Impivaaran lenkin lumetus alkaa tänä viikonloppuna. Kävelijöille tiedoksi, kävely latu-uralla kielletty hiihtokauden aikana. Sama koskee muitakin kaupungin ylläpitämiä lenkkejä.
Kävelijät pois Impivaaran ladulta!
9
199
Vastaukset
- vesijäättö
Soraa vien sinne sulle
- Kävelijänainen
Mun mielestä kävelijöillä oikeus kävellä kupittaalla myös luistelumadon kohdalla. Yhtä lailla verovaroin se on rakennettu. Otettaisko kävelijät tästä häiritsemiskohde tänä vuonna? Hiihäjien kanssa kinattu jo tarpeeksi.
- näinontaalasmaansepp
haista jo vittu. mä kävelin tänään pururadalle vedä päähä jos on ladul tai ota kuva tai soita poliisit. tosin hiihtäminen mua ei kiinnosta mut oon funtsinut asiaa skidinä olemisen aikana ja sain ymmärtää et joku maksaa sauvasta minulle mielummin kuin rikkinäisestä jalasta joten latujen rikkojat menkää vittuuun!!!!
- Kaatuu kaikkialla
Ladulla saa kävellä, jos varoo vahingoittamasta latupohjaa. Tarkoittaa, jottei esim. suojasäällä pompi tekemässä kuoppia ladulle. Mutta voisitteko hiihtäjät kertoa, miten kengänpainauma ladulla estää hiihtämisen? Kaadutteko jokaiseen painaumaan vai mistä kauhea poru, jos joku astuu ladulle? Jos rusakko tai kettu tepastelee ladulla, onko se sitten käyttökelvoton?
- MikkoManSki
Kysyn, miksi ladulla pitäisi kävellä? Jos Turussa on toivon mukaan ensi viikonloppuna hiihtolatua 1.7 km Nunnavuoressa, ja jalkakäytäviä, kevyenliikenteen väyliä ja polkuja satoja kilometrejä, miksi tultava kävelemään hiihtoladulle? Ei se kengänpainauma hiihtäjää kaada mutta kun kävelijät seikkailevat hiihtäjien seassa, se on vaarallista. Xittu kun tästä asiasta pitää vänkätä vuodesta toiseen.
- Perustusl-juristi
Laki takaa kaikille Suomen kansalaisille oikeuden kulkea missä haluaa (laki esteettömyydestä). Näin on laki määrännyt. Myös liikentaesteisten on voitava kulkea pyörätuolillaan latupohjia myöten eseteettä niin talvella kuin kesälläkin. m. o. t.
- Jakakakaakaka
No pyörätuolillahan on todella näppärä kulkea puolipehmeää luistelu-uraa pitkin. Toiseksi, en ole koskaan nähnyt että joku olisi pyörätuolilla kesälläkään kuntoradoilla kulkenut mutta kaipa sekin pitää sitten tehdä vaikeimman kautta talvella.
Mites moottoritiet, yhtälailla sitten sielläkkin voi kävellä jos laki takaa oikeuden kävellä missä vaan? Tai lentokentän kiitorata?
- Opetelkaa säännöt
Jos nyt lakiin mennään niin ladulla kävely on laissa kielletty!
"Kielto perustuu kuluttajaturvallisuuslakiin (920/2011). Laki edellyttää, että kunnan rakentamien ja ylläpitämien maahiihtolatujen kunto pysyy turvallisella tasolla.
Turvallisuuden takaamiseksi kävely laduilla on kielletty.
Lisäksi järjestyslain mukaan koiran ulkoilutus on kielletty yleiseen käyttöön tarkoitetulla hiihtoladulla, jollei sitä ole erikseen sallittu." - Kaatuu ...
No okei, latu-urissa ei saa kävellä, mutta niiden vieressä sitten. Täällä Kaarinassa keskurilla pitäisi kiertää pitkä reissu, ellei oikaistaisi latuja pitkin. Kyllä täällä koiranulkoiluttajat menee latuja pitkin ja on frisbeegolfratakin, jota käytetään ympäri vuoden ja se rata menee ladulla. Hyvin mahdutaan. Ehkei täällä sitte hiihtäjät ole niin kaatuvaisia kuin siellä Nunnavuoren reitillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849