Alanyaa houkutellaan lomakohteeksi kielitaidottomille tolloille

tom jones

Luin tämän ihanan lomaopas Terhi Alanyan blogia ja siellä löytyi todellinen mainoslause ihmisille, jotka eivät osaa englantia tai mitään muuta kuin suomea:

"Osansa elämän helppouteen varmasti antaa se, että halutessaan ei kaupungissa juuri kielitaitoa tarvitse, mutta jos taas haluaa elää täysin paikallista elämää, on täysin turvallista mennä myös paikkoihin joissa ei puhuta edes englantia"

En oikein voi käsittää, miten voi olla turvallista, jos ei edes ymmärrä mitä muut puhuvat?

313

2046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yykaakoo123

Kysy äiskältä, jos et käsitä.

• tom jones

Turkinmatkaajan älykkyysosamäärä suorastaan loisti poissaolollaan viestissäsi!

• ihanaa tom ei katoa!
        tom jones kirjoitti:

IHANAAAAA!
        UUSI KETJU TAAS!
        EDELLEENKÄÄN HÄN EI KÄSITÄ...... JO KOHTA 1,0000 ITKUVIRSIVIESTIÄ MIKSI MIKSI MIKS
        KYSY TERHILTÄ!

• tom jones
        ihanaa tom ei katoa! kirjoitti:

IHANAAAAA!
        UUSI KETJU TAAS!
        EDELLEENKÄÄN HÄN EI KÄSITÄ...... JO KOHTA 1,0000 ITKUVIRSIVIESTIÄ MIKSI MIKSI MIKS
        KYSY TERHILTÄ!

Terhi ei ole äitini, niin ihana nainen kuin onkaan.

• sympatiaa
        tom jones kirjoitti:

Terhi ei ole äitini, niin ihana nainen kuin onkaan.

jos joku ei nyt satu tykkäämään alanyasta lomapaikkana ja uskaltaa sen myös tuoda julki tällä keskustelupalstalla, niin hänen mielipiteensä on jokaisen alanya fanin mielestä aivan hirveä provo. Itse pidän alanyasta ja pidän vain hyvänä seikkana sitä, että kaikki eivät pidä. Pidän myös hyvänä sitä että, negatiivisetkin kokemukset kyseisestä paikasta tuodaan esille, mutta jos tosiaan joku tänne uskaltaa negatiivista alanyasta kirjoittaa, niin hänen kirjoituksensa leimataa välittömästi muutaman ns, "palsta vahdin" , jotka omasta mielestään päättävät mitä tänne saa kirjoittaa ja mitä ei, hirveäksi provoksi.

• tom jones
        sympatiaa kirjoitti:

jos joku ei nyt satu tykkäämään alanyasta lomapaikkana ja uskaltaa sen myös tuoda julki tällä keskustelupalstalla, niin hänen mielipiteensä on jokaisen alanya fanin mielestä aivan hirveä provo. Itse pidän alanyasta ja pidän vain hyvänä seikkana sitä, että kaikki eivät pidä. Pidän myös hyvänä sitä että, negatiivisetkin kokemukset kyseisestä paikasta tuodaan esille, mutta jos tosiaan joku tänne uskaltaa negatiivista alanyasta kirjoittaa, niin hänen kirjoituksensa leimataa välittömästi muutaman ns, "palsta vahdin" , jotka omasta mielestään päättävät mitä tänne saa kirjoittaa ja mitä ei, hirveäksi provoksi.

Kiitos sinulle sympatiasta, sitä tällä palstalla tarvitaan. Melko sivistymättömiä monet käytökseltään.

• tom on parasta!!!
        tom jones kirjoitti:

Kiitos sinulle sympatiasta, sitä tällä palstalla tarvitaan. Melko sivistymättömiä monet käytökseltään.

Kukas näin sivistyneesti laukoo:

Tom of Finland, Turkki-fani, palstan vakiasukki :D

• tom jones
        tom on parasta!!! kirjoitti:

Kukas näin sivistyneesti laukoo:

Tom of Finland, Turkki-fani, palstan vakiasukki :D

Olet yliveto käymään älyllistä keskustelua Alanyan lomakohteesta.

• ai liv hiö
        tom jones kirjoitti:

Olet yliveto käymään älyllistä keskustelua Alanyan lomakohteesta.

Mitä sinä harrastit ennen kuin muutit nettiin?

• Ata.

Alanya on kylla niin oma maailmansa, itse siella vain 5 kuukautta olen asunut ja senkin talvikaudella, ja rehellisesti voin sanoa etta nostan hattua heille ketka siella pysyvasti jaksavat asua. Kielitaidottomuus on enemmän sääntö kuin poikkeus, enemmistä alanyalaisista ei puhu kuin turkkia. Melkoinen takapajula kaikinpuolin!

• tom jones

Huomasin tuon englannin kielitaidon puutteen ja se hankaloitti monelle tavalla lomanviettoa. Onhan tietysti ihmisillä erilaiset vaatimukset lomaltaan, mutta kyllä on tosi pimennossa, jos viikkoon ei ymmärrä puhuttua kieltä?

Se alanyalaisten suomen kielentaito on aivan hirveätä, en ihmettele vaikka tulee väärinkäsityksiä.

• ei enää koskaan
        tom jones kirjoitti:

Huomasin tuon englannin kielitaidon puutteen ja se hankaloitti monelle tavalla lomanviettoa. Onhan tietysti ihmisillä erilaiset vaatimukset lomaltaan, mutta kyllä on tosi pimennossa, jos viikkoon ei ymmärrä puhuttua kieltä?

Se alanyalaisten suomen kielentaito on aivan hirveätä, en ihmettele vaikka tulee väärinkäsityksiä.

Minun ei tarvinnut olla edes tuntia turkissa, kun tajusin olleeni aina oikeassa paikan suhteen.
        Turkkilaiset ovat ehkä yksi tekopyhin kansa ikinä, leikkivät mukavia, jotta heiltä jotain ostaisi. Mikäli et mitään osta, niin saat porttikiellon kauppaan. Luulevat turistien ostavan feikki farkkuja jopa 120e pari :D.
        kokonais kuva mitä minulle jäi viikon loman jälkeen on seuraava: Ruma paikka, töykeät ja ahdistelevat ihmiset, kallis kuin mikä, sekä erittäin huono ruoka.
        En koskaan enään tule turkkiin menemään vaikkka minulle maksettaisiin ihan kaikki.

• tom jones
        ei enää koskaan kirjoitti:

Minun ei tarvinnut olla edes tuntia turkissa, kun tajusin olleeni aina oikeassa paikan suhteen.
        Turkkilaiset ovat ehkä yksi tekopyhin kansa ikinä, leikkivät mukavia, jotta heiltä jotain ostaisi. Mikäli et mitään osta, niin saat porttikiellon kauppaan. Luulevat turistien ostavan feikki farkkuja jopa 120e pari :D.
        kokonais kuva mitä minulle jäi viikon loman jälkeen on seuraava: Ruma paikka, töykeät ja ahdistelevat ihmiset, kallis kuin mikä, sekä erittäin huono ruoka.
        En koskaan enään tule turkkiin menemään vaikkka minulle maksettaisiin ihan kaikki.

Kyllä tämä huiputtaminen sai Turkissa aivan uuden ulottuvuuden minun elämässäni. En voi käsittää miten pyydetään 10 kertaa kovempaa hintaa esim. samassa tuloryhmässä kanssani oli paljon kehitysvammaisia, jotka olivat valmiita maksamaan näiden ryövärien pyytämiä hintoja. Menin väliin ja toivon heidän tuntevan edes jotain inhimillisyyttä ja huomasin myös heidän itsensä häpeävän omaa käytöstään.

Sitten meitä on useampia, jotka ovat pettyneet pahanpäiväisesti turkkilaisiin.

• 19+16
        ei enää koskaan kirjoitti:

Tuskinpa turkkilaiset ovat pahoillaan, vaikka et sinne matkustakaan.

• ...
        19+16 kirjoitti:

Tuskinpa turkkilaiset ovat pahoillaan, vaikka et sinne matkustakaan.

Sinä tollo varmaan kuvittelet niiden riemastuvan sinun näkemisestäsi?

• maan tavat

Jos kerran asuit siellä noin pitkään, mikset opetellut turkkia? Maassa maan tavalla,eikö?

• asennevamma?
        tom jones kirjoitti:

Älä ihmeessä lähde Kiinaan tai Venäjällekään, kun et selviä edes viikkoa Alanyassa, jossa asiansa saa hoidettua kuka tahansa täyspäinen. Ilman hankaluuksia. Kumma kuinka joillakin on kaikki asiat hankalia...Jopa eläkeläiset pelkällä suomella ja savolla tulevat toimeen vaikka missä maailmankolkassa joutumatta 'tosi pimentoon', mutta toisilla on asennetta, toisilla vain kitinää ja natinaa.

• vahi
        asennevamma? kirjoitti:

Älä ihmeessä lähde Kiinaan tai Venäjällekään, kun et selviä edes viikkoa Alanyassa, jossa asiansa saa hoidettua kuka tahansa täyspäinen. Ilman hankaluuksia. Kumma kuinka joillakin on kaikki asiat hankalia...Jopa eläkeläiset pelkällä suomella ja savolla tulevat toimeen vaikka missä maailmankolkassa joutumatta 'tosi pimentoon', mutta toisilla on asennetta, toisilla vain kitinää ja natinaa.

Eikös tässä avauksessa ollut nimenomaan siitä kyse, että eläkeläisiä pelkällä suomella ja savolla houkutellaan tulemaan Alanyaan, vaikka eivät ymmärtäisi yhtään mitään mitä turkkialiset touhuavat perseen takana?

Ymmärrän oikein hyvin katkeruutesi, jos olet alanyan suomalainen :)

• sääli, niin sääli
        vahi kirjoitti:

Eikös tässä avauksessa ollut nimenomaan siitä kyse, että eläkeläisiä pelkällä suomella ja savolla houkutellaan tulemaan Alanyaan, vaikka eivät ymmärtäisi yhtään mitään mitä turkkialiset touhuavat perseen takana?

Ymmärrän oikein hyvin katkeruutesi, jos olet alanyan suomalainen :)

vahi-raukkaparka, sinun kaikenkattavaa katkeruuttasi ei ymmärrä kukaan, vain säälimme elämääsi. meistä tuskin kukaan on Alanyan suomalainen, mutta harhaluulosi on jo huolestuttavaa.

• jäniskevennys

tomppa kirjoitti:
      Huomasin tuossa skootterin yhteydess, kun sain koeajaa haluamaani ja teimme pitkän tinkaamisen jälkeen kaupat, niin omistaja osoitti minulle toista huonompaa skootteria ja ilmoitti: "Tuo on sitten sinun" ja kun kerroin, että haluan sen toisen, hän ilmoitti ettei se ole vuokrattavana.
      Tämä minulle annettu oli hengenvaarallinen, jarrut eivät toimineet, eikä sähköstartti, ei myöskään bensamittari, eikä seisontatukijalka. Herran jestas mitä meininkia, mutta olin maksanut joten sillä ajelin sitten viikon, huh, huh.

• tom jones

Tunnen sympatiaa tämän viestin kirjoittaa kohtaan. Karvakäsiin ei ole luottamista.

• mammat Hikiältä
        tom jones kirjoitti:

Tunnen sympatiaa tämän viestin kirjoittaa kohtaan. Karvakäsiin ei ole luottamista.

Tunnen suurta sympatiaa Tomin huolesta Turkkiin matkustavia moukkia kohtaan. Sivistys on karvakäsistä kaukana ja siksi niitä saakin haukkua! Kyllä täytyy vaikka 100 ketjua tulla täyteen, jos eivät muuten ymmärrä matkustaa sivistyneistön Kanarialle, maailman parhaaseen lomakohteeseen. Siis sympatiaa, tomppa, esitaistelijamme! Hyvän asian puolesta ja jaksamista sinulle vaativassa tehtävässäsi toivottavat

• tom jones
        mammat Hikiältä kirjoitti:

Tunnen suurta sympatiaa Tomin huolesta Turkkiin matkustavia moukkia kohtaan. Sivistys on karvakäsistä kaukana ja siksi niitä saakin haukkua! Kyllä täytyy vaikka 100 ketjua tulla täyteen, jos eivät muuten ymmärrä matkustaa sivistyneistön Kanarialle, maailman parhaaseen lomakohteeseen. Siis sympatiaa, tomppa, esitaistelijamme! Hyvän asian puolesta ja jaksamista sinulle vaativassa tehtävässäsi toivottavat

Kiitos hyvästä ja kannustavasta palautteesta.

• 4+16
        tom jones kirjoitti:

Minäkin tunnen säälinsekaista sympatiaa tätä tomppaa kohtaan.
        Varsinainen "maailmanmatkaaja", hehheh.

• ...
        4+16 kirjoitti:

Minäkin tunnen säälinsekaista sympatiaa tätä tomppaa kohtaan.
        Varsinainen "maailmanmatkaaja", hehheh.

Mitäs se jaakko siellä huutelee :)

• kevennys sekin?

Empatiani ovat juuri tuon vuokraajan puolella, minäkin olisin antanut sinulle epäkelvon kulkupelin. Et vaan tunnu ymmärtävän kuinka sinua kohdellaan.

• vahitompalle terv
        mammat Hikiältä kirjoitti:

Mammat saavat toki pitää Kanariaa maailman parhaana paikkana, hm... ja sivistyneistön paikkana? Mutta menkääpä joskus Karibialle, niin ehkä asenne muuttuu. Toki Alanyassakin on välillä kiva käydä ja sinne taas kesäkuussa ja sitten syyskuussa Italiaan. Eikä minua tippaakaan hetkauta eri matkakohteiden haukkuminen, menen itse ja teen omat johtopäätökseni. Mutta ihmettelen sairaalloista Alanya-sivustolla notkumista ja turkkilaisten ja maahan matkailijoitten haukkumista. Eikö vahi-tompalla todellakaan ole omaa elämää. Onko se rajoittuunut muitten mollaamiseen. Sehän viittaa vakavaan, noh..... tiedätte mitä tarkoitan. Pääasia lienee, että saavat ilmaista terapiaa, parempi näin, jos se heitä helpottaa.

• jaakko3

Tomppa se jaksaa toistaa itseään. Kirjoittaa monella eri nimimerkillä ja vastailee itselleen. Lopettaisit jo!

• tom jones

Olen ihan varma, että olen itse kirjoittanut tällä samalla nikillä koko ajan. Miten on sinun laitasi jaakko?

• jaakko3
        tom jones kirjoitti:

Olen ihan varma, että olen itse kirjoittanut tällä samalla nikillä koko ajan. Miten on sinun laitasi jaakko?

Miksi vaihtelisin nimimerkkejä? Etkö usko, että täällä kirjoittelee niin monta, jotka ovat eri mieltä kanssasi?

• tom jones
        jaakko3 kirjoitti:

Miksi vaihtelisin nimimerkkejä? Etkö usko, että täällä kirjoittelee niin monta, jotka ovat eri mieltä kanssasi?

Ihan samalla tavalla voin vastata sinulle, miksi vaihtelisin nimimerkkiäni?

• jaakko3
        tom jones kirjoitti:

Ihan samalla tavalla voin vastata sinulle, miksi vaihtelisin nimimerkkiäni?

En tiedä, mutta niin näytän kuitenkin tekevän.

• jaakko3
        jaakko3 kirjoitti:

En tiedä, mutta niin näytän kuitenkin tekevän.

Siis NÄYTÄT tekevän.

• ...
        jaakko3 kirjoitti:

Siis NÄYTÄT tekevän.

Koita nyt päättää, puusilmä!

• TeePee.

"En oikein voi käsittää, miten voi olla turvallista, jos ei edes ymmärrä mitä muut puhuvat?" näin tomppa kirjoitti.
      Miksi ei voi olla turvallista? Itse olen käynyt monissa eri maissa alueilla, joissa ei puhuta kuin jotain eksoottista kieltä. Kommunikointi on kuitenkin
      sujunut tarpeellisissa asioissa aivan hyvin.

• tom jones

Ehkä sinä sitten tykkäät olla ummikkona eri puolella maailmaa. Itselleni on tärkeätä, että ymmärrän ja haluan tulla ymmärretyksi. Huutaminen vieraalla kielellä ei ole mielestäni kommunikointia, vaan eläimellistä meininkiä.

• ...
        tom jones kirjoitti:

Ehkä sinä sitten tykkäät olla ummikkona eri puolella maailmaa. Itselleni on tärkeätä, että ymmärrän ja haluan tulla ymmärretyksi. Huutaminen vieraalla kielellä ei ole mielestäni kommunikointia, vaan eläimellistä meininkiä.

Tuo kielitaidottomuus koskee nykyaikana erittäin vähän koulutettuja duunareita. Tänä päivänä tavallisesti ihmiset osaavat puhua englantia ja ulkomailla halutaan kunnon palvelua, eikä mitään käsittämätöntä käsillä huitomista.

Turkki on tässä mielessä hyvin takaperoinen maa, kun siellä eivät edes kaikki nuoret puhu kunnon englantia, joka yleiskieli kaikkialla maailmassa.

• TeePee.
        tom jones kirjoitti:

Eihän tässä nyt ole kysymys minun tykkäämisistä, vaan siitä, kun ihmettelit, etkä voinut käsittää "miten voi olla turvallista, jos ei edes ymmärrä mitä muut puhuvat?" Kyllä se voi olla aivan yhtä turvallista, kuin sellaisten ihmisten kanssa, joillla on yhteinen kieli.
        Sinä vaikutat noiden kommenttiesi perusteella pelokkaalta luonteelta.
        Oletko mahdollisesti lapsena joutunut kokemaan jotain sellaista, mistä sinulle on jäänyt traumoja? Se selittäisi myös tuon negatiivisen ajattelutapasi, joka selkeästi ilmenee takertumisella epämiellyttäviin kokemuksiin. Terve ihminen "unohtaa" ikävät tapahtumat, mutta muistelee mielellään hyviä. Sitä myös positiivisuudeksi kutsutaan.

• 15+12
        ... kirjoitti:

Tuo kielitaidottomuus koskee nykyaikana erittäin vähän koulutettuja duunareita. Tänä päivänä tavallisesti ihmiset osaavat puhua englantia ja ulkomailla halutaan kunnon palvelua, eikä mitään käsittämätöntä käsillä huitomista.

Turkki on tässä mielessä hyvin takaperoinen maa, kun siellä eivät edes kaikki nuoret puhu kunnon englantia, joka yleiskieli kaikkialla maailmassa.

Oletko käynyt sivistysmaassa nimeltä Ranska? Pariisissa osataan kohtalaisesti englantia, mutta muualla maassa sitä ei juurikaan osata, ei nuoriso eikä vanhemmatkaan ihmiset.

• vahi
        TeePee. kirjoitti:

Eihän tässä nyt ole kysymys minun tykkäämisistä, vaan siitä, kun ihmettelit, etkä voinut käsittää "miten voi olla turvallista, jos ei edes ymmärrä mitä muut puhuvat?" Kyllä se voi olla aivan yhtä turvallista, kuin sellaisten ihmisten kanssa, joillla on yhteinen kieli.
        Sinä vaikutat noiden kommenttiesi perusteella pelokkaalta luonteelta.
        Oletko mahdollisesti lapsena joutunut kokemaan jotain sellaista, mistä sinulle on jäänyt traumoja? Se selittäisi myös tuon negatiivisen ajattelutapasi, joka selkeästi ilmenee takertumisella epämiellyttäviin kokemuksiin. Terve ihminen "unohtaa" ikävät tapahtumat, mutta muistelee mielellään hyviä. Sitä myös positiivisuudeksi kutsutaan.

Menetkö sinä mieluummin maihin joiden kieltä et ymmärrä? Tapansa kullakin mutta ei kovinkaan turvallista ja järkevää!

• vahipa se osaa
        vahi kirjoitti:

Menetkö sinä mieluummin maihin joiden kieltä et ymmärrä? Tapansa kullakin mutta ei kovinkaan turvallista ja järkevää!

VAHIPA se ossaa Turkkia, vahipa se osaa turkkia vahipa se osaa vaikka mitä vahipa se osaa ostaa asuntoja vahipa se osaa myyvvä asuntoja vahipa se osaa vaikka mitä vahipa se

• tom jones
        15+12 kirjoitti:

Oletko käynyt sivistysmaassa nimeltä Ranska? Pariisissa osataan kohtalaisesti englantia, mutta muualla maassa sitä ei juurikaan osata, ei nuoriso eikä vanhemmatkaan ihmiset.

Olen käynyt Ranskassa ja on aivan urbaanilegendaa, etteivät mukamas ranskalaiset puhuisi englantia.

• TeePee.
        vahi kirjoitti:

Missä olen noin väittänyt? Luetun ymmärtäminen hakusessa?

• vahi
        TeePee. kirjoitti:

Missä olen noin väittänyt? Luetun ymmärtäminen hakusessa?

Ei yhtään ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa. Tuollaiset kommentit kuten, että terve ihminen unohtaa epämiellyttävät kokemukset ja kyllä se voi olla aivan yhtä turvallista, vaikka ei ole yhteistä kieltä osoittavat sinulta ymmärrystä Turkkia kohtaan tapahtui siellä minkälaisia ihmisloukkauksia tahansa.

Olet hölmö ja höynäytettävä ihmisparka.

• tom jones
        vahi kirjoitti:

Ei yhtään ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa. Tuollaiset kommentit kuten, että terve ihminen unohtaa epämiellyttävät kokemukset ja kyllä se voi olla aivan yhtä turvallista, vaikka ei ole yhteistä kieltä osoittavat sinulta ymmärrystä Turkkia kohtaan tapahtui siellä minkälaisia ihmisloukkauksia tahansa.

Olet hölmö ja höynäytettävä ihmisparka.

Tämä on mielestäni kaikkein hauskinta, kun he väittävät olevansa pelottomia, kun uskaltavat matkustaa ihan Turkkiin saakka, heh.

• vahi
        tom jones kirjoitti:

Tämä on mielestäni kaikkein hauskinta, kun he väittävät olevansa pelottomia, kun uskaltavat matkustaa ihan Turkkiin saakka, heh.

"Sinä vaikutat noiden kommenttiesi perusteella pelokkaalta luonteelta.
        Oletko mahdollisesti lapsena joutunut kokemaan jotain sellaista, mistä sinulle on jäänyt traumoja? Se selittäisi myös tuon negatiivisen ajattelutapasi, joka selkeästi ilmenee takertumisella epämiellyttäviin kokemuksiin. Terve ihminen "unohtaa" ikävät tapahtumat, mutta muistelee mielellään hyviä. Sitä myös positiivisuudeksi kutsutaan"

Positiivisuudeksi ei kutsuta typeryyttä!

• terkut vahille
        vahi kirjoitti:

"Sinä vaikutat noiden kommenttiesi perusteella pelokkaalta luonteelta.
        Oletko mahdollisesti lapsena joutunut kokemaan jotain sellaista, mistä sinulle on jäänyt traumoja? Se selittäisi myös tuon negatiivisen ajattelutapasi, joka selkeästi ilmenee takertumisella epämiellyttäviin kokemuksiin. Terve ihminen "unohtaa" ikävät tapahtumat, mutta muistelee mielellään hyviä. Sitä myös positiivisuudeksi kutsutaan"

Positiivisuudeksi ei kutsuta typeryyttä!

Vahipa tietää kaiken, lienee itseopiskellut psykologiaakin, ja sen huomaa, on tainneet opiskelut jäädä pahasti kesken, hoitoa vaatisi. Lienee terapeuttista notkua koko ajan sivustolla arvostelemalla kaikkia muita ja kuvitella olevansa neropatti. Mutta kiitos sinulle, voin tuntea ylemmyyttä sinunlaistasi kohtaan. Terkkuja Karibialta, kuukausi hujahti nopeasti ja nyt matkamessuille varaamaan matkaa vaikkapa Turkkiin.

• vahi
        terkut vahille kirjoitti:

Vahipa tietää kaiken, lienee itseopiskellut psykologiaakin, ja sen huomaa, on tainneet opiskelut jäädä pahasti kesken, hoitoa vaatisi. Lienee terapeuttista notkua koko ajan sivustolla arvostelemalla kaikkia muita ja kuvitella olevansa neropatti. Mutta kiitos sinulle, voin tuntea ylemmyyttä sinunlaistasi kohtaan. Terkkuja Karibialta, kuukausi hujahti nopeasti ja nyt matkamessuille varaamaan matkaa vaikkapa Turkkiin.

Miksi sinä arvostelet toista palstalaista? Loppuiko alanyalaisista hyvät puolet ja lomakohde alkoi sinustakin tuntui siltä mitä se todellisuudessa on? Karibialla ainakin kaikki puhuvat englantia, jopa sinunkin pitää osata muutama sana, siellä ei suomenkieli riitä. Toki voit varata matkan Turkkiin, jos haluat mennä kurjaan läävään.

• aiga
        vahi kirjoitti:

Miksi sinä arvostelet toista palstalaista? Loppuiko alanyalaisista hyvät puolet ja lomakohde alkoi sinustakin tuntui siltä mitä se todellisuudessa on? Karibialla ainakin kaikki puhuvat englantia, jopa sinunkin pitää osata muutama sana, siellä ei suomenkieli riitä. Toki voit varata matkan Turkkiin, jos haluat mennä kurjaan läävään.

Turkinmatkaajalle on tyypillistä muiden aliarvioiminen ja alanyan kehuminen.:)

• heh1
        vahi kirjoitti:

Muut haukuu, vahi ja Tomppa keskustelee

• aiga
        heh1 kirjoitti:

Muut haukuu, vahi ja Tomppa keskustelee

Tuntuu varmaan sinusta kummalliselta kun jotkut keskustelevat ja ovat vielä samaa mieltä tällä palstalla?

• heh1
        aiga kirjoitti:

Tuntuu varmaan sinusta kummalliselta kun jotkut keskustelevat ja ovat vielä samaa mieltä tällä palstalla?

Keskustelun surkea taso lähinnä kummastuttaa. Tai se, että sitä ylipäätänsä keskusteluksi kutsutaan.

• aiga
        heh1 kirjoitti:

Keskustelun surkea taso lähinnä kummastuttaa. Tai se, että sitä ylipäätänsä keskusteluksi kutsutaan.

Sinun kommenttisi kertoi oikein hyvin sen.:)

• Nuoret ranskalaiset
        tom jones kirjoitti:

Olen käynyt Ranskassa ja on aivan urbaanilegendaa, etteivät mukamas ranskalaiset puhuisi englantia.

puhuvat parempaa englantia kuin suomijuntti koskaan...

• bir bira?
        vahi kirjoitti:

Kuinka hyvin opit itseTurkin kielen? Osaatko edes laskea kymmeneen???????

• ...

Aika outo tuo sanavalinta, ettei kielitaitoa tarvita. Ehkä Alanya todella onkin junttien tai eläkeläisten paikka?

• tom jones

En nähnyt suomalaismiesporukoita missään, joten ei se ainakaan äijien suosikkilomakohde ole.

• vahi
        tom jones kirjoitti:

En nähnyt suomalaismiesporukoita missään, joten ei se ainakaan äijien suosikkilomakohde ole.

Ei ne suomalais naisetkaan mitään ruusuja ole...

• 10+13
        vahi kirjoitti:

Ei ne suomalais naisetkaan mitään ruusuja ole...

Miehistä puhumattakaan...

• tom jones
        10+13 kirjoitti:

Miehistä puhumattakaan...

Eihän niitä suomalaismiehiä Turkissa käykään, ne menevät Thaimaahan.

• törkyäijät
        tom jones kirjoitti:

Niin, suomimies tekeekin vain seksimatkoja. Ostaa rahalla nuoria. Pedofiilimatkailijoita ovat. Tom jones myös?

• tom jones
        törkyäijät kirjoitti:

Niin, suomimies tekeekin vain seksimatkoja. Ostaa rahalla nuoria. Pedofiilimatkailijoita ovat. Tom jones myös?

En ole koskaan käynyt Thaimaassa, enkä ollut koskaan tekemisissä thaimaalaisten naisten kanssa. Menevätkö suomalaisnaiset seksimatkalle Turkkiin?

• vahi
        tom jones kirjoitti:

En ole koskaan käynyt Thaimaassa, enkä ollut koskaan tekemisissä thaimaalaisten naisten kanssa. Menevätkö suomalaisnaiset seksimatkalle Turkkiin?

Kyllä ne kaikkein huolimattomimmat menee...

• 14+12
        tom jones kirjoitti:

Sulla joku fetissi, liittyen suomalaisnaisten seksimatkoihin?

• tom jones
        14+12 kirjoitti:

Sulla joku fetissi, liittyen suomalaisnaisten seksimatkoihin?

Tämän keskustelun aiheena oli, miksi Alanyaa houkutellaan lomakohteena erityisesti kielitaidottomille tolloille. Avauksessa ei puhuttu mitään seksimatkoista, joku muu on ne kaivanut esiin. Tuo sinun huolesi minun olotilastani, viittaa vahvasti keittiöpsykologiin. Niitä on keskustelupalstoilla paljon ja luokittelen ne siihen ihan sa,aan tollo-porukkaan.

• vesta11
        tom jones kirjoitti:

Olen suomalaismies ja käyn usein Turkissa.Thaimaassa en koskaan...

• tom jones
        vesta11 kirjoitti:

Mitä teet siellä Turkissa?

• Olet siis
        vesta11 kirjoitti:

"niitä miehiä", vai?

• aamunavaus?
        vahi kirjoitti:

Kyllä ne kaikkein huolimattomimmat menee...

Olisit nukkunut toki.

• tollo mikä tollo
        tom jones kirjoitti:

Tämän keskustelun aiheena oli, miksi Alanyaa houkutellaan lomakohteena erityisesti kielitaidottomille tolloille. Avauksessa ei puhuttu mitään seksimatkoista, joku muu on ne kaivanut esiin. Tuo sinun huolesi minun olotilastani, viittaa vahvasti keittiöpsykologiin. Niitä on keskustelupalstoilla paljon ja luokittelen ne siihen ihan sa,aan tollo-porukkaan.

Kaikkihan tom jonesin mielestä ovat tolloja! Paitsi vahi.

• Terhi-Analian

tankero-englantia kun kuuntelee, niin vakuuttuu kyllä kuka tahansa asiasta.

Kielitaitoa ei totisesti tarvita...

• tom jones

Olen kuullut hänen puhuvan ja ihmettelen millä taidoilla hän on edennyt urallaan? Siis taivaan tosi on, että kymmenvuotiaat suomalaiset puhuvat nykyään parempaa englantia Kuin Terhi Analian. Ei voi sanoa hänen panostaneen turkin kieleen, kun sitä ei edes sitten taas kuule hänen suustaan.

• tiätää kaiken
        tom jones kirjoitti:

Olen kuullut hänen puhuvan ja ihmettelen millä taidoilla hän on edennyt urallaan? Siis taivaan tosi on, että kymmenvuotiaat suomalaiset puhuvat nykyään parempaa englantia Kuin Terhi Analian. Ei voi sanoa hänen panostaneen turkin kieleen, kun sitä ei edes sitten taas kuule hänen suustaan.

Hän on jo kielitieteilijäkin... Myös ammattien tuntija. Terhin turkki on muuten ihan ok. Otat kovin kovin hanakasti kantaa kaikkeen ainoastaan negatiivisella tavalla. Mitään hyvää ei ole missään. Jopa Terhin sukunimikin Alanya täytyy vääntää halventavasti. Hän on tosi napakka esimies omalla alallaan. Ja johan olet satoja kertoja sanonut, ettei Turkissa osata englantiakaan, joten.. Se tunne, kun on vallannut Alanya-palstan täydellisellä asiantuntemuksellaan, satoja ja taas satoja ns. mielipiteitä ja faktoja...

• 20+15

Minusta on vähintäänkin outoa, että ihmiset luokitellaan tolloiksi pelkästään sillä perusteella osaako englantia vai ei.

• tom jones

Pakostikin suomalaisessa koulujärjestelmässä oppi englannin kielen taidon. Eri asia on niillä, jotka eivät halua oppia tai panostaa kielitaitoon.

• Mieti vähän!
        tom jones kirjoitti:

Pakostikin suomalaisessa koulujärjestelmässä oppi englannin kielen taidon. Eri asia on niillä, jotka eivät halua oppia tai panostaa kielitaitoon.

Eivät kaikki yli 65 vuotiaat ole käyneet yliopistoa tai muuta koulutusta, jossa kielitaito olisi karttunut muulla kielellä kuin suomeksi! Syrjitäänkö sellaiset henkilöt lomareissuilta vallan? Tämä on totisinta totta että 1940-1966 luvuilla olevat ihmiset eivät ole saaneet oikeutta opiskella englantia automaattisesti! Miksi näitä henkilöitä haukutaan? Samanlainen oikeus heillä on lomailla tai ostaa asunto lämpimistä paikoista eläkepäivillään ja nauttia elostaan.
        On arkipäivää auttaa mielellään tällaisia henkilöitä Alanyassakin, jotta he saavat asiansa hoidettua. En todellakan ymmärrä pilkkaa ja kateutta siitä. Tämä sukupolvi rakensi meille hyvinvoinnin Suomeen. Mihin häviää empatia näitä henkilöitä kohtaan?
        Turkissakin käy yli 80 vuotiaita. Se on arkipäivää. Nämä ihmiset eivät ole tyhmiä vaikka heille ei ole suotu kaikkea samaa kuin nykypäivän nuorille koulun ja hyvinvointivaltion toimesta.

• kleoparta1
        Mieti vähän! kirjoitti:

Eivät kaikki yli 65 vuotiaat ole käyneet yliopistoa tai muuta koulutusta, jossa kielitaito olisi karttunut muulla kielellä kuin suomeksi! Syrjitäänkö sellaiset henkilöt lomareissuilta vallan? Tämä on totisinta totta että 1940-1966 luvuilla olevat ihmiset eivät ole saaneet oikeutta opiskella englantia automaattisesti! Miksi näitä henkilöitä haukutaan? Samanlainen oikeus heillä on lomailla tai ostaa asunto lämpimistä paikoista eläkepäivillään ja nauttia elostaan.
        On arkipäivää auttaa mielellään tällaisia henkilöitä Alanyassakin, jotta he saavat asiansa hoidettua. En todellakan ymmärrä pilkkaa ja kateutta siitä. Tämä sukupolvi rakensi meille hyvinvoinnin Suomeen. Mihin häviää empatia näitä henkilöitä kohtaan?
        Turkissakin käy yli 80 vuotiaita. Se on arkipäivää. Nämä ihmiset eivät ole tyhmiä vaikka heille ei ole suotu kaikkea samaa kuin nykypäivän nuorille koulun ja hyvinvointivaltion toimesta.

Tiedoksi kaikille näitä Alanyan eri keskustelupalstoja käyttäville; täällä riehuu katkeroitunut transvestiitti, joka tunkee itsensä joka palstalle. Tunnistatte hänet siitä, että hän on juuri se joka "ei vaan jotenkin sovi joukkoon". Hän on se, joka on aina hyvin negatiivinen, haukkuu Turkin ja kaikki turkkilaiset sekä suomalaiset naiset. Kirjoittelee hyvin törkeästi, avainsanoina aina "köyhät matkustaa Turkkiin, turkkilaiset karvakädet, puusilmä, jakaa peffaa". Omalta kohdaltani hän paljasti miehelleni pelini Alanyassa.

Hän käyttää montaa eri nimimerkkiä (esim. kleopatra1, tomppa, varma tieto.), vaihtelee niitä koko ajan. Heittää negatiivisiä kommentteja Turkista ja varsinkin Alanyasta ja vastailee omiin kommentteihinsa taas eri nimimerkillä.

Mä hiffasin ton hänen käyttämänsä metodin ja ilmoitin siitä hänelle. Kostoksi hän näköjäänkin tuli tänne palstalle mun aiemmin käyttämällä nimimerkillä katti9. Eli minä, katti9:nä aiemmin tänä aamuna ja eilen illalla kirjoittanut en kirjoittanut tota edellistä idioottimaista viestiä. Ties missä hän on käynyt nimimerkkiäni käyttäen. No, jatkossa mäkin olen viisaampi ja käytän vain ja ainoastaan rekisteröityä nimeä. Ainakin vähäsen.

Vahille tiedoksi; otan yhteyttä Suomi24:n ylläpitoon ja kysyn onko sinunlaisillesi mitään tehtävissä. Sairasta. Noh, vankila odottaa tuota tyyppiä. Sen verran härskiä juttua, vaikka ostimmekin viime syksynä asunnon Alanyasta 2basen kautta.

• 18+20
        Mieti vähän! kirjoitti:

Täysin samaa mieltä!

• jaakko3
        kleoparta1 kirjoitti:

Tiedoksi kaikille näitä Alanyan eri keskustelupalstoja käyttäville; täällä riehuu katkeroitunut transvestiitti, joka tunkee itsensä joka palstalle. Tunnistatte hänet siitä, että hän on juuri se joka "ei vaan jotenkin sovi joukkoon". Hän on se, joka on aina hyvin negatiivinen, haukkuu Turkin ja kaikki turkkilaiset sekä suomalaiset naiset. Kirjoittelee hyvin törkeästi, avainsanoina aina "köyhät matkustaa Turkkiin, turkkilaiset karvakädet, puusilmä, jakaa peffaa". Omalta kohdaltani hän paljasti miehelleni pelini Alanyassa.

Hän käyttää montaa eri nimimerkkiä (esim. kleopatra1, tomppa, varma tieto.), vaihtelee niitä koko ajan. Heittää negatiivisiä kommentteja Turkista ja varsinkin Alanyasta ja vastailee omiin kommentteihinsa taas eri nimimerkillä.

Mä hiffasin ton hänen käyttämänsä metodin ja ilmoitin siitä hänelle. Kostoksi hän näköjäänkin tuli tänne palstalle mun aiemmin käyttämällä nimimerkillä katti9. Eli minä, katti9:nä aiemmin tänä aamuna ja eilen illalla kirjoittanut en kirjoittanut tota edellistä idioottimaista viestiä. Ties missä hän on käynyt nimimerkkiäni käyttäen. No, jatkossa mäkin olen viisaampi ja käytän vain ja ainoastaan rekisteröityä nimeä. Ainakin vähäsen.

Vahille tiedoksi; otan yhteyttä Suomi24:n ylläpitoon ja kysyn onko sinunlaisillesi mitään tehtävissä. Sairasta. Noh, vankila odottaa tuota tyyppiä. Sen verran härskiä juttua, vaikka ostimmekin viime syksynä asunnon Alanyasta 2basen kautta.

Olen myös tehnyt samaisesta nimimerkistä ilmoituksen ylläpitoon.

• tom jones
        Mieti vähän! kirjoitti:

"Mieti vähän"

Ei minulla ole todellakaan haukkua yli 65-vuotiaita heidän kielitaidottomuudestaan, he ovat varmasti tehneet parhaansa Suomen eteen, ei epäilystäkään.

Avauksellani oli tarkoitus herättää keskustelua näistä työttömistä ja työvieroksuvista kielitaidottomista aikuisista, jotka ovat löytäneet halvan Alanyan ja elävät nyt kuin kuninkaat turkkilaisten seassa.

Eläkeläisillä on mahdollisuus parempaan esim. espanjaan. Ei kenenkään tarvitse nykyaikana tyytyä mihinkään Turkkiin.

http://www.youtube.com/watch?v=GxrSnjsk2lk

• tom jones
        tom jones kirjoitti:

"Mieti vähän"

Ei minulla ole todellakaan haukkua yli 65-vuotiaita heidän kielitaidottomuudestaan, he ovat varmasti tehneet parhaansa Suomen eteen, ei epäilystäkään.

Avauksellani oli tarkoitus herättää keskustelua näistä työttömistä ja työvieroksuvista kielitaidottomista aikuisista, jotka ovat löytäneet halvan Alanyan ja elävät nyt kuin kuninkaat turkkilaisten seassa.

Eläkeläisillä on mahdollisuus parempaan esim. espanjaan. Ei kenenkään tarvitse nykyaikana tyytyä mihinkään Turkkiin.

Korjaan tuota musavalintaa:

http://www.youtube.com/watch?v=k2r6v193b5o

• Faktaa ei fiktiota
        tom jones kirjoitti:

"Mieti vähän"

Alanyassa vähenee aika hurjasti asujamisto, kun oleskeluluvan saa vain vuodeksi. Samoin joka kuukausi pitää olla 500us dollaria/kk asumiseen Turkkilaislla pankkitilillä. Monellako tylöttömällä sellaisia rahasummia on varastossa ja makuuttaa rahaa tilillä.?
        Olen ollut taysin suomalaisten kanssa liian monta kertaa avaamass tiliä pankissa kun ei kieltä taideta mitään. Asiat saadaan hoidettua ja heille hyvä mieli.
        Montako kertaa täällä riehujat ovat valmiit ilman korvausta auttamaan ihmisiä ja yksi keikka kestää n 4-6 tuntia.
        Sama oleskelulupaa haettaessa tai verovirastossa käydessä. Ei ne tapahdu vain internettiä painamalla. Pitää mennä fyysisesti pankkiin auttamaan että asiat saadaan hoidettua. On SGK vakuutusta, sähkösopimusta, vesisopimusta jne.
        Kuinkahan nämä höyrypäät selviäisisvät todellisesta auttamisesta?

• tom jones
        Faktaa ei fiktiota kirjoitti:

Alanyassa vähenee aika hurjasti asujamisto, kun oleskeluluvan saa vain vuodeksi. Samoin joka kuukausi pitää olla 500us dollaria/kk asumiseen Turkkilaislla pankkitilillä. Monellako tylöttömällä sellaisia rahasummia on varastossa ja makuuttaa rahaa tilillä.?
        Olen ollut taysin suomalaisten kanssa liian monta kertaa avaamass tiliä pankissa kun ei kieltä taideta mitään. Asiat saadaan hoidettua ja heille hyvä mieli.
        Montako kertaa täällä riehujat ovat valmiit ilman korvausta auttamaan ihmisiä ja yksi keikka kestää n 4-6 tuntia.
        Sama oleskelulupaa haettaessa tai verovirastossa käydessä. Ei ne tapahdu vain internettiä painamalla. Pitää mennä fyysisesti pankkiin auttamaan että asiat saadaan hoidettua. On SGK vakuutusta, sähkösopimusta, vesisopimusta jne.
        Kuinkahan nämä höyrypäät selviäisisvät todellisesta auttamisesta?

Minua ihmetyttää kaikkein eniten se, että miksi yleensä sinne Turkkiin täytyy mennä?

• kuka kertoisi

• terapiassa?
        tom jones kirjoitti:

Minua ihmetyttää kaikkein eniten se, että miksi yleensä sinne Turkkiin täytyy mennä?

No siinähän sulla päivä kuluukin....terapiassa...

• tom jones
        terapiassa? kirjoitti:

No siinähän sulla päivä kuluukin....terapiassa...

Oli ehkä liian vaikea kysymys sinulle?

• Turkki-hullu tom j.
        tom jones kirjoitti:

"Mieti vähän"

Tyydythän sinäkin tälle palstalle, Terhin blogiin, ilmeisesti Matkaoppaat-sarjaan. Olet ihan sekaisin - Turkista :D Ihan haista fiddu-mentaliteetilla. Kertoo paljon sekoamisestasi.

• ...
        Turkki-hullu tom j. kirjoitti:

Tyydythän sinäkin tälle palstalle, Terhin blogiin, ilmeisesti Matkaoppaat-sarjaan. Olet ihan sekaisin - Turkista :D Ihan haista fiddu-mentaliteetilla. Kertoo paljon sekoamisestasi.

Kirjoituksestasi ei saa mitään selvää, ihan puuta heinää. Tyypillistä turkki-hulluutta!

• 10+6

Tomppa teki viikon matkalla Alanyaan uskomattoman kattavan kartoituksen koko Turkista. Kieliongelmista huolimatta.

• tom jones

Mitenkä on oman turkin kielen taitosi laita?

• 10+6
        tom jones kirjoitti:

Mitenkä on oman turkin kielen taitosi laita?

En osaa turkkia, mutta pärjään siellä loistavasti englanninkielellä.

• tom jones
        10+6 kirjoitti:

En osaa turkkia, mutta pärjään siellä loistavasti englanninkielellä.

Mistä ihmeestä englantia ymmärtäviä löysit? Ehkä tulitkin vaan väärinymmärretyksi.

• Mukavaa elämää
        tom jones kirjoitti:

Mistä ihmeestä englantia ymmärtäviä löysit? Ehkä tulitkin vaan väärinymmärretyksi.

Minä osaan omiksi tarpeiksi turkkia, kun on sitä joutunut opettelemaan, jotta elämä putkimiesten, sähkömiesten kanssa olisi helpompaa kun tarvitsee heidän palveluitaan korjaamaan vikoja.
        Sähkö ja vesiasioissa kun puhutaan sähkö tai vesilaskuista, ja jos niissä on vikaa pitää selvitä turkiksi. Laskut voi maksaa ilman turkin kielen taitoa.
        Verovirastossa löytyy englanninkielistä palvelua ja samoin pankeissa.
        Jos maksaa paikallista sairasvakuutusmaksua niin joutuu taas selviämään turkin kielellä ellei mene ykistyissairaalaan, jonka maksut ovat huimat.
        Puhelin ja internetasioista selviää taas englannin kielellä.
        Kyllä sanakirja on ahkerasti käytössä kaupoissa käydessä, kun tarvitsee esim gluteenittomia jauhoja tai tuotteita.
        Normaali elämä on samanlaista oli sitten Alanyassa, Fuengirolassa, Las Palmasissa.
        Aurinkoa tullaan hakemaan ja lämpöä. Yksi viihtyy yhdessä paikassa ja toinen toisessa. Ei pitkän matkalaiset ryyppää ja rällästä kuten jotkut viikon lomalla oleva porukka. Aika aikaa kutakin. Ei ole varaa eikä halua istua kapakassa kaikkea aikaa ja rahaa.
        Kaverini on turkin kursseilla juuri parasta aikaa. Vanhin siellä 72. Kaikilla kuitenkin joku tarve opiskella turkin kieltä. Heillä on mukavaa yhdessä. Kovaa vauhtia kurssilla mennään eteenpäin.

• jaakko3
        Mukavaa elämää kirjoitti:

Minä osaan omiksi tarpeiksi turkkia, kun on sitä joutunut opettelemaan, jotta elämä putkimiesten, sähkömiesten kanssa olisi helpompaa kun tarvitsee heidän palveluitaan korjaamaan vikoja.
        Sähkö ja vesiasioissa kun puhutaan sähkö tai vesilaskuista, ja jos niissä on vikaa pitää selvitä turkiksi. Laskut voi maksaa ilman turkin kielen taitoa.
        Verovirastossa löytyy englanninkielistä palvelua ja samoin pankeissa.
        Jos maksaa paikallista sairasvakuutusmaksua niin joutuu taas selviämään turkin kielellä ellei mene ykistyissairaalaan, jonka maksut ovat huimat.
        Puhelin ja internetasioista selviää taas englannin kielellä.
        Kyllä sanakirja on ahkerasti käytössä kaupoissa käydessä, kun tarvitsee esim gluteenittomia jauhoja tai tuotteita.
        Normaali elämä on samanlaista oli sitten Alanyassa, Fuengirolassa, Las Palmasissa.
        Aurinkoa tullaan hakemaan ja lämpöä. Yksi viihtyy yhdessä paikassa ja toinen toisessa. Ei pitkän matkalaiset ryyppää ja rällästä kuten jotkut viikon lomalla oleva porukka. Aika aikaa kutakin. Ei ole varaa eikä halua istua kapakassa kaikkea aikaa ja rahaa.
        Kaverini on turkin kursseilla juuri parasta aikaa. Vanhin siellä 72. Kaikilla kuitenkin joku tarve opiskella turkin kieltä. Heillä on mukavaa yhdessä. Kovaa vauhtia kurssilla mennään eteenpäin.

Tein sinusta ilmiannon ylläpidolle, kun kirjoittelet negatiiviseen sävyyn Alanyasta. Nii kerta...., että siitäs sait.

• vahi
        jaakko3 kirjoitti:

Tein sinusta ilmiannon ylläpidolle, kun kirjoittelet negatiiviseen sävyyn Alanyasta. Nii kerta...., että siitäs sait.

Eikö sinulla raukkaparalla ollut muuta keinoa näyttää kuinka paljon sinua ottaa päähän, kun ihmiset puhuvat huonoista puolista Alanyassa? Lähentelee sananvapauden rajoittamista tällainen touhu ja kaikkein eniten se kertoo alanyansuomalaisista. Kaikkien muiden suomalaisten tulee hyväksyä, että työttömillä ja eläkeläisilla on suojapaikka nimeltä Alanya ja siellä he ovat kuin kuninkaat :)

• ei kuulu muille
        vahi kirjoitti:

Eikö sinulla raukkaparalla ollut muuta keinoa näyttää kuinka paljon sinua ottaa päähän, kun ihmiset puhuvat huonoista puolista Alanyassa? Lähentelee sananvapauden rajoittamista tällainen touhu ja kaikkein eniten se kertoo alanyansuomalaisista. Kaikkien muiden suomalaisten tulee hyväksyä, että työttömillä ja eläkeläisilla on suojapaikka nimeltä Alanya ja siellä he ovat kuin kuninkaat :)

Muille ei tee tiukkaakaan hyväksyä mitä kukin Alanyassa tekee. Kas kun ei kuulu meikäläiselle eikä etenkään näy. Kuninkaalliset, haha! Kukapa ei haluaisi niin elää?Hehe, jos vaikka isovanhempani sinne muuttavat kohta eläköidyttyään, siitä vaan. Ei luulisi senkään vahin napaa kalvavan, mutta kyllä vain! He tosin pyyhkivät tuollaisilla vaheilla lattiaa, eivätkä kysy häneltä lupia. Ajatella :D Eivätkä osaa täydellisesti englantia, mutta eivät stressaa sitäkään. Sen tekevät samikset tom jones (palstan ehdoton kingi näköjään) ja kuningatar vahi :)

• vahi
        ei kuulu muille kirjoitti:

Muille ei tee tiukkaakaan hyväksyä mitä kukin Alanyassa tekee. Kas kun ei kuulu meikäläiselle eikä etenkään näy. Kuninkaalliset, haha! Kukapa ei haluaisi niin elää?Hehe, jos vaikka isovanhempani sinne muuttavat kohta eläköidyttyään, siitä vaan. Ei luulisi senkään vahin napaa kalvavan, mutta kyllä vain! He tosin pyyhkivät tuollaisilla vaheilla lattiaa, eivätkä kysy häneltä lupia. Ajatella :D Eivätkä osaa täydellisesti englantia, mutta eivät stressaa sitäkään. Sen tekevät samikset tom jones (palstan ehdoton kingi näköjään) ja kuningatar vahi :)

Sinusta huomaa tosi hyvin, kuinka arkaan kohtaan osuu kun joku arvostelee Alanyaa.

• ei kuulu jne.
        vahi kirjoitti:

Sinusta huomaa tosi hyvin, kuinka arkaan kohtaan osuu kun joku arvostelee Alanyaa.

Päinvastoinhan se on. Sinuun sattuu ja kovaa, kun muut voivat aivan rauhassa elää itkemättä muiden tekemisiä. Ei katsos haittaa yhtään, voi heilauttaa vain kättä. Alanya on yksi lomakohde muiden joukossa, sinne voi mennä tai jättää menemättä. Yksinkertaista. Sinun ns. arvostelusi ei vaikuta siihen. Vaikka muuta toki toivonet?

• vahi
        ei kuulu jne. kirjoitti:

Päinvastoinhan se on. Sinuun sattuu ja kovaa, kun muut voivat aivan rauhassa elää itkemättä muiden tekemisiä. Ei katsos haittaa yhtään, voi heilauttaa vain kättä. Alanya on yksi lomakohde muiden joukossa, sinne voi mennä tai jättää menemättä. Yksinkertaista. Sinun ns. arvostelusi ei vaikuta siihen. Vaikka muuta toki toivonet?

Sinähän tässä yrität minua vakuuttaa Alanyan erinomaisuudesta. Olen nähnyt, kokenut ja huonoksi todennut joten kuulun porukkaan jotka jättävät menemättä. Sinun toiveesi ei minun ajatteluani muuta, vaikka jaksat jankuttaa luultavasti maailman tappiin. Olet näitä aina oikeassa ja viimeisen sanan sanojia :)

• ei kuulu....
        vahi kirjoitti:

Sinähän tässä yrität minua vakuuttaa Alanyan erinomaisuudesta. Olen nähnyt, kokenut ja huonoksi todennut joten kuulun porukkaan jotka jättävät menemättä. Sinun toiveesi ei minun ajatteluani muuta, vaikka jaksat jankuttaa luultavasti maailman tappiin. Olet näitä aina oikeassa ja viimeisen sanan sanojia :)

''Alanya on yksi lomakohde muiden joukossa, sinne voi mennä tai jättää menemättä.''

Tuo ylläoleva yrittää vakuuttaa Alanyan erinomaisuudesta? Sehän ei kerro Alanyasta mitään! Samoin vaikka Espanja, turistirysä mikä turistirysä. Hehkutusta? On ihan paras koko Turkin kannalta ettet mene sinne. Etkä kotikulmia pidemmälle muutenkaan. Tämä palstakaan ei kaipaa tomppa-vaheja, joilla sama levy päällä satoja kertoja.

Oikeassa? Täh? Kuka? Me muut menemme minne haluamme, emme pienestä hätkähdä emmekä joutavista kitise... Ja matkustamme Turkkiin tai minne hittoon hyvänsä pyytämättä lupia palstan luteilta. Niin, vahi-raasu, emme pyydä hyväksyntääsi :D Kun vielä voisi lakata säälimästä teitä kahta...

• teekoo3

Voi raukkaparka, onko, se jotenkin sinulta pois?

• vahi

Onhan se säälittävää kun vanhat ukot ja akat lähtevät turkkilaisten seuraksi sen vuoksi ettei siellä tarvitse osata mitään muuta kuin savvoo?

• o-o-o-o-x-o
        vahi kirjoitti:

Onhan se säälittävää kun vanhat ukot ja akat lähtevät turkkilaisten seuraksi sen vuoksi ettei siellä tarvitse osata mitään muuta kuin savvoo?

Onhan sekin säälittävää, kun sinä multinikki vahi/tomppa/tomjones jaksat jauhaa samaa paskaa täällä päivästä toiseen.

• vahi
        o-o-o-o-x-o kirjoitti:

Onhan sekin säälittävää, kun sinä multinikki vahi/tomppa/tomjones jaksat jauhaa samaa paskaa täällä päivästä toiseen.

Ehkä sinun tulee tehdä ilmianto ylläpidolle :)
        Sehän poistaa kaikki Alanyan huonot ja negatiiviset puolet?

• niinhän sinäkin teet
        o-o-o-o-x-o kirjoitti:

o-o-o-x-o eikö sinun kirjoittama viesti ole ihan samanlaista jouhamista ,samaa paskaa päivästä toiseen.

• hekoheko
        vahi kirjoitti:

Ehkä sinun tulee tehdä ilmianto ylläpidolle :)
        Sehän poistaa kaikki Alanyan huonot ja negatiiviset puolet?

Otappa lääkkeesi ja unohda maalliset vaivat ja mielipahat. Harmittaahan se kun on tullut tyhmänä alanayansuomalaisena kunnolla jymäytetyksi. Ei kun, älä lopetakkaan kirjoittelemistasi, niitä on NIIN hauska lukea, kun itseään ei pystytä jymäyttämään.

• vahi
        niinhän sinäkin teet kirjoitti:

o-o-o-x-o eikö sinun kirjoittama viesti ole ihan samanlaista jouhamista ,samaa paskaa päivästä toiseen.

Katsopa tuota oman viestisi ulkonköä ja kerro, onko siinä jotain annettavaa muille palstalaisille?

• ...
        vahi kirjoitti:

Katsopa tuota oman viestisi ulkonköä ja kerro, onko siinä jotain annettavaa muille palstalaisille?

Täällä myös eräs jota alkaa ottamaan pattiin nuo ilkeät kommentit. Joka kerta jos kirjoittaa jotain alanyan huonoista puolista, alkaa fanaattinen rääkyminen ja asioiden kieltäminen.

Turkki on lomamatkailun sekundamaa, joten yrittäkää elää sen kanssa.

• vahi
        ... kirjoitti:

Täällä myös eräs jota alkaa ottamaan pattiin nuo ilkeät kommentit. Joka kerta jos kirjoittaa jotain alanyan huonoista puolista, alkaa fanaattinen rääkyminen ja asioiden kieltäminen.

Turkki on lomamatkailun sekundamaa, joten yrittäkää elää sen kanssa.

Sekundaa on sekä alanyalaiset ihmiset, että kohde ja minun mielestä suomalaisella keskustelupalstalla voi sen rehellisesti kertoa.

• talousnero?!?!?!hih
        vahi kirjoitti:

Sekundaa on sekä alanyalaiset ihmiset, että kohde ja minun mielestä suomalaisella keskustelupalstalla voi sen rehellisesti kertoa.

vahitomppaa kuuluu ykkösluokkaan, tietää kaiken, osaa kaiken, kaikki muut ovatkin sitten sekundaa yms. vahitomppa ei saa nukutuksikaan, kun pitää notkua sivustolla illasta aamuun ja aamusta iltaan. Sossuko hoitaa elämisen? Yrittäisit nukkua, tulisi parempi mielikin.

• talousnero just juu
        talousnero?!?!?!hih kirjoitti:

vahitomppaa kuuluu ykkösluokkaan, tietää kaiken, osaa kaiken, kaikki muut ovatkin sitten sekundaa yms. vahitomppa ei saa nukutuksikaan, kun pitää notkua sivustolla illasta aamuun ja aamusta iltaan. Sossuko hoitaa elämisen? Yrittäisit nukkua, tulisi parempi mielikin.

Siinä varsinainen talousnero ?!?!?! hih ,päästelee näitä tyhmyyksiä ,no tuliko sulle parenpi mieli ,kun sait purkautua.

• Krandi

Jokainen tyylillään, itse pidän Turkista matkakohteena, lämpö ja ihmiset mukavia.
      Yleistäminenkään ei auta ja jokaisella mielipiteensä. Paikka on oikea auringonpalvojalle ;) !! Monta kertaa sielä käynneenä totean, että elekiellelläkin pärjää pitkälle, etsin itselleni minua mielyttävät paikat (hotelli, ravintolat, kaupat yms.) ja jos joku tarjoaa luvattua huonompaa se on rahat takaisin. Mutta niinkuin sanoin jokainen tyylillään, mielipiteistä jtn paikkakuntaa, maata kohtaan ei voi kiistellä, koska lopputulos on sama :D !!

Asiallisia viestejä saa kun perustaa oman ryhmän Facebookiin... ainahan sinne voi laitta ihan oman osionsa näiden Tomppien jutuille. Niitä voi vapaasti käydä jokainen katsomassa, mutta pysyvät sitten pois kuitenkin häiritsemästä asiallisia keskusteluja. Ylläpidolla tosin on hommaa, koska näyttää kuluttavan elämänsä jonkun asian haukkumiseen :)

• huppistaeijaa

Johan keskustelun otsikko kertoo, että kielitaidottomia olette.

• vahi

Ei välttämättä sitä, vaan tällä tavalla miss alanya yrittää saada lisää kaltaisiaan kurjaan läävään.

• Zum Beispil
        vahi kirjoitti:

Ei välttämättä sitä, vaan tällä tavalla miss alanya yrittää saada lisää kaltaisiaan kurjaan läävään.

Isabella on kaukana kaikesta ja hankalan kulkuyhteyden päässä kaikesta. Ja koska hotelli itsessään ei ole kovin kaksinen, niin sielläkään ei viitsi pahemmin aikaansa kuluttaa. Vielä ehditte vaihtaa lähemmäksi rantaa ja palveluja, nautitte lomastanne varmastikin paljon enemmän.

• Merhaba igen

Tjaah, kyllä ainakin minulla taittu ranska, saksa, englanti,, ruotsi, suomi, alkeet venäjästä ja japanista, joten en minä nyt ihan ole samaa mieltä kanssasi. Italiaa olis tarkoitus aloitella mutta katsotaan jos aika riittää.... siltipä olen tullut SUOMI24 -alueelle, joka on juttujen perusteella hölmölandia! Kyllä täällä on asiallisiakin tyyppejä, mutta on tässä tulllut sen verran seurattua, että tietää homman jujun ja ne, jotka ovat saaneet takkiinsa jossain vaiheessa matkaa tai sen seurauksena, eivätkä osaa päästää nk. irti.

• ivor

Suomalaisille kaikki ovat niin kauan turvallisia paikkoja, kun jotain sattuu. Sen jälkeen aletaan huutamaan apua suurlähetystöä myöten vaikka esim turkkilaisten epärehellisyydestä on varoitettu iät ja ajat. Palkkansa matkanjärjestäjiltä saava opas on kaikkein huonoin mahdollinen suosittelija, koska tämäkin leidi on kimpassa turkkilaisen kanssa, varmaan et saa vilpittömästi oikeata vastausta mihinkään!

• tom jones

Olen huomannut tämän herkkäuskoisuuden monen suomalaisen matkailijan kohdalla. Ensiksi ihastellaan kuinka halvalla onnistuu jotain saamaan ja sen jälkeen miten huonolaatuista kaikki ostokset Turkissa ovat. Tämä rouva Alanya on aivan omassa sarjassa ja saa ainakin minut hymyilemään - sillä kuinka typerä joku voikaan olla.

• ivor
        tom jones kirjoitti:

Olen huomannut tämän herkkäuskoisuuden monen suomalaisen matkailijan kohdalla. Ensiksi ihastellaan kuinka halvalla onnistuu jotain saamaan ja sen jälkeen miten huonolaatuista kaikki ostokset Turkissa ovat. Tämä rouva Alanya on aivan omassa sarjassa ja saa ainakin minut hymyilemään - sillä kuinka typerä joku voikaan olla.

Ihmiselle suo ilon matkustaa kerran esim. Turkin kaltaiseen sekundamaahan mutta jos ei pysty näkemään surkeutta mitä maassa on, kannattaa harkita matkailun lopettamista sillä eihän alanyalaiset voi todellakaan olla suomalaisille mikään "satumaa" jonne halutaan aina uudestaan :)

• tin2
        tom jones kirjoitti:

sinuna en kuule menis yhtään arvostelemaan ketään;)

• tom jones
        tin2 kirjoitti:

sinuna en kuule menis yhtään arvostelemaan ketään;)

Meinaatko Terhi Alanyan olevan kaiken arvostelun yläpuolella? Kyllä minä voin arvostella ihan ketä tahansa, keskustelupalstat ovat suorastaan tehty sitä varten.

• Oma kämppä Alanyassa

Tämä Vahi alias tom jones alias Tomppa etc. on naisensa turkkilaiselle menettänyt peräkammarin asukki, joka purkaa katkeruuttaan näissä Turkkikeskusteluissa. Omaisuudestakin lähti siivu ex-rouvan mukana Alanyaan :-)

• tom jones

Nyt kyllä valehtelet niin, että korvat heiluu. Ihan yksin olin Turkki-reissussa, rouvalla oli työkiireitä niihin aikoihin, eikä ehtinyt sen vuoksi matkalle. Sinä taidat olla niitä herkkäuskoisia, jotka ovat ostaneet asunnon Alanyasta ja yrittävät nyt pitää positiivista asennetta, vaikka jurppii ja kovasti.

• juueijuueikylläpäs
        tom jones kirjoitti:

Nyt kyllä valehtelet niin, että korvat heiluu. Ihan yksin olin Turkki-reissussa, rouvalla oli työkiireitä niihin aikoihin, eikä ehtinyt sen vuoksi matkalle. Sinä taidat olla niitä herkkäuskoisia, jotka ovat ostaneet asunnon Alanyasta ja yrittävät nyt pitää positiivista asennetta, vaikka jurppii ja kovasti.

Minäkin olen Alanyan asunnon omistaja ja ollut jo yli 2 vuotta ja olen hyvin tyytyväinen, asumaan en siellä vielä pysty, koska asunto pitää myös maksaa.

Mutta minulle on ihan sama minne ihmiset haluavat muuttaa, minä haluan Alanyaan ja joku saattaa haluta sinne Espanjaan, menköön jokainen sinne minne tykkää.

Minä tykkään todella paljon Alanyasta, mutta ei mua kiinnosta tyrkyttää sitä kenellekkään sen enempää kuin mitään muutakaan maata tai kaupunkia.

Jos et tykkää Alanyasta, älä mene sinne, se on just niin yklsinkertaista.

Minä tykkään ja minä menen, ne jotka myös tykkää niin menee.
        Ja ne jotka ei tykkää menee jonnekin muualle.

Joku tykkää Turkista, joku Espanjasta, joku Kreikasta jne.

Eikö se ole kiva että meillä jokaisella on vaihtoehtoja.

Se että ei itse tykkää jostain paikasta, ei tarkoita että paikassa olisi jotain vikaa, ihmiset pitävät eri asioista ja niin pitääkin.

Itse olen käynyt monissa, monissa maissa, mutta ainoa paikka mistä halusin asunnon oli Turkki ja Alanya, mutta ei se sitä tarkoita että se olisi paras paikka kaikille, mutta minulle on.

Eiköhän ihmiset ihan itse osaa tehdä päätöksensä ilman että pitää sitä omaa näkemystään tyrkyttää, mielipiteensä voi toki kertoa, mutta pitäisi myös pystyä hyväksymään se että joku voi olla erimieltä ja siihen jokaisella on oikeus.

Tai jos ei itse osaa tehdä itsensä kannalta oikeita päätöksiä, ei nitä pidä tehdä ollenkaan ennenkuin osaa, muuten on kohtalonsa ansainnut.

• tomppatomppa
        juueijuueikylläpäs kirjoitti:

Minäkin olen Alanyan asunnon omistaja ja ollut jo yli 2 vuotta ja olen hyvin tyytyväinen, asumaan en siellä vielä pysty, koska asunto pitää myös maksaa.

Mutta minulle on ihan sama minne ihmiset haluavat muuttaa, minä haluan Alanyaan ja joku saattaa haluta sinne Espanjaan, menköön jokainen sinne minne tykkää.

Minä tykkään todella paljon Alanyasta, mutta ei mua kiinnosta tyrkyttää sitä kenellekkään sen enempää kuin mitään muutakaan maata tai kaupunkia.

Jos et tykkää Alanyasta, älä mene sinne, se on just niin yklsinkertaista.

Minä tykkään ja minä menen, ne jotka myös tykkää niin menee.
        Ja ne jotka ei tykkää menee jonnekin muualle.

Joku tykkää Turkista, joku Espanjasta, joku Kreikasta jne.

Eikö se ole kiva että meillä jokaisella on vaihtoehtoja.

Se että ei itse tykkää jostain paikasta, ei tarkoita että paikassa olisi jotain vikaa, ihmiset pitävät eri asioista ja niin pitääkin.

Itse olen käynyt monissa, monissa maissa, mutta ainoa paikka mistä halusin asunnon oli Turkki ja Alanya, mutta ei se sitä tarkoita että se olisi paras paikka kaikille, mutta minulle on.

Eiköhän ihmiset ihan itse osaa tehdä päätöksensä ilman että pitää sitä omaa näkemystään tyrkyttää, mielipiteensä voi toki kertoa, mutta pitäisi myös pystyä hyväksymään se että joku voi olla erimieltä ja siihen jokaisella on oikeus.

Tai jos ei itse osaa tehdä itsensä kannalta oikeita päätöksiä, ei nitä pidä tehdä ollenkaan ennenkuin osaa, muuten on kohtalonsa ansainnut.

""Osansa elämän helppouteen varmasti antaa se, että halutessaan ei kaupungissa juuri kielitaitoa tarvitse, mutta jos taas haluaa elää täysin paikallista elämää, on täysin turvallista mennä myös paikkoihin joissa ei puhuta edes englantia"

"En oikein voi käsittää, miten voi olla turvallista, jos ei edes ymmärrä mitä muut puhuvat? ""

Voi tomppa kuule, mä voin sen sulle selittää, se nyt yksinkertaistettuna tarkoittaa sitä, ettei tarvitse pelätä vaikka se syrjäkadun kauppias ei osaa Englantia.

Voit käydä paikoissa joissa on vain pääosin paikallisia ilman, että pitää hätääntyä kun ei puhetta ymmärrä. Siitä se hienous Alanyassa on että siellä on myös paljon paikallisasutusta, eikä ainoastaan turistihössötystä ja niissä paikoissa huomaa todellisen Turkkilaisen ystävällisyyden.

Voit mennä paikallisen kauppaan sisään ja saada haluamasi tavara ilman yhteistä kieltäkin ja pointti se että ei se aina vaadi kielitaitoa että voi tutustua uusiin paikkoihin ja asioihin.

• kaikillejotain

Lukemisen ymmärtämisessä on tom pojalla myös ongelmia, kyseisessä blogissa, Terhi ei kylläkään houkuttele kielitaidottomia kielitaidottomuuden perusteella Turkkiin, vaan pohtii syitä miksi moni varmaan on valinnut kohteekseen Alanyan.

Kun ei irroteta lausetta asiayhteydestä niin kuulostaa hieman erilaiselta...

"Varmasti syitä Alanyan valitsemiseen on yhtä monta kuin talvehtijoita, mutta esiin tuntuvat nousevan edullinen hintataso, liikkumisen helppous, paikallisten ystävällisyys ja turvallisuudentunne. Osansa elämän helppouteen varmasti antaa se, että halutessaan ei kaupungissa juuri kielitaitoa tarvitse, mutta jos taas haluaa elää täysin paikallista elämää, on täysin turvallista mennä myös paikkoihin joissa ei puhuta edes Englantia."

Kyllä tom jonesilla tuntuu olevan näköjään monen muunkin asian ymmärtäminen vaikeaa.

kuten minullakin on vaikea ymmärtää, että jos se Alanya ja Turkki kerran on toisille niin hirveän kauhea paikka, niin miten ne jaksaa jatkuvasti olla lukemassa Alanyaan liittyvää palstaa ja kommentoimassa omaa pahaa oloaan.

Jos käy kertomassa oman (huonon) kokemuksensa, niin miksi se ei riitä, vaan pitää kuukausi ja jopa vuositolkulla vaan roikkua pakolla palstalla joka ei heidän mielestään ole hyvä matkakohde.

kyllä se taitaa kuitenkin aika kiinnostava paikka heidänkin mielestään olla kun ei voi millään päästää irti...

On minullakin paikkoja joista en yhtä paljon pidä, mutta ei mua kiinnosta niitä palstoja seurata, saatikka haukkua paikkoja tai sinne matkaavia.

Huonoa matkakohdetta en ole vielä nähnytkään!

• tom jones

Bulgaria on mielestäni myös huono matkakohde, samoin Romania. Yleensä englannin kielellä pärjää turisteille tarkoitetuissa matkakohteissa. Sen vuoksi halusin tuoda esiin, että Terhi Alanyan mukaan Alanya on poikkeus, koska sinne voi turvallisesti matkustaa ihan kuka tahansa. Tämähän on älyttömintä mitä olen koskaan kuullut ja ollessani Turkissa huomasin kuin aggressiivisia, jopa vihamielisiä turkkilaiset kauppiaat ovat, joten turha väittää mitään turvallisuudesta!

• mä taas
        tom jones kirjoitti:

Bulgaria on mielestäni myös huono matkakohde, samoin Romania. Yleensä englannin kielellä pärjää turisteille tarkoitetuissa matkakohteissa. Sen vuoksi halusin tuoda esiin, että Terhi Alanyan mukaan Alanya on poikkeus, koska sinne voi turvallisesti matkustaa ihan kuka tahansa. Tämähän on älyttömintä mitä olen koskaan kuullut ja ollessani Turkissa huomasin kuin aggressiivisia, jopa vihamielisiä turkkilaiset kauppiaat ovat, joten turha väittää mitään turvallisuudesta!

Otat blogi kirjoituksen liian kirjaimellisesti ja keksit itse sellaista mitä Se ei ole siinä edes sanonut, missään kohtaa ei lue että mainitut asiat olisi niin ainoastaan Alanyassa vaan tarkoitti että näin on myös Alanyassa. Ja kyllä ainakin minun mielestä siellä on aivan yhtä turvallista kuin missä vaan muuallakin

• Dallailija
        tom jones kirjoitti:

Kuules kun se johtuu siitä että haluat olla niiden muutaman kilsan säteen sisällä juuri siellä missä on vain pelkkiä turisteja! Ja jos olet niin höpelö, ettet yhtään katso omaisuutesi perään kun matkustat, niin se on ihan oma vika ja turha siitä syyttää paikallisia. Sama ilmiö on kaikkialla maailmassa. Kannattaisko joskus katsella muitakin maisemia kuin niitä rantakadun t-paitakauppoja???
        Siinä olen kyllä samaa mieltä että Bulgaria ja Romania eivät ole hyviä kohteita. Rikollisuutta paljon enemmän kuin Turkissa. Turkissa on tullut majailtua 14 kertaa, eikä ole kuin alkuvuosilta parikolme huonoa kokemusta kauppiaista, eivätkö nekään siksi että olisivat huijanneet vaan olivat niin päällekäyviä. Nyt osaan jo käsitellä heitä, jos nyt ylipäätään tekee mieli lähteä katsomaan brittejä ja svedupettereitä, jotka valtaavat kadut kännipäissään. Elämää on muuallakin kuin ytimessä. Alanyassa on lääniä missä dallailla.

• mä taas
        Dallailija kirjoitti:

Kuules kun se johtuu siitä että haluat olla niiden muutaman kilsan säteen sisällä juuri siellä missä on vain pelkkiä turisteja! Ja jos olet niin höpelö, ettet yhtään katso omaisuutesi perään kun matkustat, niin se on ihan oma vika ja turha siitä syyttää paikallisia. Sama ilmiö on kaikkialla maailmassa. Kannattaisko joskus katsella muitakin maisemia kuin niitä rantakadun t-paitakauppoja???
        Siinä olen kyllä samaa mieltä että Bulgaria ja Romania eivät ole hyviä kohteita. Rikollisuutta paljon enemmän kuin Turkissa. Turkissa on tullut majailtua 14 kertaa, eikä ole kuin alkuvuosilta parikolme huonoa kokemusta kauppiaista, eivätkö nekään siksi että olisivat huijanneet vaan olivat niin päällekäyviä. Nyt osaan jo käsitellä heitä, jos nyt ylipäätään tekee mieli lähteä katsomaan brittejä ja svedupettereitä, jotka valtaavat kadut kännipäissään. Elämää on muuallakin kuin ytimessä. Alanyassa on lääniä missä dallailla.

Totta.

itse lisäisi, vielä sen verran että turistikeskeisillä alueilla ei ainakaan itsellä ole juuri tullut vastaan kielitaidottomuutta, mutta syrjemmässä on niin mukava yrittää sillä huonolla turkinkielen alueilla saada asiat hoidettua, siinä vasta tulee fiilis että on oikeasti ulkomailla. Mua välillä jopa häiritsee että Englantia puhutaan niin laajasti että turkin kielen oppiminenkin on hitaampaa, kun englannilla tulee liian hyvin toimeen

• Minää

hei, itse olen käynyt Turkissa 2 kertaa, ensimmäisellä kerralla Alanyassa ja toisella kerralla Sidessä. Olen sitä mieltä, että Turkissa pärjää ainakin melkeen pelkällä suomellakin, saat ruuat tilattua ja kaupassakin käytyä. Osaan kyllä vähän englantiakin ja kyllä sitä vähän käytinkin, mutta olen valmis väittämään että siellä pärjää pelkällä suomellakin.
      Olin muutenkin todella tyytyväinen Turkkiin, koska pääasiassa mukavat ihmiset (kunhan osaa kieltäytyä tyrkyttäjiltä tai naurat niille päin naamaa :D) halpaa ja lämmintä ja ne on juuri ne asiat mitä itse halusin lomalta. Turkissa on myös monia aktiviteetteja ja jonkinlaiset ostosmahdollisuudet (mielestäni ihan hyvät)

• tom jones

Et tainnut ymmärtää tärkeintä seikka, jonka halusin tuoda esiin. Minä en edes halua mennä ulkomaankohteeseen, jossa pärjää suomen kielellä. Tuntuu todella typerältä syödä suomalaista ruokaa etelässä ja puhua suomen kielellä jossain ruokakaupassa, jonka omistaja osaa kyllä sanoa: mitä kuuluu, mutta siihen se kielitaito rajoittuu.

Englannin kieli on maailmaanlaajuinen kaikille yhteinen kieli, jota toivoisi myös turkkilaisten osaavan, niin tulisi niitä väärinkäsityksiä ja sekaannuksia vähemmän.

• mitäkukahäh

Ja kuitenkin kerrot käyneesi Alanyassa suomibaarissa...??

Noi sun juttus on aika sekaisin.

Mitä ihmettä sulle on väliä Turkkilaisten kielitaidolla jos ei se maa sua kiinnosta.

Ensin sanot että siellä ei pärjää ilman kielitaitoa ja sitten sanot ettet halua sinne koska siellä pärjää ilman kielitaitoa.

• tom jones

Miksi sinua ärsyttää niin kovasti se seikka, etteivät turkkilaiset osaa englantia? Eikö sitä saisi kertoa näillä palstoilla.

• gummipää tomjones

"Miksi sinua ärsyttää niin kovasti se seikka, etteivät turkkilaiset osaa englantia? Eikö sitä saisi kertoa näillä palstoilla."

-Joo, Turkkilaiset ei puhu englantia, jos mennään rantakadulta 300 metriä vuoristoon päin, mutta kaikki, jotka putiikkeja pitävät osaavat englantia.

veneretket ostetaan englanniksi
      ruoka kaupasta ostetaan englanniksi
      ravintolassa tilataan englanniksi
      rantapojat tuo kaljaa, kun pyytää lontoon murteella
      hotelleissa ainakin respat puhuu englantia
      apteekista saa lääkkeet ihan lontoon murteella

Jos osaa edes välttävää englantia, niin Alanyassa pärjää takuulla, olkoon siihen gummipää ihan mitä mieltä tahansa.

PS: joko paikkasit sen toisen venttiilin reiän??

• tom jones

Olin käymässä nimenomaan Alanyassa ja ihmettelin, miksi ruokakaupan (huom. kirjoitetaan yhteen) ja leipomoiden myyjät eivät puhu englantia, vaan pitää sormella osoitella mitä haluaa. Samoin vaatekaupoissa, ravintoloissa ja huoltoasemilla ei puhuta englantia, vaan turkkilaiset (huom.kirjoitetaan pienellä) molottavat omaa mongerrustaan.

• Minea.
        tom jones kirjoitti:

Olin käymässä nimenomaan Alanyassa ja ihmettelin, miksi ruokakaupan (huom. kirjoitetaan yhteen) ja leipomoiden myyjät eivät puhu englantia, vaan pitää sormella osoitella mitä haluaa. Samoin vaatekaupoissa, ravintoloissa ja huoltoasemilla ei puhuta englantia, vaan turkkilaiset (huom.kirjoitetaan pienellä) molottavat omaa mongerrustaan.

mihin tahansa menin, aina oli joku kimpussa, enkä sano tätä kehuakseni, kävelet kadulla niin saisit miehen. Huippu oli, että hotellin työntekijä lähes raiskasi minut kun kysyin sähkön toimimattomuudesta. Taksi pysähtyi keskelle katua, kuski avasi housunsa. Yhden tyypin kanssa juttelin enemmän, vaimo Ankarassa, nyt hänellä turkkilainen madam. Pyysi tulemaan seuraavana päivänä. En mennyt. Järkyttävä paikka. Nuori kundi pyysi kotiinsa. Järkyttävä paikka koko Alanya! Toivottavasti siellä jossain on joku rehellinenkin mutta mä en luottais kehenkään ja olkaa varovaisia. Olen jonkin verran matkustanut mutta sellasta menoa en ole nähnyt missään. Enkä enää ikinä mene Turkkiin. Lisäksi epäystävällisiä ihmisiä ja ilman englantia suurin piirtein pärjättävä..

• tom jones
        Minea. kirjoitti:

mihin tahansa menin, aina oli joku kimpussa, enkä sano tätä kehuakseni, kävelet kadulla niin saisit miehen. Huippu oli, että hotellin työntekijä lähes raiskasi minut kun kysyin sähkön toimimattomuudesta. Taksi pysähtyi keskelle katua, kuski avasi housunsa. Yhden tyypin kanssa juttelin enemmän, vaimo Ankarassa, nyt hänellä turkkilainen madam. Pyysi tulemaan seuraavana päivänä. En mennyt. Järkyttävä paikka. Nuori kundi pyysi kotiinsa. Järkyttävä paikka koko Alanya! Toivottavasti siellä jossain on joku rehellinenkin mutta mä en luottais kehenkään ja olkaa varovaisia. Olen jonkin verran matkustanut mutta sellasta menoa en ole nähnyt missään. Enkä enää ikinä mene Turkkiin. Lisäksi epäystävällisiä ihmisiä ja ilman englantia suurin piirtein pärjättävä..

Huomasin kyllä sivusta tuon päällekäymisen, joka kohdistui länsimaisiin turistinaisiin ja oli todella törkeätä. Vaikea kuvitella miltä suomalaisista naimisissa olevista miehistä tuntuu, jotka asuvat Alanyassa ja naiset saavat sietää joka kerta tuota samaa, kun lähtevät ovesta ulos? Todella epäluotettavia ja tunkeilevia ihmisiä ja uskomattoman kielitaidottomia.

• ...
        tom jones kirjoitti:

Huomasin kyllä sivusta tuon päällekäymisen, joka kohdistui länsimaisiin turistinaisiin ja oli todella törkeätä. Vaikea kuvitella miltä suomalaisista naimisissa olevista miehistä tuntuu, jotka asuvat Alanyassa ja naiset saavat sietää joka kerta tuota samaa, kun lähtevät ovesta ulos? Todella epäluotettavia ja tunkeilevia ihmisiä ja uskomattoman kielitaidottomia.

Moi

Samat kokoemukset. Olin aikanaan perheen kanssa pari kertaa ja näin eka kerralla sen mielettömän touhun. Kaikki baari-, rafla- ja allaspojat ja miehet olivat valmiina hyppäämään vaikka naisten polkupyörän päälle, jollei parempaa ollut tarjolla. Ikä- ja kokohaitariksi kelpais 16-110 vuotta, 30-250 kiloa.

Noh, lasteni äiti sitten innostuikin kohteesta niin, että alkoi rampata siellä toisen naikkosen kanssa useamman kerran vuodessa ja lopun varmaan voit arvata.

Täytyy ihan rehellisesti sanoa, että olen koko Alanyaa ja Turkkia niin täynnä, sillä se lomakohde tuli maksamaan mulle niin paljon, ettei niitä menetyksiä ja kärsimyksiä voi ikinä edes euromääräisesti mitata.

Sitä mä ihmettelen, että hotellien omistajat ja matkanjärjestäjät eivät tosiaan varoita mitä pahimmasta miesvaarasta. Miten esim. hotellien omistajat voivat sallia henkilökuntansa tehdä treffejä ja tarjota drinkkejä hotellien asiakkaina oleville yksinäisille/perheellisille naisille.

Mutta mies saa olla Alanyassa rauhassa. Yksikään huivipää tai huiviton ei osoita mitään mielenkiintoa - päinvastoin.

• tom jones
        ... kirjoitti:

Moi

Samat kokoemukset. Olin aikanaan perheen kanssa pari kertaa ja näin eka kerralla sen mielettömän touhun. Kaikki baari-, rafla- ja allaspojat ja miehet olivat valmiina hyppäämään vaikka naisten polkupyörän päälle, jollei parempaa ollut tarjolla. Ikä- ja kokohaitariksi kelpais 16-110 vuotta, 30-250 kiloa.

Noh, lasteni äiti sitten innostuikin kohteesta niin, että alkoi rampata siellä toisen naikkosen kanssa useamman kerran vuodessa ja lopun varmaan voit arvata.

Täytyy ihan rehellisesti sanoa, että olen koko Alanyaa ja Turkkia niin täynnä, sillä se lomakohde tuli maksamaan mulle niin paljon, ettei niitä menetyksiä ja kärsimyksiä voi ikinä edes euromääräisesti mitata.

Sitä mä ihmettelen, että hotellien omistajat ja matkanjärjestäjät eivät tosiaan varoita mitä pahimmasta miesvaarasta. Miten esim. hotellien omistajat voivat sallia henkilökuntansa tehdä treffejä ja tarjota drinkkejä hotellien asiakkaina oleville yksinäisille/perheellisille naisille.

Mutta mies saa olla Alanyassa rauhassa. Yksikään huivipää tai huiviton ei osoita mitään mielenkiintoa - päinvastoin.

Itsestä tuntui myös todella pahalta tuo mieletön naisten ahdistelu, aivan alanyalaiset miehet olisivat jotain petoja. Tuli aivan selväksi, että en koskaan vie vaimoa tai perhettäni kyseiseen loukkoon. Mielestäni lomailun tulee olla rauhallista ja seesteistä, eikä mitään huutamista ja koko ajan tuputtamista, kuten turkkilaiset ilmeisesti asian käsittävät.

• kleopatra1:n ex-mies
        ... kirjoitti:

Moi

Tuttu tarina, ihan kuin meillä. Nyt on vähän niin kuin palailemassa takaisin, mutta ei oteta. Ei enää turkkilainen rakastakaan niin paljoa, kun on eron tasinkorahat alkanut hupenemaan huolestuttavasti.

• kleopatra1:n ex-mies kirjoitti:

Tuttu tarina, ihan kuin meillä. Nyt on vähän niin kuin palailemassa takaisin, mutta ei oteta. Ei enää turkkilainen rakastakaan niin paljoa, kun on eron tasinkorahat alkanut hupenemaan huolestuttavasti.

Tuo nimimerkkini käyttö ja tarinoiden keksiminen sen varjolla on paitsi säälittävää (koska sulla ei selvästikkään ole omaa elämää ollenkaan) myös sairasta. On se kumma ettei sua saa täältä foorumilta ulos millään! Myös mieheni teki sinusta ilmoituksen ylläpitoon nähtyään sinun esiintyvän hänenä.

Ja ihan vaan tiedoksesi; mieheni on aivan ältsin ihastunut Turkkiin ja Alanyaan, ja elämämme on upeeta niin Alanyassa lomaillessamme kuin täällä koto-Suomessakin. Hänellä ei ole mitään pelkoa siitä, että menettäisi minut turkkilaiselle (tai muunkaan maalaiselle) miehelle, koska suhteemme on niin vankalla pohjalla.

Harmi, että sulle kävi toisin, mut eiks tää oo vähän väärä foorumi omien ongelmiesi puimiseen ja katkeruutesi levittämiseen? Tollaisia asioita varten on ihan ammatti-ihmiset, jotka mieluusti varmasti sinua auttavat.

• kleopatra1:n yx mies
        kleopatra1 kirjoitti:

Tuo nimimerkkini käyttö ja tarinoiden keksiminen sen varjolla on paitsi säälittävää (koska sulla ei selvästikkään ole omaa elämää ollenkaan) myös sairasta. On se kumma ettei sua saa täältä foorumilta ulos millään! Myös mieheni teki sinusta ilmoituksen ylläpitoon nähtyään sinun esiintyvän hänenä.

Ja ihan vaan tiedoksesi; mieheni on aivan ältsin ihastunut Turkkiin ja Alanyaan, ja elämämme on upeeta niin Alanyassa lomaillessamme kuin täällä koto-Suomessakin. Hänellä ei ole mitään pelkoa siitä, että menettäisi minut turkkilaiselle (tai muunkaan maalaiselle) miehelle, koska suhteemme on niin vankalla pohjalla.

Harmi, että sulle kävi toisin, mut eiks tää oo vähän väärä foorumi omien ongelmiesi puimiseen ja katkeruutesi levittämiseen? Tollaisia asioita varten on ihan ammatti-ihmiset, jotka mieluusti varmasti sinua auttavat.

Hahhah... Onko tiedossa minkälaisen tuomion saa nimimerkin miehenä esiintymisestä? Sitä paitsi jos on vielä toistaiseksi vähän aikaa nykyinen, niin ei olene ex-mies, kuten minä. Olet mennyt kyllä ihan sekaisin. Täytyy olla vitsi tuo sun kirjoitus, kukaan aikuinen ei voi olla noin tyhmä ja yxinkertainen.

• kleoparta1:n ex-mies
        kleopatra1 kirjoitti:

Kuulehan maalaistollokatjuska. Minä voin kirjoittaa mistä vain. Esim. nyt Atatürkinkadun Starbucksista. Mitähän siitä sitten seuraa, jos tämä ip blokataan? Ei yhtään mitään. Kirjoitan sitten muualta. Ja jos nimimerkki blokataan? Sitten keksin uuden. Voin kirjoittaa millä tahansa nimimerkillä, joka ei ole rekisteröity ja vaikka tällä, jos haluan. Moni muukin kirjoittelee, mm. edellinen viesti ei ole minun. Sääliksi käy miestäsi, kun joutuu häpäisemään itsensä vuoksesi. On kyllä onneton tohvelisankarisurkimus. Ja eikä siinä kauaa menee, kun et pysty enää vastustamaan turkkilaiskurdibaaripoikien seireenin kutsua. Kaikkea hyvää toivottaen.

• jaakko3
        kleopatra1 kirjoitti:

Tullut luettua näitä vaahtoamisiasi aiemminkin. Olen oikeasti huolissani sinusta ja jaksamisestasi. Kannattaako sinun lukea tätä läppää täällä, kun et sitä ymmärrä ja menetät mielenrauhasikin niistä?

• kleopatra1:n yx mies kirjoitti:

Hahhah... Onko tiedossa minkälaisen tuomion saa nimimerkin miehenä esiintymisestä? Sitä paitsi jos on vielä toistaiseksi vähän aikaa nykyinen, niin ei olene ex-mies, kuten minä. Olet mennyt kyllä ihan sekaisin. Täytyy olla vitsi tuo sun kirjoitus, kukaan aikuinen ei voi olla noin tyhmä ja yxinkertainen.

Mä mitää tuomioo ole sulle järkkäämässä -kunhan sut vaan sais lopullisesti ulos näiltä Turkki-viestiketjuilta joita olet jo vuosikausia tyrannisoinut. Kurjaa ku yks ihminen voi pilata kokonaisen keskustelufoorumin.

• Sun yx mies
        kleopatra1 kirjoitti:

Mä mitää tuomioo ole sulle järkkäämässä -kunhan sut vaan sais lopullisesti ulos näiltä Turkki-viestiketjuilta joita olet jo vuosikausia tyrannisoinut. Kurjaa ku yks ihminen voi pilata kokonaisen keskustelufoorumin.

Se ei valitettavasti onnistu mitenkään. Voin kirjoitella wlanin kautta mistä tahansa ja millä nimimerkillä tahansa. Ehdotuksia toteutukseksi, miten onnistuisi? Nimimerkin rekisteröintipakko lopettaisi kaiken keskustelun.

• Arghh
        Sun yx mies kirjoitti:

Se ei valitettavasti onnistu mitenkään. Voin kirjoitella wlanin kautta mistä tahansa ja millä nimimerkillä tahansa. Ehdotuksia toteutukseksi, miten onnistuisi? Nimimerkin rekisteröintipakko lopettaisi kaiken keskustelun.

Heitä sinä homo vaan voltti.

• Lady in...
        Minea. kirjoitti:

Just just :) Taksikuski EI avaa housujaan. Oliskohan neitokaisella olleet pueeht johonkin suhteeseen tai sen epäpnnistumiseen liittyviä? Mun mielestä, kun kuulen tällaista, ihminen on ollut joko kännissä tai äärimmäisen naiivi, ei siis mitään tietoa mistään, kunhan vaan mennään bilettämään. Kumma juttu sinänsä ettei omalle kohdalle ole kertaakaan osunut näitä tyrkkybaarimikkoja ja mitä lie koskaan. Enkä todellakaan ole mikään seinäruusu. Satun vain omaamaan yleissivistyksen.

• Hoitoon vaan

Jaahas. Ja täällä taas tätä multinikki-Jonesin yksinpuhelua...huh. Surullista.

• tom jones

Aika paljon sinulta tulee tuota roskapostia, joten mieti ennenkuin painat "LÄHETÄ"-painiketta.

• mitäkukahäh

"Miksi sinua ärsyttää niin kovasti se seikka, etteivät turkkilaiset osaa englantia? Eikö sitä saisi kertoa näillä palstoilla."

Ei minua häiritse jos joku kertoo jotain negatiivista Alanyasta ja se pitää paikkaansa.
      Mutta sinulla noi jutut tuntuu muuttuvan kokoajan.

Väität ettet halua mennä maahan jossa pärjää suomenkielellä ja kuitenkin menet sellaisessa maassa suomibaariin, miksi ihmeessä jos et halua suomen kieltä ulkomailla?

Väität etteivät Turkkilaiset osaa Englantia, ei myöskään pidä paikkaansa jos kyseessä on tursiteille suunnatut alueet, ravintoloissa osataan jopa huomattavan hyvää englantia joten oletan väitteesi johtuvan omasta heikosta englannin taidosta.

Jos taas asioit paikoissa missä valtaosa asiakkaista on Turkkilaisia, niin silloin on hyvinkin yleistä etteivät osaa englantia.

Ja tohon tungetteluun, pitää paikaansa, että Kiinnostus naisia kohtaan on eritääin kiivasta, mutta esim itse kun olen Tyttöystävän kanssa, niin silloin ei kyseistä käytöstä tule, jos hän kulkisi yksin niin todennäköisesti.

Mutta paljon on omasta käytöksestä kiinni, kun et anna vastakaikua niin kyllä ne jättävät rauhaan.

Ja mikäli basaarialueen yli-innokas myynti häiritsee, niin löytyy paljon kauppoja missä ei tarvitse tingata, eikä tyrkytetä, jos se on yllätys että turistikohteissa meno on tuollaista, olet varmaan alunperin jo valinnut väärän matkakohteen.

Kun kerran kaikki Alanyassa ja Turkissa on perseellään, niin mitäköhän mahdollisesti odotit matkalta.

Etkö selvitä kohteesta mitään ennenkuin hyppäät koneeseen.

Kun matkalle lähtee, niin kannattaa miettiä mitä matkalat haluaa tai mitä ei halua ja valita kohteet sen mukaan niin ei tule tuollaista vuosien katkeruutta viikon pikkuvisiitistä.

Enkä väitä että olisit väärässä siinä että sinä et pitänyt kohteesta, sinä olet voinut juuri kokea Alanyan niin ahdistavana kuin kerrot, mutta se ei tarkoita sitä että kohteessa olisi vika vaan pikemminkin kohteen valinnassa.

Suurin osa kuitenkin kokee Turkin ja Alanyan erittäin mainiona matkakohteena ja olihan se yksi suomalaisten suosikki kohteita myös viime vuonna ja tulee olemaan myös jatkossa, jos sinun mielipiteesi olisi ainoa totuus niin ei olisi suuria määriä tyytyväisiä ja samaan kohteeseen palaavia ihmisiä.

Minä menen sinne taas tänä kesänä tyttöystäväni kanssa ja hän tykkää Alanyasta ihan yhtä paljon kuin minäkin, osaamme sanoa myyntityrkyttäjille ei.

Jos kohteelta kaipaa Aurinkoa, hyvää ruokaa ja edullsisia ostoksia, niin Turkki kelpaa mitä mainioimmin, lähes mikä tahansa rantakohde tarjoaa saman ja loput on sitten mielipidekysymyksiä.

Ihmiset kokevat saman asian eri tavalla, mieti ennen matkaa kohteen valinta hieman paremmin niin saatat pettyä vähemmän, tosin kuulostat ihmiseltä joka ei ole tyytyväinen mihinkään ja se valittaminen on pääasia

• Moderaattorin kamu

Laitoin ylläpidolle viestiä, että tukkisivat tuon "Tomppa", "tom_jones", "Vahi", etc:n IP-osoitteen.
      Tuo trollaaminen on asiatonta. Kattellaan kuinka käy :-)

• ihmeelistä??

Että muut saa kirjotaa paskaa ,mutta tomppa ei.

• Moderaattorin kamu
        ihmeelistä?? kirjoitti:

Että muut saa kirjotaa paskaa ,mutta tomppa ei.

Mielestäsi hänen kirjoittelunsa on keskustelupalstan sääntöjen mukaista ilmeisesti. Minä olen eri mieltä.

• ilmeisesti
        Moderaattorin kamu kirjoitti:

Mielestäsi hänen kirjoittelunsa on keskustelupalstan sääntöjen mukaista ilmeisesti. Minä olen eri mieltä.

Kuuluko palstan sääntöihin ,jonkun ihmisen mietetön haukku minen ja sairaaloinen mollaaminen ?

• tom jones
        ilmeisesti kirjoitti:

Kuuluko palstan sääntöihin ,jonkun ihmisen mietetön haukku minen ja sairaaloinen mollaaminen ?

Olen tehnyt päätelmän, että melkoinen osa Turkin-matkailijoista on heikko-osaisia, joita täytyy yrittää ymmärtää. Hehan ovat löytäneet lähes paratiisin Alanyasta, heh.

• pilveilijä
        tom jones kirjoitti:

Olen tehnyt päätelmän, että melkoinen osa Turkin-matkailijoista on heikko-osaisia, joita täytyy yrittää ymmärtää. Hehan ovat löytäneet lähes paratiisin Alanyasta, heh.

Alanya ja koko Turkki on matkailumaana tarkoitettu alemmille kansan osille. Ja se huomaa, myös täällä keskustelupalstalla.

• Pennos Kroisonen
        pilveilijä kirjoitti:

Alanya ja koko Turkki on matkailumaana tarkoitettu alemmille kansan osille. Ja se huomaa, myös täällä keskustelupalstalla.

Niinpä - meillä ainakin on rahaa laittaa asuntoihin - Suomen lisäksi myös täällä ihanassa Turkissa :)

• pilveilijä
        Pennos Kroisonen kirjoitti:

Niinpä - meillä ainakin on rahaa laittaa asuntoihin - Suomen lisäksi myös täällä ihanassa Turkissa :)

"Alemmat kansanosat" on henkinen olotila.

• Gail

Alanya on kylla niin oma maailmansa, itse siella 5 kuukautta olen asunut ja senkin talvikaudella, ja rehellisesti voin sanoa etta nostan hattua heille ketka siella pysyvasti jaksavat asua. Kielitaidottomuus on enemmän sääntö kuin poikkeus, enemmistä alanyalaisista ei puhu kuin turkkia. Melkoinen takapajula kaikinpuolin!

• tom jones

Huomasin saman asian yhden viikon aikana, melkoinen takapajula ja epäystävällinen ilmapiiri, muslimimiesten poikkeava käytös ja hyvin vanhanaikainen meininki kaikkialla.

• Mä vaan
        tom jones kirjoitti:

Huomasin saman asian yhden viikon aikana, melkoinen takapajula ja epäystävällinen ilmapiiri, muslimimiesten poikkeava käytös ja hyvin vanhanaikainen meininki kaikkialla.

Totuus on että Turkissa suomalaisnaisten ei tarvitse huolehtia niiden omien miestensä puolesta, kun siellä ei ole sitä viinaa ja vielä vähemmän naisia tarjolla.

Toisaalta monella naisella on oma lehmä ojassa, siinä sivussa kun saa helposti huomiota muslimiäijiltä, joille kelpaa kaikki kaksijalkaiset lihavat ja laihat.

• tom jones
        Mä vaan kirjoitti:

Totuus on että Turkissa suomalaisnaisten ei tarvitse huolehtia niiden omien miestensä puolesta, kun siellä ei ole sitä viinaa ja vielä vähemmän naisia tarjolla.

Toisaalta monella naisella on oma lehmä ojassa, siinä sivussa kun saa helposti huomiota muslimiäijiltä, joille kelpaa kaikki kaksijalkaiset lihavat ja laihat.

Ei kunnon miesten puolesta tarvitse huolehtia, ne tekevät sen ihan itse. En lähtenyt etsimään naisseuraa Alanyasta, mutta kovasti hämmästyin paikallisten naisten kurjaa asemaa. Ehkä jotkut suomalaisnaiset nauttivat kun pystyvät, vaan ostamaan turkkilaismiehen itselleen. Että tällainen maa, huh huh.

• mitäkukahäh

Voisitko tomppa kommentoida asiaa, mitä kuvittelit Alanyassa olevan.
      Huutelet vain jatkuvasti tuota samaa ja tuntuu että sinulle oli jopa yllätys että Turkissa on pääosin muslimeja.

Miksi menet Suomibaariin jos et halua ulkomaan matkalla olla paikassa jossa puhutaan suomea?

Mitä odotit kun valitsit matkakohteeksesi Alanyan?

Onneksi et vahingossakaan matkusta Alanyaan toiste, mutta toivon sinulle paranemista viikon visiitin vuosiksi aiheuttamista traumoista.

Toivottavasti osaat valita kohteesi ensikerralla paremmin

• tom jones

Myönnän että Alanyan matka oli valtava pettymys. Kuvittelin sen muistuttavan Kreikan tai Italian välimerellistä hyvää meininkiä, mutta Turkki oli kaukana siitä, oikeastaan en saavuttanut koko matkani aika sitä lainkaan.

Kyllä minä olen käynyt Kanariansaarillakin Suomibaarissa ja siellä oli aivan erilainen rento meininki. Siellä oli jopa suomalainen henkilökunta, täällä Heikin-baarissa oli turkkilaisia, jotka puhuivat suomea.

Ei minulla mitään traumoja ole, olen ennenkin arvostellut huonoja matkakohteita mm. Bulgarian. Sillä palstalla kävi samoin kuin täälläkin, että jotkut herkkänahkaiset näyttivät loukkaantuvan.

• ekaa kertaa

En ole usein kirjoittaut tälle palstalle, kun ei ole oikein ollut asiaa.
      Ajattelin kirjoittaa kun aioin mennä ensi kesänä Alanyaan, nyt luettuani tätä palstaa
      en tiedä onko sinne viisasta matkustaa, vai meneekö loma pilalle.
      Haluan olla lomalla rauhassa ja katsella ja kulkea niin, että jatkuvasti joku
      roikkuu hihassa.
      Onko tosiaan näin, vai ymmärränkö väärin.

• tom jones

En suosittele tekemään ensimmäistä lomamatkaa Turkkiin, saat aivan väärän kuvan etelän lomamatkailusta. Jo pelkästään lähteminen ja takaisn tuleminen lentokentällä ovat paljon hankalampaan kuin esim. Kreikkaan matkustettaessa johtuen EU-lainsäädännöstä. Samoin noiden liirojen kanssa tuskaileminen aiheuttaa ensimatkustajalle ylimääräistä sähellystä. Tuskinpa myöskään osaat Turkin kieltä, joten on paljon helpompaa matkustaa Espanjaan tai Kreikkaan, missä pärjäät mainiosti englannilla.

• ekaa kertaa
        tom jones kirjoitti:

En suosittele tekemään ensimmäistä lomamatkaa Turkkiin, saat aivan väärän kuvan etelän lomamatkailusta. Jo pelkästään lähteminen ja takaisn tuleminen lentokentällä ovat paljon hankalampaan kuin esim. Kreikkaan matkustettaessa johtuen EU-lainsäädännöstä. Samoin noiden liirojen kanssa tuskaileminen aiheuttaa ensimatkustajalle ylimääräistä sähellystä. Tuskinpa myöskään osaat Turkin kieltä, joten on paljon helpompaa matkustaa Espanjaan tai Kreikkaan, missä pärjäät mainiosti englannilla.

Kiitos paljon vietistäsi, täytyy ihan vakavsti harkita onko välttämättä Alanya oikea paikka, kun en ole kiinnostunut ranta- tai baaripojista. Huutavat ja kaikkea tyrkyttävät myyjät raivostuttavat. Suurkiitokset tomppa sinulle kantaaottavasta keskustelusta.

• jaakko3
        ekaa kertaa kirjoitti:

Kiitos paljon vietistäsi, täytyy ihan vakavsti harkita onko välttämättä Alanya oikea paikka, kun en ole kiinnostunut ranta- tai baaripojista. Huutavat ja kaikkea tyrkyttävät myyjät raivostuttavat. Suurkiitokset tomppa sinulle kantaaottavasta keskustelusta.

Kyllä se ensimmäinen kerta kannattaa ottaa, ilman muuta. Sitten sen tietää, suuri osa kuitenkin tykkää ja tulee uudestaankin. Tyrkyttäjiin ja pilun vonkaajiin suhtautuminen vaatii vain hieman topakkuutta ja selkeän "kiitos ein". Etuja ja hyviä puolia on kuitenkin niin paljon vastapainona normi-ihmisiä haittaaville asioille, josta taas jotkut parastapäiväysohi-menneet myös tykkäävät.

• tom jones
        ekaa kertaa kirjoitti:

Ole hyvä vaan ja mukava lukea viestiäsi. Ei varmasti suurin osa suomalaisnaisista halua tutustua lomallaan mihinkään alanyalaiseen baaripoikaan tai muutenkaan ole seksimatkalle lähdössä. Tuo turkkilaisten päällekäyvä käytös ja ahdisteleva möykkääminen on todella raivostuttavaa. Esimerkiksi kreikkalaiset ovat sydämelisesti ystävällisiä ja haluavat vilpittömästi auttaa turistia. Turkkilaisilla on huijaaminen mielessä koko ajan, eikä varmaan nauti lomastaan jos täytyy olla varuillaan joka hetki.

• Omituinenko?!

Mene ihmeessä käymään turkissa js muodosta oma käsityksesi paikasta :) ei se noin kamalaa ole minkä käsityksen täältä saa .. Itse menen ensi kesänä neljännen kerran nauttimaan lomasta mieheni kanssa ja nyt kahdeksi viikoksi :)

• Ei kiitos

Ravintola ja allaspojat olivat ihan liian palvelualttiita.

Suorastaan ällöttäviä. Eivät kaikki voi tykätä "roikkujista" ja koko ajan kyselijöistä,

"kaikki hyvin?". Jotkut haluavat edes syödä rauhassa. On ne vaan niin mielistelijöitä,

ihan kuin niistä sanotaankin

• Antalyaa

Neljä matkaa Alanyaan riitti.
      Sen jälkeen olen ollut monta kertaa Antalyassa, joka on ihana suurkaupunki.
      Sieltä löytyy kaikki mitä lomasta haen. On paljon erilaista nähtävää ja mahdollisuus kuunnella myös hienoja konsertteja. Jos shoppailu kiinnostaa niin on monta isoa ostoskeskusta jos ei halua basaareissa tinkiä. Ravintoloita on joka nälkään ja hotelleja joka makuun.
      Vanha kaupunki (Kaleici) on aina yhtä kiinnostava ja vain pari kilometriä keskustasta on pitkä ranta (Konyaalti) ja jos rantaloma kiinnostaa niiin 12 km keskustasta alkaa Lara ranta jossa on monta luxushotellia jos oikein lyxlomaa haluaa viettää.

• gummipääjones

"Tuo turkkilaisten päällekäyvä käytös ja ahdisteleva möykkääminen on todella raivostuttavaa. Esimerkiksi kreikkalaiset ovat sydämelisesti ystävällisiä ja haluavat vilpittömästi auttaa turistia. Turkkilaisilla on huijaaminen mielessä koko ajan, eikä varmaan nauti lomastaan jos täytyy olla varuillaan joka hetki."

Buah, etkös sinä kahden venttiilinrteiän gummipää viimeksi hehkuttanut Italian paskakasoja, joita pitää välttämättä päästä tutkimaan?

No rotat ei tykytä mitään, mutta päälle voivat käydä nekin..

KUMIPÄÄ ON KUMIPÄÄ, VAIKKA SIINÄ OLISI KAKSI VENTTIILINREIKÄÄ!!

• It's a deal?

Turkissa on muuten paljon mukavampaa, kun turistit eivät tulisi paikanpäälle :( Nyt kun on tiedossa kuinka paska paikka se on, voitteko siirtyä kenties vaikka Espanjaan tai Kreikkaan, niin meillä muilla on paljon mukavampaa =) It's a deal?

• Rveta
        It's a deal? kirjoitti:

Turkissa on muuten paljon mukavampaa, kun turistit eivät tulisi paikanpäälle :( Nyt kun on tiedossa kuinka paska paikka se on, voitteko siirtyä kenties vaikka Espanjaan tai Kreikkaan, niin meillä muilla on paljon mukavampaa =) It's a deal?

Taitaa ne suurimmat traumat olla turkinfaneilla ,jotka ei kestä tompan totuuksia unelmakohteestaan ,miten muuten voi selittää tämä tyhjänpäiväisen mollaamisen.Älä tomppa välitä turkinfanit on aina käyttäytyneet ,kuin huonosti kasvatetut kakarat ,ei niiden kanssa voi keskustella.

• ------------
        Rveta kirjoitti:

Taitaa ne suurimmat traumat olla turkinfaneilla ,jotka ei kestä tompan totuuksia unelmakohteestaan ,miten muuten voi selittää tämä tyhjänpäiväisen mollaamisen.Älä tomppa välitä turkinfanit on aina käyttäytyneet ,kuin huonosti kasvatetut kakarat ,ei niiden kanssa voi keskustella.

Rveta olen kanssasi samaamieltä .Pitkään aikaan ei ole pystynyt keskustelmaan järkevästi mistään asiasta ,kun nämä häirikkö "aikuiset " mellastaa palstalla ,sitten ne viellä sairaaloisesti kuvittelee kaikkein negatiivistä kirjoittavien olevan yksi ja sama henkilö.

• tom jones
        ------------ kirjoitti:

Rveta olen kanssasi samaamieltä .Pitkään aikaan ei ole pystynyt keskustelmaan järkevästi mistään asiasta ,kun nämä häirikkö "aikuiset " mellastaa palstalla ,sitten ne viellä sairaaloisesti kuvittelee kaikkein negatiivistä kirjoittavien olevan yksi ja sama henkilö.

Olen itse sen verran mursunahkainen, että jätän näiden fanaatikkojen jonninjoutavat kommentoinnit omaan arvoonsa. Tottakai on pelkästään kaikille eduksi, jos pystytään keskustelemaan matkakohteesta avoimesti. Täysin hyvää lomakohdetta ei ole olemassakaan.

• Rveta
        tom jones kirjoitti:

Olen itse sen verran mursunahkainen, että jätän näiden fanaatikkojen jonninjoutavat kommentoinnit omaan arvoonsa. Tottakai on pelkästään kaikille eduksi, jos pystytään keskustelemaan matkakohteesta avoimesti. Täysin hyvää lomakohdetta ei ole olemassakaan.

Nimenomaan juuri näin kannattaa tehdä. Vaikka joku olisi matkustanut 15 kertaa Alanyaan, ei se tarkoita että lomakohde on hyvä, vaan matkailijalla riittää vaatimattomat puitteet ja baaripojat :)

• Sinisilmä

Tiedän monta suominaista nuorta sekä vanhaa jotka ravaa Alanyassa yhtenään ja vaan noiden jätkien takia. Onhan se hieman hassua, kun luulisi kaikkien tietävän millasia noi äijät on. Suominainen on kyllä idiootti.

Varsinkin säälittävämpiä ovat nuo nuoret likat jotka ovat olevinaan kun heillä Alanyan poika poikakaverina (eivät vaan tajua, että poika panee ketä tahansa lähes tytön silmien edessä). Toinen sääliryhmä on nää vanhemmat naiset jotka asuvat alanyassa tai ainekin ovat siellä pitkiä aikoja ja heilastelevat alta 20-v poikien kaa.

Pojat vetää turistityttöjä nenästä niin 6 - 0. Ja heidän itsensäkin kertoman mukaan Suomalaiset tytöt tyhmimpiä ja huonoimpia sängyssä.

Ja se joka nyt väittää ettei saa yleistää tai ei kaikki Turkkilaiset miehet oo samanlaisia niin sen silmät ei oo vielä auenneet. Kyllä ne kaikki on samanlaisia kusettajia ja panevat jokaista jos vain tilaisuus (vaikka seurustelisivat). Suurimmalla osalla myös KUrdi/Turkkilaistyttö vaimona kotona.

• tom jones

No, kyllä varmaan suurin osa tietäänkin, millaisia turkkilaiset miehet ovat, mutta ehkä joistakin tuntuu hyvältä, kun tummat miehet liehittelevät ympärillä? Itselle tuli ainakin selväksi, että osalla naisista on kyse seksiturismista. Vaikea tavallisen muuallakin päin maailmaa matkustaneen, on löytää Alanyasta yhtään mitään hyvää.

• 666deviler

Koska turkkilainen ihminen on auttavainen. Jos et ole sitä vielä onnistunut huomaamaan kun siellä turistien kansoittamalla alueella pysyt (1km x 1kmx1km), niin mene hieman edemmäs, niin huomaat eron ja voit hyvillä mielin todeta, ettei todellakaan tarvitse pelätä.

• tom jones

Minulla oli skootteri käytössä ja kävin yli 50 kilometrin päässä Alanyasta ja voin kertoa, että siellä maaseudulla vasta pelkäsin, kun ihmiset tulivat portin pieleen huutamaan ja kiljumaan käsittämätöntä kieltä, enkä ymmärtänyt mistä voisi olla kyse, kun olin vain ohikulku matkalla.

• utelias 44
        tom jones kirjoitti:

Minulla oli skootteri käytössä ja kävin yli 50 kilometrin päässä Alanyasta ja voin kertoa, että siellä maaseudulla vasta pelkäsin, kun ihmiset tulivat portin pieleen huutamaan ja kiljumaan käsittämätöntä kieltä, enkä ymmärtänyt mistä voisi olla kyse, kun olin vain ohikulku matkalla.

Tuliko kakki housuun?

• tom jones
        utelias 44 kirjoitti:

Tuliko kakki housuun?

Minulla oli sellainen vaikutelma, että enemmän he minua jänistivät. Varsinkin ne säkkikankaasta tehdyt alushousuilta näyttävissä lököpösyissä kävelevät vanhat miehet. Vaalea, sinisilmäinen, hyvähampainen ja atleettinen viikinki taisi olla monelle turkkilaiselle liian pelottava näky.

• Hah-Hah
        tom jones kirjoitti:

Minulla oli sellainen vaikutelma, että enemmän he minua jänistivät. Varsinkin ne säkkikankaasta tehdyt alushousuilta näyttävissä lököpösyissä kävelevät vanhat miehet. Vaalea, sinisilmäinen, hyvähampainen ja atleettinen viikinki taisi olla monelle turkkilaiselle liian pelottava näky.

Hyvähampainen atleetti joutui ajelemaan jarruttomalla mopolla, kun ei uskaltanut pitää puoliaan vuokraamossa.Siinä meillä todellinen peloton viikinki.

• hahahahhha
        Hah-Hah kirjoitti:

Hyvähampainen atleetti joutui ajelemaan jarruttomalla mopolla, kun ei uskaltanut pitää puoliaan vuokraamossa.Siinä meillä todellinen peloton viikinki.

Siellä häirikkö "aikuinen " päästelee tyhmyyksiä.

• Kyllästyin
        hahahahhha kirjoitti:

Siellä häirikkö "aikuinen " päästelee tyhmyyksiä.

Joskun tapailin turkkilaista miestä jonkun aikaa, useita on ollut ihan vain kavereina. Todella rasittava oli! Alkoi vahtia pukeutumistani, kerran eräänä kesäpäivänä minulla oli pitkä hame ja sää olikin lämpimämpi kuin olin luullut. Harmittelin että minulla on tällainen hame ja muilla minihameet. Siihen mies vastasi, että sehän on vaan hyvä eikä haluaisi minun käyttävän minihametta!

Mies kommentoi jatkuvasti kaikkea. En osannut tiskata koska käytin liikaa vettä. Koko ajan listasi asioita joita en osaa tehdä oikein ja kerran kehtasi vielä sanoa erittäin hyvin tehdystä ruoastani että se oli syömäkelvotonta. Ja tietysti tosi mustasukkainen ja kontrolloiva, valitti siitä jos en vastaa puhelimeen ja jos taustalla kuului vaikka jonkun kadulla kulkevan miehen ääni, niin heti alkoi kysellä että kenen miehen kanssa olet siellä.

Raivostuin tuon tyypin kanssa niin perinpohjin etten koskaan muista olleeni niin vihainen. Onhan aivan itsestään selvää ettei tuollaisesta tule mitään, ei suhde kovin montaa päivää kestänytkään. Ainut hyvä puoli on, että ollessani tuon maailman ärsyttävimmän miehen kanssa, en enää sen jälkeen suutu tai ärsyynny melkein mistään. Mikään kun ei ole niin ärsyttävää tuohon verrattuna :)

• tom jones
        Kyllästyin kirjoitti:

Joskun tapailin turkkilaista miestä jonkun aikaa, useita on ollut ihan vain kavereina. Todella rasittava oli! Alkoi vahtia pukeutumistani, kerran eräänä kesäpäivänä minulla oli pitkä hame ja sää olikin lämpimämpi kuin olin luullut. Harmittelin että minulla on tällainen hame ja muilla minihameet. Siihen mies vastasi, että sehän on vaan hyvä eikä haluaisi minun käyttävän minihametta!

Mies kommentoi jatkuvasti kaikkea. En osannut tiskata koska käytin liikaa vettä. Koko ajan listasi asioita joita en osaa tehdä oikein ja kerran kehtasi vielä sanoa erittäin hyvin tehdystä ruoastani että se oli syömäkelvotonta. Ja tietysti tosi mustasukkainen ja kontrolloiva, valitti siitä jos en vastaa puhelimeen ja jos taustalla kuului vaikka jonkun kadulla kulkevan miehen ääni, niin heti alkoi kysellä että kenen miehen kanssa olet siellä.

Raivostuin tuon tyypin kanssa niin perinpohjin etten koskaan muista olleeni niin vihainen. Onhan aivan itsestään selvää ettei tuollaisesta tule mitään, ei suhde kovin montaa päivää kestänytkään. Ainut hyvä puoli on, että ollessani tuon maailman ärsyttävimmän miehen kanssa, en enää sen jälkeen suutu tai ärsyynny melkein mistään. Mikään kun ei ole niin ärsyttävää tuohon verrattuna :)

Ehdin havaitsemaan viikon aikana useampiakin tällaisia miehiä.

• tom of finland?
        tom jones kirjoitti:

Ehdin havaitsemaan viikon aikana useampiakin tällaisia miehiä.

Sulla oli suhde tai suhteita siellä myös miesten kanssa???? Kyllä olet häärännyt joka puolella!

• tom on hom....
        tom of finland? kirjoitti:

Sulla oli suhde tai suhteita siellä myös miesten kanssa???? Kyllä olet häärännyt joka puolella!

hah, arvasin että tom on näitä!

• Peramattieskotuomo

Muistaako joku vielä mistä tässä ketjussa on kyse? Parempi kyllä onkin täällä kinata niin ei tarvi kotona akan kanssa jäkättää :)

• tom jones

Siitä kuinka kielitaidottomat suomalaiset matkustavat Alanyaan.

• %%%%%%

Oikeassa olet ,sen kinaamisen turkinmatkaajat osaa kyllä 100%.

• tom jones
        %%%%%% kirjoitti:

Oikeassa olet ,sen kinaamisen turkinmatkaajat osaa kyllä 100%.

Ehkä se on jollain verissä, vähän niin kuin tuo tinkaaminen. Jotkut tykkäävät pitää koko ajan meteliä ja vängätä.

• meteliä vai ei?
        tom jones kirjoitti:

Ehkä se on jollain verissä, vähän niin kuin tuo tinkaaminen. Jotkut tykkäävät pitää koko ajan meteliä ja vängätä.

heh, sinähän et sitten vänkää mistään :D etkä etenkään pidä meteliä omista surkeista kokemuksistasi.

• kielitaitoinen
        tom jones kirjoitti:

Siitä kuinka kielitaidottomat suomalaiset matkustavat Alanyaan.

Vain kielitaitoiset saavat matkustaa? Ethän itsekään osaa turkkia, vaikka siitä on tullut sinulle jatkuvan mielipahan aihe. Ei tule yhtään mieleen, kuinka loukkaat kaikkia niitä vanhempia ikäluokkia, joilla ei ole ollut mahdollisuutta opiskeluun. Hyvä kun menevät, vaikka suomella ja savolla sitten. SE vasta vaatiikin asennetta, joka sinulta puuttuu tyystin!

• Elinana

Meidän mielestä Alanya oli ihan pohjanoteeraus kaikista lomakohteista, joissa olemme käyneet ja niitä on paljon! Rannat ovat likaisia ja todella täyteen ahdettuja, kuumuus sietämätön. Vuoret pakkaavat ilman siihen Alanyan kohdalle eikä tuulenvirettäkään saa päivän mittaan. Rannoilla kaupustelee kaikenlaisia ukkoja ja akkoja myymässä ties mitä sontaa, huijatuksia tulee, jos ei osaa pitää pintaansa. Ja jos et osta, saat haukut tai ainakin kovia katseita. rannoilla lentelee myös isoja herhiläisiä, jotka käyvät lähes ihmisten kimppuun. Itse ötökkäkammoisena sain juosta kiljuen noita kammotuksia pakoon harva se kerta!
      Basaarimeininki on uuvuttavaa ja ihan kamalaa, voi kuvitella että varsinkin lapsille. Joka paikkaan sua revitään sisään eikä hevillä päästetä pois. Kämäset äijät puhuu ' hoonoa soomea' ja koittaa heittää typeää läppää ostosten toivossa. katukuvassa vilisee lihavia Lacoste-paitaisia suomalaisia ukkoja ja liian pieniin toppeihin ahtautuneita mammoja.
      Taksikyyteihin ei ole luottamista- meitä huijattiin kahteen otteeseen, ei viety sinne, minne haluttiin ja kinuttiin liikaa rahaa. Myös bussissa tulimme huijatuksi. Kaduilla oli jopa turvaon olo, meitä seurasi ainakin kerran yksi paikallinen auto ja huuteli ties mitä peräämme (vaikka mieheni isokokoinen).

ja niin, hoteleilla soi aamusta iltaan järkyttävä teknopauke ja hotelliin matka kesti monta tuntia kentältä- matka taitettiin ilman opasta.

Emme ikinä koskaan enää lähde Turkkiin matkalle, sillä NIIN paljon muitakin kohteita löytyy ja lähempää. Kreikka on ehdoton suosikkimme, lasten kanssa paras matkailumaa.

• tom jones

Samaa mieltä Alanyasta täällä, onneksi menin yksin vähän kuin tiedustelumatkalle etukäteen. Huonoksi lomakohteeksi totesin ja tuo pohjanoteeraus on hyvä kuvaus myös minun kohdallani tästä pettymyksestä.

• 15+1
        tom jones kirjoitti:

Samaa mieltä Alanyasta täällä, onneksi menin yksin vähän kuin tiedustelumatkalle etukäteen. Huonoksi lomakohteeksi totesin ja tuo pohjanoteeraus on hyvä kuvaus myös minun kohdallani tästä pettymyksestä.

Olisitkohan itse palstan pohjanoteeraus ja pakko-oireisen jankuttava? Yksi hassu matka ja siitä veivaaminen satoine viesteineen? Yritäpä nyt oman etusi nimessä toipua traumastasi. Säälien,

• tom jones
        15+1 kirjoitti:

Olisitkohan itse palstan pohjanoteeraus ja pakko-oireisen jankuttava? Yksi hassu matka ja siitä veivaaminen satoine viesteineen? Yritäpä nyt oman etusi nimessä toipua traumastasi. Säälien,

Minun mielestäni on kohteliasta vastata keskustelijoille, kun he lähettävät viestejään. Täällä on valitettu sitä, kun kysyy jotain ja ei saa vastauksia.

Ei minulla mitään traumoja Alanyan suhteen jäänyt, minulla ei ole mitään pakkoa matkustaa koskaan enää sinne. Toista se on alanyansuomalaisilla, jotka ovat laittaneet rahaa kiinni asuntoon paikassa, jossa ei edes ole mukava asua ja jota jatkuvasti arvostellaan keskustelupalstoilla.

• :;;___;
        tom jones kirjoitti:

Minun mielestäni on kohteliasta vastata keskustelijoille, kun he lähettävät viestejään. Täällä on valitettu sitä, kun kysyy jotain ja ei saa vastauksia.

Ei minulla mitään traumoja Alanyan suhteen jäänyt, minulla ei ole mitään pakkoa matkustaa koskaan enää sinne. Toista se on alanyansuomalaisilla, jotka ovat laittaneet rahaa kiinni asuntoon paikassa, jossa ei edes ole mukava asua ja jota jatkuvasti arvostellaan keskustelupalstoilla.

Älä tom jones välitä palstan häiriköistä ,pitäähän heidän saada purkaa kiukkuaan ,kun joku ei kehukkaan heidän paratiisiään. Mutta anna heidän kuikutella ,ei ne siihen kuole.

• tom jones
        :;;___; kirjoitti:

Älä tom jones välitä palstan häiriköistä ,pitäähän heidän saada purkaa kiukkuaan ,kun joku ei kehukkaan heidän paratiisiään. Mutta anna heidän kuikutella ,ei ne siihen kuole.

Tottakai annan heidän kiukutella, tämä on ikäänkuin sellainen paineenalennuspaikka, jossa kaikki turkkilaisuuteen pettyneet voivat kertoa havainnoistaan, samoin kuin satumaa paratiisi alanyansuomalaiset voivat keskustella aidosti toisten suomalaisten kanssa.

• tom jones
        tom jones kirjoitti:

Tottakai annan heidän kiukutella, tämä on ikäänkuin sellainen paineenalennuspaikka, jossa kaikki turkkilaisuuteen pettyneet voivat kertoa havainnoistaan, samoin kuin satumaa paratiisi alanyansuomalaiset voivat keskustella aidosti toisten suomalaisten kanssa.

Tuli pieni kirjoitusvirhe...vaatteilla niitä tatuointeja peitetään.

• tom jones
        tom jones kirjoitti:

Tuli pieni kirjoitusvirhe...vaatteilla niitä tatuointeja peitetään.

Oho...olen kahdessa eri keskustelussa ja nyt tuli väärään paikkaan tämä viesti.

• tom jones
        tom jones kirjoitti:

Oho...olen kahdessa eri keskustelussa ja nyt tuli väärään paikkaan tämä viesti.

Oho...olen palstalla kaiken aikaa ja taistelen Alanyaa vastaan hamaan hautaan asti.

• tom jones
        tom jones kirjoitti:

Oho...olen palstalla kaiken aikaa ja taistelen Alanyaa vastaan hamaan hautaan asti.

Tämä ei tietenkään ollut aloittajan viesti, joku mielikuvitukseton turkkilaisfaanatikko keksi uuden leikin...hän alkaa käyttää aloittajan nikkiä. Voi kuinka omaperäistä, buahhaa...

• Orpbita

Me oltiin myöskin lomalla viikon ja petyttiin pahasti turkkilaisten vieraan varaisuuteen,rannat likaisia,myyjät tosi ärsyttäviä tyrkyttäjiä,hotellien sekä ravintelien tarjoilijat,siis miehet melkein kaikki kiinni ihossa,hinnat kalliita verrattuna muihin välimerenmaiden kohteisiin ja liukumäet ei ole mikään valttikortti,niitä nyt on joka paikassa,ihmettelemme myös immeisiä jotka aina palaavat samaan kohteeseen,me emme ainakaan Alanyaan,matkustamme paljon ja vaihdamme paikkaa aina,matkailu avartaa.........

• tom jones

Nimenomaan kannattaa käydä useammassa kohteessa. En minäkään Kreikkaan matkustaessa mene samaan lomakohteeseen Kreetalla tai Korfulla. Alanyan kokoinen paikka on viikossa nähty ja huonoksi todettu. Ei se siitä parane, vaikka kävisi kuinka monta kertaa tai millaisessa porukassa tahansa.

• Mä vaan

Ainoa järkevä perustelu, jonka ole turkimatkailuun kuullut, että siellä on halpaa!

Tosin ei enää ole sitäkään ja esim alanyasta hankitut asunnost menettävät koko ajan arvoaan.

• tom jones

Ei siellä sen halvempaa ollut kuin muuallakaan Välimerellä, likaisempaa ja siivottomampaa oli ja muutenkin jotenkin vanhanaikaista. Vähän sellainen 70-luvun meininki...

Yleensä etelän lomakohteista hankitut asunnot ovat todella kyseenalainen sijoitus. Ihminen kyllästyy nopeasti yhteen paikkaan ja, jos asuntoa ei saa myytyä niin silloinpa olet lopun ikääsi alanyalaisten seurassa.

• Mä vaan
        tom jones kirjoitti:

Ei siellä sen halvempaa ollut kuin muuallakaan Välimerellä, likaisempaa ja siivottomampaa oli ja muutenkin jotenkin vanhanaikaista. Vähän sellainen 70-luvun meininki...

Yleensä etelän lomakohteista hankitut asunnot ovat todella kyseenalainen sijoitus. Ihminen kyllästyy nopeasti yhteen paikkaan ja, jos asuntoa ei saa myytyä niin silloinpa olet lopun ikääsi alanyalaisten seurassa.

Tämä nuorten gimmojen sinne pyrkiminen ihmetyttää. Tavallinen suomi-nainen löytää itselleen seuraa Suomestakin, ei tarvi rynnätä muslimimiesten patjaksi johonkin Alanyan syrjäkylään. On suomalaiset hulluja!

• tom jones
        Mä vaan kirjoitti:

Tämä nuorten gimmojen sinne pyrkiminen ihmetyttää. Tavallinen suomi-nainen löytää itselleen seuraa Suomestakin, ei tarvi rynnätä muslimimiesten patjaksi johonkin Alanyan syrjäkylään. On suomalaiset hulluja!

Niin ja esimerkiksi Kanariansaarilla, Mallorcalla, Kreikassa ja Italiassa on varmasti enemmän katsottavaa suomalaistytöille, kun mitä on Turkissa ja Alanyassa. Varmaan näiltä turkkilaisilta saakin erilaista huomiota, mitä suomalaismiehet osaavat antaa, siinä on erotuksena se että miehet ovat Suomessa juroudestaan huolimatta rehellisiä.

• ...

Alanya ahdistaa mua :=(

• tom jones

Täytyy olla määrätynlainen ihminen, jotta viihtyy Alanyan kaltaisessa lomakohteessa.

• Maleficus

Olin kuullut, että Alanya olisi aito turkkilainen kaupunki, mutta olikin turistirysä, jossa hinnat sen mukaiset. Basaareissa tinkiessä ei kauppiaille tuntunut riittävän edes kohtuulliset hinnat, kun tietenkin myöhemmin löytyy niitä, jotka ovat törkyhinnan valmiita maksamaan. Ravintoloissa alkaa olemaan Kreikan ja Suomen hinnat. Jos yhtenä lomakriteerinä on edulliset hinnat, ei kannata Alanyaan enää sen perusteella lähteä.

• Sad but true

Turistirysä-nimestä olen vähän eri mieltä. Alanyahan on paikallisten läpi vuoden asuttama kaupunki, josta löytyy muutaman askeleen päässä paikallista elämää.
        Mutta - hintataso - se on mennyt vähän överiksi. Olen matkustanut muihinkin "turistirysiin" 4 kertaa viimeisen vuoden aikana (2 x kanaria, 1x Kreeta ja 1 x Rhodos) ja täytyy todeta, että missään ei ole loma tullut niin kalliiksi kuin Alanyassa.Hintataso on todella noussut. Miksi täällä on välittömästi joku arvostelemassa, jos kertoo hintatasosta ja tyrkyttämisestä, vaikka se on ihan "fakta homma".

• NayaR
        Sad but true kirjoitti:

Turistirysä-nimestä olen vähän eri mieltä. Alanyahan on paikallisten läpi vuoden asuttama kaupunki, josta löytyy muutaman askeleen päässä paikallista elämää.
        Mutta - hintataso - se on mennyt vähän överiksi. Olen matkustanut muihinkin "turistirysiin" 4 kertaa viimeisen vuoden aikana (2 x kanaria, 1x Kreeta ja 1 x Rhodos) ja täytyy todeta, että missään ei ole loma tullut niin kalliiksi kuin Alanyassa.Hintataso on todella noussut. Miksi täällä on välittömästi joku arvostelemassa, jos kertoo hintatasosta ja tyrkyttämisestä, vaikka se on ihan "fakta homma".

Nämä helvetin basaaripaikat, joiden ohitse oli vaikea kävellä vaikka oli vain syömään menossa.. Are you from Finland? Terve, terve mitä kuluu? Siis ei helvetti, aina sama helvetin repliikki jokaisessa kaupasta.. Kai ne tyhmät luulee että Suomalaiset luulee että osaa niin heelvetin hyvin Suomea tai että ostaa jotain, kun osaa 2 sanaa Suomea!
        Jo parin päivän päästä kyllästyin näihin roinankauppaajiin ja kävelimme kylmästi ohi sanomatta mitään, niinkun pitääkin..

Ja se joka sanoo että täällä kannattaa maksaa liiroilla puhuu paaskaa nimittäin yleensä kaikki hinnat on muissa valuutoissa paitsi liiroissa. Esim 5€ saattoi myyjän mukaan maksaa 12 miljoonaa liiraa, joka ei todellakaan ole 5 euroa. Pienen vänkäyksen jälkeen tuotteen sai kuitenkin vielä alle sen 5€ =)!!!
        Piraattitavarat olivat tosin erittäin hyvälaatuisia!

Sitten nämä ruokapaikat joista pääsi harvoin kävelemään ilman mitään sanomisia ohitse.. Kerran pisti viituttaan yksi sisäänheittäjä intiaani, joka huusi kaveriani juntiksi, kun hän vastasi erittäin fiksusti että ei olla tulossa syömään, paikka sijaitsi sataman läheisyydessä.. Turpiin teki mieli käydä vetämässä mutta turha sielä maassa on sitä tehdä!
        Myös yksi Pandora sisäänheittäjistä ""terve, terve, terve"" sai kavereideni ja itseni silmissä täysin pellen kuvan, jolle tuli naurettua aika helvetisti jälkeenpäin ja toivottua että olisi ollut videokamera matkassa.. Lisäksi kaveri hoki joskus ""minä rakastan sinua"", siinä kulttuurissa ei ehkä merkkaa tuollainen mitään mutta itse sain kaverista aivan homomaisen kuvan..
        Mambo cafen happy hourin drinkit olivat, kun pelkkää mehua olisi juonut ilmeisesti drinkkien viinamäärä pieneni puolella (1cl??? =))
        Suomalainen kebabbi on kuin onkin parempaa, kun turkkilainen!

Kaverini olivat kanssani lähes samaa mieltä vaikka ovatkin lähes kaikki turistirysät kiertäneet Kreikat, Kyprokset, Espanja, Kanariansaaret yms. että tämä oli niistä kaikista ehdottomasti se surkein reissu!

Lisäksi itseäni säälitti/hävetti katsella kaikki hyväuskoisia Suomalaisia yms. Naisia, jotka näiden terroristien kaulassa roikkuvat.. Osittain Suomalaisten maine Turkissa on naisten ansiota! HEI MUUTTAKAA SINNE TURKKIIN MUTTA ÄLKÄÄ TUOKO NIITÄ TAUTIPESÄ MEHMETTEJÄ TÄNNE, MINUN VEROMARKOILLENI!

Kyllä se vaan niin on että ei Turkissa miehet viihdy! Sinne sopii ainoastaan jotkut hyväuskoiset Suomalaiset naiset!

ja Huom. EN YLEISTÄ OLI TARKOITETTU VAIN OSALLE...

Seuraavan kerran matkustan jonnekin ihan muualle!!!

• tom jones
        NayaR kirjoitti:

Nämä helvetin basaaripaikat, joiden ohitse oli vaikea kävellä vaikka oli vain syömään menossa.. Are you from Finland? Terve, terve mitä kuluu? Siis ei helvetti, aina sama helvetin repliikki jokaisessa kaupasta.. Kai ne tyhmät luulee että Suomalaiset luulee että osaa niin heelvetin hyvin Suomea tai että ostaa jotain, kun osaa 2 sanaa Suomea!
        Jo parin päivän päästä kyllästyin näihin roinankauppaajiin ja kävelimme kylmästi ohi sanomatta mitään, niinkun pitääkin..

Ja se joka sanoo että täällä kannattaa maksaa liiroilla puhuu paaskaa nimittäin yleensä kaikki hinnat on muissa valuutoissa paitsi liiroissa. Esim 5€ saattoi myyjän mukaan maksaa 12 miljoonaa liiraa, joka ei todellakaan ole 5 euroa. Pienen vänkäyksen jälkeen tuotteen sai kuitenkin vielä alle sen 5€ =)!!!
        Piraattitavarat olivat tosin erittäin hyvälaatuisia!

Sitten nämä ruokapaikat joista pääsi harvoin kävelemään ilman mitään sanomisia ohitse.. Kerran pisti viituttaan yksi sisäänheittäjä intiaani, joka huusi kaveriani juntiksi, kun hän vastasi erittäin fiksusti että ei olla tulossa syömään, paikka sijaitsi sataman läheisyydessä.. Turpiin teki mieli käydä vetämässä mutta turha sielä maassa on sitä tehdä!
        Myös yksi Pandora sisäänheittäjistä ""terve, terve, terve"" sai kavereideni ja itseni silmissä täysin pellen kuvan, jolle tuli naurettua aika helvetisti jälkeenpäin ja toivottua että olisi ollut videokamera matkassa.. Lisäksi kaveri hoki joskus ""minä rakastan sinua"", siinä kulttuurissa ei ehkä merkkaa tuollainen mitään mutta itse sain kaverista aivan homomaisen kuvan..
        Mambo cafen happy hourin drinkit olivat, kun pelkkää mehua olisi juonut ilmeisesti drinkkien viinamäärä pieneni puolella (1cl??? =))
        Suomalainen kebabbi on kuin onkin parempaa, kun turkkilainen!

Kaverini olivat kanssani lähes samaa mieltä vaikka ovatkin lähes kaikki turistirysät kiertäneet Kreikat, Kyprokset, Espanja, Kanariansaaret yms. että tämä oli niistä kaikista ehdottomasti se surkein reissu!

Lisäksi itseäni säälitti/hävetti katsella kaikki hyväuskoisia Suomalaisia yms. Naisia, jotka näiden terroristien kaulassa roikkuvat.. Osittain Suomalaisten maine Turkissa on naisten ansiota! HEI MUUTTAKAA SINNE TURKKIIN MUTTA ÄLKÄÄ TUOKO NIITÄ TAUTIPESÄ MEHMETTEJÄ TÄNNE, MINUN VEROMARKOILLENI!

Kyllä se vaan niin on että ei Turkissa miehet viihdy! Sinne sopii ainoastaan jotkut hyväuskoiset Suomalaiset naiset!

ja Huom. EN YLEISTÄ OLI TARKOITETTU VAIN OSALLE...

Seuraavan kerran matkustan jonnekin ihan muualle!!!

Samat tuntemukset ja olen paljon matkustellut ympäri maailmaa. Turkki on heikkotasoinen ja Alanya surkein lomamesta mitä voi olla.

• EItyrk
        tom jones kirjoitti:

Samat tuntemukset ja olen paljon matkustellut ympäri maailmaa. Turkki on heikkotasoinen ja Alanya surkein lomamesta mitä voi olla.

Olen itse käynyt aikoinani 6 kertaa peräkkäin Turkin eri kohteissa. Suuri määrä samaan maahan johtunee siittä, että elämäni ensimmäinen etelänmatka oli juuri Turkkiin. Onneksi tulin jossain vaiheessa järkiini, ja aloin kiertelemään muualla. Tällä hetkellä olen käynyt 13 eri maassa ja Turkki sijoittuu myös minun kategoriassani tasan viimeiselle sijalle. En enää koskaan astu siihen maahan. Mutta tämä on siis vain minun mielipiteeni, joten kenenkään on nyt turha ottaa hernettä nenään.

• Samoin täällä
        EItyrk kirjoitti:

Olen itse käynyt aikoinani 6 kertaa peräkkäin Turkin eri kohteissa. Suuri määrä samaan maahan johtunee siittä, että elämäni ensimmäinen etelänmatka oli juuri Turkkiin. Onneksi tulin jossain vaiheessa järkiini, ja aloin kiertelemään muualla. Tällä hetkellä olen käynyt 13 eri maassa ja Turkki sijoittuu myös minun kategoriassani tasan viimeiselle sijalle. En enää koskaan astu siihen maahan. Mutta tämä on siis vain minun mielipiteeni, joten kenenkään on nyt turha ottaa hernettä nenään.

Olen Alanyassa käynyt toistakymmentä vuotta,useaan kertaan..mutta myös muualla Turkissa paljon kiertänyt..sama rumba kaikkialla...tyrky,tyky..ja silleen.
        Tämä menttaliteetti pätee kaikkiin islamilaisiin maihin...lähes päällekäyvää kaupustelua..hihasta vetämistä...jos et osta,olet p..ka.
        Sillä en nykyään viitsi mennä islamilaisiin maihin lomalle..mieluummin,otan lennon kauko-itään,siellä voi vielä olla suht rauhallisesti,näiltä kaupustelijoilta ja ravintoloiden sisäänvetäjiltä.

• tom jones
        EItyrk kirjoitti:

En ota hernettä nenään, vaan olen erittäin paljon samoilla linjoilla. Turkki on viimeisimpänä ja huonoin matkailumaa.

• tom jones
        Samoin täällä kirjoitti:

Olen Alanyassa käynyt toistakymmentä vuotta,useaan kertaan..mutta myös muualla Turkissa paljon kiertänyt..sama rumba kaikkialla...tyrky,tyky..ja silleen.
        Tämä menttaliteetti pätee kaikkiin islamilaisiin maihin...lähes päällekäyvää kaupustelua..hihasta vetämistä...jos et osta,olet p..ka.
        Sillä en nykyään viitsi mennä islamilaisiin maihin lomalle..mieluummin,otan lennon kauko-itään,siellä voi vielä olla suht rauhallisesti,näiltä kaupustelijoilta ja ravintoloiden sisäänvetäjiltä.

"Samoin täällä"

Ravintolan sisäänvetäjät, kuten nämä helkutin tyrkyttäjä kauppamiehet ovat todella rasittavia. Voisihan sitä toki jotain ostaakin, mutta kun nämä huohottavat ja huutavat vieressä ja tulevat iholle. Thanks but no thanks!

• Eltyrk
        tom jones kirjoitti:

En ota hernettä nenään, vaan olen erittäin paljon samoilla linjoilla. Turkki on viimeisimpänä ja huonoin matkailumaa.

Aika monella nuorella Turkki on se ensikosketus matkailuun ja joillekin jää tuo vaihe päälle eivätkä lähde katsomaan mitä tarjontaa muualta löytyy. Vanhemmille suomalaisille, joilta ei löydy kielitaitoa Alanya muka tarjoaa turkkilaisten suomo suomi höpötyksineen hyvän lomakohteen. Tosiasiassa eivät nämä ählämit mitään suomea osaa ja paljon paremmin pärjää Thaimaassa huonolla englannillakin.

• tom jones
        Eltyrk kirjoitti:

Aika monella nuorella Turkki on se ensikosketus matkailuun ja joillekin jää tuo vaihe päälle eivätkä lähde katsomaan mitä tarjontaa muualta löytyy. Vanhemmille suomalaisille, joilta ei löydy kielitaitoa Alanya muka tarjoaa turkkilaisten suomo suomi höpötyksineen hyvän lomakohteen. Tosiasiassa eivät nämä ählämit mitään suomea osaa ja paljon paremmin pärjää Thaimaassa huonolla englannillakin.

Jotkut varmaan juuttuvat samaan paikkaan, eivätkä halua oppia uusien maiden tapoja ja käyttäytymistä. Turkki on vihoviimeinen paikka, minne veisin rouvan ja lapset. Oikeastaan oli todella hyvä, että tuli tehtyä tällainen tiedustelureissu, koska oli kuullut monen kertovan Turkista erilaisia asioita. Nyt on omakohtaista kokemusta huonosta lomakohteesta, aina ei vaan voi onnistua lomavalinnoissa.

• Eltyrk
        tom jones kirjoitti:

Jotkut varmaan juuttuvat samaan paikkaan, eivätkä halua oppia uusien maiden tapoja ja käyttäytymistä. Turkki on vihoviimeinen paikka, minne veisin rouvan ja lapset. Oikeastaan oli todella hyvä, että tuli tehtyä tällainen tiedustelureissu, koska oli kuullut monen kertovan Turkista erilaisia asioita. Nyt on omakohtaista kokemusta huonosta lomakohteesta, aina ei vaan voi onnistua lomavalinnoissa.

Niinhän se vaan ainakin siellä Alanyassa oli että, jos et osta tai mene johonkin ravintolaan niin jotain piruilua sieltä ähläm kielellä tosiaan useimmiten perään tulee tai sitten se sana ""juntti"". Ei tässäkään kohtaa pidä yleistää. Niitä kauppoja missä itse Alanyassa kävin joissa sai katsella rauhassa oli tasan 3 kpl. Ja sitäpaitsi on ihan turha mennä haukkumaan Suomen asiakaspalvelua, koska se on erittäin hyvää verrattuna tähän Alanyan ""häirintään"". Itse olen siitä erikoinen että en välitä oli sitten mistä maasta tahansa kysymys niin itselleni on ihan sama onko se myyjä iloinen vaiko sitten ""kyrpä otsassa"" meiningillä.. En minä sitä myyjää sieltä kaupasta ole ostamassa =). Mikäli tuote mitä haen jostain kaupasta miellyttää minua ostan sen ei siihen vaikuta mikään omena teen tarjoaminen tai vastaava..
        Vaikka ehkä joillain se voi vaikuttaakin..

• ...
        Eltyrk kirjoitti:

Niinhän se vaan ainakin siellä Alanyassa oli että, jos et osta tai mene johonkin ravintolaan niin jotain piruilua sieltä ähläm kielellä tosiaan useimmiten perään tulee tai sitten se sana ""juntti"". Ei tässäkään kohtaa pidä yleistää. Niitä kauppoja missä itse Alanyassa kävin joissa sai katsella rauhassa oli tasan 3 kpl. Ja sitäpaitsi on ihan turha mennä haukkumaan Suomen asiakaspalvelua, koska se on erittäin hyvää verrattuna tähän Alanyan ""häirintään"". Itse olen siitä erikoinen että en välitä oli sitten mistä maasta tahansa kysymys niin itselleni on ihan sama onko se myyjä iloinen vaiko sitten ""kyrpä otsassa"" meiningillä.. En minä sitä myyjää sieltä kaupasta ole ostamassa =). Mikäli tuote mitä haen jostain kaupasta miellyttää minua ostan sen ei siihen vaikuta mikään omena teen tarjoaminen tai vastaava..

Olen käynyt Turkissa pari kertaa ihan lyhyillä piipahduksilla. Olen ehtinyt törmätä kiroamiisi ilmiöihin mutta olen myös nähnyt aivan ""normaalia"" käytöstä. Tämä kylläkin tapahtui Ankarassa, jossa turisteja ei näkynyt.

Maisemat, ilmasto jne. ovat varmaankin kokemisen arvoisia, mutta nuo kuvatut ""lieveilmiöt"" ovat jokseenkin tympeitä. Vähän samaa tyyliä oli Tunisiassa, mutta huomattavasti maltillisempana eikä se niin ollen pahemmin ärsyttänytkään. Jos joku ei tuollaisesta tyrkyttämisestä jne. välitä mitään, niin olkoon onnellinen. Mihinkään siitä ei kuitenkaan pääse, että on aika iso joukko ihmisiä, jotka kokevat sen hvyin ärsyttävänä.

Omalla kohdalla lomamatka Turkkiin on ollut useasti mielessä mutta nuo omakohtaiset ja ihkaelävien tuttavieni kokemukset ovat ainakin toistaiseksi pitäneet minut poissa ko. maasta.

• tom jones
        ... kirjoitti:

Olen käynyt Turkissa pari kertaa ihan lyhyillä piipahduksilla. Olen ehtinyt törmätä kiroamiisi ilmiöihin mutta olen myös nähnyt aivan ""normaalia"" käytöstä. Tämä kylläkin tapahtui Ankarassa, jossa turisteja ei näkynyt.

Maisemat, ilmasto jne. ovat varmaankin kokemisen arvoisia, mutta nuo kuvatut ""lieveilmiöt"" ovat jokseenkin tympeitä. Vähän samaa tyyliä oli Tunisiassa, mutta huomattavasti maltillisempana eikä se niin ollen pahemmin ärsyttänytkään. Jos joku ei tuollaisesta tyrkyttämisestä jne. välitä mitään, niin olkoon onnellinen. Mihinkään siitä ei kuitenkaan pääse, että on aika iso joukko ihmisiä, jotka kokevat sen hvyin ärsyttävänä.

Omalla kohdalla lomamatka Turkkiin on ollut useasti mielessä mutta nuo omakohtaiset ja ihkaelävien tuttavieni kokemukset ovat ainakin toistaiseksi pitäneet minut poissa ko. maasta.

Ei Turkin ilmastossa mitään vikaa ollut, päinvastoin loistoilmat koko reissun ajan, mutta en silti suostu tekemään matkaa mihin tahansa pelkän ilmaston takia. En suosittele Turkkia kenellekään.

• ...
        tom jones kirjoitti:

Ei Turkin ilmastossa mitään vikaa ollut, päinvastoin loistoilmat koko reissun ajan, mutta en silti suostu tekemään matkaa mihin tahansa pelkän ilmaston takia. En suosittele Turkkia kenellekään.

Eipä se minun maailmaa kaada, vaikkei tuli koskaan Turkkiin matkustettua. Ei tuo sinällään mitään itseisarvoa, kuten ei ollut Bulgarian matkassakaan. Sai vain vatsansa kipeäksi ja samaa on sanottu turkkilaisisesta ruokapöydästä.

Varasin matkan Kyprokselle, siellä olen käynyt aiemminkin ja se on hyvin kreikkalainen ja hyvä paikka. Optiona on mahdollisuus käydä Alanyassa, mutta luultavasti jätän käyttämättä...

• tom jones
        ... kirjoitti:

Eipä se minun maailmaa kaada, vaikkei tuli koskaan Turkkiin matkustettua. Ei tuo sinällään mitään itseisarvoa, kuten ei ollut Bulgarian matkassakaan. Sai vain vatsansa kipeäksi ja samaa on sanottu turkkilaisisesta ruokapöydästä.

Varasin matkan Kyprokselle, siellä olen käynyt aiemminkin ja se on hyvin kreikkalainen ja hyvä paikka. Optiona on mahdollisuus käydä Alanyassa, mutta luultavasti jätän käyttämättä...

Pienellä budjetilla pystyy tekemään Turkin-matkan, mutta onko sen arvoista, jos ei löydä mitään hyvää koko paikasta? Alanyalainen ruoka oli ainakin aivan hirvittävää.
        Olen käynyt Pafoksella ja tykkäsin kovasti, ikävä kun saaren turkkilaisten miehittämä pohjoisosa jää näkemättä.

• ...
        tom jones kirjoitti:

Pienellä budjetilla pystyy tekemään Turkin-matkan, mutta onko sen arvoista, jos ei löydä mitään hyvää koko paikasta? Alanyalainen ruoka oli ainakin aivan hirvittävää.
        Olen käynyt Pafoksella ja tykkäsin kovasti, ikävä kun saaren turkkilaisten miehittämä pohjoisosa jää näkemättä.

Luin tuolta toisaalta jostain aurinkotuolien hinnoista ja aamupalan sisällöstä. Melko köyhää ja pienet kuviot joillakin ihmisillä :)

• tom jones
        ... kirjoitti:

Luin tuolta toisaalta jostain aurinkotuolien hinnoista ja aamupalan sisällöstä. Melko köyhää ja pienet kuviot joillakin ihmisillä :)

Huomasin saman ja ihmettelen, miksi erikseen pitää moneen kertaan huomauttaa, että toivoo asiallista keskustelua. Eiköhän se ole itsestään selvyys kaikkille keskustelijoille, eikä se sillä pyytämällä parane?

• timppa61
        tom jones kirjoitti:

maku
        asioista ei voi kiistellä mutta turkkilainen keittiö on maailman kolmanneksi paras keittiö . en tiedä missä olet syönyt mutta minä olen saannut aina huippu maukasta ruokaa reissuillani.. turkissa pitää olla avoimin mielin matkalla ,, sen jos oivallat niin voit saadat matkaltasi paljon .. turha pelko pois ja avoimin mielin reissuun .. t. timo ja anne

• ..,,.,.,.,.,.
        timppa61 kirjoitti:

maku
        asioista ei voi kiistellä mutta turkkilainen keittiö on maailman kolmanneksi paras keittiö . en tiedä missä olet syönyt mutta minä olen saannut aina huippu maukasta ruokaa reissuillani.. turkissa pitää olla avoimin mielin matkalla ,, sen jos oivallat niin voit saadat matkaltasi paljon .. turha pelko pois ja avoimin mielin reissuun .. t. timo ja anne

Kyllähän turkkilainen keittiö voi olla kolmanneksi paras ,jossa Istanpulissa tai Ankarassa ,mutta tuskinpa sitä kolmanneksi parasta ruokaa saat missään turistirysässä.

• marissako
        ..,,.,.,.,.,. kirjoitti:

Kyllähän turkkilainen keittiö voi olla kolmanneksi paras ,jossa Istanpulissa tai Ankarassa ,mutta tuskinpa sitä kolmanneksi parasta ruokaa saat missään turistirysässä.

Just näin. Ihan samaa Osmanish Kebabia se on joka ravintolassa. Ja Menu on parikymmentäsivuinen täynnä kaikille, myös alemmille kansanosille,kaikkea mahdollista . Alanyan tarjonta on ihan turistibulkkia, kuten muissakin Välimeren rantapaikoissa. Parhainta ruokaa saa itse tekemällä upeista raaka-aineista toreilta tai paikallisten suosimista paikoista.

• Huonoja kokemuksia

Suomaliainen on""Kuningas"" tasan niin kauan, kun kukkaron nyörit ovat löysällä... käyttäytyminen ja asiakaspalvelu turkkilaisilla kauppiailla muuttuu heti nyrpeäksi, jos kauppoja ei synny. Ja tämä tuli koettua muutamat kerrat sillä ekalla ja vikalla Turkin matkalla = toiste ei onneksi sinne tarvitse mennä. Ja mielestäni sitä huutelua, tinkaamista ja hihassa roikkumista ei todellakaan voi kutsua asiakaspalveluksi ennemmin häiriköinniksi.

• tom jones

Ehkä tosiaan, jotkut suomalaiset kuvittelevat olevansa kuninkaita Alanyassa, kun ympärillä on resupekkoja turkkilaismiehiä ja huutavia kauppiaita. Sama täällä, ensimmäinen ja viimeinen reissu Turkkiin!

• Siiri vierailija

Jos kerran rankigia aletaan pitää niin ilmoitan myös oman kantani. Olen matkaillut seitsemässä eri maassa ja Turkki on listan viimeisempänä, katson nimittäin nykyisin jo hiukan mihin matkustan joten ko. maa saattaa jäädäkin viimeiseksi.

• marissako

Huh! eksyinköhän väärälle keskustelu palstalle kun ajattelin ajan kuluksi kesän lomareissua odotellessa lueskella toisten reissukokemuksia..Meillä on mieheni kanssa tullut tavaksi käydä vähintää kerran vuodessa reisussa välillä käydään kreikassa välillä turkissa ja tähän asti kaikki reissut olleet todella hyviä. Yhdestäkään reissusta ei ole jäänyt pahaa sanottavaa. Emme tosin ole mitään maailman matkaajia ei noita reissuja ole takana kuin kymmenkunta. Ensi kesänä vuorossa Alanyan lämpö, hyvät ruuat ja mukavaa yhdessä oloa ja eloa huutelevat basaari kauppiaat mukaan lukien. Mitä sitten kukanenkin reissuiltaan hakee ja millä mielellä menee. Meille riittää lämpö, meri, hyvä ruoka ja kiireetön yhteinen aika kahdestaan kaiken hälinän keskellä. Kuitenkin kun on neljä alanyan reissua takana niin tuntuu kummalle sekä kurjalle miten joillakin voi mennä reissu noin mönkään ja jäädä noin huono kuva paikasta ja ihmisistä siellä :(

• tom jones

Ehkä se reissun mönkään meno johtuu siitä, että olen mies? Kysypä joskus omaltasi, menisikö hän yksinään Alanyaan.

• marissako

hmm.. ethän ollut ainut jolla oli huonoja kokemuksia sieltä ja en oikeastaan ymmärrä mitä merkitystä sillä on että olet mies.. eikö mieskin voi nauttia hyvästä ruuasta auringosta ja seurasta.. mutta tulemmekin siihen että mitä kukanenkin sieltä hakee :) olemme ja menemme jokainen sinne missä parhaiten viihdymme!

• tom jones

Tässä keskustelussa on kyse juuri siitä, miksi ihmiset eivät viihdu Alanyassa ja mitä kaikkia huonoja puolia siellä on. Itselleni koko matka oli valtavan suuri pettymys. Ehkä olen vaan tottunut lomamatkoilla rentoon meininkiin ja rauhalliseen olemiseen. Sitä en löytänyt, enkä kunnon ruokaa, vaateostokset ja tuliaiset jäivät ostamaatta. Aivan hirveä paikka, olen todella helpottunut, kun pääsin pois!

• tom jones kirjoitti:

Tässä keskustelussa on kyse juuri siitä, miksi ihmiset eivät viihdu Alanyassa ja mitä kaikkia huonoja puolia siellä on. Itselleni koko matka oli valtavan suuri pettymys. Ehkä olen vaan tottunut lomamatkoilla rentoon meininkiin ja rauhalliseen olemiseen. Sitä en löytänyt, enkä kunnon ruokaa, vaateostokset ja tuliaiset jäivät ostamaatta. Aivan hirveä paikka, olen todella helpottunut, kun pääsin pois!

Olemme kaikki iloisia, että et tykkää Turkista. Ja syynkin monet meistä tietävät;) Olisi aivan maailman ihaninta jos et koskaan Turkkiin astuisi varpaallasikaan. Olet tehnyt selväksi mielipiteesi -mitäpä jos siirtyisit riehumaan vaikkapa lähikuppilaasi?

• totuus2
        kleopatra1 kirjoitti:

Olemme kaikki iloisia, että et tykkää Turkista. Ja syynkin monet meistä tietävät;) Olisi aivan maailman ihaninta jos et koskaan Turkkiin astuisi varpaallasikaan. Olet tehnyt selväksi mielipiteesi -mitäpä jos siirtyisit riehumaan vaikkapa lähikuppilaasi?

Toivottavasti tämän nimimerkin takana ei ole oikea ihminen, vaan trolli tai provo. Surkeaa luettavaa, jos ihminen on tuollaisessa tilassa. Toivittavasti lähimmäisesi osaavat huolehtia sinusta. Jopa me alsutkin nauretaan sulle.

• totuus2
        kleopatra1 kirjoitti:

Tunnen tämän tyypin. Yksinkertainen tapaus, sellainen maalaistollokatjuskamaatiassukua. Kotoisin jostakin pyhäjärveltä tms. ja muuttanut tsadiin. Huvittavan kuuloista, kun maalaisena koittaa slangia viäntää. Nauretaan sille aina.

• Konitchiwa

Siis tämähän liittyy ihmisiin jotka eivät osaa suomenkielen lisäksi juuri muuta kuin käsimerkkejä? Tom Jones - pilkkaatko heitä jotka eivät osaa???? Viesteissäsi haukut Alanyaa kuinka shitti paikka se onkaan ollut sinun kohdallasi. Onko nyt menneet asiat vähän sekaisin? Kummasta asiasta nyt haluat keskustelua? Tyhmistä suomalaisista jotka eivät osaa sitä eivätkä osaa tätä, eivätkä osaa käyttäytyä eivätkä osaa lentää, eikä heillä ole rahaa, eivätkä he ole kauniita ja komeita VAIKO siitä että mielestäsi Alalnya on sinun kohdallasi ollut ikävä kokemus?
      Kaikki kunnia muuten niille, jotka eivät osaa kieliä. He ovat tehneet töitä tämän maan ja meidän nuorempien eteen aikalailla eritavoin kuin myöhemmät sukupolvet, jotka jaksavat ruikuttaa tyhjänpäiväisistä asioista!

• totuus2

Tiedoksenne; marissako ja Konitchiwa. Täällä Alanya-sivustolla on jo pari vuotta pauhannut yksi ja sama ääliö, joka haukkuu Alanyan mennen ja tullen. Hän haukkuu Alanyaa eri nikkien varjolla. Keksii tarinoita, negatiivisia sellaisia, ja vastailee sit itselleen taas eri nikillä negatiivisesti Turkista, tottakai. Aivan mentaalitapaus. On polonen saanut siipeensä tosi pahasti Alanyassa.....-paikallinen mies vei häneltä vaimon. Käyttää mm. nikkejä Tom Jones ja vahi, en kyllä ymmärrä miksi, koska hänet tunnetaan näistä nikeistä. Mutta vaihtaa myös koko ajan nikkejään vastaillessaan itselleen. Häntä ollaan yritetty savustaa täältä palstalta eikä hänellä nykyisin näyttäis olevankaan enää mitään rekisteröityä nimimerkkiä, mutta aina hän koneen löytää josta voi aloittaa nikkien kautta itkuvirtensä Alanyaa kohtaan. Hän siis riehuu lukuisilla eri palstoilla; käykääpä kattomassa; tunnistatte kyllä hänet siitä sairaalloista negatiivisuudesta mikä teksteissä on.

Ja ku hän on semmonen ku on, ni eiköhän hän tähän munkin viestiini kommentoi jollain nikillään tyyliin että mä olen vainoharhainen -niin hän aina tekee...

• ei tomppa
        totuus2 kirjoitti:

Tiedoksenne; marissako ja Konitchiwa. Täällä Alanya-sivustolla on jo pari vuotta pauhannut yksi ja sama ääliö, joka haukkuu Alanyan mennen ja tullen. Hän haukkuu Alanyaa eri nikkien varjolla. Keksii tarinoita, negatiivisia sellaisia, ja vastailee sit itselleen taas eri nikillä negatiivisesti Turkista, tottakai. Aivan mentaalitapaus. On polonen saanut siipeensä tosi pahasti Alanyassa.....-paikallinen mies vei häneltä vaimon. Käyttää mm. nikkejä Tom Jones ja vahi, en kyllä ymmärrä miksi, koska hänet tunnetaan näistä nikeistä. Mutta vaihtaa myös koko ajan nikkejään vastaillessaan itselleen. Häntä ollaan yritetty savustaa täältä palstalta eikä hänellä nykyisin näyttäis olevankaan enää mitään rekisteröityä nimimerkkiä, mutta aina hän koneen löytää josta voi aloittaa nikkien kautta itkuvirtensä Alanyaa kohtaan. Hän siis riehuu lukuisilla eri palstoilla; käykääpä kattomassa; tunnistatte kyllä hänet siitä sairaalloista negatiivisuudesta mikä teksteissä on.

Ja ku hän on semmonen ku on, ni eiköhän hän tähän munkin viestiini kommentoi jollain nikillään tyyliin että mä olen vainoharhainen -niin hän aina tekee...

En ole ton jones ,mutta en voi olla kommentoimatta.Eihän tämmäsille viesteille voi ,kun nauraa.Monta kertaa olet itse kirjoittanut tompasta tyhjänpäiväisen haukkumis viestin. Tuskin sun väittämistä pitää paikkaansa ,itse en ainakaan usko.

• tom jones
        ei tomppa kirjoitti:

En ole ton jones ,mutta en voi olla kommentoimatta.Eihän tämmäsille viesteille voi ,kun nauraa.Monta kertaa olet itse kirjoittanut tompasta tyhjänpäiväisen haukkumis viestin. Tuskin sun väittämistä pitää paikkaansa ,itse en ainakaan usko.

Olen huomannut näillä saiteilla, että jos on eri mieltä jostakin asiasta, niin fanaatikot alkavat jauhaa samaa mantraa nikkien vaihtamisesta. Minä en ainakin kehtaisi alkaa haukkumaan persoonakohtaisesti ketään, nämä ovat ihan yleisiä keskustelupalstoja ja täällä on tarkoitus keskustella, eikä vängätä sitä kuka on oikeassa tms.

• ,,,.,.--
        tom jones kirjoitti:

Olen huomannut näillä saiteilla, että jos on eri mieltä jostakin asiasta, niin fanaatikot alkavat jauhaa samaa mantraa nikkien vaihtamisesta. Minä en ainakin kehtaisi alkaa haukkumaan persoonakohtaisesti ketään, nämä ovat ihan yleisiä keskustelupalstoja ja täällä on tarkoitus keskustella, eikä vängätä sitä kuka on oikeassa tms.

Jus näin kaikki " totuus" kirjoittjat on suurinpia palstan häiriköitä.

• rento reissaaja
        tom jones kirjoitti:

...tarkoitus keskustella, eikä vängätä sitä kuka on oikeassa tms. ....

.... jos on eri mieltä jostakin asiasta, niin fanaatikot alkavat jauhaa....

MUTTA TUOTA YLLÄOLEVAAHAN SINÄ JUURI TEET. Vänkäät hamaan hautaas saakka. Eri mieltä olevat ovat väärässä ja sitten tulee oletettu luonnekuvauskin samalla. Fanaatikko-sana esiintyy yleisesti.. Minusta olet haukkunut ihmiset sekä henkilökohtaisesti että kaikki Turkissa kävijät vielä yhteisestikin sadoissa viesteissäsi. Naiset ovat saaneet kuulla kunniansa, miehet myös, kaikki turkkilaiset, siellä asuvat suomalaiset, hotellit, ruoat, ostokset jne. Ja sitten et ole ollenkaan pakkomielteinen, ehei, muut ovat. Ja muiden mielipiteet eivät ole keskustelua.

Miten joku edes pystyy löytämään tuollaiset määrät negatiivisia asioita? Luulisi jo sekoavan lopullisesti, näin ainakin toivoo

• 17+8

Hyvä kirjoitus Totuus2,näkyi osuvan suoraan maaliin.

• tom jones

"Paikallinen mies vei häneltä vaimon" -kommentti ei osunut ainakaan minulle, koska rouva oli koko ajan turvallisesti Suomessa.

• siis mikä?

Siis mikä osui maaliin?Toisen sairaaloin mollaaminenko?

• #¤#¤¤
        tom jones kirjoitti:

"Paikallinen mies vei häneltä vaimon" -kommentti ei osunut ainakaan minulle, koska rouva oli koko ajan turvallisesti Suomessa.

Hyvin se "totuus 2"tietää ettei sulta vaimoa ole viety ,mutta sehän on turkinfanien käyttämä juttu ,kun ei muutakaan keksi ,miten vittuilla.Ei kannata välittää mokomista häiriköistä.

• tom jones
        #¤#¤¤ kirjoitti:

Hyvin se "totuus 2"tietää ettei sulta vaimoa ole viety ,mutta sehän on turkinfanien käyttämä juttu ,kun ei muutakaan keksi ,miten vittuilla.Ei kannata välittää mokomista häiriköistä.

Niin ja sekin on kaikilla tiedossa, että ne paikalliset miehet ovat koko ajan skandinaavisten naisten kimpussa, siis riesaksi asti. Täytyy myös olla hyvin poikkeava nainen, mikäli nämä "minä rakastan sinua" höpötykset turkkilaisten suusta kuultuna menevät läpi.

• jonesin 'faktoja'
        tom jones kirjoitti:

Niin ja sekin on kaikilla tiedossa, että ne paikalliset miehet ovat koko ajan skandinaavisten naisten kimpussa, siis riesaksi asti. Täytyy myös olla hyvin poikkeava nainen, mikäli nämä "minä rakastan sinua" höpötykset turkkilaisten suusta kuultuna menevät läpi.

ja tämä taas tietty 100 % totuus tom jonesin suusta - vai persusta? ja ihan riesaksi asti - oletko nainenkin jo? tiedät jokaisen miehen liikkeet siellä ja naisten käyttäytymisen, siis jokaisen! voi mitä höpötystä :D sun pitäis toi nikkisi muuttaa Fakta Jonesiksi!

• özel, özel

englantii!!!??! Turkissa puhutaan turkkia! eli turkkia tai suomea! Mistä helvetistä sinä sen englannin tähän nykäisit!?!?

• tom jones

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, ettei Turkissa puhuta suomea. Mutta englanti on johtava maailmankieli ja vaikka Turkki melkoinen takapajula onkin, tulisi ainakin turisteja palvella tuolla ainoalla maailmaa yhdistävällä kielellä.

• tom jones
        tom jones kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, ettei Turkissa puhuta suomea. Mutta englanti on johtava maailmankieli ja vaikka Turkki melkoinen takapajula onkin, tulisi ainakin turisteja palvella tuolla ainoalla maailmaa yhdistävällä kielellä.

Luin özelin viestin uudelleen ja hänhän kirjoitti, että Turkissa puhutaan suomea. Miten se voi olla mahdollista, eihän siellä nyt niin paljoa voi olla suomalaisia?

• ...
        tom jones kirjoitti:

Luin özelin viestin uudelleen ja hänhän kirjoitti, että Turkissa puhutaan suomea. Miten se voi olla mahdollista, eihän siellä nyt niin paljoa voi olla suomalaisia?

Suomalaisten huono maine Turkissa johtuu varmasti osittain naisten kevytkenkäisyydesta, mutta myös suomalaisten huonosta käyttäytymisesta kohteissa. Ilmeisesti sinäkin omalla tympeällä käyttäytymisellä olet juuri osoittanut heille millaisia juntteja suomalaiset todella voi olla..

Ja mitä tulee tuohon maksamiseen.. Kai tiedät, että maassa tinkiminen kuuluu asiaan ja on ihan siitä kiinni millaisen hinnan joudut tuotteesta maksamaan? Monesti turisteja saatetaan vähän huijata jos he maksavat euroilla tai sitten saatat hävitä rahaa ihan vaan siitä syystä jos kauppiaalla on huono kurssi. Liiroilla maksaminen on ainakin omasta kokemuksesta ollut paljon edullisempaa.

Ja totta on kyllä tuo, että jossain vaiheessa se kauppiaiden huutelu alkaa ärsyttää, mutta samalla tavalla ne huutelee myös muunmaalaisille. He osaavat puhua toki muitakin kieliä kuin vain suomea.. Ja totta, tuo on vain tapa houkutella asiakkaita.

• tom jones
        ... kirjoitti:

Suomalaisten huono maine Turkissa johtuu varmasti osittain naisten kevytkenkäisyydesta, mutta myös suomalaisten huonosta käyttäytymisesta kohteissa. Ilmeisesti sinäkin omalla tympeällä käyttäytymisellä olet juuri osoittanut heille millaisia juntteja suomalaiset todella voi olla..

Ja mitä tulee tuohon maksamiseen.. Kai tiedät, että maassa tinkiminen kuuluu asiaan ja on ihan siitä kiinni millaisen hinnan joudut tuotteesta maksamaan? Monesti turisteja saatetaan vähän huijata jos he maksavat euroilla tai sitten saatat hävitä rahaa ihan vaan siitä syystä jos kauppiaalla on huono kurssi. Liiroilla maksaminen on ainakin omasta kokemuksesta ollut paljon edullisempaa.

Ja totta on kyllä tuo, että jossain vaiheessa se kauppiaiden huutelu alkaa ärsyttää, mutta samalla tavalla ne huutelee myös muunmaalaisille. He osaavat puhua toki muitakin kieliä kuin vain suomea.. Ja totta, tuo on vain tapa houkutella asiakkaita.

En minä käyttäytynyt huonosti, kävin kaupoilla ja jopa basaareissa, kunnes tajusin ettei koko kaupungissa ole yhtään mitään ostettavaa ja tuo jatkuva huutelu, vaan ärsyttää minua. Eikä se huijaaminen johtunut siitä, ettei minulla olisi ollut liiroja. Yritin molemmilla valuutoilla, mutta jos myyjä pyytää kolme kertaa enemmän mitä normihinta on, niin ollaan liian kaukana.

Hyvä, että myönsit tuon suomalaisten naisten kevytkenkäisyyden ja todellisen luonteen.

• Rajaton trauma
        tom jones kirjoitti:

Kohta taas 500 rajat rikki? Palstan hulluin johtaa ylivoimaisesti, se hänelle suotakoon. Kunniahan se ei ole, päinvastoin. Tuolla ajan tuhlaamisella ja vänkäämisellä saisi normaali ihminen aikaan jo vaikka mitä. Kuin että vain suorastaan asuu palstalla. Oikea hiustenhalkoja ja pilkunnussijakin.....

• tom jones
        Rajaton trauma kirjoitti:

Kohta taas 500 rajat rikki? Palstan hulluin johtaa ylivoimaisesti, se hänelle suotakoon. Kunniahan se ei ole, päinvastoin. Tuolla ajan tuhlaamisella ja vänkäämisellä saisi normaali ihminen aikaan jo vaikka mitä. Kuin että vain suorastaan asuu palstalla. Oikea hiustenhalkoja ja pilkunnussijakin.....

Sinä olet kova arvostelemaan muita palstalaisia - Oi, Alanyan kuningas!

• alanyan vakkari
        Rajaton trauma kirjoitti:

*Rajaton trauma*
        Eikös se ole hyvä asia että tulee monenlaisia mielipiteitä Alanyasta, me olemme käyneet useita kertoja siellä ja viihdymme hyvin mutta ei se tarkoita että kaikki ihmiset ajattelevat samoin.
        tämä Jaa:n kirjoitus oli minusta asiallinen ja asiat olivat perusteltuja.
        Ottaa meitäkin (olemme pariskunta) joskus aivoon kun olemme syöneet vatsan täyteen ja naapuriravintolaan yritetään väkisin viedä sisään vaikka varmaan näkevät että juuri olemme poistuneet toisesta paikasta ja ruokailleet siellä.
        Tästä raha-asiasta sen verran, että vaihtokurssi on usein ihan hatusta vedetty.
        Meillä on se etu puolellamme että meidät tunnetaan varsin hyvin Alanyassa ja saamme melko rauhassa kulkea eikä kusetusta yritetä niin paljon.
        Sen olemme huomanneet, että joka toisella tyypillä on vaimo, kihlattu tai tyttöystävä Suomessa ja monella useita.
        Välillä hävettää katsella suomalaisten naisten uskomattomia touhuja siellä vaikka eivät suomalaiset naiset ole ainoita jotka turkkilaisten miesten edessä likimain kuolaavat. Tietäsivätpä vaan mitä nämä paikalliset pojat heistä puhuvat selän takana ja joskus jopa ihan silmien edessäkin voivat puhua, kun suuri osa naisista ei osaa turkin kieltä ollenkaan niin on hyvä kertoilla kaikenlaista tarinaa kavereille.

• Matkamammat
        tom jones kirjoitti:

En minä käyttäytynyt huonosti, kävin kaupoilla ja jopa basaareissa, kunnes tajusin ettei koko kaupungissa ole yhtään mitään ostettavaa ja tuo jatkuva huutelu, vaan ärsyttää minua. Eikä se huijaaminen johtunut siitä, ettei minulla olisi ollut liiroja. Yritin molemmilla valuutoilla, mutta jos myyjä pyytää kolme kertaa enemmän mitä normihinta on, niin ollaan liian kaukana.

Hyvä, että myönsit tuon suomalaisten naisten kevytkenkäisyyden ja todellisen luonteen.

Minäkin myönnän jotain: tom jonesin Alanya on ihan jotain muuta kuin meidän muiden. Faktaa. Koko kaupungissa ei mitään, ei sitten yhtään mitään ostettavaa? Koko kaupungin jokaisessa tavaratalossakin huudeltu? Kaikkailla, kaikki, kaikesta? Ei kannata lähteä Suomen rajojen ulkopuolelle, jos ei tiedä mitä basaari on ja mitä tarkoittaa tinkiminen. Ettei tulisin näitä traagisen kamalia matkoja ;) Joka aiheuttaa näin vaikea-aseteisen neuroosin. Ei ole ennen palstalla moista nähty! Terveisiä kevytkenkäisiltä maailmaa nähneiltä mummoilta.

• tom jones
        alanyan vakkari kirjoitti:

*Rajaton trauma*
        Eikös se ole hyvä asia että tulee monenlaisia mielipiteitä Alanyasta, me olemme käyneet useita kertoja siellä ja viihdymme hyvin mutta ei se tarkoita että kaikki ihmiset ajattelevat samoin.
        tämä Jaa:n kirjoitus oli minusta asiallinen ja asiat olivat perusteltuja.
        Ottaa meitäkin (olemme pariskunta) joskus aivoon kun olemme syöneet vatsan täyteen ja naapuriravintolaan yritetään väkisin viedä sisään vaikka varmaan näkevät että juuri olemme poistuneet toisesta paikasta ja ruokailleet siellä.
        Tästä raha-asiasta sen verran, että vaihtokurssi on usein ihan hatusta vedetty.
        Meillä on se etu puolellamme että meidät tunnetaan varsin hyvin Alanyassa ja saamme melko rauhassa kulkea eikä kusetusta yritetä niin paljon.
        Sen olemme huomanneet, että joka toisella tyypillä on vaimo, kihlattu tai tyttöystävä Suomessa ja monella useita.
        Välillä hävettää katsella suomalaisten naisten uskomattomia touhuja siellä vaikka eivät suomalaiset naiset ole ainoita jotka turkkilaisten miesten edessä likimain kuolaavat. Tietäsivätpä vaan mitä nämä paikalliset pojat heistä puhuvat selän takana ja joskus jopa ihan silmien edessäkin voivat puhua, kun suuri osa naisista ei osaa turkin kieltä ollenkaan niin on hyvä kertoilla kaikenlaista tarinaa kavereille.

Mielestäni on erittäin hyvä asia monenlaiset mielipiteet ja vielä, kun pystyttäisiin ymmärtämään, ettei Alanyan kaltaista paikkaa ole edes suunniteltu viehättämään hieman parempiin lomakohteisiin tottuneita matkailijoita. Tietysti pienellä budjetilla matkustaville täytyy myös tarjota vaihtoehtoja ja siihen Alanya on ihan paikallaan.

Kuten myös suomalaisten naisten uskomattomille miesseikkailuille pitää tasa-arvon nimissä olla oma lomamaa ja sitä Turkki pitkälti on.

• Leefa
        tom jones kirjoitti:

Mielestäni on erittäin hyvä asia monenlaiset mielipiteet ja vielä, kun pystyttäisiin ymmärtämään, ettei Alanyan kaltaista paikkaa ole edes suunniteltu viehättämään hieman parempiin lomakohteisiin tottuneita matkailijoita. Tietysti pienellä budjetilla matkustaville täytyy myös tarjota vaihtoehtoja ja siihen Alanya on ihan paikallaan.

Kuten myös suomalaisten naisten uskomattomille miesseikkailuille pitää tasa-arvon nimissä olla oma lomamaa ja sitä Turkki pitkälti on.

Niinhän se vaan ainakin siellä Alanyassa oli että, jos et osta tai mene johonkin ravintolaan niin jotain piruilua sieltä ähläm kielellä tosiaan useimmiten perään tulee tai sitten se sana ""juntti"". Ei tässäkään kohtaa pidä yleistää. Niitä kauppoja missä itse Alanyassa kävin joissa sai katsella rauhassa oli tasan 3 kpl. Ja sitäpaitsi on ihan turha mennä haukkumaan Suomen asiakaspalvelua, koska se on erittäin hyvää verrattuna tähän Alanyan ""häirintään"". Itse olen siitä erikoinen että en välitä oli sitten mistä maasta tahansa kysymys niin itselleni on ihan sama onko se myyjä iloinen vaiko sitten ""kyyrpä otsassa"" meiningillä.. En minä sitä myyjää sieltä kaupasta ole ostamassa =). Mikäli tuote mitä haen jostain kaupasta miellyttää minua ostan sen ei siihen vaikuta mikään omenateen tarjoaminen tai vastaava..

• tom jones
        Leefa kirjoitti:

Niinhän se vaan ainakin siellä Alanyassa oli että, jos et osta tai mene johonkin ravintolaan niin jotain piruilua sieltä ähläm kielellä tosiaan useimmiten perään tulee tai sitten se sana ""juntti"". Ei tässäkään kohtaa pidä yleistää. Niitä kauppoja missä itse Alanyassa kävin joissa sai katsella rauhassa oli tasan 3 kpl. Ja sitäpaitsi on ihan turha mennä haukkumaan Suomen asiakaspalvelua, koska se on erittäin hyvää verrattuna tähän Alanyan ""häirintään"". Itse olen siitä erikoinen että en välitä oli sitten mistä maasta tahansa kysymys niin itselleni on ihan sama onko se myyjä iloinen vaiko sitten ""kyyrpä otsassa"" meiningillä.. En minä sitä myyjää sieltä kaupasta ole ostamassa =). Mikäli tuote mitä haen jostain kaupasta miellyttää minua ostan sen ei siihen vaikuta mikään omenateen tarjoaminen tai vastaava..

Ihan varmaan joitakin suomalaisia viehättää tuo "mitä kuuluu" -lässytys turkkilaisten suusta. Itse huomasin heidän toistavan muutamia samoja lauseita, eivätkä he mitään suomea osanneet. Haluan tulla ymmärretyksi myös ulkomailla ja siinä on englanti eduksi, muualla paitsi Turkissa.

• Kuka lässyttää?
        tom jones kirjoitti:

Ihan varmaan joitakin suomalaisia viehättää tuo "mitä kuuluu" -lässytys turkkilaisten suusta. Itse huomasin heidän toistavan muutamia samoja lauseita, eivätkä he mitään suomea osanneet. Haluan tulla ymmärretyksi myös ulkomailla ja siinä on englanti eduksi, muualla paitsi Turkissa.

Mitäs uutta tässä sun 675. lässytyksessäsi - anteeksi, hengentuotteessasi, on?

• hölömömpikin
        tom jones kirjoitti:

Sinä olet kova arvostelemaan muita palstalaisia - Oi, Alanyan kuningas!

Tomppa on kova poika kirjoittelemaan. Näistä vastauksista 75% hänen aikaansaannosta! Kannattaa sitä tuulettaa,oot kova!

• homma se on sekin
        hölömömpikin kirjoitti:

Tomppa on kova poika kirjoittelemaan. Näistä vastauksista 75% hänen aikaansaannosta! Kannattaa sitä tuulettaa,oot kova!

Sinä taidat olle kova poika vahtimaan ,mitä se ton jones on kirjoittanut .Hyvä vain että sulla riittää hommaa ,kun pidät kirjaa tompan viesteistä.

• hölömpikin
        homma se on sekin kirjoitti:

Sinä taidat olle kova poika vahtimaan ,mitä se ton jones on kirjoittanut .Hyvä vain että sulla riittää hommaa ,kun pidät kirjaa tompan viesteistä.

Se on vaan niin huvittavaa. Kiitos sinulle tomppa!

• hölömpikin
        homma se on sekin kirjoitti:

• tom jones
        hölömpikin kirjoitti:

Pitääkö teilläpäin vastata viestiin kahteen kertaan?

• Kumipäätomjones

Oletko oikeasti tomppa (kunnian puutteessa pienellä" ajatellut tutkituttaa pääsi?

-Eipä sillä, sehän tiedetään, että vikaa siellä on ja pahasti, mutta , että olisiko sille jotain tehtävissä?

Jostain syystä sinulla on käsittämätön tarve nostaa näitä omia kirjoituksia ylös.
      Ensin "Bulgaria"- palstalla ja nyt täällä Turkkia koskevissa kirjoituksissa.

Sinun lääkitys on todella pahasti pielessä, joten kohoitan heti aamulla menemään paikalliseen terveyskeskukseen lääkityksen kohdilleen saattamiseksi.

PS:Olethan paikannut sen Gummipääsi ylimääräisen venttiilinreiän?
      Ellet vieläkään ole, niin sen voi paikata ihan Bostik-kumiliimalla, jota löytyy isoista marketeista..

PSS. Lähden toukokuussa Turkkiin, reissu on 22pv ja elokuussa uudelleen 22 päivää..
      Eka reissu maksaa 540€ ja elokuun reissu 520€..
      Pääasia, että on halpaa..

• asiaton

Toivottavasti "kumipäätomjones " jäät sinne turkkiis vaikka loppu elämäsi ajan ,sillä viestisi on täysin asiaton , pitäskö vähän sentään miettiä mitä tänne syytää.

• Jösseskuikauheeta

Kröhöm.... voiskohan joku kertoa minne kannattaa Alanyassa mennä jotta voi todeta tuon naisten kevytkenkäisyyden yhtään sen enempää kuin miesten ala-arvoisen käytöksen?
      On tullut sen eräänkin kerran käytyä Turkissa eivätkö kaikki reisuut ole olleet tyyliä 1-2 viikkoa. Jostain kumman syystä en ole koskaan nähnyt suomalaisia sellaisessa kunnossa että olisi pitänyt hävetä. Ovatkohan siis olleet jossain vaahtobileissä tms? Jos on näin, niin kevytkenkäisyys siellä taitaa olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus :)
      Tietty, onhan se aina helppoa sanoa syyksi kaikenlaisia, mitä vaan oma pikku pää ajattelee mustasukkaisuuksissaan, vai?
      Faktaa pöytään niin käydään katsomassa onko asiat näin vai ei! Jäämme odottamaan.....

• tom jones

Ainakin omalta kohdaltani voin kertoa, että häpesin suomalaisia ensimmäisen kerran Isabel-hotellissamme heti saavuttuamme. Miehet olivat kuin ellunkanat ja naiset kiehnäsivät baaripoikien ympärillä. Sama jatkui, kun käveli ensimmäiseen kadunkulmaan, jossa oli ruokaravintola. Siitä kun sitten käveli rantaa kohden, oli melkein sama mihin pysähtyi, niin kuului suomenkielistä hohotusta ja lähes poikkeuksetta naisilta.

• Älä naura
        tom jones kirjoitti:

Ainakin omalta kohdaltani voin kertoa, että häpesin suomalaisia ensimmäisen kerran Isabel-hotellissamme heti saavuttuamme. Miehet olivat kuin ellunkanat ja naiset kiehnäsivät baaripoikien ympärillä. Sama jatkui, kun käveli ensimmäiseen kadunkulmaan, jossa oli ruokaravintola. Siitä kun sitten käveli rantaa kohden, oli melkein sama mihin pysähtyi, niin kuului suomenkielistä hohotusta ja lähes poikkeuksetta naisilta.

Onhan se tosi törkeetä että suomalainen nainen nauraa ja vielä Turkissa :)

• tom jones
        Älä naura kirjoitti:

Onhan se tosi törkeetä että suomalainen nainen nauraa ja vielä Turkissa :)

Hohotus on aivan eri asia kuin nauraminen. Varsinkin naisella hohotus kuullostaa virtahevolta.

• Sinnevaan

Välillä sanotaan , että köyhät matkustaa Alanyaan kun muuhun ei ole varaa, sitten vingutaan että se on hirveän hintainen paikka.

Koittakaa nyt edes päättää onko se kallis vai halpa.

Minä kyllä tiedän, että siellä on hyvinkin edullista.

Hyvää ruokaa, aurinkoa/lämpöä ja hyvä tunnelma.

Toki basaareissa ja ravintolissa yritetään kauppaa saada, mutta eipä mua häiritse.

Se on vain no, thank you tai hayir, tessekur ederim

Ja matka jatkuu, menen uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
      Ja niin menee tuhannet muutkin Suomalaiset ja Turkin suosio kasvaa vaikka kuinka huutaisitte täällä muuta.

Olen ollut Aasiassa, Karibialla, Mauritiuksella sekä muissakin välimeren kohteissa.

Karibialla ja Mauritiuksella on kauniimmat maisemat ja hienommat rannat mutta
      Muuten Alanyasta löytyy kaikki sama kuin muualtakin, eli lämpö ja aurinko ja hyvä ruoka, mutta etuna lyhyt etäisyys ja edulliset hinnat sekä mukava tunnelma.

Ja listataan tähän nyt järjestykseen maat joissa olen käynyt kun siellä huudettiin muittenkin toimesta.

1. Curacao
      2. Mauritius
      3. Thaimaa, miinuksena pitkät lennot ja kalliimmat matkat.
      4. Alanya
      5. Torremolinos
      6. Kypros
      7. Kreikka
      8. Kanariansaaret sekä teneriffa että Gran kanaria
      9. Bulgaria sekä Egypti

Viimeisestä sijasta paremmuusjärjestys on vaikeaa, kun Egyptissä on hienot sukellusmahdollisuudet, mutta Bulgariassa on edullisinta.

Mutta taas mennään Alanyaan, sieltä saa kaiken mitä hyvään lomaan tarvitaan on lähellä ja edullinen.

• tom jones

Kaikilla eivät ole tärkeimmät kriteerit lähellä ja edullinen.

• sinnevaan
        tom jones kirjoitti:

Kaikilla eivät ole tärkeimmät kriteerit lähellä ja edullinen.

Ei minullakaan, mutta hintalaatu suhteella on merkitystä, siksi lähikohteista Alanya ja Turkki on niistä paras kreikka tai espanja ei anna mitään minulle mitä en Alanyasta saisi edullisemmin.

• tom jones
        sinnevaan kirjoitti:

Ei minullakaan, mutta hintalaatu suhteella on merkitystä, siksi lähikohteista Alanya ja Turkki on niistä paras kreikka tai espanja ei anna mitään minulle mitä en Alanyasta saisi edullisemmin.

Mnulle palvelu ja ostosten tekeminen ovat tärkeitä asioita, samoin ruoka. Niitä ei ehkä saa edullisemmin Espanjassa tai Kreikassa, mutta ystävällisyydestä jää parempi mieli, hyvä ja rauhallinen jota en koskaan tavoittanut Alanyassa.

• sinnevaan

Niin, SINÄ et tavoittanut...

Mutta minä ja tuhannet muuta taas olemme saanet juuri sen mukavan hyvän ja ystävällisisyyden.

Minä en todellakaan halua kyseenalaistaa sinun huonoa kokemusta, mutta se on sinun mielipiteesi ja se on sinulle oikea, mutta se ei tarkoita etteivätkö muut voi kokea Alanyaa erilaisena ja mukavana paikkana.

Sinä pidät omaa kokemustasi ainoana mahdollisena.

Et tunnu ymmärtävän että valtaosa on kanssasi täysin eri mieltä.

Kumpikin voi olla omalla kohdallaan oikeassa.

Tätä voi hokea vaikka ikuisesti mutta et sinä eikä muutama hassu muu tunnu ikinä tajuavan sitä, eli

Jotkut eivät pidä Alanyasta, mutta suurin osa siellä käyneistä pitää
      ja se on FAKTA

Sitä tosiasiaa et pysty muuttamaan vaikka hokisit maailman tappiin asti että Alanya on paska paikka.

Yrittäisit aikuinen ihminen ymmärtää että mielipideasioista ei kannata kiistellä.

• tom jones

"mitä ei Alanyasta saisi edullisemmin..."

Tuossa edellä oli hyvä esimerkki siitä, mitä ne tuhannet muut lähtevät Turkista hakemaan, tunnetusti suomalaiset ovat säästäväistä kansaa, mutta ehkä pitäisi sentään jotain rotia olla?

• i love alanya

Eli siis sumasummarum.. toiset viihtyvät Alanyassa ja nauttivat olostaan siellä ja Tom Jones ja jotkut muut taas ei.. so what?

• So what

Huolimattomat ämmät siel viihtyy...

• tom jones
        So what kirjoitti:

Huolimattomat ämmät siel viihtyy...

Ja jos ei nyt ihan huolimattomia, niin naisia kumminkin. Oli silmiinpistävää kuinka paljon heitä makustajista oli.

• "tunnetusti suomalaiset ovat säästäväistä kansaa, mutta ehkä pitäisi sentään jotain rotia olla? "

-Siis millaista rotia?
      -Miksi pitäisi kiertää takuuvarma aurinko, jos sellaista kaipaa inhimillisen lentomatkan päässä?
      -Onko Italian paskakasojen tonkiminen jotenkin eksoottisempaa?
      -Onko Thaimaan iholle työntyvät huorat jotenkin parempia?

Tuossa tompalle: http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=1lu261fbl9pij8vt&kategoriaTunniste=ReaktiPikaliimat&path=REMONTOINTI/Pintamateriaalit/KititLiimat/ReaktiPikaliimat&osuuskauppa=KESKIMAA&pageName=Main

• aikuisiako?

Eikö tuo kiusaaminen mene jo täysin överiksi. Miksi näitä tyhmyyksiä ei poisteta.

• ...
        aikuisiako? kirjoitti:

Eikö tuo kiusaaminen mene jo täysin överiksi. Miksi näitä tyhmyyksiä ei poisteta.

Turkki fanaatikot eivät huomaa omaa surkeata tilaansa. Tiedän useamman tyypin joille tuo säästäminen on tyyliin mahdollisimman halvalla mistä tahansa, vaikka muslimimokkakikulien maassa.

• tom jones
        ... kirjoitti:

Turkki fanaatikot eivät huomaa omaa surkeata tilaansa. Tiedän useamman tyypin joille tuo säästäminen on tyyliin mahdollisimman halvalla mistä tahansa, vaikka muslimimokkakikulien maassa.

Kannattaisi näiden fanaatikkojen miettiä hiljaa itsekkeen kuinka huvittavia he ovatkaan, heh.

• Voi hyvänen aika !
        ... kirjoitti:

Miten kenenkin kikulit liittyy asiaan ??

• Voi hyvänen aika !
        ... kirjoitti:

Miten kenenkin kikulit liittyy asiaan ??

• Pietu&Peetu

Aika mahdoton yhtälö, laatuloma ja Turkki. Taitaa rahapuoli tehdä tiukkaa.

• tom jones

Raha ratkaisee tässäkin asiassa. En ole kenenkään kuullut sanovan, että matkustaa laatulomalle Alanyaan.

• reissaaja.
        tom jones kirjoitti:

Raha ratkaisee tässäkin asiassa. En ole kenenkään kuullut sanovan, että matkustaa laatulomalle Alanyaan.

Lähdössä 19.04. laatulomalle Antalyan Laraan.
        http://www.mardanpalace.com/
        No nyt "kuulit sanottavan".

• Jarppu
        reissaaja. kirjoitti:

Lähdössä 19.04. laatulomalle Antalyan Laraan.
        http://www.mardanpalace.com/
        No nyt "kuulit sanottavan".

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä; kerran Alanyassa riittää.
        Olimme viime vuonna syyslomalla Alanyassa ja se oli ihan riittävä kokemus siitä paikasta.

Saahan mielipiteitä sanoa, eihän kaikki tykkää kaikesta??
        Ja hyvä onkin ettei tykkää.

Ei ihan ensimmäisenä tule mieleen laatuloma, kun puhutaan Alanyasta.

• Hyvin järkevä pariskunta
        tom jones kirjoitti:

Me menemme viidennelle laatulomalle Alanyaan. Nytpä kuulit sit senkin :)

• Hyvin järkevä pariskunta
        tom jones kirjoitti:

Me menemme viidennelle laatulomalle Alanyaan. Nytpä kuulit sit senkin :)

• asi,ltgcfrwfv,.

Mä en tajua. Alottaja esitti oman, hyvin PERUSTELLUN mielipiteensä, pitääkö heti alkaa sitä haukkumaan?

Teillä junteiksi-haukkujilla se maailmankuva vasta pieni onkin.

Toiset pitää Turkkia maanpäällisenä paratiisina, ja lähes yhtä suuri osa on näemmä täysin eri mieltä.
      Eikö kaikilla saa olla oma mielipide ilman, että ruvetaan heti nimittelemään.

Olen itse olut Alanyassa kerran, enkä takaisin menisi kovin mielelläni. (Tosin viikon aikana paikasta ei saa kovin paljoa irti.

• tom jones

Samoin täällä, yksi kerta riitti osoittamaan kaiken mitä Alanyasta tarvitsee tietää. Jotkut jopa laahaavat pieniä lapsia ja vauvoja mukaan Turkkiin, pelkästään hygieniatason on surkea eikä tulisi mieleenikään.

• Teppa
        tom jones kirjoitti:

Samoin täällä, yksi kerta riitti osoittamaan kaiken mitä Alanyasta tarvitsee tietää. Jotkut jopa laahaavat pieniä lapsia ja vauvoja mukaan Turkkiin, pelkästään hygieniatason on surkea eikä tulisi mieleenikään.

Takapajula jossa kaikki mahdolliset ""Heikit"" haluavat hyötyä lyhyen sesongin aikana turisteista. Kaikki on sallittua jotkun torvelot tuntuvat uskovan kaiken ilveilyn olevan ""aitoa"". Totuuushan on se, että turismi on hyvä tulonlähde eli me asiakkaat saamme vaatia rahoillemme vastinetta. Olen vuosien varrella käynyt myös Turkissa, itse asiassa hyvinkin eripuolilla maata joko työ- tai vapaa-aikana. Valitettavasti Alanya ja Marmaris ovat suorkean huonon palvelun kohteita. Huonolla palvelulla tarkoitan hotellien nuhruista olemusta, miespuolisten myyjien asennetta valuuttaan ja ala-arvoisesti flirttailevaa baarihenkilökuntaa. Minut hyvin usein luokitellaan hollantilaiseksi joten saan aivan erilaista kohtelua kuin puhuessani suomea:)

• tom jones
        Teppa kirjoitti:

Takapajula jossa kaikki mahdolliset ""Heikit"" haluavat hyötyä lyhyen sesongin aikana turisteista. Kaikki on sallittua jotkun torvelot tuntuvat uskovan kaiken ilveilyn olevan ""aitoa"". Totuuushan on se, että turismi on hyvä tulonlähde eli me asiakkaat saamme vaatia rahoillemme vastinetta. Olen vuosien varrella käynyt myös Turkissa, itse asiassa hyvinkin eripuolilla maata joko työ- tai vapaa-aikana. Valitettavasti Alanya ja Marmaris ovat suorkean huonon palvelun kohteita. Huonolla palvelulla tarkoitan hotellien nuhruista olemusta, miespuolisten myyjien asennetta valuuttaan ja ala-arvoisesti flirttailevaa baarihenkilökuntaa. Minut hyvin usein luokitellaan hollantilaiseksi joten saan aivan erilaista kohtelua kuin puhuessani suomea:)

Ehkä tuo Terhi Alanyan mainoslause on tarkoitettu joillekin eläkeläisille, jotka kuvittelevat saavansa palvelua suomen kielellä ulkomailla. Näin ei todellakaan ole, suurin osa alanyalaisista ei osaa mitään muuta kuin turkkia ja tällöin yhteistä kieltä ei ole. Minun epäillään useimmiten olevan englantilainen ja Turkissa ollessa annoin heidän luulla niin, koska silloin sai hetken rauhan tuolta kamalalta molotukselta.

• epätietoinen..
        tom jones kirjoitti:

Ehkä tuo Terhi Alanyan mainoslause on tarkoitettu joillekin eläkeläisille, jotka kuvittelevat saavansa palvelua suomen kielellä ulkomailla. Näin ei todellakaan ole, suurin osa alanyalaisista ei osaa mitään muuta kuin turkkia ja tällöin yhteistä kieltä ei ole. Minun epäillään useimmiten olevan englantilainen ja Turkissa ollessa annoin heidän luulla niin, koska silloin sai hetken rauhan tuolta kamalalta molotukselta.

Mulle on jäänyt vielä vähän epäselväksi, mitä sinä tomppa pidit Alanyasta ja oliko kalliskin reissu? Missä hotellissa asuit ja missä ravintoloissa aterioit?

• tom jones
        epätietoinen.. kirjoitti:

Mulle on jäänyt vielä vähän epäselväksi, mitä sinä tomppa pidit Alanyasta ja oliko kalliskin reissu? Missä hotellissa asuit ja missä ravintoloissa aterioit?

Kuka niitä kaikkien ravintoloiden nimiä muistaa, aika samanlaisia ja toisiaan muistuttavia olivat. siinä rannan läheisyydessä. Siellä Kale-kukkulalle menevän jyrkän tien varressa kävin useammassakin, olivat kalliita ja huonoa ruokaa.

Asuin Isabel hotellilla ja se oli tunkkanen läävä. Eipä ollut kuin jotain 400€ paskareissu.

• T:gin Kekkreruusi

Suomih*ora menee karvaranteitten pantavaksi!

• pimppaanko

Onkos tällä liimalla tarkoitus laittaa suominaisilta pimppa umpeen ,vai mitä varten liimamainoksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33