-Aj. 224tkm (täydellinen huoltokirja tähän päivään asti)!
-erittäin hyvät kesärenkaat & kitkat aluvantein!
-"Saab tuning kit" (autossa on 220hv ja 334nm)!
-hiljattain tehty reilut 1000€ maksanut remontti!
-tallessa kaikki katsastuslaput ja kuitit jokaisesta varaosasta!
Varusteita mm.
autom. ilm., käsivaihteet, nahkasisusta, ajotietok., vetokoukku, sähk. ikk. peil., hälytin ym..
AINOA mikä autossa ei toimi on apukuskin sähköikkuna!
Hp. taxfree 4100€ verot n. 2500€!
Antti Känkänen
0503313045 /24h
Espoo
Myytävänä Saab 9000 2.3T "AERO" -91
26
2994
Vastaukset
- Oikeasti
Kerrotko oikean mallimerkinnän.
- Antti
Auto on CD-merkinnällä oleva CC-korinen (kuten kaikissa 90-> Saabeissa tuntuu olevan) 2.3 litrainen turbo Saabin omalla APC-viripaketilla. 16" Aeron vanteet löytyy ja auto eroaa aerosta lähinnä pienten yksityiskohtien takia. Moottori on sama, vaihteisto on sama jne.
Siksi ""... - xxx
Antti kirjoitti:
Auto on CD-merkinnällä oleva CC-korinen (kuten kaikissa 90-> Saabeissa tuntuu olevan) 2.3 litrainen turbo Saabin omalla APC-viripaketilla. 16" Aeron vanteet löytyy ja auto eroaa aerosta lähinnä pienten yksityiskohtien takia. Moottori on sama, vaihteisto on sama jne.
Siksi ""...kyseessä ei ole alkuperäinen AERO... :(
- Antti
xxx kirjoitti:
kyseessä ei ole alkuperäinen AERO... :(
tekniikka on vastaavanlainen kuin aerossa ja tosiaan tämä auto ei ole mikään räpellys. Ahtopaineet on vakiot 0.4 baria eli virityspotentiaaliakin löytyy vielä aika reippaasti.. jos joku tähän lisää tehoa kaipailee..
- Kypsä
Antti kirjoitti:
tekniikka on vastaavanlainen kuin aerossa ja tosiaan tämä auto ei ole mikään räpellys. Ahtopaineet on vakiot 0.4 baria eli virityspotentiaaliakin löytyy vielä aika reippaasti.. jos joku tähän lisää tehoa kaipailee..
CD korilla ei ole ikinä tehty Aeroa. 0,4bar ja 225hv ei ole mahdollinen yhtälö autossasi, olisko muita satuja tarjolla?
- CC Aero
Kypsä kirjoitti:
CD korilla ei ole ikinä tehty Aeroa. 0,4bar ja 225hv ei ole mahdollinen yhtälö autossasi, olisko muita satuja tarjolla?
Itse asiassa CD korista Aeroa on tehty. Autoa myyty mm. Ruotsissa ja Englannissa(Aero=Carlsson).
- Kypsä
CC Aero kirjoitti:
Itse asiassa CD korista Aeroa on tehty. Autoa myyty mm. Ruotsissa ja Englannissa(Aero=Carlsson).
ei ole CD aeroa eikä suomeen uutena tuotua CC aeroa
- Imettäjä
Kypsä kirjoitti:
ei ole CD aeroa eikä suomeen uutena tuotua CC aeroa
et tiedäkkään kaikkea niinkuin luulet läskiperse.
Haahhahhh, mee äitees luo. - CC Aero
Kypsä kirjoitti:
ei ole CD aeroa eikä suomeen uutena tuotua CC aeroa
Harva tuosta tuntuu näköjään tietävän mutta CD mallista on vuonna 1991 ollut saatavilla Aero. Suomeen ei ole tuotu Aero mallinimenä CC korista mutta Turbo S( -91) on käytännössä täysin identtinen nimeä lukuunottamatta.
Lueskelin tuossa äsken ruottalaista vuoden 1991 tonnariesitettä, jossa sulassa sovussa samalla sivulla CC&CD Aero, mustia molemmat ;) - Samu
Imettäjä kirjoitti:
et tiedäkkään kaikkea niinkuin luulet läskiperse.
Haahhahhh, mee äitees luo.onko housut taas märjät?
- Imettäjä
Samu kirjoitti:
onko housut taas märjät?
Mulle ei vittuilla.
- Kypsä
CC Aero kirjoitti:
Harva tuosta tuntuu näköjään tietävän mutta CD mallista on vuonna 1991 ollut saatavilla Aero. Suomeen ei ole tuotu Aero mallinimenä CC korista mutta Turbo S( -91) on käytännössä täysin identtinen nimeä lukuunottamatta.
Lueskelin tuossa äsken ruottalaista vuoden 1991 tonnariesitettä, jossa sulassa sovussa samalla sivulla CC&CD Aero, mustia molemmat ;)Oliko siinä CD:ssä Aeron levikkeet?
"The 9000 CC Aero had a special spoiler-kit just like its younger
> sister the 900 Aero. It also had a special interior as well as all the
> extra you could
> get to a Saab in the beginning of the 90s. There was also a limited
> number
> of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit
> but
> otherwise it was the same as the CC Aero." - CC Aero
Kypsä kirjoitti:
Oliko siinä CD:ssä Aeron levikkeet?
"The 9000 CC Aero had a special spoiler-kit just like its younger
> sister the 900 Aero. It also had a special interior as well as all the
> extra you could
> get to a Saab in the beginning of the 90s. There was also a limited
> number
> of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit
> but
> otherwise it was the same as the CC Aero."Ei ole. CD -malliin on kuitenkin saanut lisävarusteena korisarjaa. Englannin Carlssoneissa on CD -mallissakin korisarja.
- jeah
Imettäjä kirjoitti:
Mulle ei vittuilla.
just VITTUILAAN!!! hähää
- Imettäjä
jeah kirjoitti:
just VITTUILAAN!!! hähää
Sama tyyppi ei vittuile kahdesti.
- Aero
Otsikossa tulikin jo sanottua oikeastaan kaikki, mutta mitä muita eroja em. autossa on OIKEAAN aeroon verrattuna? Varustelu: ajotietokone, penkit, helmat, ilmastointi...
- Antti
Ilmastointi, ajot.kone, penkit, vaihdekepinnuppi, vanteet, ratti ym. ovat samat kuin -91 aerossa. Suurin eroavaisuus mikä silmään osuu on auton perässä oleva mallimerkintä.
- CC Aero
Antti kirjoitti:
Ilmastointi, ajot.kone, penkit, vaihdekepinnuppi, vanteet, ratti ym. ovat samat kuin -91 aerossa. Suurin eroavaisuus mikä silmään osuu on auton perässä oleva mallimerkintä.
Eli auto näyttää siis tältä(?):
http://www.pbase.com/dieselpower/image/17327039
Penkkien pitäisi olla tuollaisilla alcantara-suikaleilla, jos vastaa Aeroa:
http://www.pbase.com/dieselpower/image/17282392
- Huutonet
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=11262061
kieltää myynisen monessa paikassa ja valheellisen kuvauksen antamisen tuotteesta. - CC Aero
Näyttäisi kyllä viistokeulaiselta CC mallilta eli 5-oviselta tuo autosi. CD merkintä tarkoittaa 4-ovista.
Ruotsalaisen CC mallin Aeron pitäisi näyttää tuolta miltä laittamani kuvat(korisarja, penkit ym). Rekisteriotteessa lukee myös Aero, jos Aero on. CC mallin Aerossa on sama moottori kuin tavallisessa 2.3 Turbossa. Molempiin on saanut mainitsemaasi viripakettia("red box", 220 hp).
Väittäisin ettei myytävä auto ole Aero, vaan tavallinen 2.3 Turbo. Saabilta on siis saanut 2.3 Turboa myös ihan tavallisena mallina sekä vielä lisäksi oli hinnat lopuksi -malli Aero(puhun siis CC mallista nyt). Sekaannusta voi aiheuttaa Aerosta eri maissa käytetyt merkinnät:
Ruotsi -> Aero
Suomi -> Turbo S
Englanti -> Carlsson
CD mallia on myös saanut Aerona(vuonna 1991) mutta ovat äärimmäisen harvinaisia. Aitoja CC mallin Aeroja on Ruotsissa n.50-70 kappaletta, joidenkin tietojen mukaan alle 50 kappaletta.- Antti
Auto ei ole aito aero, siksi myynti-ilmoituksessa aero on lainausmerkeissä.
Autossa on 220hv ja 334Nm 0,4bar ahtopaineella, tämä käy ilmi Ruotsalaisen Saab-jälleenmyyjän todistuksesta kun autoon on laitettu Saabin oma APC-virityssarja.
Suurimmat erot tosiaan aitoon Aeroon ovat penkit (juu, ei ole noita alcantara-nauhoja :/), puskurit ja helmat. Myydäänhän niitä Cosworth-tekniikanvaihtojakin ja -lookkeja "Cosworthina"
Pahoittelen väärinkäsitystä. Hinnan pitäisi silti olla kohdallaan :) - Vittuilija
Antti kirjoitti:
Auto ei ole aito aero, siksi myynti-ilmoituksessa aero on lainausmerkeissä.
Autossa on 220hv ja 334Nm 0,4bar ahtopaineella, tämä käy ilmi Ruotsalaisen Saab-jälleenmyyjän todistuksesta kun autoon on laitettu Saabin oma APC-virityssarja.
Suurimmat erot tosiaan aitoon Aeroon ovat penkit (juu, ei ole noita alcantara-nauhoja :/), puskurit ja helmat. Myydäänhän niitä Cosworth-tekniikanvaihtojakin ja -lookkeja "Cosworthina"
Pahoittelen väärinkäsitystä. Hinnan pitäisi silti olla kohdallaan :)vieläkään. 0,4bar on vain peruspaine jolla ei irtoo 220hv
- CC Aero
Antti kirjoitti:
Auto ei ole aito aero, siksi myynti-ilmoituksessa aero on lainausmerkeissä.
Autossa on 220hv ja 334Nm 0,4bar ahtopaineella, tämä käy ilmi Ruotsalaisen Saab-jälleenmyyjän todistuksesta kun autoon on laitettu Saabin oma APC-virityssarja.
Suurimmat erot tosiaan aitoon Aeroon ovat penkit (juu, ei ole noita alcantara-nauhoja :/), puskurit ja helmat. Myydäänhän niitä Cosworth-tekniikanvaihtojakin ja -lookkeja "Cosworthina"
Pahoittelen väärinkäsitystä. Hinnan pitäisi silti olla kohdallaan :)Moni oli tainnut ymmärtää tuon ilmoituksesi väärin, siksi kannattaa välttää noita lisänimiä jatkossa, vaikka tekniikalta vastaisikin Aeroa.
- Antti
Vittuilija kirjoitti:
vieläkään. 0,4bar on vain peruspaine jolla ei irtoo 220hv
Kumpaa uskommekaan enemmän. Saab-jälleenmyyjää vai "vittuilijaa"?
Kädessäni on Saabin paperi jossa lukee seuraavaa:
Modellår 1991/1992
Motoreffekt, DIN, 162kW (220hk)/5200rpm
Maxl vridmoment, DIN 334 Nm/2000rpm
Tryckregulator Standard
jnejne...
Laddtryck 0,40 - 0,03 bar
Motorutförande B234L med trimningssats, art. nr. 137 008 603
Godkänd endast för bilad med manuell växellåda.
Vielä lisättävää? - Peinu
Antti kirjoitti:
Kumpaa uskommekaan enemmän. Saab-jälleenmyyjää vai "vittuilijaa"?
Kädessäni on Saabin paperi jossa lukee seuraavaa:
Modellår 1991/1992
Motoreffekt, DIN, 162kW (220hk)/5200rpm
Maxl vridmoment, DIN 334 Nm/2000rpm
Tryckregulator Standard
jnejne...
Laddtryck 0,40 - 0,03 bar
Motorutförande B234L med trimningssats, art. nr. 137 008 603
Godkänd endast för bilad med manuell växellåda.
Vielä lisättävää?Tuo 0,4bar on peruspaine. Se että todistuksessa sanotaan että paine on 0,4bar ei (välttämättä)tarkoita sitä, että nuo huipputehot on otettu tuon paineen vallitessa. Tuo 220hp vaatii paineita luokkaa n. 0,9-1,1 bar, sanoi valtuutettu jälleenmyyjä mitä vaan.
Peruspaine säädetään aktuaattorin (hukkaportin painekello) vartta kiertäen pidentämällä/lyhentämällä tarkoituksena saada hukkaportti tiettyyn jäykkyyteen. Peruspaineen voi tarkastaapainamalla jarrua samalla kun kaasuttaa. Tuo -0,03 on ohjekirjan toleranssi peruspainetta säädettäessä. - Vittuilija
Antti kirjoitti:
Kumpaa uskommekaan enemmän. Saab-jälleenmyyjää vai "vittuilijaa"?
Kädessäni on Saabin paperi jossa lukee seuraavaa:
Modellår 1991/1992
Motoreffekt, DIN, 162kW (220hk)/5200rpm
Maxl vridmoment, DIN 334 Nm/2000rpm
Tryckregulator Standard
jnejne...
Laddtryck 0,40 - 0,03 bar
Motorutförande B234L med trimningssats, art. nr. 137 008 603
Godkänd endast för bilad med manuell växellåda.
Vielä lisättävää?Älä usko ainakaan itseäsi sillä tunnut olevan aika vihreä näissä asioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006374
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303813törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283190Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42869