Suomalaishotellien aamiaiset, erikoisruokavaliot

Patsa

Miksi meidän keliaakikoiden pitää maksaa sama hinta aamiaisen sisältävästä hotellimajoituksesta kun niiden "tavallisten ihmisten".
Meille sopiva ruokavalikoima esim. leivän osalta on aivan surkea verrattuna siitä kun muille. Aamupuuroa ei saa kuin aivan poikkeustapauksissa.
Leivän saa usein vasta erikseen pyydettäessä ja sekin on sitä samaa pakastettua mätkyä, yhtä lajiketta. Kahvileipää ei ole juuri koskaan tarjolla.
Samaa ongelma on sitteen näissä puoli- / kokohoito paketeissa.
Meitä on yli 2 sadasta todettua. Nykyisin gluteenitonta ruokavaliota noudattavia on joidenkin tutkimusten mukaan jo yli 5 sadasta.
Suuretkaan hotelliketjut eivät ole vielä ottaneet asiaa omakseen.
Tästä syystä olen vähentänyt hotellimajoitusta nyttemmin tuntuvasti. Katselen nyt muita vaihtoehtoja.
Se hotelliketju, joka ottaa kopin asiasta ja korjaa tilanteen, tulee saamaan meistä uskollisen asiakaskunnan.

4

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koppa

Samasta syystä kuin esim. kasvissyöjät maksavat saman hinnan. Oikein olisi, että keliaakikkiojen buffetit maksaisivat enemmän, koska tuotteet ovat kalliimpia, mutta valikoima saisi tietenkin olla parempi kuin nyt.

• pekoni... nam

Olen keliaakikko ja aina olen hotelliaamiaisella saanut vatsani täyteen. Aina on löytynyt paljon muuta sen iänikuisen leipä ja puuro linjan tilalle.

• kasvis syöjä

Maailmalla on paljon hotelleja joissa ei tarjota aamupalaa tai aamupalan voi ottaa valinnaisena (ei siis tarvitse maksaa jos ei syö). Kannattaa majoittua sellaiseen paikkaan.

• keliakka

Mitä sinä oikein höpötät? Keliaakikolle on vaikka kuinika paljon syötävää aamiaisbuffeteissa! Totta, joskus leipä pitää pyytää, mutta sehän on vain parempi, eipähän ainakaan tapahdu kontaminaatiota niin helposti ja saa mukavasti lämmintä leipää! Kahvileipää on käytännössä aina. Itselleni ainakaan se leipä ei ole hotelliaamiaisessa tärkeä kun on niin paljon kaikkea muuta, ja lähes kaikki on gluteenitonta. Löysää vähän pipoasi äläkä vingu!
      Hulluahan se olisi ruveta hintaa alentamaan vitosella siksi kun on erityisruokavalio, sitten pitäisi huomioida myös vilja-allergiset ja kasvissyöjät ja karppaajat ja ties mitkä. Ja millä perusteella sen alennuksen sitten saisi, pitääkö kuljettaa lääkärintodistusta aina matkoilla mukana? :D Kaikkea sitä kanssa kuulee (tai lukee).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      45
      3046
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2904
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2757
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2608
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2508
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2480
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2261
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2158
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2058
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2052
    Aihe