Moi kaikki. Tämä voi olla tylyä tekstiä useimmille treistä, mutta minulla on aiheesta omakohtaista kokemusta. Veljeni aloitti juomisen 14-vuotiaana. nyt hän makaa vihanneksena sairaalassa 29-vuotiaana vailla toivoa paremmasta huomisesta, vain siksi, että joi 10 vuotta putkeen känniin itsensä joka päivä. Lopulta aivot antoivat periksi ja hän joutui pakkohoitoon. Tämä opettavainen tarina vain sen vuoksi, että toivon että yksikään nuori ei enää avaisi sitä ensimmäistäkään pulloa, sillä tiedän omakohtaisesti, mihin tämä voi johtaa. Toivottavasti edes yksai nuori pelastui tämän kirjoituksen takia alkoholismin kiroilta. Hyvää jatkoa kaikille toivotellen Stefa.
Alkoholi tuhoaa aivot
10
2175
Vastaukset
- jeppe
Minäkin aloitin 14-vuotiaana, nyt 49-V, pystyn yhä yksinkertaisiin henkisiin ja ruumiillisiin suorituksiin.
Tosin on myönnettävä,etten ole yli 3-4-viikon putkia yhteen soittoon vetänyt,niissäkin on ollut selvittämistä ja kärsimystä kerrakseen.Mutta juominen on ollut säännöllisen epäsäännöllistä vuosikymmenet.Ensimmäiset 15-vuotta juotiin vain viikonloppuisin ja viikot oltiin krapulassa. Sittenmin juotiin muutamamien
viikkojen välein yleensä viikko. Väkisin oltiin välillä selvinpäin...kyllä se oli vaikeaa aikaa!
Fysiikka on silti kestänyt hyvin, sairaalahoidossa en ole ollut ikinä,edes tapaturman takia ! Vaikka pikku kolhuja on silloin tällöin paikattu ja käyty aikoinaan jopa katkollakin muutama kerta.
Henkinen kantti on sitten toinen asia, vaikkei minua olekkaan diagnosioitu mielisairaaksi, on henkisiä ongelmia mielestäni ollut, joko juomisesta johtuen tai juominen niistä johtuen?
Ehkä eräänlainen psyykkinen takaisinkytkentä, jossa ensin juodaan pahaan oloon ja koska juominen johtaa vielä pahempaan oloon,pitää pakkojuoda lisää..jne.
Voin sanoa,että kyllä juoppo yleensä kärsii juomisestaan yhtä paljon kuin läheisensäkkin,
Muistan vaimoni aikoinaan lausuneen katsoessaan pöhöttynyttä ja kärsimyksen leimaamaa naamaa..
" Et kyllä nauttia tosta voi" - mks
bvitamiinin puutostila, mikä usein johtuu alkoholista aiheuttaa pysyvän aivovaurion.
- Xtian
>>Tämä opettavainen tarina vain sen vuoksi, että toivon että yksikään nuori ei enää avaisi sitä ensimmäistäkään pulloa
- ty56y6
Jep, kyllähän se jotain ihmisen älykkyydestäkin jo kertoo, jos ei edes alkoholia osaa säännöstellä.
- aamu alkaa aalla
ty56y6 kirjoitti:
Jep, kyllähän se jotain ihmisen älykkyydestäkin jo kertoo, jos ei edes alkoholia osaa säännöstellä.
Ei sillä ole mitään suoraan suhdetta älykkyyden kanssa, osaako säännöstellä juomistaan vai ei.
Jotkut "älykkäät" juovat sen vuoksi, että tämä maailman meno näyttäytyy niin joutavalta - ja aivan samasta syystä juovat myös monet "ei-älykkäät."
Määrittelepäs sinä alkoholistin ÄO... - viitti
aamu alkaa aalla kirjoitti:
Ei sillä ole mitään suoraan suhdetta älykkyyden kanssa, osaako säännöstellä juomistaan vai ei.
Jotkut "älykkäät" juovat sen vuoksi, että tämä maailman meno näyttäytyy niin joutavalta - ja aivan samasta syystä juovat myös monet "ei-älykkäät."
Määrittelepäs sinä alkoholistin ÄO...mokomat rotat.
- Pullberg
Alkoholi on tieteellisissä tutkimuksissa todettu yhdeksi kaikkein haitallisimmista huumeista.Valta on kuitenkin alkoholiriippuvaisilla joten muutosta ei ole tulossa ja alkoholikuolemia on vuosittain jo kymmenen kertaa enemmän kuin liikennekuolemia.
Normaali ihminen ei halua tuhota perheen tai lasten tulevaisuutta mutta alkoholiriippuvaiset ovat täysin sokeita sille että tuhansia ihmisiä kuolee vuosittain alkoholin takia ja myös lapset tulevat riippuvaiseksi alkoholista.
- Melkein vihannes
Heippa
En halua saarnata. Ainoa toiveeni on, että te nuoret, terveet, älykkäät, fiksut, sporttiset nuoret ette tekisi samaa virhettä kuin minä. Haluatte varmaan tietää lisää minusta. Olen 27-vuotias mies, ennen vietin aikaa urheillen, menestyin koulussakin kohtalaisesti. Vuonna 2001 kuningas alkoholi alkoi ottamaan valtaa. Vuonna 2002 kuvittelin olevani vielä tavallinen nuori, jonka elämään kuuluu matka humalaan ja takaisin vähintään 3-4 kertaa viikossa. Vuonna 2003 olin humalassa lähes päivittäin. Vuonna 2004 alkoi terveys muistuttelemaan olemassaolostaan, muisti alkoi pätkimään, fyysinen kunto alkoi pettämään, seksuaalinen kunto ei ole entisellään ja järkikin on jotenkin ruosteessa. Nyt olen pikkuhiljaa toipumassa noin neljänsadan päivän putkesta, ja voin vilpittömästi sanoa, että en tiedä parempaa. Terveys on menossa kohti parempaa, lenkkeily tuo paremman nautinnon, kuin Finlandia vodka, jopa pikkuveli alkaa kiinnostua naisista. Älkää menkö samalle tielle kuin minä, sieltä ei välttämättä ole paluuta.- chf
nuorena pitää pitää hauskaa, mutta tietty raja pitää olla :-p
itse olen päättänyt että kerran viikossa humalassa vaikka joskus lipsunut siihen kolmeenkin kertaan.
tosin ku juo vaan kerran viikossa ni sit tulee vedettyä iha konttauskännit.
ikää 18w
Alkoholista tulee hyvä olo ja humalassa asiat tuntuvat luistavan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791