kian kaksoiskytkin automaatti?

Opel_jäädä_saa

Joskus syksyllä Tuulilasin testissä (tai oliko se TM?) havaittiin Kian kykimen olevan vaihtokunnossa alle 60 tuhannen kilometrin. Onko tästä tullut mitään lisätietoja lehdissä? Eli onko kyseessä tyyppivika (kuten dsg:issä) vai yksittäistapaus? Itseäni kiinnostaisi Kia ja juuri automaattiversiona.

17

4158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikki oli

      Se ei ollut vain vaihtokunnossa vaan todellakin rikki. Koko laatikko olisi saattanut räjähtää, ellei TM olisi purkanut autoa juuri ennen sitä.

      • Opel_jäädä_saa

        Vastasitko mielestäsi kysymykseeni?


    • blondi pirkko

      Skoda voitii farmari testin vaikka DSG TSI yhdistelmä on yhtä kuin kalliiksi tuli

    • gebadiw

      Ei niissä kytkimissä mitään vikaa ollut, vaan vauhtipyörässä. Eipä ole muissa lähteistä pahaa sanottavaa Kian kaksoiskytkinvaihteistosta kuulunut. Itsellä nyt 40 000km mittarissa ja toimii kuten pitääkin. Ja jos hajoaa, niin takuu korvaa. Kyllä, olen erikseen asiasta maahantuojalta kysynyt.

      • takuun jälkeen?

        Takuu korvaa, ehkä, mutta mitenkäs seitsemän vuoden jälkeen. Kuka uskaltaa ostaa sitä sinulta, tai vaihtoehtoisesti uskallatko itse sen takuun jälkeenkin! Voipi tulla kalliiksi, erittäin kalliiksi.


    • opsk

      No käytetyissä autoissa on aina riskinsä. Enkä kyllä ajatellyt tällä seitsemää vuotta ajella, eli kyllä sitä takuuta riittää vielä ruhtinaallisesti seuraavallekin omistajalle. Kyllähän mihin autoon tahansa voi takuun jälkeen tulla kalliitta vikoja ja jokuhan ne joutuu lopulta maksamaan. Sellaista se autoilu on. Sanoisin kyllä, että joku 80 000 km ajettu Ceed jossa takuuta esim 3 vuotta jäljellä on erinomainen vaihtoehto käytettyä autoa etsivälle.

      • köyhä persuduunari

        Minä ostan aina vain käytettyjä autoja ihan jo käytettävissä olevien rahavarojenkin takia siksi ainakaan minä en uskaltaisi ottaa riskiä ostamalla käytetyn dsg.n tai mikään muunkaan kaksoiskytkin auton. Riski isoihin korjaus kustannuksiin on vain liian suuri, näin se vaan on valitettavasti :-(


      • Pinoccio
        köyhä persuduunari kirjoitti:

        Minä ostan aina vain käytettyjä autoja ihan jo käytettävissä olevien rahavarojenkin takia siksi ainakaan minä en uskaltaisi ottaa riskiä ostamalla käytetyn dsg.n tai mikään muunkaan kaksoiskytkin auton. Riski isoihin korjaus kustannuksiin on vain liian suuri, näin se vaan on valitettavasti :-(

        Siinä 3-vuotta ajetussa Kia:ssa (kilometri poikkeus) on vielä 4-vuotta takuuta jäljellä. Se on kaksi kertaa enemmän kuin uudessa Volkkarin dsg:ssä. Kyllä minä ainakin uskaltaisin ostaa. Sen sijaan en uskaltanut ostaa enää Volkkaria.


      • enpäs ostaisi
        Pinoccio kirjoitti:

        Siinä 3-vuotta ajetussa Kia:ssa (kilometri poikkeus) on vielä 4-vuotta takuuta jäljellä. Se on kaksi kertaa enemmän kuin uudessa Volkkarin dsg:ssä. Kyllä minä ainakin uskaltaisin ostaa. Sen sijaan en uskaltanut ostaa enää Volkkaria.

        uskallatko ostaa 7 vuotta vanhan kaksoiskytkinvaihteistoisen Kian? En minäkään. Ja jos ostat sellaisen joltain kolme vuotta vanhana, niin se on kohta sitten seitsemän vuotta ja kukaan ei enää uskalla ostaa sitä sinulta, eli huono rahallinen sijoitus, näin se vaan menee.


    • gall2

      Se on aivan varma, että Kian kaksoiskytkinvaihteistolla varustetut autot menevät kaupaksi 7-vuotiaana ihan samalla tavalla kuin VW, Audin, Skodan, Seatin, Mersun, Fordin, Renaultin, Porchen jne.. vastaavalla vaihteistolla varustetut autot. 7-vuoden kuluttua vanhan liiton mehumaijalaatikoita ei valmista kukaan.

      • takamo

        Sinulta on jäänyt huomaamatta että dsg:t ovat saaneet erittäin huonoa mainetta ja mediajulkisuutta ympäri maailmaa. Ei noita kukaan kohta osta enää.


    • dct

      Sinulta on jäänyt huomaatta, että niitä myydään silti ihan helvetisti. Ja ongelmat ovat koskeneet vain VAG-konsernin laatikoita. Se, että VW ryssi homman, ei tarkoita sitä etteikö muut valmistajat pystyisi tekemään kestäviä vaihteistoja.

      • samaa cheissea

        Kian kaksoiskytkinautomaatin on suunnitellut sama paja, joka tekee DSG:t...


      • Yhvsvjdlkbhjnnn
        samaa cheissea kirjoitti:

        Kian kaksoiskytkinautomaatin on suunnitellut sama paja, joka tekee DSG:t...

        Ihan täyttä tuubaa!


      • Kia Motors
        Yhvsvjdlkbhjnnn kirjoitti:

        Ihan täyttä tuubaa!

        Se on täyttä totta.Sama paja. Ota dieseli siinä perinteinen kestävä automaatti laatiikko.


      • No ei ole
        Yhvsvjdlkbhjnnn kirjoitti:

        Ihan täyttä tuubaa!

        Itse laatikosta en tiedä, ainakin vauhtipyörä ja kaksoiskytkin on aivan satavarmasti saman LUK:in valmistama, kuin joka munasi VW:n apajat.


    • Anonyymi

      Kaksoiskytkin toimii vain hetken ja sitten PUM! CVT toimii moitteetta Toyota merkkisissä autoissa noin miljoonaan kilmometriin saakka. Perinteinen kolmi-, nelivaiheinen momentti on varma mutta se kuluttaa 30 % enemmän polttoainetta kuin vastaava manuaali. Kaksoiskytkin automaatissa ei ole näitä teho/kulutus häviöitä joten ne tuli markkinoille. Niiden kestävyys on vain heikko. Hetken ilo ja sitten PUM! Päästörajoituksia tuli niin tiheällä tahdilla, ekä autotehtaat pysyneet tässä mukana. Piti keksiä lisää pientää päästöjä. Tuli minimoottori kolmella pytyllä ha litranen kone. Sisäisiä kitkoja välttäen piti jakohihnan uida öljyssä! Toinen vaihtoehto oli super ohut, ohuen ohut jakoketju! Öljyssä uivat jakohinat murustuivat ja tukkivat öljykanavat. Ohuen ohuet jakoketjut tulivat loppuun ajetuiksi alle 100 tkm. Näissä olivat lisäksi ne ohuen ohuet männänrenkaat jotkat sanoivat amen alle 100 km. Alkoi se valtava öljynkulutus tämän rajapyykin jälkeen. Miksi? Autonmoottoreilta vaadittiin enemmän kuin ne pystyivät! Autotehtaat joituivat tekemään näitä heikkoja kestävyydeltään moottoreita jotta ne täyttäisivät yhä tiukkenevat päästörajat. Volkkarin päästö skandaali liittyy myös tähän. Vaadittiin siis enemmän kuin pystyttiin! Puolikorjaus uivaan jakohihaan tuli Fordilta. Pää jakohihna vaihtui jakoketjuun mutta öljypumppua oleva hihna ui edelleen öljyssä! Murustuu! Tiedän Rellun jakoketjun kestävyyden, mutta laittakaa omakohtaisia kokemuksia tästä ja myös Puretech ihmemoottoreista. Näitä on sitikoissa ja peugeoiteissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      204
      7175
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      163
      2170
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1758
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1440
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1393
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      57
      1196
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      102
      1135
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1076
    9. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      1029
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      259
      1003
    Aihe