Terve!
Ostimme kyseisen laivan Kuopiosta syksyllä 2013. Alli on kasattu rautalammin höyrywenheen toimesta v.1888 ja liikenöinyt Iisvedellä. Saimme matkaan historia tietoa, mutta etsimme vielä kuvia, tarinoita, yms. Ajattelimme kysyä sieltä suunnalta jos vaikka sattuisi löytymään. Elokuussa ajoimme Allin Kerkonkosken kavanasta, tapasimme silloin herran joka kertoi hänen isänsä olleen aikanaan Allin kipparina. Olimme ajaneet useamman tunnin väsyneenä ja emme tajunneet pyytää tältä herra yhteystietoja. Alli on tällä hetkellä Lahdessa. Nyt keväällä on tarkoitus aloittaa 126 vuotiaan Alli "rouvan" kunnostustyöt vanhaa vaalien. Olemme kiitollisia kaikista tiedoista. Y t Arttu
MUISTAAKO KUKAAN ALLI LAIVAA ?
3
853
Vastaukset
- 52ankku
Minulla on ystävä joka on reissunnut Allilla. Otan asian haltuun ja viestitän myöhemmin.Terveisin:ankku
- keiteleen asukki
Keiteleeltä Iisvedelle nimisessä kirjassa esitellään höyrylaivoja, olisko siinä ko laivasta. Ko kirjan voi varmaan kirjaston kautta saada lainaan.
- Timoukki
Moi!
Kuopion eteläpuolella Hiltulanlahdessa / Mustalahdessa on Pekkala / Mastalahti niminen tila, jota ovat omistaneet Voutilaiset. Tiedän, että tällä tilalla on ollut omistuksessa sisävesilaiva. Vanhan aitan ullakolla on ainakin ollut pelastusrengas, jossa lukee "Alli". Tilalta ja muistakin reitin varrelta Kuopion meijerille on kuljetettu maitoa. ( Tilan omistaman laivan nimi voi olla myös Sotka, koska sen pelastusrengas on vieläkin tallessa.) Allista kerrotaan, että se upposi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle142029Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631415Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1061389Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681235Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51151Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥31997En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?52996- 47981
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti334960Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell42927