Javaa oppimaan

Late

moi,

Kaikille niille, jotka haluaa tutustua Java-ohjelmointiin; löysin hyvän Java-opiskelumateriaalin netistä.. siis ihan tiedoksi vaan:

http://javala.cs.tut.fi/

Tuolla pääsee koodaamaan Javaa suoraan ilman turhia asennuksia! Parempi kuin perustutoriaalit.

6

2391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittelija

Tälläistä oonkin jo kaivannu.

• javax

Kyllähän tuolta peruskuvan saa javasta, mutta en nyt uskaltaisi sanoa, että tuosta oikeaa kovaa hyötyä on vielä. Pitäisi kyllä ensin saada ympäristöön huomattava määrä enemmän soveltavia harjoituksia. Itse olen javaa hieman harrastellut ja koodaillut joskus osa-aikaisesti työksenikin ja menin kaikki tuon javalan harjoitukset läpi hetkessä.

Toisaalta hyvä alku mielestäni lupaavalle ympäristölle kunhan sitä vielä kehitetään. Toivottavasti se vain kehittyy vielä. Itse ainakin suosisin vielä suuremmassa osin Sunin sivuilla olevia tutoriaaleja.

• Mirkku

kyllä toi Javala ainakin mua jeesas ihan mukavasti. Itse kun en halua aloittaa jollain ihme asentelu-jutuilla, vaan haluan mennä suoraan asiaan, eli ohjelmoimaan.

Käykää nopeesti vilkaseen Javalan top 40, niin ehkä näette mun nimen vielä siellä ! :)
        http://javala.cs.tut.fi/top10.do

• Late

ai siis mitä tarkoitat soveltavilla harjoituksilla? Millaisia ne muka olisi?

Mielestäni toi Javala on tosi hyvä "starter kit", jossa pääsee suoraan koodaamaan. Ne harkat anto ainakin mulle aika paljon kokemusta perusjutuista, esim. käännösvirheet tuli tutuiksi.

• Pietu

Jess,hyvä avaus ja mikä parasta tehty OSS-kilkkeillä. Taas oiva osoitus siitä mitä niillä on tehtävissä, ilmeisen vaivattomasti vielä. Sinne vaan lisää sisältöä ja uusia harjoituksia!

• koodr

En kyllä osannut paria ensimmäistä tehtävää enempää tehdä. 7 pistetta taisin saada kaasaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3886
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1577
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1057
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      872
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe