s-pankki

Epä-selevää

onko teillä hyviä kokemuskia s-pankista? maksaako pankkipalvelut s-pankissa sellaiselle, joka ei ole s-ryhmän asiakasomistaja? vai pitääkö sitä olla että saa edes avattua tilin s-pankkiin?

49

7213

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kekkonen2

      Maksaa eli liity ihmeessä. Olen itse noin 10 eri osuuskaupan jäsen

    • Aasiakas

      Vertaile hinnastoja. Sivulla http://www.s-pankki.fi/henkiloasiakkaat/asiakkaana_s-pankissa/fi_FI/palveluhinnasto_ja_ehtoarkisto/ löytyvät hinnastot niin asiakasomistajille kuin ei-asiakasomistajillekin.

      Mikäli yhtään osaan lukea hinnastoa, niin ei-asiakasomistajille tilin käyttö maksaa 2 €/kk ja verkkopankki 2,5 €/kk. Visa-kortti maksaa 2,5 €/kk, eli maksuja tulee yhteensä 7 €/kk. Asiakasomistaja saa nämä ilmaiseksi, joten kannattaa liittyä, mutta se ei ole pankkiasiakkuuden edellytys. S-Pankilla on jopa eriväriset Visa-kortit ei-jäsenille. Osuusmaksun voi kerryttää kahden vuoden aikana bonuksista, jos ei ole heti varaa sitä maksaa. Kannattaa tiliä avatessa sanoa, että "minulla ei ole juuri nyt niin pientä summaa mukana, voinko maksaa osuusmaksun myöhemmin?". Asiakaspalvelija vastaa siihen ystävällisesti, että "Tottakai voitte maksaa myöhemminkin".

      Muuten olen ollut tyytyväinen S-Pankkiin, mutta kortin turvarajojen muuttaminen on kallista (5 €/kerta). Nordeassa se oli ilmaista verkkopankissa. Pidän nimittäin korttini turvarajaa mahdollisimman alhaalla ja nostan sitä vain tarvittaessa tilapäisesti isommaksi. Nyt tämä maksaisi 5 euroa nostaminen ja 5 euroa takaisin laskeminen, joten on täytynyt luopua tavasta.

      • Aasiakas

        Unohdin sanoa, että S-Pankin asiakkaan ei ole mikään pakko käyttää osuuskauppoja, vaan voi ihan vapaasti valita edullisimman kauppansa vaikka Keskon leiristä.


    • cflj

      Muistuttaisin, että useimmat osuuskaupat maksavat korkoa osuusmaksulle.

      Joten jos aiempaa jäsenyyttä ei ole, S-pankin takia liittyvällä on kaksi vaihtoehtoa:
      - minimoida maksettava pääoma: HOK-Elanto 35 euroa
      - maksimoida pääoman tuotto: liittyä johonkin niistä osuuskaupoista, jotka maksavat >10 % korkoa osuusmaksulle
      (HOK on maksanut viime vuosina 10 %, mutta se on sitten tosiaan vain 3,5 euroa/vuosi)

      Ehdoton no-no on liittyä sellaiseen osuuskauppaan joka ei maksa lainkaan korkoa. Vaikka se sitten sattuisikin olemaan lähi-osuuskauppa.

      • 8+17

        Voivatko maalaiset (esim. tamperelaiset) valita HOK-Elannon, jossa on kaikkein halvin osuusmaksu?


      • Kekkonen2
        8+17 kirjoitti:

        Voivatko maalaiset (esim. tamperelaiset) valita HOK-Elannon, jossa on kaikkein halvin osuusmaksu?

        Juu, kuten sanoin, olen useamman osuuskaupan jäsen ja saan kaikista myös korkoa- 139e/ 2013


      • jäsen200311

        Keskimaa maksoi 2013 muistaakseni 6e, osuusmaksu on 100e. Mutta ne myös maksaa edellisenvuoden ylijäämää joka on vaihteleva määrä edellisenvuoden tuloksesta

        mutta odotetaan nyt pari vuotta jotta, niin nähdään kuinka maksuttomia palvelut on osk jäsenille. Kannattaa muistaa, että satasella maksaa palvelumaksuja aika rutosti


      • frsdg
        jäsen200311 kirjoitti:

        Keskimaa maksoi 2013 muistaakseni 6e, osuusmaksu on 100e. Mutta ne myös maksaa edellisenvuoden ylijäämää joka on vaihteleva määrä edellisenvuoden tuloksesta

        mutta odotetaan nyt pari vuotta jotta, niin nähdään kuinka maksuttomia palvelut on osk jäsenille. Kannattaa muistaa, että satasella maksaa palvelumaksuja aika rutosti

        Sen satasen saa takaisin erotessa, joten sen suhteen ei kannata murehtia. Ja kuten todettua, se on erinomaisen hyvin tuottava sijoitus jos valitsee kohteen oikein.

        Ylijäämän palautuksista tulee muistaa, että niitä maksetaan suhteessa oman osuuskaupan alueella tehtyihin ostoksiin. Eli jos tekee alueen S-kaupoissa ostoksia vähän tai ei ollenkaan, ylijäämäpalautuksia ei kannata huomioida näissä laskuissa. Toisaalta suur-asiakkaalle ne voivat olla merkittäväkin asia.


      • jäsen2001311
        frsdg kirjoitti:

        Sen satasen saa takaisin erotessa, joten sen suhteen ei kannata murehtia. Ja kuten todettua, se on erinomaisen hyvin tuottava sijoitus jos valitsee kohteen oikein.

        Ylijäämän palautuksista tulee muistaa, että niitä maksetaan suhteessa oman osuuskaupan alueella tehtyihin ostoksiin. Eli jos tekee alueen S-kaupoissa ostoksia vähän tai ei ollenkaan, ylijäämäpalautuksia ei kannata huomioida näissä laskuissa. Toisaalta suur-asiakkaalle ne voivat olla merkittäväkin asia.

        Jos on olut nyt 10v jäsen ja jäsenmaksu on maksettuna ja noi osuuskorot on ollut 10e ainakin 6-7v ja parina vuotena sitten tuo 6e, niin kyllä se osuuskauppa on jo maksanut sen osuusmaksun takaisin.

        Osuusmaksun saa takaisin eroamista seuraavavan vuoden lopussa, mutta ei kukaan yhden satasen takia eroa


      • Kekkonen2
        jäsen2001311 kirjoitti:

        Jos on olut nyt 10v jäsen ja jäsenmaksu on maksettuna ja noi osuuskorot on ollut 10e ainakin 6-7v ja parina vuotena sitten tuo 6e, niin kyllä se osuuskauppa on jo maksanut sen osuusmaksun takaisin.

        Osuusmaksun saa takaisin eroamista seuraavavan vuoden lopussa, mutta ei kukaan yhden satasen takia eroa

        Sääntöjen mukaan seuraavan vuoden lopussa, mutta käytännössä kuitenkin heti et semmottiin - tietoa on


    • Ei näin voi mennä

      Sanoin kaikki irti S-pankista, jopa jäsenyyden , koska maksupalvelussa meni jopa 3 viikkoa, vaikka laskuissa oli 7 päivän maksuaika.
      Ärsyttävintä oli sen jälkeen, kun 30.12 sanoin tilit irti, niin 7.1 tuli kirje,
      jossa kerrottiin ylittäneeni tilini, jota ei pitänyt olla edes olemassa.
      57 euron vaatimuksella, kävin pankissa, ja he soittivat jonnekkin, ja vastaus oli: JOS EN MAKSA, LAITTAAVAT ULOSOTTOON !
      Mielestäni pankki ei selvittänyt asiaa riittävästi, ja käytti heti välittömästi ulosotto oikeuttaan , oli loukkaavaa. Koin, että asiakkaalla ei ole mitään mahdollisuuksia lähteä tappelemaan 57 euron maksusta, joten maksoin pois, ja varmistin, että en omaa mitään yhteyksiä kyseiseen ketjuun.

    • S-Jauko punkki

      Mikä ihmeen S-pankki
      Surkein pankki mitä maasta löytyy.

      • S-jauho-Punkki

        S-Jauho-Punkki


    • odottelia

      Maksoin samana päivänä kaksi laskua OP:n tililleni. Toinen Säästöpankin kautta, suoritus oli tililläni seuraavana päivänä, mutta S pankin kautta maksettu on vielä saapumatta, aikaa on nyt kulunut 6
      päivää... Mielestäni heidän maksupalvelu ei toimi pankkitoimintaa kunnioittavalla tavalla.

      • Kekkonen2

        olet todennäköimmin tehnyt itse virheen


      • kovin pettynyt
        Kekkonen2 kirjoitti:

        olet todennäköimmin tehnyt itse virheen

        Ei varmaankaan ole tehnyt virhettä! Minäkin maksoin viime vuoden puolella yhden laskun S-pankin kautta. Ei se näkynyt vastaanottajan tilillä kuin aikojen kuluessa. Tosin maksupäivämäärä oli sitten se, jolloin olin maksanutkin. En sen jälkeen ole S-pankista laskuja maksanut. Toinen mikä minua raivotuttaa, on se, kun maksan S-Debit kortilla, ei se näy pankissa vielä kahden päivän kuluttuakaan. Ja jos sattuu olemaan viikonloppu, ei näy aikoihin. Otin mobiilipankinkin kun mainostivat, että voit katsoa vaikka kassalla paljonko on rahaa tililläsi. No jos on niin paljon, ettei ole väliä, niin ei siinä mitään. Mutta kun elää kädestä suuhun, on tärkeää, että tili on ajan tasalla. Juuri äsken katsoin ja siellä on vielä se saldo, joka oli muutama päivä sitten, vaikka olen siitä summasta ostanut ja maksanut S-debit kortilla. Ei ole saldoon luottamista. Kun maksan Nordean Visa elektonilla, on se heti pois tililtäni, vähintään katevarauksena. Jos S-pankki haluaa olla kuin muut pankit, tuota maksujärjestelmää kyllä pitää korjata.


      • kekkonen2
        kovin pettynyt kirjoitti:

        Ei varmaankaan ole tehnyt virhettä! Minäkin maksoin viime vuoden puolella yhden laskun S-pankin kautta. Ei se näkynyt vastaanottajan tilillä kuin aikojen kuluessa. Tosin maksupäivämäärä oli sitten se, jolloin olin maksanutkin. En sen jälkeen ole S-pankista laskuja maksanut. Toinen mikä minua raivotuttaa, on se, kun maksan S-Debit kortilla, ei se näy pankissa vielä kahden päivän kuluttuakaan. Ja jos sattuu olemaan viikonloppu, ei näy aikoihin. Otin mobiilipankinkin kun mainostivat, että voit katsoa vaikka kassalla paljonko on rahaa tililläsi. No jos on niin paljon, ettei ole väliä, niin ei siinä mitään. Mutta kun elää kädestä suuhun, on tärkeää, että tili on ajan tasalla. Juuri äsken katsoin ja siellä on vielä se saldo, joka oli muutama päivä sitten, vaikka olen siitä summasta ostanut ja maksanut S-debit kortilla. Ei ole saldoon luottamista. Kun maksan Nordean Visa elektonilla, on se heti pois tililtäni, vähintään katevarauksena. Jos S-pankki haluaa olla kuin muut pankit, tuota maksujärjestelmää kyllä pitää korjata.

        S-pankin debit kortti on joko online tai offline. Online on visa electronia vastaava, offline ei ole reaaliaikainen.

        -> S-pankki.fi -> verkkopankkiin kirjaudut -> Oma S kanava -> Omat tiedot ja palvelut -> Asiakastiedot ->

        Jos kortin vieressä lukee (S-Etukortti Visa Debit Offline) , kortti on offline -> käy pyytämässä online korttia


      • korttikukortti
        kovin pettynyt kirjoitti:

        Ei varmaankaan ole tehnyt virhettä! Minäkin maksoin viime vuoden puolella yhden laskun S-pankin kautta. Ei se näkynyt vastaanottajan tilillä kuin aikojen kuluessa. Tosin maksupäivämäärä oli sitten se, jolloin olin maksanutkin. En sen jälkeen ole S-pankista laskuja maksanut. Toinen mikä minua raivotuttaa, on se, kun maksan S-Debit kortilla, ei se näy pankissa vielä kahden päivän kuluttuakaan. Ja jos sattuu olemaan viikonloppu, ei näy aikoihin. Otin mobiilipankinkin kun mainostivat, että voit katsoa vaikka kassalla paljonko on rahaa tililläsi. No jos on niin paljon, ettei ole väliä, niin ei siinä mitään. Mutta kun elää kädestä suuhun, on tärkeää, että tili on ajan tasalla. Juuri äsken katsoin ja siellä on vielä se saldo, joka oli muutama päivä sitten, vaikka olen siitä summasta ostanut ja maksanut S-debit kortilla. Ei ole saldoon luottamista. Kun maksan Nordean Visa elektonilla, on se heti pois tililtäni, vähintään katevarauksena. Jos S-pankki haluaa olla kuin muut pankit, tuota maksujärjestelmää kyllä pitää korjata.

        Eikö se mee jakeluun, että VISA ELECTRON ja VISA DEBIT eivät ole samoja asioita! Kuten täällä on jo mainittu, niin VISA ELECTRON tekee aina katevarauksen kun taas VISA DEBIT voi pankista riippuen olla joko ONLINE tai OFFLINE. Kuulostaa siltä, että sinun s-etukortti visa debit on OFFLINE mikä tarkoittaa sitä, ettei korttisi tee kuin satunnaisesti katevarauksen. Jos on niin saakelin köyhä niin mitä sitä mennee ees toista korttia laittamaan. Pidä vaan se nordean kortti ja elä tällä "kädestä suuhun" -periaatteella.

        Kauhea vuodatus ja vieläpä ihan turhaan, ihan oma moka kun et ymmärrä korttejesi päälle.


      • paskapankki

        Edelleen, kaksi vuotta myöhemmin, S-pankin maksupalvelu kusee: kuukausi sitten maksettu lasku ei ole veloittunut tililtä, joten korkojen kera nyt joudun makselemaan. Ja tilanne ei johdu omasta moasta. Selain oli tallentanut maksun tiedot


      • Ihmetystä

        Jos maksaa laskun ajallaan tililtä niin kyllä se riittää ,

        Miksi välitätte siitä koska se näkyy toisen tilillä?


    • Bankki1

      S-asiakasomistajaksi pääset vaikka 20 euron maksulla. Eli ei ole rahasta kiinni.

      Olen ollut nyt 3 kuukautta S-pankin asiakas, ( lopetin danske pankin tilin 34 vuoden jälkeen, syitä omistus ulkomailla, kohonneet palvelumaksut konttorit lopetettu.Käteisen nostaminen ei onnistu muualla kuin automaateissa. Ja tulevaisuudessa heidän kulut nousee varmasti vielä enemmän koska on helppo rahastaa "suomalaisia"

      itse en ollut asiakasomistaja ja maksoin muistaakseni 70 euroa , netin kautta se liittyminen tottakai ja maksu.

      Minulla oli dansken ja S-pankin tili yhtä aikaa, siirtelin rahat danskesta S-pankin tililleni tilisiirtoina ja lopetin sen dansken tilin sitten.

      Halusin täysin Suomalaisen pankin joka on vakavarainen sekä taustalla on muutakin toimintaa mikä vahvistaa pankkia. Olen ollut tyytyväinen , verkkopankki ja korti kaikki on toiminut. S-pankin toimintamalli eroaa muista "perinteisistä" voittoa tavoittelevista pankeista ja luulen että sillä enemmän kysyntää. Myös monilla eri aloilla, varsinki 2010 luvulla ja eteenpäin jos halutaan että maailmassa on parempi elää.

      • tietämätön nainen,

        Liityin s-pankin asiakkaaksi elokuussa 2013 ja maksoin 20,-liittymä maksua ja on kertynyt bonuksia noin 40,-. Sanon pankin asiakkuuden irti 1.2.2014 niin saanko takaisin tuon 20,- ja bonukset eli siis yhteensä 60,-?


      • Kekkonen2
        tietämätön nainen, kirjoitti:

        Liityin s-pankin asiakkaaksi elokuussa 2013 ja maksoin 20,-liittymä maksua ja on kertynyt bonuksia noin 40,-. Sanon pankin asiakkuuden irti 1.2.2014 niin saanko takaisin tuon 20,- ja bonukset eli siis yhteensä 60,-?

        ei mitään järkeä irtisanoa. - maksat loppuun nyt vaan


    • höpöpankki

      Eivät ainakaan minulle palauttaneet... ei jäsenmaksua eikä " bonuksia".

      • kummatkin irtisanoin

        Minä sanoin irti s-pankin ja bonus kortin. Käteisellä maksettiin osuus maksu takaisin.


    • tarpeeki odotellut

      Tietääkseni S pankki on ainut pankki, jossa esim. maksupalvelu EI
      TOIMI. Maksuihin saattaa mennä herkästi n. 3 viikkoa. Ehkä haluavat pitää rahat konsernin tilillä, en ymmärrä muuta selitystä näille jatkuville viivästymisille.

      • 4+1

        Kuka enää käyttää maksupalvelua, kun se maksaa S-Pankissa 2,50 €/lasku? Verkkopankki olisi ilmainen ja nopea.


      • ihan uunona
        4+1 kirjoitti:

        Kuka enää käyttää maksupalvelua, kun se maksaa S-Pankissa 2,50 €/lasku? Verkkopankki olisi ilmainen ja nopea.

        Paljonko Nordea veloittaa jos maksaa laskun tiskillä?


      • 4+1
        ihan uunona kirjoitti:

        Paljonko Nordea veloittaa jos maksaa laskun tiskillä?

        Käteismaksu tiskillä Nordeassa 6,00 €. Maksupalveluna hinta olisi 2,00 €. Avainasiakkaat saisivat maksupalvelun 1,25 €:lla, mutta nimimerkistänne päätellen ette kuulu mainittuun ryhmään.


      • niimpäniin
        4+1 kirjoitti:

        Käteismaksu tiskillä Nordeassa 6,00 €. Maksupalveluna hinta olisi 2,00 €. Avainasiakkaat saisivat maksupalvelun 1,25 €:lla, mutta nimimerkistänne päätellen ette kuulu mainittuun ryhmään.

        38-vuotta ollut Nordean asiakas ja en ole avain asiakas


    • entinen spankkilaine

      S-pankkikokemukset:
      Rahan siirto s-pankkiin ja sieltä paljon hitaampaa kuin muissa. Välillä vie jopa 3 työpäivää. Hyvin tiedossa osuuskaupan kassallaki.
      Visa ei toimi aina ulkomailla. Onneksi puolisolla oikean pankin kortti.
      Et voi maksaa esimerkiksi matkoja netissä koska s-pankki korttia ei tunneta.
      Ja lopullinen niitti: ongelmia tiliotteiden lähettämisessä. En voi maksaa laskua koskaen tiedä mitä pitää maksaa. E-laskut eivätkä netposti näy heidän palvelussa. Karhut tulee kotiin jotain pitää maksaa.
      Olen lähettänyt lukuisia viestejä asiakaspalveluun. Pyytävät käymään lähimällä pisteessään. Täältä Sri Lankassa niitä ei ole ja soittaminen jonotusääntä Kaikki asiakaspalvelija ovat varattuja maksaa 3euroa min.
      Eli ei missään tapauksessa enään maitokaupan visaa.

      • 14+13

        Jos SEPA-maksu toiseen pankkiin kestää enemmän kuin sallitut yksi pankkipäivää (maksupäivän lisäksi), on vaikea sanoa, kummassako on vika, maksajapankissa vai saajapankissa vai johtuuko se kummastakaan.


      • Kuluttajasuojaa lue

        No nyt vahvistui entisestään että S- pankista rahat pois. Ja infotkaa julkisilla palstoilla kokemuksianne. Muistakaa, että kuluttajansuoja toimii ja puuttuu pankkien toimintaan. Ensimmäisen kerran rupesin miettimään s- pankin sujuvuutta kun Lohjan prisman infokassalla kävin. No sijoittakoon "raksi- ruutuun- vaan"- menetelmällä muut. Minä tiedän mitä minä teen.


    • Ei raksilla rahastoa

      Minulle tuli s- pankin rahastomainos. "Vain rastit ruutuun omassa verkkopankissa ja olet siirtynyt rahastosijoittajaksi"." Ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään muuta"- tyyliin. Mietin, että onko kuluttajasuojalain mukaista näin vaivaton rahastosopimuksen teko. Ainakin Handelsbankenissa kyseinen "raksi vain ruutuun ja ei tule markkinontia tai mainostusta" ei toiminut. "Raksi oli kuulemma "itsestään hävinnyt"- eikä täällä mitään sellaista raksia näytä olevan" kertoi pankkivirkailija, kun menin konttoriin valittamaan mainoksista, joita tuli kotiini. Hän laittoi raksin uudelleen ja se kesti siellä noin puoli vuotta. Aion tehdä kyselyn S- pankin rahasto- aiheesta kuluttajasuoja- asiamiehelle, sillä minusta kuluttajaa tulisi informoida aivan eri mittakaavassa rahastoon tai sijoitukseen liittyvässä sopimuksessa, jotka ovat juridisesti varsin vakavia ja täysin sitovia sopimuksia. Kun avasin tilin S- pankissa niin virkailija kertoi, että kyseessä on ihan tavallinen tili. Puhelimessa s- pankista kerrottiin että "se on vain markkinointi- mainos". No minä siirryn takaisin Nordeaan. Ei ollut tällaista "Raksi vaan ruutuun ja Muuta ei tarvitsekaan niin olet rahastosijoittaja!- meininkiä.

      • Ihmettelenttä

        Tiedätkö mistänyt kirjoitat


    • Hämeenlinnasta

      S-pankin toiminta on minustakin käsittämätöntä. Sain maksumuistutuksen, kun en ollut maksanut edellisellä maksukaudella summaa 0,00€. Maksumuistutus oli 5 euroa. Tällainen menettelyhän hyvää bisnestä. Jokaiselle asiakkaalle, jolla ei ole maksumerkintöjä Credit-puolella maksukaudella, voi lähettää maksumuistutuksen, 5 euroa siitä, kun ei ole maksanut 0,00€: maksua. Olen koittanut korjata asiaa lukuisia kertoja käymällä Prisman s-pankkikonttorissa. Käsittämättömiä selityksiä tulee pääkonttorin virkailijoilta. He kun istuvat siellä norsunluutornissa, mistä heitä ei voi tavoittaa. Tämän lisäksi s-pankki maksoi ystävällisesti minun tililtäni minun kuukauden päästä erääntyvän laskun. Onkohan sellainen toiminta ihan rikollista. Laskua en siitä koskaan saanut. Nyt siis voisi vaikka laskuttaa saman laskun uudestaan. Ei kai vaan ole tapahtunut myös kirjanpitorikos, kun ei sitä laskua ole koskaan tullut.

    • hiuifrghfrkjf

      Mulla oli pitkään S-pankin tili ruokarahatilinä, kun se tuli tavallaan itsestään. Kaikki toimi, ei mitään maksuja ja palvelu parani pikkuhiljaa kattamaan kaiken mahdollisen. Nyt olen lopettanut kaikkien muiden pankkien tilini ja laitoin firmankin S-pankkiin. Kaikista edullisin ja toimivin. Ei tarvi ikinä ajaa kauas pankkiin ja aukioloajat on samat kun kaupalla. Rahastotkin on hyviä, pidän niissä lomarahat jemmassa. ;) En ole keksinyt mitään valittamisen aihetta.

      • eurolla

        Luottokortin puolella on maksua 2,5€ kk,kun ostoksia edes yksi kuukaudessa.


      • Kiistänyt
        eurolla kirjoitti:

        Luottokortin puolella on maksua 2,5€ kk,kun ostoksia edes yksi kuukaudessa.

        Minä en ole ainakaan joutunut maksamaan luottokortilla muuta kuin luottotilin kuukausi maksun.

        Jos taas nostaa rahaa Luotola niin totta maar se maksaa luottokortti yhtiö sen ottaa aina.


    • 8873

      S-pankki on ollut parempi danske bank jonka lopetin 4 vuotta sitten.

      S-pankissa kaikki toiminnot nopeasti myös omassa verkkopankissa ja boonukset voi ohjata , toiselle "tuottotilille" ja muut tulot , toisen tilin aukaisu helppoa.
      En pidä muista pankeista koska ottavat tarpeettomia palvelumaksuja.

      aukaisin juuri 10 min sitten , s-tuottotilin toiseksi tiliksi,minne säästän rahaa.

      • Eipalvelumaksuja

        Minulla on Suomessa toimivina pankkeina Nordea, DanskeBank ja S-pankki ja lisäksi muutama ulkomaalainen. Ei minkäänlaisia veloituksia verkkopankin käytöstä eikä muitakaan palvelumaksuja. Koskaan ei ole noista laskutettu. Luottokortit ilman kuukausi- tai vuosimaksuja.


      • dvjvjjvjfjjfj

        Maksat verkkopankista ja luottokorteista epäsuorasti jollakin muulla tavalla, esim. makuuttamalla rahojasi lähes korottomalla tilillä tai sijoittamalla johonkin pankin paskarahastoon.


      • Eipalvelumaksuja

        Eläkeläisellä on sen verran hyvä historia pankkisuhteissaan ettei tarvitse makuuttaa rahoja tileillä eikä rahastoissakaan. Millainen historia. No, mietipä!


      • dvjvjjvjfjjfj

        "Eläkeläisellä on sen verran hyvä historia pankkisuhteissaan ettei tarvitse makuuttaa rahoja tileillä eikä rahastoissakaan. Millainen historia. No, mietipä!"

        Luottokortin voi saada ilmaiseksi, jos käyttää muita pankin maksullisia palveluita runsaasti. Tietääkseni asiakkaan aikaisempi mallikelpoinenkaan historia ei siihen vaikuta. Joissakin pankeissa tosin jo saavutetun avainasiakkuuden säilyttää, kun siirtyy vanhuuseläkkeelle.


      • 8873
        dvjvjjvjfjjfj kirjoitti:

        Maksat verkkopankista ja luottokorteista epäsuorasti jollakin muulla tavalla, esim. makuuttamalla rahojasi lähes korottomalla tilillä tai sijoittamalla johonkin pankin paskarahastoon.

        Muutamia kertoja olen tallettanut tilille käteistä isompiakin summia , kaupan kassalla. Kätevää kun joskus on omia "tuloja" niin saa rahat tilille talteen vaivattomasti.

        Monipuolinen pankki verrattuna muihin. Ja edullisin mikä on erittäin tärkeää minulle.

        Toinen tili on kätevä verkkopankissa "päivittäiseen käyttöön" tili" jossa voi olla vähemmän rahaa toiselle säästetään. Siksi tuo s-tuottotili on kätevä toiseksi , voi nostaa / siirtää rahaa miten haluaa ja tärkeintä raha on siellä riskittömästi.

        Suosittelen liittymään s asiakasomistajaksi , ja sen 100eur liittymismaksun voi maksaa muistaakseni "ostoilla" bonuksella.
        S-pankin kun aukaiset niin et pety ja pankki alkaa heti tuottaa lisäksi selvää rahaa koska ei ole palvelumaksuja kuten muilla.


      • VaiIlmaista
        Eipalvelumaksuja kirjoitti:

        Minulla on Suomessa toimivina pankkeina Nordea, DanskeBank ja S-pankki ja lisäksi muutama ulkomaalainen. Ei minkäänlaisia veloituksia verkkopankin käytöstä eikä muitakaan palvelumaksuja. Koskaan ei ole noista laskutettu. Luottokortit ilman kuukausi- tai vuosimaksuja.

        Eipä ole tainnut lukea dansken nykyisiä hintataulukoita, jos on täyttänyt 18 v...


    • Anonyymi

      S-Pankin Tietosuoja

      Henkilötietojen käyttö »
      Evästeet »
      Rekisteriseloste »
      Henkilötietojen käyttö

      S-Pankki Oy käsittelee henkilötietoja henkilötietolain ja luottolaitoslainsäädännön mukaisesti ja huolehtii yksityisyyden suojan ja pankkisalaisuuden toteutumisesta henkilötietojen käsittelyssä. Henkilötietoja käsitellään S-Pankin palvelujen, toiminnan ja asiakassuhteiden hoitamista varten. Tietoja käytetään myös asiakkaille suunnattuun markkinointiin. Pankkisalaisuus rajoittaa pankin hallussa olevien tietojen luovuttamista sivulliselle muutoin kuin sen henkilön suostumuksella, jota tiedot koskevat tai lain edellyttämissä tapauksissa. Tietoja hankitaan rekisteröidyltä itseltään tai hänen edustajiltaan, viranomaisten pitämistä julkisista rekistereistä, luottotoimintaa harjoittavilta yrityksiltä, luottotieto- ja asiakashäiriörekistereistä sekä maistraatilta.

      Liike- tai palvelutapahtuman niin vaatiessa S-Pankki tallentaa puheluja ja viestejä sekä tiedon asiakkaan tunnistamisesta varmistaakseen viestin sisällön ja henkilön oikeellisuuden.
      Evästeet

      S-Pankin Internet-sivuilla on käytetty ns. evästeitä (cookies). Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallentuu käyttäjän tietokoneelle Internet-sivulta. Tekstitiedosto sisältää tietoa, ja sitä käytetään esimerkiksi helpottamaan sivujen käyttöä. Evästeitä käytetään myös sivujen käyttöä koskevaan tilastointiin. Tilastoinnin tavoitteena on kehittää palvelua mahdollisimman käyttäjäystävälliseksi. S-Pankin Internet-palvelujen käyttö edellyttää, että käyttäjä on hyväksynyt evästeiden käytön.

      Jos et halua käyttää evästeitä, voit tehdä rajoituksen selaimesi asetuksiin. Huomaa, että estäessäsi evästeiden käytön et voi käyttää S-Pankin Internet-palveluja pankkiasioiden hoitamisessa.
      REKISTERISELOSTE

      Henkilötietolaki (523/99) 10 §
      Rekisterinpitäjä

      S-Pankki Oy
      Yhteystiedot

      Käyntiosoite:
      Fleminginkatu 34
      00510 Helsinki
      Postiosoite:

      PL 77
      00088 S-ryhmä

      puh. 010 76 8011

      www.s-pankki.fi
      Rekisteriasioista vastaava henkilö ja/tai yhteyshenkilö

      Jari Sinkkonen

      Yhteystiedot:
      S-Pankki Oy
      PL 77, 00088 S-ryhmä
      puh. 010 76 8011
      Rekisterin nimi

      S-Pankki Oy:n asiakasrekisteri
      Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus / rekisterin käyttötarkoitus

      Rekisterin tarkoituksena on pankkitoimintaan liittyvien tehtävien ja palveluiden hoito. Rekisterin sisältämiä tietoja käytetään lisäksi liiketoiminnan kehittämiseen, asiakassuhteiden hallinnointiin, suoramarkkinointiin sekä lakiin perustuviin viranomaisten informointivelvollisuuksien hoitamiseen.

      S-Pankin lisäksi asiakastietoja käsittelevät S-Pankin asiamiehet, joita sitoo luottolaitoslain mukainen pankkisalaisuusvelvoite.
      Rekisterin tietosisältö

      - nimi, osoite, postinumero, postitoimipaikka, kotikunta, puhelinnumerot, sähköpostiosoite
      - asiakassuhteen alkamispäivä
      - syntymäaika, henkilötunnus ja asiakasnumero
      - sukupuoli, kieli, kansalaisuus
      - ammatti
      - virallinen sektorikoodi, verotusmaa
      - poikkeavat asiakkuuden tilakoodit (esim. edunvalvonnassa oleva asiakas)
      - kuolinpäivä, ilmoituspäivä, perunkirjoituspäivä
      - väestörekisterikeskuksen muutospäivä, väestörekisterikeskuksen muutoskielto
      - markkinointikielto
      - tieto S-ryhmän henkilökuntaan kuulumisesta
      - tieto osuuskaupan hallintoelimiin kuulumisesta
      - tieto asiakasomistajatalouteen kuulumisesta
      - asiointitiedot (tiedot tili-, kortti-, luotto, palvelu-, sopimus-, hakemus- tai toimeksiantotiedoista)
      Säännönmukaiset tietolähteet

      Järjestelmän tiedot kertyvät asiakkaan pankille joko sopimuksella tai muulla tavalla antamista tiedoista. Lisäksi tietoja saadaan lakiin perustuen viranomaisilta, luottotoimintaa harjoittavilta yrityksiltä, maistraatilta ja asiamiehiltä.
      Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

      Tietoja luovutetaan säännönmukaisesti
      - viranomaisille lakisääteisissä tapauksissa
      - samaan konsolidointiryhmään kuuluville yhtiöille lain sallimissa rajoissa.

      Tietoja ei luovuteta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
      Rekisterin suojauksen periaatteet

      A. Manuaalinen aineisto (säilytyspaikka ja suojaaminen)

      Korttihakemukset ja muut manuaalisesti käsiteltävät asiakastietoja sisältävät asiakirjat säilytetään alkukäsittelyn jälkeen lukituissa ja paloturvallisissa säilytystiloissa. Ainoastaan pankkisalaisuuden piirissä olevilla S-Pankki Oy:n työntekijöillä, asiamiehillä sekä S-Pankin toimeksiannosta ja lukuun toimivien yritysten työntekijöillä on oikeus käsitellä manuaalisesti tallennettuja asiakastietoja.

      B. ATK:lle talletetut tiedot (rekisterin käyttöoikeuden periaatteet ja käytön valvonta sekä laitteiden fyysinen suojaus)

      Ainoastaan määrätyillä S-Pankin työntekijöillä sekä S-Pankin toimeksiannosta ja lukuun toimivien yritysten työntekijöillä ja asiamiehillä on oikeus käsitellä rekisteriä ja ylläpitää sen tietoja. Kullakin määritellyllä käyttäjällä on oma henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana. Jokainen käyttäjä on saamistaan tiedoista vaitiolovelvollinen pankkisalaisuuden mukaisesti ja nojalla.

      • Anonyymi

        Pitäkää tunkkinne, ostin oman.


    • Anonyymi

      En voi suositella missään tapauksessa. Hain lainaa mutta sitä ei myönnetty koska olen eläkeläinen. Nettotulot varmasti riittävät lainan lyhentämiseen, mutta kun ei niin ei vaikka olen pitkäaikainen asiakas. Kysyin eräästä toisesta pankista vaikka en heidän asiakkaansa olekaan ja sieltä laina järjestyi kun muutin kaikki raha-asiani sinne. Laina ok, ja kk-maksut hoituu sopimuksen mukaisesti. Että semmosta,ei enää SS-pankkia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe