Kaksineuvoinen syntiinlankeaja

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen - mieheksi ja naiseksi. Jumalan omakuva otti ja lankesi syntiin.

Jumala on siis kaksineuvoinen ja hänellä on voimakas taipumus langeta syntiin.

10

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristuksen lähetti

      Kuva ei langennut syntiin vaan liha.

      • Ihminen ei siis ole jumalan kuva vaan lihaa.


      • hiski.k kirjoitti:

        Ihminen ei siis ole jumalan kuva vaan lihaa.

        Ja vaikenemisesi on myöntymyksen merkki.


      • kristuksen lähetti
        hiski.k kirjoitti:

        Ihminen ei siis ole jumalan kuva vaan lihaa.

        Ihminen on kumpaakin. Siinä juuri selitys sille miksi ihminen ei voi pelastua ilman Kristusta. Ihminen on perustavalla tavalla ristiriitainen. Maallisuutta ei ihmiseen luotu vaan ihmisestä tuli maallinen koska ihminen luotiin maasta.


      • kristuksen lähetti kirjoitti:

        Ihminen on kumpaakin. Siinä juuri selitys sille miksi ihminen ei voi pelastua ilman Kristusta. Ihminen on perustavalla tavalla ristiriitainen. Maallisuutta ei ihmiseen luotu vaan ihmisestä tuli maallinen koska ihminen luotiin maasta.

        Onneksi en ole ihminen.


      • siitäs sait
        kristuksen lähetti kirjoitti:

        Ihminen on kumpaakin. Siinä juuri selitys sille miksi ihminen ei voi pelastua ilman Kristusta. Ihminen on perustavalla tavalla ristiriitainen. Maallisuutta ei ihmiseen luotu vaan ihmisestä tuli maallinen koska ihminen luotiin maasta.

        Kristityllä on valmis selitys kaikkeen.

        Onhan heillä ollut 2000 vuotta aikaa keksiä selityksiä joka ikiseen Raamatussa olevaan älyttömyyteen...


      • ilkimyksen isoisä
        siitäs sait kirjoitti:

        Kristityllä on valmis selitys kaikkeen.

        Onhan heillä ollut 2000 vuotta aikaa keksiä selityksiä joka ikiseen Raamatussa olevaan älyttömyyteen...

        Eivätkä silti ole keksineet selityksiä jotka olisivat muuta kuin kehäpäättelyä ja kiertelyä...


      • Ateisti-soturi

        Aatami(mies) oli synnitön henki, jonka lihat, eli Eeva ja (Lilith käärmeeksi muuttuneena) houkuttelivat syntiin.


      • kristuksen lähetti kirjoitti:

        Ihminen on kumpaakin. Siinä juuri selitys sille miksi ihminen ei voi pelastua ilman Kristusta. Ihminen on perustavalla tavalla ristiriitainen. Maallisuutta ei ihmiseen luotu vaan ihmisestä tuli maallinen koska ihminen luotiin maasta.

        >>Maallisuutta ei ihmiseen luotu vaan ihmisestä tuli maallinen koska ihminen luotiin maasta.


    • 1213

      Jumala on Raamatun mukaan henki. Ihminen on kuva hengestä siis ja henki voi ilmeisesti olla monia asioita.

      Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
      Joh. 4:24

      Synti on Jumalan hylkääminen tai Jumalsta erossa oleminen. Ei siis ole mitään järkeä sanoa, että Jumalalla on taipumus syntiin, itsensä hylkäämiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe