mukaiset rokotukset, myös kaltaisesti tietämättömät juntit pysyvät terveinä. Jos enemmistö lakkaisi ottamasta rokotuksia, olisimme sairauksinemme pian takaisin keski-ajalla.

        "koekaniiniksi"? Laita foliohattu päähän!


      • Delatkaa rauhassa
        47213895789247589609 kirjoitti:

        Ensinnäkin nimimerkin "KAPINAA!" viesti on selvä provo. Kai ymmärsit tämän?

        "Jos menet työpaikalle, niin on sieläkin pakko tehdä mitä työnantaja käskee tehdä"

        Työpaikoissa pomot eivät vain yleensä ole hengittämässä niskaan 24/7. Sitä paitsi armeijan komentajilla on _paljon_ vapaammat kädet antaa käskyjä, joita myös pitää totella. Varusmiesten hyvinvoinnistakaan ei tarvitse erityisemmin välittää, koska uutta lihaa saadaan jatkossakin (kiitos "yleisen" asevelvollisuuden).

        Senkun kieltäydytte, olkaa ottamatta kauheita rokotuksia, joita teille vielä ilmaiseksi tarjotaan!

        Mutta muistakaa myös kieltäytyä kalliista sairaalahoidosta, jos satutte pahastikin sairastumaan tautiin tai - vielä pahempaa - jälkitauteihin ja komplikaatioihin.

        Selvästi näkee, että kaikki eivät ilmeisesti ole armeijakelposia - niin helvetin Minä-Minää on "ajattelu".


      • gkl

        Suurin osa lääkäreistä ei ota mitään rokotuksia, mutta suurelle yleisölle niitä vaan tuputetaan. Tämä on totuus, mitä kukaan ei julkisuudessa halua kertoa, kun pelkäävät oman pallinsa puolesta. Joten jos läääkärit ja heidän perheensä ei itse ota rokotuksia, ottaisitko sinä?


      • jPr 1jk 2/03

        Simputusta nuo armeijan nuhapiikit on kyllä munkin mielestä. Onneksi ei sentään 10 v sitten semmosia hömppiä ollut


      • sdfv
        Worrie kirjoitti:

        Olipas ajankohtainen uutinen, julkaistu 3.10.2012.

        Löytyisikö jotain tuoreempaa uutista aiheesta niin näkisimme miten ROKOTUSPAKKO on oikeasti vaikuttanut rokotuksen ottajiin?

        Ps. Itse en ottaisi rokotetta, ei huvita ryhtyä "Terveydettömyyden ja Huonostivoinnin Lobbaripilipaliliiton" [TM] koekaniiniksi.

        Ei rokoytteiden käyttö mitenkään terveellisemmäksi muutu vaikka ne ottas ilman pakkoa. Rokotteet on oikeestaan vaan vaihtoehtonen sairauksien hoito /ehkäisymuoto, ihan ku vaikka akupunktio, jooka, reiki tai korvakynttilähoito. Ei soo mikään itsestäänselvyys johon jokainen voimatta ja tahtomattaan päätyy, se on tarkka valinta. Eikä tosiaankaan mikään kansalaisvelvollisuus. Yhtä velvollista ku tupakointi tai juoppoilu.


      • Tutustu asioihin
        1 uud rak p evp kirjoitti:

        ei ketään voi pakottaa jos on täysissä ruumiin ja sielun voimissa.itse kieltäytyisin rokotuksista poliota lukuun ottamatta.ei ne ole tarpeellisia vastustuskyky paranee jos ei niitä ota.jotkut on ottaneet ns pakkorokotuksia ja sen jälkeen nuorilla keuhkokuume ym sairauksia,entäpä se sikatauti joka tuli rokotuksista.itse en ottanut enkä saanut sitä sikatautia.

        Polio ei ole millään muotoa tarpeellinen aikuiselle ihmiselle Suomessa. Sen sijaan esim. jäykkäkouristus kannattanee varusmiehen ottaa, tetanus-bakteerit viihtyvät meidänkin maaperässä.


      • Käräjillä tavataan

        Ei kuule mikään Suomen pellearmeija väkisin ala mitään rokotuksia antamaan, siinä mennään rikoksen puolelle. Virkarikos tulee heti ensimmäisenä mieleen, varmasti muitakin jos voimakeinoja käytetään.


      • 383

        Ja liittyy aiheeseen, MITEN??


      • provokatiiiivinen
        47213895789247589609 kirjoitti:

        Ensinnäkin nimimerkin "KAPINAA!" viesti on selvä provo. Kai ymmärsit tämän?

        "Jos menet työpaikalle, niin on sieläkin pakko tehdä mitä työnantaja käskee tehdä"

        Työpaikoissa pomot eivät vain yleensä ole hengittämässä niskaan 24/7. Sitä paitsi armeijan komentajilla on _paljon_ vapaammat kädet antaa käskyjä, joita myös pitää totella. Varusmiesten hyvinvoinnistakaan ei tarvitse erityisemmin välittää, koska uutta lihaa saadaan jatkossakin (kiitos "yleisen" asevelvollisuuden).

        no mitäs sinä sika välität muista?


      • auu
        47213895789247589609 kirjoitti:

        Ensinnäkin nimimerkin "KAPINAA!" viesti on selvä provo. Kai ymmärsit tämän?

        "Jos menet työpaikalle, niin on sieläkin pakko tehdä mitä työnantaja käskee tehdä"

        Työpaikoissa pomot eivät vain yleensä ole hengittämässä niskaan 24/7. Sitä paitsi armeijan komentajilla on _paljon_ vapaammat kädet antaa käskyjä, joita myös pitää totella. Varusmiesten hyvinvoinnistakaan ei tarvitse erityisemmin välittää, koska uutta lihaa saadaan jatkossakin (kiitos "yleisen" asevelvollisuuden).

        mitäs sinä sika välität muista?


      • Hyi....
        KAPINAA! kirjoitti:

        Aika hurjaa, että rokotuksia olis PAKKO ottaa! Ei kyllä varmalla ole! Johan se on kaikkien ihmisoikeuslakien rikkomista, jos Suomen armeija PAKOTTAA ottamaan rokotuksia! HUH HUH

        Muutenkin armeijassa pakotetaan vaikka mihin. Aamulla pitää noustakin kukonlaulun aikaan.
        Kamalat kamppeet.
        Tukka pois.
        Noudatettava kaikenmaailman komennuksia.
        Hyi.
        Ja se ruoka.
        Ja lääkäri.
        Rokotukset.
        Hyi.
        Tätäkö varten sodat on käyty?


      • 32421351235
        MRSA kirjoitti:

        Idiootti!

        Todennäköisesti silti selviät ilman ihmeempiä ongelmia: Jos yhä enemmistö kansasta saa rokotusohjelman mukaiset rokotukset, myös kaltaisesti tietämättömät juntit pysyvät terveinä. Jos enemmistö lakkaisi ottamasta rokotuksia, olisimme sairauksinemme pian takaisin keski-ajalla.

        "koekaniiniksi"? Laita foliohattu päähän!

        Mitä sä selität? Hyvä hygienia, terveellinen ruoka, suojattu seksi. Ne riittää pitämään taudit tosi hyvin loitolla, kun oma keho osaa vastustaa tauteja ja mitään turhanpäiväisiä rokotuksia ei tartte. Tietysti sitten tarttet rokotuttaa itteesi aina jos tyhmänä olet jo rokotuttanut ja sun oma immuniteetti menee paskaks. Mut lykkyä tykö te tyhmät idiootti kemikaaliloiset.


      • avoiva
        gkl kirjoitti:

        Suurin osa lääkäreistä ei ota mitään rokotuksia, mutta suurelle yleisölle niitä vaan tuputetaan. Tämä on totuus, mitä kukaan ei julkisuudessa halua kertoa, kun pelkäävät oman pallinsa puolesta. Joten jos läääkärit ja heidän perheensä ei itse ota rokotuksia, ottaisitko sinä?

        Entäpä ottaisitko piikin jos tietäisit kaikki ne mömmöt mitä piikki sisältää,ja kuinka ne vaikuttaa pitkässä juoksussa..

        ELOHOPEA(tiomersaali)
        FORMALDEHYDI
        ALUMIINIYHDISTEET
        POLYSORBAATTI 80

        Muutamia mainitakseni..Onko yksikään piikittäjä kertonut sinulle kuinka elohopea vaikuttaa sinun aivoihin ja hermostoon...Ei varmaankaan,koska jos tietäisit totuuden et varmaan ottaisi piikkiä..
        Tämähän on rikollista toimintaa,ei kerrota asiakkaalle faktoja,joiden perusteella hän voisi päättää ottaako vai ei piikin..


      • DOCTOR NO
        KAPINAA! kirjoitti:

        Aika hurjaa, että rokotuksia olis PAKKO ottaa! Ei kyllä varmalla ole! Johan se on kaikkien ihmisoikeuslakien rikkomista, jos Suomen armeija PAKOTTAA ottamaan rokotuksia! HUH HUH

        Tosiaan kapinaa! Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Vapaus valita on säilytettävä: Ovatko viranomaiset jotain jumalia?Eikö ihminen saa itse päättää kehostaan? Johan on! Olen lukenut aiheesta (rokotuksista) yli 20 vuotta ja en voi todellakaan suositella niitä. ks esim. suzanne humphries (medical doctor) ym.amerikkalaislähteet.


      • doctor no
        MRSA kirjoitti:

        Idiootti!

        Todennäköisesti silti selviät ilman ihmeempiä ongelmia: Jos yhä enemmistö kansasta saa rokotusohjelman mukaiset rokotukset, myös kaltaisesti tietämättömät juntit pysyvät terveinä. Jos enemmistö lakkaisi ottamasta rokotuksia, olisimme sairauksinemme pian takaisin keski-ajalla.

        "koekaniiniksi"? Laita foliohattu päähän!

        Tiedätkö mitä rokotteissa on? Alumiinia, formaldehydiä, elohopeaa, säilöntäaineita jne.jne aineita, joita ei saa juoda, saa pistää lihaksiin ja vereen, jopa vauvoihin! Oletko tutkinut asiaa? Tutkipa ennen kuin sokeasti väität että "enemmistö tai voimakkain on oikeassa". Ei ole. Tutki asiaa, tietoa on saatavilla.


      • doctor no
        Delatkaa rauhassa kirjoitti:

        Senkun kieltäydytte, olkaa ottamatta kauheita rokotuksia, joita teille vielä ilmaiseksi tarjotaan!

        Mutta muistakaa myös kieltäytyä kalliista sairaalahoidosta, jos satutte pahastikin sairastumaan tautiin tai - vielä pahempaa - jälkitauteihin ja komplikaatioihin.

        Selvästi näkee, että kaikki eivät ilmeisesti ole armeijakelposia - niin helvetin Minä-Minää on "ajattelu".

        Ei ole olemassa ilmaisia rokotuksia. Me maksamme ne veroissa.


      • Anonyymi
        j7hgrfed kirjoitti:

        ".jotkut on ottaneet ns pakkorokotuksia ja sen jälkeen nuorilla keuhkokuume ym sairauksia,entäpä se sikatauti joka tuli rokotuksista.itse en ottanut enkä saanut sitä sikatautia. "

        Hohhoijaa.
        Tietämättömyys näemmä suo edelleen kaikkein ehdottomimman varmuuden.

        ”Hohhoijaa.
        Tietämättömyys näemmä suo edelleen kaikkein ehdottomimman varmuuden.”

        Musta tuntuu et sä oot se tietämätön....!


    • gragar

      Mikä on Puolustusvoimien käyttämä rokotevalmiste? Vaxigrip?

      • Vain perustellusti

        Googlella:

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1592&i=SANOFI PASTEUR MSD_VAXIGRIP


        "Vaxigrip on rokote.
        Tämä rokote suojaa sinua tai lastasi influenssaa vastaan, erityisesti jos henkilöillä on korkea riski saada influenssaan liittyviä komplikaatioita. Vaxigrip-rokotteen käytön pitää perustua mahdollisiin virallisiin suosituksiin.
        Kun henkilölle annetaan Vaxigrip-rokotus, immuunijärjestelmä (kehon luonnollinen puolustusjärjestelmä) tuottaa itse suojan (vasta-aineita) tautia vastaan. Mikään rokotteen valmistusaineista ei voi aiheuttaa influenssaa."

        Eli näyttäisi olevan influenssarokote


    • ddddddddddddd

      Skippaa koko armeija myös samalla

    • 8+3

      Ei voida pakottaa ottamaan rokotetta. Ilmoitat eroavasi palvelusta, jos on pakko ottaa rokoite. Luulisi tehoavan. On jokaisen oma asia, antaako tunkea(ja minkä laisia) neuloja itseensä. Influenssarokotetta en minäkään ottaisi, koska siitä voi olla kumuloituvia seuraamuksia jatkossa..

      • 18+20

        Tahtoo sanoa että hyöty-haitta analyysi ei osoita äärettömyyteen: "Jos en ota rokotetta minulla on realistisesti ajatellen todennäköistä kuolla nuorena" ei pidä paikkaansa tässä tapauksessa..


      • 7.1.2014
        18+20 kirjoitti:

        Tahtoo sanoa että hyöty-haitta analyysi ei osoita äärettömyyteen: "Jos en ota rokotetta minulla on realistisesti ajatellen todennäköistä kuolla nuorena" ei pidä paikkaansa tässä tapauksessa..

        "Ei voida pakottaa ottamaan rokotetta"
        Valitettavasti voidaan pakottaa.

        "Ilmoitat eroavasi palvelusta, jos on pakko ottaa rokoite. Luulisi tehoavan"
        Tämän jälkeen sitten uhkaillaan takaisin vankilalla. Luulisi tehoavan.

        "On jokaisen oma asia, antaako tunkea(ja minkä laisia) neuloja itseensä"
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288614837570.html
        "Ainakin toista oli pistetty neulalla"


      • juhyt

        Miksi mennä armeijaan ?
        Sivarin elämä on mielekästä.


      • One love
        7.1.2014 kirjoitti:

        "Ei voida pakottaa ottamaan rokotetta"
        Valitettavasti voidaan pakottaa.

        "Ilmoitat eroavasi palvelusta, jos on pakko ottaa rokoite. Luulisi tehoavan"
        Tämän jälkeen sitten uhkaillaan takaisin vankilalla. Luulisi tehoavan.

        "On jokaisen oma asia, antaako tunkea(ja minkä laisia) neuloja itseensä"
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288614837570.html
        "Ainakin toista oli pistetty neulalla"

        Ei muuten uhkailla vankilalla. Siviilipalvelus on (onneksi) aivan laillinen palvelusmuoto. Eikä muuten ole rokotusasia ainoa, jonka takia, kannattaisi vakavasti harkita aikooko palveluksen suorittaa varusmiehenä...


      • KAPINAA!
        juhyt kirjoitti:

        Miksi mennä armeijaan ?
        Sivarin elämä on mielekästä.

        Miksi mennä armeijaan tai sivariksi ( lähes ilmaiseen orjatyöhön!)? Vapautuspaperit saa nykyään helpolla.


      • juhyt kirjoitti:

        Miksi mennä armeijaan ?
        Sivarin elämä on mielekästä.

        Miksi mennä armeijaan? Kyllä muut turvaavat maan. Miksi ottaa rokotteita? Kyllä se riittää, että suurin osa muista ottaa.


      • MRSA
        One love kirjoitti:

        Ei muuten uhkailla vankilalla. Siviilipalvelus on (onneksi) aivan laillinen palvelusmuoto. Eikä muuten ole rokotusasia ainoa, jonka takia, kannattaisi vakavasti harkita aikooko palveluksen suorittaa varusmiehenä...

        Nykyään varmaan pääsee upseerikouluunkin jos uhkaa muutoin mennä siviilipalvelukseen! :)


      • Tomerana sitten

        Vaikeata sinulla tulee sitten olemaan, jos ja kun joudut sairaalaan armeija-aikanasi. Pistävät sinuun vaikka mitä tiputuksia, muka sillä varjolla, että tarvitset antibioottia tms. Muista olla tiukkana ja kieltäydy kaikista.
        Joku niistä piikeistä voi olla jopa rokotus!

        Sairaaloissa yleensäkin on hoitohenkilöllä kauhea tarve pistellä potilaitaan milloin minkin syyn varjolla. Kyllä sitä pitää tarkkana puolensa pitää, ettei joudu niiden uhriksi sairaalan pedissä.

        Pitäkää puolenne.


    • entinen lentosotamie

      useita piikkejä kerralla laitettiin vuonna 1989 ja eikai siinä ollu mitään sen kummempaa hyvin kaikilla meni ,eikä tuo edes tuntunu missään ,otahan pois iso mies .piikki kammo itelläkin vieläkin

    • miehisty

      Jos kyse on kivunpleosta tai neulakammosta niin kestä se kuin mies. Jos luulet saavasi siitä jotain komplikaatioita niin sitten ymmärrän. Muista syistä on meilestäni pelkurimaista kieltäytyä.

      • Häkki ja kierrin

        Neulapelko lähtee ompeluseurassa.Liity nyt sinäkin.


      • Eiku vua

        Jännä että kommenttisi sai näin paljon miinuksia. Olen samaa mieltä. Eikä ole pelkästään pelkurimaista olla ottamatta vaan myös huono juttu muiden kannalta. Jos vaikka ajatellaan noita täälläkin viitattija rokotuskohuja, niin toki oli ikävää että noinkin pahoja sivuvaikutuksia voi tulla. Paljon pahempi vaihtoehto kuitenkin on että ihmiset eivät ota rokotuksia ja kohta meillä on täällä taas kauan sitten kadonneita tauteja ties minä muunnoksina. Että somasti vaan pyllistämään hoitajalle :)


      • hyvä muistaa
        Eiku vua kirjoitti:

        Jännä että kommenttisi sai näin paljon miinuksia. Olen samaa mieltä. Eikä ole pelkästään pelkurimaista olla ottamatta vaan myös huono juttu muiden kannalta. Jos vaikka ajatellaan noita täälläkin viitattija rokotuskohuja, niin toki oli ikävää että noinkin pahoja sivuvaikutuksia voi tulla. Paljon pahempi vaihtoehto kuitenkin on että ihmiset eivät ota rokotuksia ja kohta meillä on täällä taas kauan sitten kadonneita tauteja ties minä muunnoksina. Että somasti vaan pyllistämään hoitajalle :)

        Juuri näin,ei rokotteita turhaan pistetä!


      • Khyl vaan
        Häkki ja kierrin kirjoitti:

        Neulapelko lähtee ompeluseurassa.Liity nyt sinäkin.

        Hameen saa siinä sivussa juorutessa. Syntyy kuin itsestään.


      • Vallilan Henkka
        Eiku vua kirjoitti:

        Jännä että kommenttisi sai näin paljon miinuksia. Olen samaa mieltä. Eikä ole pelkästään pelkurimaista olla ottamatta vaan myös huono juttu muiden kannalta. Jos vaikka ajatellaan noita täälläkin viitattija rokotuskohuja, niin toki oli ikävää että noinkin pahoja sivuvaikutuksia voi tulla. Paljon pahempi vaihtoehto kuitenkin on että ihmiset eivät ota rokotuksia ja kohta meillä on täällä taas kauan sitten kadonneita tauteja ties minä muunnoksina. Että somasti vaan pyllistämään hoitajalle :)

        Ei mulle pakaraan laitettu vaan käsivarsiin.
        Tosin 3 rokotusta vaan, oli mukana sairausvakuutuksen kortti, että mitkä on annettu ja voimassa vielä. Sen saanee terkkarista tai Kelasta. Näin vuonna -82.
        Nykyään, jos joudut onnettomuuteen ja sulla on ihoa rikki, sulle annetaan jäykkäkouristuspiikki melkein joka tapauksessa. Se on kerrallaan kai vaan 5 vuotta voimassa.
        Kerran mulle annettiin piikki pyörällä kaatumisen jälkeen, enkä mä huomannut ennen kuin hoitaja laittoi paperia siihen. Vaikka mulla oli voimassa oleva, mutta oli pää pyörryksissä, enkä mä ole duudsoni.


      • LJR
        Vallilan Henkka kirjoitti:

        Ei mulle pakaraan laitettu vaan käsivarsiin.
        Tosin 3 rokotusta vaan, oli mukana sairausvakuutuksen kortti, että mitkä on annettu ja voimassa vielä. Sen saanee terkkarista tai Kelasta. Näin vuonna -82.
        Nykyään, jos joudut onnettomuuteen ja sulla on ihoa rikki, sulle annetaan jäykkäkouristuspiikki melkein joka tapauksessa. Se on kerrallaan kai vaan 5 vuotta voimassa.
        Kerran mulle annettiin piikki pyörällä kaatumisen jälkeen, enkä mä huomannut ennen kuin hoitaja laittoi paperia siihen. Vaikka mulla oli voimassa oleva, mutta oli pää pyörryksissä, enkä mä ole duudsoni.

        Jäykkäkouristusrokote voi tosiaan vielä auttaa, jos se annetaan pian tapaturman jälkeen, mutta on se kuitenkin hyvä olla otettu jo aikaisemmin. Eihän sitä aina voi olla varma, että pääsee heti terveydenhoidon yksikköön, jossa rokotuksen saa. Minulle sanottiin terveysasemalla, että jäykkäkouristusrokotus on voimassa kymmenen vuotta, jos ei satu tapaturmaa, jota varten rokote on tarpeellinen ja viisi vuotta, jos tapaturma sattuu. Muutenkaan ei kai pitäisi olla viiden vuoden jälkeen enää estettä ottaa uutta rokotusta. Parempi se rokote on pitää voimassa.

        Joidenkin sairauksien osalta taas ei auta rokotus enää riskitilanteen jälkeen.


      • popopop
        Eiku vua kirjoitti:

        Jännä että kommenttisi sai näin paljon miinuksia. Olen samaa mieltä. Eikä ole pelkästään pelkurimaista olla ottamatta vaan myös huono juttu muiden kannalta. Jos vaikka ajatellaan noita täälläkin viitattija rokotuskohuja, niin toki oli ikävää että noinkin pahoja sivuvaikutuksia voi tulla. Paljon pahempi vaihtoehto kuitenkin on että ihmiset eivät ota rokotuksia ja kohta meillä on täällä taas kauan sitten kadonneita tauteja ties minä muunnoksina. Että somasti vaan pyllistämään hoitajalle :)

        on meillä edelleen paskaraivaritauteja kuten verenpaine, joka johtuu vääristä elämäntavoista teknokraatisessa pakottavassa yhteiskunnassa, sokeritaudit, liikalihavuus ym. mitä pillereitä siihen syödään? hoitajat vain jaksaa pitää huolta, mikä on samaa kuin hidas kuolema. pitäisikö sen takia suosia nopea kuolema? naiset ovat ne kelpo kansalaisia nykyään. "sinun pitäisi, niin isi sanoo".

        joku harvardin egoisti tai pahempi sokea fanaatikko löytää yhdistelmän kaikkiin vaivoihin, niin aletaan sitten maailmanlaajuisesti ruokkia toisiaan propagandalla, sillä joukossa tyhmyys tiivistyy, kunnes havahdutaan, mutta kukaan ei jaksa oikaistaa historiaa enää. ajatelkaa itse!! sanon minä. olette tiedepalvojaa, koska saate hyvää palkkaa, miksi ihmeessä pitää panetella systeemiä? oikeistolaisia siis.

        missä vahva oikeisto, siellä vasemmiston pommi

        varokaa siis lapset kilttejä tätejä! puristakaa heitä ainakin kerran kunnolla tisseistä ja juoskaa omilleen koskaan palaamatta!

        kun natsi on ylisyönyt, hän kaipaa itse vaihtoehtoa elämään niin sikomaista meininkiä että itseään inhottaa...tuskin tuhat vuotta kestää imperiumi, mutta tuskin kukaan oikolukee historiaa. tehty mikä tehty. joten tyhmäpäät, ajatelkaa ihan siis itse, älkää lukekoo lääkärilehtiä kuin vain pari kertaa, mitä vitun paskaa ne syöttää lusikalla!! Miksi juuri minun siis pitää kuunnella noita? - ihan kelpo kysymys, vai mitä lääkärit? kutsukaa vain vasikat poliisejä kun ootte näin pässejä. ja hei hei. helvetissä tavataan, vaan minä pääsen ehdonalaiseen aikaisemmin.


      • Lääketehtaat
        Eiku vua kirjoitti:

        Jännä että kommenttisi sai näin paljon miinuksia. Olen samaa mieltä. Eikä ole pelkästään pelkurimaista olla ottamatta vaan myös huono juttu muiden kannalta. Jos vaikka ajatellaan noita täälläkin viitattija rokotuskohuja, niin toki oli ikävää että noinkin pahoja sivuvaikutuksia voi tulla. Paljon pahempi vaihtoehto kuitenkin on että ihmiset eivät ota rokotuksia ja kohta meillä on täällä taas kauan sitten kadonneita tauteja ties minä muunnoksina. Että somasti vaan pyllistämään hoitajalle :)

        Nimenomaan muunnoksina, joita lääkefirmat ovat tuottaneet! Sitä tapahtuu jatkuvasti uskokaa pois. Rahan ahneet lääkefirmat luovat uusia sairauksia ja kun nämä luodut sairaudet tulevat ihmisten ilmoille niin kas kummaa muutamaa kuukautta,vuotta tai vuosia sitten pantentoitu lääke tuleekin samantien markkinoille! Sikainfluenssa rokote ei ole ainut rokote joka on aiheuttanut suuria ongelmia maailmalla ja kaikkia ei ole varmasti edes "huomattu" tai todistettu. Oletteko oikeasti niin sokeita ettette usko lääketehtaiden häikäilemättömään rahan-ahneuteen tai siihen etteivät ne oikeasti meistä tasamaan tallaajista välitä vaan mistäpä muusta kuin ensiksi mainitusta RAHASTA! Toki on rokotuksia jotka kannattaa ottaa kuten jäykkäkouristus, mutta nämä kausi influenssa rokotteet aivan huuhaata ja jotkut jopa täysiä kokeita ja kuka koekaniiniksi?

        -pakottaa ei kuulu eikä voi edes armeijassa!


      • Anonyymi

        Ennen vanhaan sanottiin, että on aikuinen kun on rippikoulun käynyt ja rokotettu. Rippikoulusta selviytyäkseen piti osata lukea ja kristinopin perusteet. Rokotteen ottaminen todisti, ettet ole lapsellinen.


    • tyttö joka kävi inti

      Niiitä rokotuksia ei anneta huvin vuoksi, saat kaksi tärkeää rokotusta joten ole poika hiljaa ja ota ne mukisematta.

      Influenssa rokotetta ei taideta tammikuun erälle antaa, eikä sitä pakoteta ottamaan.

      • ei inttiä tytöille

        Ensinnäkin, naiset, jotka käy intin, eivät ole tervejärkisiä. Ja mitä tulee rokotteisiin, niin en ole ottanut enkä ota edes pakon edessä.


      • poni4

        tyhmää selittää rivimarssijalle totuutta, kun sitä tyydyttää juuri rivimarssi, hymy päätä suurempi, että pääsi viihdoinkin


      • mika6

        sinä olet siis entinen tyttö. raksalle nyt vaan töihin kun oot niin hyvä.


    • viedäänkö hallintaa

      onhan kaikilla itsemääräämis oikeus omasta terveydestään ,ei thl eikä armeija voi ihmistä pakoittaa rokotteisiin kun on näyttöä mahd. elämää rajoittavastä jälki seuraamisista josta joutuu itse vastaamaan jos jokin menee pieleen
      jokainen on oman itsensä herra kuitenkin ,kun ei ole maailmaa uhkaavaa epidomiaa jolla jo peloiteltiin vuonna 2009....onko unohtunut painostus mikä silloin oli ? ?uskokaa omaan itseenne

      • eve4

        Missään ei painostettu ottamaan sikarokotetta. Iltapäivälehdissä jo luki, ettei sikalentsu ole normaalia kausilentsua kummempi tauti. Kukaan ei ainakaan meikäläistä painostanut ottamaan rokotetta, enkä ottanutkaan em. Tiedon perusteella.


      • LJR
        eve4 kirjoitti:

        Missään ei painostettu ottamaan sikarokotetta. Iltapäivälehdissä jo luki, ettei sikalentsu ole normaalia kausilentsua kummempi tauti. Kukaan ei ainakaan meikäläistä painostanut ottamaan rokotetta, enkä ottanutkaan em. Tiedon perusteella.

        "Lentsuksi" nimitetään myös influenssaa lievempiä nuhakuumeita, kyseessä on siis eri sairaus. Nykyiset kausi-influenssarokotteet suojaavat myös sikainfluenssalta. Vaikka influenssa ei ehkä aina olisikaan kauhean vaarallinen perusterveelle ihmiselle itselleen, rokottamaton voi levittää sitä myös toisiin heikompiin ihmisiin, joista joillekin ei ehkä saada rokotteella yhtä vahvaa immuniteettia kuin perusterveelle, joten sairauden torjumiseksi on etua rokotteesta myös niillä, jotka voisivat siitä hyvin selviytyäkin. Voi influenssa tosin perusterveellekin olla kivulias ja useamman viikon työ- ja toimintakyvyttömyyttä aiheuttava. Voi olla, ettei niitäkään vaikutuksia kannata ottaa, jos riskiä sairastua voidaan huomattavasti vähentää rokotteella.


      • turha piikki
        eve4 kirjoitti:

        Missään ei painostettu ottamaan sikarokotetta. Iltapäivälehdissä jo luki, ettei sikalentsu ole normaalia kausilentsua kummempi tauti. Kukaan ei ainakaan meikäläistä painostanut ottamaan rokotetta, enkä ottanutkaan em. Tiedon perusteella.

        "Missään ei painostettu ottamaan sikarokotetta. Iltapäivälehdissä jo luki, ettei sikalentsu ole normaalia kausilentsua kummempi tauti"
        Valehtelet, tarkoituksella tai tyhmyyttäsi.
        Pekka "mengele" Puska ja "tutkimusprofessori" T. Ruutu puhuivat silloin moneen kertaan esim. televisiossa, että sikapiikki on välttämätöntä ottaa.
        Narkolepsian saaneet tuskin kiittävät näitä puoskareita piikille painostamisesta.
        Tiukkaan sävyyn meikäläistäkin painostettiin piikille, kun ko. aikana kävin paikallisessa "arvauskeskuksessa"
        No onneksi piikki jäi ottamatta ja terveenä säilyin.


      • Harmaapää 70 v
        turha piikki kirjoitti:

        "Missään ei painostettu ottamaan sikarokotetta. Iltapäivälehdissä jo luki, ettei sikalentsu ole normaalia kausilentsua kummempi tauti"
        Valehtelet, tarkoituksella tai tyhmyyttäsi.
        Pekka "mengele" Puska ja "tutkimusprofessori" T. Ruutu puhuivat silloin moneen kertaan esim. televisiossa, että sikapiikki on välttämätöntä ottaa.
        Narkolepsian saaneet tuskin kiittävät näitä puoskareita piikille painostamisesta.
        Tiukkaan sävyyn meikäläistäkin painostettiin piikille, kun ko. aikana kävin paikallisessa "arvauskeskuksessa"
        No onneksi piikki jäi ottamatta ja terveenä säilyin.

        Kyllä ainakin Järvenpäässä sairaanhoitaja sai valita ottaako sikapiikin vai työsuhteen purun. Serkkuni 50 v tytär, osastonhoitaja, valitsi väärin ja otti sikapiikin. Raato poltettiin viikon päästä, ettei voi jälkeenpäinkään tutkia kuolinsyytä. Nyt on nimi kaiverrettuna isänsä hautakiveen Lumijoen hautausmaalla.

        Itsellä oli oikea influenssa viimeksi noin vuonna 1985. Aasialaista tai hongkongilaista influenssaa en ole sairastanut, muita flunssia joka vuosi kunnes noin 1985 aloin ottamaan kalanmaksaöljyhörpyn joka aamu. Siihen jäi kaikki influenssat ja flunssat ja aikaahan tuosta on noin 30 v. Saa uskoa ja kokeilla tai tehdä päinvastoin, omapa on kroppanne ja itse sitä hoidatte miten haluatte. Minulla nyt vain meni näin!


      • free will

        samaa mieltä. elämän laatu menee lääkäreiden kanssa. toivottavasti eivät tee mielialalääkkeet kaikille pakollisiksi, yhteiskuntarauhan nimissä.


      • oööo
        turha piikki kirjoitti:

        "Missään ei painostettu ottamaan sikarokotetta. Iltapäivälehdissä jo luki, ettei sikalentsu ole normaalia kausilentsua kummempi tauti"
        Valehtelet, tarkoituksella tai tyhmyyttäsi.
        Pekka "mengele" Puska ja "tutkimusprofessori" T. Ruutu puhuivat silloin moneen kertaan esim. televisiossa, että sikapiikki on välttämätöntä ottaa.
        Narkolepsian saaneet tuskin kiittävät näitä puoskareita piikille painostamisesta.
        Tiukkaan sävyyn meikäläistäkin painostettiin piikille, kun ko. aikana kävin paikallisessa "arvauskeskuksessa"
        No onneksi piikki jäi ottamatta ja terveenä säilyin.

        hyvä juttu. ovat piikkikäitä ne lääkärit. pitää oikein suojapuupukua kantaa ja nuijaa puolustukseksi.


      • avoiva

        Viedäänkö hallintaa??Ainakin yrittävät kovasti..
        Jo 2009sikapandemian tiimoilta PAKKOrokotuslaki yritettiin saada läpi..Onneksi oli yksi järkevä mies paikalla,silloinen pääministeri,sai kumottua sen.

        Tällä hetkellä on taas lobbarit ostamassa ääniä PAKKOROKOTUSLAIN PUOLESTA
        Saa nähhä meneekö käsittelyyn tämän vuoden puolella..


    • Tana

      Kukaan ei voi pakottaa aikuista ihmistä. Kieltäydy ottamasta ja katso tulevatko väkisin pitämään kiinni ja pistämään. Ole vahva, äläkä anna periksi.

      • Äly hoi

        Ajatelkaa ihmiset nyt välillä edes kokeilun vuoksi, ei se ole niin vaikeaa!

        Jos vaikka ajatellaan noita täälläkin viitattija rokotuskohuja, niin toki oli ikävää että noinkin pahoja sivuvaikutuksia voi tulla. Paljon pahempi vaihtoehto kuitenkin on että ihmiset eivät ota rokotuksia ja kohta meillä on täällä taas kauan sitten kadonneita tauteja ties minä muunnoksina.


      • Historiodotos
        Äly hoi kirjoitti:

        Ajatelkaa ihmiset nyt välillä edes kokeilun vuoksi, ei se ole niin vaikeaa!

        Jos vaikka ajatellaan noita täälläkin viitattija rokotuskohuja, niin toki oli ikävää että noinkin pahoja sivuvaikutuksia voi tulla. Paljon pahempi vaihtoehto kuitenkin on että ihmiset eivät ota rokotuksia ja kohta meillä on täällä taas kauan sitten kadonneita tauteja ties minä muunnoksina.

        Taudit on kadonneet ainakin pääosin yleisen hygieenisyyden ja ravintotilanteen paranemisen seurauksena. Liassa ja ali- tai väärinravittuna vastustuskyky ei toimi ja taudit pääsevät jylläämään. Nälkävuosien tautiepidemioihin tutustuminen antaa ajattelemisen aihetta...


      • vastapalvelus

        jes!!!!

        tehdään kokeita lääkäreillä! pistetään mönjää heihin kirjoitetaann raportteja!! jee


      • jko4
        Äly hoi kirjoitti:

        Ajatelkaa ihmiset nyt välillä edes kokeilun vuoksi, ei se ole niin vaikeaa!

        Jos vaikka ajatellaan noita täälläkin viitattija rokotuskohuja, niin toki oli ikävää että noinkin pahoja sivuvaikutuksia voi tulla. Paljon pahempi vaihtoehto kuitenkin on että ihmiset eivät ota rokotuksia ja kohta meillä on täällä taas kauan sitten kadonneita tauteja ties minä muunnoksina.

        juuri se on paskaa että "ei oo niin vaikeaa"

        kaveruussuhteelle juutalainenkin hirttäytyi


    • Pakottaahan armeija muutakin. Mm. pakollinen parranajo ja tukanleikkuu. Vaihtoehtoja on. Voit mennä sivariin tai totaalina linnaan. Nykyään järkevin vaihtoehto on kai kertoa kutsunnoissa polttaneensa joskus pilveä. Saa heti vapautuksen, vaikka juopot pääsevätkin pyssyn varteen :D

      • nokia

        Hiukan eri asia ajaa parta kuin ottaa rokote. Enkä nyt tarkoita neulapelkoa tms vaan rokotteiden haitta- ja sivuvaikutuksia.


      • 15+14

        Karvojen leikkuussa on kyse hygieniasta, joka on muinoin ollut varmaan huono. Hiukset kasvaa takas. Rokotetta täytyy miettiä... ei voi aina tietää mitä saa sisäänsä.


      • Pääsin pälkähästä

        Ei ole pakko ajaa hiuksia eikä partaa, eivät väkisin aja vaan kotiuttavat!


      • körmy
        15+14 kirjoitti:

        Karvojen leikkuussa on kyse hygieniasta, joka on muinoin ollut varmaan huono. Hiukset kasvaa takas. Rokotetta täytyy miettiä... ei voi aina tietää mitä saa sisäänsä.

        on ollut viiksikäitä sotilaita ja kauniita sellaisia. nykyään armeija on natsistunut ja julma


    • -------------

      Suomen laki sallii ihmisille "hylätä tai hyväksyä" ehdotetun lääkärinhoidon. Tämä koskee kaikkia hoitoja kaikilla täysi-ikäisillä. Tuohon nähden pidän aika kohtuuttomana, että sinun itsemääräämisoikeuttasi voitaisiin loukata tuollaisilla rokotteilla.

      Mutta iltapäivä oli ja meni, miten selvisit?

      • 7.1.2014

        Nykyinen asevelvollisuusjärjestelmä kokonaisuudessaan on kohtuuton.


      • minun mielestä

        "Suomen laki sallii ihmisille "hylätä tai hyväksyä" ehdotetun lääkärinhoidon. Tämä koskee kaikkia hoitoja kaikilla täysi-ikäisillä."

        Ei taida koskea esim. joitakin vakavia mielenterveysongelmia. Tuskin keneltäkään pakkopaidassa olevalta on kysytty, haluaako hän sitä, vaan jos on ollut itselleen/toisille vaaraksi, niin se voidaan laittaa, jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt.

        Onhan tuo rokotus vähän eri asia, mutta ei ihan: jos joku rokotuksesta kieltäytynyt kantaa tartuntaa ja tartuttaa toiseen, esim. sellaiseen, joka ei jostakin (terveydellisestä) syystä pysty ottamaan rokotetta (vaikka haluaisi), niin ei se ole vain sen huvikseen rokotuksesta kieltäytyneen asia. Joskus voi joutua ajattelemaan kansan (keskimääräistä)kokonaishyvinvointia, jolloin joku yksilö valitettavasti voi joutua kärsimään (kun taas moni muu saa avun). Eihän se mukavaa ole, mutta joskus on valittava kahdesta pahasta se pienempi paha..


      • mirimariväyrynen
        minun mielestä kirjoitti:

        "Suomen laki sallii ihmisille "hylätä tai hyväksyä" ehdotetun lääkärinhoidon. Tämä koskee kaikkia hoitoja kaikilla täysi-ikäisillä."

        Ei taida koskea esim. joitakin vakavia mielenterveysongelmia. Tuskin keneltäkään pakkopaidassa olevalta on kysytty, haluaako hän sitä, vaan jos on ollut itselleen/toisille vaaraksi, niin se voidaan laittaa, jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt.

        Onhan tuo rokotus vähän eri asia, mutta ei ihan: jos joku rokotuksesta kieltäytynyt kantaa tartuntaa ja tartuttaa toiseen, esim. sellaiseen, joka ei jostakin (terveydellisestä) syystä pysty ottamaan rokotetta (vaikka haluaisi), niin ei se ole vain sen huvikseen rokotuksesta kieltäytyneen asia. Joskus voi joutua ajattelemaan kansan (keskimääräistä)kokonaishyvinvointia, jolloin joku yksilö valitettavasti voi joutua kärsimään (kun taas moni muu saa avun). Eihän se mukavaa ole, mutta joskus on valittava kahdesta pahasta se pienempi paha..

        on vaikea ajatellaa "kansaa". huono ajatus eikä toimii pitkään. oikein egoistinen ajatus "kansaajattelu".


    • Miks pitäs kieltäytyä ilmaisista rokotuksista? Jos piikkejä pelkäät niin voin kertoa, kun siihe penkkiin istahdat, niin et kerkee sanoa ees sanaa "ei" ku 2 hoitajaa on sinua pistänyt molempiin olkapäihin.

      • pertsa_90

        uuuh... pitääkö kaikki ilmainen ottaa vastaan? Aina ei ole kyse piikkipelosta vaan viisaudesta. Moni saa kahta kauheamman flunssan rokotuksesta ja joillekin jää iäksi sivuvaikutuksia.


      • pelkurit
        pertsa_90 kirjoitti:

        uuuh... pitääkö kaikki ilmainen ottaa vastaan? Aina ei ole kyse piikkipelosta vaan viisaudesta. Moni saa kahta kauheamman flunssan rokotuksesta ja joillekin jää iäksi sivuvaikutuksia.

        "Aina ei ole kyse piikkipelosta vaan viisaudesta."

        Typeryydestä siinä on kyse. Oletko miettinyt, mitä tapahtuisi, jos kaikki "viisaudessaan" kieltäytyisivät ottamasta rokotteita? Laumasuoja toimii vain, jos suuri enemmistö piikittää itsensä. Se vähemmistö voi sitten loisena nauttia terveydestä, jonka rokotettu enemmistö heille tarjoaa.


      • lampaat!
        pelkurit kirjoitti:

        "Aina ei ole kyse piikkipelosta vaan viisaudesta."

        Typeryydestä siinä on kyse. Oletko miettinyt, mitä tapahtuisi, jos kaikki "viisaudessaan" kieltäytyisivät ottamasta rokotteita? Laumasuoja toimii vain, jos suuri enemmistö piikittää itsensä. Se vähemmistö voi sitten loisena nauttia terveydestä, jonka rokotettu enemmistö heille tarjoaa.

        Omaa järkeään saa myös käyttää eikä uskoa ihan kaikkea mitä lääkefirmojen kassaan rahaa keräävät kertovat.


      • Senkka nenästä

        hartsa-90, annan sinulle aivan ilmaiseksi turpaan, et kai siitä kieltäydy?


      • topi pihasta

        ja loppuelämä eläkkeellä


    • -skeptinen-

      Niin kauan kun itselle tai lähisukulaiselle/ystävälle ei ole käynnyt huonosti niin luottaa rokotuksiin, mutta kun on käynnyt huonosti ns. ei-siitä-mitään-ongelmia-tule-rokotukselle, niin alkaa suhtautua skeptisesti kaikkiin rokotuksiin väkisinkin.

      Googlasin myös tuon Vaxigrip:in

      Tuoteselosteessa lukee:
      Jos sinulla on kysymyksiä tämän lääkkeen käytöstä, käännylääkärin tai apteekki
      henkilökunnan puoleen.
      4.
      MAHDOLLISET
      HAITTAVAIKUTUKSET
      Kuten kaikki lääkkeet,Vaxigrip -rokotekin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.
      Kliinisten tutkimusten aikana
      on havaittu seuraavia haittavaikutuksia.
      Niiden yleisyys on arvioitu
      seuraavasti:
      Yleiset:
      1–10
      rokotetulla sadasta:
      -
      päänsärky
      -
      hikoilu
      -
      lihaskipu, nivelsärky
      -
      kuume,
      huonovointisuus
      , vilunväristykset, väsymys
      -
      paikalliset reaktiot: punoitus, turvotus, kipu, mustelmat, tai kovettuma rokotteen pistospaikan
      alueella.
      Nämä reaktiot häviävät yleensä
      itsestään 1

      2 vuorokauden kuluessa.
      Edellä lueteltujen yleisten sivuvaikutusten lisäksi rokotteen markkinoille tulon jälkeen on havaittu
      seuraavia haittavaikutuksia:
      -
      allergiset reaktiot:
      aiheuttavat harvinaisissa tapauksissa lääketieteellisen
      hätätilanteen, jolloin
      verenkiertojärjestelmä ei pysty ylläpitämään riittävää veren virtausta eri elimiin (sokki)
      turpoamista esiintyy hyvin harvinaisissa tapauksissa todennäköisimmin pään ja kaulan
      alueella, mm. kasvoissa, huulissa, kielessä, kurkussa tai
      muualla elimistössä
      (angioedeema)
      -
      ihoreaktiot, jotka saattavat levitä koko kehoon, mukaan luettuna ihon kutina (pruritus,
      nokkosihottuma) ja ihottuma
      -
      verisuonitulehdus (vaskuliitti), joka saattaa aiheuttaa ihottumaa ja erittäin harvinaisissa
      tapauksissa t
      ilapäisi
      ä
      munuaisongelmi
      a
      -
      hermoratakipu (neuralgia), kosketus
      -
      , kipu
      -
      , kuuma
      -
      ja kylmätunnon poikkeavuuksia
      (parestesiat), kouristuksia
      (konvulsiot)
      , joihin liittyy kuumetta, hermoston häiriöitä, jotka
      saattavat aiheuttaa niskan jäykkyyttä, sekavuutta, tun
      nottomuutta, raajojen kipua ja heikkoutta,
      tasapainohäiriöitä, reaktiokyvyn häiriöitä, halvaantumista osassa kehoa tai koko kehossa
      (enkefalomyeliitti, neuriitti ja Guillain
      -
      Barrén oireyhtymä)
      -
      tietyn tyyppisten, verihiutaleiksi kutsuttujen verihiukkasten t
      ilapäinen väheneminen; niiden
      alhainen määrä voi johtaa mustelmien tai verenvuodon lisääntymiseen (ohimenevä
      verihiutalekato), tilapäinen kaula
      -
      , kainalo
      -
      tai nivusrauhasten turpoaminen (ohimenevä
      lymfadenopatia)

      (en jaksa korjailla copy/pastea)

      eli HALVAANTUMISIA ym. "kivaa" tavallisesta rokotteesta. Eihän noita kaikille tule, mutta mitä jos sattuu tulemaan juuri omalle kohdalle...

      Guillain-Barrén oireyhtymä:
      Oireyhtymä johtaa yleensä jonkinasteiseen väliaikaiseen halvaantumiseen. Raajojen puutuminen ja lihastoiminnan heikkeneminen ovat tyypillisiä oireita, muita ovat muun muassa kipu, verenpaineen ja sydämensykkeen muutokset sekä virtsaamis- ja ulostamishäiriöt. Vaikeimmissa tapauksissa potilas päätyy tilapäiseen hengityslaitehoitoon.

      • LJR

        Guillain-Barrén oireyhtymä rokotteesta on siis harvinainen. Artikkelin mukaan huomattava osa potilaista on hieman aiemmin sairastanut jonkin virus- tai bakteeri-infektion. Sen perusteella voisi olettaa, että influenssarokotteella olisi merkittävämpi ko. sairautta estävä vaikutus. Se ainakin tiedetään, että influenssan jälkitaudit voivat olla vakavia ja pitkäaikaisia.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Guillain-Barrén_oireyhtymä


      • ikk3

        firmat oikein urakalla piilottelevat vahinkojuttuja. lääke on bisnestä. joten kaikki tapaukset esiin vain.


      • avoiva
        ikk3 kirjoitti:

        firmat oikein urakalla piilottelevat vahinkojuttuja. lääke on bisnestä. joten kaikki tapaukset esiin vain.

        Juu. niin piilottelevat"maksavat"sairastuneet hiljaiseksi.Jenkeissä on jo tuhansia tapauksia jossa oikeus on määrännyt korvauksia rokote haitoista mm.autistisille potilaille.
        Mutta saako ne julkisuutta?miksiköhön ei.,JOS TÄMÄ UUTINEN nousisi valtamedioihin,alkaisi korttitalo romahtamaan..


    • LJR

      Ko. rokotuksista tuskin kannattaa kieltäytyä, jos ei ole jotakin todellisia vasta-aiheita, kuten voimakkaita allergioita rokotteiden sisältämille aineille. Influenssakin voi intissä johtaa pitkään sairasteluun. Ottamalla rokotteen välttää myös levittämästä sairauksia muihin, sellaisiinkin, joilla rokote ei tuota riittävää suojaa tai ei voi ottaa rokotetta esim. vaikean allergian takia. Vaxigripin ei ole tietääkseni todettu edistäneen narkolepsiaa. Valmistajakin on eri kuin Pandemrixin.

      Yksi intissä annettavista rokotteista on taas jäykkäkouristusrokote, joka olisi joka tapauksessa syytä olla voimassa. Toisin kuin monien muiden sairauksien osalta, muiden ihmisten rokotusten antama laumasuoja ei suojaa ainakaan merkittävässä määrin rokottamattomia sairaudelta, sairautta aiheuttavia bakteereita kuin on maaperässä runsaasti. Ei kannatta sairastuttaa itseään mahdollisesti sattuvan syvän haavan takia jäykkäkouristukseen, jos sen voisi rokotteella estää.

      Muuten vaikuttaa pikemminkin siltä, että yleiseen rokotusohjelmaan ei oteta kovin helposti kaikkia tarpeellisiakaan rokotteita. Aika kauan kesti saada siihen HPV-rokotettakaan. Nytkin se on yleisessä rokotusohjelmassa vain tytöille, vaikka papilloomavirukset aiheuttavat myös miehille kondyloomaa. Joka tapauksessa voi olla kiitollinen siitä, että yleisessä rokotusohjelmassa on monia tarpeellisia rokotteita.

      • järkikäteen

        Tuossa kommentissa on jo vähän tietoakin mukana..

        On niin helppo haukkua rokotteita ottavat "laumasieluiksi", "lampaiksi" ja vaikka miksi.. Yksi mieleen tuleva sana on "sheeple".. Ja sitten ladata pöytään täysin kritiikittä omaksuttua salaliittolööperiä. Jos oikeasti lukee vähän muutakin kuin sarjakuvia, tietää että rokotteista on oikeasti paljon enemmän hyötyä kuin haittaa.


      • töpö töpö
        järkikäteen kirjoitti:

        Tuossa kommentissa on jo vähän tietoakin mukana..

        On niin helppo haukkua rokotteita ottavat "laumasieluiksi", "lampaiksi" ja vaikka miksi.. Yksi mieleen tuleva sana on "sheeple".. Ja sitten ladata pöytään täysin kritiikittä omaksuttua salaliittolööperiä. Jos oikeasti lukee vähän muutakin kuin sarjakuvia, tietää että rokotteista on oikeasti paljon enemmän hyötyä kuin haittaa.

        sinä, oikein hyvä hymypoika! älä kerro kenellekkään, että otit rokotteen. syö karkkia niin viha häviää!


    • Helena61

      Kaikille armeijan alokkaille rokotus.
      Kaikki taudit leviävät majoitustiloissa.

      • hyeena 76

        kaikille majoitustiloille rokotus.
        kaikki alokkaat leviävät siviiliin.


    • OI VOI

      Onko sinulla hame tai mekko päällä kun ruikutat. LUUSERI !

    • jääkäri vm77

      piä silmiä kiinni äläkä kato rokotustapahtumaa,hengitä rauhallisesti ja keskitä ajatuksesi vaikka tyttökaveeriisi!etköhän näillä ohjeilla selviä pikku piikistä!

      • Rebelll

        Hengittele sinä vaan syvään ja todennäköisesti mietitkin sitten äitiäsi kun saat rokotteista paskan, joka lampaalle kyllä kuuluukin. Ei siinä mitään.


      • varoooo

        kyse on kyrvästä reikään, hölmö. kannattaa pitää silmät auki ja varoa.


    • ei kuulu ihmiselle

      Pakkopiikitykset ihan hoopoa, myrkkyjä saa kyllä muutenkin ruuan
      lisäaineista.

    • vm vuodelta 75

      Ei sitä tähänkään ole mopolta kyselty mitä alokas haluaa. Sitä varten on esimiehet, jotka päättää puolestasi. Turpa tukkoon ja sillä siisti.

      • tip2

        painakaa tankit siis kaasua ettei koskaan nähtäisi. rauhassa minä polkup
        yöräilen.


    • finaaliin asti

      Jos ei piikki kelpaa, niin saat samat myrkyt anaalisuppona...

      • Parannellaan vielä:

        Kannattaa sivellä rokote dildon päähän ja työntää anaaliin. Tuttu kapine ei niin pelota.


      • Nuppi lipassa
        Parannellaan vielä: kirjoitti:

        Kannattaa sivellä rokote dildon päähän ja työntää anaaliin. Tuttu kapine ei niin pelota.

        Kiintiöpoikia ne armeijassa kaikki onkin.


    • Asevelvollisuus pois

      Tästäkin ketjusta huomaa erittäin hyvin, millaisia (h)intin käyneet ovat.

      Aloittaja esitti ihan asiallisen kysymyksen.

    • intissä ollut

      Itse en ottanut rokotteita intissä ja kas vain olen sairastanut vuoden aikana kaksi flunssaa, kun normaalisti rokotteen ottaneena olen ollut flunssassa neljä tai viisi kertaa vuodessa. Jäykkäkouristus yms rokotteet otin mutta influenssarokotetta en ottanut ja sillä mennään.

    • masi1

      Varusmies ehtii täältä kyselemään neuvoja,,,Hah Hah,,jo on armeija mallillaan..

    • viäpel

      Hikipiikki pitää kyllä ottaa, se on kaikkien mopojen ikiaikainen velvollisuus.
      Hikipiikki asetetaan kevyesti ukkovarpaan kynnen alla ja sitten
      mopo potkaisee sitten jalalla napakasti kärkipotkun seinään.

    • nainen vaan

      Ainakin eräässä lounais-suomalaisessa yksikössä rokotteen ottaminen on vapaaehtoista. Tosin joillakin alokkailla on valikoiva kuulo tai kuulo kokonaan pois päältä, jolloin he ovat tietämättömiä asioista.

    • lähihoitsu

      Onko sinulla kenties nykyään niin yleinen lävistys jossakin päin elimistöäsi? Arvaapa paljonko rokotusta vaarallisempaa on ollut ottaa se.. : )

      • arvaappa itse

        Annetaan olla tieteen tekeminin, enemmän kouluja käyneille ja kasvatus muiden hoidettavaksi. Emme saavuta tällä mitään.


    • justus1

      Ehdottomasti otettava rokotukset. Varuskunta ja palvelus on tautien pesänä superluokkaa ja siellä seassa on vakavia, loppuelämän tuhoavia tauteja.

      • sdfvsdv

        No helpota vähä. Kai sentään meninkokokit, nuhakepit ja muut semmoset uuet muotihuumeet saa vetää pöntöstä alas? Muuta tartte ku tehostejäykkishömpsy, jos sitäkään. Laumateoria on yhtä horjuvalla pohojalla kuin evoluutio-vastaava.


    • Ennen oli uskallusta

      Voi taivas mikä mamari. Otin/annettiin tarjotut piikit intissä (Hennala kesäkuu -81 - toukokuu -82 Kulj.k) Sen jänlkeen täydennetty ja vahvistettu työnantajien toimesta. Työni takia pidän kansainvälistä rokotuskorttia ulkomaan matkoilla mukana. Olen tavallinen asentaja, en esim. terv.hoitoal. ihminen. Jos olisin kieltäytynyt, oliskohan enää töissä. Lisäksi olen luovuttanut liki 60 kertaa verta. En halua olla levittämässä tauteja. Jos ei rokotuksia ota, ei kannata mennä taudin takia lääkäriin. Lääkäri voi vaikka pistää ... neulalla ... ja voit vaikka joutua sairaalaan tiputukseen ja letkun päässä on kaauuhheea .... piikki.

      Juuri tautien leviämisen ehkäisemiseksi ovat intissä hiukset lyhyet, viikset ja parta pois (miehillä).

      Ps. Pelkää hammaslääkäriä.

      • annos lisää

        olet mallikansalainen, alokas. ehdotan sinulle lisäpiikkiä palveluksestasi kansakunnan puolesta! todella rohkea, mallimies! hurrei!


    • sa-int82

      Minkä takia oikein menit inttiin jos et edes uskalla ottaa rokotuksia vastaan... Taitaa nykynuoriso olla aika lällyjä.

      • Vippaaks päässä?

        "Minkä takia oikein menit inttiin jos et edes uskalla ottaa rokotuksia vastaan"

        Ehkä sen takia, että armeijaa tungetaan kurkusta alas vankilan uhalla kaikille miespuolisille...


      • Onnettomat neidit
        Vippaaks päässä? kirjoitti:

        "Minkä takia oikein menit inttiin jos et edes uskalla ottaa rokotuksia vastaan"

        Ehkä sen takia, että armeijaa tungetaan kurkusta alas vankilan uhalla kaikille miespuolisille...

        Asutko kenties itärajan takana? Nykyäänhän armeijasta on helppo luistaa esim. piikkikammoisten nettihinttien!
        On teillä pullaperseillä vaan helppoa. Ei ollut mun aikana nettiä, eikä kännyköitä joila olisi voinut olla vaikka äitiin yhteydessä, että varautuu tekemään pöperöä pikku piltille raskaan parin päivän metsäreissun jälkeen.


      • nhdtyntyyt
        Onnettomat neidit kirjoitti:

        Asutko kenties itärajan takana? Nykyäänhän armeijasta on helppo luistaa esim. piikkikammoisten nettihinttien!
        On teillä pullaperseillä vaan helppoa. Ei ollut mun aikana nettiä, eikä kännyköitä joila olisi voinut olla vaikka äitiin yhteydessä, että varautuu tekemään pöperöä pikku piltille raskaan parin päivän metsäreissun jälkeen.

        Sut pitäis hakata sairaalakuntoon jossakin Utin harjoituksessa, patriootti nimimerkki "Onnettomat neidit" Kalju pääsi saisi verenpunaisen hehkun.


      • harri holly

        just piikitin itseäni heroiinillä niin paljon, että pelkäsin lääkärin kauhistuvan. kiitos neuvosta, en menee enää inttiin ja miksi menisin?

        ajattelin soutaa veneellä rauhassa ja pohtia elämäni, sillä pääsen "kuiville pian" ja alan matkustaa, syödää terveellistä ruokaa, opiskella elämän taitoa ja nauttia elämästäni. kiitos neuvosta hyvä kenraali. intti ei ole sopiva minulle.


      • krapu
        Onnettomat neidit kirjoitti:

        Asutko kenties itärajan takana? Nykyäänhän armeijasta on helppo luistaa esim. piikkikammoisten nettihinttien!
        On teillä pullaperseillä vaan helppoa. Ei ollut mun aikana nettiä, eikä kännyköitä joila olisi voinut olla vaikka äitiin yhteydessä, että varautuu tekemään pöperöä pikku piltille raskaan parin päivän metsäreissun jälkeen.

        hessu hei, älähän nytte, ota se tukki pois perseestäsi, ihan tosissaan hei...


    • 57224672979659659498

      Amusella kymmeneltä piikitykset, neljä piikkiä, sapuskalle ja heti kaheltatoista tetsariharjotuksiin täyspakkauksissa. Eikä kukaan valittanut oloaan, vaikka karvahatun alta höyrä nousi. Näin silloin ennen. Rokotuksissa käytetyt neulat ( paksuja kuin parsinneulat) oli sitä wahaa, terotettavaa mallia. Ne terotettiin ja steriloitiin uusintakäyttöä varten joka piikityksen jälkeen.

      Tylsempi jura oikein kurahti, kun tungettiin nahkan alle. Kaikkein kovin piikki oli hikipiikki, joka tungettiin isovarpaan kynnen alle. Samoin kiva oli isorokkopiikki, joka aiheutti joillekin muna-allergikoille tukevaa turwotusta ja kuumetta.

      Piikkijonossa pyörtyi moni arkajalka, kun näki edellisia piikitettävän. Harvemmin enää omalla kohdallaan. Ja piikitysnopeus oli 100 ukkoa tunnissa. Ei joutanut miettimään, tekiskö oharit vaiko ei. Olis nimittäin saanut kuulla siitä lopun sotaväen ajan yhtä jos toista koko komppanialta.

    • slarba

      Jätä koko intti väliin..ei siinä touhussa ole mitään järkeä!

    • 383

      Kieltäydy ja kysy lääkäriltä onko laissa kohta jossa PAKOTETAAN ottamaan rokotukset? Ei ole. Juuri rokotusten takia varusmiehet ovat jatkuvasti sairaita!

    • dfshgst

      Sodat kaatuvat omaan mahdottomuuteensa, kun sotilaat kieltäytyvät sotimasta. Myrkyllisiä roketteita ja rohtoja myyvät globaalifirmat kaatuvat, kun ihmiset lakkaavat myrkyttgämästä itseään heidän tuotteillaan. Tiesittekö, että joissakin Australian osavaltioissa kaadetaan fluoria juomaveteen! Ja minullakin on toistakymmentä elohopeapaikkaa hampaissani. Naapuri levittää pelloilleen rounduppia ja muuta kivaa ja luomuruoka on niin kallista, että joudun ostamaan "tavallista", myrkytettyä ruokaa. Rokotteet minuun pistettiin, kun olin liian pieni tajuamaan, mitä minulle tehtiin. Kiitä onneasi, että voit kieltäytyä edes tuosta rokotteesta. Löydät kyllä paljon informaatiota rokotteiden vaaroista ja hyödyttömyydestä, joten en ala niitä luetella.

      • kruto

        aika hyvä "kiitä onneasi että voit kieltäytyä rokotteesta".

        räjäyttävät perkelet maapallon, perkelen hyväntekijät.


    • Power Of Finnish For

      No itse Panssarijääkärikomppaniasta kotiutuneena 2006 voin sanoa että en ole ikinä ollut niin kipeänä kuin armeijassa.
      Kaikki mahdolliset taudit tuli mitä olla voi. Ei tosin mitään sukupuolitautia sentään mutta kipeä olin! Keuhkokuumeet,mahataudit,virukset,flunssat,kirput,täit, jne

      Kaikki rokotukset otin mitä annettiin ja en ole koko ikänäni ollut yhtä kipeä kuin armeijassa. Johtuu siitä että nykykakarat ei osaa jumalauta peseytyä kunnolla! jokapaikkaan räitään ja käsiä ei pestä ellei joku erikseen mainitse asiasta!

      Syytä voi vain arvailla ja sotavammoista voidaan sanoa muutama sieni infektio mikä vaivaa välillä tänäkin päivänä. Kunto on kohtuullinen mutta nykypäivänä armeija on yhtä leikkimistä! perustaitoja ei oikeastaan opeteta ja tetsausharjoitukset on naurettavan lapsellisia. Samoin suurin osa taisteluharjoituksista on kopioitu päiväkodin pihalta..
      Olisin odottanut omalta armeija ajaltani hieman haastetta ja enemmän vastuuta yksilöille. Mutta kyllä mä kieroon katson niitä jotka siitä kieltäytyy koska kuitenkin siellä opitaan monia taitoja joita ei muuten opi. Jos et pärjää armeijassa niin tuskin siviilipuolellakaan on kehumista. Tällä tarkoitan lähinnä noudattaa annettuja ohjeita sekä totella käskyjä. Vaikka niissä ei järkeä välillä omasta mielestäni olisikaan.

      Plussana voidaan mainita todella hyvät ruoat joita sai jokapäivä ja niin paljon kuin jaksoi. Monesti aikaa ei syömiseen ollut kuin pari minuuttia mutta muistan erään yliluutnantin sanoneen että yli 3 minuutin ruokailu on nautiskelua. (taisi olla yliluutnantti Kautto, jos en väärin muista. Mutta summa summarum, en vaihtaisi päivääkään pois omilta armeija ajoiltani! Kyllä niitä on monesti lämmöllä muisteltu sen ajan jälkeen. Ja loppuun vielä kaikille pieni muistutus, aina ei voi olla kivaa ja elämässä nallekarkit eivät mene tasan vaikka miten tahtoisi.

      T: Ruubeni

      • mollamaija8

        Saan flunssan joka syksy silloin, kun olen koulussa tai töissä. Bakteerit tarttuu ja pisaratartunta. Kotona ollessa sairaana tai työttömänä olen terve kuin pukki. =)


      • ??????????????
        mollamaija8 kirjoitti:

        Saan flunssan joka syksy silloin, kun olen koulussa tai töissä. Bakteerit tarttuu ja pisaratartunta. Kotona ollessa sairaana tai työttömänä olen terve kuin pukki. =)

        "Kotona ollessa sairaana -- olen terve kuin pukki." Hmmm. Mitäköhän tästä pitäisi ajatella?


    • dfhshrrsnsgngnsn

      armeijan rokotteet on aivan turhia ja eihän varusmies ole koekaniini,itse kieltäydyin rokotteista -80 luvulla

    • Captain V

      NÖSSÖ!! TYTTÖ!!!!!

    • tottamaar

      mitä valittajia nyky nuoriso,tällä menolla varmaan kaikki taudit mitkä on voitettu palaavat,ja voimakkaampina ettei nyky lääkkeet sitten enää auta,vaan eihän sitä ajatella omaa nokkaansa pitemmälle,minäminä,

      • tiedän

        Ennen rokotteilla yritettiin torjua sairauksia, nykyisin rokotteilla pyritään sairastuttamaan ihmisiä!

        Älä ota rokotetta!


    • poikakoulu

      Ainakin yksi tupalainen kieltäytyi ottamasta jonkinsortin piikin, joutui vain ylilääkärin tjsp juttusille jossa valisti "riskeistä" mitä kieltäytyminen saattaa aiheuttaa, siinäpä se. Kyseessähän taisi olla joku influenssarokote, ihan ekoilla viikoilla taidetaan antaa rajumpia tauteja vastaan rokote, josta ei voi kieltäytyä, meitä piikitettiin toisen kerran e-kaudella, kun elettiin jonkun uuden (lintu, tjsp) influenssa hysterian aikaa, lääkefirmojen rahastuskampanja :D harmittaa jälkeenpäin kun tuli otettua.

    • ********************

      Minä olen armeijassa siviilihenkilönä töissä ja meillekin tuputettiin rokotteita mutta ei sentään pakotettu, en ottanut koska en sairasta koskaan influenssaa miksi ottaisin rokotteen tautia vastaan jota en ole sairastunut kertaankaan niinä vuosina kun ole työskennellyt armeija ympäristössä.
      Influenssarokote ei saa suojaa flunssalta ym räkätaudeilta, puhumattakaan mahataudeilta nämä taudit ovat pahempi riesa ja leviävät.

    • Ruoka on hyvää

      Off topiccina pakko avata turpansa. Intin ruuat oli 90%:sti niin hirveitä että huh! Mutta onneksi tuli käytyä koska nyt jos koskaan arvostan ruokaa ja oon enemmän kuin kaikkiruokanen...=)! Piikeistä puheenollen, influenssarokotetta en ottais itekkään.

    • Näin nyt

      En ole armeijaikäinen. Otin vuosia influenssarokotukset, mutta nyt kahtena vuotena en enää. Saappas nähdä, että joudunko katumaan tulevaisuudessa, mutta ei ole minulla kyllä ollut influenssaa näinä kahtenakaan vuotena. Narkolepsiatapaukset saivat minun muuttamaan asennettani rokotuksiin.

      • näin ennen

        Voi elämän kevät.. Sikainfluenssarokotuksista ei ensinnäkään ollut mitään haittaa ylivoimaisesti suurimmalle osalle sen ottaneista. Minkä lisäksi sen kehittely ja hyväksymismenettelyä nopeutettiin hieman pakkoraossa.

        Ja kuka tietää, ehkäpä lopputulos olisi ollut paljon pahempi jos sikainfluenssarokotukset olisivat vielä jumissa hyväksymismenettelyssä?

        Toisekseen, influenssarokotuksia ei normaalisti terve ihminen juuri tarvitse.

        Kolmannekseen, ne muut rokotukset ovat ihan oma lukunsa. Olisi suoranaista typeryyttä jättää poliorokotukset sun muut ottamatta. Ei se nyt vielä koko maailmaa jos muutama jättää ne ottamatta, mutta jos käytäntö leviää, niin uskokaa pois. Se poliokin voi tulla takaisin. Useimmille "polio" ei tarkoita yhtään mitään. Mutta lukekaa, niin tiedätte. Varmaan tunnetuin tapaus oli usan presidentti Franklin D. Roosevelt, hän joutui käyttämään pyörätuolia polion takia. Käsittääkseni siihen tautiin sairastunut saa olla onnellinen jos ylipäätään selviää hengissä.


    • Inttirikasta aikaa

      Pakollisuus influenssarokotukseen tuntuu kyllä liioitellulta. En kyllä pane vastaan noita iänikuisia vauva- ja lapsi-iän perusrokotteita, joista kieltäytyvät vanhemmat altistavat lapsensa vakaville rokoille, niiden leviämiselle ja yleistymiselle. Yleistymistä on toki nähtävissä aikanamme, jolloin maahanmuuttoa tapahtuu maista, joissa rokotusohjelmaa ei ole.

      Itse kadun, kun otin sikaflunssarokotuksen, johon "velvoitettiin" perusteilla. Kadun raskaasti. Kun nyt on kehotettu influenssarokotukseen, olen kieltäytynyt joka kerta. Miksi hemmetissä menisin rokotukseen, kun en muista viiteentoistavuoteen sairastaneeni influenssaa. Tautihan muuttaa muotoaan, ei rokotus yksi suojaa muita flunssa-aaltoja vastaan.

      Tee mitäs lystäät. Toisaalta armeijassa flunssa-aallon iskiessä tauti käynee läpi liki joka kundin. Se leviää ktijoukkoihin ja mahdollisesti kaikkiin niihin, joiden kanssa olet tekemisissä. Siksi se lienee perusteltua. Flunssan takia työstä poissaolot ovat suuri harmi tässä tuottoyhteiskunnassa:) Mutta enivei, kovan paikan edessä kokiessasi ajattele, ettei siihen taida hevillä kuollakaan, rokotukseen siis, vaikka moni on saanut elämänsä flusperiinitaudin sen otettuaan.

      • ssffssrfrssfrfr

        Intiss inflenssa leviä kuin tauti ainakin.

        Kokonaiset joukko-osastot ovat pois pelistä pari viikkoa.



        SIKSI intissä se on tärkeää.

        Onhan perinteisesti siellä influenssa ensin huomattu.


      • just..

        "Itse kadun, kun otin sikaflunssarokotuksen, johon "velvoitettiin" perusteilla. Kadun raskaasti."

        Ja mikäköhän siinä oikein kaduttaa? Tuliko siitä jotain haittavaikutuksia? Sairastuitko sikainfluenssaan?

        Jos ei tullut haittavaikutuksia, eikä itse tautia, eikä mitään muutakaan niin mistä hitosta se kenkä oikein puristaa? Olisiko sillä pitänyt saada nuppi sekaisin että olisit ollut tyytyväinen? Pikkuliraus morkkua sekään että herra olisi tyytyväinen?

        Voi ziisus.


      • minä

        Oletko tutkinut asiaa? Tiedätkö mitä rokotukset sisältää? Ketään ei pidä rokottaa - ei varsinkaan vauvoja, vai syntyykö vauva jotenkin puutteellisena? Ei todellakaan!


    • 5+9

      Sinä itse päätät kehostasi, kenelläkään ei ole totuuden mukaista oikeutta luokata sen koskemattomuutta. "Ei on ei" pätee myös tuossa, ja jos olet sanonut "ei" on kyse sen jälkeen pakottamisesta.

      • pakkotoimilaki

        No se ei aivan pidä paikkaansa. (mutta ehkä tässä)
        Koskemattomuutta ei kysytä tullissa tai pakkohoidossa.


      • ei aivan ehdoton

        On meillä pakollisia rokkotteitakin.


    • Niskalaukaus!

    • ouijygt

      Suomessa EI voi pakottaa ottaa rokotteita!!!

      • Ohjelmassa on

        "Suomessa EI voi pakottaa ottaa rokotteita!!! "

        Voisit hiukan perustella väitteitäsi, pelkkä juupas-eipäs jankutus sopii ala-asteelle. Useimmat pääsevät siitä eroon ennen yläastetta.


        "– Määräyksen Influenssarokotuksen pakollisuudesta on antanut SOSIAALI- ja TERVEYSMINISTERIÖ , joka lisäsi rokotuksen pakollisiin varusmiehille annettavien suojarokotuksien listaan"


        Suomen lääkärilehti:

        http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/2012/nosto26_3.pdf



        "Parempaa rokotussuojaa varusmiehille"

        "Viime vuosina muuttunut epidemiatilanne on
        aiheuttanut paineita antaa varusmiehille rokot
        -
        teita niitä tauteja vastaan, joihin ennaltaehkäi
        -
        sevä rokote on olemassa. Sairastuminen toistu
        -
        vaan tai vakavaan infektiotautiin aiheuttaa nuo
        -
        relle ihmiselle aina inhimillistä kärsimystä,
        poissaoloja koulutuksesta ja saattaa johtaa jopa
        koko palveluksen keskeytymiseen.

        Varusmiehille annettavaa rokotussuojaa on-
        kin hiljattain laajennettu merkittävästi. Sosiaali-
        ja terveysministeriö määräsi 5.6.2012 tehdyllä
        päätöksellä varusmiehille annettaviksi pakolli-
        set suojarokotukset kurkkumätää, hinkuyskää,
        jäykkäkouristusta, meningokokkia, tuhkarok
        -
        koa (MPR) ja kausi-influenssaa vastaan vuosina
        2012 ja 2013"


      • Ohjelmassa on
        Ohjelmassa on kirjoitti:

        "Suomessa EI voi pakottaa ottaa rokotteita!!! "

        Voisit hiukan perustella väitteitäsi, pelkkä juupas-eipäs jankutus sopii ala-asteelle. Useimmat pääsevät siitä eroon ennen yläastetta.


        "– Määräyksen Influenssarokotuksen pakollisuudesta on antanut SOSIAALI- ja TERVEYSMINISTERIÖ , joka lisäsi rokotuksen pakollisiin varusmiehille annettavien suojarokotuksien listaan"


        Suomen lääkärilehti:

        http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/2012/nosto26_3.pdf



        "Parempaa rokotussuojaa varusmiehille"

        "Viime vuosina muuttunut epidemiatilanne on
        aiheuttanut paineita antaa varusmiehille rokot
        -
        teita niitä tauteja vastaan, joihin ennaltaehkäi
        -
        sevä rokote on olemassa. Sairastuminen toistu
        -
        vaan tai vakavaan infektiotautiin aiheuttaa nuo
        -
        relle ihmiselle aina inhimillistä kärsimystä,
        poissaoloja koulutuksesta ja saattaa johtaa jopa
        koko palveluksen keskeytymiseen.

        Varusmiehille annettavaa rokotussuojaa on-
        kin hiljattain laajennettu merkittävästi. Sosiaali-
        ja terveysministeriö määräsi 5.6.2012 tehdyllä
        päätöksellä varusmiehille annettaviksi pakolli-
        set suojarokotukset kurkkumätää, hinkuyskää,
        jäykkäkouristusta, meningokokkia, tuhkarok
        -
        koa (MPR) ja kausi-influenssaa vastaan vuosina
        2012 ja 2013"

        Sama ilman lääkärilehden pakkotavutusta:

        "Viime vuosina muuttunut epidemiatilanne on aiheuttanut paineita antaa varusmiehille rokotteita niitä tauteja vastaan, joihin ennaltaehkäisevä rokote on olemassa. Sairastuminen toistuvaan tai vakavaan infektiotautiin aiheuttaa nuorelle ihmiselle aina inhimillistä kärsimystä, poissaoloja koulutuksesta ja saattaa johtaa jopa koko palveluksen keskeytymiseen.

        Varusmiehille annettavaa rokotussuojaa onkin hiljattain laajennettu merkittävästi. Sosiaali ja terveysministeriö määräsi 5.6.2012 tehdyllä päätöksellä varusmiehille annettaviksi pakolliset suojarokotukset kurkkumätää, hinkuyskää, jäykkäkouristusta, meningokokkia, tuhkarokkoa (MPR) ja kausi-influenssaa vastaan vuosina 2012 ja 2013


      • AVOIVA
        Ohjelmassa on kirjoitti:

        "Suomessa EI voi pakottaa ottaa rokotteita!!! "

        Voisit hiukan perustella väitteitäsi, pelkkä juupas-eipäs jankutus sopii ala-asteelle. Useimmat pääsevät siitä eroon ennen yläastetta.


        "– Määräyksen Influenssarokotuksen pakollisuudesta on antanut SOSIAALI- ja TERVEYSMINISTERIÖ , joka lisäsi rokotuksen pakollisiin varusmiehille annettavien suojarokotuksien listaan"


        Suomen lääkärilehti:

        http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/2012/nosto26_3.pdf



        "Parempaa rokotussuojaa varusmiehille"

        "Viime vuosina muuttunut epidemiatilanne on
        aiheuttanut paineita antaa varusmiehille rokot
        -
        teita niitä tauteja vastaan, joihin ennaltaehkäi
        -
        sevä rokote on olemassa. Sairastuminen toistu
        -
        vaan tai vakavaan infektiotautiin aiheuttaa nuo
        -
        relle ihmiselle aina inhimillistä kärsimystä,
        poissaoloja koulutuksesta ja saattaa johtaa jopa
        koko palveluksen keskeytymiseen.

        Varusmiehille annettavaa rokotussuojaa on-
        kin hiljattain laajennettu merkittävästi. Sosiaali-
        ja terveysministeriö määräsi 5.6.2012 tehdyllä
        päätöksellä varusmiehille annettaviksi pakolli-
        set suojarokotukset kurkkumätää, hinkuyskää,
        jäykkäkouristusta, meningokokkia, tuhkarok
        -
        koa (MPR) ja kausi-influenssaa vastaan vuosina
        2012 ja 2013"

        VOIHAN ISÄKISSAN #####
        kOHTA SE ON PAKOLLINEN KAIKILLE


    • ei väliä

      SItten sinut määrätään sivariin. Periaatteessa siis ihan sama kieltäydytkö vai et.

    • Mavys

      Koko intti on muutenkin täysin pellepuuhaa ei siellä edes tarvitse tehdä mitään senkun makaa vaan vempassa kokoajan.

    • kersantitkns

      voi itku ekää päivä'ä harmaissa ja jo itketään sosiaalisessa mediassa
      nyt tehdään niin että räkää nokkaan vaan ja metsään sieltä se oppi tulee
      oliko mukava herätys aamulla?

    • piikki vaan

      Se on kuulkaa pojat niin, että se on paras ottaa ne rokotukset, etenkin ne, jotka saatte pyllyn pakaralle. Mutta ei se paikka ratkaise, kaikissa on jarrua, jotta ette ala homottamaan. Sitä laitetaan ruokaankin, etenkin kiisseliin ja pannarihilloon. Ei siitä ole haittaa, ette niin helposti ala homottamaan tai laita eka tyttöä jonka tapaatte iltalomalla paksuksi. Juuri sen takia, ennen kuin jarru keksittiin, intti oli 9kk ja eka lomalle pääsi vasta kun oli tehnyt eka kolme viikkoa.

      Kun olette olleet pari viikkoa siviilissä, jarrun vaikutus menee ohi, ja housut tuntuvat ahtailta. Valtio ajattelee teidän parastanne!

    • viisas

      P.rkele. Elinkautinen Sulle. Tai narun jatkoks.

    • srthystrhys

      ei niitä piikkejä tarvii pelätä.. ei ne satu...

    • 456gn4df5

      No miten kävi? Jos oikeasti olit tänään saamassa piikkiä...

    • 19+15

      Sinulla täytyy olla pätevä syy kieltäytyä rokotteista. Se että pelkäät piikkejä ei ole pätevä syy tai että vain halua. Huomautus, että suomen armeija operoi erillaisilla lakipykälillä, kuin sen ulkopuolella olevat. Siellä voidaan pakottaa ottamaan rokotus, jos heidän perustelut on parempia kuin sinun.

      Intissä muutenkin teet itsesi naurunalaiseksi kieltäytymällä jostain, minkä kaikki muutkin joutuvat tehdä. Silloin homma menee julmaksi. Omat tupakaverit on pahimpia. :P

    • Merivoimat 2/77

      Onko armeija nykyään paikka jossa alokkaat neuvottelevat siitä mitä tehdään ja tapahtuu? Pistää kyllä 70-luvulla intin suorittaneen nauramaan:-)

      Jos tuo on todellista, niin parempi olisi ajaa alas koko puolustusvoimat-instituutio. Jossain raja kulkee siinäkin minkälaisesta aineksesta pystyy säällisessä ajassa leipomaan sotilaita. Siis sellaisia sotilaita, joista mahdollisessa kriisitilanteessa olisi jotain hyötyäkin.

      Jos esim. et pysty Cooperin testissä edes 2500 m juoksemaan, et osaa hiihtää ja pelkäät rokotusta, niin silloin varmaan olisi parempi kaikille osapuolille, että valitset jonkun toisen tien. Nykyään kun se valinta on mahdollinen käytännössä kaikille. Enää ei intti ole ainoa vaihtoehto.

      Ehkä se palkka-armeija olisi jo nykyään Suomelle parempi. Sinne menisivät vain motivoituneet ja riittävillä ominaisuuksilla varustetut nuoret miehet...ja naiset.

    • Kokeile, :) KRHK jääkäri evp.

    • Perse-raiskaus

      Ootappa vaan kun ne perseraiskaa sut siellä, se on pahempaa kuin piikit!

    • Niin tai näin

      Naurettavaa hysterisointia ei voi muuta sanoa. Joka ikisellä lääkkeellä on "mahdolliset haittavaikutukset", siitä huolimatta rokotuksista kieltäytyvät napsivat särky ja reseptilääkkeitä ilman sen suurempia tunnontuskia. Naurettavaa ei voi muuta sanoa.

      Minut on rokotettu, samoin koko muu perhe - ei ole ollut kuin hyötyä. mm koulussa oli kurkkumätä ja tuberkuloositapaukset - ei tullut tartuntaa, miksi näin....
      Ihmisiä on todella helppo johtaa harhaan - tosin darwinismi pitää huolen, että tapahtuu luonnollista rodunjalostusta.

    • naissotilss
    • MAN UP, WUSS!!

      Ahahahaha... ahahahahahah!!! Ei helvetti.
      Ja tollasesta nössöstä, joka ei uskalla ottaa rokotetta, pitäs tulla sotilas?
      Astuit palvelukseen varmaankin maanantaina, joten et ehkä vielä ymmärrä... Armeija ei ole leikkikoulu, siellä noudatetaan käskyjä, paras tottua siihen, jos aiot sen suorittaa...

      • tup

        aina tuntui että armeija on leikkikoulu, jonne keskenkasvuiset jää


    • Pakkorokotettu

      Luultavasti intissä pakotetaan ottamaan kaiken maailman piikit, pakotetaanhan Suomessa muuallakin. Yksi yleinen pakkorokotuslafka on sote-alan oppilaitokset, olen joutunut itsekin pakkorokotetuksi opiskeluaikoina, vaihtoehtona oli oppilaitoksesta erottaminen. Myös sote-alan työntekijöitä pakkorokotetaan potkujen uhalla...!

    • NiinisaloTykPr

      No niin.. Otahan se piikki niinkuin tuhannet ennen sinuakin.. Muistaakseni ainoa haittavaikutus rokotteessa tuppasi olemaan että ei ollu ilveelläkään kipeänä palvelusaikana, vaikka tuli ryynättyä useita päiviä mettäleireillä märissä tamineissa ja pariviikkoa lapissa..

    • Typeryyden huippu

      Mitäkö tapahtuu? No sitä, että sairastut tarttuvaan tautiin. Jotkut rokotuksella suojattavista taudeista ovat tappavia.

    • Pan-Dora

      Kun nyt ensin sairastaisit yhden oikean influenssan, jälkitauteineen. Jos jäät henkiin, sitten mietit, olisko se rokotus kuitenkin ollut pienempi paha.

      Se on kuulkaa ihan eri sairaus kuin tavanomaiset flunssat! Jälkitauteina kivasti vaikka keuhkokuume tai aivokalvontulehdus tai sydänlihastulehdus...

      Rokotuksista kieltäytyminen on tyhmintä mitä tietämätön jääräpää voi keksiä oman päänsä menoksi. Huoh.

    • Sammeli1

      Onnea vain sulle, jahka saat rokottamattomana esim. jäykkäkouristuksen.
      Ei kuulemma ole ihan mikään miellyttävin tapa kuolla.
      Mutta valintahan on sinun.

      • ploikka

        parempi kuolen virukseen, kuinn sinun piikkeesi, papukaija!


    • ehdoton ei

      Mulle ei ole laitettu koskaan mitään rokotteita. Äiti kielsi niiden laittamisen kun olin vauva ja sittemmin olen itse kieltäytynyt myös.

      Tässä sitä ollaan täysin terveenä ja yksi kausi-influenssa ainoastaan sarasteltuna. En ottais intissäkään siis. Se on periaatekysymys.

      Ne jotka tauteja pelkää, ottakoon rokotteen. Minä voin sitten vaikka sairastaa jos niikseen tulee.

      • järkikäteen

        No miltä kuulostaisi vaikkapa polio?

        Helppo sanoa että voisi vaikka sairastaa, kun ainoa syy minkä takia olet saanut elää terveenä on se että kaikki ympärilläsi on rokotettu. Jos kaikki muut toimisivat yhtä vastuuttomasti, niin moni vanha tappaja tulisi takaisin. Joutuisimme avuttomina katselemaan kun taudit joita nykyiset sukupolvet eivät enää edes muista tappaisivat ja vammauttaisivat mitä kamalimmilla tavoilla.

        Terve ihminen ei tarvitse rokotetta kausi-influenssaa vastaan.. Mutta ne muut ovat asia erikseen. Polio, jäykkäkouristus jne.


    • Needle to ass

      Sut viedään sotkun taakse ja koko komppania panee sua hanuriin.

      • dasfs

        Syksyn leireillä Sovankylässä sai kyllä niin paljon pistoksia jo pelkiltä mäkäräisiltä että ois se piikinhimo jo niienkin avulla täyttyny. Piru ku piti liikkeettä seisua asennossa ja mäkärät meni kypärän alle siilitukan läpi päätä puremaan. Sielä turpos naama niin että kaveritki huomas. Tosin niille Laphin pätkille jätkille solu poeka mikhään. Ne oli varmaan jo aika hyvin tottunu paikallisiin pistiäisiin.


      • waude
        dasfs kirjoitti:

        Syksyn leireillä Sovankylässä sai kyllä niin paljon pistoksia jo pelkiltä mäkäräisiltä että ois se piikinhimo jo niienkin avulla täyttyny. Piru ku piti liikkeettä seisua asennossa ja mäkärät meni kypärän alle siilitukan läpi päätä puremaan. Sielä turpos naama niin että kaveritki huomas. Tosin niille Laphin pätkille jätkille solu poeka mikhään. Ne oli varmaan jo aika hyvin tottunu paikallisiin pistiäisiin.

        tämä on aito oikea suoja sairauksia vastaan! (lapin itikat)

        toinen keino on homeopaattiset valmisteet


    • VOIT KIELTÄYTYÄ

      VOIT KIELTÄYTYÄ OTTAMASTA ROKOTETTA POTILASLAIN PERUSTEELLA, JOTA MYÖS PUOLUSTUSVOIMIEN ON OMASSA TERVEYDENHUOLLOSSA NOUDATETTAVA. LAKI AJAA OHI MINISTERIÖIDEN SUOSITUSTEN.

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19920785?search[type]=pika&search[pika]=laki potilaan asemasta ja oikeuksista#a785-1992

      6 §
      ‹Potilaan› itsemääräämisoikeus

      Potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan. Jos potilas kieltäytyy tietystä hoidosta tai hoitotoimenpiteestä, häntä on mahdollisuuksien mukaan hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla.

      Jos täysi-ikäinen potilas ei mielenterveydenhäiriön, kehitysvammaisuuden tai muun syyn vuoksi pysty päättämään hoidostaan, ‹potilaan› laillista edustajaa taikka lähiomaista tai muuta läheistä on ennen tärkeän hoitopäätöksen tekemistä kuultava sen selvittämiseksi, millainen hoito parhaiten vastaisi ‹potilaan› tahtoa. Jos tästä ei saada selvitystä, potilasta on hoidettava tavalla, jota voidaan pitää hänen henkilökohtaisen etunsa mukaisena.

      Tapauksissa, joita 2 momentissa tarkoitetaan, tulee hoitoon saada ‹potilaan› laillisen edustajan taikka lähiomaisen tai muun läheisen suostumus. Laillisen edustajan, lähiomaisen ja muun läheisen tulee suostumusta antaessaan ottaa huomioon ‹potilaan› aiemmin ilmaisema tahto tai, jos hoitotahtoa ei ole ilmaistu, hänen henkilökohtainen etunsa. Jos laillinen edustaja, lähiomainen tai muu läheinen kieltää hoidon antamisen tai hoitotoimenpiteen tekemisen potilaalle, potilasta on mahdollisuuksien mukaan hoidettava yhteisymmärryksessä suostumisesta kieltäytyvän henkilön kanssa muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla. Jos laillisen edustajan, lähiomaisen tai muun läheisen näkemykset hoidosta eroavat toisistaan, potilasta on hoidettava tavalla, jota voidaan pitää hänen henkilökohtaisen etunsa mukaisena. (9.4.1999/489)

      ‹Potilaan› tahdosta riippumatta annettavasta hoidosta on voimassa, mitä siitä mielenterveyslaissa, päihdehuoltolaissa (41/86), tartuntatautilaissa ja kehitysvammaisten erityishuollosta annetussa laissa (519/77) säädetään.

      ILMOITATHAN, JOS ROKOTETTA YRITETÄÄN PAKOTTAA OTTAMAAN, SAAN AINEISTOA MAISTERITUTKIELMAANI VARTEN, JOKA KOSKEE ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUDEN TOTEUTUMISTA TERVEYDEN/SAIRAANHOIDOSSA.

      terveisin: tuleva juristi

    • Voit kieltäytyä

      VOIT KIELTÄYTYÄ OTTAMASTA ROKOTETTA POTILASLAIN PERUSTEELLA, JOTA MYÖS PUOLUSTUSVOIMIEN ON OMASSA TERVEYDENHUOLLOSSA NOUDATETTAVA. LAKI AJAA OHI MINISTERIÖIDEN SUOSITUSTEN.

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19920785?search[type]=pika&search[pika]=laki potilaan asemasta ja oikeuksista#a785-1992

      6 §
      ‹Potilaan› itsemääräämisoikeus

      Potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan. Jos potilas kieltäytyy tietystä hoidosta tai hoitotoimenpiteestä, häntä on mahdollisuuksien mukaan hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla.

      Jos täysi-ikäinen potilas ei mielenterveydenhäiriön, kehitysvammaisuuden tai muun syyn vuoksi pysty päättämään hoidostaan, ‹potilaan› laillista edustajaa taikka lähiomaista tai muuta läheistä on ennen tärkeän hoitopäätöksen tekemistä kuultava sen selvittämiseksi, millainen hoito parhaiten vastaisi ‹potilaan› tahtoa. Jos tästä ei saada selvitystä, potilasta on hoidettava tavalla, jota voidaan pitää hänen henkilökohtaisen etunsa mukaisena.

      Tapauksissa, joita 2 momentissa tarkoitetaan, tulee hoitoon saada ‹potilaan› laillisen edustajan taikka lähiomaisen tai muun läheisen suostumus. Laillisen edustajan, lähiomaisen ja muun läheisen tulee suostumusta antaessaan ottaa huomioon ‹potilaan› aiemmin ilmaisema tahto tai, jos hoitotahtoa ei ole ilmaistu, hänen henkilökohtainen etunsa. Jos laillinen edustaja, lähiomainen tai muu läheinen kieltää hoidon antamisen tai hoitotoimenpiteen tekemisen potilaalle, potilasta on mahdollisuuksien mukaan hoidettava yhteisymmärryksessä suostumisesta kieltäytyvän henkilön kanssa muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla. Jos laillisen edustajan, lähiomaisen tai muun läheisen näkemykset hoidosta eroavat toisistaan, potilasta on hoidettava tavalla, jota voidaan pitää hänen henkilökohtaisen etunsa mukaisena. (9.4.1999/489)

      ‹Potilaan› tahdosta riippumatta annettavasta hoidosta on voimassa, mitä siitä mielenterveyslaissa, päihdehuoltolaissa (41/86), tartuntatautilaissa ja kehitysvammaisten erityishuollosta annetussa laissa (519/77) säädetään.

      ILMOITATHAN, JOS ROKOTETTA YRITETÄÄN PAKOTTAA OTTAMAAN, SAAN AINEISTOA MAISTERITUTKIELMAANI VARTEN, JOKA KOSKEE ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUDEN TOTEUTUMISTA TERVEYDEN/SAIRAANHOIDOSSA.

      terveisin: tuleva juristi

    • LUE TÄMÄ

      Sanot yksinkertaisesti, ettet halua vapaaehtoisesti myrkyttää itseäsi. Vie seuraava lista rokottajalle, ja kysy häneltä, miten on hänen omantunnon asioidensa laita. Hän osallistuu ihmisten myrkytykseen vapaaehtoisesti.

      Tässä lista muutamista "harmittomista" aineista mitä rokotteet sisältävät:

      -elohopea, aiheuttaa syöpää ja aivovaurioita
      -alumiini, aiheuttaa syöpää, aivovaurioita ja lihassurkastumasairauksia
      -formaldehydi, aiheuttaa syöpää ja ylähengitysteiden oireita
      -liivate
      -polysorbaatti 80, aiheuttaa syöpää, aivovaurioita, suolistovaurioita
      -ammoniumsulfaatti, epäillään aiheuttavan ruoansulatuskanavan, maksan ja hengityselinten myrkytyksiä, mahdollinen neurotoksiini
      -fenoksietanoli, epäillään aiheuttavan kehityshäiriöitä
      -beta-propiolactone, aiheuttaa syöpää, epäillään aiheuttavan ruoansulatuskanavan, maksan ja hengityselinten myrkytyksiä sekä ihosairauksia
      -Triton X100, vahva pesuaine, aiheuttaa aivovaurioita
      -diploidisoluja abortoitujen sikiöiden kudoksista
      -eläinten kudoksia ja nesteitä, mukana mahdollisesti pilaantunutta hevosen verta, kanin aivoja, apinan munuaisia, sian proteiinia, naudasta valmistettua seerumia
      -syöpäsoluja

      Esimerkiksi polysorbaatti 80 ja Triton X 100 ovat aineita, joita on käytetty
      DDT:n valmistamiseen.
      -molemmat aineet voivat kuljettaa nanohiukkasia aivoihin, koska molemmat läpäisevät aivoverinesteen
      -molemmat immunosuppressiivisia
      -edistävät epileptisiä kohtauksia rotilla
      -aiheuttavat solukuoleman
      -aiheuttavat syöpää rotilla
      -aiheuttavat suolistovaurioita rotilla
      -aiheuttavat verenvuotohäiriöitä, munuaisten vajaatoimintaa, maksan vajaatoimintaa ja lisäksi polysorbaatti 80 yhdessä E-vitamiinin kanssa on aiheuttanut kuolemia lapsilla
      -edistävät infektiosairauksia
      -hajottavat veren punasoluja
      -vaurioittavat rottien sydäntä

      • LJR

        Suurin osa rokotteista ei sisällä tiomersaalia, joka on kuitenkin huomattavasti vähemmän haitallista kuin kaloista saatava metyylielohopea, eikä sitäkään ole lähellekään myrkyllistä määrää. Silakka-ateriasta saa enemmän elohopeaa ja haitallisempana yhdisteenä kuin rokotteesta. Silti silakan kohtuullista syömistä pidetään aiheellisesti terveellisenä.

        http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=7916558


      • jare8

        kiitos viestistäsi, "LUE TÄMÄ".


      • avoiva

        No nyt tuli asiallinen selvitys rokotteista..on vaan sen verran karmeeta luettavaa,että en ihmettele,kun näitä ei mainosteta..


      • just juu
        LJR kirjoitti:

        Suurin osa rokotteista ei sisällä tiomersaalia, joka on kuitenkin huomattavasti vähemmän haitallista kuin kaloista saatava metyylielohopea, eikä sitäkään ole lähellekään myrkyllistä määrää. Silakka-ateriasta saa enemmän elohopeaa ja haitallisempana yhdisteenä kuin rokotteesta. Silti silakan kohtuullista syömistä pidetään aiheellisesti terveellisenä.

        http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=7916558

        rokotetta ei syödä, vaan se pistetään vereen tai lihakseen; onkohan silloin vähemmän haitallista? Tuskin. Entä muut mainitut kuten elohopea ja alumiini, formaldehydi jne.Terveyttä edistäviä? Tuskin.


    • 03600

      Ihme ämmiä ,varsinkin toi viimesin ,eihän siinä mitään vielä hoideta,vaan ennalta ehkästään .

    • Ei kannata

      2009 armeijassa oli minun saapumis erässä tyyppi joka sai HETI rokotuksen jälkeen kuumeen joka kesti hänellä koko intin ajan puolivuotta. Hän oli koko ajan siellä sairaalassa vai miksikä sitä sanottiin? Sitten hän sai vapautuksen koska oli kaikesta koulutuksesta jo niin jälessä. Terve nuori jätkä ja rokotuksen jälkeen ainakin puolivuotta kuumeessa. Liekö edelleen, kuka tietää...?

      Ite otin silloin piikit, mutta nyt olis ihan eri ääni kellossa. En todellakaan ottaisi. Kieltäytyisin ihan ehdottomasti! Oli seuraukset melkein mitä vaan.

      Hyvää tietoa: http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=858

    • sotajermelinz

      Ota se piiki ja pyydä pikatesto kaupanpäälliseks! Alkaa saatana äijä liikkumaan!! :D

    • r500v8

      ikuinen kana, nössö

    • laumamääkii

      Aivopesty lauma määkii huutaa "ota sääki ku määki ja *itt" hiljaa ku määki!" brainwash

      • laumaeläin

        On se hyvä silti että on edes jotain mitä pestä.


    • pakolliset rokotukse

      Kyllä rokotukset ovat pakollisia.

      Meidän saapumiserässä oli ainakin pari kaveria, jotka eivät suostuneet rokotettaviksi. No homma hoidettiin sitten sillä tavalla, että neljä isokokoisinta sotilaspoliisia otti kieltäytyjää jaloista ja käsistä kiinni. Tämän jälkeen kaveri nostettiin miesvoimin mahalleen voimistelusalin keskellä olevalle tutkimuspöydälle ja spollet pitivät kaverista kiinni, niin ettei hän pystynyt liikkumaan.

      Lääkintämiehet sitten kiskoivat kaverin housut alas, jotta rokotukset voitiin antaa molempiin pakaroihin. Eihän se kiva näky ollut, mutta mitä muuta voi tehdä jos alokas ei vaan tottele?

      Kyllähän se vähän parkui, mutta nopeasti se rokotustilanne meni ohi.

      • Nirri pois

        Kuula kalloon niille, jotka tuon pakkorokotuksen tekivät. ...Mikäli tarina on tosi.

        Minä ainakin ampuisin nuo jätkät sopivan tilaisuuden tullen, jos minulle olisi noin tehty.


    • tykäri

      Intissä kun kysyin onko ne pakollisia, niin vastasivat että on. Mutta sanoivat että päällikkölääkärin juttusille pitää mennä mikäli siltikin kieltäytyy, eli on mahdollisuus olla ottamatta! Ketään ei voi pakottaa ottamaan lääkefirmojen hitaasti tappavia myrkkyjä.

      • dfddtgtgtgtgdtgt

        Elämä on sukupuoliteitse trttuva tappava tauti.


        rokotteilla siitä on saatu terveempi ja pidempi.


        Intissä taudit leviävät - tuo influenssa erityisesti.


    • joo4

      ei muuten voi pakottaa. kaveri kieltäyty rokotuksista, ja ne anto ne kuitenkin. no, tästä kaveri nosti oikeus jutun ja voitti!

    • Haloo!

      On se kumma miten tyhmäksi kansa on muuttunut.

      Ilman rokotteita elettäisiin paljon ikävämmässä maailmassa. Nimenomaan rokotteiden takia on muutama tappava tauti hävinnyt maailmasta sen verran totaalisesti ettei niistä ole jäljellä enää muuta kuin muutama näyte tarkan valvonnan alaisena ihan muutamassa ja valikoidussa laboratoriossa.

      Joo, tiedän että sikainfluenssarokotteesta tuli haittavaikutuksia, mutta sittenkin vain kouralliselle kansalaisia, valtavan suuresta joukosta joka niitä otti. Ja tässä täytyy ottaa huomioon sekin, että se rokote otettiin käyttöön kiireellä. Yleensä lääkkeiden hyväksymismenettely on niin pitkä, että sitä rokotetta ei varmaan olisi saanut käyttää vieläkään muuhun kuin rajattuihin kokeisiin. Vanhat ja hyväksi havaitut lääkkeet (ml. rokotteet) tunnetaan paremmin, niiden haittavaikutukset ovat tiedossa ja vakavat haitat äärimmäisen harvinaisia.

      No, haittavaikutuksia toki on.. Mutta niin on myös hyötyjäkin. On helppo pelotella mahdollisilla haitoilla, mutta sitäkin helpompi unohtaa että rokottamatta jättäminen on oikeasti sitäkin suurempi riski.

      Ja mitä siihen sikainfluenssaan tulee, niin kuka tietää mihin se olisi pysähtynyt jos niin laajaa joukkoa ei olisi rokotettu sitä vastaan? Ja tähän nimenomaan kiteytyy yksi rokottamisen olennaisimmista kysymyksistä, maailmassa jossa useimmat saavat ja ottavat rokotuksia, ei voi osoittaa yhtä tai muutamaa tyyppiä jotka ovat selvinneet hengissä ilman rokotuksia ja huudella ettei niistä ole mitään hyötyä.

      Ajatellaan asiaa vaikka vertauskuvana.. Jos ajatellaan tautia vaikka tulena, ja rokottamattomia palavana aineksena.. Jos ketään ei rokoteta, on paikat täynnä tulenarkaa materiaalia. Jos useimmat ottavat rokotteen, on jäljellä vain muutamia pikku risuja siellä täällä. Tuli ei etene liian harvassa, ja eteneminen pysähtyy. Rokotteet suojaavat myös rokottamattomia, koska rokottamattomat eivät joudu niin herkästi kosketuksiin tautien kanssa.

      Huoli oman immuunipuolustuksen surkastumisesta on niin ikään turha. Rokotteet toimivat nimenomaan aktivoimalla immuunipuolustusta niin että se alkaa kehittää tarvittavia vasta-aineita jo ennen varsinaista altistusta taudille. Ja näin voidaan välttää taudin puhkeaminen kokonaan. Vasta-aineet ovat silti samoja, ja ihan sen oman immuunipuolustuksen tuotoksia mitä yleensäkin. Antibiootit ja liian steriili ympäristö ovat asia erikseen. Antibakteerisia pesuaineita ei tavallinen ihminen tarvitse.

    • 4123

      fiksut ihmiset ottaa rokotteet myös sen takia ettei idiootit sairastu ilman rokotteita.

    • muistoja

      itselleni tuli kolme piikkiä yhtäaikaa persuksiin armeijassa, siellä jonotettiin perse paljaana ja kun vuoro tuli niin hoitopöydälle mahalleen ja hoitsut iskivät piikit kannikoihin, nykyään en kyllä rokotuksia ihan noin vaan ottaisi, mutta armeijassa nuo melkeimpä käskettiin ottamaan, silti siellä tuli jolleen aivokuume ja koko varuskunta poistumiskieltoon...

    • afgsifsdist

      Kaikki lapsuusiän sairaudet, joita vastaan rokotetaan, olivat häviämässä vuosia ennen rokotteita. Syynä hygienian parantuminen, puhdas vesi ja parempi ravinto. Vuosia on tiedetty, että rokotetut levittävät tauteja. Tässä tutkimuksessa havaittiin, että hinkuyskärokotteen saaneet paviaanit kantavat infektiota kurkussaan ja tartuttavat hinkuyskää rokottamattomiin paviaaneihein:
      http://www.nytimes.com/2013/11/26/health/study-finds-vaccinated-baboons-can-still-carry-whooping-cough.html

      "Huoli oman immuunipuolustuksen surkastumisesta on niin ikään turha. Rokotteet toimivat nimenomaan aktivoimalla immuunipuolustusta niin että se alkaa kehittää tarvittavia vasta-aineita jo ennen varsinaista altistusta taudille."

      Immuunijärjestelmä on paljon muutakin kuin vasta-aineiden muodostumista. Vasta-aineiden muodostuminen ei todista mitään. Rokotteet heikentävät soluvälitteistä immuniteettia:
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22643217

      Uuden-Seelannin valtion televisioyhtiön video lapsista ja nuorista, jotka ovat kuolleet rokotteisiin ja saaneet vaurioita rokotteista:
      http://tvnz.co.nz/sunday-news/agony-vaccine-choice-19-34-video-4321608

      Dokumentissa Shots in the dark esiintyy rokotteiden haittoihin perehtyneitä asiantuntijoita ja rokotteista vaurioita saaneita.
      http://www.youtube.com/watch?hl=fi&hl=fi&v=pnxAsrAK2hw¨

      Gary Nullin dokumentti rokotteista, Silent Epidemic:
      http://www.youtube.com/watch?v=K1m3TjokVU4

    • Olen ollut sotaväessä 1955-56, eikä minua ole tähän päivään kertaakaan rokotettu, se calmet rokotus oli vaikein kieltää, matkustanut olen paljon, mutta vastustuskyky on säilynyt. Olen kohta 80 enkä ole koskaan ollut sairaalassa ja edellen terve. Tyytyväinen olen siihen, että olen saanut terveenä olla näin kauan ja ilman piikkejä. T.repa

    • ajatelkaa ITSE..

      Rokotteiden valmistajat kieltäytyivät ITSE ottamasta rokotetta H1N1 kohdallakin ja lähes testaamatonta passkaa sitten piikitettiin kansalaisiin tunnetuin seurauksin ympäri maailmaa.

      Oli pääasia että lääkefirma teki voittoa miljardeja.Ai ei vai?
      Kas kummaa, kyllä vaan ja tästä ei kotoinen mediamme tietenkään maininnut missään..
      http://www.youtube.com/watch?v=l2Me_IU_pGA

      Tiedot kun saa itse kaivaa näistä aina.

      Moniko tiesi muuten että elävää virusta lähetettiin "VAHINGOSSA" turvaluokka 3 tason laboratoriosta ympäri maailmaa 18 eri maahan?

      On käytännössä MAHDOTONTA että näin käy "vahingossa" kyseisen tason laboratoriossa, mutta toisaalta on Baxter lääkevalmistajan puolesta kivaa että he pääsevät myymään miljardeilla rokotteita sitten kun virus on levinnyt hyvin.

      http://www.prisonplanet.com/accidental-contamination-of-vaccine-with-live-avian-flu-virus-virtually-impossible.html

      Joskus asiat vaan on yksinkertaisia.

      Lääkebisnes on uskomattoman rahakasta puuhaa kun valtiot hädissään ostelevat pillereitä ja rokotteita.

      Vain totaalinen ääliö ei tutki itse mitä meihin yritetään piikittää ja luottaa sokeasti valtionjohdon sanomisiin.

      • valtiovaltaeioikota

        "Vain totaalinen ääliö ei tutki itse mitä meihin yritetään piikittää ja luottaa sokeasti valtionjohdon sanomisiin. "

        Haluan nähdä sen päivän kun tämän pellevaltion "johtajat livenä ottaa rokotteen jossakin yleisellä päikalla niin että samasta pullosta laitetetaan koko kansalla rokote. EI TULE TAPAHTUMAAN!


    • SA-int -73 11kk

      Poika reppanat pelkää muutamaa piikkiä, jotka lääkintämiehet tökkää. Monella on kuitenkin vaikkamitä rihkamaa korvissa ja muuallakin. Pelkuripoikia nykyään.
      Jääkää äidin helmoihin, tuskin tuommosista reppanoista edes inttiin oliskaan.

    • rthjrthjrt6hj

      Sä et ymmärrä pointtia. Mitä järkeä on edes koko pakkoarmeijassa? Ei tuolla kekkoskalustolla Suomea puolusteta.Paitsi jos Namibia päättäisi hyökätä, niin ehkä silloin.

      • joopa1

        tai bolivia


    • pökhökustaa

      Tämä klyselijä vois menä miinapolkijaksi Irakii, ei tarvita rokotetta, kun elinaika alittaa pöpön tartunta-ajan.
      Muutenhan rokotteet oetaan suojamaa muita..ketju on yhtä vahva kuin heikko lenkki. Eli nämä " omantuinnonarat" vaaranta yhteisön,joka taannut heidän hengissä säilymisen vuosikausia rokotuksialla turvatussa ympäristössä.
      Kysyjä pitäis viedä joko autiolle saarella taikka lähi-itään....ansionsa mukaan ja meidän miden suojelemiseksi

    • hoitsu vaan

      Älkää ottako influenssarokotuksia! Pysytte terveenä kyllä ilmankin kunhan pesette kädet ja pukeudutte tarpeeksi lämpimästi.

      • erik hoito

        Ja syökää selleriuutetta sekä kamomillateetä niin pysyy rokotukset loitiolla


    • diipadaa

      Uutisissa kerrottiin että vain 20% keskeyttää intin, muta unohdettoiin kertoa, että perusjoukosta on jo 50 prosenttia karsittu ennen inttiä...eli todellisuudesta ikäluokasta kai 40 % käy oikeesti intin. Muutama vuosikymmen sitten luku oli ai 95.

    • asdfasergf

      Minusta nuo f...n nuhatikut on kyllä aivan turhaa simputusta. Ei niitä ainakaan vielä 10 v sitten ollut. No, ite kyllä otin armeijassa vastaan kaikki paukut mitä annettiin, oisko niitä 3 ollu, mutta ei kai ne sieläkään saatuna sen terveellisempiä oo ku siviilissä. En osannu sillon vielä kyseenalaistaa rokotusten keräilyn mielekkyyttä, mutta sitten sikatikkukohun ansiosta opin varomaan rokotteiden käyttöä.

    • Faktoja

      Rokotukset toki kannattaa miettiä niin, että mitä tarvitsee ja on turvallisia.

      Intissä saat 2-3 rokotusta. Tetanus D (olet saanut jo peruskoulussa saman), meningokokki rokote ja (kausi-influessa-rokotteen).

      Jäykkäkouristus (Tetanus -D), saman olet saanut peruskoulussa. Rokotus suojaa jäykkäkouristukselta ja kurkkumädältä. Jäykkäkouristuksen voi saada suomessa maaperästä, astumalla naulaan tai koiran puremasta. Se on hyvin siedetty rokotus ja haittana voi olla kuten kaikissa rokotuksissa:pistokohdan kipeytyminen ja lämpöily rokotuspäivänä.


      Armeijassa annetaan myös aivokalvontulehdusrokote Mencevax AWCY. Se suojaa meningokokki bakteerin aiheuttamalta aivokalvontulehdukselta. Varusmiehillä todetaan aivokalvontulehduksia joka vuosi. Se myös leviää tuvissa, kun eletään tiiviisti. Yleisimmät haittavaikutukset ovat pistokohdan kipu, punoitus tai arkuus, pääkipu tai uupus. Ne ovat ohimeneviä. Eikä niitä aina esiinny.

      Influenssarokote on pitkään käytetty ja turvallinen. Se ei ole sama kuin sikainfluenssaa vastaan annettu. Sinulle käytettäisiin Vaxigripia, eikä sen käytössä ole todettu esiintyvän narkolepsiaa. Valmistusprosessi on täysin eri kuin Pandemrixin, jonka käytöstä aiheutua Narkolepsiaa. Vaxigripin vaikuttavana aineena on pilkottuja influenssaviruksia,apuaineina on suoloja ja puhdistettua vettä. Ei sisällä tehosteainetta tai säilytysaineita. Vähäisiä jäämiä formaldehydiä, joka pitää rokotteen puhtaana, ettei siinä pääse bakteerit leviämään. Sellaisenaan 2-4 ppm pitoisuudessa se toki aiheuttaisi ärsytystä hengitysteissä ja silmissä. Rokotteessa ei ole lähellekään tätä määrää. Haittavaikutuksia voi tulla 1/100, joka tarkoittaa yleisoireita, päänsärkyä, lihas ja nivelkipu, sekä hikoilu. Oireet häviävät 1-2 vrk.

      Influenssa sairautena perusterveelle ei välttämättä ole vaarallinen. Perussairaalle se voi olla hengenvaarallinen. Influenssaa liittyy jälkitautien riski: kuten keuhkokuume.

      Kannattaa ainakin nuo kaksi ensimmäistä ottaa ja harkita influenssarokotettakin.

      • adfv

        Millon aivopiikkiä on ryhytty antaan??????????. Ei sillä että kiehtos. Nuhatikut nyt kannattaa jättää aivan miettimättä vaikka Ekokemin hävitettäväksi. Ite en ainakaan ymmärrä saanneeni semmosta, siis aivotautipiikkiä.


    • lässyn lässyn

      Niin, mikäs hätä rokottamattomilla on meidän suurimmaksi osaksi rokotettujen seassa!!! Hakeudu armeijan jälkeen konfliktialueille rokottamattomana, palataan sitten asiaan.

    • esrgsergsregt

      Niille,jotka kuvittelevat olevansa "koviakin sissejä" kriisin aikana:
      -Ensiksi Omon -joukot etsivät tietoa lähialueen omaisista ja perhesuhteista ja ketkä mahdollisesti ovat sissejä.

      "Zapad" - moottoroidun pataljoonan (inguusheja) tapana on etsiä siviiliväestöä, vetää turpiin ja sanoa: "Kuule, kuolema sulle nyt tai kerrot missä sun poikas/veljes/isäs piileskelee.
      Jos et palaa palaa 15 minuutin kuluttua vähintään kahden sissin kanssa meidän luokse, niin me räjäytetään sun vanhemmat kranaatilla ja poltetaan sun pikkusiskos."

      -ei kannata luulla,että suomalaisista on nykyään sisseiksi.

    • miumaumoumui

      jäykkäkouristus kymmenen vuoden välein on sellainen mikä kannattaa ottaa jollei muista rokotteista välitä.

    • afsdsa

      Jäykkäkouristusbakteeria löytyy iholta, suusta ja suolistosta. Jostain syystä terveydenhuollon ammattilaiset jättävät tuollaiset mainitsematta.
      http://preventdisease.com/news/13/050713_Why-You-Never-Need-A-Tetanus-Vaccine-Regardless-of-Your-Age-or-Location.shtml

      Jäykkäkouristusbakteeri on anaerobinen, joten vuotavista haavoista ei voi koskaan tulla jäykkäkouristusta.

      "Se suojaa meningokokki bakteerin aiheuttamalta aivokalvontulehdukselta."

      Harmi vaan, että rokotteet sattuvat aiheuttamaan aivokalvontulehdusta. Tämä on mm. MPR-rokotteiden tunnettu sivuvaikutus. Meningokokkirokotteiden sivuvaikutusia ovat mm.kuolema, aivokalvontulehdus ja diabetes.

      "Influenssarokote on pitkään käytetty ja turvallinen."

      Osittainen luettelo influenssarokotteisiin liittyvistä tapauksista (vuodelta 2012),
      jotka ovat johtaneet korvauksiin Yhdysvaltain hallitukselta. Huomatkaa kuolleiden määrä.
      http://www.whale.to/v/vaccine_court.html

      Influenssarokotteet yhdistetty lisääntyneeseen riskiin sairastua Non-Hodgin lymfoomaan:
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19011978

      Toistuvat influenssarokotukset lisäävät huomattavasti riskiä sairastua influenssaan vanhempana:
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16409652

      Kausi-influenssarokotteet ja Guillain-Barrén oireyhtymä:
      http://www.thinktwice.com/gbs.pdf

      Influenssarokotteet nostavat tulehdusmerkkiaineita:
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15976761

      Influenssarokotteet nostavat tulehdusarvoja raskaana olevilla naisilla ja tämä puolestaan voi aiheuttaa raskausmyrkytyksiä ja keskosuutta:
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21945263

      Influenssarokotteet aiheuttavat Guillain-Barrén oireyhtymää:
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17101939

      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15562126

      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12763480

      Guillain-Barrén oireyhtymä ja rokotteet. Yhdysvalloissa suurin osa tautitapauksista liittyy influenssa- ja hepatiiti B-rokotteisiin:
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19730016

      Lääkeyhtiöt kieltäytyvät tekemästä tutkimuksia, joissa verrattaisiin rokotettuja täysin rokottamattomiin. Sen sijaan he käyttävät tutkimuksissaan plasebona toisia rokotteita. 2012 Cowling study on niitä harvoja tutkimuksia, joissa plasebona on käytetty suolavesiliuosta. Tutkimuksesta paljastui, että
      influenssarokotteen saaneilla oli valtava määrä hengitystieinfektioita verrattuna niihin, jotka saivat suolaliuosta lumelääkkeenä:
      http://www.beyondconformity.org.nz/_blog/Hilary's_Desk/post/how_to_get_sick_have_the_flu_vaccine/

      Tutkimus osoittaa, että hallitus valehtelee rokotteiden riskeistä lääkäreille ja vanhemmille suojellakseen rokotusohjelmaa:
      http://preventdisease.com/news/13/091613_Committees-on-Vaccination-Found-To-Withhold-Critical-Data-On-Adverse Reactions-Parents-Practitioners.shtml

      Tutkimus osoittaa, mitä tapahtuu, kun formaldehydiä injektoidaan eläimiin:
      J Exp Med. 1905 Feb 1;6(4-6):487-518.
      THE TOXIC EFFECTS OF FORMALDEHYDE AND FORMALIN.
      Fischer MH.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19866982

    • Ihmettelenpä vain

      Jos ei ota rokotuksia, niin voiko valtio kieltäytyä hoitamasta sinua, jos saat vaikka jäykkäkouristuksen?

      • marko polo

        mitä jos meteoriitti iskee huomenna, "ihmettelenpä vain"?

        jos halutaan kieltää vaihtoehtoja, niin turha syyttää "voiko valtio kieltäytyä hoitamasta sinua?" jos valtio on ainoa oikea, niin turha myös vaatia 100% tottelevaisuutta. jos ei ole valinnanvaraa niin mitä on jäljellä? miten "voisi" käydä vaaratilanteessa? no, joku kuolee, joku ei. siinä on elämän arvon kysymyksiä. samat "sivarihintit" ovat oikean paikan tulleen paljon tehokkaampia kuin ylisyötetyt pakkokenraalit ja virkamiehet, jäykät ja vanhaaikaiset tehottomat aivoputket.

        kun menen lääkärille, minut tyrmätään täysin arvomaailmai kanssa, kun menen virastotaloon, minut tyrmätään loisena, kun haen työpaikkaa, minut haukutaan laiskaksi, sellaisella kuin minä ei ole mitään asiaa tuomioistuimiin, poliisille tai muille, etten vaaranna yhteiskuntajärjestelmää, sitä dominopeliä, joka on jo kaatumassa tai vaihtumassa suvaitsevaisempaan suuntaan.

        mitä vaihtoehtoa länsimaiselle lääkehoidolle? luonnonläheisempi, ihmisläheisempi, viisaampi, rakkaampi.

        afrikassa oli tapaus: prostituoidut eivät sairastaneet aidsiin, vaikka asiakkaina oli aids positiivisiä? miksi? sen sijaan kun prostituoidut lopettivat työnsä, niin he sairastivat aidsiin. siis heille kehittyi luonnollinen vastustuskyky, jota tiede ei pysty selittää. tämä on elämä eikä mikään muovinen spagetti.

        kuinka paljon sairaalaa kieltäytyy puhumasta ihmeparantumisistä tai sellaisesta mitä ei voi tieteellisesti selittää? juuri se että lääketiede ei ota kantaa siihen, mitä ei voi tieteellisesti todistaa, ärsyttää monia. vastanäyttöä tieteelle olisi kuinka paljon. onko kyseessä ajatustottumus, että tiede osaa? eikä tiede niin pyhä ole, mitä se antaa ymmärtää. ihminen oli ja pysyy - kaiken mittana. lopulta tulee antti meikäläinen ja lentää aivan samalla tavalla kuin linnut kaikkien ihmetykseksi.

        jos kenraali katsoo maailmaa vihansa lävitse, se ei tarkoita että muut tekevät samoin. rahasta olen niin väsynyt kun johdot sotkeutuvat siihen monella. voiko todellisuus olla toisenlaista? se ei ole toiveajattelua, se on kenraalin muiston poispyyhimistä.


      • pete8
        marko polo kirjoitti:

        mitä jos meteoriitti iskee huomenna, "ihmettelenpä vain"?

        jos halutaan kieltää vaihtoehtoja, niin turha syyttää "voiko valtio kieltäytyä hoitamasta sinua?" jos valtio on ainoa oikea, niin turha myös vaatia 100% tottelevaisuutta. jos ei ole valinnanvaraa niin mitä on jäljellä? miten "voisi" käydä vaaratilanteessa? no, joku kuolee, joku ei. siinä on elämän arvon kysymyksiä. samat "sivarihintit" ovat oikean paikan tulleen paljon tehokkaampia kuin ylisyötetyt pakkokenraalit ja virkamiehet, jäykät ja vanhaaikaiset tehottomat aivoputket.

        kun menen lääkärille, minut tyrmätään täysin arvomaailmai kanssa, kun menen virastotaloon, minut tyrmätään loisena, kun haen työpaikkaa, minut haukutaan laiskaksi, sellaisella kuin minä ei ole mitään asiaa tuomioistuimiin, poliisille tai muille, etten vaaranna yhteiskuntajärjestelmää, sitä dominopeliä, joka on jo kaatumassa tai vaihtumassa suvaitsevaisempaan suuntaan.

        mitä vaihtoehtoa länsimaiselle lääkehoidolle? luonnonläheisempi, ihmisläheisempi, viisaampi, rakkaampi.

        afrikassa oli tapaus: prostituoidut eivät sairastaneet aidsiin, vaikka asiakkaina oli aids positiivisiä? miksi? sen sijaan kun prostituoidut lopettivat työnsä, niin he sairastivat aidsiin. siis heille kehittyi luonnollinen vastustuskyky, jota tiede ei pysty selittää. tämä on elämä eikä mikään muovinen spagetti.

        kuinka paljon sairaalaa kieltäytyy puhumasta ihmeparantumisistä tai sellaisesta mitä ei voi tieteellisesti selittää? juuri se että lääketiede ei ota kantaa siihen, mitä ei voi tieteellisesti todistaa, ärsyttää monia. vastanäyttöä tieteelle olisi kuinka paljon. onko kyseessä ajatustottumus, että tiede osaa? eikä tiede niin pyhä ole, mitä se antaa ymmärtää. ihminen oli ja pysyy - kaiken mittana. lopulta tulee antti meikäläinen ja lentää aivan samalla tavalla kuin linnut kaikkien ihmetykseksi.

        jos kenraali katsoo maailmaa vihansa lävitse, se ei tarkoita että muut tekevät samoin. rahasta olen niin väsynyt kun johdot sotkeutuvat siihen monella. voiko todellisuus olla toisenlaista? se ei ole toiveajattelua, se on kenraalin muiston poispyyhimistä.

        varsinkin kun lääkärit ovat sieluttomia materialistejä, ovatko he robottoje, hybrideja, muovitaskuja? eivät he usko tuonpuoleiseen, niin mitä järkeä parantaa sitä, missä ei oo mitään järkeä? vai väittävätkö he että elävät maailmassa vain pakottaakseen kansalaiset terveiksi? ja kansalaisen muka pitää totella sellaista tyhjäpäiväisyyttä? no, jos kaikki ovat terveinä, niin minä vannon että minä itse saatan rikkoa jotakin, siitä syystä että kaikki on niin hyvin.


    • dsaggsd

      Jos otat rokotteen ja levität rokotteista peräisin olevaa taudinaiheuttajaa muihin, voinko haastaa sinut oikeuteen?

    • asdfsda

      "Sellaisenaan 2-4 ppm pitoisuudessa se toki aiheuttaisi ärsytystä hengitysteissä ja silmissä."

      Tutkimuksen mukaan formaldehydille alstistuminen saisi olla korkeintaan 0,1 ppm:
      Kaibogaku Zasshi. 2010 Mar;85(1):29-34.
      [Toxicity of formaldehyde exposure and the details of its control measures].
      [Article in Japanese]
      Uchiyama I.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20384188

      Rep Carcinog Backgr Doc. 2010 Jan;(10-5981):i-512.
      Final report on carcinogens background document for formaldehyde.
      National Toxicology Program.
      http://ntp.niehs.nih.gov/ntp/roc/twelfth/2009/november/formaldehyde_bd_final.pdf

    • 383

      Enpä ole jäykkistäkään ottanut 20 vuoteen, eivätkä ole lapsetkaan saaneet. Ihmiset ottavat, koska on vauvasta asti peloteltu, "jos et ota, kuolet!" Täysin turha rokote sekin.

      • [ Huoh....]

        "Tetanus is a serious illness that is fatal in up to 30% of cases. "

        "The bacteria that cause tetanus can be found in soil, manure, or dust. "

        " Täysin turha rokote sekin. "

        -Sinulla onkin vankat todisteet jäykkäkouristusrokotuksen hyödyttömyydestä.
        vastaavasti itse voisin sanoa että "turvavyön käyttö on ihan turhaa, 20 vuoteen en ole käyttänyt eikä lapset ja ihan turhaan oltais käytetty"


        [ Huoh....]


      • Aertdrty

        http://www.tohtori.fi/?page=4229755&id=0978157

        "Tetanusbakteerin päästessä kehoon se alkaa tuottaa hermomyrkkyä, joka aiheuttaa hyvin voimakkaita ja kivuliaita lihaskouristuskohtauksia. Ensioireita ovat jäykistyneet leukaperät ja taudin edetessä hirvittävät kouristukset ravistelevat kaikkia kehon tahdonalaisia lihaksia. Hoitamaton jäykkäkouristus tarkoittaa lähes aina varmaa kuolemaa ja nykyaikaisista menetelmistä huolimatta kuolleisuutta esiintyy taudin tehohoidossakin. Kuolinsyynä on ensimmäisen sairausviikon aikana yleensä hengityksen vaikeutuminen hengityslihasten kouristustilan vuoksi. Jos hengitys pidetään keinotekoisesti käynnissä hengityslaitteella, on kuolinsyynä toisella tai kolmannella viikolla tavallisesti sydänpysähdys.

        Jäykkäkouristuksen hoito ja ehkäiseminen


        Jäykkäkouristustauti ja sen epäily hoidetaan aina sairaalassa. Hoitoon kuuluu lihaskouristusten estäminen lääkkeillä sekä tehohoito, jossa on mahdollisuus hengityskoneen käyttöön. Lääkehoitoon kuuluvat antibioottihoito ja tetanusvasta-aineen, antitetanusimmunoglobuliinin käyttö. Likaisten haavojen yhteydessä tulee aina tarkistaa rokotuksen voimassaolo, ja rokottamattoman henkilön kohdalla on harkittava antitetanusimmunoglobuliinin antamista.

        Tetanusrokotus on erinomainen suoja tautia vastaan. Lapsena saatua perusrokotesarjaa tehostetaan 10 vuoden välein."


      • brr
        [ Huoh....] kirjoitti:

        "Tetanus is a serious illness that is fatal in up to 30% of cases. "

        "The bacteria that cause tetanus can be found in soil, manure, or dust. "

        " Täysin turha rokote sekin. "

        -Sinulla onkin vankat todisteet jäykkäkouristusrokotuksen hyödyttömyydestä.
        vastaavasti itse voisin sanoa että "turvavyön käyttö on ihan turhaa, 20 vuoteen en ole käyttänyt eikä lapset ja ihan turhaan oltais käytetty"


        [ Huoh....]

        toiset ovat sellaisia valtion nuolijoita


    • 383

      STT

      Alle 50-vuotiaat suomalaiset selviäisivät ilman uusia jäykkäkouristusrokotuksia vuoteen 2020 asti.

      Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) mukaan valtaosa 1950-luvun jälkeen syntyneistä on saanut niin monta tehosterokotusta, että heillä on riittävä suoja jäykkäkouristusta vastaan vuosikymmeneksi.

      Tämä on julkaistu Aamulehdessä 8.8.2011
      Etsin lisätietoa aiheesta.

    • trhrthrh

      mene muualle huohottamaan patrioottipaska.

    • Rokotettu

      Ei siinä muuta välttämättä tapahdu kuin, että saat taudin/taudit ja tartutat ne myös muihin yhtä hölmöihin.

      • krto

        kuten sinuun, joten rokotevammainen älä tule lähelle


    • fsdafdas

      "Ei, vaan tuo "gaia-healthjne -****asivusto. Se on selkeästi hörhösivusto, samaa tasoa kuin S24 salaliittofoorumi."

      Mikä siellä on sellaista mikä ei pidä paikkaansa?

    • Dert wry ery

      "Mikä siellä on sellaista mikä ei pidä paikkaansa? "

      -No ihan kaikki. Yritäs linkittää uudellen, vaikka johonkin tunnustetulle sivustolle kuten Lääkärilehti tai The New England Journal of Medicine.

      -Hörhösivustolle linkitys on kuin käyttäisi viittauksena S24 Salaliittofoorumia.

      Taitaa tulla hiljaista...

      • kuli

        sitä se on putkiaivoja, opiskellut koko elämänsä ja kirjoittaa vain numeroita. näin se on kaverit, että lääkärit puhuvat viittauksiin. "lääkärilehti br 43 6 9 o. ketä kiinnostaa ,jos itse ei osaa ajatella, toistaa vain muiden juttuja, josta ei koskaan saa varmuutta onko se totta. vai leikitkö sinä lääkäri jumalaa? vähän niin kuin näyttäisi siltä. itse sinä juokset pakoon kun potilas kuolee käsiisi. itse sinä olet sanoton kun teet hoitovirheen. mutta edelleen leikit sellaista 100% varmaa pelastajaa hoitsujen sekakuorossa. hoitajat ovat natseja ja lääkärit sellaisia putkiaivoja, joille pitää osata vastata samalla koodilla. haista paska! sinä olet oikeassa koska vain et tiedä muusta mistään ja valtio suosii sinua, lääkäri.


    • sasasda

      "No ihan kaikki. Yritäs linkittää uudellen, vaikka johonkin tunnustetulle sivustolle kuten Lääkärilehti tai The New England Journal of Medicine."

      Kerro, mikä siinä Gaia-Healthin artikkelissa on sellaista, mikä ei pidä paikkaansa.

      • abcde-vitamiini

        Idea on tietysti siinä, että edellämainitut, lääkärilehti ja new england journal of medicine ovat julkaisuja, jonka artikkelit ovat vertaisarvioinnin kohteena. (googlaa "peer-review")

        Toisin sanoen jotta lääketieteellisen artikkelin saisi julkaistua edellämainituissa lehdissä, niin sen täytyy täyttää tietyt tieteelliselle kirjoitukselle asetetut kriteerit, kuten oikea lähteiden käyttö, lähdekritiikki jne.

        Sen lisäksi kirjoituksen arvioi joukko saman alan tutkijoita, professoreja tms. Joten sisällöltään julkaistun tekstin tulee olla myös pätevästi argumentoitu ja faktatiedoiltaan paikkansa pitävä. Joten mitä tahansa huuhaatekstiä ei saa näihin lehtiin julkaistuksi. Gaia-medicinen tapaiset julkaisut taas julkaiset ihan kaikenlaisia kirjoituksia, kunhan kirjoitus nyt ei ole loukkaavasti kirjoitettu ja pysyy jotenkin sivuston aihepiirissä.

        Samanlainen peer review käytäntö on ominaista kaikille eri tieteenalojen vakavasti otettaville julkaisuille.


    • TK Hoitovirhe

      Marssin
      Yli
      Ylitsesi
      Ja päälläsi tanssin
      Ääni
      Huutoni
      Saa nyrkkinne taivasta takomaan


      Käsken
      Käskyni teidan jalat pakottaa liikkumaan
      Aate
      Uskosi
      Sytyttää taivaat palamaan


      « Hakkaa marssi, tuhoa raivaa »
      Minä käsken sinä uskot


      Asento
      Kyykkyyn
      Ylös
      Paikka
      Istu
      Maahan
      Alas
      Kuuntele


      Rukoile armoa anele polvistu ja kätesi ristiin laita
      Kurjat uskottomat kuristuvat eikä usko teitä tahdo mukaan


      Hakkaa marssi, tuhoa raivaa
      Minä käsken, sinä uskot
      Hakkaa marssi, tuhoa raivaa
      Käsken
      Marssin
      Tanssin
      Asento

      http://youtu.be/3mda0tt5r3U

    • safsasdfa

      "Samanlainen peer review käytäntö on ominaista kaikille eri tieteenalojen vakavasti otettaville julkaisuille."

      Miksi et vastaa kysymykseen? Mikä siellä Gaia-Healthin artikkelissa on sellaista mikä ei pidä paikkaansa?

    • Huuhaa-sivustosi=

      En ole edellinen kirjoittaja mutta kukaan vakavasti otettava asiantuntija ei lähde esimerkiksi S24 salaliittofoorumille kiistelemään siitä onko kuussa käyty tai ovatko filmaukset suoritettu Islannin jäätiköillä.

      Gaia-Health:n pätee sama kuin tunkioon: Mitä enemmän sitä pöyhii sitä enemmän selvää ****aa nousee esille.

      Ajanhaaskausta.

      • bzzzzzz

        kuten sinun sähköinen hammasharjakin


    • sotapöhkö

      Potkivat pitkälle vapaalle.Väittävät sun olevan vaarana muille alokkaille.

    • sdhafshds

      Eikö teiltä tosiaan löydy muuta taktiikkaa, kuin julistaa lähteet epäluotettaviksi? Kertokaa, mikä siinä Gaia-Healthin artikkelissa on sellaista, mikä ei pidä paikkaansa. Luulisi olevan helppoa kaltaisiltanne asiantuntijoilta. Kommentoikaa erityisesti artikkelissa olleita lähdeviitteitä.

    • Saaanaaa
    • intissä ollaan

      Joo siinä kävi silleen että en suostunut ottamaan niitä piikkejä, no kaksi spollea tuli ja pisti mut kaheks päiväks putkaan. Sieltä komppanian päällikön puhutteluun missä sanottiin että jos en piikkejä ota niin minun asepalvelus päättyy tähän.
      Minähän en periaatteistani luopunut ja nyt sitten siviilissä tätä kirjoitan.

      • 383

        Voiko tuo olla todellista? Suomessa! Natsimeininkiä, kuten lastensuojelussakin....


      • koo5
        383 kirjoitti:

        Voiko tuo olla todellista? Suomessa! Natsimeininkiä, kuten lastensuojelussakin....

        tekivät lastensuojeluilmoituksen rokotteista. tampereella olisivat vain rikkoneet lisää siitä hyvästä, natsien linnoituksia.


    • natsiantero

      natsi suomi kunniaan

      • heimo1

        kävitkö natsiantero rokotuksissa siis?


    • ergergergerg

      Suomalaisia natseja ei koskaan asetettu syytteseen/tuomittu , kuten Nürnbergissä 1945- 1947. Sen sijaan he ja heidän jälkeläisensä saavat myrkyttää ilmapiiriä myyttisellä "isänmaauskonnollaan".

      • joo2

        aika ihmeellistä se usko onkin! ei voi hengittää!!


    • varo rokotuksia

      NWO eli New World Order (Uusi Maailmanjärjestys) yrittää tappaa mahdollisimman paljon varsinkin afrikkalaisia. Tästä osoituksena HI-virus/AIDS jonka ihmiset (tod. näk. amerikkalaiset) kehittivät laboratoriossa ja joka tod. näk. levitettiin ympäri maapalloa WHO:n rokotusohjelman avulla. Rokotetta/rokotteita jonka mukana HIV levitettiin en nyt muista. Merkittävää kuitenkin on, että yht´äkkiä AIDS-tapauksia alkoi ilmaantua ympäri maailman samanaikaisesti.

      Jos HI-virus olisi levinnyt ihmisistä toisiin kuten virallinen tarina koittaa uskotella, se olisi levinnyt paljon hitaammin ja lähtenyt yhdestä paikasta liikkeelle. Näin ei kuitenkaan käynyt, koska ihmiset kehittivät AIDS:in ja levittivät sen ympäri maailmaa.

      Tässä aiheeseen liittyviä videoita:

      Alex Jonesin dokumentti "EndGame - The Bluebrint For Global Enslavement" joka kertoo maailmaneliitin suunnitelmista tappaa vähintään 80 prosenttia maailman väestöstä jotta jäljelle jääviä olisi helpompi kontrolloida:
      http://video.google.com/videoplay?docid=107032905360056

      Luotettavuus

      Asioinnin turvallisuus

      Tietosuoja

      Lapsiturvallisuus

      Asenna ilmainen WOT-lisäosa selaimeesi
      2261&q=alex jones endgame&total=897&start=0&num=10&so=0 &type=search&plindex=0

      "Robert B. Strecker M.D. PhD, presents with documented evidence the Truth about AIDS being a Man-Made Disease. In this now classic 1988 video, he lectures on how the 'Virus' was Predicted, Requested, Created and introduced into human population through Medical Injection Programs".

      http://www.youtube.com/watch?v=s0aAC2F6Tcs

    • varo rokotuksia

      Maailman terveysjärjestön eli WHO:n arvion mukaan maailmassa on 13-14
      miljoonaa HIV-tartunnan saanutta. Tilanne on pahin Afrikassa Saharan
      eteläpuolella, jossa tartunnan saaneita lasketaan olevan 8 miljoonaa.
      Suomessa lääkärit ovat ilmoittaneet marraskuun 1993 loppuun mennessä 562
      HIV-tartuntaa. Näistä neljäsosalla tartunta on kehittynyt AIDS-vaiheen
      taudiksi. Suomessa on kuollut AIDS:iin 100 henkilöä.

      Joulukuun ensimmäisenä päivänä 1993 vietettiin maailmanlaajuista
      AIDS-päivää tunnuksella "on aika toimia" WHO:n aloitteesta. WHO on
      tosiaan toiminut - nimittäin taudin levittämisessä. WHO on YK:n
      alajärjestö. WHO:n johtaja Brock Chisolm on muuten sanonut kesäkuussa
      1991 "SCP Journal" -lehden uutta maailmanjärjestystä käsittelevässä
      artikkelissa: "Maailmanjärjestyksen saavuttamiseksi on välttämätöntä,
      että ihmisten mielistä poistetaan heidän yksilöllisyytensä,
      uskollisuutensa perhetraditioille, kansallisen isänmaallisuutensa ja
      uskonnolliset oppinsa."

      Siirtykäämme ajassa parikymmentä vuotta taaksepäin. WHO kirjoitti
      tiedotuslehdessään "Bulletin of the World Health Organisation" numerossa
      47 sivulla 259 vuonna 1972: "Tulisi tehdä yritys sen toteamiseksi,
      voivatko virukset itse asiassa panna liikkelle valikoivia vaikutuksia
      vastustuskyvyn toimintaan. Tulisi katsoa sitä mahdollisuutta, että
      voitaisiin heikentää vastustuskyvyn reaktiota virukselle, jos tarttuva
      virus vahingoittaa enemmän tai vähemmän valikoivasti virukselle
      reagoivan solun." Selvällä suomenkielellä sanottuna WHO kehoitti
      kehittämään juuri AIDS:in kaltaisen viruksen! WHO kertoi lisäksi, että
      jos uusi viruksen luomus toimisi, niin monista kauhistuttavista ja
      kuolettavista tarttuvista viruksista voitaisiin tehdä jopa vielä
      kauhistuttavampia ja pahanlaatuisempia. Eikös olekin omituista tekstiä
      terveysjärjestön kirjoittamaksi?

      Ensimmäiset AIDS-tapaukset ilmaantuivat 1970-luvulla ja pian siitä tuli
      maailmanlaatuinen ongelma. Asiantuntijat olettivat, että HIV-tartunta on
      peräisin vihreästä apinasta Afrikassa. AIDS alkoi kuitenkin
      samanaikaisesti Yhdysvalloissa, Haitissa, Brasiliassa ja
      Keski-Afrikassa, joten tuon vihreän apinan on täytynyt olla
      suihkukonelentäjä! Vihreän apinan solujen geenirakenteen tutkimus onkin
      osoittanut, ettei ole geneettisesti mahdollista siirtää AIDS-virusta
      luonnollisella tavalla apinoista ihmiseen.

      Vuonna 1987 tapahtui suuri paljastus. Arvostettu sanomalehti "London
      Times" kirjoitti 11.5. etusivulla: "Isorokkorokote pani alulle
      AIDS-viruksen." HIV-tartunnat vastasivat täysin WHO:n rokotusohjelmaa
      Haitissa, Brasiliassa ja Afrikassa, jossa Zairessa eniten rokotuksia
      saaneena oli myös eniten HIV-tartuntoja. Artikkeli sai alkunsa siitä,
      kun WHO itse alkoi epäillä, oliko sen rokotusohjelmalla yhteyttä
      AIDS-epidemiaan. Se vuokrasi ulkopuolisen tutkijan ottamaan asiasta
      selvää. Tutkija löysi selvän yhteyden HIV-tartuntojen ja rokotusohjelman
      välillä. WHO kuitenkin salasi tutkimusraportin, jolloin tuo tutkija
      kääntyi "London Times" -lehden puoleen. Paitsi Lontoossa, sokkiuutinen
      joutui täydelliseen uutispimentoon, eikä sitä julkaistu
      päätiedotusvälineissä missään muuallapäin maailmaa.

      • varo rokotuksia

        Vaikka "London Times" -lehden artikkeli sanoikinm että
        isorokkorokotusohjelma laukaisi Afrikassa piilevän taipumuksen saada
        AIDS, on myöhemmin todettu, ettei ole minkäänlaista tieteellistä
        todistetta siitä, että AIDS-virus olisi ollut Afrikassa ennen WHO:n
        rokotusohjelmaa. Totuuden tuojina AIDS:sta ovat olleet etummaisina
        amerikkalaiset lääkärit William Douglass ja Theodore Strecker. Tri
        Streckerin perinpohjaiset tutkimukset osoittivat, että Kansallinen
        syöpäinstituutti ja WHO loivat yhteistyössä AIDS-viruksen
        laboratorioissaan Fort Detrickissä. AIDS-virus syntyi yhdistämällä kaksi
        tappavaa retrovirusta eli lehmissä esiintyvän leukemiaviruksen (BLV) ja
        lampaissa esiintyvän visnaviruksen toisiinsa ja kasvattamalla niitä
        sitten ihmisen kudosviljelmässä. Tri Douglass väittää lisäksi, että
        HIV-virus ei ole huonosti tarttuva virus. Se voi elää jopa 10 päivää
        kuivalla lautasella.

        Miksi AIDS on sitten pesiytynyt homoseksuaaleihin? Vanhoista
        verinäytetutkimuksista on havaittu, että Yhdysvalloissa ei ollut
        olemassa AIDS-virusta ennen vuotta 1978. AIDS:in äkillinen leviäminen on
        osoitettu olevan selvästi yhteydessä homoseksuaaleille annetun
        hepatiitti B-rokotusohjelman kanssa. Jostain selittämättömästä syystä
        Puolassa syntynyt Venäjällä opiskellut tri W. Szmuness pääsi New Yorkin
        veripankin päälliköksi muutettuaan maahan vasta vuonna 1969. Hän määräsi
        säännöt hepatiittirokotetutkimukselle, joissa hyväksyttiin 20-40
        vuotiaat mieshenkilöt, jotka EIVÄT olleet yksiavioisia! Voitko keksiä
        tällaiselle vaatimukselle mitään muuta syytä, kuin taudin levittäminen?
        Tri Szmuness kuoli myöhemmin vieden salaisuuden mukanaan.

        Näin AIDS levisi myös Yhdysvaltoihin. Roy Livesey kirjassaan
        "Understanding the New World Order" (Uuden maailmanjärjestyksen
        ymmärtäminen) kertoo raportissa vuodelta 1980, jossa Rooman klubin jäsen
        ja biologi sanoo eräässä amerikkalaisessa yliopistossa: "On tärkeää,
        että Yhdysvallat vähentää väkilukuaan kahdella kolmasosalla seuraavan 50
        vuoden aikana." Väkiluvun vähennys on siellä tosiaan juuri käynnissä.

        Tri Theodore Strecker lähetti kirjeitä muutamiin maailman
        arvostetuimmista lääketieteellisistä lehdistä, mutta yksikään ei
        julkaissut hänen kirjoitustaan. Esim. Lancet -lehti vastasi hänelle,
        että sen kirjeosasto on liian täynnä sinne saapuneita kirjoituksia.
        Viime aikoine on kuitenkin ollut maailman lehdissä yksittäisiä
        kirjoituksia, joissa asiantuntijat ovat sanoneet, että AIDS on luotu
        laboratoriossa. ADIS:in alkuperästä on saatavana hyvin mielenkiintoinen
        video "The Strecker Memorandum", jota voi tilata osoitteesta: The
        Strecker Group, 1501 Colorado Blvd, Eagle Rock, CA 90041, USA. Aihetta
        valaisee hyvin myös kirja Dr Alan Cantwell: "AIDS And The Doctors of
        Death", Aries Rising Press, Los Angeles, USA.

        WHO ei varmaankaan myönnä osallisuuttaan AIDS:in levittämisessä. Jo
        korvausvaatimukset olisivat liian suuret puhumattakaan
        maineenmenetyksestä. Vaikka maailman väkiluku onkin laskenut AIDS:in
        johdosta, ei maailmaa yhdentävien taustavoimien voida virallisesti
        osoittaa olevan AIDS-ongelman takana. On kuitenkin helppo todeta, että
        AIDS:in syntymisessä ja leviämisessä on todella jotain mätää. Sitä
        todistavat myös perusteettomien apinateorioiden levittäminen virallisena
        totuutena maailman päätiedotusvälineissä, jotka ovat valtaeliitin
        kontrollissa. Samanaikaisesti yhteys WHO:n rokotusohjelmaan salataan.
        Lisäksi AIDS sopii hyvin Hegelin teoriaan.

        Sen sijaan, että keskittyisimme syntipukkien kaivamiseen, meidän tulee
        levittää tietoa siitä, että parannuskeino AIDS:iin on ollut olemassa jo
        useamman vuoden. Se on kuitenkin odotetusti joutunut täydelliseen
        uutispimentoon. Ja jos jotakin on päässyt julkisuuteen, se on leimattu
        puoskaroinniksi ja humpuukiksi.


      • avoiva

        Tästä näkee kuinka maailman valtamediat yksissä käsissä..


    • tyhmätuskoo

      Meidänkin perheessä on lääkäreitä, kaksin kappalein, Eivät itse suostu ottamaan mitään rokotteita, mutta ajoittain meille muille tyrkyttää, kännissä myöntävät sitten että sairastavat vain enemmän ja saadaan lisää asiakkaita. Vähän sama kun laitetaan autoon vanhat käytetyt öljyt ja puretaan osia, niin pakko tulla remppaa karaasille ajoittain ja yleensä pysyvästi.

      • martyio

        kuollaan kuitenkin kaikki rokotuksineen tai ilman. ihmisiä on elänyt vanhoiksi ilman rokotuksia ja elänyt vanhoiksi rokotuksineen. virkamiehille sopii rokotus, annetaan se niille, toisille se ei sovi ei anneta se niille. mitä järkeä sotia?

        vai onko yksi osapuoli tärkeämpi kuin toinen?
        jos on, niin tuli riehukoon, kuollaan kaikki nuorina.


    • Vain perustellusti

      .
      .
      .

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288645697833.html?pos=ok-nln

      "Lapsia ei rokotettu - erittäin tarttuva tauti iski kyläkouluun"


      "Kyläkoulussa Sammatissa on tapahtunut epidemiologien pahin painajainen: erittäin tarttuva tauti iski rokottamattomien lasten keskelle. "

      -Mitalilla on tunnetusti kaksi puolta ja tuossa on se ensimmäinen. Rokotukset väliin jättämällä et riskeeraa (varsin epätodennäköiasten) sivuvaikutusten kanssa mutta samalla altistut tietyissåä tilanteissa sille taudille mitä vastaa rokote oli tarkoitettu.

      Tästäkin huolimatta olen vieläkin vapaaehtoisuuden kannalla, ainakin niin kauan kun epidemian kannalta riittävän suuri osa ottaa rokotukset.

      • Myydyn maan asukki

        Armeijassa voi syystä kieltäytyä rokotteista. Vaativat allekirjoituksen, että on palveluksessa omalla vastuulla.

        Pakko, pakko ja pakko meininkiä. Sinne on mentävä, tai tavalla tai toisella suoritettava palvelusaika. Jos ei ota rokotteita, vaikka oireita niistä aiemmin tullut, on pakko osallistua palvelukseen normaalisti ja vieläpä omalla vastuulla.

        Suomi on pakotus ja holhousyhteiskunta, jossa ei saa olla omaa tahtoa tai mielipidettä. J a kaikkien on osallistuttava pienen osan omistuksessa olevan maan suojeluun tähtäävään suojelukoulutukseen. Ja saman aikaisesti maata myydään kaikille halukkaille ulkomaalaisille. Olisiko tässä pieni epäsuhta. Suojelkoot ne joiden pelkona menentys on.


    • asdf3f3f3

      Aika mielenkiintoista... kun kyse on armeijasta.

      Jos on tarkoitus puolustaa Suomea... niin luulenpa että heti ensimmäisenä ei kannttaisi tunkea sotilaisiin ulkomaalaisia rokotteita...

      Kyllä sen nyt maalaisjärkikin pitäisi sanoa, tana.

      Pitääkö aina vääntää rautalangasta.... vielä senkin jälkeen kun rautalanka on jo aikoja sitten loppunut?!

      • 12+9

        Niinpä. Silti Suomen sodissa on kelvannut ulkomaalaiset asetarvikkeet, kalusto ja vapaaehtoinen miehistö. Ilman niitä molotettaisiin Venäjää, mutta hei jos isäsi/isoisäsi olisi selvinnyt, niin voisit täällä Venäjäksi päteä että eipähän otettu ulkomaalaisilta mitään tämän maan puolustamiseen!


    • Saatanan siat

      Vetoa itsemääräämisoikeuteen ja koskemattomuuteen jos ei tehoa, käytä uhkauskeinoa esim. hätävarjelu/itsepuolustus.

    • geragergerg

      Siis väittääkö patriootti,että olisin venäläisenä jotenkin suomalaista onnettomampi?

      Patriootit eivät tajua paradokseja. Miten voi kaivata jotakin, jota ei ole koskaan kokenut?

      Oletko miettinyt aika-avaruusjatkumoa ja sitä seikkaa ,että olisimme kuitenkin olemassa,vaikka puhuisimme venäjää? On silkkaa sattumaa, että synnyimme suomalaisiksi.
      Jos ymmärrät tämän, tajuat,että aseet ja maanpuolustus onsilkkaa turhuutta.

    • Josef-setä

      .
      .
      .
      Natsikortti:

      "Jos ymmärrät tämän, tajuat,että aseet ja maanpuolustus onsilkkaa turhuutta. "

      Eläisimme varsin mielenkiintoisessa maailmassa mikäli Josef-setäsi olisi ajatellut samalla tavalla. Itse en koe mielenkiintoa edes kuvitella minkälainen maailma olisi jos setäsi olisi päättänyt laskea aseet ja antautua sen sijaan että alkoi mielestäsi typerästi ja tarpetomasti puolustautua sunnuntai aamuna 22. kesäkuuta 1941 kello 0315 .

      Olet oikeassa, tämä on natsikortti, olet oikeassa. Vastasin jo etukäteen seuraavaan syytökseen.

    • Hevarilta

      Sit voi kieltäytyä myös ev.lut. rokotuksesta:

      http://www.eduskunta.fi/thwfakta/eoatied/eoaratk/eoar3000.shtml ja hakusanaksi esim. puolustus*

      Kannanotto asiaa myös: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/node/368

    • Unenäkijä

      VAROITUS! Ennen kuin ensimäisestä sikainfluenssasta syntyi kohu.
      Näin unen (nähnyt enneunia aiemminkin):

      Unessa seisoin keskellä kaupunkia risteyksessä ja näin valkotakkisten ottavan ihmisiä kiinni ja samantien piikittävän heitä väkisin rokotteilla. Unessa minun molempiin käsivarsiini kävi kiinni kaksi valkotakkista estäen pakoni. Heräsin siihen kun olivat juuri työntämässä piikkiä kehooni.

      Kun myöhemmin näin TV:stä miten kiihkeästi terveyslaitoksen ja lääkelaitosten
      puoskarit ( siis ne varsinaiset) puhuivat rokotusten puolesta ja rokotusohjelmasta yhdistin heti uneeni. Kaksi valkotakkista olivat yhtä kuin ne kaksi rokotetta jotka puoliväkisin tyrkytettiin.
      Joku lääkintähallituksen tms. naispamppu sanoi TV:ssä: "Minä kyllä huolehdin,
      että jokainen Suomalainen rokotetaan"

      Myöhemmin kampanjan ikäviä narkolepsiatapauksia setvittiin radiossa.
      Taas joku lääketehtaan lobbari (nainen) jonka nimeä en muista päästi asiaa tivanneelle radiotoimittajalle hätäntyneenä kuin nurkkaan ajettuna suustan "sammakon": " Niin....tuota ..eihän tämä maapallo kestä tällaista kasvavaa väkimäärää! ........ ????
      En käsitä mitä tuo naisihminen suustaan päästi. Mutta harmittaa etten saanut tätä äänitetyksi enkä koskaan voi unohtaa tätä tapahtumasarjaa.
      Tässä vaiheessa alan epäillä salaliittoteorioita.

      Minusta perustuslakiin pitäisi kuulua henkilökohtainen koskemattomuus. Pyydetäänhän etukäteen elinluovutuksiin virallinen lupa ja lausunto jotta kuolleelta saadaan lääketieteellistä hyötyä, miksi siis elävien ihmisten keholle voidaan tehdä mitä vain pakon ja pelotteiden voimalla.

      Vanhempi tyttäreni oli lähes täysin aivopesty koulussa tyrkytettyjen rokotuskampanjoiden vuoksi ja hän ehti ottaa ensimmäisen rokotuksen vaikka miten yritin varoitella. Uneni ovat pitäneet aikaisemminkin paikkaansa.

      Mielestäni tämä täyttää ihmisoikeuksia rikkovien vakavien rikosten kriteerit, ja asia olisi nostettava pikimmiten suurella volyymillä esiin.

      • M.Biologi

        Hieman anatomiaa aluksi.

        Ihmisen katteenkorva on vastasyntyneellä kehoon nähden verrattuna varsin
        suurehko. Ikää myöten katteenkorva pienenee joka tapauksessa.
        Vanhuksilla se on jo paljon pienempi.
        Katteenkorvassa valmistuvat vastustuskyvyn kannalta tärkeät T-lymfosyytit
        eli suojasolut jotka toimivat taistelussa vieraita haitallisia mikrobeja vastaan.

        Jos ihminen ei sairastu aika-ajoin esim. flunssaan, katteenkorva ei aktivoidu riittävästi ja muuttuu ikäänkuin "toimeettomaksi". Tästä syystä on hyvä myös joskus potea flunssaa jotta vastustuskykymme säilyy.
        Mitä vähemmän nuorena rokotteita sen vastustuskykyisempi on myös vanhempana.

        Tähän näkemykseeni nojaten, olen varma siitä että rokotteiden antama
        "suoja" ei ole tavalliselle terveelle ihmiselle annettuna kovinkaan johdonmukaista. Riskiryhmien kohdalla on myös käytettävä tarkkaa harkintaa.

        Lääketeollisuus kehittää meille näillä toimenpiteillään evoluutiokilpailun
        mikrobit vastaan ihminen. Tuloksena syntyy aina voimakkaampia superbakteereja joille me rokotteilla heikennetyt ihmiset viime kädessä häviämme.

        Nykyään puhutaan paljon puoskaroinnista.
        Oman etiikkani mukaan katson puoskaroinniksi kaikki lääketieteeliset toimenpiteet, jotka voivat heikentää ihmisen tai eläimen elimistön omaa immunologiaa.

        Yksinkertaisillakin keinoilla voidaan välttää epidemian leviäminen:
        -Toisten ja oman terveyden huomioon ottaminen
        -Ei sairaana yskimään yleisille paikoille
        -Käsien huolellinen saippuapesu ja pyyhekuivaus
        -Lepää ja riittävästi toivut nopeammin.
        J-uo riittävästi huoneenlämpöistä nestettä jotta keho jaksaa puhdistua
        -Varovasti sokeria, vehnäjauhoja, maitoa, sillä nämä muodostavat bakteereille
        otollisen"kasvualustan".


      • aivova

        Näit unen joka saattaa toteutua lähivuosina todellisena painajaisena..Pakkorokotuslakia ollaan taas sorvaamassa eduskunnassa..
        Kun se on saatu läpi vuodetaan mediaan muutama vakavasti infulessaan sairastunut jaTHL julistaa pandemiauhan.Sopivasti uusilla mömmöillä terästettyä rokotetta on jo varastoissa,silloin pärjää ne jotka juoksee koviten karkuun.
        Tällähetkellä jos WHO julistaa maailmanlaajuisen pandemian,suomessakin astuu voimaan pakkorokotukset..et silleen


    • qer234eerqer

      Kieltäydy kaikista rokotuksista ja jätä se armeija käymättä.

      Hyvä hygienia, terveellinen ruoka, suojattu seksi. Ne riittää pitämään taudit tosi hyvin loitolla, kun oma keho osaa vastustaa tauteja ja mitään turhanpäiväisiä rokotuksia ei tartte. Tietysti sitten tarttet rokotuttaa itteesi aina jos tyhmänä olet jo rokotuttanut ja sun oma immuniteetti menee paskaks.

      Mut lykkyä tykö teille kaikille tyhmille idiootti kemikaaliloisille. Ei teihin rokotteiden ottajiin viitti edes koskee kun keho täynnä kemikaaleja, kauheet myrkyt vielä tarttuu. Eristyksiin kaikki kemikaaliloiset pitäisi laittaa.

    • newWorLD
      • aitova

        Löytyykö suomen hallituksesta henkilöä joka on valmis uhraamaan poliittisen uransa suomen kansan puolesta,kuten Matti teki?Toivottavasti..
        Valtaosa poliitikoista on oman etunsa ajajia ja suuren rahan ostettavissa.
        Toivotaan ..toivotaan etta löytyy suomen kansan etujen ajajakin..


      • 383
        aitova kirjoitti:

        Löytyykö suomen hallituksesta henkilöä joka on valmis uhraamaan poliittisen uransa suomen kansan puolesta,kuten Matti teki?Toivottavasti..
        Valtaosa poliitikoista on oman etunsa ajajia ja suuren rahan ostettavissa.
        Toivotaan ..toivotaan etta löytyy suomen kansan etujen ajajakin..

        Niinistöllä voisi olla munaa siihen, mutta riskeeraako toisen kauden, tuskin! jos pakkorokotuslaki tulee, muutan lapsineni ulkomaille!


    • Anonyymi

      pulinat ja itkut pois ipanat, housut alas ja pyllistys ja joka varusmies vaan kiltisti ottamaan valtion tarjoamat rokotteet, sama koskee varusnaisia

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4414
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2385
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      183
      1139
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1076
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe