Onko muilla nivelkivut pajehentuneet kovien pakkasten aikaan? Nilkkoja, polvia ja käsien niveliä pakottaa enemmän kuin normaalisti.
Nivelreuma ja pakkanen
5
2647
Vastaukset
- mari2
Itse olen lähes koko ikäni nivelreumaa sairastanut, enkä ole huomannut onko pakkanen jollain tapaa vaikuttanut niveliin. Taitaa minuu vaivata polvet ympäri vuoden, turpoamalla.
- 8+3
No kyllä mulla ainakin on viime viikot olleet tavallista pahempaa aikaa - sormet, polvet, kyynärpäät ja päkiät ovat jatkuvasti kipeäanä....
- nivelissäpaukkuu
Mulla taas pakkanen on parantanut oireita. Niitä oli enemmän silloin kuin syksyn säät vaihteli.
- Selkärankaremalainen
Minulla on selkärankareuma ja kulumia joka puolella niveliä. Olen pistänyt merkille, kovien pakkasten aikaan olen huomattavasti kipeämpi. Lisäksi taas hyvin matalapainen ilma sateineen on vaikeaa.
- voi-voi-voi
Pukeutuminen on tärkeätä sään mukaan. Myös kosteat ilmat vaikuttaa negatiivisesti niveliin.
Ravinto on kaikkein tärkein. Jos ihminen välttele luonnollisia eläinperäisiä rasvoja, niin nivelet ei saa luonnollista voitelua. Toinen on viljatutotteiden negatiivinen vaikutus nivelien toimintaa.
Tiedän monia ihmisieä, jotka ovat alkaneet noudattamaan vähähiilihydraattista ruokavaliosta on päässyt säryistä eroon.
Mutta auta armias, jos vähänkin ottaa leipää esimerkiksi kylässä, niin säryt alkaa välittömästi. Viljatuotteet ei sovi ihmiselle ei ainakaan reumapotilaalle.
Useimmat ihmiset ei tähän usko, eikä ole edes varaa kokeilla. kärsitään mieluummin säryt ehkä lääkärin pelottelusta johtue.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969