tai kokemusta siitä,että jos firmalla menee huonosti,niin sen voi myydä esim.kunnia finans yhtiölle ja siitä että siitä ei sitten jälkeenpäin tule mitään ikävyyksiä.maine säilyisi eikä ikuista velkataakkaa.vastailkaa yrittäjäystävät.
onko tietoa
14
6231
Vastaukset
Riippuu siitä kuinka huonosti menee ja mitä olet puuhaillut aiemmin.
Eli tärkein ensin, eli oletko pistänyt nimesi yrityksen velkoihin. Lähes aina pankit haluavat yrityksen lainoihin yrittäjän henkilökohtaisen takauksen. Eli vaikka firma tekee konkan ja olisi OY, sinä joudut velat maksamaan. Tästä et pääse irti niin vain, se on hyvä, se pakottaa sinut tekemään kaikkesi yrityksesi eteen.
Toinen juttu on että oletko istunut alas ja miettinyt tulevaisuutta pitemmälle. Eli olisiko yrityksesi ihan rehellisillä markkinoilla vielä myyntikelpoinen. Uusi yrittäjä ottaisi lainat kontolleen ja jatkaisi yrityksen pyörittämistä. Tämäkin vaatii suunnittelua.
Jätätkö palkan nostamatta puolelta vuodelta jotta firman lyhytaikaiset velat saat pois, riittääkö se, onko firmalla omaisuutta, joka nostaa firman arvoa, siis koneet, laitteet, toimitilat. Onko firmalla varastoa, jos on tuotantoyritys jne. Istu alas ja mieti asiat kunnolla läpi, kaikki turhat autot pois, puhelimet, turhat mainokset jne. Eli vyö tiukalle nyt.
Älä vain heitä pyyhettä kehään ja myy jollekin viron-jobbarille, seurauksia tulee varmasti.- kkfuodj
KunniA.fi
Näyttää, et tuon sivun kirjoittaja ei osaa edes suomenkieltä..onpa sitä kaikkee, mihin voi langeta - hgjfkl
[email protected] ostamme yrityksiä myös velkaisia. Ota yhteyttä niin jutellaan lisää. Nopeat kaupat ja 100% Luottamus
- terhakka.penis
Laitoin sähköpostiosoitteeseen kuvan työkunnossa olevasta peniksestäni. Arvostele ;)
- Tilintarkastelija
Jos haluat päästä eroon velkaisesta yhtiöstä, saattohoitaja ostajana ei maksa vaan Sinä maksat tuhansia euroja.
Et ole turvassa kirjanpidon unohtamisesta, puuttuvasta kassasta jne, vaikka saattohoitaja niin väittää.
Hae itse konkurssiin ja hoida ensin kirjanpito neljä kuukautta taaksepäin ja poista mahdollinen kassa unohtuneilla matkalaskuilla ym laillisella. Et maksa mitään kenellekään ja olet turvassa. - Kokemust-o
Minäpä kerron sinulle, miten saattohoito toimii:
Lupaan ostaa sinulta eurolla yrityksesi osakkeet velkoineen päivineen, istutan jonkun hallituksen puheenjohtajaksi, sitten revimme siitä yrityksestäsi kaikki irti tekemällä velkaa ja huijaamalla.
Minua ei kiinnosta, mihin olet nimesi takaajaksi kirjoittanut, vakuutan kyllä sinulle, että vastaamme kaikesta. Ikävä totuushan paljastuu sinulle vasta kun me olemme jo häipyneet partaamme nauraen ja tyhmyyttäsi ihmetellen rahat mukanamme.
Oletitko, että minä hyvää hyvyyttäni ottaisin sinun taakkasi kannettavakseni.
Näin minä tein, olen jo lopettanut ja tuomioni kärsinyt.
Parasta mitä voit tehdä, on käydä kirjanpitäjän kanssa mahdollisuudet läpi, ja jos hän on sitä mieltä, että konkurssi on ainoa vaihtoehto, tee se. Ei siihen maailma kaadu, varsinkaan jos et ole tehnyt mitään laitonta. Jos olet, niin sitten on vaan otettava lusikka kauniiseen käteen ja kestettävä seuraukset.
Takaan, että minä olisin järjestänyt sinulle silloin 90 luvulla vielä pahemmat seuraukset. Tuskin se siitä mihinkään on muuttunut. Nimet on vaan hienompia.
Selviät helpommalla hoitamalla asiat itse, vaikka ylpeyden päälle se toki käy, mutta peiliin kannattaa katsoa ajoissa, eikä vasta sitten kun on todella kusessa. - LakiTaiteilija
Elinkeinotoimintaan kuuluvat konkurssit. Elinkaari loppuu maailman muuttuessa, asiakas ei maksa, tilaukset vähenevät, tullee kallis työsuhdevelka, määräaikainen sopimus on liian kallis jne jne .
Yksi konkurssi ei vaikuta luottotietoihin, mutta viisi vaikuttaa varmasti.
Yritystä ei kannata tyhjentää itselle vähän ennen konkurssia vaan toimia laillisesti ja varovasti.- Haaskalintu
Voi sen tyhjentääkin, ja ihan laillisesti, mutta vaikka palkkaisit minut, konsulttipalkkioni ovat yhtäisot kuin hyöty, ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi.
Edelleen, luulitko että teen tätä hyvää hyvyyttäni? No, voinhan minä sinulle 10% antaa, jotta suosittelisit minua kavereillesi.
Näin kylmää on bisnes, me olemme vain korppikotkia haaskalla, ja viemme kaiken mitä pystymme.
Kummallisinta tässä on, että vaikka kirjoitan tämän tänään nettiin, niin taas huomenna joku soittaa minulle. Haaskalla pärjää vain isoimmat haaskansyöjät.
Minä varoitin, mutta huomenna vien rahasi.
- KunniallinenYrittäjä
Netistä löytyy www.kunnia.fi niminen sivusto alasivuineen. Siellä kerrotaan ostettavan yhtiöitä. Osamaksu ja tavara käyvät kauppahinnaksi. Se tarkoittaa, että myyjä maksaa eikä ostaja kuten yleensä. Sepustukset näyttävät muutoinkin reipashenkisiltä.
Vakuuttavalta eivät lupaukset vastuista pääsemiseksi ole. - EnOLeRobertti
Kunnia Finansista oli A-studiossa reportaasi 26.4.2017.
Jukka oli hallituksessa noin 200 yrityksessä, jonka osoite oli sama asunto. Kylttiäei näkynyt oven pielissä. Mies ei ehtinyt millään antaa haastattelua. Rikoskomisario varoitteli haastattelussa saattohoitajista. Liikeidea ei tosin auennut minulle. - VannomattaParasta
Luen "Kunnian" sivun niin, että "konsultoinnista" pääsee maksamaan 3.000 euroa vähintään.
Tuttu lakimies, joka hoitaa joskus yrityksemme lakiasioita, kertoi, että vaikka on eronnut hallituksesta pääsee silti allekirjoittamaan pesäluettelon tai oikeuteen vannomaan valan vaikka ei ole kuulunut hallitukseen. Vala voi olla Helsingissä, ja vannoja asuu Oulun takana. Itse saa matkat ja ajan ! - MyinYhtiöni
Suomessa on n. 60 saattohoitajaa (HS selvitys 2010), mukaan mahtuu roistoja ja mopopoikia.
Saattohoitaja on monelle saattoyrittäjälle väärä nimitys, luottotietojen säilyttäjä / nimien pelastaja on ehkä oikea nimitys.
Jos tekee konkurssin, niin luottotiedot palaa, mitä siitä seuraa, muutakin kuin naapurien pilkkaa ?
- Kun muutat sähkösopimuksen teko vaikeutuu, tai ainakin tulee tosi iso vakuusmaksu
- Auto, autoon et saa vakuutusta, liikennevakuutuksen saat jos maksat vuoden etukäteen, osamaksuautoa et voi ostaa, koska myyjä haluaa autovakuutuksen voimaan ja sitä sä et saa. Ajelet sitten vanhoilla ritsoilla, ns. kyttämagneeteilla.
- Puhelin vakuusmaksu 500-800 € jos yleesä sittenkään antavat..
- Luottokortti, luottoyhtiö muuttaa luottokorttisi Prepaid malliin, luotto irtisanotaan
- Asunto, ihan mahdoton saada konkurssin tehneenä asuntoa, kukaan ei ole noin hullu, että vuokraisi sulle kämpän, paitsi jos saat Sossun maksusitoumuksen.
- Henkilökohtaisesta pankkitilistä kannattaa pitää hyvää huolta, koska jos sen menetät niin uutta et saa. Firmalle se on mahdotonta, jos olet perustanut uuden yhtiön.
Kannattaa lukea Suomen Taloushallintoliiton kertomus mitä tapahtuu, tätä on nyky Suomi, yrittäjää potkaistaan päähän. Kirjoitus on hallituksen jäsenen hän jos kuka tietää tämän kurjuuden ja miksi yhtiöt myydään ennen konkurssia ja hallitus vaihdetaan.
http://www.tilisanomat.fi/node/523
Firman myyminen on ihan rehellistä ennen konkurssia ja sitten selviää nopeammin kuiville, ei tarvii kärsiä kymmentä-kahtakymmentä vuotta.- Koonurssi
Pesä hoitajia potuttaa hoitaa tyhjiä pesiä. Myy yrityksesi ehdottomasti ennen konkurssia. Olet vapaa. Minä onneksi myin saattajalle ja haaskalintu pesä hoitajan mulberi sai pitkän nenän
- Anonyymi
Ei ole tietoa koska noin ei käytännössä tapahdu. Suosittelen hankkimaan aiheesta tietoa ettei joudu ojasta allikkoon. Tästä on useita surullisia esimerkkejä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441