EMPPU (Espoo) ja masennuksen hoito. Kokemuksenne!

onelastgoodbye

Itselläni mielenterveysongelmia ollut jo yli 6 vuotta ja viime yön hirveyden jälkeen päätin soittaa terveysasemalle ja varata ajan psyk. sairaanhoitajalle. Masennuksen vuoksi. Ei saisi diagnosoida itse, sen tiedostan, mutta ennen kun pisteet olivat siinä keskivaikean masennuksen ala-kantissa, nyt ne on reilusti yli vaikean masennuksen. Hyvä ettei maksimit. Viime aikoina ollut tunne että tämä elämä on eletty loppuun asti. Voisin kertoa tuntemuksia loppuun asti, mutta aiheeseen:

Hoitopaikat, missä olette itse käyneet? Huonoja / hyviä kokemuksia? Onnistunutta hoitoa? Olin varaamassa lähi terv.asemalle jossa tokaisivat että hoitavat lievää ja keskivaikeaa, joten kuuluisin enemmän HUS erikoissairaanhoitoon. No, en viittinyt sanoa että joo heti sinne nyt kiitos aika ennen kuin hirttäydyn tai hyppään ikkunasta.

No, kun tuossa puhuimme, niin varasi ajan mulle tonne Emppuun Espooseen. Mielenterveys- ja päihdepuolen avokuntoutusosasto. Hmm.. Otin vähän selvää paikasta ja näyttää olevan enemmän kyllä päihdepuolen ja A-klinikan asiakkaille. Kiitoksia vain tästä! Ryhmäterapioita, vertaistukiryhmiä, vastaanottoja, vieroitushoitoa. Vaan ei lääkäripalveluja. En vain käsitä. Hän ehdotti jostain muualtakin mutta en kertakaikkiaan muista mistä. Nupoli (espoo) no joo, se on jo siinä ja siinä kun en kuulu enää iältäni sinne (täytän 22), niin en viitsisi sinnekään mennä.

Tää on niin sinnittelyä tohon ens viikkoon muutenkin ja jo etukäteen tuntuu että tosta ei kyllä mitään hyvää tule seuraamaan. Jos ne laittaa johonkin taideryhmään tai liipalaapa juttuihin niin se on viho viimeinen yritys jatkaa tätä elämää. Oli jo muutenkin vaikea hakea apua ja en vaan kestä jos ei tää nyt onnistu.

Joten onko kokemuksia? Terveysasema, Emppu, Nupoli yms. Ihan akuutti psyk. päivystykseen en raaskisi vaikka toisinaan olisi ehkä tarpeen, kuten eilen.. toissapäivänä...

3

8916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blergh

Tää pn aika vanha.. mut jos joku sattumoisin löytää tän niin oon itekki harkitsemassa Nupolia syömishäiriön takia.. mut Nupoli vaikuttaa vähä spurgulta jostain syystä. Tulee semmonen olo et ku meen sinne kaikki saa tietää.. idk vähä outoo mut joo apua kaipaan.

• Hoitsuliini

Syömishäiriöstä kärsivän on hyvä hakeutua HUS:in syömishäiriö klinikalle. Emppu 1krs on tosiaan alko/lääke/huume vieroitushoitoa tarvitseville asiakkaille, ympärivuorokautinen akuuttivieroitushoito osasto. Empun 2krs löytyy erityispalvelut, asiakasohjaus sekä liikkuvan tiimin yksikkö. 3krs hallinnon tiloja.

• Anonyymi

Päästävät hoidettavan TÄYSIN lääkkeissä ulos, niin mitä SEKAVA tyyppi tekee, no ostaa viinaa taas. Eli hoito meni harakoille ja hoidettava entistä SEKAVANA kotona!!!! Mikä tajunnan taso lääkärillä empussa oikein on?!?!Perhe kärsi ja kärsii nyt vielä enemmän!!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1829
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      276
      1687
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      292
      1470
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1369
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      955
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      947
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      927
    8. 66
      904
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      891
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      51
      876
    Aihe