Neon -97 Nykäs 2kertaa, sammu ja ei käyntiin.

Neon A3

Tänään motarilla kiihyttäessä (nopeutta n.100) nykäs 2-3kertaa, seuraavasta rampista huilaamalla ylös, auto sammu. Ensin ei millään käyntiin ja sit alko käymään 2sek. pätkiä. Pitemmän starttauksen kera. Hinattiin risteyksen yli ja kävi 2-5sek. tuumaus tauko ja auto kävi 1-2min. Pitemmän startin kera. Sit saatiin auto käyntiin ja hyvin otti kiekkoja, päästiin perille n.25km matka. Nyt sitte vaatii aina sen pitemmän jauhatuksen 5-8sek. Mistähän vois vikaa haeskella? Tässä samasessa ollu tuota ajovalokatkaisin vikaa 3kpl/2v. Oisko syy/yhteys tietokone box? Ajettu 304tkm. A3laatikolla. Keli oli loskanen / satoi vettä. Muuten toiminu kuin unelma. Huomenna tulpat ja johdot vaihtoon!

18

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neon A3

      Siis ne nykäsyt ei olleet mitään pieniä vaan kyytiläisillä hieman päät retkahti ja itellä tuli heti mieleen vaihelaatikko, mut eihän se ole näillä myöhemmillä oireilla mahollista ja laatikko vaihtaa vieläkin hienosti. Tuhannesti kiitoksia kaikille jotka voivat etes vähäsen helpottaa tilannettani!

      • rysleri

        Kannattais katso ehkä mittatikusta vaihdelaatikon öljynmäärä. Siinä on muistaakseni kolme reikää. Itsellä letkuvuodon takia lähti öljyt ja vain se alin reikä tapasi öljyyn. Se nykii aikansa sitten. Vaihteisto ei sinänsä mene rikki jos älyää lopettaa ajamisen. Kuivana vaihteistoa ei kannata pyörittää, koska se romuttuu. Koska kolmivaihteinen on sitä vanhempaa valmistunutta matstkua niin sen vaihdelaatikon valvontayksikkö voinee oireilla noin. Moottorivalon pitäisi syttyä mittari tauluun, se ei aina syty. Ainakin 97 mallissa oli jo varoitusvalo. Ja sitten kannttaisi tarkistaa myös moottorin jäähdytysvesi, ettei vaan ole vähissä. Se kun saattaapi päästä viallisen syylärin kautta vaihdelaatikkoon. Siinä kun kun vedellä toimiva vaihdelaatikon öljyn lauhdutus elikkä kahdet putket syylärissä: moottori ja vaihdelaatikkolle omansa.

        Kun tuo vaihteisto puoli olisi kunnossa niin sitten sähköpuoli pitäisi tarkistaa. Jos vaikka joku sytystulppa on löysällä, niin se ei tahdo käydä. Pajalla ne saa sen kuntoon. Koska minulla on jo toinen neoni menossa niin suosittelen kaikille osakaskoa eli hinausvakuutusta, maksaa itsensä kyllä takaisin. Merkkikorjaamoa ei tarvitse noissa käyttää. Kun auto nostetaan ylös niin yleensä sieltä alapuolelta nuo öljyvuodot löytyy. Sähköpuoli löytyy konepellin alta. Sähköpuoli on luotetettavaa kamaa. 40 tuhannen välein kannattaisi vaihdattaa sytystulpat. Ne ei paljoa maksa.


      • rysleri
        rysleri kirjoitti:

        Kannattais katso ehkä mittatikusta vaihdelaatikon öljynmäärä. Siinä on muistaakseni kolme reikää. Itsellä letkuvuodon takia lähti öljyt ja vain se alin reikä tapasi öljyyn. Se nykii aikansa sitten. Vaihteisto ei sinänsä mene rikki jos älyää lopettaa ajamisen. Kuivana vaihteistoa ei kannata pyörittää, koska se romuttuu. Koska kolmivaihteinen on sitä vanhempaa valmistunutta matstkua niin sen vaihdelaatikon valvontayksikkö voinee oireilla noin. Moottorivalon pitäisi syttyä mittari tauluun, se ei aina syty. Ainakin 97 mallissa oli jo varoitusvalo. Ja sitten kannttaisi tarkistaa myös moottorin jäähdytysvesi, ettei vaan ole vähissä. Se kun saattaapi päästä viallisen syylärin kautta vaihdelaatikkoon. Siinä kun kun vedellä toimiva vaihdelaatikon öljyn lauhdutus elikkä kahdet putket syylärissä: moottori ja vaihdelaatikkolle omansa.

        Kun tuo vaihteisto puoli olisi kunnossa niin sitten sähköpuoli pitäisi tarkistaa. Jos vaikka joku sytystulppa on löysällä, niin se ei tahdo käydä. Pajalla ne saa sen kuntoon. Koska minulla on jo toinen neoni menossa niin suosittelen kaikille osakaskoa eli hinausvakuutusta, maksaa itsensä kyllä takaisin. Merkkikorjaamoa ei tarvitse noissa käyttää. Kun auto nostetaan ylös niin yleensä sieltä alapuolelta nuo öljyvuodot löytyy. Sähköpuoli löytyy konepellin alta. Sähköpuoli on luotetettavaa kamaa. 40 tuhannen välein kannattaisi vaihdattaa sytystulpat. Ne ei paljoa maksa.

        Itsellä oli hieman vastaavia ongelmia ja kirjoittilin tälle palstalla nimimerkillä "märkä pohja". Johtuen neonin tavasta jäädytellä vaihteistoöljyjä syylärissä, niin kaikenlaiset kummittelut saattavat johtua siitä että syyläri on rikki. Uusi maksaa 250 euroa muualla kuin merkkikorjaamolla töineen. Ja sitten tietysti kannattaa harkita sitä, että olisi oma ilmajäähytteinen kenno vaihteistolla elikkä kehittäisi vähän tuota alkuperäistä pakettia. Itse laitatin sen silleen kun jenkki sen alunperin suunnitteli.

        Asentaja kyllä löytää vian nopeasti elikkä se on aika simppeli peli.


      • rysleri
        rysleri kirjoitti:

        Itsellä oli hieman vastaavia ongelmia ja kirjoittilin tälle palstalla nimimerkillä "märkä pohja". Johtuen neonin tavasta jäädytellä vaihteistoöljyjä syylärissä, niin kaikenlaiset kummittelut saattavat johtua siitä että syyläri on rikki. Uusi maksaa 250 euroa muualla kuin merkkikorjaamolla töineen. Ja sitten tietysti kannattaa harkita sitä, että olisi oma ilmajäähytteinen kenno vaihteistolla elikkä kehittäisi vähän tuota alkuperäistä pakettia. Itse laitatin sen silleen kun jenkki sen alunperin suunnitteli.

        Asentaja kyllä löytää vian nopeasti elikkä se on aika simppeli peli.

        Niin ja uudet vaihteistöljyt tuohon 250 euroon tietysti päälle. Mulla vielä huuhdeltiin molemmat järjestelmät ( moottori vaihteisto) eli eihän se 250 euroa riittä, mutta melkein. Siis muualla kuin siinä missä chryslerin kyltti pajan katolla. Korjaamoille voi soittaa puhelimella ja kysellä otattavatko työn alle.


      • rysleri
        rysleri kirjoitti:

        Niin ja uudet vaihteistöljyt tuohon 250 euroon tietysti päälle. Mulla vielä huuhdeltiin molemmat järjestelmät ( moottori vaihteisto) eli eihän se 250 euroa riittä, mutta melkein. Siis muualla kuin siinä missä chryslerin kyltti pajan katolla. Korjaamoille voi soittaa puhelimella ja kysellä otattavatko työn alle.

        niin ja sytytystulpatkin luultavasti ovat ihan ok. Niitä ei näissä kiristetä muuta kuin varovasti ranteella, jottei jenka mene rikki. Se lämmetessään kiristyy kun kansi on jotain kevytsekotetta. Tulppa pitää laittaa varovasti kädellä jengalle ja kiertää kädellä kiinni (silleen kun näoissä on voimaa) ja lopussa vasta avainta vähän peliin.

        Mainitsin siltä osin että asentajan käyttö tulee aina halvemmaksi kuin että itse alkaa opettelemaan.


      • Neon A3
        rysleri kirjoitti:

        niin ja sytytystulpatkin luultavasti ovat ihan ok. Niitä ei näissä kiristetä muuta kuin varovasti ranteella, jottei jenka mene rikki. Se lämmetessään kiristyy kun kansi on jotain kevytsekotetta. Tulppa pitää laittaa varovasti kädellä jengalle ja kiertää kädellä kiinni (silleen kun näoissä on voimaa) ja lopussa vasta avainta vähän peliin.

        Mainitsin siltä osin että asentajan käyttö tulee aina halvemmaksi kuin että itse alkaa opettelemaan.

        Öljy ja vesi pinnat on ok. Tänään auto toiminu muuten hyvin, mut käynnistäessä joutuu jauhttaan, kuitenki ensimmäisellä startilla lähtee. Kyllä tämä on sähköpuolen juttuja. Niitä tulppia en kerenny tänään hakeen. Itelläki ollu mielessä tuo laatikkoöljyn lahduttimen muutos ilmajäähytteiseksi mut aina seki on vaan jääny:) Oisko tuo "aivopoksin" vaihto iso homma kerrostalon pihalla tehtäväksi?


      • Neon A3
        rysleri kirjoitti:

        Itsellä oli hieman vastaavia ongelmia ja kirjoittilin tälle palstalla nimimerkillä "märkä pohja". Johtuen neonin tavasta jäädytellä vaihteistoöljyjä syylärissä, niin kaikenlaiset kummittelut saattavat johtua siitä että syyläri on rikki. Uusi maksaa 250 euroa muualla kuin merkkikorjaamolla töineen. Ja sitten tietysti kannattaa harkita sitä, että olisi oma ilmajäähytteinen kenno vaihteistolla elikkä kehittäisi vähän tuota alkuperäistä pakettia. Itse laitatin sen silleen kun jenkki sen alunperin suunnitteli.

        Asentaja kyllä löytää vian nopeasti elikkä se on aika simppeli peli.

        Olen kyllä lukenut "märkä pohjan" jutun.


      • rysleri
        Neon A3 kirjoitti:

        Öljy ja vesi pinnat on ok. Tänään auto toiminu muuten hyvin, mut käynnistäessä joutuu jauhttaan, kuitenki ensimmäisellä startilla lähtee. Kyllä tämä on sähköpuolen juttuja. Niitä tulppia en kerenny tänään hakeen. Itelläki ollu mielessä tuo laatikkoöljyn lahduttimen muutos ilmajäähytteiseksi mut aina seki on vaan jääny:) Oisko tuo "aivopoksin" vaihto iso homma kerrostalon pihalla tehtäväksi?

        Niin,,, sytytystulpista. Sytystulpat kestää neonissa hyvin. Itse olen vaihattanu 40 tuhatta km välein ja joka kerta ovat sanoneet, että niillä olisi voinut vielä ajaa. Tässä neonissa ne on tulpat kivasti siinä kannen päällä eli ei tarvinne työntää käsiä mihinkään väliin kuten. esim. Saab 96 :ssa, jossa pitää olla semmottinen nivelellä varustettu tulpanavain. 96 lienee jo uusiokäytössä. Pitäisi laittaa johdon silleen takaisin kun ne oli eli ei pidä sotkea jäjestystä. Ne johdot on semmottiset tyngät, että sekottuminen on harvinaisempaa, mutta saisin minä nekin sekasin.

        Jos ei niitä ole tulppia ikuna vaihdettu niin kannattaisi vaihtaa. Myös moottorinilmanpuhdistin kannattaa sekata elikkä sekin voi tukkeutua. Motonetista saa halvalla uuden. Se on semmottinen tötsä ainaskin 2005 mallissa ja sen saa vaihettua kerrostalonpihalla, jos on 13 mm hylsyavain tai räikkäsarja. Sinänsä ilmansuodatin on sellaista kuorma-auton kokoluokkaa elikkä käynee Nevadan pölyisille aavikkoille, ettei sitäkään koppaa tarvinne alvaariinsa aukoa. Sen vasemman ajovalopolttimon ( 5w parkkilamppu) voi vaihtaa samalla, koska se yleensä sammuu päivä sen jälkeen kun on purkanut ja kasannut ilmansuodattimen kotelon. Ainakaan tuossa 2005 mallissa ei saa näppejä sinne väliin, kun aikoo vaihtaa lampun elikkä pitää purkaa se ilmanputsarin kotelo.

        Sähköhommista en ymmärrä mitään. Neonissa on hyvät sähkövempaimet eikä se polta lamppujakaan kovin useesti.


      • peukalo ei ole kes..
        rysleri kirjoitti:

        Niin,,, sytytystulpista. Sytystulpat kestää neonissa hyvin. Itse olen vaihattanu 40 tuhatta km välein ja joka kerta ovat sanoneet, että niillä olisi voinut vielä ajaa. Tässä neonissa ne on tulpat kivasti siinä kannen päällä eli ei tarvinne työntää käsiä mihinkään väliin kuten. esim. Saab 96 :ssa, jossa pitää olla semmottinen nivelellä varustettu tulpanavain. 96 lienee jo uusiokäytössä. Pitäisi laittaa johdon silleen takaisin kun ne oli eli ei pidä sotkea jäjestystä. Ne johdot on semmottiset tyngät, että sekottuminen on harvinaisempaa, mutta saisin minä nekin sekasin.

        Jos ei niitä ole tulppia ikuna vaihdettu niin kannattaisi vaihtaa. Myös moottorinilmanpuhdistin kannattaa sekata elikkä sekin voi tukkeutua. Motonetista saa halvalla uuden. Se on semmottinen tötsä ainaskin 2005 mallissa ja sen saa vaihettua kerrostalonpihalla, jos on 13 mm hylsyavain tai räikkäsarja. Sinänsä ilmansuodatin on sellaista kuorma-auton kokoluokkaa elikkä käynee Nevadan pölyisille aavikkoille, ettei sitäkään koppaa tarvinne alvaariinsa aukoa. Sen vasemman ajovalopolttimon ( 5w parkkilamppu) voi vaihtaa samalla, koska se yleensä sammuu päivä sen jälkeen kun on purkanut ja kasannut ilmansuodattimen kotelon. Ainakaan tuossa 2005 mallissa ei saa näppejä sinne väliin, kun aikoo vaihtaa lampun elikkä pitää purkaa se ilmanputsarin kotelo.

        Sähköhommista en ymmärrä mitään. Neonissa on hyvät sähkövempaimet eikä se polta lamppujakaan kovin useesti.

        helpottaa huomattavasti ajovalopolttimon vaihtoa, jos ottaa umpion irti ;-))


      • Neon A3
        rysleri kirjoitti:

        Niin,,, sytytystulpista. Sytystulpat kestää neonissa hyvin. Itse olen vaihattanu 40 tuhatta km välein ja joka kerta ovat sanoneet, että niillä olisi voinut vielä ajaa. Tässä neonissa ne on tulpat kivasti siinä kannen päällä eli ei tarvinne työntää käsiä mihinkään väliin kuten. esim. Saab 96 :ssa, jossa pitää olla semmottinen nivelellä varustettu tulpanavain. 96 lienee jo uusiokäytössä. Pitäisi laittaa johdon silleen takaisin kun ne oli eli ei pidä sotkea jäjestystä. Ne johdot on semmottiset tyngät, että sekottuminen on harvinaisempaa, mutta saisin minä nekin sekasin.

        Jos ei niitä ole tulppia ikuna vaihdettu niin kannattaisi vaihtaa. Myös moottorinilmanpuhdistin kannattaa sekata elikkä sekin voi tukkeutua. Motonetista saa halvalla uuden. Se on semmottinen tötsä ainaskin 2005 mallissa ja sen saa vaihettua kerrostalonpihalla, jos on 13 mm hylsyavain tai räikkäsarja. Sinänsä ilmansuodatin on sellaista kuorma-auton kokoluokkaa elikkä käynee Nevadan pölyisille aavikkoille, ettei sitäkään koppaa tarvinne alvaariinsa aukoa. Sen vasemman ajovalopolttimon ( 5w parkkilamppu) voi vaihtaa samalla, koska se yleensä sammuu päivä sen jälkeen kun on purkanut ja kasannut ilmansuodattimen kotelon. Ainakaan tuossa 2005 mallissa ei saa näppejä sinne väliin, kun aikoo vaihtaa lampun elikkä pitää purkaa se ilmanputsarin kotelo.

        Sähköhommista en ymmärrä mitään. Neonissa on hyvät sähkövempaimet eikä se polta lamppujakaan kovin useesti.

        Nyt on puola ja piuhat sekä sähköpoksi haettu. Meni vaan tuolla ulkohallissa tuo ilma lumimyräkäks niin odotella parempia kelejä. Tosiaan nuo tulpanjohot on niin lyhyet et eihän niitä kovin solmuun voi edes saaha. Tässä -97 mallissa on tuo ilmanputsari erillainen ko -05 mallissa ja olen sen välillä vaihellukki.


      • rysleri
        peukalo ei ole kes.. kirjoitti:

        helpottaa huomattavasti ajovalopolttimon vaihtoa, jos ottaa umpion irti ;-))

        Kyllä pajallakin purki isompi näppinen asenta ilmanputsarin edestä pois. Semmottinen millä oli kätilön kädet veti vaan siitä välistä. Se valojen korkeudensäätöautomatiikan takia en viitsisi umpiota irrottaa. Kun se vielä toimii, niin en uskaltaisi lampunvaihdontakia ottaa riskiä. Ohjekirjan mukaan olisi ihan saranat, että kääntyisi koko lappuhelahoito ulos. Mutta kun ei ole saranoita, eikä varmana käänny mihinkää.


      • Anonyymi
        Neon A3 kirjoitti:

        Öljy ja vesi pinnat on ok. Tänään auto toiminu muuten hyvin, mut käynnistäessä joutuu jauhttaan, kuitenki ensimmäisellä startilla lähtee. Kyllä tämä on sähköpuolen juttuja. Niitä tulppia en kerenny tänään hakeen. Itelläki ollu mielessä tuo laatikkoöljyn lahduttimen muutos ilmajäähytteiseksi mut aina seki on vaan jääny:) Oisko tuo "aivopoksin" vaihto iso homma kerrostalon pihalla tehtäväksi?

        Jos se neonin starttaa mutta ei lähde käyntiin, siellä on konepellin alla rele laatikko-avaa. Ota äänimerkin rele ja pistä se autosammutin releen tilalle. Uusihan maksaa jotain 12e


    • Neon A3

      Noniin avaimen heiluttelu lukossa antoi vikakoodin 54. Tarkoittaakohan tuo nokka- vai kampiakselin anturia? Ei tuo Lontoon murre oikeen taitu meikäläiseltä.

    • pcm is good

      Taitaa olla kampiakselin asentotunnistimen vika tuo 54.
      Kannattiko hakea paljon turhaa kallista osaa ennen vikakoodinlukua?

      • Neon A3

        Enpä ollu tietonen tuosta koodien hakemisesta aiemmin :/



    • Neon A3

      Anturi vaihettu ja vika poistunut! Oli nokka-akseli tullu ulospäin ja syöny 2mm. pois sitä anturia. Akseli meni takas ko laitto uuden osan ruuveilla vähän veolle ja käytti konetta käynnissä. Sit ruuvien kiristystä ja taas pyöräytystä. Tätä toistin 4 kertaa ja sit oli osat perillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe