en osaa mitään

tyhmä ja tympiintynyt

Oon reilu parikymppinen nainen enkä osaa yhtään mitään.. Oon huono työssäni, en omaa sosiaalisia taitoja, enkä ole kovin luovakaan.. Alkaa kyllästyttyään tää elämä.. Aina tuntuu myös että olen tyhmä kuin saapas, muut ovat paljon fiksumpia ja etenevät urallaan.. :(

16

6157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+9

Oletan että sairastat masennusta kun tällä palstalla olet. Pelkkä se, että olet siitä huolimatta selvinnyt hengissä tähän asti, on suurempaa kuin mitä monet tulevat ikinä elämässään saavuttamaan. Todellinen suuruus ja voima piilee heikoimmissa. Sun ei pidä verrata itseäs muihin, sillä sun elämä on aivan eri tavalla taistelua kuin heillä. Kaikki tuo häpeä/itsensä huonoksi tunteminen nostaa sut vielä elämässä korkealle jos vaan jaksat kestää, vaikka siinä voikin kestää kauan. Itse olen samassa tilanteessa, eli ymmärrän tilantees. Niin kauan kun on hippunenkin toivoa niin se kärsimys on sen väärti. Ja toivoa on aina.

• Somesd

Et osaa yhtään mitään? Missä työssä ei tarvitse osata mitään? Onko työpaikkoja vapaana?

• KÄSITYÖ ONGELMA!

Mä en osaa käsitöitä tehä, mä en osaa soittaa pianoa, mä en osaa kirjottaa hyviä tarinoita, mä en osaa kokata, mä en osaa piirtää, mä en osaa MITÄÄN!!!! EN YHTÄÄN MITÄÄN!!! On epäreilua kun muut osaavat tehdä hienoja käsitöitä! ): Oon tehny muutaman käsityön ja näytin äitille ja se sano tosi hieno, sen mielestä oon hyvä käsityössä. MUT MUN OMASTA MIELESTÄ EN! Ja kun katon muitten tekemiä käsitöitä niin mitä vielä... varsinkin (ku oon tehny keppareita) Iisan tallin kepparit, mä pökerryn, ihan tajutonta. sitte mun, niinku jotai roska koreja ne mun. ))):

• Mulla päinvastoin
        KÄSITYÖ ONGELMA! kirjoitti:

Mä en osaa käsitöitä tehä, mä en osaa soittaa pianoa, mä en osaa kirjottaa hyviä tarinoita, mä en osaa kokata, mä en osaa piirtää, mä en osaa MITÄÄN!!!! EN YHTÄÄN MITÄÄN!!! On epäreilua kun muut osaavat tehdä hienoja käsitöitä! ): Oon tehny muutaman käsityön ja näytin äitille ja se sano tosi hieno, sen mielestä oon hyvä käsityössä. MUT MUN OMASTA MIELESTÄ EN! Ja kun katon muitten tekemiä käsitöitä niin mitä vielä... varsinkin (ku oon tehny keppareita) Iisan tallin kepparit, mä pökerryn, ihan tajutonta. sitte mun, niinku jotai roska koreja ne mun. ))):

Minulla taas on ollut päinvastoin. Yleensä olen tuntenut osaavani ainakin jotenkin, mutta vanhempien motto on aina ollut: "Et sää mittää ossaa" asiassa kuin asiassa. Siinä tilanteessa on vaikea kehittää itsetuntoa, kun on narsistien uhri.

• BeTheBestUCanBe

Ihan niinkuin olisin itse kirjoittanut tuon. Olen vähän päälle 20w nainen myös. Kärsin vakavasta sosiaalisten tilanteiden fobiasta.. kärsinyt jo itseasiassa monta vuotta. Tämän takia olen nytkin sairaslomalla. Musta on kans aiemmin tuntunut, että muut ovat kauhean fiksuja ja etenevät urallaan.. mutta asia ei ole ihan noin ja vaikka olisikin niin mitä sitten? Olen huomannut, että avain mielenrauhaan on itsensä hyväksyminen puutteineen ja vahvuuksineen. Kyllä on ollut itsellenikin kova pala myöntää, että ei ihan insinööriä taida minusta tulla tai muutakaan akateemista.. ainakaan vähään aikaan. Ja kyllä me kuule ehditään töitä tehdä ja opiskellakin.. mistä tietää, mitä tapahtuu 20 vuoden päästä? Tää teksti voi olla hyvin sekavaa, koska olen tähän aikaan hereillä enkä ole nukkunut koko yönä unettomuuden takia.. toivottavasti jotain pointtia tästä kuitenkin ymmärsit.

• Cozy

Todelliset tyhmät eivät edes ymmärrä olevansa tyhmiä, joten oletan että olet ihan fiksu:). Työurasikin on vielä alussa, eli kokemustakaan ei ole voinut vielä karttua paljon.

Yksi tapa kehittää omaa amattitaitoaan, on tehdä työnsä niin hyvin kuin osaa. Minä olen tehnyt niin. En ole sosiaalinen, mutta tämä hiljainen puurtaminen on noteerattu kaikilla työpaikoilla. Alussa uudessa työtehtävässä on ollut aina pallo hukassa, mutta kahden vuoden sisään olen yleensä saavuttanut jo arvostuksen ammattilaisena, johon voi aina luottaa. Työn lisäksi mulla on pari harrastusta. Alussa olin niissäkin aivan nolla, mutta säännöllisellä ja kurinalaisella tekemisellä voi kehittyä yllättävän nopeasti.

Havaintoni työelämästä on, että sosiaalisuus ei ole osaamisen mittari. Usea ns sosiaalinen ja pidetty henkilö on epäpätevä eikä anna täyttä työpanosta, vaan varastaa sekä omaa että muiden työaikaa heittämällä jatkuvasti tyhjänpäiväistä läppää. Toisaalta, vaikkei ole sosiaalinen persoona, sosiaalisia taitoja on mahdollista opetella. Johtajissakin on hämmästyttävän paljon niitä, jotka ei osaa edes korrektin käyttäytymisen alkeita vaikka se kuuluu heidän tehtäväänsä.

• ehtoota

Jos tuntuu että ei osaa mitään, niin opetelkaa jotain, minkä osaatte oikein hyvin!

Tehkää siitä "teidän juttu" ja että ootte experttejä siinä asiassa!

Käykää kirjastosta lainaamassa "Hyvä itsetunto"-kirjoja.

• myötäeläjä....

Olet vielä noin nuorkin. Ei kaikkien tarvitse olla ruudinkeksijöitä. Elämänkokemus myös opettaa ja saat lisää itseluotamusta. Töissäkin aina sattuu kaikille jotain.

• Huoh77

Ainakin osaat valittaa joutavista.

• Anonyymi

Kuinka niin, ei masennuksessa valiteta mistään

• Ujohko mies

Kyllä kaikki jotain osaavat. Kaikki eivät vaan osaa samoja asioita. Eri ihmisille sopivat eri tyyppiset työt. Jos työssä korostuu esim. sosiaaliset taidot ja hyvä "puhetaito", niin on ihan selvää että niissä vahvat etenevät nopeammin urallaan.

Ehkä olet kokonaan väärällä alalla? Viihdytkö oikeasti työssäsi? Minä lähdin itse opiskelemaan uutta alaa 27-vuotiaana, enkä ole katunut. Nyt jo yli 5v uudella alalla ja viihdyn töissä paremmin kuin koskaan. En edes yritä olla mikään kauppamies tai esiintyjä, mutta omassa työssäni minua pidetään luotettavana ammattilaisena.

• Anonyymi

en opi yhtikäs mitään minulla ei ole kavereita ja minä kuolen masennukseen ja minulla on rakkaus elämäkin ihan perseestä

• Anonyymi

Ei se mitään, elämäsi kääntyy parhain päin. Etkä mihinkään kuole, hankit vain apua jos on pahassa tilanteessa.:)

• Anonyymi

mä oon huono kaikessa oon ehkä hyvä piirtää mut mulla on ADHD ja se vaikuttaa paljon matikkaan ja mun arvosanaan:((

• Anonyymi

Oon reilu nelikymppinen nainen. En osaa mitään, alitan rimaa alipalkatussa osaaikatyössäni, sosiaalisia taitoja en omaa, enkä siksi sosiaalisia suhteitakaan, en ole kaunis enkä rohkea. Muut etenevät urallaan, saavat lapsia, ostavat taloja, autoja ja vaihtavat uuteen suhteeseen. Minä sinnittelen mistään mitään irti saamatta ja yritän selviytyä seuraavaan päivään.

• Anonyymi

Jokainen on hyvä omana itsenään.
      Jokainen osaa jotain paremmin kuin joku toinen.
      Kukaan ei ole täydellinen.
      Ei kannata verrata itseään muihin.

Muista, sinäkin olet hyvä !

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      501
      8693
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      133
      5985
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      344
      5046
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      59
      4677
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      74
      4236
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      166
      3993
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      174
      3836
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      91
      1798
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      101