Dolmar PS-3410 takakahvamalli, kokemuksia

sähköDolmar

Etsiskelen kohtuullista sahaa ja löytyi tarjouksessa oleva Dolmar PS-3410 takakahvamalli vain n. 250€

Sahassa vain 0,28 L polttoainesäiliö, niin arveluttaa sen riittoisuus?

Onko kokemusta ko. sahasta tai sen rinnakkaismallista yläkahvallisena?

7

2226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köhpijuho...

Ei kokemusta juuri tuosta mutta kyllä tankki riittää sen mitä on tarkoitus. Ei noilla tukkeja sahata, vaan pahoissa paikoissa pikkujuttuja sahaus kerrallaan.Eli arboristi saha eikä metsuri.
      Saunaklapeissa kätevä.

Ainakin on halpa vastaavat stihlit maksaa tuplat. Dolmar on perinteinen natsi(saksa)merkki joka on ainakin joskus tehnyt hyviä sahoja. Kato nyt varmuuden vuoksi ettei tule kiinasta tai siellä ole joku zama-viritys.

Dolmarien huolto ja osat on hiukan hankalia. Myyjä ei aina osaa tehdä niille mitään vaan lähettää johonkin ja siellä viipyy...

• Husquu

Ihan paskoja, oli ennen firmassa noitten takuuhuolto, ei oo enää ku niitä tuli ovista ja ikkunoista, Stihl tai husqvarna, et monta kymppiä joudu lisää investoimaan ja toimii, esim stihlin 192t tai t435 husqu.

• miksei....

Mikael ole huoltoa enää? Siitähän saa firma hyvät rahat kun vehkeet hajoaa ja maahantuoja maksaa.....

• Omistaja
        miksei.... kirjoitti:

Mikael ole huoltoa enää? Siitähän saa firma hyvät rahat kun vehkeet hajoaa ja maahantuoja maksaa.....

Hyvä saha. Sopii ammattikäyttöönkin mutta tietenkin rajat tulevat moottorikoon kautta vastaan. Ketjunopeus kunnioitettava 21 m/s ja sopii hyvin kaadetun puun karsintaan keveytensäkin ansiosta. Tärinän vaimennus kumeilla eli voisi olla parempikin (teräsjouset). Olen tykännyt. Jos teet hommia paljon niin kannattaa ostaa perusvaraosat valmiiksi koska niitä saa, mutta usein toimitusajalla. Makitan/dolmarin sivuilta löytyy myyjäluettelo, jota kautta saa varaosia. Itse ostin varaosat viimeksi paikallisesta k-raudasta. Hyllyssä ei ollut mutta postilla tuli kotiin.

• Kokeillut

Ei tee mitään! Ostin rankametälle lokakuussa 2013. viikonlopun toimi ja sit alko murheet. Tyhjäkäynti hävisi ja kyljellään ku tarjos puuhun niin sammui. Ensin vaihettiin puola,sit kaasari eikä tullu kuntoon. nyt sain uuden sahan takuuseen ja olin pari päivää metässä ja kas:sama homma! Tyhjäkäynti hukku täysin ja kaatosahausta tehdessä sammuu. Käyn vaihtamassa murheenkryynin 279 € rahaa ja painun stihlikauppaan. 201MS tilhi makaavapyttynen ammattisaha maksaa vajaa 700 ekee mutta siinä on sahaa loppuiäks. Dolmarin oston jälkeen on v-käyrä ollu korkeella ja kädet puutuneena 3 kuukautta! Näkyy tärinäarvot olevan 2-3 kertaiset muihin verrattuna.

• sahurri

no ite en ole tuollaisia huomanut, mutta keveys on kiva jos joutuu paljon heiluu sahan kanssa .

• Anonyymi

Kyllä on hyvä saha , minulla samanlainen pieni ja väkevä 💪

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe