Myytävänä Saab 9000 2.3T "AERO" -91

Antti

-Aj. 224tkm (täydellinen huoltokirja tähän päivään asti)!

-erittäin hyvät kesärenkaat & kitkat aluvantein!

-"Saab tuning kit" (autossa on 220hv ja 334nm)!

-hiljattain tehty reilut 1000€ maksanut remontti!

-tallessa kaikki katsastuslaput ja kuitit jokaisesta varaosasta!

Varusteita mm.
autom. ilm., käsivaihteet, nahkasisusta, ajotietok., vetokoukku, sähk. ikk. peil., hälytin ym..

AINOA mikä autossa ei toimi on apukuskin sähköikkuna!

Hp. taxfree 4100€ verot n. 2500€!

Antti Känkänen
0503313045 /24h
Espoo

26

2994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeasti

      Kerrotko oikean mallimerkinnän.

      • Antti

        Auto on CD-merkinnällä oleva CC-korinen (kuten kaikissa 90-> Saabeissa tuntuu olevan) 2.3 litrainen turbo Saabin omalla APC-viripaketilla. 16" Aeron vanteet löytyy ja auto eroaa aerosta lähinnä pienten yksityiskohtien takia. Moottori on sama, vaihteisto on sama jne.
        Siksi ""...


      • xxx
        Antti kirjoitti:

        Auto on CD-merkinnällä oleva CC-korinen (kuten kaikissa 90-> Saabeissa tuntuu olevan) 2.3 litrainen turbo Saabin omalla APC-viripaketilla. 16" Aeron vanteet löytyy ja auto eroaa aerosta lähinnä pienten yksityiskohtien takia. Moottori on sama, vaihteisto on sama jne.
        Siksi ""...

        kyseessä ei ole alkuperäinen AERO... :(


      • Antti
        xxx kirjoitti:

        kyseessä ei ole alkuperäinen AERO... :(

        tekniikka on vastaavanlainen kuin aerossa ja tosiaan tämä auto ei ole mikään räpellys. Ahtopaineet on vakiot 0.4 baria eli virityspotentiaaliakin löytyy vielä aika reippaasti.. jos joku tähän lisää tehoa kaipailee..


      • Kypsä
        Antti kirjoitti:

        tekniikka on vastaavanlainen kuin aerossa ja tosiaan tämä auto ei ole mikään räpellys. Ahtopaineet on vakiot 0.4 baria eli virityspotentiaaliakin löytyy vielä aika reippaasti.. jos joku tähän lisää tehoa kaipailee..

        CD korilla ei ole ikinä tehty Aeroa. 0,4bar ja 225hv ei ole mahdollinen yhtälö autossasi, olisko muita satuja tarjolla?


      • CC Aero
        Kypsä kirjoitti:

        CD korilla ei ole ikinä tehty Aeroa. 0,4bar ja 225hv ei ole mahdollinen yhtälö autossasi, olisko muita satuja tarjolla?

        Itse asiassa CD korista Aeroa on tehty. Autoa myyty mm. Ruotsissa ja Englannissa(Aero=Carlsson).


      • Kypsä
        CC Aero kirjoitti:

        Itse asiassa CD korista Aeroa on tehty. Autoa myyty mm. Ruotsissa ja Englannissa(Aero=Carlsson).

        ei ole CD aeroa eikä suomeen uutena tuotua CC aeroa


      • Imettäjä
        Kypsä kirjoitti:

        ei ole CD aeroa eikä suomeen uutena tuotua CC aeroa

        et tiedäkkään kaikkea niinkuin luulet läskiperse.
        Haahhahhh, mee äitees luo.


      • CC Aero
        Kypsä kirjoitti:

        ei ole CD aeroa eikä suomeen uutena tuotua CC aeroa

        Harva tuosta tuntuu näköjään tietävän mutta CD mallista on vuonna 1991 ollut saatavilla Aero. Suomeen ei ole tuotu Aero mallinimenä CC korista mutta Turbo S( -91) on käytännössä täysin identtinen nimeä lukuunottamatta.

        Lueskelin tuossa äsken ruottalaista vuoden 1991 tonnariesitettä, jossa sulassa sovussa samalla sivulla CC&CD Aero, mustia molemmat ;)


      • Samu
        Imettäjä kirjoitti:

        et tiedäkkään kaikkea niinkuin luulet läskiperse.
        Haahhahhh, mee äitees luo.

        onko housut taas märjät?


      • Imettäjä
        Samu kirjoitti:

        onko housut taas märjät?

        Mulle ei vittuilla.


      • Kypsä
        CC Aero kirjoitti:

        Harva tuosta tuntuu näköjään tietävän mutta CD mallista on vuonna 1991 ollut saatavilla Aero. Suomeen ei ole tuotu Aero mallinimenä CC korista mutta Turbo S( -91) on käytännössä täysin identtinen nimeä lukuunottamatta.

        Lueskelin tuossa äsken ruottalaista vuoden 1991 tonnariesitettä, jossa sulassa sovussa samalla sivulla CC&CD Aero, mustia molemmat ;)

        Oliko siinä CD:ssä Aeron levikkeet?
        "The 9000 CC Aero had a special spoiler-kit just like its younger
        > sister the 900 Aero. It also had a special interior as well as all the
        > extra you could
        > get to a Saab in the beginning of the 90s. There was also a limited
        > number
        > of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit
        > but
        > otherwise it was the same as the CC Aero."


      • CC Aero
        Kypsä kirjoitti:

        Oliko siinä CD:ssä Aeron levikkeet?
        "The 9000 CC Aero had a special spoiler-kit just like its younger
        > sister the 900 Aero. It also had a special interior as well as all the
        > extra you could
        > get to a Saab in the beginning of the 90s. There was also a limited
        > number
        > of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit
        > but
        > otherwise it was the same as the CC Aero."

        Ei ole. CD -malliin on kuitenkin saanut lisävarusteena korisarjaa. Englannin Carlssoneissa on CD -mallissakin korisarja.


      • jeah
        Imettäjä kirjoitti:

        Mulle ei vittuilla.

        just VITTUILAAN!!! hähää


      • Imettäjä
        jeah kirjoitti:

        just VITTUILAAN!!! hähää

        Sama tyyppi ei vittuile kahdesti.


    • Aero

      Otsikossa tulikin jo sanottua oikeastaan kaikki, mutta mitä muita eroja em. autossa on OIKEAAN aeroon verrattuna? Varustelu: ajotietokone, penkit, helmat, ilmastointi...

      • Antti

        Ilmastointi, ajot.kone, penkit, vaihdekepinnuppi, vanteet, ratti ym. ovat samat kuin -91 aerossa. Suurin eroavaisuus mikä silmään osuu on auton perässä oleva mallimerkintä.


      • CC Aero

    • Huutonet
    • CC Aero

      Näyttäisi kyllä viistokeulaiselta CC mallilta eli 5-oviselta tuo autosi. CD merkintä tarkoittaa 4-ovista.

      Ruotsalaisen CC mallin Aeron pitäisi näyttää tuolta miltä laittamani kuvat(korisarja, penkit ym). Rekisteriotteessa lukee myös Aero, jos Aero on. CC mallin Aerossa on sama moottori kuin tavallisessa 2.3 Turbossa. Molempiin on saanut mainitsemaasi viripakettia("red box", 220 hp).

      Väittäisin ettei myytävä auto ole Aero, vaan tavallinen 2.3 Turbo. Saabilta on siis saanut 2.3 Turboa myös ihan tavallisena mallina sekä vielä lisäksi oli hinnat lopuksi -malli Aero(puhun siis CC mallista nyt). Sekaannusta voi aiheuttaa Aerosta eri maissa käytetyt merkinnät:

      Ruotsi -> Aero
      Suomi -> Turbo S
      Englanti -> Carlsson

      CD mallia on myös saanut Aerona(vuonna 1991) mutta ovat äärimmäisen harvinaisia. Aitoja CC mallin Aeroja on Ruotsissa n.50-70 kappaletta, joidenkin tietojen mukaan alle 50 kappaletta.

      • Antti

        Auto ei ole aito aero, siksi myynti-ilmoituksessa aero on lainausmerkeissä.

        Autossa on 220hv ja 334Nm 0,4bar ahtopaineella, tämä käy ilmi Ruotsalaisen Saab-jälleenmyyjän todistuksesta kun autoon on laitettu Saabin oma APC-virityssarja.

        Suurimmat erot tosiaan aitoon Aeroon ovat penkit (juu, ei ole noita alcantara-nauhoja :/), puskurit ja helmat. Myydäänhän niitä Cosworth-tekniikanvaihtojakin ja -lookkeja "Cosworthina"
        Pahoittelen väärinkäsitystä. Hinnan pitäisi silti olla kohdallaan :)


      • Vittuilija
        Antti kirjoitti:

        Auto ei ole aito aero, siksi myynti-ilmoituksessa aero on lainausmerkeissä.

        Autossa on 220hv ja 334Nm 0,4bar ahtopaineella, tämä käy ilmi Ruotsalaisen Saab-jälleenmyyjän todistuksesta kun autoon on laitettu Saabin oma APC-virityssarja.

        Suurimmat erot tosiaan aitoon Aeroon ovat penkit (juu, ei ole noita alcantara-nauhoja :/), puskurit ja helmat. Myydäänhän niitä Cosworth-tekniikanvaihtojakin ja -lookkeja "Cosworthina"
        Pahoittelen väärinkäsitystä. Hinnan pitäisi silti olla kohdallaan :)

        vieläkään. 0,4bar on vain peruspaine jolla ei irtoo 220hv


      • CC Aero
        Antti kirjoitti:

        Auto ei ole aito aero, siksi myynti-ilmoituksessa aero on lainausmerkeissä.

        Autossa on 220hv ja 334Nm 0,4bar ahtopaineella, tämä käy ilmi Ruotsalaisen Saab-jälleenmyyjän todistuksesta kun autoon on laitettu Saabin oma APC-virityssarja.

        Suurimmat erot tosiaan aitoon Aeroon ovat penkit (juu, ei ole noita alcantara-nauhoja :/), puskurit ja helmat. Myydäänhän niitä Cosworth-tekniikanvaihtojakin ja -lookkeja "Cosworthina"
        Pahoittelen väärinkäsitystä. Hinnan pitäisi silti olla kohdallaan :)

        Moni oli tainnut ymmärtää tuon ilmoituksesi väärin, siksi kannattaa välttää noita lisänimiä jatkossa, vaikka tekniikalta vastaisikin Aeroa.


      • Antti
        Vittuilija kirjoitti:

        vieläkään. 0,4bar on vain peruspaine jolla ei irtoo 220hv

        Kumpaa uskommekaan enemmän. Saab-jälleenmyyjää vai "vittuilijaa"?
        Kädessäni on Saabin paperi jossa lukee seuraavaa:

        Modellår 1991/1992
        Motoreffekt, DIN, 162kW (220hk)/5200rpm
        Maxl vridmoment, DIN 334 Nm/2000rpm
        Tryckregulator Standard
        jnejne...
        Laddtryck 0,40 - 0,03 bar

        Motorutförande B234L med trimningssats, art. nr. 137 008 603
        Godkänd endast för bilad med manuell växellåda.

        Vielä lisättävää?


      • Peinu
        Antti kirjoitti:

        Kumpaa uskommekaan enemmän. Saab-jälleenmyyjää vai "vittuilijaa"?
        Kädessäni on Saabin paperi jossa lukee seuraavaa:

        Modellår 1991/1992
        Motoreffekt, DIN, 162kW (220hk)/5200rpm
        Maxl vridmoment, DIN 334 Nm/2000rpm
        Tryckregulator Standard
        jnejne...
        Laddtryck 0,40 - 0,03 bar

        Motorutförande B234L med trimningssats, art. nr. 137 008 603
        Godkänd endast för bilad med manuell växellåda.

        Vielä lisättävää?

        Tuo 0,4bar on peruspaine. Se että todistuksessa sanotaan että paine on 0,4bar ei (välttämättä)tarkoita sitä, että nuo huipputehot on otettu tuon paineen vallitessa. Tuo 220hp vaatii paineita luokkaa n. 0,9-1,1 bar, sanoi valtuutettu jälleenmyyjä mitä vaan.

        Peruspaine säädetään aktuaattorin (hukkaportin painekello) vartta kiertäen pidentämällä/lyhentämällä tarkoituksena saada hukkaportti tiettyyn jäykkyyteen. Peruspaineen voi tarkastaapainamalla jarrua samalla kun kaasuttaa. Tuo -0,03 on ohjekirjan toleranssi peruspainetta säädettäessä.


      • Vittuilija
        Antti kirjoitti:

        Kumpaa uskommekaan enemmän. Saab-jälleenmyyjää vai "vittuilijaa"?
        Kädessäni on Saabin paperi jossa lukee seuraavaa:

        Modellår 1991/1992
        Motoreffekt, DIN, 162kW (220hk)/5200rpm
        Maxl vridmoment, DIN 334 Nm/2000rpm
        Tryckregulator Standard
        jnejne...
        Laddtryck 0,40 - 0,03 bar

        Motorutförande B234L med trimningssats, art. nr. 137 008 603
        Godkänd endast för bilad med manuell växellåda.

        Vielä lisättävää?

        Älä usko ainakaan itseäsi sillä tunnut olevan aika vihreä näissä asioissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6374
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3813
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3190
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      969
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe