Koiranluiden uusiminen

mitä maksaa?

Kertokaa jos olette tehneet sen,oliko tarvike vai alkuperäis osat. Kiitos,jos jaksatte kirjoitella.

13

7327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo s70

Olen tehnyt kolmeen autoon (toyota carina, mazda 323 ja volvo s70).

Vaihto onnistuu teoriassa vaikka parkkipaikalla, mutta itselläni mutterit olivat ruostuneet niin kiini että jouduin päästämään pulttipistoolilla. Volvossa jouduin turvautumaan rälläkkään, oli mutterien kannat pyöristyneet.

Periaatteessa alkuperäisellä ja tarvikkeella ei tähän mennessä ole ollut eroa, toyotassa alkuperäiset koiranluut olivat muovia ja tarvike metallia, eli periaatteessa itse varret kestävempiä, nivelistä en tiedä.

Olen pääsääntöisesti käyttänyt tarvikeosia, ovat halvempia ja joissakintapauksissa täysin samoja osia kuin alkuperäisetkin.

• xantian

Xantiaan merkkiliikkeessä maksaa 34 tai 41 euroa /kpl, riippuen kiinnityspulttien halkaisijasta. Motonet myy hiukka edullisemmin. Helppo vaihtaa itsekin. Merkkiliike veloittaa työstä 60 euroa/ kpl, molemmat puolet samalla kertaa hiukan edullisemmin.

• Tyhmä kysyy

Minulla ei ole tietoa, mitä nämä koiran luut ovat. Onko niillä jokin virallinen nimi olemassa??
        Ilmeisesti sitikassani on nämä paljonpuhutut luut vaihtoa vaille, koska ohjaus lonksahtaa hieman ja jollakin epätasaisella pinnalla tapahtuu "vetelyä"/ nuljahtelua...

Siis marssinko Vehoon ostamaan pari kiloa koiranluita, kiitos... :o)

T: Yksi tietämätön tyhmä

• xantian
        Tyhmä kysyy kirjoitti:

Minulla ei ole tietoa, mitä nämä koiran luut ovat. Onko niillä jokin virallinen nimi olemassa??
        Ilmeisesti sitikassani on nämä paljonpuhutut luut vaihtoa vaille, koska ohjaus lonksahtaa hieman ja jollakin epätasaisella pinnalla tapahtuu "vetelyä"/ nuljahtelua...

Siis marssinko Vehoon ostamaan pari kiloa koiranluita, kiitos... :o)

T: Yksi tietämätön tyhmä

Oikealta nimeltään kallistuksen vakaajan pystytanko. Sijaitsee eturipustuksessa, noin 30 cm pitkä ohut tanko. Ei mielestäni vaikuta ohjaukseen, kolisee vain montuissa yms. jos sen pallonivelel (-nivelet) ovat kuluneet.

• xsara
        xantian kirjoitti:

Oikealta nimeltään kallistuksen vakaajan pystytanko. Sijaitsee eturipustuksessa, noin 30 cm pitkä ohut tanko. Ei mielestäni vaikuta ohjaukseen, kolisee vain montuissa yms. jos sen pallonivelel (-nivelet) ovat kuluneet.

ei vaikuta ohjaukseen, mutta kaarreajossa huomaa.

• Vähemmän tyhmä
        xsara kirjoitti:

ei vaikuta ohjaukseen, mutta kaarreajossa huomaa.

Kiitän asiallisista vastauksista...

Paikoillaan ollessa auton rattia käännellessä kuuluu "klunk" ääni ja kaarteessa ja epätasaisilla pinnoilla tapahtuu vetelyä. Auto on 2001 Berlingo (tuskin sillä mitään merkitystä). Täytyypi käyttää auto kohta 80 tkm huollossa ja huomauttaa asiasta. Uutena näitä ominaisuuksia ei autossa ollut.

• focus stw

vaihdoin repsikan puolelle jo toistamiseen. ekat olivat tarvikelaatua, nyt trw. helppoa kuin unissakävely...

• HDi

Jeps,

Koiranluiden vaihtaminen on varsin nopea hommma. Ne ovat molemmista päistään yhdellä mutterilla kiinni. Aikaa ei mene kuin muutama minuutti, joten suosittelen vaihtamaan itse.

Itse hommasin alkuperäiset. Syynä oli (ainakin muutama vuosi sitten) vähäinen hintaero tarvikeosiin.

• xanttu

sitten ei. riippuu ihan auringonpilkuista. edellisessä xantiassa molemmille puolille uudet koiranluut 30 minuutissa sis. auton tunkkauksen ja renkaiden irrotukset/kiristykset, toisessa xantiassa sai jo rälläkkää laulattaa. tiukassa oli.

• mitä maksaa

Motonet myy 14.90 kappale,eli tarvikeosa. Mitäköhän maksaa ns. alkuperäisosa.

• HDi
        mitä maksaa kirjoitti:

Motonet myy 14.90 kappale,eli tarvikeosa. Mitäköhän maksaa ns. alkuperäisosa.

Jeps,

Veholta kun ostin nuo, niin maksoivat muistaakseni n. 30e/kpl. Aikaa tosin jo pari vuotta, joten hinnat lienevät muuttuneen.

Vaihtamisesta olisivat kyllä ottaneet jotain 70e, joka on aika utopistinen hinta tuollaisesta työstä.

• xantian omaava

omaan xantiaan vaihdoin sen, motonetissa oli omastamielestä sopuhinnalla, olisko ollu 24€/kpl tai jotain. yläpää oli helppo ottaa irti mut alapään jouduin katkaisemaan rautasahalla. Se riippuu siitä kuinka väljäksi ne on päässyt...

• mitä maksaa

oliko tarvetta vaihtaa myös helat,maksaa melkein samanverran motonetissä,kuin itse kallistuksen vakaaja tankot.Kiitos sinulle,samoin HDi:lle kun jaksatte kirjoitella. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3231
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57