Windows 8.1 Ongelmat

Win8.1eiskulaa

Moi!
Päivitin muutamaa päivää taaksepäin pöytäkoneeni win 8.1...
Tämä Windows 8.1 on mielestäni aika huono. Kone on noin 1,5 kk vanha ja heti Win 8.1 asennuksen jälkeen rupesi hidastelemaan mitä ennen ei tehnyt. Peleissäkin huomaa, että tietyillä asetuksilla pätkii hieman mitä ennen samoilla asetuksilla ei tehnyt. Harmittaa, että menin päivittämään koneen.
Onko siis mahdollista saada kone takaisin Windows 8 käyttöjärjestelmään.
Koneen mukana tuli jokin levy missä lukee näin: Lenovo Win8 Drivers Pack VV1.9 For Consumer Desktop. Eli olisko tuolla mahdollista saada Win 8 takaisin? Luulen, että jos tuota käyttää se poistaa samalla kaikki pelit ja tiedostot ihan kaikki?
Mutta ennenkuin noin järeisiin toimenpiteisiin ryhdyn onko mahdollista saada takaisin Win8 ettei tiedostot ja pelit katoa? Ei muuten mitään mutta pelien asennukseen menee Todella monia tunteja jos ne uudelleen asentaa.
Kiitos jo etukäteen ja pahoittelen sekavaa tekstiä :)

36

1519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asenna ajurit

      Siinä päivityksessä on "poistunut" joitakin ajureita ja se levy on ajureiden uudelleen asennus, siis laita se DVD driveen ja asenna emolevyn ajurit uudelleen !

      • asentelemaan

        ps.
        Mitään ei häviä kovikselta, mutta saat toimivan koneen jälleen, kun asennat uudelleen ne emolevyn ajurit !


      • Aloittaja473828
        asentelemaan kirjoitti:

        ps.
        Mitään ei häviä kovikselta, mutta saat toimivan koneen jälleen, kun asennat uudelleen ne emolevyn ajurit !

        Oookei:)
        Voiko joku vielä varmistaa tuon aikasemman kirjotuksen ettei mikään katoa?
        Kiitos sinulle! :)


      • Ongelmaa koko 8
        Aloittaja473828 kirjoitti:

        Oookei:)
        Voiko joku vielä varmistaa tuon aikasemman kirjotuksen ettei mikään katoa?
        Kiitos sinulle! :)

        8 on pelkää ongelma, itsella poistu juttuja ja ajureita katosi kun päivitin!
        ennen 8.1 toimi midi ohjeman äänet muuta ei skype, päivityksen jälkeen meni toisinpäin.


      • opetelkaa!
        Ongelmaa koko 8 kirjoitti:

        8 on pelkää ongelma, itsella poistu juttuja ja ajureita katosi kun päivitin!
        ennen 8.1 toimi midi ohjeman äänet muuta ei skype, päivityksen jälkeen meni toisinpäin.

        En ymmärrä, miksi 8.1 parjataan. Itse en osaisi enää käyttää W 7, joka oli edellisessä läppärissä. Ehkä te parjaajat ette ole osannut päivittää oikein ja siinä on tullut virheitä. Olen ihan tyytyväinen ja osaan käyttääkin W 8.1!


      • kyllästynyt
        opetelkaa! kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi 8.1 parjataan. Itse en osaisi enää käyttää W 7, joka oli edellisessä läppärissä. Ehkä te parjaajat ette ole osannut päivittää oikein ja siinä on tullut virheitä. Olen ihan tyytyväinen ja osaan käyttääkin W 8.1!

        Kaikkia ei vaan kiinnosta nämä piiloleikit, mihin ne ohjelmat on piilotettu. Mikä siinä on, että joka versiossa ohjelmat on eri paikassa.


      • äitis oli
        opetelkaa! kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi 8.1 parjataan. Itse en osaisi enää käyttää W 7, joka oli edellisessä läppärissä. Ehkä te parjaajat ette ole osannut päivittää oikein ja siinä on tullut virheitä. Olen ihan tyytyväinen ja osaan käyttääkin W 8.1!

        Ja taas yks kenopäädille luulee jotoin osaavansa. Buaaah!


    • 8.1 päivitys pitää jokatapauksessa asentaa viimeistään vuonna 2015 koska silloin 8 version tuki päättyy.

      Mutta tuolla dvd levllä voi olla pelkästään ajurit.

      • Aloittajaedelleen:)

        Kiitti avusta! :)


      • Aloittajaedelleen:)
        Aloittajaedelleen:) kirjoitti:

        Kiitti avusta! :)

        Piti vielä lisätä, että kone hidastui HUOMATTAVASTI tekstin kirjoituksen jälkeen. Nyt mitään peliä ei voi pelata "nautinnolla".. Hitsi


      • Älä hikeenny .......
        Aloittajaedelleen:) kirjoitti:

        Piti vielä lisätä, että kone hidastui HUOMATTAVASTI tekstin kirjoituksen jälkeen. Nyt mitään peliä ei voi pelata "nautinnolla".. Hitsi

        Ei Win-8.1 hidastu, ellei ole jotain hässäkkää asetuksissa ! Onko riittävästi "muistia", sillä pelit vaatii hiukan enemmän, kun näille sivuille kirjoittelu ! Että myös, joko asensit ne ajurit siitä DVD diskiltä ???


      • Aloittaja473828
        Älä hikeenny ....... kirjoitti:

        Ei Win-8.1 hidastu, ellei ole jotain hässäkkää asetuksissa ! Onko riittävästi "muistia", sillä pelit vaatii hiukan enemmän, kun näille sivuille kirjoittelu ! Että myös, joko asensit ne ajurit siitä DVD diskiltä ???

        Muistia on. Asetuksiin en ole koskenut.
        Myös tuossa koneessa oleva valo joka on jokasessa koneessa vilkkuu ja kone "raksuu" myös samaan aikaan vaikken tee koneella mitään ja mikään ohjelma ei ole päällä. Raksutus ei lopu edes 5 sekunniksi..
        Nyt on kyllä jotain häikkää.
        Asensin myös kaikki tuolta levyltä. Ei auta.


      • Pahoillani olen
        Aloittaja473828 kirjoitti:

        Muistia on. Asetuksiin en ole koskenut.
        Myös tuossa koneessa oleva valo joka on jokasessa koneessa vilkkuu ja kone "raksuu" myös samaan aikaan vaikken tee koneella mitään ja mikään ohjelma ei ole päällä. Raksutus ei lopu edes 5 sekunniksi..
        Nyt on kyllä jotain häikkää.
        Asensin myös kaikki tuolta levyltä. Ei auta.

        Minulla kävi samoin, kun tein tuon 8.1.päivityksen. Ostin juuri hyväkuntoisen käytetyn läppärin,jossa oli jo asennettu ja aktivoitu windows 8 pro-versio. Menin tyhmä päivittämään sivustolta (microsoft), jonka jälkeen kone "hajosi" kun salaman iskusta, ei tunnistanut enää kiintolevyä, joka oli sisällä, ja tarkistin ajurit, ja asensin monet kerrat nekin, sekä yritin alustaa kiintolevyä jotta saisin 8.0 version takaisin asennettua ja 8.1. poistettua, ei onnistunut!!

        Eli, varmasti jokin virus tuli mukana. Mulla ratkaisuna oli vaihtaa sama kiintolevy läppärin toiseen kiintolevypaikkaan(asemaan siis), heti tunnisti ja toimii!

        Ps. Myös mulla havaitsin heti samaa, kone hidastui tautisesti päivityksen jälkeen,jonka jälkeen ei enää toiminut ollenkaan


      • eheytystaiccleaner
        Pahoillani olen kirjoitti:

        Minulla kävi samoin, kun tein tuon 8.1.päivityksen. Ostin juuri hyväkuntoisen käytetyn läppärin,jossa oli jo asennettu ja aktivoitu windows 8 pro-versio. Menin tyhmä päivittämään sivustolta (microsoft), jonka jälkeen kone "hajosi" kun salaman iskusta, ei tunnistanut enää kiintolevyä, joka oli sisällä, ja tarkistin ajurit, ja asensin monet kerrat nekin, sekä yritin alustaa kiintolevyä jotta saisin 8.0 version takaisin asennettua ja 8.1. poistettua, ei onnistunut!!

        Eli, varmasti jokin virus tuli mukana. Mulla ratkaisuna oli vaihtaa sama kiintolevy läppärin toiseen kiintolevypaikkaan(asemaan siis), heti tunnisti ja toimii!

        Ps. Myös mulla havaitsin heti samaa, kone hidastui tautisesti päivityksen jälkeen,jonka jälkeen ei enää toiminut ollenkaan

        Oot onnistunut sössimään päivityksen pahemman kerran, itselläni koneen nopeus ja vakaus vain parani päivityksestä.
        Kokeile puhdistaa CCleanerilla jos on jotain ylimääräistä kiertynyt, tai aja kiintolevyn eheytys. "Pirstautoutunut" kiintolevy voi hidastaa käyttöjärjestelmän nopeutta.


      • Yks mikä on varma!

        Ei ole mikään pakko!!!! Mitääs store pakkoa ei ikinä tule koneelleni!


      • KAISA9

        ostin HP siihen ei tullut mitään cd levyä järjestelmä 8. MITEN SAAN AJURIT TAKAISIN.


      • Älä hikeenny ....... kirjoitti:

        Ei Win-8.1 hidastu, ellei ole jotain hässäkkää asetuksissa ! Onko riittävästi "muistia", sillä pelit vaatii hiukan enemmän, kun näille sivuille kirjoittelu ! Että myös, joko asensit ne ajurit siitä DVD diskiltä ???

        Tosi taviksen neuvoja, heh. Mitähän "muistia" tarkoitat, sitä kun on niin monenlaista. Vai tarkoittaako sitaatit sitä, ettei sulla ole hajuakaan mitä kirjottelet. Ja kukaan urpo ei hae ajureita miltää ikälopulta levyltä, vaan suoraan laitevalmistajien kotisivuilta.


    • ja paljon muutakin

      8.1 ajurit on kuraa..
      käytännössä kuin seiskan mutta paljon hitaampia!
      Edelleen valmiustilasta wlan tahmaa ja puuttuva liitettävyys..
      Hiirilevy ongelmat vielä pahempia..

      • kjhgffghjk

        Mielenkiintoista, mulla on Asuksen ultrabook, missä ei ole mitään edellämainittuja ongelmia. Toinen win8 kone on saman merkin kosketusnäytöllinen halvempi läppäri. Siinä on muutaman kerran hiirilevy tahmannut (suurentaminen ja ohjelman vaihto), mutta muita mainitsemasi ei ole ollut.
        Voisiko vika olla koneesi kokoonpanossa?


      • fquiarjfm,

        "8.1 ajurit on kuraa.."

        Osa ajureista voi olla ja onkin kuraa, mutta se ei ole Microsoftin tai Windowsin syy. Laitevalmistajat ne siellä perseilee.


      • Perseile ittellesi
        fquiarjfm, kirjoitti:

        "8.1 ajurit on kuraa.."

        Osa ajureista voi olla ja onkin kuraa, mutta se ei ole Microsoftin tai Windowsin syy. Laitevalmistajat ne siellä perseilee.

        Mutta mitä vittua toimimattomalla järjestelmällä tekee? Oli syy missä tahansa. Tyypillistä kakaraskeidaa.


    • tyhymä

      muutama päivä sitten päivitin win8 koneen(pari kuukautta vanha lenovo g505s) win 8.1, sen jälkeen tuli ongelma, verkkosivut ei lataudu kunnolla. pitää päivittää sivu pariinkertaan että latautuu. mistäkähän vika johtuu ja voisikohan sitä korjata.
      ennen tätä päivitystä sivut ovat toimineet moitteettomasti.

    • Riäkkylän kunti

      Tässä viestiketjussa 8.1:stä morkkaavat taitavat olla tosiurpoja. 8.1 on nopein ja toimivin Windows. Useimmin syy ongelmiin löytyy tietokoneen edessä sijaitsevalta jakkaralta.

      Itselläni on 3 konetta, kaikissa loistavasti toimiva Windows 8.1. Kun sattuu olemaan pari Windows 7 lisenssiä vapaana, asensin läppäriini seiskan mutta käytän 8.1:stä, seiskaa ainoastaan satunnaisesti tarkistaakseni jonkun urpon (perätöntä) väitettä.

      Sitten tämä Modern UI. Käyttäjällä on aina mahdollisuus valita käyttääkö sitä vai työpöytä-käyttöliittymää. Minä osaan käyttää molempia, sillä suhtaudun uusiin asioihin uteliaasti ja omaksun niitä nopeasti. Tämä selittyy elämänkokemuksellani, olenhan jo 74 v.

    • Puhtaalta pöydältä

      Omien kokemusteni mukaan W8.1 toimii optimaalisesti vain puhtaasti asennettuna. Erään kannettavan WLAN- ym. ongelmat katosivat sen siliän tien, kun tein puhtaan uudelleenasennuksen. Eron huomaa myös verrattaessa kahta lähes samanlaista pöytäkonetta, joissa toisessa on puhdas W8.1 ja toisessa 8.0:n päälle liimattu 8.1.

      • ProProProProoOH

        Miten sen sitten huomaa muusta kuin asennuskansiosta??


      • siivooja.

        Omollako pesit ja koneessako vai missäkö?


    • Näin näkisin...

      "Tässä viestiketjussa 8.1:stä morkkaavat taitavat olla tosiurpoja. 8.1 on nopein ja toimivin Windows."

      Nopea ja windows on toisensa poissulkevia asioita. Aluksi tosin voi tuntua nopealta.

      • ikkunanäkymää

        Minun tietokoneessa Windows 8 oli niin vikkelän nopea poistumaan etten sitä heti älynnytkään. Nyt samassa tietokoneessa pyörii toimiva käyttöjärjestelmä jolla voi tehdä hyödyllistä työtäkin.
        Windowsin "tiili" seinän tuijottaminen ei ole paras tapa kuluttaa aikaa. Ennen vanhaan sanottiin vankilaan joutumisesta, että jouduttiin "tiilenpäitä laskemaan". Kuka nyt vapaalla ollessaan tahtoo laskellella W-tiilenpäitä?


      • 8.1 käyttäjä
        ikkunanäkymää kirjoitti:

        Minun tietokoneessa Windows 8 oli niin vikkelän nopea poistumaan etten sitä heti älynnytkään. Nyt samassa tietokoneessa pyörii toimiva käyttöjärjestelmä jolla voi tehdä hyödyllistä työtäkin.
        Windowsin "tiili" seinän tuijottaminen ei ole paras tapa kuluttaa aikaa. Ennen vanhaan sanottiin vankilaan joutumisesta, että jouduttiin "tiilenpäitä laskemaan". Kuka nyt vapaalla ollessaan tahtoo laskellella W-tiilenpäitä?

        Ihan oma päätöksesi oli alkaa niitä tiiliä laskemaan, et voi syyttää kuin itseäsi. Olisit vaikka kokeillut tehdä jotain hyödyllistä sen aikaa. "Tiilinäkymä" on hyvä käyttöliittymä puhelimissa ja tableteissa, sekä oikein pätevä käynnistä-valikko läppäreissä ja pöytäkoneissa.


    • pyh win 8.1

      Siis oikeestikko te niiku jotain win 8sii käytätte? eihän siinä ole mitään hyväää???????? hyvät ihmiset... käyttäkää vain sitä win 7 koska kaikki toimii paremmin.

      • 7 on jo muinainen

        Win7 on jo 5 vuotta vanha ja alkeellinen käyttis kasiin verrattuna. Tietotekniikassa se on pitkä aika, ohjelmistot ja laitteet ovat ehtineet siinä ajassa kehittyä paljon. Mm. haswell-emolevyjen kehittyneet virransäästöominaisuudet ja uusien näytönohjainten uudet ominaisuudet eivät ole seiskassa käytössä ollenkaan.
        Sama kuin käyttäisi PC-koneessa edelleenkin ms-dossia, kun muilla on jo win98.


      • Peli PROosa
        7 on jo muinainen kirjoitti:

        Win7 on jo 5 vuotta vanha ja alkeellinen käyttis kasiin verrattuna. Tietotekniikassa se on pitkä aika, ohjelmistot ja laitteet ovat ehtineet siinä ajassa kehittyä paljon. Mm. haswell-emolevyjen kehittyneet virransäästöominaisuudet ja uusien näytönohjainten uudet ominaisuudet eivät ole seiskassa käytössä ollenkaan.
        Sama kuin käyttäisi PC-koneessa edelleenkin ms-dossia, kun muilla on jo win98.

        Juu - siksi tyypillinen kenous.8.1:n käyttäjät pitävätkin juurikin nuo vanhat suorituskyvyttämät romulääppinsä jatkuvasti valmiustilassa ja laturin töpselissä.

        Laskentateho vaatii aina huomattavan paljon energiaa. Esimerkiksi 3D-pelikäytössä 4k-grafiikalla ja kolmella taulutelevisiolla (joita jokaista kohden sli-näytönohjain) vaatii kunnon mätössä lähes 1,2 kW tehoa. Täsä kohdin voit laitella sen 320 x 480 lääppis tötterölle ja tunkee sen kasiaukkoos.

        Et sä enää ookkaan Win 7 PROOO?


      • W8.1 pelaaja
        Peli PROosa kirjoitti:

        Juu - siksi tyypillinen kenous.8.1:n käyttäjät pitävätkin juurikin nuo vanhat suorituskyvyttämät romulääppinsä jatkuvasti valmiustilassa ja laturin töpselissä.

        Laskentateho vaatii aina huomattavan paljon energiaa. Esimerkiksi 3D-pelikäytössä 4k-grafiikalla ja kolmella taulutelevisiolla (joita jokaista kohden sli-näytönohjain) vaatii kunnon mätössä lähes 1,2 kW tehoa. Täsä kohdin voit laitella sen 320 x 480 lääppis tötterölle ja tunkee sen kasiaukkoos.

        Et sä enää ookkaan Win 7 PROOO?

        Ei mikään estä rakentelemasta tykkiä pelikonetta Win 8.1:llä. Itse asiassa se on siihen järkevämpi vaihtoehtoi kuin seiska. Seiska tuskin tulee edes saamaan seuraavaa DirectX-versiota.


    • pelipainajainen

      Paina recovery mappia käynistäessäsi, niin palauttaa vanhan!
      mutta kaikki poistuu..

      levysi on vain ajurilevy!

      hitauden syy voi olla toimimattomat ajurit, Mutta tiedän että pelit tahmaa kasissa ja 8.x vieläkin enemmän. Riipuu laiteesta, mutta on peliporukoissa huomattu että ac97 äänet on joillakin 8 ajureilla tajuton kuormittaja. samalla kun pelaat 8.x tekee jotain ihan omitusta taustalla joka tahmaa joskus peliä. tämä siltikin vaihka automaattiset päivitykset ym sellainen on pois päältä.

      8.x lähettää verkoon ihan tajuttonta datamäärää. joka tukii hitaita nettejä ulospäin.
      tätä on tutkittu peliporukoissa. mutta ei ole saatu selvyyttä miksi mitä ja miten sen saa loppumaan. se on satunnaista ja osin ajoittaista. eikä viruksia kuitenkaan löydy. USB3 härpäke tahmaa koneen, wlan katkominen tahmaa pelit,

      Joten pelaamiseen ei voi suositella w8.x ollenkaan!

    • vapaa mieli

      "8.x lähettää verkoon ihan tajuttonta datamäärää. joka tukii hitaita nettejä ulospäin.
      tätä on tutkittu peliporukoissa. mutta ei ole saatu selvyyttä miksi mitä ja miten sen saa loppumaan. se on satunnaista ja osin ajoittaista. eikä viruksia kuitenkaan löydy."

      Tuohan aivan tyypillinen Windows ongelma. Windowseissa ominaisuutena on: telemetry. Eli tämä telemetria, etäseuranta, kaukovalvonta tai käytönvalvonta tekee juuri tälläistä.
      Eihän tämä ole mikään salaisuus, se on järjestelmän ominaisuus joka on sisäänrakennettu. Et ole ainoa tietokoneesi käyttäjä, kyllä se "iso veli" jossakin seuraa puuhiasi tietokoneellasi. Ette kai luule, että tietokone maailma on täysin puhdas kaikesta orwellimaisuudesta.

      • admin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe