Uudet iskarit XJS:ään

Mursu

Tulee seuraavassa huollossa uusien iskarien laitto, on odotettu toimenpide, ja nyt lopulta taitaa olla aika. Ihan hetihuomenna ei sentään, vaan seuraavan määräaikaishuollon olen laskenut olevan tuolla marras-joulukuusssa.
No, ajattelinpa vain kysyä arvoisilta asiantuntijoilta, että mistähän mahtaisi saada edes etwaksen verran edullisemmat iskarit. Niitä kun tulee juuri niin monta, kuin autoon kaiken kaikkiaan menee, eli rahaa palaa paljon. Palaisi vähän vähemmän. Onko mahdollisesti itse tarvikkeiden hankkiminen vaivan ja rahan väärti?

11

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjj

      Ota yhteyttä nettisivulta löytyvään osoitteeseen niin katsotaan.
      Terveisin/jjj
      Kotisivut: http://www.sci.fi/~jjj/

    • S 4.0

      Kuinka uusi tuo autosi onkaan? Onko siihen olemassa tarvikeiskaria, vai ihanko alkuperäiset meinaat laittaa?

      Kysyppä hintoja myös Tallinnan Jagge-huollosta.
      Itse asun Keski-Euroopassa, ja lähetin iskarihinnoista sekä vaihtotyöstä tarjouspyynnöt naapurimaihinkin... ja kyllä kannatti. Alkuperäisosissa hintaeroa oli parhaimmillaan peräti 30%. Ja kun iskareita on 4 kpl, tästä kertyykin jo melkoinen säästö!

      Tallinnaan on lyhyt ja halpa matka (jos olet Helsingistä), ja vaihtotyökin on siellä taatusti paljon halvempi kuin Suomessa.

      • Mursu

        Niin, kun en tiedä, onko tarvikeiskaria, ja jos on, niin saako hankittua, mistä saa hankittua. Tuossa tulikin jo yksi, joka löytää tallistaan.

        Hintaeroa tulee todellakin paljon, jos iskari maksaa vähemmän. Takana on 4/pyörä ja edessä 2/pyörä! Sellainen on XJS:n jousitus.


      • XJR-S
        Mursu kirjoitti:

        Niin, kun en tiedä, onko tarvikeiskaria, ja jos on, niin saako hankittua, mistä saa hankittua. Tuossa tulikin jo yksi, joka löytää tallistaan.

        Hintaeroa tulee todellakin paljon, jos iskari maksaa vähemmän. Takana on 4/pyörä ja edessä 2/pyörä! Sellainen on XJS:n jousitus.

        Merkkejä (=hintoja) on monta; Bilstein, Boge, Monroe vain mainitakseni. Omaani tilasin Bilsteinit paikallisen tarvikeliikkeen kautta, eteen 165 €/kpl. Taakse ovat n. 115 €/kpl, ilman jousia. Toim.aika 3 viikkoa.
        Muut merkit ovat edullisempia. Myös www.ebay.com kautta voi kokeilla. Hakusana "jaguar xjs", ja löytyy kaikkea kivaa kohtuuhintaan. (Niitä muuten "kuluu" yksi pari eteen ja 2 paria taakse.)


    • omistaja

      ehkä parhaimmat mutta ei halvimmat ovat Konit (ei tarvitse seuraavakaan sukupolvi enään iskareita vaihtaa) > omakoht. kokemuksia...ajoin nuorempana 2000kg painavalla autolla (siirtokilvillä) 2-vuotta yhdellä takaiskarilla eikä se sinä aikana vääntynyt tai "puhaltanut" ja onhan merkkin ilmeisesti ralissa ehkä yksi eniten käytetyistä.
      Samoja kokemuksia omaa kaverini joka korjaamossaan vaihtelee (n.20-vuotta toiminut) eri merkkrihin iskareita > itse tulen ainakin tarpeen tullen laittamaan joka XJS:n kulmaan Konit

    • jooj

      XJS:ssä (v.10/83-12/96)on samat vaimentajat kuin XJ6 (v.07/68-02/93) ainakin Sachs merkillä varustettuja vaimentimia löytyy hyvin varustetuista varaosaliikkeistä.tuotenumerot etu=106798x2kpl(ovh:124€/kpl) ja taka=110268x4kpl (ovh:132€/kpl)

    • XJS HE V12

      Omaani hankin takaiskarit tuolta: www.limora.com
      Siellä oli silloin halvemmat hinnat kuin täällä:
      www.jagweb.com/oldtimer/ Muutakin sälää on Limorasta tullut hankittua ja palvelu OK.

    • BRG

      Miten teette päätöksen, koska iskarit on syytä pistää vaihtoon. Meneekö Jaguarissa ihan samalla "perstuntumalla" kuin muissakin autoissa, vai onko jotain eroa. Ainakin näistä keskusteluista on saanut sen kuvan, että Jaguarilla on alustan suhteen aika omanlaisensa toteutus.

      Kertooko mielestänne nuo katsastuksissa nykyisin mitattavat "rengas tiessä kiinni" prosentit mitään Jaguarin kohdalla?

      • Mursu

        Minulla päätös tuli silloin, kun huoltamolla työmies sanoi, että taitaisi olla aika vaihtaa iskarit, kun yksi on jo pois pelistä. Tiesin toki, että yhdessä iskarissa on pieni vuoto, mutta se odotti vielä lopullista kohtaloaan, mikä taitaa olla käsillä.

        Toki perstuntumakin on kertonut minulle, että ihan parhaat ominaisuudet eivät ole juuri nyt autossani. Ei mene niin sulavasti, kuin kuuluisi.


    • XJS V12 92

      Moi,

      Itselleni vaihdoin Konit (Motoral Oy) eteen n. 85 EUR/kpl.
      Ovat säädettävät kuten Konit yleensä. Jos on suhteita, Koneista saa hyvät alennukset.
      Taakse hankin 2 kpl Spax G 841 AS (Rally Race Kerava), myös säädettävät. Hinta n. 125 EUR/kpl.
      Kaksi ilmeisen hyvää takaiskaria löytyy hyllystä, jos kiinnostaa.
      Henkilökohtaisesti en muuta ostaisi kuin säädettäviä.

      Toivottavasti tästä on apua muitten saamiesi vastausten ohessa.

      • Hovikorjaamo

        Onko sinulla vielä nuo käytetyt takaiskarit?
        Sopiikohan XJ6 3.2 -91:seen?
        Olisi tarvetta.... =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe