Satakunnan Kansa sittelee sivuillaan tänään sunnuntaina porilaisen Lottvoittajan. Kyseessä on tämä voitto:
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194768498381/artikkeli/loton paavoitto viiden hengen porukalle poriin.html
"Loton lauantain viiden miljoonan euron potista riitti jaettavaa. Päävoitot menevät jakoon Poriin, Espooseen ja Helsinkiin. Kukin voitoista on lähes 1,7 miljoonan euron arvoinen. Onnenrivit oli pelattu Porissa, Espoossa ja Helsingissä. Porin voitto menee viiden hengen porukalle, joka oli pelannut PicknPayn R-kioskissa."
Tämän päivän lehdessä puhuu siis PicknPayn R:llä voittonsa pelannut nainen. Hän vakuuttaa, ettei voitto ole muuttanut hänen elämäänsä, mitä nyt ihan pikkasen: tontti ja talo hankittu, ja auto vaihtunut uuteen. Parhaat naurut artikkeli tarjoaa siinä, miten pankissa naista on "huijattu" ja luotu kuva, että nyt kun potti tuli pitää tehdä sijoituspäätöksiä nopeasti. Myös kutsuja tärkeiden asiakkaiden tilaisuuksiin on alkanut tipahdella. Lottovoittaja tietää, että hän ei ole enää tavis. Hän on hyvin tärkeä ja erityislaatuinen henkilö, saahan pankki nyt nyhdettyä hänestä paljon enemmän voittoa kuin aikaisemmin. Paitsi, että pankki ei ehkä sanoisi asiaa näin rehellisesti.
Ei olisi uskonut että ihan pienessä Porissa pankit alentuvat kiireellisyydentunteen luomiselle, kun ollaan laittamassa Lottopotin varoja pankin sijoitusrahastoihin. No, tärkeintä on tehdä pankille rahaa, ei asiakkaalle. Jos vielä pankin toimihenkilö sattuu saamaan oman siivunsa rahastomerkinnöistä, niin ei mikään ihme, että Lottovoittajan rahojen sijoittamisella pankin huonosti tuottaviin sijoitusinstrumentteihin oli todellinen kiire! Kyllä vietiin taas asiakasta kuin sikaa teuraalle. Lukekaa SK:n artikkeli.
Miksi pankin työntekijöitä kiinnostaa rahasi niin paljon, Lottovoittaja? Siksi, että pankin työntekijä saa provikka-palkkaa.
Esim. henkivakuutuksista uusilta asiakkailta tietty prosentti ja vanhoista asiakkaista tietty prosentti. Rahastomerkinnästä heilahtaa pankin toimihenkilön taskuun 0,3% bruttomäärästä jne.
Lainoista saa myös rahaa, riippuen laina-ajasta ja lainan marginaalituotosta. Mitä enemmän kusetat asiakasta eli mitä parempi (suurempi) marginaali, sitä enemmän tienaat! Tietysti!
Luottokorteista saa provikkaa, samoin varainhoitosopimuksista (jopa 50% ensimmäisen vuoden varainhoitopalkkiosta).
Henkilöstöedut ovat pankeissa hyvät, mutta tarkoin salatut. Miltä kuulostaa mm. kaikkien sijoitusrahastojen merkinnät, lunastukset ja vaihdot 0%:n palkkiolla?
Miltä kuulostaa asuntolaina nolla-marginaalilla?
Hyvältähän ne kuulostaa, mutta asiakkaalle kaikki maksaa. Ei pääkonttoreita ja johtajien (ihan Porissakin) satojen tuhansien eurojen vuosipalkkoja makseta sillä, että asiakas saa etua itselleen. Kyllä se etu menee aina sinne pankin taskuun. Tämä ei ole nollasummapeliä. Tässä pelissä pankki voittaa aina ja varmasti, asiakas ehkä ja sattumalta.
Onnea porilaisille Lottovoittajille, joita jaettujen päävoittojen muodossa tuli vuonna 2013 Poriin kymmenen (10) kappaletta. Vinkkinä teille, että sijoitusneuvoja ei kannata pankeista kysellä eikä voittorahojen sijoittamisella tosiaan ole mitään kiirettä, vaikka pankin toimihenkilö kuola suupielissä vaahdoten niin sanoisi.
Porin Lottovoittaja puhuu viimein
20
590
Vastaukset
- ap.
Juttu on siis SK:n Enemmän-liitteessä tänään su 12.1.2014 sivut 10-11.
- Toinen lottovoittaja
AP sai taas lisää kateudenlientä korviensa väliin. Voi rassukkaa. Ei ole miehellä omaa elämää kun pitää toisten asioita ruotia ja keksiä vain huonoja puolia. Taitaa olla oikea mielen masokisti koko surkeus. Terveisiä vaan täältä Pattayan lämmöstä.
- sampolattayalllako
Toinen lottovoittaja kirjoitti:
AP sai taas lisää kateudenlientä korviensa väliin. Voi rassukkaa. Ei ole miehellä omaa elämää kun pitää toisten asioita ruotia ja keksiä vain huonoja puolia. Taitaa olla oikea mielen masokisti koko surkeus. Terveisiä vaan täältä Pattayan lämmöstä.
Nimimerkki "toinen lottovoittaja" on todennäköisesti yksiössään sampolassa gambinapullo kädessä kirjoittelemassa sossuhakemustaan, eikä ulkomailla.
Pattayan koneissa kun ei ole ääkkösiä enkä jotenkin oikein usko että muutaman kilon läppäriäkään joku jaksaa kanniskella siinä kuumuudessa mukanaan tai edes viedä suomesta sinne pelkästään lomailua varten.Olen nimittäin itse jokusen kerran ulkomailta koneen ostanut ja tuonut suomeen ja ylimääräinen paino on aina persiistä.Lisäksi tulee vittuilua läpivalaisussa yms.
Eli sampolan trolli voi olla aika hiljaa vaan, siellä mielikuvituspattayalla. - Toinen lottovoittaja.
sampolattayalllako kirjoitti:
Nimimerkki "toinen lottovoittaja" on todennäköisesti yksiössään sampolassa gambinapullo kädessä kirjoittelemassa sossuhakemustaan, eikä ulkomailla.
Pattayan koneissa kun ei ole ääkkösiä enkä jotenkin oikein usko että muutaman kilon läppäriäkään joku jaksaa kanniskella siinä kuumuudessa mukanaan tai edes viedä suomesta sinne pelkästään lomailua varten.Olen nimittäin itse jokusen kerran ulkomailta koneen ostanut ja tuonut suomeen ja ylimääräinen paino on aina persiistä.Lisäksi tulee vittuilua läpivalaisussa yms.
Eli sampolan trolli voi olla aika hiljaa vaan, siellä mielikuvituspattayalla.Toinen lottovoittaja ei käytä alkoholia eikä muitakaan huimausaineita. Eikä tämä Samsung Tab S3 paljoa paina. Eikä sitä tarvitse mukanaan kantaa. Tässä hotellin nettihuoneessa on 6 konetta ja niistä lötyy kyllä Kiinan ja Venäjänkin merkit. Mutta sitähän sinä et voi tietää kun et ole koskaan Raumaa pidemmällä käynyt. Kaikkien muiden onneksi. Ja se läpivalaisukin on nykyisin ihan läpihuutojuttu eikä aiheuta kenelläkään muille ongelmia kuin mielikuvitusmatkailijoille. Missä kaupungissa se Sampola muuten on?
- ap.
Toinen lottovoittaja. kirjoitti:
Toinen lottovoittaja ei käytä alkoholia eikä muitakaan huimausaineita. Eikä tämä Samsung Tab S3 paljoa paina. Eikä sitä tarvitse mukanaan kantaa. Tässä hotellin nettihuoneessa on 6 konetta ja niistä lötyy kyllä Kiinan ja Venäjänkin merkit. Mutta sitähän sinä et voi tietää kun et ole koskaan Raumaa pidemmällä käynyt. Kaikkien muiden onneksi. Ja se läpivalaisukin on nykyisin ihan läpihuutojuttu eikä aiheuta kenelläkään muille ongelmia kuin mielikuvitusmatkailijoille. Missä kaupungissa se Sampola muuten on?
Ihan täällä Porissa.
- FranzFerger
Juu, onnea vaan voittajalle, mutta ajan myötä huomaat kuinka elämä käy vaikeaksi ruinaavien sukulaisten, "kavereiden" ja kaikenmaailman helppoheikkien takia.
Tulevia sijoituskohteita löytyy varmasti niin kauan kuin on rahaa jäljellä.
Entiset kyräilevät naapurit muuttuvat äkisti ylimmiksi ystäviksi ja vähän siinä samalla sitten avaudutaan rahahuolista ja kun jostain saisi vähän pätäkkää lainaksi.. ja nyyh nyyh....
Sukulaisista tulee yhtäkkiä läheisempiä ja kiinnostus lisääntyy.
Raha tuo vain harmia, jos äkkirikastuja pystyy pitämään varantonsa jotenkin piilossa/tuhlaa kohtuudella, voi elämä olla helpompaa. Ihan vinkkinä lottovoittajalle.- Toinen lottovoittaja.
Ei ole mitään haittaa "ystävistä", sukulaisista eikä muistakaan pummeista. Tein ruinaajille selväksi että jatkavat vaan lottoamista. Minulta ei irtoa senttiäkään. Veljenikin aina mainosti kuinka paljon hän on voitolla kun ei koskaan lottoa. Hänelle toivotin onnea voittonsa kanssa kun minä olin niin tyhmä että lottosin. Mutta täällä Pattayalla paistaa aurinko ja ruoka on hyvää. Minä jopa viihdyn täällä.
- Lottoaja
Ei ole mitään haittaa "ystävistä", sukulaisista eikä muistakaan pummeista. Tein ruinaajille selväksi että jatkavat vaan lottoamista. Minulta ei irtoa senttiäkään. Veljenikin aina mainosti kuinka paljon hän on voitolla kun ei koskaan lottoa. Hänelle toivotin onnea voittonsa kanssa kun minä olin niin tyhmä että lottosin. Mutta täällä Pattayalla paistaa aurinko ja ruoka on hyvää. Minä jopa viihdyn täällä.
Uskomattomin oli kommentti sivun alareunassa, kun oli kyselty ihmisiltä, että mitä tekisi lottovoitolla. Eräs vastasi, että jatkaisi töissä, koska on enää 4-5v eläkkeelle pääsyyn, sitten eläkkeellä voi elää leveästi..
MITÄ IHMETTÄ? Miksi pitää odottaa se 4-5 vuotta? Odottaa, että on yli 60v ja kaikenlaista vaivaa alkaa tulemaan, olen nähnyt ympäriltäni monen kuolevan muutaman vuoden päästä eläkkeelle päästyään. En ymmärrä ihmisten ajatuksenjuoksua.
Itse olen kohta 40v ja joku 500 000e saisi minut lopettamaan samantien työni, ei ihminen voi olla niin mielikuvitukseton, ettei keksi muuta tekemistä, kuin työ. - FranzFerger
Uskoo ken tahtoo. Eräs tuttavani ei nykyisin ole väleissä kuin muutaman ystävän ja sukulaisen kanssa voitettuaan sievoisen summan jossain veikkauksen pelissä. Ei kertonut tarkemmin.
Ja nyt kun olet lottovoittosi ahneudella itselläsi pitänyt, niin lähipiirisi pitää sinua ahneena kusipäänä. Eikös juu? Kummin päin vaan niin huono homma tuollainen voittaminen. - ap.
Lottoaja kirjoitti:
Uskomattomin oli kommentti sivun alareunassa, kun oli kyselty ihmisiltä, että mitä tekisi lottovoitolla. Eräs vastasi, että jatkaisi töissä, koska on enää 4-5v eläkkeelle pääsyyn, sitten eläkkeellä voi elää leveästi..
MITÄ IHMETTÄ? Miksi pitää odottaa se 4-5 vuotta? Odottaa, että on yli 60v ja kaikenlaista vaivaa alkaa tulemaan, olen nähnyt ympäriltäni monen kuolevan muutaman vuoden päästä eläkkeelle päästyään. En ymmärrä ihmisten ajatuksenjuoksua.
Itse olen kohta 40v ja joku 500 000e saisi minut lopettamaan samantien työni, ei ihminen voi olla niin mielikuvitukseton, ettei keksi muuta tekemistä, kuin työ."Itse olen kohta 40v ja joku 500 000e saisi minut lopettamaan samantien työni, ei ihminen voi olla niin mielikuvitukseton, ettei keksi muuta tekemistä, kuin työ."
Itse säälin niitä:
- ihmisiä, jotka joutuvat juoksemaan työelämän oravanpyörää, kun ei ole muuta vaihtoehtoa.
- ihmisiä, jotka elävät kuukausipalkasta seuraavaan.
- ihmisiä, joilla ei ole halutessaan varaa olla palkattomalla lomalla 6 kuukautta, jos/kun siltä tuntuu.
Sanotaan että raha ei tee onnelliseksi, mutta se onkin vain köyhien ja kateellisten propagandaa. Raha tekee onnelliseksi. Kun on rahaa niin ei ole enää paineita mielistellä kenellekään. Työnantajallekin voi halutessaan haistatella ja kävellä ovesta ulos kun siltä tuntuu, ja lentää Etelään puoleksi vuodeksi miettimään "mitä sitten tekisi elämässä".
Vaikka tällaista temppua ei koskaan tekisi, niin se helpottaa, kun tietää, että niin voi koska tahansa tehdä! Tämä vapaudentunne on mahtava! Menen maanantaina töihin vain jos itse niin päätän tai haluan. En sen takia, että on pakko tai täytyy.
Siinä on vapaan ihmisen ja kahlitun orjan ero.
- IdiootitLuulevatvoit
Eikö tuo lehden lottopotin1,5milj€ oli vielä jaettu 5 osaan.
Eli 300 000€ sai porilainen? Ja sitä sitten mainosteli jakavansa syöpäsairaalalle ja filippiinien uhreille.
Paskainen nauru kaikui kun luin lehtijuttua. On kyllä taas todistettu että on jälkeenjääneiden ja tyhmien hommaa koko lottoaminen.
Aivan perus duunarikin tulee tienaamaan suomen keskipalkalla 40000€/vuosi, 40vuoden työuran aikana lähemmäs 2milj.€.
300 000€ ei saa kuin yksiön helsingistä. Porissakin oli ihmisiä joiden vuosipalkat ovat jatkuvasta 2 000 000€ eli parin kuukauden välein, saavat tälläisen "lottovoiton". Eivät kiikuta räntäsateessa pankin autolla, veikkauksen kuponkeja. Vaan tekevät jatkuvia lottovoittoja omilla taidoilla ja osaamisella. - aiheuttaa kateutta
Oli turha artikkeli lottovoittaja,mieluummin lukisi tärkeimpiä uutisia,on sen
verran kallis lehti.- American cowboy
Minua nauratti se että raha tuonut vaikeuksia miten sijoittaa nämä... Hehehee talo,tontti niin siinä se sekä auto 500,000€ mennyt
- ap.
American cowboy kirjoitti:
Minua nauratti se että raha tuonut vaikeuksia miten sijoittaa nämä... Hehehee talo,tontti niin siinä se sekä auto 500,000€ mennyt
300-400 tuhatta menee tosiaan hyvin nopeasti.
Koko summan saa menemään vaikka kerralla yhteen tai kahteen autoon. Riippuu millaista haluaa ajaa. Voiton pienuuden huomaa nopeasti:
http://www.nettiauto.com/aston-martin/rapide/5616808
http://www.nettiauto.com/ferrari/ff/6002202
http://www.nettiauto.com/bentley/continental/5665727
Edes noita autoja ei Porin "minivoitot" saaneet pysty hankkimaan. Mahtaa harmittaa saada Lotossa 7 oikein, ja sitten summa onkin 10 osaan jakautuessaan jokin naurettavat 350 000 euroa. - Suomesta pois
ap. kirjoitti:
300-400 tuhatta menee tosiaan hyvin nopeasti.
Koko summan saa menemään vaikka kerralla yhteen tai kahteen autoon. Riippuu millaista haluaa ajaa. Voiton pienuuden huomaa nopeasti:
http://www.nettiauto.com/aston-martin/rapide/5616808
http://www.nettiauto.com/ferrari/ff/6002202
http://www.nettiauto.com/bentley/continental/5665727
Edes noita autoja ei Porin "minivoitot" saaneet pysty hankkimaan. Mahtaa harmittaa saada Lotossa 7 oikein, ja sitten summa onkin 10 osaan jakautuessaan jokin naurettavat 350 000 euroa.En nyt naureskelisi kovasti tuolla 350 000 eurolle.
Kuka sanoi että se on pakko kuluttaa nimenomaan Suomessa?
Thaimaasta saa 20 000 eurolla jo mahtavan talon.Tonttia et voi omistaa lain mukaan,koska siellä on laitonta myydä maata ulkomaalaisille mutta voihan sen vuokrata 50 vuodeksi ja paikallisia 20v namiperseitä löytyy pilvin pimein altaan reunalle itseään rasvailemaan.
Lähempääkin löytyy halpamaita joissa saa aikansa kulumaan mutta rahaa ei samoin kuin Suomessa kävisi.
Mitä hemmettiä tekee jollain autolla josta lähtee helvetinmoinen ääni ja käyttökustannukset ovat valtavat?Ei jotain ferrareita osta kuin munattomat pätemisenhaluiset pellet joilla on liikaa rahaa.Joka kolmas ohi kävelijä kun vielä käy piruuttaan avaimella naarmuttamassa että kun oma köyhyys vituttaa niin saa maalata sen joka kesä uusiksi.
Jos ei saa naista ilman autoa on jotain isosti pielessä.Ja jos saa sen naisen nimenomaan autolla, ei nainen ole minkään arvoinen. - ap.
Suomesta pois kirjoitti:
En nyt naureskelisi kovasti tuolla 350 000 eurolle.
Kuka sanoi että se on pakko kuluttaa nimenomaan Suomessa?
Thaimaasta saa 20 000 eurolla jo mahtavan talon.Tonttia et voi omistaa lain mukaan,koska siellä on laitonta myydä maata ulkomaalaisille mutta voihan sen vuokrata 50 vuodeksi ja paikallisia 20v namiperseitä löytyy pilvin pimein altaan reunalle itseään rasvailemaan.
Lähempääkin löytyy halpamaita joissa saa aikansa kulumaan mutta rahaa ei samoin kuin Suomessa kävisi.
Mitä hemmettiä tekee jollain autolla josta lähtee helvetinmoinen ääni ja käyttökustannukset ovat valtavat?Ei jotain ferrareita osta kuin munattomat pätemisenhaluiset pellet joilla on liikaa rahaa.Joka kolmas ohi kävelijä kun vielä käy piruuttaan avaimella naarmuttamassa että kun oma köyhyys vituttaa niin saa maalata sen joka kesä uusiksi.
Jos ei saa naista ilman autoa on jotain isosti pielessä.Ja jos saa sen naisen nimenomaan autolla, ei nainen ole minkään arvoinen."Ei jotain ferrareita osta kuin munattomat pätemisenhaluiset pellet joilla on liikaa rahaa."
Pitää paikkansa. Todelliset rahamiehet ja asianharrastajat eivtä ajakaan Ferrarilla. Heille on vähän eri merkkiset, hienostuneemmat, urheilullisemmat ja sivistyneemmät autot.
"Mitä hemmettiä tekee jollain autolla josta lähtee helvetinmoinen ääni"
Ei yhtään mitään. Onneksi yli 500 hevosvoimaisessa autossa on muutakin iloa kuin pelkkä ääni. Eniten ihmetyttää ne, jotka ostavat urheiluauton ja ajavat sitä Porin keskustassa 30 km/h eli hitaammin kuin mopoautot. Ihmiset, jotka eivät tee yhtään mitään sillä suorituskyvyllä, eivätkä halua tai osaa käyttää sitä.
Mitä joku parikymppinen blondi tekee BMW M6:lla tai Audi R8:lla Porissa? Ei yhtään mitään!
Tuollainen urheiluauto ostetaan, kun halutaan ajaa lujaa. Siis oikeasti lujaa. Ei mitään "melkein 200 km/h" amisviksimeininkiä.
- MiniCooper
Itse jos voittaisin niin hankkisin itselleni kunnon kavereita ja fiksuja sellaisia !
Rupeaisin ( neuvotteluiden jälkeen ) kummisedäksi eri yrityksille ja antaisin neuvoja että miten asioissa edetään jne jne...- ap.
Unohdit mainita Mini Cooperin hankinnan.
- MiniCooper
ap. kirjoitti:
Unohdit mainita Mini Cooperin hankinnan.
Paljonko nyt yksi mini Cooper maksaa ?
- silver only
Maksaa jos ostaa hopeisena, ei pelkästään hopean värisenä.
Eräs öljysheikkikin hankki hopeisen Audin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi337441Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313683962- 883909
- 2873481
- 612817
- 542814
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne382697- 1532520
- 322114
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1442089