Olen itse jo jonkun aikaa haaveillut yrittäjyydestä kun ympärilläni on monia liikkeenharjoittajia. Itsenäisyys kiehtoo, ja omat tutut yrittäjät saa kaiken näyttämään niin helpolta.. On kukkakauppiasta, vaatemyyjää, sisustussuunnittelijaa...
Joo...aivan. Ja nyt tiedän miksi. Olihan kauhea shokki tajuta että nää pikkurouvat ovat yrittäjinä miestensä rahoittamina!!! Johan katosi pilvireunus naisyrittäjyydestä. Kaikki mikä oli niin hienoa ja näytti ulospäin hyvältä olikin siis miesten maksamaa. Ja tokihan naisissa on myös aloittavia yrittäjiä, mutta myös pitkän linjan tekijöitä, jotka on tekohengittäneet miehensä rahoilla omaa yritystään.
Ei voi kun ihmetellä että joillain on pokkaa.. itse en kehtaisi ikänään sooloilla toisen rahoilla noin. No, nyt katsoo ainakin näitä naisia ihan reaalilasien kautta -ja sai ehkä vielä syyn laskea sen sadatta kertaa omat laskelmat yrittäjyyden kannattavuudesta.
Miehet maksaa naisten yritykset yrittää
19
278
Vastaukset
- naapuriyrittäjä
Itellä oli aikoinaan oman liikkeeni lähellä eräs naishenkilö, joka piti tiloissaan jotain kivoja mitälie kursseja, eli mummot pääs sinne tavallaan leikkimään vähän kuin lastentarhassa. Ei sillä ollut kuin muutama asiakas ja hän piti kesälomaakin noin 4kk vuodessa ja putiikkinsa oli auki muutaman tunnin päivässä.
Aluksi ihmettelin että miten moinen voi kannattaa, myöhemmin tajusin että miehensä sitä rahoittaa, oli ostanut hänelle liiketilat jne. Miehensä ajeli uudella maastovolvolla puku päällä, en tiedä minkä alan hemmoja oli mutta itse en moista pelleilyä rahoittaisi. - dfgsfgdfgdg
Kulissit pitää olla kunnossa! LOL
- hellettä pitää
mä oon niin vitun samaa mieltä tään ketjun kirjoittajan kanssa. viimeks kun mä olin töissä niin vittu äämmä tuli pomoks ja anto mulle kenkää puolen vuoden jälkeen joku vitu koulutus oli sillä ja oli muka pätevä pomo vittu vittu. oon ajatellu ruveta yrittäjäks mutta vituttaa kun meidänkin talossa asuu yks nuorri ämmä yksin ja koko ajan on hiin vitun kalliita autoja ja on kai joku yrittäjä ei vittu tää maailma on menny sekasin mäkin melkeen 40 kymppinen jannu oon ollu melkein koko elämäni työttömänä noitten akkojen takia vittu vittu alkaa riittää. ketjun kirjottaja lähetä joku osote niin otan suhun yhteyttää alkaa nimittäin vähän riittää ämmien parempi elämä kaikessa.
- -----------
Ai, nytkö vasta tajusit....
Kaikenmaailman kukkakauppias, kahvila ym "yrittäjät" ovat lähinnä vitsi yrittäjyydessä..
Tai sanotaan näin, että ei ainakaan paranna yrittäjien statusta.
Kuinka hemmetissä mukamas 1,50e maksavalla kahvikupillisella ja pullalla voit kustantaa kalliin liikehuoneiston kaupungin keskustassa muut yrittämisen kulut? Aivan, et mitenkään.
Noilla pikkurouvilla on varakkaat miehet taustallaan.
Toinen lukunsa on maahanmuuttajien pitseriat:
Muutama 7 euron pitsa viikossa ja limut päälle.... Silläkö maksavat vuokrat, vakuutukset, verot....??
Ja vielä kun pitserioita parhaimmillaan isoissa kaupungeissa samalla kadulla 8 peräkkäin.
Arvatkaas kuka niiden maahanmuuttajien taustajoukkoina ja auttajina on? No valtio, sossu, kela...
t. kunnon yrittäjä- FlowGirl
Älä vähättele kukkakauppiaita. Meillä ainakin hyvin toimiva liike ollut jo viimeiset 10 vuotta. Myymme kukkia, kahvia ja sisustusesineitä.
Kyllä sen voiton tekee jos on valmis myös tekemään töitä sen eteen. Jos pitää putiikkiaan auki 10-17, voi olla varma että parhain myynti menee sivu suun.
- Eikä tuossa vielä kaikki
>>Olihan kauhea shokki tajuta että nää pikkurouvat ovat yrittäjinä miestensä rahoittamina!!! Johan katosi pilvireunus naisyrittäjyydestä. >>
Tiesitkö muuten että sen lisäksi miehet ostelee noille naisille vielä vaatteita ja turkiksia ja koruja. Lisäksi etelänmatkoja, syöttää ja juottaa viiniä ravintoloissa ja ostelee uusia urheiluatoja niille muijille. Iltaisin ne saa lisäksi vielä mieheltä munaa ja muita seksipalveluita. Mistään ei ole puutetta.
Vetää vielä kateellisemmaksi kun vielä tämänkin nyt tietää, vai mitä? Kannattaisiko sinun koettaa hommata itsellesi joku varakas muija, ja alat elää sen vauraudella. Kirsi Paakkanenkin ja Turun suunnalla Seppälän naisia useampiakin taitaa olla vapaana, ja talous on noilla hyvässä kunnossa.- se sama
Olen siis ihan hetero ja nainen, enkä ikänään suostuisi maksulliseksi miehelle vaikka oma mies onkin. Joku itsenäisyys ja omanarvontunto on säilytettävä. Niinpä keksinkin nyt alkaa sivutoimiseksi yrittäjäksi ensin.. karsotaan sitten miten lähtee liikkeelle. Onneksi palkkatyön tunnnit on sovittavissa ja voin tarvittaessa lyhentää päivää. Ja mieskin on tukena, siis henkisesti :)
Enkä ole koskaan välittänyt etelän matkoista tai mistään naisten "hienoista" turhakkeista. Tärkeintä on ollut löytää mukava työ ja harrastus. Voin ainakin kokea jotain ylpeyttä oman päiväni jälkeen, toisin kuin nämä lapsenteko- ja rahanhukkauskoneet. - Kertomus tosielämästä
se sama kirjoitti:
Olen siis ihan hetero ja nainen, enkä ikänään suostuisi maksulliseksi miehelle vaikka oma mies onkin. Joku itsenäisyys ja omanarvontunto on säilytettävä. Niinpä keksinkin nyt alkaa sivutoimiseksi yrittäjäksi ensin.. karsotaan sitten miten lähtee liikkeelle. Onneksi palkkatyön tunnnit on sovittavissa ja voin tarvittaessa lyhentää päivää. Ja mieskin on tukena, siis henkisesti :)
Enkä ole koskaan välittänyt etelän matkoista tai mistään naisten "hienoista" turhakkeista. Tärkeintä on ollut löytää mukava työ ja harrastus. Voin ainakin kokea jotain ylpeyttä oman päiväni jälkeen, toisin kuin nämä lapsenteko- ja rahanhukkauskoneet.Vaimo aloittaa harrastuksena sisustus-suunnittelun ja tekee miehen yrityksessä päätoimisesti töitä.
Vaimolle ei riitä tuollainen pieni näpertely vaan laittaa kivijalkamyymälän ja alkaa myydä sisustustavaroita.
Mies rutisee kun rahaa häviää, johon vaimo että alussa aina menee investointeihin.
Homma jatkuu ja vaimolle ei riitä tuo yksi liike vaan perustaa naapurikaupunkiin uuden liikkeen.
Vaimolla ei ole enään aikaa yrityksessä työskentelyyn mutta palkka kelpaisi.
4 vuoden päästä mies saa viimeinkin vaimon firman kirjanpidon nähtäväksi, karua luettavaa, tappiota 4 vuodessa 180 000€.
Mies ottaa avioeron suojellakseen omaa yritystään ja myös omia varoja.
Vaimo ei näe ongelmaa vaan perustaa vielä yhden tappiollisen yrityksen.
Kallista harrastusta jos menettää oman omaisuutensa ja syö toisen omaisuudesta ison siivun, lopputuloksena 99,9% varmuudella konkurssi ja yhtiömuodon takia pitkäaikainen ulosoton asiakkuus.
- paa se osote
ketjun kirjoittaja lähetä sähköposti osote otan yhteyttä. Alkaa tosiaan riittää tää ämmien ylivalta ja vitun sähläys kaikessa. Paannaan yhessä asiat järjestykseen. tiedän monta hyvää tyyppiä jotka tulis mukaan.
- 21v yrit jalisää tul
No eikö nää nyt löydä toisiaan, voi mikä surullinen kohtaamattomuusongelma. Laita nyt se meiliossari, niin pääsette yhdessä lisäämään katkeruutenne määrää. """joukossa tyhmyys tiivistyy""" tulee taas todistettua toteen.
Ps tule sitten trollaamaan yrittäjien palstalle kun tiedät jotain yrittämisestä. Nämä tekstit on tasoa 'potilas kertoo lääkärille, miten hommat hoidetaan', täynnä asiavirheitä ja älytöntä asenteellista roskaa. - Gold play
Näin juuri tuossa vanhaa kurssituttua vuosien takaa. Kuljin tukka pystyssä koirien kanssa lenkillä kun tää tuli uuden uutukaisissa merkkivaatteissa, tekoripset välkkyen, kynnet ja kampaus viimeisen päälle laitettuina vastaan. Vaihdettiin kuulumisia, kerroin että jouduin tyttömäksi vuosi sitten eikä mitään vielä ole löytynyt, nyt iso talo menee myyntiin, että voidaan etsiä pienempää.
Tuttu kertoi alkaneensa itse yrittäjäksi lasten teon jälkeen ja kovasti kauppasi itselleni samaa. Oli ostanut viitisen vuotta sitten kahvion, missä myi myös paikkakuntalaisten taidetta. Uhkui ylpeyttä ja kertoi että elämässä täytyy vaan uskaltaa.. Että mitään ei saa ellei itse yritä.. Jäi vähän kehno olo koko tapaamisesta.
Mietin pitkään kurjuuttani ja ajattelin miten tuolla naisella oli rohkeutta ottaa riski yrittäjyydestä. Kunnes todellinen tilanteensa selvisi yhden hänen sukulaisensa kautta, ketä näin yksi ilta viihteellä käydessämme. Alko sai kielen kannat laulamaan, ehkä vähän sivu suunkin.
Kertoi, että tämä kurssituttu oli siis ollut kotiäitinä viisi vuotta, lasten käydessä hoidoissa ihan normaalisti. "Vapaa-aikansa" harrasti kaupunkimatkoja Eurooppaan ja kylpylälomia miehensä kustantamana. Liikkeen osti miehensä rahoilla, joita on kuulemma haassattu jo yhden ok-talon verran liiketoiminnan ylläpitoon. Tää sukulainen valotti että heillä on eroprosessi menossa, ja että tuo fiini kahvila on kohta muisto vaan niin kuin rouvan elintaso yleensäkin.
Että näin. Kuinkahan monta muuta kuplaa näissä yrittäjissä onkaan. Itse ainakin oppi sen, että pinta voi kiiltää, mutta rakenteet jotain ihan muuta. - Monet stoorit
1) "Tuttu kertoi alkaneensa itse yrittäjäksi lasten teon jälkeen ja kovasti kauppasi itselleni samaa. Oli ostanut viitisen vuotta sitten kahvion, missä myi myös paikkakuntalaisten taidetta. "
2) " Vapaa-aikansa" harrasti kaupunkimatkoja Eurooppaan ja kylpylälomia miehensä kustantamana. Liikkeen osti miehensä rahoilla, joita on kuulemma haassattu jo yhden ok-talon verran liiketoiminnan ylläpitoon."
Tuossa on nyt kaksi kilpailevaa tarinaa. Aika harvalla miehellä on laittaa vaimonsa yrittelemisiin OK-talon verran rahaa. Ehkei toisaalta edes tehnyt kipeää ukolle, jos fyffeä on takana. Mutta mahtaneeko kumpikaan stoori olla 90%:sti oikein ja totta.
Itse olen tukenut kustannellut vaimon toiminimiyrittämistä 7 vuoden ajan. Liiketilavuokria tai puhelin-, sähkö-, posti- ei ole maksellut koko aikana. Jos kaikki laskisi yhteen niin reilusti yli 30 donaa tuossa mielessä ainakin olen subventoinut vaimon yritystä. Varmaan on olemassa tapauksia joissa vaimo tukee taloudellisesti miehensä yrittelemisiä, vuosikymmenen jos toisenkin. - pieni yrittäjätär
Monella yrittäjällä on parisuhde. Voihan sitä ajatella niinkin päin, että aika monen menestyvän miehen takana on myös ahkera vaimo, joten ei pidä ajatella tätäkään asiaa sovinistisesti. Kun mies painaa pitkää päivää, niin usein se on vaimo, joka hoitaa lapset ja kodin.
Olen yksinhuoltaja ja yrittäjä. Alussa pari vuotta hoidin yrittäjyyttä sivutoimisesti, jotta näin, että lähteekö firma pyörimään. Miestä ei ole, mutta isäni ja äitini halusivat kyllä auttaa, joten kumpikin osti osakkeita 2000 eurolla ja ovat siis firmassani osakkeenomistajia edelleen joskaan eivät muuten osallistu yrityksen toimintaan.
Vajaat kaksi vuotta olen pyörittänyt yritystäni päätoimisesti pääkaupunkiseudulla. Tulos on ollut näiltä kahdelta vuodelta voitollinen joskin pitkää päivääkin on tullut tehtyä. Voittoa olisi enemmän, jos ei tarvitsisi pitää toista työntekijää (osa-aikainen), mutta kun on lapsia, niin on pakko huomioida myös heitä. Tietenkin työpäivää pidentää sitten kotona tietokoneella tehtävä työ lasten mentyä nukkumaan ja sunnuntaisin.
Toistaiseksi olen tuonut tavaraa EU:n ulkopuolelta ja myynyt ne Suomessa, mutta myyntiä on kasvattanut pieni vientibisnes ja se, että olen löytänyt yhdelle tuoteryhmälle alihankkijan Suomesta. Toiminta kehittyy koko ajan ja sen on tarkoituskin kehittyä ja elää markkinoiden kysynnän mukaan. Pieni firma on onneksi joustava sellaisessa.
Yrityksen käynnistäminen ei olisi onnistunut muuten, mutta myin asuntoni ja vaihdoin pienempään, joten välirahan käytin starttirahana.
Kyllä meitä muitakin naisyrittäjiä on, jotka tulevat toimeen omillaan. Miehet voisivat kyllä itse katsoa peiliin, jos kohtelevat rahaa niin holtittomasti, että antavat naisen "harrastuksen" viedä kohtuuttomia summia. Monimiljonäärejä Suomessa kuitenkin aika vähän. - naisyrittäjä2014
Nainen ja yrittäjä olen. Mutta mullapa ei ole miestä eikä perintöjä. Lapsia löytyy ja yksinhuoltajana olen lapset elättänyt yrityksestä tienaamillani rahoilla.
Kyllä on ikävä lukea näitä juttuja, joissa vähätellään ja haukutaan nais yrittäjiä. Olen tienannut itselleni velattoman talon, liikehuoneiston ja kesämökin. Aivan mahtavaa! Olen myös tunnollisesti maksanut eläkevakuutumaksuni niin, että saan jopa jotain eläkkeelläkin. Olen tunnollisesti maksanut kaikki verot ja mikään lasku ei ole koskaan myöhässä.
Olen pöyristynyt näistä vihapuheista. Tehkää itse sama perässä, ettei tarvi katkerana täällä haukkua naisyrittäjiä.- realisti
Hienoa, että sinä olet poikkeus. Ymmärrät kuitenkin että asenne kasvaa sen mukaan miten paljon näitä aloittajan tapauksia tuntee. Itselläni lähipiirissä kolme naisyrittäjää, miehensä maksellessa kodin ja kulut.
Mutta tottahan on teitä uutteria, omillaan toimeen tuleviakin. Monesti vaan yrityksen pyörittäminen vaatii rahoittajan tai muun taustatuen. Jos ihminen on yksin ilman taloudellista puskuria kotona, saati lähipiiriä jotka tukee arjessa lasten kanssa, jää yritykset helposti perustamatta. - )com.dot(
realisti kirjoitti:
Hienoa, että sinä olet poikkeus. Ymmärrät kuitenkin että asenne kasvaa sen mukaan miten paljon näitä aloittajan tapauksia tuntee. Itselläni lähipiirissä kolme naisyrittäjää, miehensä maksellessa kodin ja kulut.
Mutta tottahan on teitä uutteria, omillaan toimeen tuleviakin. Monesti vaan yrityksen pyörittäminen vaatii rahoittajan tai muun taustatuen. Jos ihminen on yksin ilman taloudellista puskuria kotona, saati lähipiiriä jotka tukee arjessa lasten kanssa, jää yritykset helposti perustamatta.Näihän se on. Tosin on paljon miesyrittäjiäkin, joilla sitä rahaa ei ole yrityksen käynnistämiseen. Kaikille kun ei anneta starttirahaa. Tässä olisi kehittämisen paikka, jotta aloittavalle (osa-aikaisellekin) voisi saada jonkinlaista hyvitystä yrityksen alkuun saamiseksi.
Naisista muistaakseni joka viides jää lapsettomaksi (tarkoituksella / tahtomattaan), joten erittäin usein esim. avioerotilanteessa nainen kantaa vastuun lapsista. Ainakin pienten lasten kanssa on vaikea olla yrittäjänä, kun on taloudellinen vastuu sekä ne lapset pitäisi ehtiä hakea joka ikinen päivä ajoissa sieltä hoitopaikasta (maksimihoitoaika normaalisti 9 h). Avioerotilanteessa miehen on helpompaa olla yrittäjänä, jos ne lapset ovat läsnä vain joka toinen viikonloppu. Tällöin siis naisen yrittäjyyden edellytyksenä on esim. samalla paikkakunnalla asuvat vanhemmat, joilta saa ajallista tukea lapsenhoidossa.
Usein myös asuminen Suomessa on kallista ja eläminen ylipäätään. Harvalla jää rahaa kymppitonneja säästöön, jota voi käyttää yrityksen käynnistämiseen varsinkin, kun se miesten euro on edelleen naisilla se 0,80 euroa. Lisäksi naiset usein työllistyvät muutoinkin matalapalkka-aloille, josta on vaikea saada säästöön yrittämiseen tarvittavaa pesämunaa.
Tämän vuoksi naisyrittäjä tosiaan yleensä starttaa yrityksen avioliitossa ollessaan, yrityksen siirtyessä sukupolvelta toiselle tai jos naisella on rahaa hyväpalkkaisen työn, perinnön tms. kautta. Starttirahoilla käsittääkseni perustetaan tyypillisesti siivousalan firmoja tai vastaavia, joissa riskit ovat aika pienet. - lkjhgffghjklö
)com.dot( kirjoitti:
Näihän se on. Tosin on paljon miesyrittäjiäkin, joilla sitä rahaa ei ole yrityksen käynnistämiseen. Kaikille kun ei anneta starttirahaa. Tässä olisi kehittämisen paikka, jotta aloittavalle (osa-aikaisellekin) voisi saada jonkinlaista hyvitystä yrityksen alkuun saamiseksi.
Naisista muistaakseni joka viides jää lapsettomaksi (tarkoituksella / tahtomattaan), joten erittäin usein esim. avioerotilanteessa nainen kantaa vastuun lapsista. Ainakin pienten lasten kanssa on vaikea olla yrittäjänä, kun on taloudellinen vastuu sekä ne lapset pitäisi ehtiä hakea joka ikinen päivä ajoissa sieltä hoitopaikasta (maksimihoitoaika normaalisti 9 h). Avioerotilanteessa miehen on helpompaa olla yrittäjänä, jos ne lapset ovat läsnä vain joka toinen viikonloppu. Tällöin siis naisen yrittäjyyden edellytyksenä on esim. samalla paikkakunnalla asuvat vanhemmat, joilta saa ajallista tukea lapsenhoidossa.
Usein myös asuminen Suomessa on kallista ja eläminen ylipäätään. Harvalla jää rahaa kymppitonneja säästöön, jota voi käyttää yrityksen käynnistämiseen varsinkin, kun se miesten euro on edelleen naisilla se 0,80 euroa. Lisäksi naiset usein työllistyvät muutoinkin matalapalkka-aloille, josta on vaikea saada säästöön yrittämiseen tarvittavaa pesämunaa.
Tämän vuoksi naisyrittäjä tosiaan yleensä starttaa yrityksen avioliitossa ollessaan, yrityksen siirtyessä sukupolvelta toiselle tai jos naisella on rahaa hyväpalkkaisen työn, perinnön tms. kautta. Starttirahoilla käsittääkseni perustetaan tyypillisesti siivousalan firmoja tai vastaavia, joissa riskit ovat aika pienet.Sinulla on enemmän oletuksia, kuin tietoa. Starttirahalla ei perusteta yrityksiä, starttiraha ei edes tule firmalle, vaan yrittäjälle, se on työttömän peruspäivärahan tasoa n 30€ / 5 päivänä viikossa, puolen vuoden ajan.
Muutenkin selittelyä vailla asiapohjaa, naiset tienaavat saman, tai monilla aloilla enemmänkin, kuin miehet, jos tekevät yhtä pitkää päivää.
YEL-maksujen maksamisella ei kannata kehua, se voi olla tyhmää, ei ole mitenkään varmaa, onko siitä mitään hyötyä eläkkeellä sitten joskus.
- Pska reissu, mutta..
YEL maksut ovat yksi suuri vedätys, varsinainen kupla, jonka puhkeamisen huomaa kunhan eläkkeelle siirtyy.
Laillista ryöstöä, jonka laki takaa.
Ja yrittäjäjärjestöt kestitsevät itseään milloin mitenkin, mutta varsinainen hommat jää hoitamatta.
Pienyrittäjät ovat laillista riistaa.- Kokemusta on!
Onhan se mukavaa olla naimisissa miehen kanssa,joka maksaa vaimon firman ylläpudon.Yhden lajin harrastus se pukkufirma yleensä on ja harrastukset maksaa..toisilla enemmän,toisilla vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085941- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046