kian kaksoiskytkin automaatti?

Opel_jäädä_saa

Joskus syksyllä Tuulilasin testissä (tai oliko se TM?) havaittiin Kian kykimen olevan vaihtokunnossa alle 60 tuhannen kilometrin. Onko tästä tullut mitään lisätietoja lehdissä? Eli onko kyseessä tyyppivika (kuten dsg:issä) vai yksittäistapaus? Itseäni kiinnostaisi Kia ja juuri automaattiversiona.

16

3048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikki oli

      Se ei ollut vain vaihtokunnossa vaan todellakin rikki. Koko laatikko olisi saattanut räjähtää, ellei TM olisi purkanut autoa juuri ennen sitä.

      • Opel_jäädä_saa

        Vastasitko mielestäsi kysymykseeni?


    • blondi pirkko

      Skoda voitii farmari testin vaikka DSG TSI yhdistelmä on yhtä kuin kalliiksi tuli

    • gebadiw

      Ei niissä kytkimissä mitään vikaa ollut, vaan vauhtipyörässä. Eipä ole muissa lähteistä pahaa sanottavaa Kian kaksoiskytkinvaihteistosta kuulunut. Itsellä nyt 40 000km mittarissa ja toimii kuten pitääkin. Ja jos hajoaa, niin takuu korvaa. Kyllä, olen erikseen asiasta maahantuojalta kysynyt.

      • takuun jälkeen?

        Takuu korvaa, ehkä, mutta mitenkäs seitsemän vuoden jälkeen. Kuka uskaltaa ostaa sitä sinulta, tai vaihtoehtoisesti uskallatko itse sen takuun jälkeenkin! Voipi tulla kalliiksi, erittäin kalliiksi.


    • opsk

      No käytetyissä autoissa on aina riskinsä. Enkä kyllä ajatellyt tällä seitsemää vuotta ajella, eli kyllä sitä takuuta riittää vielä ruhtinaallisesti seuraavallekin omistajalle. Kyllähän mihin autoon tahansa voi takuun jälkeen tulla kalliitta vikoja ja jokuhan ne joutuu lopulta maksamaan. Sellaista se autoilu on. Sanoisin kyllä, että joku 80 000 km ajettu Ceed jossa takuuta esim 3 vuotta jäljellä on erinomainen vaihtoehto käytettyä autoa etsivälle.

      • köyhä persuduunari

        Minä ostan aina vain käytettyjä autoja ihan jo käytettävissä olevien rahavarojenkin takia siksi ainakaan minä en uskaltaisi ottaa riskiä ostamalla käytetyn dsg.n tai mikään muunkaan kaksoiskytkin auton. Riski isoihin korjaus kustannuksiin on vain liian suuri, näin se vaan on valitettavasti :-(


      • Pinoccio
        köyhä persuduunari kirjoitti:

        Minä ostan aina vain käytettyjä autoja ihan jo käytettävissä olevien rahavarojenkin takia siksi ainakaan minä en uskaltaisi ottaa riskiä ostamalla käytetyn dsg.n tai mikään muunkaan kaksoiskytkin auton. Riski isoihin korjaus kustannuksiin on vain liian suuri, näin se vaan on valitettavasti :-(

        Siinä 3-vuotta ajetussa Kia:ssa (kilometri poikkeus) on vielä 4-vuotta takuuta jäljellä. Se on kaksi kertaa enemmän kuin uudessa Volkkarin dsg:ssä. Kyllä minä ainakin uskaltaisin ostaa. Sen sijaan en uskaltanut ostaa enää Volkkaria.


      • enpäs ostaisi
        Pinoccio kirjoitti:

        Siinä 3-vuotta ajetussa Kia:ssa (kilometri poikkeus) on vielä 4-vuotta takuuta jäljellä. Se on kaksi kertaa enemmän kuin uudessa Volkkarin dsg:ssä. Kyllä minä ainakin uskaltaisin ostaa. Sen sijaan en uskaltanut ostaa enää Volkkaria.

        uskallatko ostaa 7 vuotta vanhan kaksoiskytkinvaihteistoisen Kian? En minäkään. Ja jos ostat sellaisen joltain kolme vuotta vanhana, niin se on kohta sitten seitsemän vuotta ja kukaan ei enää uskalla ostaa sitä sinulta, eli huono rahallinen sijoitus, näin se vaan menee.


    • gall2

      Se on aivan varma, että Kian kaksoiskytkinvaihteistolla varustetut autot menevät kaupaksi 7-vuotiaana ihan samalla tavalla kuin VW, Audin, Skodan, Seatin, Mersun, Fordin, Renaultin, Porchen jne.. vastaavalla vaihteistolla varustetut autot. 7-vuoden kuluttua vanhan liiton mehumaijalaatikoita ei valmista kukaan.

      • takamo

        Sinulta on jäänyt huomaamatta että dsg:t ovat saaneet erittäin huonoa mainetta ja mediajulkisuutta ympäri maailmaa. Ei noita kukaan kohta osta enää.


    • dct

      Sinulta on jäänyt huomaatta, että niitä myydään silti ihan helvetisti. Ja ongelmat ovat koskeneet vain VAG-konsernin laatikoita. Se, että VW ryssi homman, ei tarkoita sitä etteikö muut valmistajat pystyisi tekemään kestäviä vaihteistoja.

      • samaa cheissea

        Kian kaksoiskytkinautomaatin on suunnitellut sama paja, joka tekee DSG:t...


      • Yhvsvjdlkbhjnnn
        samaa cheissea kirjoitti:

        Kian kaksoiskytkinautomaatin on suunnitellut sama paja, joka tekee DSG:t...

        Ihan täyttä tuubaa!


      • Kia Motors
        Yhvsvjdlkbhjnnn kirjoitti:

        Ihan täyttä tuubaa!

        Se on täyttä totta.Sama paja. Ota dieseli siinä perinteinen kestävä automaatti laatiikko.


      • No ei ole
        Yhvsvjdlkbhjnnn kirjoitti:

        Ihan täyttä tuubaa!

        Itse laatikosta en tiedä, ainakin vauhtipyörä ja kaksoiskytkin on aivan satavarmasti saman LUK:in valmistama, kuin joka munasi VW:n apajat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe