Jos lääkärit sitten tietävät mitä kaikkea haittavaikutuksia neurolepteillä on niin niitä vaan määräillään kun ei muutakaan tekemistä oo. Toiset syö niitä paremman tekemisen puutteessa melko välinpitämättömästi. Hyvähän se on kirjotella ku on hoitosuhteessa ja lääkitys verrattuna siihen että ei olis. Jostain kumman syystä vaan tää suomalainen hoito jotenkin toimii vaikka neurolepteistä on kirjotettu kaikenlaista. Monet niitä kuitenkin syö hoitosuhteessaan ja on suht tyytyväisiä hoitoon. Olis tietenkin hyvä olla tarjota lääkkeetöntä vaihtoehtoa mutta ei oo ku mahollisesti Keroputaa pohjoisessa. Siispä se tuntuu vähän dominoinnilta ku erikoislääkäri määrää neuroleptilääkityksen kun ei ole lääkkeetöntä vaihtoehtoa mitä kyllä itse tiedustelisin jos olis. Jos sitä on skitsofrenialtaan siinä pisteessä että jotakin hoitoa kumminkin tarvitseeniin on vaan se mitä nyt tarjotaan. En kuitenkaan ole itse huomannut neurolepteissä mitään järin kummallisia haittavaikutuksia eli en oo itte lääkitystä lopettamassa ainakaan vähään aikaan kun nyt menee suht hyvin. En voi todeta muitten puolesta mutta luulen että aika moni on ihan tyytyväinen tämänhetkiseen hoitoon. Minusta se olis hyvä jos valtaosassa psykiatrisissa sairaaloissa olisi lääkkeetön vaihtoehto,toimiva sellainen. Vois valita eri hoitomuodoista.
neuroleptilääkitys
5
248
Vastaukset
- ...............
Psykiatria on huijausta. Lääkärit käyttää mielivaltaa hyväkseen, tyrkyttäen myrkkyjä potilailleen koska pitävät potilaita tyhminä ja näin rikastuvat.
Neuroleptit tuhoavat aivoja jota ei moni vaan huomaa.
lisäksi psykiatrit toimivat ihmisoikeuksien vastaisesti.
tämän päivän natsit ovat psykiatreja. Ihmiset pitäisi saada tajuamaan tämä asia. Ikävä todeta mutta epämääräisiä väittämiä suomalaistakin psykiatriaa kohtaan. Oman käsitykseni mukaa neurolepteillä ollan saatu hyviä tuloksia aikaan. Kun sitten on hoitosuhteessa niin meenee ihan ok.
- Jotta kaikkien
psyykepotilaiden hoitoon olisi realistista pääasiallisesti lääkkeetön hoito niin se vasta resursseja sitoisikin. Jo nyt psykiatrian henkilökuntaa on aivan liian vähän ja tarve vähintään kaksinkertaistuisi jos tuo toteutettaisiin.
Eli it all comes down to money.
Ja ihan tiedoksi lääkärin palkka ei muutu mihinkään riippumatta siitä mitä hoitoa potilaille käyttää. Kaikki muut väitteet ovat salaliittoteorioita.- 8+13
Siinä olet varmasti osittain ainakin oikeassa, että resurssiasiahan hoito monesti on. En siltikään voi hyväksyä, että ihmisille annetaan haitallisia aineita, sillä verukkeella, että kun ei muutakaan voida. Miksi sitten ei vain jättäisi antamatta niin Hippokrateen valaa tulisi ainakin noudatettua, First Do Not Harm.
En sano, että lääkäreiden palkka tai bonukset muuttuisi tai eivät muutuisi sen mukaan mitä toimenpiteitä määrää, sillä en tiedä, mutta mistä uskot itse tietäväsi varmuudella, että eivät muutu? Btw. Toisen argumentin tai oman näkemyksen vastaisen mielipiteen leimaaminen tai väittäminen salaliittoteoriaksi missä tahansa keskustelussa on olkinukke, jota kannattaa välttää.
- markovehvilainen1
En itse vielä tiedä millaista lääkkeetön erikoissairaanhoito olisi. Ainoastaan voi lääkärilleen sanoa että haluan koittaa nyt ilman lääkitystä. Siinä voi erikoislääkäri sitten olla eri mieltä mutta olisi vaan pidettävä päänsä kylmänä. Jos haluaa työkyvyttömyyseläkkeelle niin ei siinä aikaan kaikkia ihan helpolla päästetä. Musta tuntuu että psykiatri kirjoittaa muutaman vuoden kuntoutusta ja kokeillaan lääkkeillä kunnes tulee B-lausunto jonka mukaan ei ole hoidettavissa tai kuntoutettavissa työelämään. Siinä on vaikea olla kieltäytymastä lääkehoidosta ja väittää olevansa terve kuten muutkin. Yksikin B-lausunto skitsofreniasta on tavallaan elinkautinen sillä terveen papereita ei sen jälkeen tipu. Oon kyllä koittanut työvoimatoimistoa varten mutta erkoislääkäriltä tuli lausunto kuntoutukseen missä todettiin että en voi ammattiani tai vastaavia tehtäviä suorittaa. Samanlaista se on varmaan ollut monella muullakin. Eli liian pitkä sairausaika ja ei pääse työvoimatoimiston asiakkaaksi ilman lääkärinlausuntoa työkyvystä. Siinä kun menee muutama vuosi jos sitten kirjoitetaan työkyvyttömyyseläkkeelle jonka jälkeen voi alkaa paremmin miettiä että syökö neurolepteja vai onko ilman. Työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei pääse ilman lääkärin kirjoittamaa B-lausuntoa. Muuten pitää vaan olla soskun pummina ja psykiatrian piirissä jos on niin erikoislääkäri kyllä uskoo neuroleptien parantavaan voimaan. Jos kumminkin on niin että tarvii nykyistä psykiatrista hoitoa niin siinä kyllä joutuu neuroleptejä syömään kun ei ole lääkkeetöntä vaihtoehtoa. Ihan kamaliahan ne sivuvaikutukset on ja lääkärit saa hirmuista palkkaa tekemästään työstä. Mut tätä on vaan kestettävä päivästä toiseen. Olen kyllä lukenut neuroleptien haittavaikutuksista mutta olen ainakin toistaiseksi niitä syönyt vaikka olen sen rallin käynyt läpi työkyvyttömyyseläkkeelle. En kumminkaan usko että neuroleptit aivoja mitenkään merkittävästi tuhoais jos ollenkaan. Eikä erikoislääkärit oo mustia leskiä vaan hakee hyviä tuloksia lääkityksellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634