kian kaksoiskytkin automaatti?

Opel_jäädä_saa

Joskus syksyllä Tuulilasin testissä (tai oliko se TM?) havaittiin Kian kykimen olevan vaihtokunnossa alle 60 tuhannen kilometrin. Onko tästä tullut mitään lisätietoja lehdissä? Eli onko kyseessä tyyppivika (kuten dsg:issä) vai yksittäistapaus? Itseäni kiinnostaisi Kia ja juuri automaattiversiona.

17

4554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikki oli

      Se ei ollut vain vaihtokunnossa vaan todellakin rikki. Koko laatikko olisi saattanut räjähtää, ellei TM olisi purkanut autoa juuri ennen sitä.

      • Opel_jäädä_saa

        Vastasitko mielestäsi kysymykseeni?


    • blondi pirkko

      Skoda voitii farmari testin vaikka DSG TSI yhdistelmä on yhtä kuin kalliiksi tuli

    • gebadiw

      Ei niissä kytkimissä mitään vikaa ollut, vaan vauhtipyörässä. Eipä ole muissa lähteistä pahaa sanottavaa Kian kaksoiskytkinvaihteistosta kuulunut. Itsellä nyt 40 000km mittarissa ja toimii kuten pitääkin. Ja jos hajoaa, niin takuu korvaa. Kyllä, olen erikseen asiasta maahantuojalta kysynyt.

      • takuun jälkeen?

        Takuu korvaa, ehkä, mutta mitenkäs seitsemän vuoden jälkeen. Kuka uskaltaa ostaa sitä sinulta, tai vaihtoehtoisesti uskallatko itse sen takuun jälkeenkin! Voipi tulla kalliiksi, erittäin kalliiksi.


    • opsk

      No käytetyissä autoissa on aina riskinsä. Enkä kyllä ajatellyt tällä seitsemää vuotta ajella, eli kyllä sitä takuuta riittää vielä ruhtinaallisesti seuraavallekin omistajalle. Kyllähän mihin autoon tahansa voi takuun jälkeen tulla kalliitta vikoja ja jokuhan ne joutuu lopulta maksamaan. Sellaista se autoilu on. Sanoisin kyllä, että joku 80 000 km ajettu Ceed jossa takuuta esim 3 vuotta jäljellä on erinomainen vaihtoehto käytettyä autoa etsivälle.

      • köyhä persuduunari

        Minä ostan aina vain käytettyjä autoja ihan jo käytettävissä olevien rahavarojenkin takia siksi ainakaan minä en uskaltaisi ottaa riskiä ostamalla käytetyn dsg.n tai mikään muunkaan kaksoiskytkin auton. Riski isoihin korjaus kustannuksiin on vain liian suuri, näin se vaan on valitettavasti :-(


      • Pinoccio
        köyhä persuduunari kirjoitti:

        Minä ostan aina vain käytettyjä autoja ihan jo käytettävissä olevien rahavarojenkin takia siksi ainakaan minä en uskaltaisi ottaa riskiä ostamalla käytetyn dsg.n tai mikään muunkaan kaksoiskytkin auton. Riski isoihin korjaus kustannuksiin on vain liian suuri, näin se vaan on valitettavasti :-(

        Siinä 3-vuotta ajetussa Kia:ssa (kilometri poikkeus) on vielä 4-vuotta takuuta jäljellä. Se on kaksi kertaa enemmän kuin uudessa Volkkarin dsg:ssä. Kyllä minä ainakin uskaltaisin ostaa. Sen sijaan en uskaltanut ostaa enää Volkkaria.


      • enpäs ostaisi
        Pinoccio kirjoitti:

        Siinä 3-vuotta ajetussa Kia:ssa (kilometri poikkeus) on vielä 4-vuotta takuuta jäljellä. Se on kaksi kertaa enemmän kuin uudessa Volkkarin dsg:ssä. Kyllä minä ainakin uskaltaisin ostaa. Sen sijaan en uskaltanut ostaa enää Volkkaria.

        uskallatko ostaa 7 vuotta vanhan kaksoiskytkinvaihteistoisen Kian? En minäkään. Ja jos ostat sellaisen joltain kolme vuotta vanhana, niin se on kohta sitten seitsemän vuotta ja kukaan ei enää uskalla ostaa sitä sinulta, eli huono rahallinen sijoitus, näin se vaan menee.


    • gall2

      Se on aivan varma, että Kian kaksoiskytkinvaihteistolla varustetut autot menevät kaupaksi 7-vuotiaana ihan samalla tavalla kuin VW, Audin, Skodan, Seatin, Mersun, Fordin, Renaultin, Porchen jne.. vastaavalla vaihteistolla varustetut autot. 7-vuoden kuluttua vanhan liiton mehumaijalaatikoita ei valmista kukaan.

      • takamo

        Sinulta on jäänyt huomaamatta että dsg:t ovat saaneet erittäin huonoa mainetta ja mediajulkisuutta ympäri maailmaa. Ei noita kukaan kohta osta enää.


    • dct

      Sinulta on jäänyt huomaatta, että niitä myydään silti ihan helvetisti. Ja ongelmat ovat koskeneet vain VAG-konsernin laatikoita. Se, että VW ryssi homman, ei tarkoita sitä etteikö muut valmistajat pystyisi tekemään kestäviä vaihteistoja.

      • samaa cheissea

        Kian kaksoiskytkinautomaatin on suunnitellut sama paja, joka tekee DSG:t...


      • Yhvsvjdlkbhjnnn
        samaa cheissea kirjoitti:

        Kian kaksoiskytkinautomaatin on suunnitellut sama paja, joka tekee DSG:t...

        Ihan täyttä tuubaa!


      • Kia Motors
        Yhvsvjdlkbhjnnn kirjoitti:

        Ihan täyttä tuubaa!

        Se on täyttä totta.Sama paja. Ota dieseli siinä perinteinen kestävä automaatti laatiikko.


      • No ei ole
        Yhvsvjdlkbhjnnn kirjoitti:

        Ihan täyttä tuubaa!

        Itse laatikosta en tiedä, ainakin vauhtipyörä ja kaksoiskytkin on aivan satavarmasti saman LUK:in valmistama, kuin joka munasi VW:n apajat.


    • Anonyymi

      Kaksoiskytkin toimii vain hetken ja sitten PUM! CVT toimii moitteetta Toyota merkkisissä autoissa noin miljoonaan kilmometriin saakka. Perinteinen kolmi-, nelivaiheinen momentti on varma mutta se kuluttaa 30 % enemmän polttoainetta kuin vastaava manuaali. Kaksoiskytkin automaatissa ei ole näitä teho/kulutus häviöitä joten ne tuli markkinoille. Niiden kestävyys on vain heikko. Hetken ilo ja sitten PUM! Päästörajoituksia tuli niin tiheällä tahdilla, ekä autotehtaat pysyneet tässä mukana. Piti keksiä lisää pientää päästöjä. Tuli minimoottori kolmella pytyllä ha litranen kone. Sisäisiä kitkoja välttäen piti jakohihnan uida öljyssä! Toinen vaihtoehto oli super ohut, ohuen ohut jakoketju! Öljyssä uivat jakohinat murustuivat ja tukkivat öljykanavat. Ohuen ohuet jakoketjut tulivat loppuun ajetuiksi alle 100 tkm. Näissä olivat lisäksi ne ohuen ohuet männänrenkaat jotkat sanoivat amen alle 100 km. Alkoi se valtava öljynkulutus tämän rajapyykin jälkeen. Miksi? Autonmoottoreilta vaadittiin enemmän kuin ne pystyivät! Autotehtaat joituivat tekemään näitä heikkoja kestävyydeltään moottoreita jotta ne täyttäisivät yhä tiukkenevat päästörajat. Volkkarin päästö skandaali liittyy myös tähän. Vaadittiin siis enemmän kuin pystyttiin! Puolikorjaus uivaan jakohihaan tuli Fordilta. Pää jakohihna vaihtui jakoketjuun mutta öljypumppua oleva hihna ui edelleen öljyssä! Murustuu! Tiedän Rellun jakoketjun kestävyyden, mutta laittakaa omakohtaisia kokemuksia tästä ja myös Puretech ihmemoottoreista. Näitä on sitikoissa ja peugeoiteissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      81
      5340
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      74
      4709
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      131
      4650
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      369
      2091
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      94
      1708
    6. 99
      1607
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1507
    8. 349
      1197
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      57
      1022
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1011
    Aihe